Je hebt er van die clowntjes erbij he.quote:Op maandag 5 november 2018 11:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze doet dit al vanaf kleins af aan en ik heb het de anderen nog nooit zien doen.
Het kan zijn dat ze het niet lusten, omdat er een sinaasappel smaakje eraan zit. Ze zijn bij mij niet echt van de fruit, ondanks verwoede pogingen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Yup, maar meestal als ze door hebben dat vitamine c pilletjes hartstikke lekker zijn, staan ze er voor in de rij
Ja, ik vind het echt leuk als ze zo met dat pootje doet van: kom hierquote:Op maandag 5 november 2018 11:35 schreef steelhead het volgende:
[..]
Je hebt er van die clowntjes erbij he..
[..]
Het kan zijn dat ze het niet lusten, omdat er een sinaasappel smaakje eraan zit. Ze zijn bij mij niet echt van de fruit, ondanks verwoede pogingen.
Banaan, appel, aardbei, peer en nog wat ander fruit geprobeerd, maar ze staren er naar alsof ze water zien branden. Probeer het nog wel eens, aangezien ik net zo koppig ben.quote:Op maandag 5 november 2018 11:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt leuk als ze zo met dat pootje doet van: kom hier![]()
Ze krijgen hier banaan, peer en appel en dat gaat best rap op, sinaasappel vinden sommige maar matig lekker en verder krijgen ze niet echt heel veel fruit.
Soms zie je echt van die vraagtekens op het gezichtje, dat is zo schattigquote:Op maandag 5 november 2018 11:43 schreef steelhead het volgende:
[..]
Banaan, appel, aardbei, peer en nog wat ander fruit geprobeerd, maar ze staren er naar alsof ze water zien branden. Probeer het nog wel eens, aangezien ik net zo koppig ben.
Laatst stuk wortel erin, Frodo komt van onder het hutje pakt het en duikt weer onder. Dit ging met zo een hoge snelheid, dat Luke erbij stond en niet begreep wat er gebeurd was.. Gelukkig voor hem kwam er meer wortel en groente.
Dat ziet er leuk uit ja. Zeker bij die echte lobbessen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Soms zie je echt van die vraagtekens op het gezichtje, dat is zo schattig
quote:Op maandag 5 november 2018 12:51 schreef NijntjesUk het volgende:
Oekie voetbalde ook. Echt bewust ook, met een balletje.
Bedankt!quote:Op maandag 5 november 2018 12:51 schreef NijntjesUk het volgende:
Sterkte Oscar, beestje verliezen is altijd verdrietig.
Ahww Scruf, wel lief dat je een caviaknuffel hebt gekochtquote:Op woensdag 7 november 2018 07:54 schreef Oscar. het volgende:
Arme scruf, hij is er echt van slag vanstopte ook met eten, lag alleen maar in zijn nachthok te slapen. Dus dan maar het nachthokje weg een paar keer per dag. Dan komt er tenminste wat leven in.
Ik heb trouwens ook een cavia knuffel gekocht. Die duw ik soms tegen hem aan, gewoon om hem een beetje boos te maken. Vervolgens pakt de knuffel zijn eten af, wordt ie ook boos van en eet ie meer zijn dagelijkse groentjes die hij moet eten. Anders liet ie het alleen maar liggen, want over een uur ligt het er toch nog
ik heb er altijd eentje die ruikt naar hun. Want stel dat er eentje ziek wordt, dan leg ik hem erbij en dan lijkt het net alsof de andere er is.quote:Op woensdag 7 november 2018 08:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ahww Scruf, wel lief dat je een caviaknuffel hebt gekocht
quote:Op woensdag 7 november 2018 08:47 schreef Oscar. het volgende:
[..]
ik heb er altijd eentje die ruikt naar hun. Want stel dat er eentje ziek wordt, dan leg ik hem erbij en dan lijkt het net alsof de andere er is.
Maar ik kan niet de geur van een overleden caaf in het hok laten, dat zou pas zielig zijn.
Er staat ook een artikel op de website. Mijn hart brak wel een beetje na het lezen. Ik ga het dus niet kijken, omdat ik nu al boos genoeg ben. Dat het in dierenwinkels vaak fout gaat dat wist ik wel, maar dat die groothandels zo met dieren omgaanquote:Op zondag 25 november 2018 09:17 schreef NijntjesUk het volgende:
Iemand gisteren het item over cavia's bij Kassa gezien?
Misselijkmakend.
Hahaha, zo mooi dat de rode onder de andere probeert te kruipen, dan zien ze me vast nietquote:Op maandag 26 november 2018 13:53 schreef CherryLips het volgende:
Ik wilde weer eens foto's van ze maken. Ze haten me.
[ afbeelding ]
Gezien. Nu weet ik weer waarom ik altijd asiel spul heb. Geen caafs op het moment, maar tochquote:Op zondag 25 november 2018 09:17 schreef NijntjesUk het volgende:
Iemand gisteren het item over cavia's bij Kassa gezien?
Misselijkmakend.
Staat hier misschien iets tussen?quote:Op maandag 10 december 2018 20:15 schreef Sjechov het volgende:
“Durf te vragen”.
Wij zijn op zoek naar een leuk spelletje voor onze cavia’s om op zoek te moeten naar lekkers. Iemand een goed idee?
Daarbij zou ik ook iets willen weten over hitsigheid. Onze 2 dames lopen beide imponerend en kontje wiegent door de kooi. Kan ik er iets aan doen dat de rust sneller terug komt?
Dat heb ik mijn vrouw ook eens gezegd, maar zij vind 2 genoeg 😢quote:Op maandag 10 december 2018 20:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Staat hier misschien iets tussen?
https://pin.it/urz4d35y2h4tnb
En wat de dames betreft: een castraat schijnt te helpen.
twitter:opfleurtweets twitterde op dinsdag 11-12-2018 om 12:53:51Lunchtijd, eet smakelijk allemaal! #opfleurtweet RT = lief https://t.co/ZXpkBzZxVl reageer retweet
Bij cavia's is het altijd lunchtijdquote:Op dinsdag 11 december 2018 16:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb hier al even niet gepost, maar kwam deze Tweet tegen die ik wel moest delentwitter:opfleurtweets twitterde op dinsdag 11-12-2018 om 12:53:51Lunchtijd, eet smakelijk allemaal! #opfleurtweet RT = lief https://t.co/ZXpkBzZxVl reageer retweet
Super bedankt voor je snelle reactie! De dierenarts heeft inderdaad ook ander voer meegegeven. Nu wat meer letten op het aantal calcium in het groenvoer en hopen dat het beter wordt.quote:Op vrijdag 14 december 2018 08:09 schreef CherryLips het volgende:
Niet zomaar vitamine D gaan geven! Dat werd mij in elk geval afgeraden. Heeft ze blaasontsteking dan? Sien had dat ook van de zomer, maar ik heb niks veranderd qua voer of water. Nu woon ik op de Veluwe en komt er sowieso vrij zacht water uit de kraan.
Ik gaf mijn caafs vroeger ook Kasper toen ik een nog vijf had, maar ze dronken zich een slag in de rondte en de dierenarts raadde dat merk af omdat het volgens haar voor blaasproblemen kon zorgen. Ik geef nu Science selective. Daar heb je nu ook een graanloze versie van. En Versele Laga complete schijnt ook goed te zijn.
Stel je vraag anders even op Facebook, op de pagina Caviadokterquote:Op vrijdag 14 december 2018 08:24 schreef Aalscholver het volgende:
[..]
Super bedankt voor je snelle reactie! De dierenarts heeft inderdaad ook ander voer meegegeven. Nu wat meer letten op het aantal calcium in het groenvoer en hopen dat het beter wordt.
Even voor mijn nieuwsgierigheid, maar waarom zou je graanloos voer willen geven? Ik zag het ook op de markt, maar ben benieuwd naar de voordelen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 08:09 schreef CherryLips het volgende:
Niet zomaar vitamine D gaan geven! Dat werd mij in elk geval afgeraden. Heeft ze blaasontsteking dan? Sien had dat ook van de zomer, maar ik heb niks veranderd qua voer of water. Nu woon ik op de Veluwe en komt er sowieso vrij zacht water uit de kraan.
Ik gaf mijn caafs vroeger ook Kasper toen ik een nog vijf had, maar ze dronken zich een slag in de rondte en de dierenarts raadde dat merk af omdat het volgens haar voor blaasproblemen kon zorgen. Ik geef nu Science selective. Daar heb je nu ook een graanloze versie van. En Versele Laga complete schijnt ook goed te zijn.
Even gekopieerd van de dierenarts op FB:quote:Op vrijdag 14 december 2018 09:59 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zou juist wel vit D geven, dat kan het teveel aan calcium aan zich binden en naar de juiste plek (de botten) brengen. Sterkte ermee!
Ze mogen blijkbaar niet te veel granen binnenkrijgen, maar wat 'te veel' is weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 december 2018 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Even voor mijn nieuwsgierigheid, maar waarom zou je graanloos voer willen geven? Ik zag het ook op de markt, maar ben benieuwd naar de voordelen.
Ja, ik.. heb alleen maar zeugjes gehadquote:Op zaterdag 15 december 2018 20:30 schreef CherryLips het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met het koppelen van zeugjes? Want ik was natuurlijk weer verliefd geworden maar Sien is ook weer zo'n kreng. Ik heb ze alledrie op neutraal terrein bij elkaar gezet, eerste uur was prima en gezellig, maar nu loopt Sien er steeds achteraan en pikken en opjagenzal wel iets van rangorde zijn maar die kleine is nu helemaal moe.
Er is dus nog hoop. Gelukkig lijkt de castraat soms in te grijpen en dan krijgt hij een snauw van Sien. Wijven...quote:Op zondag 16 december 2018 20:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, ik.. heb alleen maar zeugjes gehad
(Baby) Yanou en Spikey hebben ook 2 weken achter elkaar aangerend en daarna was het goed
De rest ging probleemloos
Hee, die lijkt op Marshmellow, maar dan zonder borstelsquote:
Ik zou het zo aanpakken, zoals je zelf omschrijft.. even op neutraal terrein kennis laten maken en als dat goed gaat in het schone hok zetten.quote:Op zondag 16 december 2018 23:01 schreef Aalscholver het volgende:
Hoe verdrietig ik ook ben, wil natuurlijk dat mijn cavia zsm weer een maatje heeft. Zij is 2 jaar, en wil er nu een cavia van 11 maanden bij zetten. Beiden zijn vrij rustige zeugjes, Teddy en niet zo dominant.
Is de kans groot genoeg dat de jongere cavia geaccepteerd wordt als ik het hok goed schoonmaak en ze in een vreemde ruimte neerzet om elkaar te leren kennen? Waar kan ik nog meer op letten, of niet aan beginnen?
Ze is gladhaar, maar volgens mij zijn de haartjes ietsje langer dan normaal (of haar lijfje is nog te kleinquote:Op maandag 17 december 2018 10:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hee, die lijkt op Marshmellow, maar dan zonder borstels![]()
![]()
Wat is haar naam?
Het lijkt wel alsof ze iets langere haartjes heeft ja, schattiggggquote:Op maandag 17 december 2018 10:54 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze is gladhaar, maar volgens mij zijn de haartjes ietsje langer dan normaal (of haar lijfje is nog te klein).
Ik ben nog niet helemaal uit over de naam
Ze is net zo groot als m'n telefoon en ze huppelt en hobbelt en tokkelt en pruttelt door dat hokquote:Op maandag 17 december 2018 10:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof ze iets langere haartjes heeft ja, schattigggg
Dat idee heb ik dus ook, maar ik zie zoveel mensen het gebruiken, ook in het hok zelf, dus er zal dan wel een voordeel aan zitten?quote:Op maandag 17 december 2018 11:10 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hier popcornen ze nog best vaak![]()
Behalve bejaarde Oreo.
Ik gebruik zelf geen fleece, maar ik gebruik (oude) tapijttegels, om te voorkomen dat die helemaal ondergepiest worden, zet ik de cavia's na 15 minuten even in het hok.. kunnen ze een plasje doen![]()
Ik heb het idee (maar misschien heb ik het helemaal mis hoor), dat fleece heel lang nat blijft en dat er van alles in blijft hangen
Ik zie er twee voordelen in: geen balen aubiose meer slepen en lekker zacht voor de pootjes van de cavia.quote:Op maandag 17 december 2018 11:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat idee heb ik dus ook, maar ik zie zoveel mensen het gebruiken, ook in het hok zelf, dus er zal dan wel een voordeel aan zitten?
Ik had laatst trouwens op het caviaforum om tips gevraagd omdat hok een beetje fris te laten ruiken, maar blijkbaar zijn er mensen die dus fleece en vetbed in het hok hebben liggen en dan twee keer per dag de keutels weghalen en puppypads verschonen en alle zooi schoonmaken, maar daar ben je dan toch elke keer een uur mee bezig?
Ja echt, al dat haar in je wasmachinequote:Op maandag 17 december 2018 11:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zie er twee voordelen in: geen balen aubiose meer slepen en lekker zacht voor de pootjes van de cavia.
Maar ook een heleboel nadelen, bovendien raakt mijn wasmachine snel verstopt, dus fleece is voor mij geen optie ..
En inderdaad.. ik heb wel iets beters te doen dan de hele dag poepjes opruimen
Wat een schatjesquote:
ja continu. Je kunt wel merken dat het allebei buitencavia's zijn geweest. Als ze gaan tukken liggen ze altijd tegen elkaar aan, ook al hebben ze net ff ruzie gehad over een blaadje slaquote:Op maandag 24 december 2018 14:01 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wat een schatjes![]()
En ze liggen zo dicht tegen elkaar aan
Doen ze expres, denk ik soms.quote:Op maandag 14 januari 2019 14:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oreo liet mij vorige week flink schrikken.
Ze was diep in slaap, maar ze leek wel dood
Reageerde niet op de stem en werd pas wakker toen ik haar aaide
Moeten ze niet al te vaak doen, nagel aan mijn doodskistquote:
hebben ze hier elke dag, want ik geef ze natuurlijk nooooit ietsquote:Op maandag 14 januari 2019 19:17 schreef CherryLips het volgende:
Ze hebben hier de vreetziekte vandaag![]()
Volgens mij als ze de politie zouden kunnen bellen, zouden ze dat zo zeggen, ja.quote:Op woensdag 16 januari 2019 08:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Moeten ze niet al te vaak doen, nagel aan mijn doodskist
[..]
hebben ze hier elke dag, want ik geef ze natuurlijk nooooit iets
quote:Op donderdag 17 januari 2019 12:47 schreef steelhead het volgende:
[..]
Volgens mij als ze de politie zouden kunnen bellen, zouden ze dat zo zeggen, ja.![]()
Afgelopen dinsdag, kom thuis, gaan ze tekeer. Mjin vriendin zegt dat ze al groente heeft gegeven aan ze. Staan 2 snuitjes me aan te kijken. En dan geef ik ze nog maar wat.
I know, I am weak
Die cavia's zijn echt een nagel aan mijn doodskist.quote:Op maandag 21 januari 2019 12:46 schreef steelhead het volgende:
Gisteren dacht ik even dag Luke dood in het hok lag. Bleek dat hij superdiep sliep.
Hij sprong zowat tegen het plafond aan.
Ik denk dat hij me daarna niet zo leuk vond aan het geklappertand te merken.
Af en toe een schrik momentje idd.quote:Op maandag 21 januari 2019 13:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Die cavia's zijn echt een nagel aan mijn doodskist.
Misschien ook wel een zwaar leven, voor een cavia. Zit er af en toe een keutel dwars ofzo. Je weet het niet.quote:Op maandag 21 januari 2019 16:08 schreef CherryLips het volgende:
Sien ligt er altijd bij alsof ze zo'n zwaar leven heeftAls een broedende pannenkoek, oogjes tot spleetjes, chagrijnige kop.
quote:
Aaawquote:Op donderdag 7 februari 2019 10:33 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Hier liggen ze nog wel eens met de ogen open te slapen.
[ afbeelding ]
Aaaw wat een dotjequote:Op zaterdag 16 februari 2019 12:11 schreef CherryLips het volgende:
Netjes eten is moeilijk
[ afbeelding ]
Netjes eten, waarom zou je dat doen?quote:Op zaterdag 16 februari 2019 12:11 schreef CherryLips het volgende:
Netjes eten is moeilijk
[ afbeelding ]
Muis fluit als enige, dat klinkt ook zo enorm verloren. En ook op de meest loze momenten. Als ik m'n handen was ofzoquote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef NijntjesUk het volgende:
Hier alles ook prima. Vreten nog steeds als bootwerkers, piepen nog altijd niet en Lexie is nog steeds geen fan van de hond.
Wij hebben wel iets van fleece.quote:Op maandag 17 december 2018 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze is net zo groot als m'n telefoon en ze huppelt en hobbelt en tokkelt en pruttelt door dat hokDie andere zijn echt van die saaie zandzakken vergeleken bij haar, ze zijn echt enorm en bewegingsloos vergeleken bij haar. Ga ze denk ik zo weer los laten lopen in de keuken.
Heeft iemand hier ervaring met fleece? Droogt dat sneller dan handdoeken of blijft hooi enzo er snel aan plakken? Als ze nu loslopen, lopen ze op handdoeken op een zeil, maar ik heb echt vier tot vijf handdoeken per keer nodig en ik wilde twee grote fleecekleden kopen, maar vraag me af of ik die wel vaker dan 1 keer kan gebruiken voor ze in de wasmachine moeten. De handdoeken moet ik nu elke keer wassen anders meuren ze.
Die van mij is soms hees. Die schrikt van haar eigen gefluit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Marshmellow fluit onwijs hard en vals, ik heb dat nog nooit gehad.. Een cavia die vals fluit..
Het uitloopgebied bij ons is ondertussen het hele huis. Waar de vorige cavias niet een meter van hun hok durfde, loopt Spike gerust het hele huis door. Vond hem gisteren in de douchcabine, luid oinkent.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:43 schreef Sjechov het volgende:
Wij gebruiken nu een 1m2 stuk tapijt van de ikea. Daaronder ligt dan een fleecedeken om evt. plas op te vangen. Dit op hun uitloop gebied 😝
quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij is soms hees. Die schrikt van haar eigen gefluit.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:53 schreef Oscar. het volgende:
Spike, heeft gigantisch lange kontharen voor een kruincavia
[ afbeelding ]
Uitloopgebiedquote:Op donderdag 21 maart 2019 12:00 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Het uitloopgebied bij ons is ondertussen het hele huis. Waar de vorige cavias niet een meter van hun hok durfde, loopt Spike gerust het hele huis door. Vond hem gisteren in de douchcabine, luid oinkent.
Fugde daarintegen doet helemaal niets buiten. Die is er te bang voor.
[ afbeelding ]
voor een caaf is 40m2 heel watquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
UitloopgebiedKlinkt bijna net zoiets als de Oostvaarders Plassen
Ik las hier overheen, maar ik zie het zo voor mequote:Op donderdag 21 maart 2019 12:00 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Het uitloopgebied bij ons is ondertussen het hele huis. Waar de vorige cavias niet een meter van hun hok durfde, loopt Spike gerust het hele huis door. Vond hem gisteren in de douchcabine, luid oinkent.
Kijk ik heb een dametje die dat ook heeft, dan zit er een langhaar ergens in de lijn.quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:53 schreef Oscar. het volgende:
Spike, heeft gigantisch lange kontharen voor een kruincavia
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 april 2019 15:19 schreef Sjechov het volgende:
Onze Pien heerlijk chill. Let vooral op dat pootje![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik zou niet weten waar ik dat moet halenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 17:27 schreef Sjechov het volgende:
Geven jullie je cavia bamboe?
Zo ja, welke?
Als ik de losloopruimte niet afzet, dan heb ik zo scharrelcavia's.. gaan ze achter de tv en kasten zitten enzoquote:Op maandag 25 maart 2019 10:09 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat grappig!
Die van mij komen niet van hun plaids af bij het loslopen.
Ja hoor mogen ze gewoon hebben, hier zijn ze er ook dol opquote:Op maandag 8 april 2019 15:20 schreef Sjechov het volgende:
Heeft er trouwens iemand ervaring met bamboe?
Wij hebben laatst er iets van gegeven en het ging als een raket erdoor.
Ik kan nergens vinden dat het niet zou mogen.
Maar welke soorten wel en welke niet?
Oh wat tof, ik heb ook twee skinny's lopen, Mevrouw Blootje en Miss Naturist. Je kan even kijken naar stofvrij ( stofarm) hooi, dat zal een heleboel schelen.quote:Op donderdag 11 april 2019 18:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Hallo! Over 3 weken komen er 2 skinny babies bij ons wonen.
Dit worden mijn eerste cavia's en ik ben echt heel erg blij! Ik heb een Ferplast Krolik 160 gekocht, welke kooien hebben jullie?
Superlang getwijfeld over een draadkubus ook, maar in dit huis is een iets minder diepe kooi echt handiger. Als we een huis zouden kopen met meer ruimte dan komt er wel een draadkubus.
Ik ben snel allergisch, heb ook hooikoorts (maar ik hou teveel van beestjes!) dus ik wil ze op badmatten/vetbed gaan houden. En er komt een luchtreiniger. Hooi in de ruif die het verst bij me vandaan is (ze komen gezellig naast de bank te staan) en dan hoop ik het zo allemaal te voorkomen.
Ben erg benieuwd of het tam maken een beetje goed zal lukken, we hopen uiteindelijk lekker te kunnen Netflixen met een homp cavia op schoot
Yes, begreep dat Timothy hooi goed is dus ik ga als eerst die van Beaphar proberen (makkelijk te verkrijgen).quote:Op donderdag 11 april 2019 18:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Oh wat tof, ik heb ook twee skinny's lopen, Mevrouw Blootje en Miss Naturist. Je kan even kijken naar stofvrij ( stofarm) hooi, dat zal een heleboel schelen.
Mijn ervaring met skinny's is dat ze snel aan je wennen en erg heel erg nieuwsgierig zijn. Tof welke kleurtjes heb je?
Haha ja, ik had het ge-enterd en toen bedacht ik me dit ook.quote:Op donderdag 11 april 2019 19:18 schreef CherryLips het volgende:
Ze verwachten sowieso altijd vreten hoor.
Ja daarom de badmatten of eventueel toch fleeceliners. Daar kun je makkelijk elke dag even met een kattenbakschep doorheen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:11 schreef CherryLips het volgende:
Ze eten meer en kakken dus ook meer, dus ik zou even elke dag door het hok gaan![]()
Welk type bamboe gebruik jij? Er is veel te krijgen.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:43 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja hoor mogen ze gewoon hebben, hier zijn ze er ook dol op
Welkom! Er zijn hier vele foto’s te vinden met leuke dingetjes voor je cavia’s. Wij proberen ze elke keer weereen beetje uit te dagen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 11:34 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja daarom de badmatten of eventueel toch fleeceliners. Daar kun je makkelijk elke dag even met een kattenbakschep doorheen.
Ben mn hele huis aan het verschuiven om plaats te maken voor dat hok. 60x160 werk je niet ff ergens weg hahaha. Snel een ander huis
Spike loopt gewoon weer terug zijn kooi in. Of nog erger, als ie de koelkast hoort, sprint ie zijn kooi in omdat ie weet dat ie te eten krijgtquote:Op maandag 8 april 2019 16:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik de losloopruimte niet afzet, dan heb ik zo scharrelcavia's.. gaan ze achter de tv en kasten zitten enzo
quote:Op donderdag 11 april 2019 18:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Oh wat tof, ik heb ook twee skinny's lopen, Mevrouw Blootje en Miss Naturist. Je kan even kijken naar stofvrij ( stofarm) hooi, dat zal een heleboel schelen.
Vind Nudist ook wel een leuke naamquote:Op zaterdag 13 april 2019 23:32 schreef Oscar. het volgende:
[..]
En als het een mannetje was Meneer Potloodventer en?
Goede samenvatting van de verwachtingen van cavia'squote:Op donderdag 11 april 2019 19:18 schreef CherryLips het volgende:
Ze verwachten sowieso altijd vreten hoor.
Hier idem. Hilarisch!quote:Op zaterdag 13 april 2019 23:31 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Spike loopt gewoon weer terug zijn kooi in. Of nog erger, als ie de koelkast hoort, sprint ie zijn kooi in omdat ie weet dat ie te eten krijgt
Thnx!quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:06 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Moest even navragen, maar had de Fargesia, dat is een soort die niet woekert door je hele tuin heen. Had ook een die woekerde, maar die had ik in een speciekuip weet alleen niet welk soort dat was want die had ik gekregen voor de cavia's
Top. Heb 2 vreetzakken. Had je 1 plant of meer?quote:Op maandag 15 april 2019 07:15 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja hoor, dat wil prima met een paar cavia's
Wij zeggen altijd dat ze dat zijn als ze 1 kg zijn. Zwaarder worden ze hier nooit 😂quote:Op maandag 15 april 2019 17:35 schreef CherryLips het volgende:
M'n ouders waren er net en ze hadden Muis niet meer gezien sinds ik haar net had. Eerste reactie 'DIE IS DIK GEWORDEN!!!' Aw
Wanneer zijn caafs eigenlijk volgroeid?
Ow, die andere twee zandzakken van me zijn 1250 en 1350 gramquote:Op maandag 15 april 2019 17:47 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Wij zeggen altijd dat ze dat zijn als ze 1 kg zijn. Zwaarder worden ze hier nooit 😂
1, zou nu wel weer willen, maar zet ze dan in plantenbakken, dan is het eens in de zoveel tijd snoeien en voerenquote:Op maandag 15 april 2019 17:33 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Top. Heb 2 vreetzakken. Had je 1 plant of meer?
Say whut?quote:Op maandag 15 april 2019 17:47 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Wij zeggen altijd dat ze dat zijn als ze 1 kg zijn. Zwaarder worden ze hier nooit 😂
Onze dames zijn max. 1150 gr geweest.quote:Op maandag 15 april 2019 18:36 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Say whut?![]()
Hier zijn ze altijd veel zwaarder, met als toppunt Oekie, die woog uiteindelijk circa 1600 gram.![]()
Lexie vanmorgen 1039 en Gizmo 1317 gram.
Gezelligquote:Op dinsdag 16 april 2019 22:14 schreef Maria2.0 het volgende:
De kooi staat. Mijn woonkamer is vol. Ik kan niet wachten tot er 2 whiepende nakerds in rondhopsen!
Als het om eten (lekkers) gaat zijn ze altijd snel 😂quote:Op zaterdag 27 april 2019 23:01 schreef steelhead het volgende:
Ik durf Luke niet meer te wegen. Das echt een dikzak. Frodo is gewoon.
Bij het loslopen sjokt Luke ergens waar hij goed kan hangen.
Misschien toch eens met eem vork in die kont prikken.
Hij is trouwens wel megasnel met eten. Ergens ook wel knap.
Ja fantastisch hé?!quote:Op donderdag 2 mei 2019 12:26 schreef CherryLips het volgende:
En alles wiept weer
Ik had een caaf met een abces in z'n kaak, enorm mee lopen kloten ook met de chiropractor, telkens kiezen bijvijlen. Beestje is uiteindelijk ook overleden en ik was ruim 700 euro lichter, drie maanden stress.
En die van jou wiept alweer na een operatie
En daarom rij ik dus tegenwoordig meteen naar België.
Ja echt waanzin. Ik voel me dan bezwaard om haar 's avonds of in het weekend nog een berichtje te sturen en lees dan dat anderen haar doodleuk op zondagavond bellenquote:Op donderdag 2 mei 2019 13:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja fantastisch hé?!
Ja, ik heb echt minimaal vertrouwen in de kennis en kunde van de dierenartsen in NL, hoor.![]()
Dan maar gelijk naar België inderdaad.![]()
Ze werkt overigens 60 uur per week
Ik vond het op een gegeven moment wel zielig worden, want ik was er dus zaterdag en ze had in de middag een afspraak. Werd ze nog 2 keer gebeld of er nog iemand langs kon komen, toen moest ze haar afspraak verzettenquote:Op donderdag 2 mei 2019 13:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja echt waanzin. Ik voel me dan bezwaard om haar 's avonds of in het weekend nog een berichtje te sturen en lees dan dat anderen haar doodleuk op zondagavond bellen
Foto's!quote:Op zondag 5 mei 2019 11:44 schreef Maria2.0 het volgende:
De whieperds zijn er! Sinds gisteren. Ze zijn nog erg bang wel, hoewel ze vanuit de fokkers hanteren en mensen goed gewend zijn. De ene stond op een kinderkamer en dat is wel te merken, die is iets brutaler. Ik hoop dat ik het goed aanpak. Gister met rust gelaten en net even de poepjes uit het hok geveegd. Ze zaten in een huisje dus dat heb ik even op schoot genomen en ze beide om de beurt even eruit gehad en tegen me aan gehouden. Beetje aaien en praten. Nu hebben ze groenvoer, de ene eet het goed terwijl ik voor het hok zit, de ander zit nog in het huisje. Kwestie van tijd denk ik. Ze zijn zo leuk!
Ahw.. sterkte met het verlies!quote:
Ik hoop dat je Engels goed is, maar dit zijn enkele leuke filmpjes over het tam maken van een cavia. Wellicht heb je er wat aan!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Hier is nog niet veel veranderd. Sambal is best brutaal en hersteld sneller na het schrikken, eet ook wel uit de hand en hoewel oppakken niet tof is eet hij ook wel op schoot.
Lombok is doodsbang. Oppakken is gillen en eenmaal op schoot eet hij niet en zoekt alleen paniekig naar een uitweg. Ook met een fleecedeken erbij.
Het nodigt niet uit ze er elke dag uit te halen, maar we moeten toch doorzetten met het tam maken.
Toch elke dag eruit? Om de dag? Eerst alleen oefenen met handvoeren?
De fokker adviseert wel elke dag eruit in elk geval, veel hulp aan haar.
Ik laat nu slaapzakjes maken zodat ze daar in kunnen op schoot. Dan verstoppen ze zich maar, denk dat ze er dan vanzelf wel eens uitkomen.
Ik ben geloof ik niet zo goed in tam maken en word er erg onzeker van merk ik
quote:Op maandag 27 mei 2019 22:52 schreef ChilllayD het volgende:
De bodembedekking.
Er is zoveel te kiezen en op internet lees ik echt van alles. Allerlei merken vooral. Ik bestel het liefst online ivm niet zwaar 'boodschappen' kunnen tillen.
Welke is/zijn aan te raden?
quote:
Het scheelt me vijf minutenquote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Thanks!
Ze gaat naar Zwolle verhuizen, dat is wel dichter bij jou in de buurt![]()
Voor mij is dat zelfs verder dan dat ze in België woonde.
Oh echt !quote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Het scheelt me vijf minutenIk woon praktisch halverwege. Moet nu de A50 de andere kant op nemen, dat is het verschil.
Op FB allemaal mensen kwaad dat ze verhuistquote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:48 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh echt !
Nou ja het scheelt dat mijn moeder halverwege woont, kan ik een pitstop doen
Ja hequote:Op dinsdag 4 juni 2019 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Op FB allemaal mensen kwaad dat ze verhuistLieve hemel.
Dat dacht ik ook, ze moet dan ook duurder worden en ik weet niet hoe moeilijk ze hier in Nederland zijn met medicijnen uit het buitenland. Maar het blijft het waardquote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja heBen ook benieuwd of haar tarieven veranderen, want Nederland belast waarschijnlijk wel meer dan België of is dat een foute aanname van mij?
Nou ja, voor mij maakt het niet zo heel veel uit.. het blijft een lang eind
Ja, hier hebben ze er ook een neus voor om precies in het weekend ziek te worden ..quote:Op dinsdag 4 juni 2019 11:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, ze moet dan ook duurder worden en ik weet niet hoe moeilijk ze hier in Nederland zijn met medicijnen uit het buitenland. Maar het blijft het waardAlleen worden ze bij mij altijd in het weekend ziek dus dan ben ik sowieso de lul.
Wat een schatjesquote:
Zijn ze jong? Want dan is het normaal gedrag. Bij mij houdt dat meestal pas na een jaar op. Zolang ze elkaar niet verwonden valt het allemaal wel mee. Soms doen ze het zelfs na het verschonen van een kooi, of zoals gisteren, na een knipbeurt.quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:11 schreef Maria2.0 het volgende:
Over bodembedekking; ik gebruik fleece en dat bevalt uitstekend.
Hier wat twijfels over de mannen. Sambal is best vrij, aardig dik al en blijkbaar vrij dominant.
Lombok is niet tam te krijgen en klappertand heel veel. Naar ons, maar met Sambal gaat het ook niet heel soepel. Ze vechten niet echt, maar het is regelmatig niet al te ontspannen in de kooi. Gister heb ik ze weer even uit elkaar moeten brullen, dan gaat het na verloop van tijd wel weer.
Hoewel het idee van 'inruilen' me erg tegen de borst stuit vraag ik me soms wel af of het voor beide heren niet prettiger zou zijn Lombok terug te brengen, Sambal te laten castreren en een zeugje voor hem te zoeken. Ik weet het gewoon niet
Ja ze zijn 3,5 en 4,5 maand oud nu.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:11 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Zijn ze jong? Want dan is het normaal gedrag. Bij mij houdt dat meestal pas na een jaar op. Zolang ze elkaar niet verwonden valt het allemaal wel mee. Soms doen ze het zelfs na het verschonen van een kooi, of zoals gisteren, na een knipbeurt.
quote:Op maandag 24 juni 2019 19:09 schreef Oscar. het volgende:
Gelukkig houdt ie ervan om ijsklontjes te eten, dus die overleeft erwel.
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 11:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ afbeelding ]
Cloud met koelelement
[ afbeelding ]
Orka
[ afbeelding ]
Marshmellow (links) en Yoshi (rechts)
Nee, was Evaquote:Op dinsdag 2 juli 2019 13:43 schreef CherryLips het volgende:
Heeft de dierenarts geen informatie gegeven over de artrose? Permanente pijnstiller is natuurlijk ook geen doen
Apart altijd hoe die beestjes geen zak om blindheid en doofheid lijken te geven. Ik heb hamsters gehad die volgens mij blind én doof waren en zolang je die kooi niet ineens anders inrichtte, merkte je geen verschil aan ze.
Bij mij ook niet, maar ik zit mobielquote:Op dinsdag 2 juli 2019 13:54 schreef CherryLips het volgende:
Nou ja, de link doet het niet als ik hem hier aanklik
Dan maar even zoquote:Op dinsdag 2 juli 2019 18:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bij mij ook niet, maar ik zit mobiel
Donutlipjequote:
Hoe kan je twijfelen over babycaviasquote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Minipli met nog wat CH teddy erin zeggen ze. Ik twijfel nog zo!
Maar ik heb zo'n ontzettende pech met Caafjes dat ik het idee heb dat ik ze hun dood tegemoet stuur als ik ze in huis haalquote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoe kan je twijfelen over babycavias![]()
quote:Op dinsdag 2 juli 2019 20:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Maar ik heb zo'n ontzettende pech met Caafjes dat ik het idee heb dat ik ze hun dood tegemoet stuur als ik ze in huis haal
Zolang het duurtquote:Op woensdag 3 juli 2019 09:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]![]()
Ik snap je punt wel, maar met de caafs die je nu hebt, gaat het toch wel goed ?
M'n castraat is een langhaar en dat is zo'n angstige aansteller, dus dat knippen is altijd een drama en ik zit altijd wel ergens in z'n vel te knippen omdat hij niet stil zitquote:Op woensdag 3 juli 2019 09:50 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben echt blij dat ik geen langhaartjes meer heb, ik vind ze vreselijk schattig, maar knippen was altijd een mini -drama
Carmita ging nog wel, die was gewoon verlamd van schrik (ook niet leuk), maar Neuf ging razendsnel rondjes draaien, dan moest je gewoon oppassen dat die schaar niet in haar oogje kwam.quote:Op woensdag 3 juli 2019 10:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n castraat is een langhaar en dat is zo'n angstige aansteller, dus dat knippen is altijd een drama en ik zit altijd wel ergens in z'n vel te knippen omdat hij niet stil zit![]()
Hij heeft ook van dat dikke, stugge haar.
Ja zo is Ozzy dus ook, als een malloot alle kanten op springen.quote:Op woensdag 3 juli 2019 10:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Carmita ging nog wel, die was gewoon verlamd van schrik (ook niet leuk), maar Neuf ging razendsnel rondjes draaien, dan moest je gewoon oppassen dat die schaar niet in haar oogje kwam.
Welke AB heb je gekregen?quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:34 schreef Maria2.0 het volgende:
Wij zitten in de ziekenboeg dus castratie wordt hem voorlopig niet.
Na een kuur antibiotica is Sambal nog steeds de hele dag aan het niezen en reutelen.
Morgen weer naar de dierenarts
Misschien dat Zithromax wel aanslaat, of dat de dosis niet goed is?quote:
Ja ik zal morgen kijken wat ik mee krijg. Dit was 1 x per dag 0,4mg maar dus geen verbetering.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Misschien dat Zithromax wel aanslaat, of dat de dosis niet goed is?
Op de facebookpagina Caviadokter worden veel adviezen van deskundigen gegeven (al praat iedereen elkaar een beetje na heb ik soms het idee) en er is ook een lijst met dierenartsen die zich verder in cavia's hebben gespecialiseerd.
Volgens mij was het twee keer per dag 1 ml per kilo caaf, maar ben geen dierenarts natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juli 2019 13:50 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja ik zal morgen kijken wat ik mee krijg. Dit was 1 x per dag 0,4mg maar dus geen verbetering.
Wel extra sneu dat hij nu nog langer alleen zit omdat die castratie niet door kan gaan
Ik zit ook op die pagina en heb er goede raad gekregen, al heb ik bij sommige hulpvragen wel het idee van: GA NAAR DE DIERENARTSquote:Op donderdag 4 juli 2019 13:45 schreef CherryLips het volgende:
Op de facebookpagina Caviadokter worden veel adviezen van deskundigen gegeven (al praat iedereen elkaar een beetje na heb ik soms het idee) en er is ook een lijst met dierenartsen die zich verder in cavia's hebben gespecialiseerd.
'Mijn cavia heeft zichzelf binnenstebuiten geperst, wat moet ik doen? Kan ik het terugstoppen?'quote:Op woensdag 31 juli 2019 10:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik zit ook op die pagina en heb er goede raad gekregen, al heb ik bij sommige hulpvragen wel het idee van: GA NAAR DE DIERENARTS
Bij sommige problemen zou ik er al 122 x hebben gezeten.
"Er is nu geen kliniek open.."quote:Op woensdag 31 juli 2019 12:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
'Mijn cavia heeft zichzelf binnenstebuiten geperst, wat moet ik doen? Kan ik het terugstoppen?'
Ik was met Sien op zondag de sjaak, dan hebben die mensen die de cursus hebben gedaan dus geen dienst. Toch naar een kliniek op de lijst gereden, toch verkeerde medicatie meegekregen, maar de dierenartsen die ik moest hebben waren er allebei niet op maandag, even heen en weer naar Eva rijden zat er ook niet in, maandagavond caaf dood. Zo snel gaat dat dus.quote:Op woensdag 31 juli 2019 15:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
"Er is nu geen kliniek open.."
"Ik ga maandag wel, als ie nog leeft."
En dit soort dingen spelen zich altijd af op zaterdag.![]()
Ik weet heus wel dat niet iedereen in de positie is om op zaterdag naar Eva te rijden, maar ga dan naar een spoed dierenarts in de buurt.
Die beestjes zijn zo verschrikkelijk kwetsbaar.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was met Sien op zondag de sjaak, dan hebben die mensen die de cursus hebben gedaan dus geen dienst. Toch naar een kliniek op de lijst gereden, toch verkeerde medicatie meegekregen, maar de dierenartsen die ik moest hebben waren er allebei niet op maandag, even heen en weer naar Eva rijden zat er ook niet in, maandagavond caaf dood. Zo snel gaat dat dus.
Die van mij worden ook altijd ziek in het weekend als die van de lijst er dus niet zijn, of ze zijn op vakantie
Nee, ik dacht zelf een blaasontsteking waar ze dus een paar dagen mee heeft rondgelopen en door de pijn is gestopt met eten. Het is de gasbuik die haar fataal is geworden.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Die beestjes zijn zo verschrikkelijk kwetsbaar.![]()
Ben je er nog achter gekomen wat Sien nou had ?
Sorry als je het hier al een keer gezegd hebt, maar ik onthou echt niets
quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 21:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, ik dacht zelf een blaasontsteking waar ze dus een paar dagen mee heeft rondgelopen en door de pijn is gestopt met eten. Het is de gasbuik die haar fataal is geworden.
De kat van mijn vriend negeert de cavia's, maar we zijn er wel altijd bij.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:31 schreef iamredleader het volgende:
Wat denken jullie - zou een volwassen kat een cavia aanvallen en eventueel zelfs doden?
Buren hebben kittens, onze zoons willen er eentje. Ik bedank, genoeg huisdieren zoplus dat ik de cavia's hun rust gun.
Ik zou sowieso alleen een huisdier - en vooral een kat - nemen als je er zelf honderd procent achter staat. Zo'n kitten is schattig, tot hij ouder is, naast de kattenbak pist, blaasgruis krijgt, de bank sloopt, overal haar achterlaat, je tuin onder kakt, en dat soms wel twintig jaar lang. En dan mag de ouder de zooi opruimen, want je kinderen zijn tegen die tijd al het huis uit.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:31 schreef iamredleader het volgende:
Wat denken jullie - zou een volwassen kat een cavia aanvallen en eventueel zelfs doden?
Buren hebben kittens, onze zoons willen er eentje. Ik bedank, genoeg huisdieren zoplus dat ik de cavia's hun rust gun.
Mijn hond was meer geïnteresseerd in de keutels en het voer jaquote:Op maandag 5 augustus 2019 12:48 schreef NijntjesUk het volgende:
Hier een hond (klein formaat), die vindt de cavia's wel interessant, maar hun sla en brokken interessanter.![]()
Gizmo geeft hem soms een kusje, Lexie moet niks van hem hebben. We zijn er altijd bij als de cavia's los lopen en in t begin was de hond dan aangelijnd.
Tering. Eva is er vanaf de 15e weer.quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, Valencia naar de dierenarts gebracht.. mag ik ff 235 euro aftikken.
Schijnt dat ze tandjes geveild hebben, waar ik niet zo heel blij mee ben, maar goed... overleggen was te veel gevraagd of zo.
Ja, dat dacht ik ook.. maar ik moest natuurlijk NU een dierenarts hebbenquote:Op dinsdag 13 augustus 2019 16:38 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Tering. Eva is er vanaf de 15e weer.
Ja dat had ik toen met Pieter, maar toen was ik naar die dierenarts in Utrecht gegaan die zgn specialist daarin was, en toen ben ik met het beestje ook een paar keer naar een chiropractor in Amersfoort geweest, en steeds weer de kiezen bijvijlen. Heeft ook iets van twee maanden geduurd. En dus de hele tijd dwangvoeren he, kon geen kant op. Beestje is toen een keertje in de narcose blijven hangen, super zielig. Hij was verder ook niet ziek, was een heel kwiek beestje en hij onderging alles gewoon, veerde steeds weer op, bleef proberen te eten en kreeg ook best nog wat binnen. Maar wat een ellende, als je dan later hoort dat je andere antibiotica moet geven en het soms vrij makkelijk opgelost kan worden. Dat heeft me wel een paar honderd euro gekost, heel veel tijd om steeds heen en weer te rijden, en dus een ontzettend lieve cavia die echt een martelweg heeft ondergaan.quote:Op donderdag 15 augustus 2019 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou gisteren wilde mevrouw ineens in de avond brokjes eten, pak van mijn hart![]()
Stom he.. dat je zo blij kan zijn dat een beestje weer eet.
Ik lees wel veel horrorverhalen over cavia's met ADD en dat die baasjes echt maandenlang dwangvoer hebben moeten geven
Ja, als je toen eens wist, wat je nu weet he ...quote:Op donderdag 15 augustus 2019 15:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja dat had ik toen met Pieter, maar toen was ik naar die dierenarts in Utrecht gegaan die zgn specialist daarin was, en toen ben ik met het beestje ook een paar keer naar een chiropractor in Amersfoort geweest, en steeds weer de kiezen bijvijlen. Heeft ook iets van twee maanden geduurd. En dus de hele tijd dwangvoeren he, kon geen kant op. Beestje is toen een keertje in de narcose blijven hangen, super zielig. Hij was verder ook niet ziek, was een heel kwiek beestje en hij onderging alles gewoon, veerde steeds weer op, bleef proberen te eten en kreeg ook best nog wat binnen. Maar wat een ellende, als je dan later hoort dat je andere antibiotica moet geven en het soms vrij makkelijk opgelost kan worden. Dat heeft me wel een paar honderd euro gekost, heel veel tijd om steeds heen en weer te rijden, en dus een ontzettend lieve cavia die echt een martelweg heeft ondergaan.
Bleh.
quote:Op woensdag 18 september 2019 11:11 schreef CherryLips het volgende:
Ze kregen wel veel spinazie de laatste tijd dus dat krijgen ze even niet meer. Nu haten ze me.
Diepe teleurstelling elke keer. Dan staat Muis te trappelen van ongeduld op het plexiglas, ik hou haar iets voor wat geen spinazie is... Ze ruikt eraan... En ze loopt weg.quote:
Ik laat Valencia nu achter bij een vriendin die op dezelfde paravet opleiding heeft gezeten, dat lijkt me een beter plan dan mijn ongeduldige moederquote:Op woensdag 18 september 2019 11:11 schreef CherryLips het volgende:
Dat is altijd zo, ik durf ook niet meer weg. Al helemaal niet meer sinds Sien het loodje heeft gelegd toen ik weg was.
En Ozzy drinkt al een tijdje een slag in de rondte, een halve fles per dag. Vooral in de middag/avond zie ik die witte dikke prop in m'n ooghoeken steeds naar dat flesje sneaken. Maar hij vreet en hij is levendig en volgens de dierenarts zag hij er verder prima uit, hij blijft ook op gewicht (1400 gr). Urine is grondig getest maar alle waarden waren prima in orde, geen bloed of gruis of troep, suiker en pH waren allemaal prima. Hij piest natuurlijk ook veel, maar het ruikt niet naar een smerige steeg, gewoon naar urine dus ik moet de kooi vaker schoonmaken. De dierenarts zou overleggen met Eva en dan zou ik er nog over horen, maar ik ben allang blij dat hij geen enge slopende ziekte lijkt te hebben. Ze kregen wel veel spinazie de laatste tijd dus dat krijgen ze even niet meer. Nu haten ze me.
OMG, waar?quote:Op maandag 23 september 2019 11:56 schreef CherryLips het volgende:
JeejIk zag haar ook voorbij komen op Facebook
En het boerenkoolseizoen is weer aangebroken. Als een stel hongerige ratten storten ze zich erop.
Op de Facebook van Eva Stoffels zelfquote:Op maandag 23 september 2019 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
OMG, waar?![]()
Ik heb net even de FB site van Marumoto gezien, maar daar staat ze niet op?
Boerenkool is ook een goede voor haar, dat is makkelijk te eten.
Oh, ik zie haar !quote:Op maandag 23 september 2019 13:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Op de Facebook van Eva Stoffels zelfEven gezocht, van 13 september. Ze zat samen met een ander zeugje met hetzelfde probleem.
Ik heb ook Versele Laga, complete toch? Ze moeten het niet. Ze vissen de roosjes van de Science Selective eruit en doen dan alsof ze verhongeren.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Nou ik heb Versala Laga extra fibers of zo gekocht en mevrouw eet het ineens.![]()
Op de cavia FB wordt dit aangeraden en is dit de god onder de caviavoeders.
Zouden ze de Science Selective zat zijn?
Ik zei ook al van 'ik word zelf eigenlijk ook wel een beetje gestoord van dat geluid de hele avond', schaamde me ervoor want voor hetzelfde geld is hij hartstikke ziek, maar ze snapte het ook wel. Hij is nogal hysterisch en hij haat me, maar ik denk dat ik hem er gewoon weer vaker uit ga halen ook al springt hij zowat van de bank af.quote:Op woensdag 25 september 2019 12:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik verkracht die naamHet is Versele inderdaad .. hoe kom ik nu weer bij Versala
![]()
Nee, ik heb een andere versie, het heet: Versele-Laga Nature Cavia Fibrefood
https://petsplace.nl/vers(...)10340614297-pps.html
Deze versie werd aangeraden voor een cavia met ADD die geen hooi at. Nu eet Valencia wel hooi, maar meer vezels kunnen nooit kwaad.
Hm een gedragsprobleem, dat idee heb ik soms ook wel als ik sommige cavia's zie lurken aan de fles: " ik verveeeeheeeel meeeee lurk lurk lurk..."
Ja, dat dus!quote:Op woensdag 25 september 2019 12:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zei ook al van 'ik word zelf eigenlijk ook wel een beetje gestoord van dat geluid de hele avond', schaamde me ervoor want voor hetzelfde geld is hij hartstikke ziek, maar ze snapte het ook wel. Hij is nogal hysterisch en hij haat me, maar ik denk dat ik hem er gewoon weer vaker uit ga halen ook al springt hij zowat van de bank af.
En al die soorten caviavoer, ik word er gek van. De dierenartsen zijn allemaal van de SS, en op dat forum is het Versele Laga Complete, en nu weer wat anders.
O ja die Gerty heb ik ook eens gegeven, maar daar visten ze alleen de maïs enzo uit. Dat geef ik soms gewoon als lekkernij. Stop het dan in zo'n speelbal maar daar zijn ze te dom voor.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ja, dat dus!
Eerst was het SS voor en na, nu weer Versele en Eva raadde mij nu Gerty mix bla bla bla aan.
Nu scheelt het wel dat de Gerty goedkoper is, maar alsnog..
Heb jij ook van die periodes dat er superveel gegeten wordt en daarna niet meer ? Dus dat de behoefte aan brokjes enorm verschilt ?quote:Op woensdag 25 september 2019 13:03 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ja die Gerty heb ik ook eens gegeven, maar daar visten ze alleen de maïs enzo uit. Dat geef ik soms gewoon als lekkernij. Stop het dan in zo'n speelbal maar daar zijn ze te dom voor.
Ja, maar ook met groente. Nu krijgen ze geen spinazie meer en vreten ze die voerbak binnen een dag leeg, ze duiken er helemaal op als ik de brokjes aanvul. En witlof moeten ze niet meer, en tomaat laten ze ook ineens liggen. Ben naar nieuwe dingen aan het zoeken nu ze geen hele zakken spinazie meer mogen, en in boerenkool zit ook veel calcium. Dus nu hebben ze het op de brokjes gemunt, lijkt het.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Heb jij ook van die periodes dat er superveel gegeten wordt en daarna niet meer ? Dus dat de behoefte aan brokjes enorm verschilt ?
Ze vinden hier spinazie maar matig, bovendien krijgt Orka last van haar blaas als ik het haar geefquote:Op woensdag 25 september 2019 13:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja, maar ook met groente. Nu krijgen ze geen spinazie meer en vreten ze die voerbak binnen een dag leeg, ze duiken er helemaal op als ik de brokjes aanvul. En witlof moeten ze niet meer, en tomaat laten ze ook ineens liggen. Ben naar nieuwe dingen aan het zoeken nu ze geen hele zakken spinazie meer mogen, en in boerenkool zit ook veel calcium. Dus nu hebben ze het op de brokjes gemunt, lijkt het.
Wortelloof wisselt ook heel erg. De eerste keer dan wordt het inderdaad geïnhaleerd, en dan geef ik het 's avonds weer en halen ze er de neus voor op.quote:Op woensdag 25 september 2019 13:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze vinden hier spinazie maar matig, bovendien krijgt Orka last van haar blaas als ik het haar geefDus ze krijgen er maar een handje van, 1x per maand of zo, als ik het zelf eet.
Hmm Boerenkool..Als daar veel calcium in zit zou dat heel goed zijn voor Valencia.
Sla en paprika gaat hier altijd heel goed naar binnen, tomaat ook redelijk, maar dat blijft zo'n kliederboel met die aubiose.. dus dan eten ze altijd aubiose met tomaat.
Het loof van de wortels laten ze ineens liggen, terwijl dat voorheen zowat naar binnen geademd werd.
Ja Muis krijgt alles voor elkaarquote:Op woensdag 25 september 2019 13:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dit is zo herkenbaar![]()
En dan zitten ze je zo onschuldig aan te kijken met die kraaloogjes van ze.
Gelukkigquote:Op woensdag 9 oktober 2019 13:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Mevrouw eet weer goed en tikt nu bijna de 1kg aan![]()
Ze kwam van 1100 gram, naar 800 gram en nu weer op 1kg.
Leuk stel !quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 11:02 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[ afbeelding ]
Zo leuk deze twee zusjes
Ik ben gestopt met de kranten, werd gek van het geluid, naast dat die inkt ook niet goed voor ze isquote:Op zondag 13 oktober 2019 20:04 schreef ChilllayD het volgende:
M'n bruine kleine monster heeft het nu continu voorzien op de kranten onderin de bak. Ging maanden goed ze keek er niet naar om en nu ineens de hele dag door kranten onder de bodembedekking vandaan trekken. Al is die laag centimeters dik, koppie erin en graven maar. Heel lollig gezicht maar niet heel handig
Kwebbelboxjesquote:Op zondag 13 oktober 2019 21:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Zijn echt twee moppie's, ook babbelboxen op schoot, kwebbelen dan aan 1 stuk door
quote:Op zondag 13 oktober 2019 23:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kwebbelboxjes![]()
Ze hebben heel wat te vertellen die caafs
Ik gebruik nu speciale bedding daarvoor. die absorbeert ook vocht en maakt het schoonmaken van dr kooi een stuk makkelijker, aangezien je het zo kan oprollen. Zal straks ff kijken hoe het heet.quote:Op zondag 13 oktober 2019 23:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met de kranten, werd gek van het geluid, naast dat die inkt ook niet goed voor ze is
Ik heb er ook geen kranten onder. Deels omdat dat ook een soppige bende werd, deels omdat kranten niet in de gft mogen, deels omdat ik zelf geen kranten ontvangquote:Op zondag 13 oktober 2019 23:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met de kranten, werd gek van het geluid, naast dat die inkt ook niet goed voor ze is
"Hoe voelt dat nou? Zo'n lange jas ?"quote:Op maandag 14 oktober 2019 06:56 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vraag me wel eens af wat dat soort beestjes met elkaar 'bespreken'
Ben benieuwd!quote:Op maandag 14 oktober 2019 07:05 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Ik gebruik nu speciale bedding daarvoor. die absorbeert ook vocht en maakt het schoonmaken van dr kooi een stuk makkelijker, aangezien je het zo kan oprollen. Zal straks ff kijken hoe het heet.
Oh ja dat is wel slim, ik heb zeil (wat ik opnieuw moet kitten, ooit... ergens in 2020) en gewoon aubiose.quote:Op maandag 14 oktober 2019 08:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen kranten onder. Deels omdat dat ook een soppige bende werd, deels omdat kranten niet in de gft mogen, deels omdat ik zelf geen kranten ontvang
Ik heb soms wel houtkorrels in bepaalde hoekjes liggen.
Dat zeil moet ik ook weer eens vervangenquote:Op maandag 14 oktober 2019 08:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel slim, ik heb zeil (wat ik opnieuw moet kitten, ooit... ergens in 2020) en gewoon aubiose.
We hebben een renovatie in 2020, dus ik denk dat ik het dan wil doen.. dan zijn de caafs toch logeren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zeil moet ik ook weer eens vervangenDie kit is helemaal weggeteerd door alle zeik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |