Muis fluit als enige, dat klinkt ook zo enorm verloren. En ook op de meest loze momenten. Als ik m'n handen was ofzoquote:Op maandag 11 maart 2019 12:54 schreef NijntjesUk het volgende:
Hier alles ook prima. Vreten nog steeds als bootwerkers, piepen nog altijd niet en Lexie is nog steeds geen fan van de hond.
Wij hebben wel iets van fleece.quote:Op maandag 17 december 2018 11:00 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze is net zo groot als m'n telefoon en ze huppelt en hobbelt en tokkelt en pruttelt door dat hokDie andere zijn echt van die saaie zandzakken vergeleken bij haar, ze zijn echt enorm en bewegingsloos vergeleken bij haar. Ga ze denk ik zo weer los laten lopen in de keuken.
Heeft iemand hier ervaring met fleece? Droogt dat sneller dan handdoeken of blijft hooi enzo er snel aan plakken? Als ze nu loslopen, lopen ze op handdoeken op een zeil, maar ik heb echt vier tot vijf handdoeken per keer nodig en ik wilde twee grote fleecekleden kopen, maar vraag me af of ik die wel vaker dan 1 keer kan gebruiken voor ze in de wasmachine moeten. De handdoeken moet ik nu elke keer wassen anders meuren ze.
Die van mij is soms hees. Die schrikt van haar eigen gefluit.quote:Op donderdag 21 maart 2019 08:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Marshmellow fluit onwijs hard en vals, ik heb dat nog nooit gehad.. Een cavia die vals fluit..
Het uitloopgebied bij ons is ondertussen het hele huis. Waar de vorige cavias niet een meter van hun hok durfde, loopt Spike gerust het hele huis door. Vond hem gisteren in de douchcabine, luid oinkent.quote:Op dinsdag 12 maart 2019 19:43 schreef Sjechov het volgende:
Wij gebruiken nu een 1m2 stuk tapijt van de ikea. Daaronder ligt dan een fleecedeken om evt. plas op te vangen. Dit op hun uitloop gebied 😝
quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die van mij is soms hees. Die schrikt van haar eigen gefluit.
quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:53 schreef Oscar. het volgende:
Spike, heeft gigantisch lange kontharen voor een kruincavia
[ afbeelding ]
Uitloopgebiedquote:Op donderdag 21 maart 2019 12:00 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Het uitloopgebied bij ons is ondertussen het hele huis. Waar de vorige cavias niet een meter van hun hok durfde, loopt Spike gerust het hele huis door. Vond hem gisteren in de douchcabine, luid oinkent.
Fugde daarintegen doet helemaal niets buiten. Die is er te bang voor.
[ afbeelding ]
voor een caaf is 40m2 heel watquote:Op donderdag 21 maart 2019 14:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
UitloopgebiedKlinkt bijna net zoiets als de Oostvaarders Plassen
Ik las hier overheen, maar ik zie het zo voor mequote:Op donderdag 21 maart 2019 12:00 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Het uitloopgebied bij ons is ondertussen het hele huis. Waar de vorige cavias niet een meter van hun hok durfde, loopt Spike gerust het hele huis door. Vond hem gisteren in de douchcabine, luid oinkent.
Kijk ik heb een dametje die dat ook heeft, dan zit er een langhaar ergens in de lijn.quote:Op donderdag 21 maart 2019 11:53 schreef Oscar. het volgende:
Spike, heeft gigantisch lange kontharen voor een kruincavia
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 april 2019 15:19 schreef Sjechov het volgende:
Onze Pien heerlijk chill. Let vooral op dat pootje![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik zou niet weten waar ik dat moet halenquote:Op vrijdag 29 maart 2019 17:27 schreef Sjechov het volgende:
Geven jullie je cavia bamboe?
Zo ja, welke?
Als ik de losloopruimte niet afzet, dan heb ik zo scharrelcavia's.. gaan ze achter de tv en kasten zitten enzoquote:Op maandag 25 maart 2019 10:09 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat grappig!
Die van mij komen niet van hun plaids af bij het loslopen.
Ja hoor mogen ze gewoon hebben, hier zijn ze er ook dol opquote:Op maandag 8 april 2019 15:20 schreef Sjechov het volgende:
Heeft er trouwens iemand ervaring met bamboe?
Wij hebben laatst er iets van gegeven en het ging als een raket erdoor.
Ik kan nergens vinden dat het niet zou mogen.
Maar welke soorten wel en welke niet?
Oh wat tof, ik heb ook twee skinny's lopen, Mevrouw Blootje en Miss Naturist. Je kan even kijken naar stofvrij ( stofarm) hooi, dat zal een heleboel schelen.quote:Op donderdag 11 april 2019 18:24 schreef Maria2.0 het volgende:
Hallo! Over 3 weken komen er 2 skinny babies bij ons wonen.
Dit worden mijn eerste cavia's en ik ben echt heel erg blij! Ik heb een Ferplast Krolik 160 gekocht, welke kooien hebben jullie?
Superlang getwijfeld over een draadkubus ook, maar in dit huis is een iets minder diepe kooi echt handiger. Als we een huis zouden kopen met meer ruimte dan komt er wel een draadkubus.
Ik ben snel allergisch, heb ook hooikoorts (maar ik hou teveel van beestjes!) dus ik wil ze op badmatten/vetbed gaan houden. En er komt een luchtreiniger. Hooi in de ruif die het verst bij me vandaan is (ze komen gezellig naast de bank te staan) en dan hoop ik het zo allemaal te voorkomen.
Ben erg benieuwd of het tam maken een beetje goed zal lukken, we hopen uiteindelijk lekker te kunnen Netflixen met een homp cavia op schoot
Yes, begreep dat Timothy hooi goed is dus ik ga als eerst die van Beaphar proberen (makkelijk te verkrijgen).quote:Op donderdag 11 april 2019 18:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Oh wat tof, ik heb ook twee skinny's lopen, Mevrouw Blootje en Miss Naturist. Je kan even kijken naar stofvrij ( stofarm) hooi, dat zal een heleboel schelen.
Mijn ervaring met skinny's is dat ze snel aan je wennen en erg heel erg nieuwsgierig zijn. Tof welke kleurtjes heb je?
Haha ja, ik had het ge-enterd en toen bedacht ik me dit ook.quote:Op donderdag 11 april 2019 19:18 schreef CherryLips het volgende:
Ze verwachten sowieso altijd vreten hoor.
Ja daarom de badmatten of eventueel toch fleeceliners. Daar kun je makkelijk elke dag even met een kattenbakschep doorheen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 09:11 schreef CherryLips het volgende:
Ze eten meer en kakken dus ook meer, dus ik zou even elke dag door het hok gaan![]()
Welk type bamboe gebruik jij? Er is veel te krijgen.quote:Op woensdag 10 april 2019 20:43 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja hoor mogen ze gewoon hebben, hier zijn ze er ook dol op
Welkom! Er zijn hier vele foto’s te vinden met leuke dingetjes voor je cavia’s. Wij proberen ze elke keer weereen beetje uit te dagen.quote:Op vrijdag 12 april 2019 11:34 schreef Maria2.0 het volgende:
[..]
Ja daarom de badmatten of eventueel toch fleeceliners. Daar kun je makkelijk elke dag even met een kattenbakschep doorheen.
Ben mn hele huis aan het verschuiven om plaats te maken voor dat hok. 60x160 werk je niet ff ergens weg hahaha. Snel een ander huis
Spike loopt gewoon weer terug zijn kooi in. Of nog erger, als ie de koelkast hoort, sprint ie zijn kooi in omdat ie weet dat ie te eten krijgtquote:Op maandag 8 april 2019 16:15 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik de losloopruimte niet afzet, dan heb ik zo scharrelcavia's.. gaan ze achter de tv en kasten zitten enzo
quote:Op donderdag 11 april 2019 18:45 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Oh wat tof, ik heb ook twee skinny's lopen, Mevrouw Blootje en Miss Naturist. Je kan even kijken naar stofvrij ( stofarm) hooi, dat zal een heleboel schelen.
Vind Nudist ook wel een leuke naamquote:Op zaterdag 13 april 2019 23:32 schreef Oscar. het volgende:
[..]
En als het een mannetje was Meneer Potloodventer en?
Goede samenvatting van de verwachtingen van cavia'squote:Op donderdag 11 april 2019 19:18 schreef CherryLips het volgende:
Ze verwachten sowieso altijd vreten hoor.
Hier idem. Hilarisch!quote:Op zaterdag 13 april 2019 23:31 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Spike loopt gewoon weer terug zijn kooi in. Of nog erger, als ie de koelkast hoort, sprint ie zijn kooi in omdat ie weet dat ie te eten krijgt
Thnx!quote:Op zaterdag 13 april 2019 19:06 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Moest even navragen, maar had de Fargesia, dat is een soort die niet woekert door je hele tuin heen. Had ook een die woekerde, maar die had ik in een speciekuip weet alleen niet welk soort dat was want die had ik gekregen voor de cavia's
Top. Heb 2 vreetzakken. Had je 1 plant of meer?quote:Op maandag 15 april 2019 07:15 schreef Fem_LittleLady het volgende:
[..]
Ja hoor, dat wil prima met een paar cavia's
Wij zeggen altijd dat ze dat zijn als ze 1 kg zijn. Zwaarder worden ze hier nooit 😂quote:Op maandag 15 april 2019 17:35 schreef CherryLips het volgende:
M'n ouders waren er net en ze hadden Muis niet meer gezien sinds ik haar net had. Eerste reactie 'DIE IS DIK GEWORDEN!!!' Aw
Wanneer zijn caafs eigenlijk volgroeid?
Ow, die andere twee zandzakken van me zijn 1250 en 1350 gramquote:Op maandag 15 april 2019 17:47 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Wij zeggen altijd dat ze dat zijn als ze 1 kg zijn. Zwaarder worden ze hier nooit 😂
1, zou nu wel weer willen, maar zet ze dan in plantenbakken, dan is het eens in de zoveel tijd snoeien en voerenquote:Op maandag 15 april 2019 17:33 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Top. Heb 2 vreetzakken. Had je 1 plant of meer?
Say whut?quote:Op maandag 15 april 2019 17:47 schreef Sjechov het volgende:
[..]
Wij zeggen altijd dat ze dat zijn als ze 1 kg zijn. Zwaarder worden ze hier nooit 😂
Onze dames zijn max. 1150 gr geweest.quote:Op maandag 15 april 2019 18:36 schreef NijntjesUk het volgende:
[..]
Say whut?![]()
Hier zijn ze altijd veel zwaarder, met als toppunt Oekie, die woog uiteindelijk circa 1600 gram.![]()
Lexie vanmorgen 1039 en Gizmo 1317 gram.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |