Wat is er zo verschillend aan 5G ten opzichte van 3G en 4G?quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:01 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar alsnog weten we niet zeker of 5G niet schadelijk is.
De straling is veel sterker. En of 4G niet schadelijk is weten we ook niet 100% zeker. Er is ook discussie over of de straling van mobiele telefoons schadelijk is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat is er zo verschillend aan 5G ten opzichte van 3G en 4G?
Jij hebt ook geen magnetron thuis? Die straling is vele malen sterker dan 5G.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Dat is een appels met peren vergelijking. 5G netwerken zenden zeer sterke straling uit, dat is heel wat anders dan veel technologie die al een lange tijd op de markt is.
EM straling gaat door je lichaam heen en het heeft interactie met meer dan alleen de afgestemde antenne in een mobiele telefoon.quote:Op vrijdag 2 november 2018 21:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Maar hoe dan? De energie overdracht van in de zon lopen is bijvoorbeeld vele malen groter.
Ten eerste had ik het over het plaatje dat crap was, en over het onderzoek heb ik precies gepost wat daar mis mee was. Verder kan je nooit aantonen dat iets ongevaarlijk is, dat is een logische onmogelijkheid, je kan slechts aantonen dat iets schadelijk is, je kan nooit aantonen dat iets onschadelijk is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 09:06 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Hoezo zijn die onderzoeken crap?
Omdat het van die link is? Ook die onderzoeken die aantonen dat het ongevaarlijk zou zijn, zijn crap?
maar jij hebt weer geen idee van wat straling is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 10:21 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
Maar straling is toch heel wat anders. Het is beter als het eerst goed gecontroleerd is voordat het ingevoerd wordt (of massaal gebruikt gaat worden). Mensen dachten vroeger ook dat roken gezond was. Vroeger wist men ook niet dat röntgenstraling schadelijk was.
Vrijwel ieder apparaat met batterij of stekker veroorzaak electro magnetische straling, ja zelfs stroomdraden waar stroom doorheen loopt doen dat.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:39 schreef Manke het volgende:
[..]
EM straling gaat door je lichaam heen en het heeft interactie met meer dan alleen de afgestemde antenne in een mobiele telefoon.
5g ioniseert misschien niet (soms het enige criteria voor kankerverwekkend), maar een magnetron ook niet. Bij een magnetron moet de energieoverdracht zo snel mogelijk, en het is redelijk afgeschermd. Straks is de ether zelf een magnetron waar we dan 24/7 in leven als er geen limieten hoeven te zijn.
Dat laatste lijkt me niet zo gewenst.
Theoretisch en logisch gezien dan.
Ja klopt. Hoe zeggen ze dat? De juiste dosis maakt vergif.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vrijwel ieder apparaat met batterij of stekker veroorzaak electro magnetische straling, ja zelfs stroomdraden waar stroom doorheen loopt doen dat.
Alleen de bronnen van Monolith zijn betrouwbaarquote:Op vrijdag 2 november 2018 20:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat moet ik met een YouTube dump van een tea party malloot?
Het topic staat nu waar het hoort en jij bent ook op de juiste plek inmiddels. Veel plezier hier.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:25 schreef Eficaz het volgende:
[..]
Alleen de bronnen van Monolith zijn betrouwbaar![]()
Veel andere bronnen zijn 'dumps' volgens Monotith. Ook alle tea party leden (https://nl.wikipedia.org/wiki/Tea_Party-beweging) zijn malloten.
Jij bent ook op je plek (gezet)quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het topic staat nu waar het hoort en jij bent ook op de juiste plek inmiddels. Veel plezier hier.
Russian woodpeckerquote:Op vrijdag 2 november 2018 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit soort bangmakerij is al zo oud als mobiele telefoons. Gek genoeg hoorde je mensen nooit klagen over analoge TV zenders of FM zenders die met vermogens van miljoenen watt werken/werkten
Die is met pensioenquote:
Bij welke dosis is het gemeten als gif?quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:51 schreef Manke het volgende:
[..]
Ja klopt. Hoe zeggen ze dat? De juiste dosis maakt vergif.
Straling is sterker? Wat bedoel je daarmee? Heeft ie meer spinazie gegeten?quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:05 schreef Firewarrior het volgende:
[..]
De straling is veel sterker. En of 4G niet schadelijk is weten we ook niet 100% zeker. Er is ook discussie over of de straling van mobiele telefoons schadelijk is.
Vooral de frequenties waar men gebruik van maaktquote:Op zaterdag 3 november 2018 11:03 schreef Falco het volgende:
[..]
Wat is er zo verschillend aan 5G ten opzichte van 3G en 4G?
Weet niet, ik denk dat die effecten op de gezondheid secundair zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:01 schreef Kamina het volgende:
[..]
Bij welke dosis is het gemeten als gif?
Alleen radar in het zelfde golflengtebereik, zo rond de 12 cm, als magnetrons. Een magnetron is een apparaat wat gebruik maakt van een bijkomend effect bij radarzenders toen deze werden bedacht.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Weet niet, ik denk dat die effecten op de gezondheid secundair zijn.
Straling van apparaten en de 220 lijn is ongevaarlijk (niet gemaakt om te zenden), radars frituren vogels in de lucht, las ik eerder hierboven. Maar het is allebei van de zelfde elektronische aard.
Wat bedoel je met "secundair"?quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:23 schreef Manke het volgende:
[..]
Weet niet, ik denk dat die effecten op de gezondheid secundair zijn.
Frituren gaat middels een bad van olie, tenzij je doelt op elektronische executie, maar dat wordt alleen gedaan in een stoel (helaas).quote:Straling van apparaten en de 220 lijn is ongevaarlijk (niet gemaakt om te zenden), radars frituren vogels in de lucht, las ik eerder hierboven. Maar het is allebei van de zelfde elektronische aard.
En hoe groot is het effect? Is een mobile telefoon net zo gevaarlijk als een plak ontbijtkoek?quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:42 schreef Kamina het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "secundair"?
[..]
Frituren gaat middels een bad van olie, tenzij je doelt op elektronische executie, maar dat wordt alleen gedaan in een stoel (helaas).
Alle elektronische straling is van dezelfde aard, namelijk elektriciteit. Dat op zich zegt niet zo veel. Dosering wel. Zet ik een glas water in een magnetron, dan kan het koken. Zet ik het naast een telefoon, dan zal het wellicht net aan meetbaar opwarmen.
Punt is, het moet meetbaar zijn. Zodra het meetbaar is, dan kan je een effect koppelen. Mijn vraag is nu, is het effect van 5G op de gezondheid meetbaar?
Stapje voor stapje, Piet.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hoe groot is het effect? Is een mobile telefoon net zo gevaarlijk als een plak ontbijtkoek?
Je kan van alles en nog wat aantonen met dierproeven bijvoorbeeld dat iets schadelijk is voor de gezondheid, van het eten van Cyanide tot het drinken van water. De vraag is vooral, hoe schadelijk is het.quote:
Dierproeven met ontbijtkoek, hoe durf je.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan van alles en nog wat aantonen met dierproeven bijvoorbeeld dat iets schadelijk is voor de gezondheid, van het eten van Cyanide tot het drinken van water. De vraag is vooral, hoe schadelijk is het.
In een plak ontbijtkoek zit acrylamide, net als in chips of een krentenbol. Acrylamide is aantoonbaar bij dierproeven kankerverwekkend. Maar om nu in paniek te raken voor ontbijtkoek...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |