Daar zijn dan ook rechters voor.. En je weet dat je zo'n houding kunt verwachten bij Ryan..quote:Op donderdag 1 november 2018 20:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die tijd is de de luchtvaart alles behalve voorbij, aangezien alles (van promotie naar een hogere rang tot vakantie- en vrijetijdsbiedingen) op basis van senioriteit gaat. Dat is bij ongeveer elke grote carrier zo.
Nu hebben lowcost clubs als Ryanair wel een veel grote doorloop inderdaad. Maar dat betekent niet dat daarom de rechten die de werknemers hebben overboord mogen.
Mee eens. Het is een spelletje wat dat betreft, en O’Leary speelt het goed.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Daar zijn dan ook rechters voor.. En je weet dat je zo'n houding kunt verwachten bij Ryan..
Dat het op het scherpst van de snede moet is bekend van te voren..
Dat het bij de overheid jegens burgers net zo gaat is veel verwerpelijker...
Slechter kan niet. Want dat wordt dus betaalt door tweederangs vliegvelden die graag willen groeien. Die betalen desnoods ervoor. Ken de gemiddelde Nederlander. Ik ken mensen die enkel naar Spanje vliegen omdat het goedkoop is. Verder hebben ze er niks te zoeken. Als het gratis wordt dan doen ze helemaal niks anders meer. Van die goedkope babyboomers die met vroegpensioen de hele dag zich laten vervoeren in vliegtuigen. Maximale fijnstof-uitstoot, rond ieder vliegveld 24/7 geluidsoverlast, alle interessante steden permanent overspoeld.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Want Ryanair koopt niet even 100 boeing 737 toestellen in 1 order en garandeert geen werk voor ik weet niet hoeveel mensen
Huil huil huil... er moeten een paar mensen een ander kutbaantje zoeken..
Over een paar jaar vliegt Ryanair je voor nop rond.. Beter kan niet..
https://www.theguardian.c(...)hael-oleary-airportsquote:He added: “I think it will happen. It just won’t happen at Heathrow or those big hub airports. But most of the other airports who are looking for big traffic growth, that process is already starting to happen, lowering airport fees and some of the charges.”
O’Leary said: “If [air passenger duty] is gone: at many airports I’m paying more than £20 already with APD and fees, if I start getting that back, why not? I’m doing seat sales this week at £4 and I’m paying the £13 APD – I’m paying you to fly with me.
Mooi verhaal.. maar er moet er eentje de goedkoopste zijn..quote:Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Slechter kan niet. Want dat wordt dus betaalt door tweederangs vliegvelden die graag willen groeien. Die betalen desnoods ervoor. Ken de gemiddelde Nederlander. Ik ken mensen die enkel naar Spanje vliegen omdat het goedkoop is. Verder hebben ze er niks te zoeken. Als het gratis wordt dan doen ze helemaal niks anders meer. Van die goedkope babyboomers die met vroegpensioen de hele dag zich laten vervoeren in vliegtuigen. Maximale fijnstof-uitstoot, rond ieder vliegveld 24/7 geluidsoverlast, alle interessante steden permanent overspoeld.
En waarom? Om per passagier een paar dubbeltjes netto over te houden en om babyboomers 20x per jaar naar Torremolinos te brengen. Waanzin.
Pak liever een vliegtax van 100 euro per vlucht.
[..]
https://www.theguardian.c(...)hael-oleary-airports
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Mooi verhaal.. maar er moet er eentje de goedkoopste zijn..
Er staan genoeg in de rij.. zowel opvolgers als klanten..
Net zoals de goedkoopste auto.. Alles gaat wel ten koste van iets..
Wat was het bestaansrecht anders geweest van die vliegvelden?
Ze mogen de basis ook wel sluiten, maar ze moeten wel die piloten daar gebaseerd houden, hun loon betalen en zorgen dat ze voldoende vlieguren kunnen maken.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:30 schreef bianconeri het volgende:
Natuurlijk hebben de werknemers rechten, maar het is toch belachelijk dat Ryanair de basis in Eindhoven niet zou mogen sluiten?
Slaat ook nergens op dat dit per se vanwege een staking zou moeten zijn, lijkt mij ook een zeer overtrokken situatie en daar kan een rechter ook helemaal niets over zeggen.
Als het financieel nodig is, of zelfs als het niet nodig is, Ryanair mag de basis in Eindhoven weg doen simpel zat.
Ik zou overigens als Ryanair medewerker maar al te graag uit Eindhoven weg willen. Je komt 99% zeker in een betere plek terecht. Als je mazzel hebt in Dublin bv.
Gewoon prima maatschappij verder Ryanair (ik kan inhoudelijk niets zeggen want ik ben geen werknemer). Vlieg er wel geregeld mee.
Ze zijn legaal bezig he?quote:Op donderdag 1 november 2018 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.
RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dat neemt niet weg dat ook de goedkoopste zich aan bepaalde normen als werkgever, milieuvervuiler etc dient te houden.
RyanAir is gewoon heel handig in het afwentelen van kosten op de maatschappij. Als dat allemaal echt doorberekend werd, dan waren ze helemaal net zo goedkoop meer.
Oh ja je kunt zeker een vergoeding krijgen hoor daarvoor.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
quote:Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
Tijd om de wet aan te passen. Jaag de hyena van je erf af.quote:
Ik denk dat het een illusie is om de trein goedkoper te laten zijn dan het vliegtuig. Maar de bus, dat moet lukken. Een buschauffeur doet het in zijn eentje en verdient maar modaal. Met 150 liter brandstof zit je al in Spanje. Daar stijg je met een vliegtuig nog niet mee op. Maar een bus wordt wel op allerlei manieren belast en een vliegtuig niet.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef Lothiriel het volgende:
Tijd om subsidiëring voor vliegen sowieso af te schaffen. Het is een enorm vervuilende industrie en veel te goedkoop vergeleken o.a. de milieuimpact.
Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld. Mensen moeten af van het idee dat je voor een schijntje de wereld moet kunnen over kunnen vliegen.
Dan sterven paupermaatschappijen zoals Ryanair wel uit. Hun doelpubliek kan het dan toch niet meer betalen.
Verder is Ryanair een vies bedrijf en zie ik ze graag over kop gaan. Maar als ze zich aan de wet houden moet iedereen zich daar bij neerleggen. Ook die piloten in Eindhoven. Het zal vast niet onmogelijk om werk te vinden bij een maatschappij met meer respect voor haar werknemers, zeker als piloot.
Er is soms "voortschrijdend inzicht". Dat is misschien wel het mooiste ding waar de mensheid over beschikt. Legaal maar eigenlijk ongewenst. Dan gaan we nadenken over hoe het eigenlijk werkt, zien in dat dat ongewenst is wegens teveel nadelen voor de maatschappij en doen daar iets aan. Prima.quote:
Aha. Dus men is te ver doorgeschoten maar je vindt het wel terecht dat de rechter een ontslagvergoeding e.d. eist?quote:Op donderdag 1 november 2018 21:24 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Oh ja je kunt zeker een vergoeding krijgen hoor daarvoor.
Als je de trein pakt naar een aantal stations verderop betaal je net zoveel als met een budgetmaatschappij naar de andere kant van Europa...quote:Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef Lothiriel het volgende:
Het is totaal gek dat met de trein reizen een veelvoud kost bijvoorbeeld.
... Je snapt het duidelijk niet.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Aha. Dus men is te ver doorgeschoten maar je vindt het wel terecht dat de rechter een ontslagvergoeding e.d. eist?
Klopt. Leg eens uit.quote:Op donderdag 1 november 2018 21:51 schreef vigen98 het volgende:
[..]
... Je snapt het duidelijk niet.
Nee natuurlijk hoeven ze dat niet. Als die piloten daar willen blijven wonen is dat toch echt hun probleem?quote:Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Drekkoning het volgende:
Ze mogen de basis ook wel sluiten, maar ze moeten wel die piloten daar gebaseerd houden, hun loon betalen en zorgen dat ze voldoende vlieguren kunnen maken.
Dat heeft ansich niks met de staking te maken, maar wel met het feit dat Ryanair niet hard heeft kunnen maken dat ze zwaarwegende bedrijfsbelangen heeft om die piloten te herplaatsen in het buitenland.
Onzin.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
ach ze zijn gewoon een kankergezwel van de samenleving. Net zoals airbnb en uber.
Ze paratiseren op de samenleving, wentelen alle risico's op de werknemers en plukken de winsten zonder risico te lopen.....
Groot gelijk dat de rechter heeft gezegd dat de thuisbasis van de piloten gewoon nog in eindhoven blijft....
Zonder "zeikerts" in een bedrijf is er helemaal geen bedrijf. Maar dat vergeten heel veel werkgevers.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Klopt, en daar gaat het dus al te ver. Werknemers hebben veel te veel rechten. Geef Ryanair groot gelijk dat ze zeggen bekijk 't maar.
Welk belang weegt zwaarder? Het belang van de duizenden klanten die vanaf Eindhoven vliegen, of het belang van de 16 zeikerds met een salaris van 128k per jaar?
Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..quote:Op donderdag 1 november 2018 23:15 schreef MadJackthePirate het volgende:
Mensen die Ryanair lopen te verdedigen Zeker allemaal van die paupers die anders boos zijn dat ze niet voor 30 euro naar Turkije kunnen voor hun all-inclusive vakantie.
Genoeg verhalen te vinden over hoe schurkachtig Ryanair te werk gaat, maar nee hoor, die zeikerds van een werknemer moeten gewoon hun bek houden. Las laatst nog over een buitenlandse gast die een paar maanden geleden naar Eindhoven verhuist is op eigen kosten vanwege Ryanair en die mag nu weer verkassen dus. Verder is het algemeen bekend dat Ryanair zijn kapiteins van de vliegtuigen onder druk zetten om zo min mogelijk brandstof per vlucht mee te nemen, hoewel die kapiteins dat zelf mogen beslissen. Als je op safe speelt beland je op de zwarte lijst.
Maar goed, vooral blijven juichen dat die 'verwende piloten' nu eindelijk lik op stuk krijgen. Zal ze leren een vak te leren.
Heb jij die opleiding gedaan dan, dat je weet hoe moeilijk hij is? Bovendien kost die opleiding gewoon enorm veel geld wat toch terugverdient moet worden.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:17 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dus dan ben je piloot.. met een enorm moeilijke opleiding..
Maar heb je het inzicht van een afgestorven boomwortel en heb je geen idee wie Ryan is..
Ja ja.. Try again..
Klopt.. en daarom doe ik aan werkweigering bij sommige bedrijven.. want je weet dat je er niets mee opschiet..quote:Op donderdag 1 november 2018 23:19 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Heb jij die opleiding gedaan dan, dat je weet hoe moeilijk hij is? Bovendien kost die opleiding gewoon enorm veel geld wat toch terugverdient moet worden.
Jij houdt dus wel van mensen onder druk zetten die verantwoordelijk zijn voor mensenlevens om kosten te sparen? Oke dat kan.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:21 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. en daarom doe ik aan werkweigering bij sommige bedrijven.. want je weet dat je er niets mee opschiet..
Overigens zou Ryan een prima klant voor me zijn.. Helder en overzichtelijk hou ik wel van..
Klinkklare onzin.. En daarbij trek je je eigen conclusie.. en dat mag.. maar ook daar klopt niets van..quote:Op donderdag 1 november 2018 23:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Jij houdt dus wel van mensen onder druk zetten die verantwoordelijk zijn voor mensenlevens om kosten te sparen? Oke dat kan.
Wat klopt er niet aan het punt dat het Ryanair personeel verantwoordelijk is voor mensenlevens?quote:Op donderdag 1 november 2018 23:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klinkklare onzin.. En daarbij trek je je eigen conclusie.. en dat mag.. maar ook daar klopt niets van..
juistquote:Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.
Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
Ja en de agent, de brandweerman, de shoarmaboer beslissen niet over jouw lot en krijgen 5 mille per maand?quote:Op donderdag 1 november 2018 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan het punt dat het Ryanair personeel verantwoordelijk is voor mensenlevens?
Even dramatisch gezegd, maar zodra je in een vliegtuig stapt leg je je lot in handen van de piloot, werktuigkundigen en stewardessen.
en daarbij vindt jij het verantwoord om die mensen tegen een hongerloontje lange dagen te laten werken zonder fatsoenlijke regeling voor pauzes en rust tussendoor en onder enorme werkdruk, voor een paar tientjes voordeel.
Totaal andere situatie.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
juist
ik erger me ook enorm aan die piloten bij Air France , wat denken die onderknuppels wel
Ik heb het nu over de gerechtelijke uitspraak. Lees die anders even.quote:Op donderdag 1 november 2018 22:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hoeven ze dat niet. Als die piloten daar willen blijven wonen is dat toch echt hun probleem?
Als ik ga werken voor een bedrijf in het westen dan moet ik er toch voor zorgen dat ik dat rot eind ga rijden naar mijn werk toe? Hoe ik dat doe heeft mij werkgever niets mee te maken.
En als wij bv met 10 man in het Noorden wonen voor een 1 mans klus dan is dat ook niet het probleem van de werkgever, die hoeft niet voor 10 man werk te regelen in het Noorden.
Als de Eindhovense basis dicht moet om wat voor reden dan ook, dan hebben ze maar mee te gaan en anders moet je ontslag nemen. Zo werkt het nou eenmaal als je een baas hebt, of dat nou KLM of Ryanair of wat van de gewone Nederlander is.
Heeft Ryanair niet hard kunnen maken?
Nou heb het niet gevolgd maar lijkt mij best wel hoor, als die basis weg moet en daar hoeft Ryanair niet eens een reden voor te geven, dan moeten ze wel mee willen ze voldoende blijven werken.
quote:De voorzieningenrechter:
5.1.
verbiedt Ryanair de vliegers eenzijdig over te plaatsen en bepaalt dat de vliegers aan een eenzijdige overplaatsing geen gehoor hoeven te geven zolang in rechte, via een door Ryanair aanhangig te maken bodemprocedure, niet is komen vast te staan dat eenzijdige overplaatsing gerechtvaardigd is;
5.2.
gebiedt Ryanair, indien en voor zover zij (één of meer van) de vliegers reeds over overplaatsing heeft bericht, de betreffende kennisgeving en de overplaatsing binnen 24 uur na betekening van het vonnis met onmiddellijke ingang en onvoorwaardelijk schriftelijk te herroepen;
5.3.
verbiedt Ryanair zich te beroepen op de in de arbeidsovereenkomsten opgenomen clausule “Excess Capacity”, en gebiedt Ryanair het loon en emolumenten van de vliegers maandelijks uiterlijk op de 28e van de betreffende maand volledig door te betalen, onder gelijktijdige verstrekking van een deugdelijke bruto/netto specificatie, ook na 4 november 2018 en ook als zij dan geen base in Eindhoven meer hebben, waarbij het gaat om ten minste de volgende bruto bedragen:
[eiser 1] : ¤ 6.443 bruto
[eiser 2] : ¤ 11.380 bruto
[eiser 3] : ¤ 6.207 bruto
[eiser 4] : ¤ 12.259 bruto
[eiser 5] : ¤ 6.254 bruto
[eiser 6] : ¤ 5.695 bruto
[eiser 7] : ¤ 13.611 bruto
[eiser 8] : ¤ 12.504 bruto
[eiser 9] : ¤ 13.601 bruto
[eiser 10] : ¤ 10.686 bruto
[eiser 11] : ¤ 11.254 bruto
[eiser 12] : ¤ 13.467 bruto
[eiser 13] : ¤ 13.321 bruto
[eiser 14] : ¤ 12.367 bruto
[eiser 15] : ¤ 13.957 bruto
[eiser 16] : ¤ 7.866 bruto
5.4.
gebiedt Ryanair de vliegvaardigheden van de vliegers te onderhouden op haar kosten en wel zodanig dat zij te allen tijde volledig bevoegd blijven een Boeing 737 te blijven vliegen;
Dat mogen ze ook. Alleen zitten er in Nederland wel bepaalde gevolgen aan vast.quote:Op donderdag 1 november 2018 16:00 schreef Carlos93 het volgende:
Werknemersrechten zijn helemaal doorgeschoten. Groot gelijk dat Ryanair gewoon zijn plan doorzet.
Zou toch even mooi worden als zo'n kut rechter even bepaald waar een bedrijf wel of niet heen gaat.
Eigenaar van het bedrijf zou altijd de baas moeten zijn en blijven, en moet kunnen doen wat hij wil.
Huil huil, een succesvol persoon verdient meer dan jij doet.quote:Op donderdag 1 november 2018 23:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja en de agent, de brandweerman, de shoarmaboer beslissen niet over jouw lot en krijgen 5 mille per maand?
En dan zwijg ik maar even over trein- bus en bootpersoneel, theater riggers, feesttentbouwers, en de plaatselijke kroegbaas.. en zelfs die verstopte hoer vanuit haar achterkamertje..
Je begrijpt dat daar veel meer ongelukken en incidenten gebeuren dan met toestellen van Ryan he?
En dat op alles wat met vliegen te maken heeft enorm strenge controles zijn?
Maar nee.. Piloten worden afgeperst en tewerkgesteld
Die afgunst zie je in Nederland richting ongeveer iedereen die (flink) meer dan gemiddeld verdiend. Slechte karaktertrek inderdaadquote:Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Piloten zijn dan ook rockstars.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
Als ik de salarissen zo zie vind ik ze wel hoog voor het werk wat ze doen. Tegen de Balkenende norm aan voor wat vliegen..quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:25 schreef Copycat het volgende:
Wat een bizarre afgunst richting piloten komt in dit topic naar boven.
De vraag is natuurlijk of je er last van hebt in het dagelijks leven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik de salarissen zo zie vind ik ze wel hoog voor het werk wat ze doen. Tegen de Balkenende norm aan voor wat vliegen..
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of je er last van hebt in het dagelijks leven.
Ze staakten alleen niet vanwege de salarissenquote:Op vrijdag 2 november 2018 08:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:41 schreef LXIV het volgende:
Nee, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vinden dat ze onterecht staken omdat ze toch forse salarissen hebben.
Jan Modaal verdient 3000 keer zoveel als een slaaf in China.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef habitue het volgende:
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel.
Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
idd bij een flink salaris is het toch normaal dat je een echte slaaf bent geworden. Alleen met een minimumloon mag je nog wat met arbeidsrecht doen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Want als je een beetje leuk salaris verdient, heb je nooit meer reden tot klagen, laat staan staken?
Zo'n drogreden altijd dit.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:12 schreef habitue het volgende:
Die kneuzen hier die zo afgeven op Ryanair, en mensen die er mee vliegen, maar dan wel hun hele huis vol hebben liggen met made in China rommel.
Die piloten bij Ryanair verdienen 10000 keer zoveel als slaven in China.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |