Er is maar één effectieve methode.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:08 schreef zarGon het volgende:
Ryanair mag echt zo snel mogelijk afsterven.
Ryanair blijft dan ook gewoon vliegen op Eindhoven, met dezelfde hoeveelheid vluchten, op betere tijden zelfs, alleen vanaf een andere basis.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Die mensen willen blijven vliegen. Vanaf Eindhoven en niet vanaf Dublin want dat is veel te ver weg.
Net zoals die kutpiloten. Ze willen hetzelfde oeps. Wat nu?
En weet je, die duizenden mensen willen dat Ryan Air blijft vliegen op Eindhoven, dus Ryan Air dwingen om te blijven?
Een vliegveld is verder ook niks interessants, een zwaar gesubsidieerd winkelcentrum met een hele ingewikkeld parkeerplaats.quote:Op donderdag 1 november 2018 17:59 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat daar een vliegveld was kort geleden
Het zijn doorgaans van die kruipertjes die zich daarom graag idientificeren met grootverdieners, terwijl ze te dom zijn om zich te realiseren dat ze zonder sociale wetgeving vanaf hun twaalfde aan de lopende band hadden gestaan zonder vakantie, laat staan vliegvakantie.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Marktfundamentalisten, het is godzijdank een mensensoort op retour, maar je komt die teringlijers nog vaak genoeg tegen om je er elke keer weer over op te winden.
Helaas wel.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ryanair blijft er gewoon op vliegen hoor, alleen niet als basis.
Dat zal in Nederland nooit lukken zolang RyanAir goedkoper blijft.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Er is maar één effectieve methode.
Niet meer mee vliegen.
Spread the word.
De persoon waar ik op reageer is van mening dat de meeste stemmen gelden en dit voor het individueel belang gaat. Daar reageer ik op.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:21 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ryanair blijft dan ook gewoon vliegen op Eindhoven, met dezelfde hoeveelheid vluchten, op betere tijden zelfs, alleen vanaf een andere basis.
Dit dus. En was het maar Ierland. Ryanair gaf piloten alleen keus tussen standplaatsen die zo ver mogelijk van Eindhoven vandaan lagen. Marokko, Zuid-Italië, de Azoren of Roemenië. Misschien leuk als je single bent, met een gezin is dat waarschijnlijk iets minder.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus een werkgever moet wat jou betreft in staat kunnen zijn om van de ene op de andere dag tegen je te zeggen: "luister pik, we gaan verhuizen naar Ierland dus als je je baan wil behouden verhuis je maar mee, zo niet ben je 'm kwijt"? En dan zonder enig recht op een vergoeding of iets?
Dit is inderdaad de uitspraak.quote:Op donderdag 1 november 2018 18:41 schreef trein2000 het volgende:
Heeft er ook maar iemand de uitspraak gelezen? Ik zie opzich wel ruimte voor Ryanair om de basis te sluiten, ze mogen alleen de rechtspositie van de piloten niet aantasten.
Klopt helemaal, blunder van de advocaat van die vliegers trouwens...quote:Op donderdag 1 november 2018 19:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is inderdaad de uitspraak.
Ryanair kan de basis gewoon sluiten. Daar is geen uitspraak over gedaan. Meeste media snappen dat alleen niet helemaal
Ik ben zelf een linkse rakker, maar ik vind (zonder verder inhoudelijk iets van de zaak af te weten) dit ook niet onredelijk. Tenzij Ryanair hier contractuele verplichtingen schendt waarmee ze zelf hebben ingestemd.quote:Op donderdag 1 november 2018 15:47 schreef vigen98 het volgende:
Het is absurd dat een rechter kan beslissen of een bedrijf wel of niet mag verplaatsten Neem gewoon ontslag als je het een kut bedrijf vindt of accepteer die ontslagregeling.
Die rechtspositie niet aantasten betekent in dit geval dat ze (volgens de rechter: https://www.omroepbrabant(...)is-Eindhoven-Airport) hun werkzaamheden vanaf Eindhoven moeten kunnen blijven uitvoeren. Dus dan kun je ze wel elke ochtend en avond (betaald, want werktijd) op en neer taxiën naar Marokko, de Azoren of Roemenië maar of dat nou een beter optie is dan toch een basis aanhouden in Eindhoven..quote:Op donderdag 1 november 2018 18:41 schreef trein2000 het volgende:
Heeft er ook maar iemand de uitspraak gelezen? Ik zie opzich wel ruimte voor Ryanair om de basis te sluiten, ze mogen alleen de rechtspositie van de piloten niet aantasten.
Nee dat staat er niet, ze moeten doorbetaald worden en genoeg vlieguren maken vanaf Eindhoven. Kun je detacheren of bijvoorbeeld af ne toe zo’n geval huren voor een trainingvluchtquote:Op donderdag 1 november 2018 19:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Die rechtspositie niet aantasten betekent in dit geval dat ze (volgens de rechter: https://www.omroepbrabant(...)is-Eindhoven-Airport) hun werkzaamheden vanaf Eindhoven moeten kunnen blijven uitvoeren. Dus dan kun je ze wel elke ochtend en avond (betaald, want werktijd) op en neer taxiën naar Marokko, de Azoren of Roemenië maar of dat nou een beter optie is dan toch een basis aanhouden in Eindhoven..
Dat doen ze ook. Wat zij probeerden was om eenzijdig het contract dat ze met de werknemers hebben te wijzigen. Dat is mogelijk volgens het Nederlands recht maar alleen als daar een goede bedrijfseconomische reden voor is. En die was er hier niet volgens de rechter.quote:Op donderdag 1 november 2018 19:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik ben zelf een linkse rakker, maar ik vind (zonder verder inhoudelijk iets van de zaak af te weten) dit ook niet onredelijk. Tenzij Ryanair hier contractuele verplichtingen schendt waarmee ze zelf hebben ingestemd.
En dat kost Ryanair niet een hoop (onnodig) geld?quote:Op donderdag 1 november 2018 19:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee dat staat er niet, ze moeten doorbetaald worden en genoeg vlieguren maken vanaf Eindhoven. Kun je detacheren of bijvoorbeeld af ne toe zo’n geval huren voor een trainingvlucht
Jawel, maar dat gaat het ze (aangenomen dat deze uitspraak overeind blijft) sowieso doenquote:Op donderdag 1 november 2018 19:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En dat kost Ryanair niet een hoop (onnodig) geld?
Hoezo “jullie allemaal”?quote:Op donderdag 1 november 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Ryan Air dit allemaal is, waarom vliegen jullie er dan allemaal mee?
Dat heb je altijd. Mensen kiezen individueel toch voor de voor hen voordeligste optie. De overheid moet afdwingen dat een bedrijf zich aan regelgeving houdt en ook ethisch juist handelt. Met internationalisering, internet, etc. is dit lastiger dan vroeger. Want is RyanAir nu echt een Iers bedrijf? En Facebook? En als dan een Pool in Nederland woont en voor RyanAir werkt en van Spanje naar Zweden vliegt, welke arbeidswetgeving is dan van toepassing?quote:Op donderdag 1 november 2018 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Ryan Air dit allemaal is, waarom vliegen jullie er dan allemaal mee?
Die tijd is de de luchtvaart alles behalve voorbij, aangezien alles (van promotie naar een hogere rang tot vakantie- en vrijetijdsbiedingen) op basis van senioriteit gaat. Dat is bij ongeveer elke grote carrier zo.quote:Op donderdag 1 november 2018 20:20 schreef Zolderkamer het volgende:
Want Ryanair koopt niet even 100 boeing 737 toestellen in 1 order en garandeert geen werk voor ik weet niet hoeveel mensen
Huil huil huil... er moeten een paar mensen een ander kutbaantje zoeken..
Over een paar jaar vliegt Ryanair je voor nop rond.. Beter kan niet..
De tijd dat je je leven lang voor 1 bedrijf werkt is voorbij.. En als je dan ook nog aan de top van de banenmarkt staat dan moet je niet zo zeuren..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |