abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_191290972
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 19:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Een heel keurige reactie, ik zou het zelf minder net verwoord hebben. Helemaal gelet op de ondertitel van deze persoon en het dan hebben over een inkleuring door de kandidaat.

Nette reactie, en mogelijk iets om volgende keer duidelijk aan te geven dat anonimiteit niet betekend dat de kandidaat geen grenzen mag hebben
Daar ben ik het dus niet mee eens.

Ik heb hier zelf destijds ook een dergelijk topic gedaan en ook ik kreeg vragen die ik moeilijk vond en liever niet wilde beantwoorden.
Toch gedaan omdat mensen reageren op wat ik vertel en de moeite nemen om een vraag te stellen, ik vind het ook met beleefdheid te maken hebben.

Wat mij een beetje tegen de borst stootte is dat de TS met uitlatingen komt als 'ik wil geen test onderwerp zijn' en begint over een DSM-5 handboek...
Dat kan inderdaad te maken hebben met mijn 'ondertitel' of misschien heeft de TS mijn topic destijds gevolgd, maar als de TS weet wat een DSM-5 handboek is dan zou hij ook kunnen, misschien moeten weten dat mensen die in een FPC werken (tbs-instelling) zich over het algemeen niet bezighouden met mannen die in vrouwenkleding lopen.
Mijn vragen zijn absoluut niet werkgerelateerd.
Je kunt ook op een andere manier aangeven dat je deze vragen liever niet beantwoord.

Prima dat iemand dat zo interpreteert maar persoonlijk vind ik dan niet dat je hier echt op de juiste plaats bent, maar daar ga ik natuurlijk niet over.
Als je gewoon netjes zegt dat je de vraag liever niet beantwoord en vooroordelen/beschuldigingen achterwege laat is dat een stuk fijner.

Zo denk ik er over. Het blijkt maar weer eens dat meningen kunnen verschillen.
Maar ook dat is weer leuk.
No hard feelings verder.

Groetjes, Bracha

[ Bericht 3% gewijzigd door Bracha020 op 01-02-2020 09:31:28 ]
  Manager PR/Moderator zaterdag 1 februari 2020 @ 10:03:12 #252
269689 crew  Viv
pi_191291459
@Bracha020 Waarschijnlijk was het vooral vanwege de manier waarop je de vraag inleidde, niet vanwege jouw ondertitel of eerdere topic:
quote:
In veruit de meeste gevallen lijdt een man die vrouwenkleding draagt aan een parafiele stoornis.
Daarmee schoof je hem ongevraagd bijna een diagnose in de schoenen en medicaliseerde je dus onnodig. Je kan het namelijk opvatten als "Het kán bijna niet anders of jij lijdt aan een parafiele stoornis". En dat terwijl hij er duidelijk niet onder gebukt gaat én al had aangegeven dat het seksuele niet op de voorgrond staat bij hem.

Als je zonder inleiding alleen iets gevraagd had in de trant van "Wat bedoel je precies met dat je je vrijer voelt?", dan had je wellicht gewoon antwoord gekregen. :Y)

En ook in algemene zin ben ik het eens met het uitgangspunt dat VWJW-deelnemers niet verplicht zijn om alle vragen te beantwoorden, want dat zou deelnemers in hele nare situaties kunnen dwingen en daardoor drempelverhogend werken.
pi_191291559
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 18:30 schreef praadje het volgende:
Bosbeetle. Goede en fijne reactie heb je gegeven in de laatste VWJW op de stelling dat de persoon moet antwoorden. ^O^
^O^
pi_191291693
@Bracha020, fijn dat je het hier even uitlegt. Zo komt het heel anders over dan je reactie die je in het topic plaatste.
Ik had trouwens heel je signature niet gezien dus daar kwam mijn reactie niet vandaan. Het kwam op mij over dat je vond dat mensen verplicht waren om ook moeilijke vragen te beantwoorden en anders maar niet mee moesten doen.
Dat kan en hoeft natuurlijk niet. Zeker niet bij zulke precaire onderwerpen die vaak in de VWJW aan bod komen.
Anyway, thanks voor je verduidelijking. ^O^
pi_191303684
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 10:03 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Bracha020 Waarschijnlijk was het vooral vanwege de manier waarop je de vraag inleidde, niet vanwege jouw ondertitel of eerdere topic:
[..]

Daarmee schoof je hem ongevraagd bijna een diagnose in de schoenen en medicaliseerde je dus onnodig. Je kan het namelijk opvatten als "Het kán bijna niet anders of jij lijdt aan een parafiele stoornis". En dat terwijl hij er duidelijk niet onder gebukt gaat én al had aangegeven dat het seksuele niet op de voorgrond staat bij hem.

Als je zonder inleiding alleen iets gevraagd had in de trant van "Wat bedoel je precies met dat je je vrijer voelt?", dan had je wellicht gewoon antwoord gekregen. :Y)

En ook in algemene zin ben ik het eens met het uitgangspunt dat VWJW-deelnemers niet verplicht zijn om alle vragen te beantwoorden, want dat zou deelnemers in hele nare situaties kunnen dwingen en daardoor drempelverhogend werken.
Zoals ik al schreef heb ik hier destijds zelf ook (en met veel plezier) een VWJW-topic gedaan.
Ik was me er toen terdege van bewust dat ik niet alle vragen verplicht zou hoeven te beantwoorden.
Wel vind ik persoonlijk dat wanneer je meedoet aan iets dergelijks, vooral op een site als deze, je dan weet dat er van alles op je af gaat komen, ook dingen die jij als negatief kan (en ook kan gaan) ervaren.
Als je dan al weet dat het een onderwerp betreft waar je lang niet alles over wilt of kan vertellen, moeite hebt met bepaalde dingen, dan vind ik persoonlijk dat je het beter niet kan doen.
Misschien wijkt mijn mening wat af, dat is prima, maar zo denk ik nu eenmaal.

Ik begrijp waar je op doelt betreffende mijn ‘inleiding’, en achteraf gezien had ik dat anders kunnen doen.
Maar voordat ik mijn vraag stelde had ik uiteraard gezien wat TS allemaal schreef.
Ik heb dat zorgvuldig gelezen en herkende het een en ander.
Uit bepaalde uitlatingen en omschrijvingen kon ik duidelijk enkele voor mij essentiële dingen opmaken, ik ben nu eenmaal gedragsdeskundige en dat schakel je niet even uit als je zoiets leest (ik begrijp ook heel goed dat sommige mensen dit als aannames zien).
Dat maakte ook dat ik deze keer wat vragen had, ik ben iemand die zichzelf niet heel vaak in zoiets mengt.
Ik ben meer een lezer en vind de uiteenlopende meningen en gedachtegang van mensen interessant.

Wat dit precies was daar ga ik verder niet op in anders blijft het over en weer gaan, maar ik had dus echt mijn redenen.
Wat dus (nogmaals) niet wegneemt dat ik het de volgende keer misschien beter anders of niet kan doen.
Het woord 'stoornis' alleen al roept sowieso vaak helaas gelijk negatieve gevoelens op bij veel mensen terwijl dit lang niet altijd nodig is.

Verder klopt je redenatie niet.
Het is namelijk niet zo dat iedereen met een parafiele stoornis daar ook (altijd) onder gebukt gaat.
Ook hoeft het seksuele aspect niet altijd (bewust) op de voorgrond te staan.
Dit klinkt waarschijnlijk vreemd voor veel mensen maar het is een zeer breed en ingewikkeld spectrum.

Al met al denk ik dat er hier wat dingen met elkaar botste en dat is jammer.
Ook voor mij weer iets om van te leren.
Het is absoluut niet mijn intentie om iemand een naar gevoel te bezorgen, aan te vallen of dingen te laten doen die hij niet wil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 02-02-2020 07:03:17 ]
pi_191303699
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 10:27 schreef praadje het volgende:
@:Bracha020, fijn dat je het hier even uitlegt. Zo komt het heel anders over dan je reactie die je in het topic plaatste.
Ik had trouwens heel je signature niet gezien dus daar kwam mijn reactie niet vandaan. Het kwam op mij over dat je vond dat mensen verplicht waren om ook moeilijke vragen te beantwoorden en anders maar niet mee moesten doen.
Dat kan en hoeft natuurlijk niet. Zeker niet bij zulke precaire onderwerpen die vaak in de VWJW aan bod komen.
Anyway, thanks voor je verduidelijking. ^O^
Dank je voor je reactie, maar ik vind nog steeds dat men gewoon alle vragen (mits het meer een scheldpartij is) zou moeten beantwoorden in een rubriek als deze, ook (misschien juist wel) de 'moeilijke'.
Niet zo zwart/wit als ik het nu even neerzet maar ik heb hierboven al proberen uit te leggen hoe ik dat precies zie.
Neemt niet weg dat ik respecteer hoe men er hier over denkt en het wil doen.

Ik schreef al dat als je gewoon netjes zegt dat je de vraag liever niet beantwoord en beschuldigingen achterwege laat dat een stuk fijner zou zijn, maar in principe ben ik dus voor alles beantwoorden wanneer je aan zoiets meedoet.
Meningen van mensen verschillen nu eenmaal.

Groetjes, Bracha

[ Bericht 4% gewijzigd door Bracha020 op 02-02-2020 07:06:49 ]
pi_191304105
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 06:08 schreef Bracha020 het volgende:
maar ik vind nog steeds dat men gewoon alle vragen (mits het meer een scheldpartij is) zou moeten beantwoorden in een rubriek als deze
Ik denk niet dat dit de kwaliteit van de rubriek ten goede komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2020 08:55:54 ]
pi_191304533
quote:
9s.gif Op zondag 2 februari 2020 08:55 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dit de kwaliteit van de rubriek ten goede komt.
pi_191304595
Goed, we kennen elkaars standpunt inmiddels wel. Vanaf nu graag weer ontopic.
pi_191304597
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 06:08 schreef Bracha020 het volgende:

[..]

Dank je voor je reactie, maar ik vind nog steeds dat men gewoon alle vragen (mits het meer een scheldpartij is) zou moeten beantwoorden in een rubriek als deze, ook (misschien juist wel) de 'moeilijke'.
Niet zo zwart/wit als ik het nu even neerzet maar ik heb hierboven al proberen uit te leggen hoe ik dat precies zie.
Neemt niet weg dat ik respecteer hoe men er hier over denkt en het wil doen.

Ik schreef al dat als je gewoon netjes zegt dat je de vraag liever niet beantwoord en beschuldigingen achterwege laat dat een stuk fijner zou zijn, maar in principe ben ik dus voor alles beantwoorden wanneer je aan zoiets meedoet.
Meningen van mensen verschillen nu eenmaal.

Groetjes, Bracha
Dat ben ik dus niet met je eens. Stel dat er VWJW komt met vragen aan iemand die seksueel misbruikt is en er wordt de vraag gesteld hoeveel vingers dader naar binnen duwde en of ze er ook wel eens opgewonden/nat (wat een natuurlijke reactie zou kunnen zijn) van werd. Zou je dan nog het principe hanteren dat iemand maar gewoon antwoord moet geven?

Ik denk dat als iemand alles zou moeten beantwoorden (hoe zou je dat moeten afdwingen vraag ik mij af) er snel een einde komt aan de reeks VWJW en dat zou ik heel erg jammer vinden.
pi_191304600
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:57 schreef Budapestenaar het volgende:
Goed, we kennen elkaars standpunt inmiddels wel. Vanaf nu graag weer ontopic.
Sorry, crosspost.
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 18:35:06 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191348605
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2020 09:57 schreef praadje het volgende:
snel een einde komt aan de reeks VWJW en dat zou ik heel erg jammer vinden
Omdat te voorkomen een nieuw deel :D GC / [Vraag wat je wil] aan een dominatrix
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_191348921
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 18:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat te voorkomen een nieuw deel :D GC / [Vraag wat je wil] aan een dominatrix
^O^
  Moderator woensdag 12 februari 2020 @ 12:49:14 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_191470453
pi_191471190
Die met Dominatrix was leuk!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator dinsdag 17 maart 2020 @ 16:22:42 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192098463
Er is al 33 dagen niet in dit topic gepost. Maar nu toch weer een nieuw deel:

GC / [Vraag wat je wil] aan een vrijwilligster bij de luisterlijn
pi_192099405
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 maart 2020 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Er is al 33 dagen niet in dit topic gepost. Maar nu toch weer een nieuw deel:

GC / [Vraag wat je wil] aan een vrijwilligster bij de luisterlijn
^O^
  woensdag 18 maart 2020 @ 12:52:34 #268
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_192116815
8)7
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 10:52 schreef zarGon het volgende:
TVP.

Je kunt het overigens ook omdraaien :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ 8)7 :* 8)7 8)7 8)7 :* 8)7 8)7 8)7 :* 8)7 :* 8)7 :O :O :O :9~ :O :O :9~ :9~ : vraag aan users aan wat voor type mensen ze vragen willen stellen... Bijvoorbeeld vragen aan een timmerman, een politieagent(e), advocaat, psycholoog/psychiater, dierenarts... noem het maar op. Personen met zo'n beroep kunnen dan vervolgens zelf kiezen of ze eraan mee willen werken.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  zondag 29 maart 2020 @ 16:36:01 #269
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_192338516
Hallo :)

Ik wil graag een VWJW doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr8gonOfLife op 29-03-2020 18:37:27 ]
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 16:45:49 #270
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192338658
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

Ik wil graag een VWJW doen en ik ben een ex-corona-patient.
:o ^O^
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 16:50:03 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192338747
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:36 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

Ik wil graag een VWJW doen en ik ben een ex-corona-patient.
^O^
  zondag 29 maart 2020 @ 16:51:39 #272
490410 Dr8gonOfLife
pi_192338776
Bosbeetle, ik kan dan (Ik heb mijn account 5 dagen geleden gemaakt dus ik kan niet op DM reageren helaas, hopelijk is dat geen probleem) :)
16x geboosterd 💉, Xe/Xem, MSM, BLM 👨🏿, D66 stemmer, Vegan, XR, klimaatverandering, 3 mondkapjes dragen 😷 trotse transactivist 🏳️‍⚧️. Wokisme is de nieuwe toekomst. 💕
  Moderator zondag 29 maart 2020 @ 16:55:05 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_192338836
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:51 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Bosbeetle, ik kan dan (Ik heb mijn account 5 dagen geleden gemaakt dus ik kan niet op DM reageren helaas, hopelijk is dat geen probleem) :)
Werkt PM wel? Dat maakt het wel wat lastiger om wachtwoorden te delen. Je kan anders ook een mail sturen naar bosbeetle @ FOK.nl dan doen we het via mail :)
  zondag 29 maart 2020 @ 16:55:31 #274
490410 Dr8gonOfLife
pi_192338846
Ja, laten we via mail doen. Ik mail je eventjes.
  Moderator woensdag 24 juni 2020 @ 12:18:50 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193766655
Er is na 86 dagen een keer weer een nieuwe VWJW *O* : GC / [Vraag wat je wil] aan een quizvraagmaker voor televisie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')