Of 'ie echt is natuurlijkquote:
Zonder de juiste apparatuur zou ik ze niet kunnen helpen. Ik zou ook niet weten welke apparaten ze nodig hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:51 schreef Ceviche het volgende:
Zou je in theorie zelf nepperds kunnen maken? Of criminelen daarbij kunnen helpen?
ISBN is voor boeken, BSN voor personen.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Kun jij ook in databases kijken waar bijvoorbeeld isbn (of hoe heten die tegenwoordig) gelinkt aan namen in staan zodat je kunt zien of iemands isbn nummer wel correspondeert met de naam?
Het beste is om het document daadwerkelijk in handen te hebben inderdaad. Bij een fysiek document kan je veel beter kijken naar (bewegende) echtheidskenmerken.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Gaan er op scans en kopietjes niet veel manieren om te zien of het een echt document is verloren?
Ik kan daar niet bij. Ik weet ook niet of wij daar toegang tot hebben. We hebben zelf wel een paar namen die vaker voorbij komen bij bepaalde documenten. Soms herken je de naam ook als je die al eerder heb gezien.quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Kun jij ook in databases kijken waar bijvoorbeeld isbn (of hoe heten die tegenwoordig) gelinkt aan namen in staan zodat je kunt zien of iemands isbn nummer wel correspondeert met de naam?
quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:56 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
ISBN is voor boeken, BSN voor personen.
quote:Op woensdag 12 februari 2020 12:55 schreef jeroen25 het volgende:
Wie zijn zoal je klanten?
Controleer je alleen identiteitsdocumenten van de overheid?
Is het allemaal op afstand via scans/kopieėn?
Kijk je alleen naar het aangeleverde document of heb je nog andere bronnen om dingen te verifiėren?
Lever je als antwoord slechts een simpel ja/nee?
Zit je aan bepaalde tijdsnormen gebonden of mag je de controle zo uitgebreid mogelijk doen als je wil?
Wat merk je van de AVG in je werk?
Klanten zijn divers. Wereldwijd en dat kan van een uitzendbureau tot een bank zijn. Kan uiteraard geen namen noemen.quote:Wie zijn zoal je klanten?
We controleren in principe enkel documenten die zijn uitgegeven door een overheid. Of het nu Argentinie of Zimbabwe is. Zolang het maar een officieel identificatie/reisdocument is.quote:Controleer je alleen identiteitsdocumenten van de overheid?
Ja. De klant levert het aan of de persoon zelf via een aanvraag. Dat kan een kopie/scan zijn, of een foto van de documenten vanaf zijn/haar mobieltjequote:Is het allemaal op afstand via scans/kopieėn?
In principe alleen het document. Daarnaast hebben we toegang tot een database met echtheidskenmerken van documenten. We zien bijvoorbeeld niet elke dag een rijbewijs uit Sri Lanka. Dan moet je soms even opzoeken waar je extra op moet letten.quote:Kijk je alleen naar het aangeleverde document of heb je nog andere bronnen om dingen te verifiėren?
Ik wel, maar het systeem doet ook data extractie, de klant krijgt alle data vanaf het document. Denk aan leeftijd, naam, geboorteplaats (indien opgegeven op het document) maar ook de experatiedatum van het document.quote:Lever je als antwoord slechts een simpel ja/nee?
Ik heb alle tijd. Documenten die ik vaker zie, die zijn ook makkelijker. Daar scan je sneller doorheen omdat je precies weet waar je moet kijken. Wanneer er geen bijzonderheden zijn dan is het ook snel gedaan. Bij twijfel dan doe ik er langer over.quote:Zit je aan bepaalde tijdsnormen gebonden of mag je de controle zo uitgebreid mogelijk doen als je wil?
Veel. We hebben veel veiligheidsmaatregelen op kantoor en bij trainingen zijn persoonsgegevens van documenten grijs gemaakt of werken we met specimen documenten. Dat is soms wel vervelend omdat je moeilijker alles kan zien.quote:Wat merk je van de AVG in je werk?
Mooi voorbeeld. Onze ID kaart is van goede kwaliteit plastic. Ook is de data die er op wordt gezet duidelijk, in een goed font en meerdere manieren om vervalsingen tegen te gaan.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:01 schreef Budapestenaar het volgende:
Hoe doet onze ID-kaart het vergeleken met buitenlandse documenten? Ik zie Italianen weleens wapperen met een of ander vaag papier dat er niet bepaald/onvervalsbaar veilig uitziet
Ja, ik heb er hard om moeten lachenquote:Op woensdag 12 februari 2020 13:11 schreef summer2bird het volgende:
Heb je de game Papers Please wel eens gespeeld?
Ja. Eigenlijk vooral wanneer ik een fout maak. Wanneer ik onterecht een document op vervalsing afkeur dan is de klant natuurlijk niet blij en dan komt het wel terug.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:11 schreef jeroen25 het volgende:
Wordt de kwaliteit van je werk nog gecontroleerd?
Ja, seniors hebben natuurlijk meer ervaring en die hebben dan ook meer verantwoordelijkheden. Die raadplegen we als we twijfels hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:11 schreef jeroen25 het volgende:
Wordt er nog onderscheid gemaakt tussen junior en senior id-kaart-controleurs?
Hoe wordt je id-kaart-controleur?
Intern zijn er cursussen. In het geval bij ons begon ik met enkel dossiers samenstellen. Dan zie je zoveel langskomen en classificeer je alleen maar. Dan vallen dingen al op. Sommige documenten hebben een MRZ (machine readable zone), andere weer niet.quote:Op woensdag 12 februari 2020 13:18 schreef Ceviche het volgende:
Hoe wordt je identificatiebewijscontroleur?
Ja, die kunnen we o.a raadplegen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |