En er zijn aanwijzigingen genoeg dat Honda grote stappen maakt: opmerkingen van coureurs die op de rechte stukken achter een TR hebben gereden, GPS data. Niet voor niets dat in de paddock, niet alleen bij RBR maar ok bij andere tams en het journaille inmiddels hoge vereachting tav 2019 leven.quote:Op vrijdag 2 november 2018 07:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waar die onzin vandaan komt. Alleen die Renault ezel en McLaren schreeuwen continue dat ze mega stappen aan het maken zijn en dat het niet eerlijk is dat de rest nog grotere stappen maakt.
Red Bull heeft dit hele jaar gezegd onder de indruk te zijn van de progressie van Honda, maar vooral ook de toewijding. Dit is voor het eers dat ze met getallen strooien. Ferrari en Mercedes zijn al helemaal terughoudend met uitspraken over hun updates.
Red Bull heeft alles te verliezen met bluf. Uit alles lijkt het er heel sterk op dat Torro Rosso compleet opgeofferd wordt om te testen.
Als die Honda net zo snel is als de Renault, maar minder uitvalt, is het al een gigantische verbetering.quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:57 schreef aesop het volgende:
[..]
En er zijn aanwijzigingen genoeg dat Honda grote stappen maakt: opmerkingen van coureurs die op de rechte stukken achter een TR hebben gereden, GPS data. Niet voor niets dat in de paddock, niet alleen bij RBR maar ok bij andere tams en het journaille inmiddels hoge vereachting tav 2019 leven.
Of het genoeg is om echt concurrerend te zijn blijft een vraag tot we de RB15 Honda in levende lijve zien, maar voorlopig is er best reden tot voorzichtig optimisme.
twitter:SportmphMark twitterde op vrijdag 02-11-2018 om 11:08:07Haas remains disqualified from Monza results after appeal fails. reageer retweet
Meen dat de Ocon niet voorbij Gasly kwam op het rechte stuk in Spa, zelfs niet met DRS. Dat zegt al genoeg over het acceleratie vermogen van de Honda. (en dat was nog spec 2)quote:Op vrijdag 2 november 2018 08:57 schreef aesop het volgende:
[..]
En er zijn aanwijzigingen genoeg dat Honda grote stappen maakt: opmerkingen van coureurs die op de rechte stukken achter een TR hebben gereden, GPS data. Niet voor niets dat in de paddock, niet alleen bij RBR maar ok bij andere tams en het journaille inmiddels hoge vereachting tav 2019 leven.
Of het genoeg is om echt concurrerend te zijn blijft een vraag tot we de RB15 Honda in levende lijve zien, maar voorlopig is er best reden tot voorzichtig optimisme.
Wonderlijke race was datquote:Op vrijdag 2 november 2018 16:57 schreef CrashO het volgende:
Beetje laatMaar voor wie hem nog wilt meepakken. Het officiele F1 kanaal is Brazilië 2008 aan het streamen. Momenteel bij lap 29
Ericsson verbaasde zich er op Spa ook al over dat die Toro Rosso op het rechte stuk zo snel wasquote:Op vrijdag 2 november 2018 15:26 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Meen dat de Ocon niet voorbij Gasly kwam op het rechte stuk in Spa, zelfs niet met DRS. Dat zegt al genoeg over het acceleratie vermogen van de Honda. (en dat was nog spec 2)
Als ze even sterk zijn, maar Honda beter samenwerkt en integreert met RedBull, is dat een verbetering. Die engine-braking en schakelklachten van Verstappen, zijn toch aanwijzingen, dat het nu helemaal verkeerd gaat een Renault en RB.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als die Honda net zo snel is als de Renault, maar minder uitvalt, is het al een gigantische verbetering.
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Als ze even sterk zijn, maar Honda beter samenwerkt en integreert met RedBull, is dat een verbetering. Die engine-braking en schakelklachten van Verstappen, zijn toch aanwijzingen, dat het nu helemaal verkeerd gaat een Renault en RB.
Die mensen gaan straks na de eerste race met een Honda in de RB helemaal full mental als Max dan uitvalt. Niet snappende dat het een keuze voor de middellange termijn is.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.
Was net nog op CNNquote:Op vrijdag 2 november 2018 23:20 schreef JohnB52 het volgende:
Ben nu F1 café op Ziggo aan t kijken, had van Gameren een filmpje met Trump die n boekje opendeed over Zandvoort...
Iemand n linkje waar ik dat filmpje kan vinden?
En Renault heeft nu al 5 jaar achter elkaar aangetoond, dat ze Mercedes en Ferrari niet kunnen bijbenen. Niet echt aannemelijk dat ze dat volgend jaar ineens wel kunnen.quote:Op vrijdag 2 november 2018 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.
Editquote:
ik denk ook dat het de juiste keuze is alleen verwacht ik er volgend jaar nog niet zoveel vanquote:Op vrijdag 2 november 2018 20:42 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Renault komt er noot bij in de buurt omdat het budget te laag is. Honda heeft de centen wel en daardoor een kans om aan te sluiten. Mensen die beweren dat de stap naar Honda een slechte keuze is snappen er niks van.
Ik denk dat het de juiste keuze voor de lange termijn is gezien de relatie met Renault, het feit dat die een fabrieksteam hebben en ga zo maar door, maar het kan op de korte termijn inderdaad nog wel eens een stapje terug zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk ook dat het de juiste keuze is alleen verwacht ik er volgend jaar nog niet zoveel van
Het is ook lastig de regels te snappen als ze zo vaak verschillend geïnterpreteerd en toegepast worden.quote:Op zondag 4 november 2018 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zowel Hamilton als Verstappen snappen de regels dus al niet. Handig.
Vettel wordt weer eens beschermd door de FIAquote:Op zondag 4 november 2018 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zowel Hamilton als Verstappen snappen de regels dus al niet. Handig.
De regels zijn helder. Ze zijn het hier niet eens met de interpretatie van wat er gebeurde.quote:Op zondag 4 november 2018 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
Zowel Hamilton als Verstappen snappen de regels dus al niet. Handig.
De regels zouden helder moeten zijn (en ze zijn het in de meeste gevallen ook), de straffen die uitgedeeld worden zijn echter geenszins helder, ze worden lukraak uitgedeeld, al naar gelang hoe de wind staat, zou je bijna denken (lees: bij een Ferrari waait de wind meestal de andere kant opquote:Op zondag 4 november 2018 11:50 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
De regels zijn helder. Ze zijn het hier niet eens met de interpretatie van wat er gebeurde.
Ik kan me goed voorstellen dat ze gewoon duidelijkheid willen hebben.
Elke GP Garry Connelly erbij, JAY!quote:Op zondag 4 november 2018 15:17 schreef sasquatsch het volgende:
Nadeel van het gebruik van verschillende stewards bij elke race.
Het wordt imho tijd voor vaste stewards bij elke race, zodat er in ieder geval op dezelfde manier naar incidenten wordt gekeken.
Dat valt op zich best mee. Men snapt alleen het verschil tussen 'richting' en 'beweging' niet. Vettel veranderde nooit van richting en er was meer dan genoeg ruimte voor Hamilton aan de andere kant van de baan. Hij moet dus niet zeuren, zeker niet omdat dankzij die actie Vettel een slechte exit had uit de eerste bocht waardoor Hamilton met de superieure grip van de Mercedes makkelijk buitenom kon.quote:Op zondag 4 november 2018 07:57 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het is ook lastig de regels te snappen als ze zo vaak verschillend geïnterpreteerd en toegepast worden.
Met de techniek van tegenwoordig kan dat makkelijk vanuit een kantoor in London.quote:Op zondag 4 november 2018 16:36 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Elke GP Garry Connelly erbij, JAY!![]()
Serieus: ik ben het met je eens, dit zou de beste oplossing zijn, maar is onhaalbaar imo. Een vaste groep stewards zou dan bijna het hele seizoen van huis zijn, dat gaat geen enkele steward met gezin willen.
Denk niet dat Max helemaal naar Londen gaat, als hij weer eens op het matje geroepen wordtquote:Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Met de techniek van tegenwoordig kan dat makkelijk vanuit een kantoor in London.
videoverbindingquote:Op zondag 4 november 2018 17:13 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Denk niet dat Max helemaal naar Londen gaat, als hij weer eens op het matje geroepen wordt
Ik wist dat iemand dit zou roepenquote:
True. De stewards zijn er niet alleen voor de Formule 1, maar ook voor de supportklasses, dus dan is aanwezigheid op het circuit wel handig.quote:Op zondag 4 november 2018 17:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand dit zou roepen![]()
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening).
Bij voetbal is het ook echt noodzakelijk iemand op het veld te hebben en een direct ingrijpen te hebben.quote:Op zondag 4 november 2018 17:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik wist dat iemand dit zou roepen![]()
Maar serieus, is dit wenselijk? De stewards horen imo gewoon ter plekke aanwezig te zijn.
Bij voetbal zijn er ook nog steeds een scheidsrechter en grensrechters, bij F1 zou dit niet anders moeten zijn, vind ik (lees: puur mijn mening).
twitter:f1enigma twitterde op maandag 05-11-2018 om 11:04:00Williams can confirm that Rob Smedley will leave the team at the end of the 2018 FIA Formula One World Championship season. reageer retweet
Change of direction. Wat is een direction?quote:Op zondag 4 november 2018 16:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat valt op zich best mee. Men snapt alleen het verschil tussen 'richting' en 'beweging' niet. Vettel veranderde nooit van richting en er was meer dan genoeg ruimte voor Hamilton aan de andere kant van de baan. Hij moet dus niet zeuren, zeker niet omdat dankzij die actie Vettel een slechte exit had uit de eerste bocht waardoor Hamilton met de superieure grip van de Mercedes makkelijk buitenom kon.
quote:Op maandag 5 november 2018 11:22 schreef TagForce het volgende:
[..]
Change of direction. Wat is een direction?
1. Naar Links of Rechts van de middellijn van de baan? Of 2. 275 graden/270 graden?
Cruciale info voor de interpretatie, want iets terugsturen maar nog steeds naar rechts komen is onder 1 geen change of direction, maar onder 2 wel.
Daarnaast staat er ook nog een clausule in:
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Vooral "any other abnormal change of direction" is nogal open voor interpretatie.
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.quote:direction
/dɪˈrɛkʃ(ə)n,dʌɪˈrɛkʃ(ə)n/
noun
noun: direction; plural noun: directions
1.
a course along which someone or something moves.
Een course is een bepaalde richting. Één richting. Afwijken van die richting, door iets minder te sturen bijvoorbeeld, is dus niet toegestaan.quote:Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
Dit is niet correct.quote:Op maandag 5 november 2018 11:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Een course is een bepaalde richting. Één richting. Afwijken van die richting, door iets minder te sturen bijvoorbeeld, is dus niet toegestaan.
Dat is jouw interpretatie, dat de hoek waaronder dat gebeurt niet relevant is (dat staat nergens in de regels gedefinieerd):quote:Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
The line...quote:noun
the line along which anything lies, faces, moves, etc., with reference to the point or region toward which it is directed:
Dat is wel correct, want anders is van links naar rechts over de baan zwalken ook 'een course'. Een course is een bepaalde route, en die route is een rechte lijn van punt a naar b.quote:
Precies. Elke andere interpretatie verzin je dus zelf.quote:Op maandag 5 november 2018 11:44 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie, dat de hoek waaronder dat gebeurt niet relevant is (dat staat nergens in de regels gedefinieerd):
Dat is precies wat een 'interpretatie' is, is het niet? Een uitleg bedenken die past bij wat er gezegd wordt. En dat is ook precies het probleem met de regels: Ze zijn voor interpretatie vatbaar, want jij legt het bijvoorbeeld anders uit dan de rest hier. En dat maakt, per definitie, jouw uitleg net zo zeer een interpretatie als de uitleg die ik geef.quote:Op maandag 5 november 2018 11:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Precies. Elke andere interpretatie verzin je dus zelf.
Verder is het ook niet zo moeilijk om in de praktijk te laten zien waarom dat niet zou werken. Bij jouw voorstel zou Vettel na de eerste stuurbeweging onder geen enkele omstandigheid zijn stuur weer mogen bewegen. Dus zal hij de muur in rijden. Dat is natuurlijk onzin.
Je maakt dezelfde soort fout als Hamilton en Verstappen. Zij hebben het over 'moves', maar daar wordt in de regels ook niet over gerept.
Het gaat mij niet om die specifieke actie. Dat vind ik ook muggeziften. Het gaat mij om jouw (weigering te accepteren dat het gaat om een) interpretatie van de regels, die helemaal niet zo duidelijk zijn als jij doet voorkomen.quote:[quote]Op maandag 5 november 2018 11:54 schreef Fir3fly het volgende:
Hier kun je trouwens prima zien dat Vettel's auto zich constant in een vrijwel rechte lijn richting naar de rechterkant beweegt. Dat het voor sommige mensen lijkt alsof Vettel meerdere bewegingen maakt komt door een optische illusie, het is Hamilton's auto die heen en weer beweegt en niet Vettel.
https://streamable.com/6u9o9
Nee hoor, in dit geval zijn de regels vrij duidelijk. Dat jij het niet snapt kan ik niet zoveel aan doen. Je verzint er zelf dingen bij, dat is geen kwestie van interpretatie maar het moedwillig niet snappen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is precies wat een 'interpretatie' is, is het niet? Een uitleg bedenken die past bij wat er gezegd wordt. En dat is ook precies het probleem met de regels: Ze zijn voor interpretatie vatbaar, want jij legt het bijvoorbeeld anders uit dan de rest hier.
Nee, het is geen muggenziften. Het is een overduidelijk voorbeeld van het niet snappen van de regels. Nergens wordt er iets gezegd over wat een rijder met stuurbewegingen doet, dus kan dat ook niet gebruikt worden bij welke interpretatie dan ook. Volgens jouw interpretatie had Vettel wel degelijk een straf moeten krijgen.quote:Op maandag 5 november 2018 11:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om die specifieke actie. Dat vind ik ook muggeziften.
Ik verzin er niks bij, ik vertaal direction als richting, en neem daarbij de standaard definitie van het woord direction: Die van een lijn waarlangs iets kijkt, of beweegt van punt a naar punt b. Als je die lijn of punt b wijzigt is dat dus een verandering van richting.quote:Op maandag 5 november 2018 12:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, in dit geval zijn de regels vrij duidelijk. Dat jij het niet snapt kan ik niet zoveel aan doen. Je verzint er zelf dingen bij, dat is geen kwestie van interpretatie maar het moedwillig niet snappen.
Jij claimt dat meerdere stuurbewegingen gelijk zijn aan 'changes of direction' maar dat staat nergens en volgt ook nergens uit. Nogmaals, dat verzin je dus helemaal zelf.
En dus is het niet relevant. Dat is de consistente fout die je maakt.quote:Op maandag 5 november 2018 12:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik verzin er niks bij, ik vertaal direction als richting, en neem daarbij de standaard definitie van het woord direction: Die van een lijn waarlangs iets kijkt, of beweegt van punt a naar punt b. Als je die lijn of punt b wijzigt is dat dus een verandering van richting.
Jij verzint er bij dat het een beweging ten opzichte van de middellijn moet zijn, en dat het niet uitmaakt of dat een rechte lijn of een golvende lijn is. Dat staat nergens.
Jouw interpretatie is dat het een beweging ten opzicht van de middellijn is, staat ook nergens. Dus je doet het zelf ook.quote:Op maandag 5 november 2018 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus is het niet relevant. Dat is de consistente fout die je maakt.
Het is geen interpretatie, het is gewoon letterlijk lezen wat er staat. Het gaat al mis bij jouw eerste zin. Dat er onduidelijke regels zijn die ook nog eens vaag geïnterpreteerd kunnen worden klopt. Maar dat is in dit geval simpelweg niet aan de orde. Dat jouw interpretatie logisch en praktisch niet klopt staat daar nog eens los van.
Ik kan daar echt niet naar kijken.quote:Op maandag 5 november 2018 13:06 schreef potjecreme het volgende:
Wat erg!!!! Ik dacht hetzelfde als de tandarts.
Dat zeg ik dan ook niet.quote:Op maandag 5 november 2018 13:05 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Jouw interpretatie is dat het een beweging ten opzicht van de middellijn is, staat ook nergens.
Bij een cafe hoort joligheid. Hier trek ik het.quote:Op maandag 5 november 2018 13:08 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik kan daar echt niet naar kijken.
Lijkt mij uitermate relevant welke definitie van 'richting' er gebruikt dient te worden. Aangezien de betekenis van de regel compleet veranderd aan de hand van de gekozen definitie.quote:Op maandag 5 november 2018 12:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En dus is het niet relevant. Dat is de consistente fout die je maakt.
Het is geen interpretatie, het is gewoon letterlijk lezen wat er staat. Het gaat al mis bij jouw eerste zin. Dat er onduidelijke regels zijn die ook nog eens vaag geïnterpreteerd kunnen worden klopt. Maar dat is in dit geval simpelweg niet aan de orde. Dat jouw interpretatie logisch en praktisch niet klopt staat daar nog eens los van.
Dat is niet wat je letterlijk zegt, maar dat is wel degelijk hoe jouw interpretatie werkt. Als je naar rechts mag sturen, daarna iets minder naar rechts, en daarna weer meer naar rechts, dan is de 'direction' wel degelijk direct gelinkt aan de middellijn van het circuit (naar rechts t.o.v. de middellijn is de direction).quote:
Het probleem zit hem niet in de regels maar bij jou. Je leest gewoon verkeerd, en daarom moet je er allerlei dingen bij verzinnen. Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven?quote:Op maandag 5 november 2018 13:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Lijkt mij uitermate relevant welke definitie van 'richting' er gebruikt dient te worden. Aangezien de betekenis van de regel compleet veranderd aan de hand van de gekozen definitie.
En DAT is het probleem met dit soort onduidelijke regels: Als IK letterlijk lees wat er staat
Fout. Naar rechts ten opzichte van de richting die je daarvoor inging. Het gaat om een defensieve actie waar je van je lijn afwijkt. Dat is de 'change of direction'. Vandaar ook dus dat er staat 'abnormal' in die clausule.quote:Op maandag 5 november 2018 13:14 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dat is niet wat je letterlijk zegt, maar dat is wel degelijk hoe jouw interpretatie werkt. Als je naar rechts mag sturen, daarna iets minder naar rechts, en daarna weer meer naar rechts, dan is de 'direction' wel degelijk direct gelinkt aan de middellijn van het circuit
Jezus. Eigenwijs.quote:Op maandag 5 november 2018 13:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het probleem zit hem niet in de regels maar bij jou. Je leest gewoon verkeerd, en daarom moet je er allerlei dingen bij verzinnen. Waarom is dat zo moeilijk om toe te geven?
Mijn interpretatie is hetzelfde als de stewards: zo letterlijk mogelijk.
Ik zou zeggen: doe je best om de stewards er van te overtuigen dat Vettel een straf verdient.quote:
Nee, want Vettel deed niets fout. Hij deed niets met zijn stuur om weer terug te sturen nadat hij naar rechts kwam. In beide interpretaties deed hij niets fout.quote:Op maandag 5 november 2018 13:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: doe je best om de stewards er van te overtuigen dat Vettel een straf verdient.
Dit zijn jouw woorden:quote:Op maandag 5 november 2018 13:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Fout. Naar rechts ten opzichte van de richting die je daarvoor inging. Het gaat om een defensieve actie waar je van je lijn afwijkt. Dat is de 'change of direction'. Vandaar ook dus dat er staat 'abnormal' in die clausule.
Je interpreteert niet alleen de regels verkeerd maar verzint ook nog eens een stropop richting mij. Tja.
Dus: De richting naar de kant van de baan t.o.v. de middellijn van de baan. Of hij dat in 1 rechte lijn doet, of dat hij dat golvend doet maakt volgens jouw interpretatie geen verschil.quote:Op maandag 5 november 2018 11:26 schreef Fir3fly het volgende:
Geen interpretatie mogelijk. Hij gaat naar de rechterkant van de baan, onder welke hoek dat is is niet relevant. Met 'abnormal' wordt bedoeld het reageren op de actie van iemand anders.
Nee, ten opzichte van zijn vorige lijn. In dit geval is dat de rechterkant. Dat zeg ik toch net ook al? Je leest gewoon echt niet wat er staat, zowel niet wat ik zeg als wat de regels zeggen.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Dus: De richting naar de kant van de baan t.o.v. de middellijn van de baan.
Vettel stuurde naar rechts, verminderde zijn stuurbeweging en stuurde daarnaar weer verder naar rechts. Volgens jou is dat dus een straf. Dus ook je eigen interpretatie spreek je alweer tegen.quote:Op maandag 5 november 2018 13:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, want Vettel deed niets fout. Hij deed niets met zijn stuur om weer terug te sturen nadat hij naar rechts kwam. In beide interpretaties deed hij niets fout.
In mijn interpretatie mag je 1 keer een beweging naar rechts maken, en mag je de hoek waaronder je dat doet niet verminderen om later weer te verhogen.
Welk deel van "van de baan" heb ik niet gelezen dan?quote:Op maandag 5 november 2018 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ten opzichte van zijn vorige lijn. In dit geval is dat de rechterkant. Dat zeg ik toch net ook al? Je leest gewoon echt niet wat er staat, zowel niet wat ik zeg als wat de regels zeggen.
Hij verminderde helemaal niet zijn stuurbeweging. Als dat wel zo is, dan is dat inderdaad strafwaardig, maar ik zag dat niet. Dus terecht geen straf.quote:Op maandag 5 november 2018 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vettel stuurde naar rechts, verminderde zijn stuurbeweging en stuurde daarnaar weer verder naar rechts. Volgens jou is dat dus een straf. Dus ook je eigen interpretatie spreek je alweer tegen.
Het wordt nu wel een beetje beschamend hoor.
Vettel gaat naar de rechterkant van de baan. In dat voorbeeld. Dat is afwijkend van zijn vorige lijn. Je maakt het veel moeilijker dan het is. Gewoon simpel houden. 'Change of direction'. Letterlijk lezen, er staat change. Er is dus een richting die hij aanhoudt (rechtdoor in dit voorbeeld) en die verandert hij (naar rechtsaf in dit voorbeeld) als verdediging. En dat mag dus, hij mag ook daarna weer terug naar de originele richting én lijn, met de kanttekening dat hij dus een auto breed ruimte laat voor de andere rijder. Het begrip 'middenlijn van de baan' komt hier simpelweg nergens in voor.quote:Op maandag 5 november 2018 13:53 schreef TagForce het volgende:
[..]
Welk deel van "van de baan" heb ik niet gelezen dan?
Wederom fout. Hij ging naar rechts en bleef naar rechts gaan. Geen afwijking. Het komt maar niet binnen, zo lijkt het.quote:Daarbij... Als je 'ten opzichte van zijn vorige lijn' bedoeld, dan is de vorige lijn bij de 2e keer sturen de lijn die hij aanhoudt NADAT voor de eerste keer van zijn lijn is afgeweken. En evengoed een straf.
quote:Op maandag 5 november 2018 15:23 schreef potjecreme het volgende:
Wat is de weersverwachting bij de gp dit weekend?
Rechterkant van de baan t.o.v. wat?quote:Op maandag 5 november 2018 13:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vettel gaat naar de rechterkant van de baan.
Er staat 'change of DIRECTION' een verandering van RICHTING.quote:In dat voorbeeld. Dat is afwijkend van zijn vorige lijn. Je maakt het veel moeilijker dan het is. Gewoon simpel houden. 'Change of direction'. Letterlijk lezen, er staat change.
Er is NIEMAND hier die het tegenovergestelde beweerd. Dus wat is je punt?quote:Er is dus een richting die hij aanhoudt (rechtdoor in dit voorbeeld) en die verandert hij (naar rechtsaf in dit voorbeeld) als verdediging. En dat mag dus
Is een compleet andere regel, en is dus totaal irrelevant in dit verhaal.quote:, hij mag ook daarna weer terug naar de originele richting én lijn, met de kanttekening dat hij dus een auto breed ruimte laat voor de andere rijder.
Zeker wel. Je hebt een "rechterkant van de baan", en een "linkerkant van de baan"... Precies tussen die 2 in heb je iets wat we noemen "middellijn van de baan"... Als je zegt "Vettel gaat naar de rechterkant van de baan" dan bedoel je dat in relatie tot die middellijn, en de tegenovergestelde kant van de "linkerkant van de baan"... Anders zeg je wel "naar rechts", zoals je verderop ook doet.quote:Het begrip 'middenlijn van de baan' komt hier simpelweg nergens in voor.
Het komt bij jou maar niet binnen dat ik het NIET OVER DEZE ACTIE HEB MAAR DE REGEL IN HET ALGEMEEN.quote:Wederom fout. Hij ging naar rechts en bleef naar rechts gaan. Geen afwijking. Het komt maar niet binnen, zo lijkt het.
Volgens Whiting ook.quote:Op maandag 5 november 2018 13:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Vettel stuurde naar rechts, verminderde zijn stuurbeweging en stuurde daarnaar weer verder naar rechts. Volgens jou is dat dus een straf. Dus ook je eigen interpretatie spreek je alweer tegen.
Het wordt nu wel een beetje beschamend hoor.
quote:But Whiting is clear now that if a driver makes a second move in the same direction, with a pause in the middle, then that will be treated as a breach of the rules.
Maar niet volgens de regels.quote:Op maandag 5 november 2018 16:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Volgens Whiting ook.
https://www.autosport.com(...)tel-clarified-by-fia
[..]
Dus Whiting lult zoals zo vaak maar weer wat. Hij verandert de regels on the fly weer eens en verzint er dingen bij. Dat mag, maar dan moet je de regels in het reglement ook aanpassen.quote:F1 race director Charlie Whiting has maintained that Vettel's actions could not be viewed as two separate moves because they were in the same direction.
The rule about two moves is traditionally about making a move one way and then making a second move the other way.
"Everyone felt that that was what was generally understood by the rule"
Minder zandbakraces/Tilkecircuits graag!quote:Op donderdag 1 november 2018 15:14 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En Miami waarschijnlijk. Ik vraag me af welke races er verdwijnen, want anders wordt de kalender wel heel erg vol
Ten opzichte van de lijn die hij daarvoor reed. Volgens mij is dit al de derde keer dat ik dat zeg.quote:Op maandag 5 november 2018 15:42 schreef TagForce het volgende:
[..]
Rechterkant van de baan t.o.v. wat?
Dat mag volgens de regels wel. Dat is wat Vettel deed, en de stewards hebben de regel correct toegepast.quote:Wat hij NIET mag, is de mate waarin hij naar rechts komt verminderen, en vervolgens weer vermeerderen. Dat is waar het om gaat.
Nee, dan bedoel ik ten opzichte van de lijn die hij daarvoor reed. Maak het jezelf toch niet zo moeilijk en lees eens wat beter.quote:Zeker wel. Je hebt een "rechterkant van de baan", en een "linkerkant van de baan"... Precies tussen die 2 in heb je iets wat we noemen "middellijn van de baan"... Als je zegt "Vettel gaat naar de rechterkant van de baan" dan bedoel je dat in relatie tot die middellijn
Dit mag nooit inderdaad, laat dat duidelijk zijn.quote:
Wel eens van scheepvaart gehoord?quote:
Max geeft daar niet om.Net als de pole in Mexico.quote:Op maandag 5 november 2018 20:42 schreef CrashO het volgende:
Raceweek
Ben benieuwd of Max dit weekend nog/al voorbij Bottas kan komen in de score. Moet op zich mogelijk zijn. Die rijdt echt al tijden als een dweil en ze schelen nog maar 11 punten. Dus een P4 en Bottas die een Williams eraf sjoelt ofzo en we zijn er al.![]()
En toch boos zijn als het niet luktquote:Op maandag 5 november 2018 20:44 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max geeft daar niet om.Net als de pole in Mexico.
*duimduim*quote:Op maandag 5 november 2018 20:42 schreef CrashO het volgende:
Raceweek
Ben benieuwd of Max dit weekend nog/al voorbij Bottas kan komen in de score. Moet op zich mogelijk zijn. Die rijdt echt al tijden als een dweil en ze schelen nog maar 11 punten. Dus een P4 en Bottas die een Williams eraf sjoelt ofzo en we zijn er al.![]()
Die save was zo krankzinnig geweldigquote:
Dat was zo vetquote:
Batman!!!quote:
En Max zei doodleuk na afloop van de race dat hij wist dat ze op dat punt tijdens dat weekend de muur iets naar achteren hadden gezetquote:Op dinsdag 6 november 2018 11:50 schreef Ingolstadt het volgende:
[..]
Die save was zo krankzinnig geweldig![]()
FUCKING NIET MEER NORMAAL
Legendarische race was datquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |