abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 1 november 2018 @ 21:36:58 #201
345170 Roger_Epiales
Witte vleugels Zwarte vleugels
pi_182886975
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:08 schreef Guanabana het volgende:
Dit is ook een heel lekkere soep (en nog veganistisch ook!)

En ook niet duur als je ui, knoflook, pindakaas, sambal en ketjap al in huis hebt:

https://veganchallenge.nl/recepten/pindasoep/

Hoef je alleen nog aardappel en prei te kopen. En die kan je weer gebruiken voor je maaltijd de volgende dag. :+

(doe hier zelf ook nog kokosmelk door, die kan je dan weer gebruiken voor een curry met rijst enzo ^O^ )
Die ziet er op zich best lekker uit, maar ik zo met dat recept toch wel wat groente missen. :P

quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:15 schreef Guanabana het volgende:
Deze is ook lekker:

https://www.hellofresh.nl(...)e8f8d804b5f13d8b4568

Cashewnoten zijn even relatief duur, maar die kan je weer gebruiken voor door dit gerecht:

Bak kipfilet of kippendij met ui en knoflook en chilipeper, voeg sojasaus en vissaus toe en gesneden bosui. Cashewnoten eroverheen en klaar. Eten met rijst.

Is echt HEEL lekker (niet superveel groente maar ach :P).

Nou, nu moet het lukken, go go go! *O*
Kijk, dat gaat al iets meer mijn kant op. :9
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_182887799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:36 schreef Roger_Epiales het volgende:
Die ziet er op zich best lekker uit, maar ik zo met dat recept toch wel wat groente missen.
Ach. Aardappelen en ui en prei, prima zat voor een keer :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
pi_182887950
Ik wilde kapsalon maar koos netjes voor een gegrilde kipfilet, airfryerfrietjes en witte koolsalade. Braaf.... :Y)
pi_182888089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:33 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Vaak zijn mensen niet helemaal eerlijk als het om zulke dingen gaat, als ze het er online over hebben. 80-100 per week vind ik voor twee personen per week echt niet extreem veel.
Klopt ja. Zie dat soort topics wel vaker voorbijkomen. Is vaak vooral een kwestie van selectief shoppen (pun intended) bij wat men onder de boodschappen verstaat. Dan worden schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten etc. buiten beschouwing gelaten. Terwijl die toch gewoon door je wekelijkse boodschappen verweven zitten.

Zo is 80 - 100 per week voor twee personen inderdaad geen heel raar bedrag. Het is niet zuinig of zo, maar zou het verre van extreme uitgaven noemen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182888218
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:48 schreef Greys het volgende:
Oh en zijn er mensen die het heel heel erg vinden als die samenvatting van slowchatonderwerpen van de afgelopen maanden uit de OP hier gaat? :@
mental-breakdown-gif-12.gif
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_182888276
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:48 schreef Greys het volgende:
Oh en zijn er mensen die het heel heel erg vinden als die samenvatting van slowchatonderwerpen van de afgelopen maanden uit de OP hier gaat? :@ Volgens mij leest niemand het en het wordt steeds meer scrollen.

Dan maak ik onderaan de OP een overzicht met handige linkjes naar topics die we soms willen terugvinden. (ipv die dus allemaal sticky te zetten)
Maar nu even serieus, goed plan, ziet er een stuk beter uit zo ^O^

Al is het misschien een idee om 1 plaatje minder te gebruiken in de OP (en dan vooral de verticale middelste)? Als we het dan toch over scrollen hebben. Als het middelste plaatje weg is, dan is de OP op een gemiddeld computerscherm in een keer te zien.

Zoals die nu is, moet je scrollen om de hele OP te kunnen zien. Het is een miniem puntje, maar als we het dan toch over scrollen hebben :+
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 22:51:39 #207
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182888467
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:39 schreef Redefine het volgende:

[..]

Maar nu even serieus, goed plan, ziet er een stuk beter uit zo ^O^

Al is het misschien een idee om 1 plaatje minder te gebruiken in de OP (en dan vooral de verticale middelste)? Als we het dan toch over scrollen hebben. Als het middelste plaatje weg is, dan is de OP op een gemiddeld computerscherm in een keer te zien.

Zoals die nu is, moet je scrollen om de hele OP te kunnen zien. Het is een miniem puntje, maar als we het dan toch over scrollen hebben :+
Ik heb drie keer exact die link geknipt en weer geplakt omdat ik hetzelfde dacht maar niet te veel in één keer wilde slopen :D

Ik haal hem eruit. Die ene. En de derde ook. Alleen eiland blijft. Meer plaatjes van het eiland staan toch op het mood board van Cee dat eronder gelinkt staat. O+
Koutist in opleiding.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:53:34 #208
345170 Roger_Epiales
Witte vleugels Zwarte vleugels
pi_182888495
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:17 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ach. Aardappelen en ui en prei, prima zat voor een keer :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik prop gewoonlijk zo'n 300 gram pp in een maaltijd, dus dat beetje prei en dat uitje gaan niet ver komen. :P
Aardappel valt niet onder groente imo. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_182888523
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:51 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb drie keer exact die link geknipt en weer geplakt omdat ik hetzelfde dacht maar niet te veel in één keer wilde slopen :D

Ik haal hem eruit. Die ene. Meer plaatjes staan toch op het mood board van Cee dat eronder gelinkt staat.
Ik snap wel dat je meerdere keren gekeken hebt en de OP ook weer niet teveel wilde slopen. Heb ook weleens voor andere topics een uitgebreide OP gemaakt met plaatjes, linkjes etc. En dan kijk ik ook meerdere keren hoe die eruit komt te zien. En dan alsnog verander ik m later nog weleens.

Maar ziet er gewoon goed uit zo en juist ook weer functioneel. En mooi dat het nu twee plaatjes zijn :) Zo past de OP gewoon in een standaard PC scherm. Dat vind ik toch wat mooier dan als die net niet past. In dat laatste geval heb ik dan nog liever dat de OP veel langer is met meer plaatjes etc :+
pi_182888551
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:53 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik prop gewoonlijk zo'n 300 gram pp in een maaltijd, dus dat beetje prei en dat uitje gaan niet ver komen. :P
Aardappel valt niet onder groente imo. :+
Aardappelen vallen ook niet onder het drie ons groente (en twee stuks fruit) advies wat ze altijd gaven. Dus dan hoort aardappel voor het gemak gewoon even niet bij de groenten :7
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 22:59:13 #211
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182888580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:55 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je meerdere keren gekeken hebt en de OP ook weer niet teveel wilde slopen. Heb ook weleens voor andere topics een uitgebreide OP gemaakt met plaatjes, linkjes etc. En dan kijk ik ook meerdere keren hoe die eruit komt te zien. En dan alsnog verander ik m later nog weleens.

Maar ziet er gewoon goed uit zo en juist ook weer functioneel. En mooi dat het nu twee plaatjes zijn :) Zo past de OP gewoon in een standaard PC scherm. Dat vind ik toch wat mooier dan als die net niet past. In dat laatste geval heb ik dan nog liever dat de OP veel langer is met meer plaatjes etc :+
Heb nu alleen het eiland laten staan omdat die bedden etc ook al in het mood board van Cee staan. Had net m'n post aangepast maar je was te snel of ik te langzaam. :D
Koutist in opleiding.
pi_182888595
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb nu alleen het eiland laten staan omdat die bedden etc ook al in het mood board van Cee staan. Had net m'n post aangepast maar je was te snel of ik te langzaam. :D
Ik zie het nu ja :D
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 23:00:31 #213
351614 crew  ijs_beer
IJskoud de lekkerste.
pi_182888605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:57 schreef Redefine het volgende:

[..]

Aardappelen vallen ook niet onder het drie ons groente (en twee stuks fruit) advies wat ze altijd gaven. Dus dan hoort aardappel voor het gemak gewoon even niet bij de groenten :7
Hoewel ze wel vitamine bevatten kun je beter groeperen met pasta en rijst. ^O^
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
pi_182888900
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 23:00 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Hoewel ze wel vitamine bevatten kun je beter groeperen met pasta en rijst. ^O^
Maar ook die behoren niet tot die drie ons :P Even los van of dat al achterhaald is of niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 01-11-2018 23:28:42 ]
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 10:07:50 #215
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182893510
M'n termijnbedrag van stroom en gas is nu 140 eu per maand.

Ik heb dit jaar minder stroom verbruikt dan vorig jaar en minder gas verbruikt. Krijg paar tientjes terug.

Maar: "Uw nieuwe termijnbedrag wordt 157 eu"

Hoe dan? En waarom? -O-
Ik dacht dat we erop vooruit zouden gaan volgend jaar allemaal? Lijkt me lastig als alles kennelijk duurder wordt. :')
Koutist in opleiding.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:25:55 #216
350717 Redefine
Service hè
pi_182895978
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 10:07 schreef Greys het volgende:
M'n termijnbedrag van stroom en gas is nu 140 eu per maand.

Ik heb dit jaar minder stroom verbruikt dan vorig jaar en minder gas verbruikt. Krijg paar tientjes terug.

Maar: "Uw nieuwe termijnbedrag wordt 157 eu"

Hoe dan? En waarom? -O-
Ik dacht dat we erop vooruit zouden gaan volgend jaar allemaal? Lijkt me lastig als alles kennelijk duurder wordt. :')
Gas en elektriciteit wordt duurder. Dat we er uiteindelijk op vooruit gaan heeft met belastingen te maken etc.

Dat termijnbedrag heeft daar dan weer niet zoveel mee te maken. Jouw leverancier kiest dat bedrag op basis van jouw historische verbruik. Niet rekening houdend met een lager energieverbruik het komende jaar.

In de meeste gevallen kun je het maandbedrag aanpassen bij jouw gegevens op de website of app van de leverancier.

Als je minder wilt uitgeven aan gas en licht, is het goed om regelmatig de prijzen te vergelijken met andere aanbieders. En eventueel over te stappen.

En daarnaast goed kijken of je kunt isoleren, mogelijk je ketel vervangen etc. Daarmee bespaar je mogelijk nog veel meer op de lange termijn.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 12:42:26 #217
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182896290
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 12:25 schreef Redefine het volgende:

[..]

Gas en elektriciteit wordt duurder. Dat we er uiteindelijk op vooruit gaan heeft met belastingen te maken etc.
Ik moet echt nog zien of het belastingvoordeel me oplevert wat de meerkosten aan duurdere boodschappen, gas en electriciteit etc. Las al dat dat wrs nog wel tegen gaat vallen en zou me niks verbazen. ;)

quote:
Dat termijnbedrag heeft daar dan weer niet zoveel mee te maken. Jouw leverancier kiest dat bedrag op basis van jouw historische verbruik. Niet rekening houdend met een lager energieverbruik het komende jaar.
Gebruik al jaren steeds minder. En termijnbedrag werd ook steeds minder. En nu ineens omhoog terwijl ik minder gebruikt heb, dus had het niet verwacht qua logica. :D

quote:
In de meeste gevallen kun je het maandbedrag aanpassen bij jouw gegevens op de website of app van de leverancier.

Als je minder wilt uitgeven aan gas en licht, is het goed om regelmatig de prijzen te vergelijken met andere aanbieders. En eventueel over te stappen.

En daarnaast goed kijken of je kunt isoleren, mogelijk je ketel vervangen etc. Daarmee bespaar je mogelijk nog veel meer op de lange termijn.
Kan termijnbedrag idd zelf aanpassen maar ik laat het wel zo. Liever wat terug dan moeten bijbetalen aan het eind van het jaar. Tis ook niet dat ik het niet kan betalen, snapte de logica niet, de neergaande trend van de afgelopen jaren wordt ineens gebroken zeg maar :P

Ketel vervangen moet ik sowieso aan gaan denken want hij is oud. Maar tijdens onderhoudsbeurten zei de meneer altijd 'zolang ie het nog doet deze houden, want zoals deze maken ze ze niet meer'. _O- Qua kwaliteit bedoelde hij dan vast. Niet qua zuinig..
Koutist in opleiding.
  vrijdag 2 november 2018 @ 12:46:21 #218
115121 MaLo
#neverforget
pi_182896360
Stamppot boerenkool is heel goedkoop :P. En zooo lekker!
(Hoewel aardappels duurder gaan worden door de misoogst. )

Wij geven vrij veel geld uit aan goed vlees maar verder kun je echt wel goedkoop eten als je niet teveel kant en klare producten koopt :). Ikzelf eet trouwens niet iedere dag vlees, dochter en man wel. Dus dat scheelt weer wat ;).
Twente O+
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 13:04:47 #219
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182896790
Ik hou van vlees maar koop een heel pakket bij koopeenkoe.nl en daar doe ik echt heeeeel lang mee. Tis heel lekker vlees en het smaakt geestelijk ook nog beter omdat ik zeker weet dat de koe een goed leven had.
Koutist in opleiding.
  vrijdag 2 november 2018 @ 14:44:32 #220
115121 MaLo
#neverforget
pi_182898955
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:04 schreef Greys het volgende:
Ik hou van vlees maar koop een heel pakket bij koopeenkoe.nl en daar doe ik echt heeeeel lang mee. Tis heel lekker vlees en het smaakt geestelijk ook nog beter omdat ik zeker weet dat de koe een goed leven had.
Wij kopen het vlees rechtstreeks bij de boer, daar staan de Limousinkoetjes waar ons vlees vandaan komt in de wei te grazen O+.
Twente O+
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 16:09:53 #221
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182900762
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2018 14:44 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij kopen het vlees rechtstreeks bij de boer, daar staan de Limousinkoetjes waar ons vlees vandaan komt in de wei te grazen O+.
O+

En tis een leuke uitdaging om te proberen elke keer langer met het pakket te doen dus steeds minder vaak vlees te eten. Falafel vind ik bv ook echt héél lekker :9 Beetje afwisselen.
Koutist in opleiding.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 16:29:09 #222
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182901140
Voor vanavond een heerlijk pesto-gorgonzola-tomaatbrood van de kaasboer. M'n vrijdagverwennerij :9

LDqXIoP.jpg

[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 02-11-2018 17:02:33 ]
Koutist in opleiding.
pi_182901637
Ik ga vanavond iets eten wat ik al héél lang niet gegeten heb omdat ik geen varkensvlees meer eet (en er zit chorizo in), maar ik had er echt weer eens zin in :@

Voor Roger en Epiales zal het wel weer zowel te weinig groenten als teveel calorieen zijn though.

https://www.ah.nl/allerha(...)lschotel-met-chorizo
Yeah, well, you know, that’s just, like, your opinion, man.
  Moderator vrijdag 2 november 2018 @ 17:02:59 #224
163650 crew  Greys
Nee.
pi_182901730
Ziet er lekker uit! Chorizo in een pasta ovenschotel is ook zo lekker :@
Koutist in opleiding.
pi_182901860
In volledig ander nieuws: M'n haar is weer bruin.
En ik vind dit is belangrijk genoeg om aan jullie te melden. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')