Overheid of Cultuur.quote:Op maandag 9 maart 2020 12:04 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wat zou je dan kieze?
[..]
Cool! Oorspronkelijk ook daar vandaan?
Huh, hoe verhoud Overheid of Cultuur zich tot een lesbevoegdheid?quote:Op maandag 9 maart 2020 12:06 schreef Amee het volgende:
[..]
Overheid of Cultuur.
Ja, uit Texas om precies te zijn. Wel NY gestudeerd.
Nee, ik bedoelde dat als ik nog veel moet doen om les te geven, dan ga ik naar die andere. Haha!quote:Op maandag 9 maart 2020 12:12 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Huh, hoe verhoud Overheid of Cultuur zich tot een lesbevoegdheid?
Oh, nou, dan is er vast een lesvacature wel ergens in te vullenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:16 schreef Amee het volgende:
In Amerika ben ik wel bevoegd, trouwens. Daar ging het mij ook om toen ik het studeerde.
Namenquote:Op maandag 9 maart 2020 12:37 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dat kun je beter iemand anders laten doen
Jippieee!quote:Op dinsdag 10 maart 2020 13:17 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Aankomende vrijdag is het weer zover
Zwarte katronaquote:Op dinsdag 10 maart 2020 15:20 schreef noodgang het volgende:
Ik heb wel een zwarte kat. Als dat maar goed gaat
quote:Op maandag 20 juli 2020 21:11 schreef Burner82 het volgende:
Rotschop (sorry), maar ik vind het een interessant subforum?
Noodgang 🙌 veel plezier op je vakantie. Geen creepy vibes meer.quote:
quote:Op maandag 20 juli 2020 21:16 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Noodgang 🙌 veel plezier op je vakantie. Geen creepy vibes meer.
Nice fijn dat het chill is!quote:Op maandag 20 juli 2020 21:36 schreef noodgang het volgende:
[..]Dank he!! Komt goed, het is heel chill hier
![]()
Jij nog vakantieplannen?
Niet?quote:
Klopt niet in alle situaties maar nu wel toch?quote:
Geen idee, ben er net.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:44 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Klopt niet in alle situaties maar nu wel toch?
Het klinkt als een cliché en is het misschien ook. Maar het kan zomaar! 😜quote:
Maar ben het wel eens met wat je zei. Interessant subforum 🙏. Ik ga slapen rustig aan.quote:
Ik snap waarom het topic een kick nodig had. En ik snap waarom het over een paar maanden weer een kick nodig heeft.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:48 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Het klinkt als een cliché en is het misschien ook. Maar het kan zomaar! 😜
Maar wie weet komt er verandering. Leven. Of wat dynamischer. Maar ik snap wat je bedoelt.quote:Op maandag 20 juli 2020 21:52 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik snap waarom het een kick nodig had. En ik snap waarom het over een paar maanden weer een kick nodig heeft.
Ik lees je post nu anders dan hoe ik net je eerdere posts las in een ander licht, maar in een sc kan alles toch (qua dingen waar je het over wil hebben)? Maar hoezo mag je er geen politiek in betrekken? Als jij het daarover wil hebben laat je niet weerhouden.quote:Op maandag 20 juli 2020 22:01 schreef Burner82 het volgende:
De wereld staat op z'n kop en in de fik, en F&L subforum is like: chilluh vakantie jeweetz...
Misschien snap ik de regels niet, dat je geen politiek erin mag betrekken?
Of misschien zijn mensen die denken dat Marx een goed punt had uitgestorven... Maar, ik denk dat er op zich genoeg te bespreken valt, zelfs in een SC(en trust me, ik ben de koning van de sc, als het over een onderwerp moet gaan
)
Ok, nice!quote:Op maandag 20 juli 2020 22:40 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik lees je post nu anders dan hoe ik net je eerdere posts las in een ander licht, maar in een sc kan alles toch (qua dingen waar je het over wil hebben)? Maar hoezo mag je er geen politiek in betrekken? Als jij het daarover wil hebben laat je niet weerhouden.
Ik dacht ik heb totaal misplaatst gereageerd maar ik weet ook niet hoe het reilt en zeilt (in zijn totaliteit) dus wou je niet beledigen met wat ik zei. Maar gelukkig dat is niet zo. Maar ja ik ben geen goede graadmeter voor hoe het werkt hier of wat kan of niet of wat werkt maar met logisch redeneren kom je al een eind tochquote:Op maandag 20 juli 2020 22:50 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ok, nice!
Ik ben niet bekend met dit subforum, en filosofie en politiek gaan vaak niet heel lekker samen (of net wel, maar daar ging ik niet van uit) Dus ik wilde braaf doen
Haha, daar zul je aardig je best voor moeten doen, om misplaatst te reageren/mij op de kast te krijgen.quote:Op maandag 20 juli 2020 22:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik dacht ik heb totaal misplaatst gereageerd maar ik weet ook niet hoe het reilt en zeilt (in zijn totaliteit) dus wou je niet beledigen met wat ik zei. Maar gelukkig dat is niet zo. Maar ja ik ben geen goede graadmeter voor hoe het werkt hier of wat kan of niet of wat werkt maar met logisch redeneren kom je al een eind tochik lees vooral maar post hier weinig.
Maar het hoeft niet perse te escaleren daar gaan we niet vanuithet kan bespreekbaar blijven.
Ok dan, scherp blijvenquote:Op maandag 20 juli 2020 23:04 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Haha, daar zul je aardig je best voor moeten doen, om misplaatst te reageren/mij op de kast te krijgen.
Ik kom hier net kijken en bekijk dus hoe het ging. Misplaatst reageren zou sowieso niet kunnen, aangezien ik enkel reageerde op de geschiedenis.
Ik wil ook geen escalatie, dus dat scheelt. Hoe meer discussie, hoe beter!
Ik zal de lompe vraag erin gooien: Waarom ben je in F&L?quote:
Ik moet eigenlijk slapenquote:Op maandag 20 juli 2020 23:08 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik zal de lompe vraag erin gooien: Waarom ben je in F&L?
Ik ben opgegroeid met conflicterende visies. Wat bij mijn pa A was, was bij mijn ma B en andersom.quote:Op maandag 20 juli 2020 23:13 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik moet eigenlijk slapenmaar ik wil deze vraag wel beantwoorden. Sommige vragen waar ik geen antwoord op heb houden mij bezig, mijn interesse ligt ook bij andere visies en inzichten van mensen. Kan je veel van leren en het geeft je een wellicht een andere kijk op bepaalde vragen. Daarom lees ik hier graag maar zou wel wat meer input willen zien over bepaalde onderwerpen. Het aanbod is vrij karig
En dat is best jammer je zou verwachten dat het meer aanspraak zou hebben (denk ik dan) maar dat is niet zo.
En jij?
Ja dat maakt je, of nouja opvoeding is vrij bepalend voor hoe je door het leven gaat. Als je bijna iedere visie snapt heb je een goed ontwikkeld empathisch vermogen. Dat is van waarde. Maar de persoon die het aanwakkerde jullie zaten op hetzelfde level qua visie en denkwijze en dat sterkte de visie waarvan je eerst niet wist dat je het had maar toen opeens dit is het? Of was die overtuiging er al deels al maar verborgenquote:Op maandag 20 juli 2020 23:24 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid met conflicterende visies. Wat bij mijn pa A was, was bij mijn ma B en andersom.
Ik snap bijna iedere visie. Het is/was daarom voor mij heel moeilijk om een eigen visie te vormen, over hoe ik de wereld zou willen zien.
Lang verhaal kort: leuk iemand leren kennen, die mijn originele gedachtes aanwakkerde, links, communistisch etc.
Ik wil het hier best verder over hebben, maar in dmquote:Op maandag 20 juli 2020 23:31 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ja dat maakt je, of nouja opvoeding is vrij bepalend voor hoe je door het leven gaat. Als je bijna iedere visie snapt heb je een goed ontwikkeld empathisch vermogen. Dat is van waarde. Maar de persoon die het aanwakkerde jullie zaten op hetzelfde level qua visie en denkwijze en dat sterkte de visie waarvan je eerst niet wist dat je het had maar toen opeens dit is het? Of was die overtuiging er al deels al maar verborgen
mocht je hierop reageren ik lees het morgen.
Hij was progressief links, veel humor en zeer intelligent. Een goed beeld van hoe de wereld ervoor staat en hoe internationale politiek werkt. Hij had een duidelijke visie over hoe de wereld beter kon worden en hoe dat te bereiken was, Voor mij was hij een inspiratiebron, die mensen op een vriendelijke en positieve manier uitdaagde om na te denken.quote:Op maandag 17 augustus 2020 17:00 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wie?(ik heb reeds gegoogled maar wat betekent die man voor jou)
36 is inderdaad echt enorm jong, maar 10 jaar ouder dan ikquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:43 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Hij was progressief links, veel humor en zeer intelligent. Een goed beeld van hoe de wereld ervoor staat en hoe internationale politiek werkt. Hij had een duidelijke visie over hoe de wereld beter kon worden en hoe dat te bereiken was, Voor mij was hij een inspiratiebron, die mensen op een vriendelijke en positieve manier uitdaagde om na te denken.
Veel te vroeg overleden helaas. Hij was pas 36.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
36 is inderdaad echt enorm jong, maar 10 jaar ouder dan ik
16 of 86, er waren ex-presidenten, die in hem geloofden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 15:54 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
36 is inderdaad echt enorm jong, maar 10 jaar ouder dan ik
Kijk maar eens in de Centrale Topicsquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:13 schreef Astro_boy het volgende:
Hi mensen! Is er ook een topic die religie in het algemeen kritisch aan de kaak stelt vanuit een levenbeschouwelijke en respectvolle manier. Dus geen Klaagbaak of zo?
Ik zou er even een @yvonne bij zetten.quote:Op donderdag 14 oktober 2021 19:49 schreef Phoenyx-God het volgende:
Is het mogelijk dat er gekeken wordt naar dit topic:
F&L / Zoeken naar God #16 met Phoenyx-God
En dat het weer open gaat?
En zeker het laatste gedeelte was tot ie dicht ging op de man, lomp en absoluut niet inhoudelijk. Sowieso met die TT en OP was het inhoudelijke al een beetje naar de achtergrond verdwenen. Wmb laten we het maar even zo. Een extra SC waarbij we elkaar voor wat dan ook uit kunnen maken hebben we niet echt nodigquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zou er even een @:Yvonne bij zetten.
Ikzelf vond het topic nogal kansloos worden. Heb er zelf ook aan meegedaan, daar niet van.
Nee dat is een vervelia met vakantie die F&L als haar playground heeft gevonden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2021 10:50 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik zou er even een @:Yvonne bij zetten.
Ikzelf vond het topic nogal kansloos worden. Heb er zelf ook aan meegedaan, daar niet van.
De meeste topics die gewoon nog open zijn in F&L zijn ook van jouquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:32 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wil alleen toch even zeggen dat ik het juist wat leuk/luchtig wou proberen te krijgen. Nu is het weer zo dat ik een topic geopend heb en dan toevallig wordt het net dan weer gesloten. Probeerde juist te zorgen dat het niet zou escaleren maar ja
Doe dit maar niet meerquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:32 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wil alleen toch even zeggen dat ik het juist wat leuk/luchtig wou proberen te krijgen. Nu is het weer zo dat ik een topic geopend heb en dan toevallig wordt het net dan weer gesloten. Probeerde juist te zorgen dat het niet zou escaleren maar ja
Ja bedoelde ook niet dat je het sluit om mij ofzo. Maar lijkt zo suf, probeer ik het te helpen en dan alsnog ontspoort het compleetquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 14:54 schreef noodgang het volgende:
[..]
De meeste topics die gewoon nog open zijn in F&L zijn ook van jou
Dat ontsporen was volgens mij al wel iets eerder begonnen, dus zie t niet alsof jij de oorzaak bent hoorquote:Op vrijdag 15 oktober 2021 16:17 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Ja bedoelde ook niet dat je het sluit om mij ofzo. Maar lijkt zo suf, probeer ik het te helpen en dan alsnog ontspoort het compleet
Nou, da's niet echt liev. Koffie?quote:
quote:
Ah hier kan ik koffie krijgen. Lekker!quote:
Ja, wij filosofen zijn werkloos, dus hebben we tijd voor.quote:
Naar omstandigheden gaat het prima. Druk bezig met wandelen, wandelen en nog eens wandelen. Dan hoef ik tenminste ook niet niet na te denkenquote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:05 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja, wij filosofen zijn werkloos, dus hebben we tijd voor.
Asje![]()
Alles goed verder?
Dat soort vragen zijn 'trick' questions hier in F&L.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:23 schreef DJMO het volgende:
[..]
Naar omstandigheden gaat het prima. Druk bezig met wandelen, wandelen en nog eens wandelen. Dan hoef ik tenminste ook niet niet na te denken
Hmm. Bij mij is het precies omgekeerd. Door te wandelen en nie na te denken kan ik juist even ontsnappen aan de realiteit. Het klinkt misschien stom, maar ik leef min of meer drie verschillende levens tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:32 schreef laforest het volgende:
[..]
Dat soort vragen zijn 'trick' questions hier in F&L.
[ afbeelding ]
Soms is het goed even niet te denken. Sterkte!
3? Mag ik vragen welke? Hoeft geen antwoord te geven hoor.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:35 schreef DJMO het volgende:
[..]
Hmm. Bij mij is het precies omgekeerd. Door te wandelen en nie na te denken kan ik juist even ontsnappen aan de realiteit. Het klinkt misschien stom, maar ik leef min of meer drie verschillende levens tegelijkertijd.
Het is nogal gecompliceerd. Ten eerste :ik ben gediagnosticeerd met adhd en ass.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:37 schreef laforest het volgende:
[..]
3? Mag ik vragen welke? Hoeft geen antwoord te geven hoor.
Ik ook ADHD, meer ADD nu na zoveel jaren.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
Het is nogal gecompliceerd. Ten eerste :ik ben gediagnosticeerd met adhd en ass.
Door omstandigheden wonen mijn drie zoons niet thuis, maar de jongste bij zijn vader en de oudste twee in een pleeggezin. Elke woensdag en bij bijzondere gelegenheden zoek ik hen op. Dat is mijn ene leven. Verder heb ik een relatie met Rob, waar ik altijd in het weekend te vinden ben. Twee werelden die totaal verschillend zijn en die ik ook strikt gescheiden hou van elkaar. En dan de dagen dat ik niet in van die twee werelden ben, ben ik DJMO, de wandelaarster en schrijfster voor de frontpage. Het enige onderdeel dat van al die drie levens uitmaakt is FOK!.
Ja, voor die mensen is dat dus doodnormaal. Door het ass-gedeelte beleef ik dat dus heel bewust los van elkaar. Leuk voer voor psychologen en psychiaters (bij de laatste ben ik ook onder behandeling voor PTSS en depressie). Vorig jaar sloeg een herfstdepressie iets dieper in dan de voorgaande jaren en heb ik aan de anti-depressivia gezeten. Ik zou dit jaar beginnen met emdr-therapie, maar toen ik bij de laatste afspraak terugkwam vond hij het raadzamer om te wachten tot ik weer klachten kreeg, het feit dat het voorjaar werd, de dagen begonnen te lengen maakten dat de depressie op de vlucht was geslagen. Ik heb op dit moment (zonder anti depressivia medicijnen) nergens last van, behalve dan van mensenschuwheidquote:Op zaterdag 7 mei 2022 08:57 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik ook ADHD, meer ADD nu na zoveel jaren.
1. Leven met kinderen
2. Liefdesleven met Rob
3. FOK! leven + wandelaar
Ja, snap wat je bedoelt.
Zijn veel meer mensen die zo leven. Zelfs als men daar niet van bewusts. Neem een leraar die ook vader is en scheidsrechter voor volwassenen. Elke rol is een andere pet, andere masker. De leraar wil zijn privéleven strikt gescheiden houden van zijn leerlingen, etc.
Hoop dat je eruit komt. Koffie staat hier altijd voor je klaar.
Ik heb een double major filosofie en psychologie, dus niet geheel. Echter, niemand zal het ooit zo (goed/duidelijk) begrijpen zoals jij het persoonlijk beleeft. En gaat het dan om compartimentaliseren van je leven en gedachten, of uit zich dit als comorbiditeit in de vorm van dis/mps?quote:Op zaterdag 7 mei 2022 09:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ja, voor die mensen is dat dus doodnormaal. Door het ass-gedeelte beleef ik dat dus heel bewust los van elkaar. Leuk voer voor psychologen en psychiaters (bij de laatste ben ik ook onder behandeling voor PTSS en depressie). Vorig jaar sloeg een herfstdepressie iets dieper in dan de voorgaande jaren en heb ik aan de anti-depressivia gezeten. Ik zou dit jaar beginnen met emdr-therapie, maar toen ik bij de laatste afspraak terugkwam vond hij het raadzamer om te wachten tot ik weer klachten kreeg, het feit dat het voorjaar werd, de dagen begonnen te lengen maakten dat de depressie op de vlucht was geslagen. Ik heb op dit moment (zonder anti depressivia medicijnen) nergens last van, behalve dan van mensenschuwheid. Hij raadt me wel met klem aan om voor de komende winter een sterke daglichtlamp aan te schaffen.
Het is kennelijk voor buitenstaanders heel moeilijk om te begrijpen dat ik letterlijk schakel tussen mijn werelden. Zodra ik in de trein zit bijvoorbeeld dan word ik treinmeisje. (een van m'n klonen en een van m'n twee pagina's op Facebook). Ben ik aan het wandelen dan ben ik DJMO (aka Huppelheldin, een bijnaam die ik hier op FOK! heb gekregen). Ben ik bij mijn kinderen, dan ben ik mama. Ben ik bij Rob dan laat ik die werelden los en hoef ik even niets meer. behalve uitrusten.
overigens: ik kan vanuit het ene 'leven' wel heel goed omgaan met de rollen uit m'n andere 'levens'. Dus als ik aan het wandelen of bij Rob ben kan ik rustig conserveren met pleegmoeder over de opvoeding van m'n kinderen. En ook: als ik aan het wandelen ben maakt Rob ook deel uit van die wandelingen. Zo heb ik altijd een live locatie aanstaan en staat hij altijd voor me klaar als ik me stuk loop ergens. Dus die levens vloeien wel ineen voor mij, terwijl ze toch los van elkaar staan. Lastig te begrijpen he??
Nee, geen dis of meervoudige persoonlijkheid. Althans, niet dat ik weetquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:47 schreef laforest het volgende:
[..]
Ik heb een double major filosofie en psychologie, dus niet geheel. Echter, niemand zal het ooit zo (goed/duidelijk) begrijpen zoals jij het persoonlijk beleeft. En gaat het dan om compartimentaliseren van je leven en gedachten, of uit zich dit als comorbiditeit in de vorm van dis/mps?
Wens je het allerbeste. Hopelijk krijg je een grip op je depressie en veel steun van Rob.
Interessant mens, we zijn allemaal raar.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
Nee, geen dis of meervoudige persoonlijkheid. Althans, niet dat ik weet
Ik ben gewoon een raar mens
Prima tochquote:Op zaterdag 7 mei 2022 10:56 schreef DJMO het volgende:
[..]
Nee, geen dis of meervoudige persoonlijkheid. Althans, niet dat ik weet
Ik ben gewoon een raar mens
Koffie altijd goedquote:
Nou, heb je geluk. Verse koffie:quote:
Mijn dank is grootquote:Op zondag 8 mei 2022 07:49 schreef laforest het volgende:
[..]
Nou, heb je geluk. Verse koffie:
[ afbeelding ]
Serveer je ook wijn?quote:
Geniet van het leven was Epicurus' motto.quote:
Ik mag die Epicurus wel geloof ik,quote:Op zondag 8 mei 2022 20:43 schreef laforest het volgende:
[..]
Geniet van het leven was Epicurus' motto.
[ afbeelding ]
Epicurean wine voor jou. Proost!
"De wortel van al het goede is genot."quote:
Ik weet niet of er leven na de dood is of niet, ik ben er nog nooit geweest. Een deel van mij wil geloven dat de ziel overgaat in iets ongrijpbaars, hoewel ik rationeel besef dat dat eigenlijk onmogelijk is. Maar hoop doet leven ...quote:Op zondag 8 mei 2022 21:09 schreef laforest het volgende:
[..]
"De wortel van al het goede is genot."
Na de dood is er niets, je ontbindt tot je atomen bent (dus vrees de dood niet, want dan ben je er toch niet meer). Je leeft nu, dus geniet maximaal van het leven. Zo was de insteek in een nutshell.
Ik ben niet overtuigd van het bestaan van een ziel als ern vorm van entiteit. Het is voor mij allemaal wishful thinking en idee dat steeds aantrekkelijker wordt in te geloven hoe ouder je wordt en dichter bij de dood komt te staan.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik weet niet of er leven na de dood is of niet, ik ben er nog nooit geweest. Een deel van mij wil geloven dat de ziel overgaat in iets ongrijpbaars, hoewel ik rationeel besef dat dat eigenlijk onmogelijk is. Maar hoop doet leven ...
Ik leef nu, de rest is bonus en zie ik dan wel. Mijn leven staat in het teken van leven, niet in het teken van de dood. Ik geniet.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:24 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik weet niet of er leven na de dood is of niet, ik ben er nog nooit geweest. Een deel van mij wil geloven dat de ziel overgaat in iets ongrijpbaars, hoewel ik rationeel besef dat dat eigenlijk onmogelijk is. Maar hoop doet leven ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |