abonnement Unibet Coolblue
pi_182667968
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182668016
OIT, fijn is dat he hoe een keer goed poepen kan opluchten voor zo’n kleintje!

Sacre, lekker hoor dat hij zich zo goed kan vermaken in de box.

Mijn meisje is nu echt een beetje zielig, een loopneus, vuurrode wangen en erg warm -O- Eten en drinken gaat er gelukkig goed in. We doen het lekker rustig aan vandaag.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182668634
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:16 schreef rena het volgende:
OIT, fijn is dat he hoe een keer goed poepen kan opluchten voor zo’n kleintje!

Sacre, lekker hoor dat hij zich zo goed kan vermaken in de box.

Mijn meisje is nu echt een beetje zielig, een loopneus, vuurrode wangen en erg warm -O- Eten en drinken gaat er gelukkig goed in. We doen het lekker rustig aan vandaag.
Nou, inderdaad!

Fijn dat ze gelukkig wel goed eet en drinkt, lekker rustig aan doen maar!
pi_182669314
Aahw Rena, wat sneu. Misschien nog teveel van de meet van gisteren? Lekker kalm aan samen.

Ik jompel even: twee mega goede nachten op rij met alleen voeden en daarna direct weer slapen *O* En.. voor het eerst 4 uur tussen twee voedingen *O* Zowel man als ik voelen ons weer helemaal mens.
Ksst FOK-wet. Blijf weg :')
pi_182669988
Ik, Günther én mijn man sinds gisterenmiddag geveld door een combinatie van diarree, koorts en overgeven. Dikke pret dus hier, zo allemaal tegelijk. :')
Bepanthen op de steeds roder wordende billetjes en steeds onmiddellijk een verse luier zodra er een nieuwe golf poepwater in terecht is gekomen (tweeëntwintig luiers gister!): mensen hier met nog andere tips over hoe het de baby bij hevige diarree zo comfortabel mogelijk te maken is?

(Maar goed dat we niet naar de meet zijn gekomen! :o )

[ Bericht 7% gewijzigd door minilot op 22-10-2018 14:13:50 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182670028
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 13:33 schreef Peacefulll het volgende:
Ik jompel even: twee mega goede nachten op rij met alleen voeden en daarna direct weer slapen *O* En.. voor het eerst 4 uur tussen twee voedingen *O* Zowel man als ik voelen ons weer helemaal mens.
*O* Wat lekker!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182670264
Wat een hoop zieke baby’s! En papa’s en mama’s doen ook mee; beterschap voor allemaal :*
pi_182670341
Ja! Wat zijn er al veel ziek zeg. Heel veel beterschap :* Sla ons huisje aub nog maar even over ;)
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:32:27 #9
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182670372
Beterschap voor alle zieken. Dat het ons maar even over mag slaan zeg, pff.

Sacre, nog bedankt voor de tip. Ik ga straks even kijken of ik het kan vinden!

Peace *O*!

Ik krijg mijn baby in slaap door Foster the People voor hem te draaien :'). Dus die ligt nu lekker naast me te tukken. Vandaag is hij alweer 4 weken oud joh. Waar gaat de tijd heen?
pi_182670468
Ooh, dat klinkt sneu rena, beterschap! :* En bij minilot is het nog een stapje verder dan sneu, ziek met het hele gezin is zo naar! Ook beterschap :*

Sacre's kleintje met een knuffel, wat lief O+ Wij kregen gisteren een megaschattige vleermuisknuffel als kraamcadeau en ik kan niet wachten tot ik Welpje kan pushen dit zijn favoriete knuffel te maken. ;)

Goede nachten voor Peace *O*

Hier helaas niet hetzelfde. Welpje kiest zijn spookuren precies rond onze bedtijd, dus gisteren van 22 tot 1 (!) uur bezig geweest hem in slaap te krijgen. En we hadden al een paar belabberde nachten achter de rug, dus ik was al zo moe. ;( Overdag slaapt hij natuurlijk als een roosje, en ik slaap dan ook wel een uurtje mee, maar is toch minder praktisch dan 's nachts slapen.
pi_182670757
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:07 schreef minilot het volgende:
Ik, Günther én mijn man sinds gisterenmiddag geveld door een combinatie van diarree, koorts en overgeven. Dikke pret dus hier, zo allemaal tegelijk. :')
Bepanthen op de steeds roder wordende billetjes en steeds onmiddellijk een verse luier zodra er een nieuwe golf poepwater in terecht is gekomen (tweeëntwintig luiers gister!): mensen hier met nog andere tips over hoe het de baby bij hevige diarree zo comfortabel mogelijk te maken is?

(Maar goed dat we niet naar de meet zijn gekomen! :o )
Baking powder in het badje gooien, een halve mok ongeveer. En als je het daarna aandurft, even een half uurtje zonder luier (en dan waarschijnlijk op een waterdicht matje :') ).
pi_182670854
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 14:57 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Baking powder in het badje gooien, een halve mok ongeveer. En als je het daarna aandurft, even een half uurtje zonder luier (en dan waarschijnlijk op een waterdicht matje :') ).
Baking soda, neem ik aan? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182670930
Poeh idd veel zieken. Heel veel beterschap; ook voor gezin minilot :o

Peace wat fijn !! *O* hopelijk zet het door :*

Helsinki ja toch niet normaal hoe snel het gaat ! Hier 10 dagen huuuu ! Alle dagen gaan mega snel voor mijn gevoel :')

Net naar Hema en zeeman geweest. Wat extra pyjama boxpakjes gehaald en paar truitjes want alleen lange shirtjes is toch best koud nu, merken we. Daarna nog lekker even geluncht met z’n 3-tjes. Hij lag lekker in zijn berenpak in de wandelwagen en sliep heerlijk door. Zoveel beter dan het ‘spoken’ van gisteren. En we hebben hem nu net voor het eerst in zijn eigen bedje gelegd in de babykamer ! Slaapt gelijk als een roos O+ maar ik zit om de 2 minuten op de camera te kijken want ik vind dit zo raar haha, dit is echt even wennen zo :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_182671375
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Baking soda, neem ik aan? :)
Ja die. Sorry, was net aan het bakken met Sjaak :')
pi_182671943
Oei minilot :o Heel veel beterschap voor jullie alledrie!

Helsinki, de jouwe ook alweer 4 weken :o Hoe gaat het nu met jou en het bijkomen van de bevalling? :*

Luna, wat een vervelende spookuren -O- Hopelijk schuift dat gauw naar voren!

Priemgirl wat een heerlijk hoopje mens daar in die wagen O+ Raar dat hij nog maar even geleden in je buik zat he?

Ik heb mijn dametje even gestript tot haar romper en daardoor lijkt ze zich prettiger te voelen, hoop alleen dat ze het nu niet weer te koud krijgt, ze ligt nu alweer 3 kwartier te slapen gelukkig. Vind het heel lastig qua kleding nu, aan de ene kant heeft ze het heet maar wordt haar verkoudheid niet weer erger als ze te koud gekleed is? Lastig soms.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182672989
Volgens mij gaat koorts wel voor Rena, Dus te warm is gewoon wat kleding uit, zodat ze af kunnen koelen. Weet niet of je even stiekem kan checken of ze niet ligt te rillen van eventuele kou?

Sterkte ook voor alle andere zieke baby's en ouders :*

[ Bericht 0% gewijzigd door elliebell op 22-10-2018 17:17:43 ]
pi_182673013
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 15:07 schreef PriemGirl het volgende:
Hij lag lekker in zijn berenpak in de wandelwagen en sliep heerlijk door.
Kijk 'm nou liggen dan, heerlijk! O+
pi_182673499
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 17:06 schreef elliebell het volgende:
Volgens mij gaat koorts wel voor Rena, Dus te warm is gewoon wat kleding uit, zodat ze af kunnen koelen. Weet niet of je even stiekem kan checken of ze niet ligt te rillen van eventuele kou?

Sterkte ook voor alle andere zieke baby's en ouders :*
Haar kamertje ligt aan de zonkant dus daar was het sowieso al best warm, heb haar nu een dun shirtje met lange mouw over haar romper en sokjes aangedaan. Ze had bij het wakker worden weer 39 graden koorts, inmiddels voelt ze een stuk koeler aan. Ze begint weer praatjes te krijgen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182673735
Beterschap voor alle zieke baby's en ouders. :*
Rena het is ook lastig met koorts. Liever iets te koud geloof ik, omdat oververhitting gevaarlijk is. Ik geloof er zelf nooit zo in dat verkoudheid erger zou worden door kou.

Wat lief Priem! O+ Mooi weer voor een wandeling.

Helsinki ook een muziekbaby! *O* Banaan houdt van Imagine Dragons, ik zing het nog steeds weleens als hij moeite heeft met slapen en ik wanhopig word.

Banaan heeft inderdaad een schimmeltje, de huisarts wou hem toch even zien. Hij liet gelijk een foto zien van verder gevorderden, brrrr. Banaan is nog maar een beginner. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182674819
Ahh Priem! O+

Arme C. hopelijk is ze snel helemaal de oude :*

Sterkte minilot :o

Toch een schimmeltje dus pkm, gelukkig was je er vroeg bij.

Casper heeft een nieuwe toffe feature trouwens. Onder het spelen komt ie soms even naar mij toe om te knuffelen O+. Sowieso is het vrij plotseling een knuffelkont geworden O+

[ Bericht 28% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-10-2018 19:21:52 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 22 oktober 2018 @ 19:41:57 #21
74056 crew  ToT
pi_182675853
-O- Mini-ToT heeft vanaf een paar dagen na zijn geboorte een wat ontstoken oogje.
Elke dag zitten er wel gele korsten omheen, maar soms ook wit slijm of whatever.
Vandaag is het heel erg. De huid rondom het oogje is nu ineens ook vrij rood, dat was vanochtend nog niet zo.
We maken het wel steeds schoon, en het lijkt met ups en downs te gaan; de ene dag lijkt het bijna over te zijn, en de andere dag is het juist weer erger. Zo erg als vandaag hebben we het nog niet eerder gezien.
De huisarts zei dat we het oogje van buiten naar binnen schoon moeten maken met een tissue met gekookt water en een beetje onder het oogje masseren dat het traangootje goed open gaat. Als het na 6 weken nog steeds niet beter is, moeten we weer bellen.
Donderdag is hij 6 weken oud. Misschien dan maar bellen, of eventueel tot maandag wachten, maar ik verwacht niet dat het dan ineens over zal zijn. -O-
pi_182676300
Ons Spookje is weer echt een spookje: ze wil níet slapen, dus handen aan vol en geen tijd voor hier. Yay, kind(eren)! :9

Maar even de update: we hebben de eerste wenuren gehad op de KDV. Ze was er heel lief! Lachen en brabbelen naar de leidsters. O+

Ook lijkt ze sinds een dag haar handen te hebben ontdekt, helemaal verwonderd naar die rare dingen kijkend. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door NicolasJoy op 22-10-2018 19:58:25 (typo) ]
  maandag 22 oktober 2018 @ 20:55:02 #23
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182677948
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2018 19:41 schreef ToT het volgende:
-O- Mini-ToT heeft vanaf een paar dagen na zijn geboorte een wat ontstoken oogje.
Elke dag zitten er wel gele korsten omheen, maar soms ook wit slijm of whatever.
Vandaag is het heel erg. De huid rondom het oogje is nu ineens ook vrij rood, dat was vanochtend nog niet zo.
We maken het wel steeds schoon, en het lijkt met ups en downs te gaan; de ene dag lijkt het bijna over te zijn, en de andere dag is het juist weer erger. Zo erg als vandaag hebben we het nog niet eerder gezien.
De huisarts zei dat we het oogje van buiten naar binnen schoon moeten maken met een tissue met gekookt water en een beetje onder het oogje masseren dat het traangootje goed open gaat. Als het na 6 weken nog steeds niet beter is, moeten we weer bellen.
Donderdag is hij 6 weken oud. Misschien dan maar bellen, of eventueel tot maandag wachten, maar ik verwacht niet dat het dan ineens over zal zijn. -O-
Cb zei tegen mij dat het vanzelf over zou gaan, kon tot 3mnd duren. Het zat er al zo lang, dacht ook dat dat niet zo zou zijn. Moest het aankijken en anders huisarts. En toch was het van de een op andere dag ineens weg, hij was toen 9wk ofzo..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 22 oktober 2018 @ 21:04:37 #24
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_182678166
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 20:55 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Cb zei tegen mij dat het vanzelf over zou gaan, kon tot 3mnd duren. Het zat er al zo lang, dacht ook dat dat niet zo zou zijn. Moest het aankijken en anders huisarts. En toch was het van de een op andere dag ineens weg, hij was toen 9wk ofzo..
Hier hetzelfde verhaal, alleen duurde het bijna 4 maanden tot het ineens vanzelf weg was.
Ze heeft nu (bijna een jaar :o ) nog steeds wel makkelijk last van een prutoog tijdens een verkoudheid maar dat is dan een paar dagen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 22 oktober 2018 @ 21:37:05 #25
74056 crew  ToT
pi_182678851
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2018 20:55 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Cb zei tegen mij dat het vanzelf over zou gaan, kon tot 3mnd duren. Het zat er al zo lang, dacht ook dat dat niet zo zou zijn. Moest het aankijken en anders huisarts. En toch was het van de een op andere dag ineens weg, hij was toen 9wk ofzo..
Ah thx! ^O^

-O- Maar het lijkt zelfs nu sinds ik dat bericht gepost heb nog erger te worden. -O- Steeds meer gele én witte drab dat er uit komt. Je veegt het weg en het zit er zo weer.
Rondom het oogje zwelt het ook op, het oogje begint wat dicht te gaan zitten.
Ik bel de huisarts morgen toch wel op als het zo door blijft gaan.
Ik maak me ook een beetje zorgen over hoe het er vannacht uit zal zien, en morgenochtend. -O-
pi_182679206
Rot zo'n dicht oogje hè. Hier ook tot een maand of 4 gehad, toen 1x heel erg en daarna over. Als het oogwit rood werd moesten we sowieso even langs huisarts is ons toen verteld. Hoop dat het krijgen beter is en anders inderdaad gewoon bellen hoor.
pi_182683409
Gebruik je wel steeds een nieuw watje, ToT? Dus met elk watje maar één veeg van buiten naar binnen en dan meteen een nieuw. Flink wat watjes per poetsbeurt dus. Dat maakte hier snel verschil bij Caesar toentertijd.

Eerste werkdag gehad. Het werk voelde bizar snel weer vertrouwd. Veel leuke leerlingen, zo lijkt het. En Phi was thuis bij papa en dat ging supergoed. Probleemloos haar flesjes gedronken, lekker geslapen en veel gekroeld. Ik kreeg de hele dag appjes met lieve foto’s. Nu dag 2, en Phi voor het eerst een hele dag naar het kdv. Ook weer even spannend, hopelijk gaat dat net zo goed.
pi_182683576
Succes Jentin O+
Hopelijk vandaag ook zo'n goede ervaring met de KDV als met papa dan!
pi_182683636
Hier is de baby gelukkig niet meer ziek. Snotneusje wel maar verder is ze kiplekker.
Gisteren heb ik voor het eerst niet hoeven kolven op werk.
Ik kolfde altijd tijdens mijn dienst van 11-19:30 rond 13:30. Ik merkte 2 weken terug al dat de opbrengst op dat tijdstip erg weinig was geworden en het wellicht niet meer nodig zal zijn.
Gisteravond heeft Z. rond 20:00 pas gedronken, beide borsten waren normaal vol, zonder pijn dus dat is erg fijn.
Ik hoop heel erg dat de borstvoeding niet ineens ophoudt en ik toch voldoende blijf maken om in de nacht en overdag fatsoenlijk aan te bieden.
Zolang ik namelijk borstvoeding geef, hoef ik geen nachtdiensten te draaien en dat gegeven ga ik natuurlijk zo lang mogelijk ‘uitmelken’. >:) :+
pi_182683789
Wat sneu ToT zo’n prutoogje!

Jentin alweer aan het werk! Fijn dat alles zo goed ging :Y. Hopelijk gaat het vandaagnet zo goed! Dan ga je toch fijner naar je werk he, als je weet dat Phi het goed doet op kdv.

Ik lees wel mee maar op dagen dat peuter er is heb ik tijd en handjes tekort. Verder lijkt Nien de nachtfles echt niet nodig te hebben maar lig ik wel vanaf een uur of 4/5 wakker omdat ze dan geluidjes begint te maken. Ze stampt alle dekens weg, en het is best koud op onze slaapkamer.. dusja. Ik ben dit niet gewend, nr 1 bleef keurig onder de dekens liggen ;).

Ik heb alleen het vermoeden dat ik een koortslip heb -O-. Met een 6 wkn oude baby niet echt tof. Zometeen even HA bellen.

Edit venco gemist omdat ik zo langzaam aan t typen was :P. Venco fijn dat je kindje aan de beterende hand is! En ik moest gniffelen om het ‘uitmelken’, haha. Hopelijk blijft de melk nog even komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door hetzusjevan op 23-10-2018 07:45:27 ]
pi_182683942
Fijn Jentin! Hopelijk gaat het vandaag ook goed bij het kdv!

BFD!
Dit was een van de meest bruikbare foto’s van deze week :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182684024
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 07:41 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
BFD!
Dit was een van de meest bruikbare foto’s van deze week :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+
Die ogen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182684303
PKm, goed dat je toch even naar de Ha bent geweest dan, hopelijk is het snel weer over!

Casper de knuffelkont O+ Heerlijk!

Hier gaat het ook weer wat beter gelukkig, ze heeft aardig goed geslapen vannacht en had vanmorgen gewoon weer 37,2. We zijn nu wel in de groene snot fase terecht gekomen, heerlijk :9~ :9

Ik zei hieperdepiep en dan doet ze dit;

O+ Oogjes staan nog wel wat duf zie ik op deze foto.

Hoe is het bij jullie minilot?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182684561
:* :* :* Voor de zieken.

Rena, Slaapoogjes O+
Jentin, succes vandaag! Fijn dat het gister zo goed ging!
Belle, O+ O+ Oogjes!
Venco, hopelijk kan je je kindje nog lang voeden. :*


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
pi_182684836
HAHAHA Duman, wat een hoop lol he met zo'n kind _O-
Venco en rena fijn dat het wat beter gaat, nu snel echt helemaal opknappen. Verkoudheid is zo naar.
Alweer aan het werk Jentin, succes vandaag, ben je morgen vrij om samen bij te komen?

In de spoiler BFD :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:13:33 #36
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182684837
Wow, Jentin alweer aan het werk... Het gaat zo snel allemaal ;( hopelijk een goede kdv-dag!

LBF, jouw baby heeft echt een mooie kleur ogen zeg!

Succes met het oogje ToT, is het niet zo dat moedermelk ook goed is bij ontstoken oogjes? (misschien is die tip al gegeven en lees ik eroverheen :+ )

Rena ze ziet er idd nog niet topfit uit, maar wel fijn dat het in ieder geval al een stuk beter gaat. En hiephiephoera kun je tot in den treure bij baby's doen he *O*

Duman wat zielig dat bloedprikken, hoop dat het in elk geval wat oplevert!

Met Ollie gaat het nog steeds hetzelfde eigenlijk :+. Overdag slaapt en speelt hij top, hij moet om alles lachen O+ en begint zijn handjes te ontdekken. En zijn stem. Dus vannacht om 5u was hij het volume van zijn "hey! HEYYYYY!" aan het testen :'). De nachten variëren nog steeds van praktisch de hele nacht wakker, tot 2 voedingen. Sinds twee nachten slaapt hij in de cosleeper op zijn buik in de hoop dat dat helpt. Wel met zo'n matje want ik vind het toch spannend als
het om mn eigen baby gaat 😬. 1e nacht continu wakker, vannacht alleen maar om 2 en 5, maar toen begon hij ook maar meteen aan zijn dag dus.

En een bijdrage aan BFD:

(weet niet of dit werkt)




pi_182685074
Rollie-Ollie bij Spees! *O* Wat een briljant gifje O+

Broer en zus lief bij elkaar bij exode. O+ Zo mooi om te zien dat die kleintjes al zo rustig kunnen worden van een grote broer of zus.

Aww, wat een lieve duffe hieperdepiep rena O+

Die prikjes ogen inderdaad wel sneu Duman. -O- Hoop dat er iets uitkomt!

Wat een mooie grote ogen LBF. O+ En zachte blonde haartjes. O+

Hier ging de nacht gelukkig wat beter. Niet geprobeerd vroeg naar bed te gaan, gezien dat eerdere avonden toch niet lukte, en dan sliep hij op de bank prima op mama. :') Uiteindelijk om half 11 's avonds nog in bad gedaan en daarna viel hij soepel in slaap. Hij sliep het grootste deel van de nacht wel op of naast me, en wil om de 2 a 3 uur drinken, maar slaap is slaap! ^O^ Voel me vanochtend in elk geval beter dan gisteren. :P

Dikkop-welpje in de spoiler voor BFD.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:35:34 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182685089
Ahh Luna O+ wat een donkere!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 09:57:08 #39
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182685370
dat gifje is lief!

Sinds een halve week drinkt mijn baby heel slecht en hij wil steeds meer echt eten. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet? Hij slaapt goed (duh :P ) en is super vrolijk. Maar melk is toch het belangrijkste tot 6 maanden? hij spuugt het echt gewoon uit na zo'n 30cc en na een uurtje drinkt hij nog wel 60/70, maar meer echt niet en hij komt van 210/7.

Iemand ervaring?

Heb gister een hapje aangeboden na het melk weigeren en dat eet hij dan vrolijk op. Dus hij heeft wel trek.
pi_182685541
Melk is de hoofdvoeding tot 1 jaar! Vanaf 6 maanden begin je met bijvoeden. Maar: food under one is just for fun.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:13:32 #41
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182685677
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Melk is de hoofdvoeding tot 1 jaar! Vanaf 6 maanden begin je met bijvoeden. Maar: food under one is just for fun.
Oké, neemt niet weg dat ik met hetzelfde probleem zit.
Hij begint melk te weigeren.

Hij krijgt nu 3x 60gr op een dag & dat vind ik er al veel uitzien.
Volgens cb was dat prima.
Hij dronk hierbij 4x 210, maar nu dus niet meer :')
pi_182685750
Spees, dat gifje, superleuk! En volgens mij heb jij een leuke inrichting :D

Sacre, hoeveel drinkt hij nu dan? M drinkt ook steeds minder, maar die is inmiddels al 8 maanden. Het lastige is, je kan het er moeilijk inproppen natuurlijk. Merk je dat hij echt veel binnenkrijgt qua hapjes?

Luna, wat een knapperd!

Exode, wat lief! Ze hebben inderdaad dezelfde blik, leuk!

Duman, creatief met blokken, leuk ;)

Venco, ik hoop ook dat je de borstvoeding zo lang kunt volhouden als dat jij dat wil!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:19:47 #43
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182685789
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:17 schreef OliviaIsTaken het volgende:

Sacre, hoeveel drinkt hij nu dan? M drinkt ook steeds minder, maar die is inmiddels al 8 maanden. Het lastige is, je kan het er moeilijk inproppen natuurlijk. Merk je dat hij echt veel binnenkrijgt qua hapjes?
4x tussen de 100-120 + 3x 60gr eten en daar krijgt hij vrijwel alles van binnen.

Maar dit is sinds een halve week, misschien dat het weer naar het oude gaat?
pi_182685833
En wat vaker een kleinere fles aanbieden Sacre?
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:23:56 #45
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182685851
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:22 schreef elliebell het volgende:
En wat vaker een kleinere fles aanbieden Sacre?
Wanneer? :P hij doet 2 uur over die 100-120 & gaat dan gewoon slapen.
Aan zijn ritme is verder niets veranderd.
pi_182686670
Ik vind het al naar genoeg dat mijn buren van het laten huilen zijn bij hun ukkie van drie maanden oud, maar nu krijst het jochie ook nog eens mijn zieke baby wakker, die ik nét in slaap had. ;(

Ik en echtgenoot nog wel slap maar aan de beterende hand, Günther nog volop aan de diarree (acht luiers sinds vanmorgen) en af en toe overgeven, arm kuikentje. Naja, is in z'n negen maanden pas de tweede keer echt ziek zijn, dus valt wat dat betreft wel mee. Wel rechtsboven hoeksnijtand door nu, even tussendoor. Tand nummer zeven! ^O^
Straks de BFD-oogst eens bekijken. Guppie hier is te bleek en lusteloos voor een kekke bijdrage. oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_182686701
Hoe oud is hij Sacre? Onze dame (7mnd) drinkt momenteel ook heel weinig. 180 in de ochtend en dan nog 2x 150. En deze flessen gaan niet altijd op. Ze drinkt er wel water bij en eet heel veel.
pi_182686705
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 10:19 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

4x tussen de 100-120 + 3x 60gr eten en daar krijgt hij vrijwel alles van binnen.

Maar dit is sinds een halve week, misschien dat het weer naar het oude gaat?
Ik herken het enigszins Sacre. Mars drinkt aanzienlijk minder lang en minder vaak sinds een week of twee. Ik moet moeite doen voor 4 keer borstvoeding in 24 uur en van die 4 keer is het 2 keer maar wat hap-snap-werk.
Hij is nu 6 maanden. We zijn begonnen met groentehap, dat muist er goed in. En gisteravond heeft hij voor het eerst wat hapjes yoghurt op. Dat leverde een huilende baby op nadat het schaaltje leeg was. Dus dat vindt hij ook lekker.

Hij slaapt goed en is super tevreden dus het zal wel goed zijn. Reserves heeft hij ook voldoende dus ik maak me niet zo’n zorgen. Als zijn curve nu dramatisch gaat instorten, zien we wel weer verder.
pi_182687326
Wat een supergave foto’s weer O+ en al aan het rollen bij Spees :D

Verder ben ik zwaar geïrriteerd ;)
Ik wil nog wat extra kleding voor Li, maar ze is het mooist met felle kleuren.. is er gewoon alleen maar licht/oud roze te vinden of donkerblauw :( ;)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 12:31:45 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182687795
'Al aan het rollen' :+ hij valt telkens om als een topzware vrachtwagen met zn grote hoofd :+
pi_182688453
Poging tot aanhaken

Jentin wat fijn dat het zo goed ging gister en je het fijn had op je werk. Benieuwd hoe t op het kdv gaat vandaag

Zusje, misschien een slaapzak proberen zodat ze warm blijft?

Ah Belle wat een knapperd!

Rena, fijn dat ze bijna beter is. Ze kijkt nog een beetje sneutjes

Rol Spees *O* Balen van de nachten, maar wel verbetering

:D Venco, goede reden voor zo lang mogelijk borstvoeding!

Exode wat super schattig dat Juul zo rustig wordt van haar grote broer O+

:D Duman geweldig! LOL met babies O+

Fijn dat de nacht iets beter ging Luna, ook al was het op/naast jou. Herkenbaar ook :') En wat een heerlijke wangen heeft Welpje O+

Ach minilot wat klinkt dat sneu voor jouw mini en die van die buren ;( Beterschap! Fijn dat jullie zelf aan het opknappen zijn.

Balen Loj! Heb je eindelijk een meisje gebakken, zijn de goede kleuren niet in de mode }:|

Mn baby lijkt wel stuk. Laat ineens 3 of 4 of zelfs 5 uur tussen voedingen i.p.v 2 a 2,5 uur. RIP aan mijn borsten :')
En jongens, mijn baby wordt al zo groot. Vandaag nog zn geboortepak aan (die veelste groot was) en dat is denk ik wel de laatste keer ;( Maar ook hoera, hij wordt zo groot op mijn melk en kan steeds meer *O* O+

Ik ben benieuwd hoe t met Jagar is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fuchsia_roze op 23-10-2018 13:28:08 ]
pi_182688500
Mooie C. met een nog ietwat ziekig snoetje O+

Leuk gifje spees! :D En mooie baby! O+

Leuke foto van jullie duo Exode! O+

Ah wat sneu Duman! Wel leuke foto's O+

En Luna, mnoh! O+

Sterkte daar mini!
pi_182689023
https://www.facebook.com/473078222755522/posts/2051796898216972/

Ik moest vanochtend huilen van het lachen. Iedereen moet dit filmpje zien. _O- _O-
Protège moi de mes désirs.
pi_182689085
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 13:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
https://www.facebook.com/473078222755522/posts/2051796898216972/

Ik moest vanochtend huilen van het lachen. Iedereen moet dit filmpje zien. _O- _O-
_O- _O-
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 14:06:59 #55
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182689267
Het gaat inderdaad zó snel, Priem! Ik weet nog dat de laatste weken/maanden van de zwangerschap echt voorbij leken te kruipen en nu gaat het idioot hard en moet ik vooral niet te vaak naar foto's van bijvoorbeeld een week geleden kijken :').

Rena, het gaat best wel goed denk ik. Het lukt me nu om over de bevalling te praten zonder meteen te huilen of boosheid te voelen. Ik denk dat dit komt doordat de psycholoog al vrij snel bij mij thuis is geweest en er EMDR is toegepast. Daar heb ik in het verleden ook goede ervaringen mee gehad :). Ik las gisteren nog het verslag vanuit het ziekenhuis en het is bijzonder hoe er dan elke keer weer andere dingen bij lijken te komen die toen helemaal langs mij heen zijn gegaan. Ik ben nu een stuk helderder ;). Lief dat je het vroeg! En fijn dat de kleine meid - met lieve slaapoogjes - zich weer beter voelt O+.

ToT, dat is sneu, zo'n prutoogje. I. had er ook last van en dat maakten we dan een paar keer per dag schoon en is vanzelf overgegaan. Ik heb ook begrepen dat het lang kan duren voordat het over is, maar doe wat voor jullie het beste voelt :).

Hopelijk gaat vandaag net zo goed, Jentin!

Venco, goed om te weten. Ik dacht al zoiets maar wist het niet meer zeker... wij doen slaapdiensten (vanaf 23:00u slapen tot 07:00u maar wel bereikbaar zijn voor cliënten en we zijn tevens achterwacht voor andere locaties) en ik geloof dat dat ook voor mij geldt. Later een keer uitzoeken :).

Belle O+.

Duman, die U. van jou O+. Geen ervaring met zo'n test maar ik hoop dat het wat oplevert. Dat filmpje trouwens _O-.

Spees, leuk gifje! En slapende baby's... het maakt niet uit hoeveel slaap ik heb gehad maar dan wil ik ook meteen m'n bed weer in :').

Exode, ik zie het ook. Erg lief zo samen.

Luna, wat heerlijk! Hier wordt het badje ook wel eens ingezet als we hopen op een nacht met wat meer slaap en dat werkt vaak prima. Fijn dat het zo goed ging.

Onze BFD-bijdrage:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoor dat er iemand wakker wordt hier :9.

[ Bericht 5% gewijzigd door Helsinki op 24-10-2018 11:03:22 ]
pi_182690038
Wat een knappe baby's allemaal! O+

Beterschap Mini, heel je gezin ziek! Pff :*

Balen van het prutoogje ToT, dat lijkt mij zo moeilijk om schoon te houden bij zo'n kleintje. Hopelijk is het snel weg! :*

Duman wat een dropje is U! Die foto van het bloedprikken zo sneu. O+

Belle O+

Helsinki O+ :*
pi_182691062
Minilot, als alles er zo uitkomt bij Günther, zowel overgeven als diarree, pas je dan wel op dat hij niet uitdroogt... Ik weet dat jij niet snel gek te maken bent, zijn wij ook niet. Maar het gebeurt sneller dan je denkt, vandaar mijn bezorgdheid. :* Beterschap!

Rena, haar oogjes staan nog wat droepig. Maar fijn dat het wat beter gaat.

Ik zag de knappe baby van Helsinki, de top-zwaar-kop-roller van Spees met zijn mega kijkers, de knapzak van Fleur en Welpje en U. van Duman en en en.... te leuk, al die mooie kindjes!

Duman, jij vroeg naar provocatie en allergie en zulks. Twix heeft koemelkeiwitallergie en het was bij zijn provocatie meteen duidelijk dat hij nog altijd allergisch was. Overigens kunnen ze het bij Twix beter aflezen uit de zuurtegraad van zijn ontlasting dan uit zijn bloed.
Wat wil je weten? Welke vragen heb je?

Iemand nog Sint-tips voor mijn baby die al een grote broer boven zich heeft?
pi_182691642
Wat een baby's om van te smullen. O+ O+ O+

Wederom een :* voor de zieken en voor mama's met baby's die te snel (of juist te langzaam) groter worden. :)

Malteser, Banaan is helemaal weg van zijn Octopals in bad. Misschien is dat leuk?

Helsinki ik las net pas je bevallingsverhaal. Wat fijn dat je het zo snel al hebt kunnen verwerken. :*
Mijn bevallingsverhaal staat al tien maanden als concept klaar. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182691875
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vannacht werd meneer krijsend wakker, volgens mij een nachtmerrie. Hij was even ontroostbaar. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182691890
Js kreeg voor sinterklaas nieuwe kleertjes ;) Hij had het toch nog niet door en hij kreeg alle kleertjes van zijn broer dus ik werd er zelf ook blij van iets nieuws te kopen. En ik kon er wel een mooi geloofwaardig verhaal van maken :)

Verder deed ik in zijn schoen bijvoorbeeld een knijpfruitje of gewoon fruit.

Nu voor Li wordt het hetzelfde met een of twee kleine euro cadeautjes bij (van Lobbes bijvoorbeeld)
pi_182692022
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:00 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Malteser, Banaan is helemaal weg van zijn Octopals in bad. Misschien is dat leuk?
Ken ik niet, zoek ik op!

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:11 schreef Loj het volgende:
Js kreeg voor sinterklaas nieuwe kleertjes ;) Hij had het toch nog niet door en hij kreeg alle kleertjes van zijn broer dus ik werd er zelf ook blij van iets nieuws te kopen. En ik kon er wel een mooi geloofwaardig verhaal van maken :)

Verder deed ik in zijn schoen bijvoorbeeld een knijpfruitje of gewoon fruit.

Nu voor Li wordt het hetzelfde met een of twee kleine euro cadeautjes bij (van Lobbes bijvoorbeeld)
Kleding staat al op de lijst, sterker nog, heb al uitgezocht welke setje het wordt. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182692616
Ooh Helsinki, die foto van I. met zijn papa, wat lief O+
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:52:30 #63
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182692783
Die bad dingen zijn leuk!
Ik heb toevallig vandaag een badboekje gekocht :D lekker simpel, maar ik wil nog wel meer speelgoed voor in bad/douche.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef Malteser het volgende:

[..]

[..]

Kleding staat al op de lijst, sterker nog, heb al uitgezocht welke setje het wordt. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D _O- zo zou ik het ook doen. :7
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:57:16 #64
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182692924
Hier hebben we afgelopen weekend vtech knuffel konijntje gekregen & hij vindt het helemaal prachtig.
Ik denk omdat er lichtjes aan en uit springen. En het klinkt wel lief :D niet zo schreeuwend hard geluid.
pi_182693441
Wat zijn er alweer een hoop foto’s! O+ De ukkies van Helsinki en Priem O+ De mooie kijkers van Casper O+, C aan het oefenen voor haar eerste verjaardag :D, mooie U die het allemaal dapper doorstaat :P, Juul en B zijn duidelijk broer en zus!, Ollie met z’n mooie grote ogen en goeie rol, welpje kijkt bedachtzaam, banaan tovert elke keer een lach op mijn gezicht :).

Malteser; ik geef je groot gelijk! ¤100,- aan speelgoed is best veel, zeker voor zo’n ukkie. Als zo iedereen blij is, dan is dat prima toch.

Op weg naar het CB, zou ze weten wat er gaat gebeuren... :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door de jeugdarts weer helemaal goedgekeurd; met 10 weken bijna 5,3kg en 59cm.
pi_182693915
Leuke foto’s allemaal weer. Die gekke bekken die ze kunnen trekken hè. O+
pi_182694311
Banaan O+

Takkie ze kijkt wel een beetje schrikachtig _O-. En 10 weken?! Jouwes is toch nog maar net geboren? :o

Helsinki leuke foto’s! O+.

[ Bericht 10% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 23-10-2018 17:59:37 ]
pi_182694447
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 16:19 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ken ik niet, zoek ik op!

[..]

Kleding staat al op de lijst, sterker nog, heb al uitgezocht welke setje het wordt. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat probleem hadden wij altijd met kerst :@
Wij deden meestal toch een prentenboek met wat kleding. Of heb je niet een draagzak die je graag wilt? Of bijvoorbeeld alvast een fiets. Of een abbo op dierentuin of tijdschrift?

Prentenboek is trouwens ook een prima cadeau, heeft je oudste meer aan maar goed te verantwoorden naar de rest van de kinderen.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 18:22:43 #69
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182695022
Ik gebruik deze BFD om hier gedag te zeggen. :W
M. was afgelopen zaterdag jarig en dus is het tijd om hier afscheid te nemen. Ik heb niet heel actief meegeschreven, daar ben ik volgens mij gewoon niet voor gemaakt (ik weet dus niet of ik me wel ga melden in het dreumestopic :@), maar het best veel gehad aan het meelezen!
Dààààààg allemaal! :W



Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182695066
Gefeliciteerd met M. LadyS! Wat een mooie jarige foto's O+
pi_182696116
Onze bijdrage nog even vlug!


Sinds het flitsbezoekje aan de KDV is mevrouw flink van de leg, hebben de handen er aardig aan vol, maar zolang ze maar aandacht krijgt is het goed. :+ Dus zelf maar weinig slapen :Z of eten :X en maar gezellig samen op de bank knuffelen. O+

Blij dat ze nu eens te troosten is!

Spees_Eend
Ollie is overmorgen 10 weken toch? Vlot aan het rollen!
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:13:08 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182696236
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:07 schreef NicolasJoy het volgende:
Onze bijdrage nog even vlug!
[ afbeelding ]

Sinds het flitsbezoekje aan de KDV is mevrouw flink van de leg, hebben de handen er aardig aan vol, maar zolang ze maar aandacht krijgt is het goed. :+ Dus zelf maar weinig slapen :Z of eten :X en maar gezellig samen op de bank knuffelen. O+

Blij dat ze nu eens te troosten is!

Spees_Eend
Ollie is overmorgen 10 weken toch? Vlot aan het rollen!
Goed onthouden! Idd overmorgen 10 weken. Maar hij rolt niet echt om hoor :D hij kukelt gewoon graag om :+

Mooie foto van jullie dochter!
pi_182696685
Gefeliciteerd LadyS!
pi_182696838
*binnenwals*

Waren jullie babytjes ook zo verdrietig na de eerste entingen? Bollie blijft maar heel zielig huilen en niks helpt echt...
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:41:26 #75
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_182696902
Bedankt Venco en Luna!

Sillie, M. had dat ook. En ook koortsig (hij heeft dit bij elke inenting). Ik gaf dan een paracetamol (niet alleen voor de koorts trouwens, wel als hij zich naar voelde).
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_182696926
Gefeliciteerd ladyS, mooie foto’s!

Ook een mooi sprookje van NJ! Fijn dat ze nu wel te troosten is.

Spees; handig hè zo’n groot hoofd _O- Sofie maakt er ook op die manier gebruik van :P

LBF; gaat snel hè! Over 1.5week weer aan het werk!

Sillie: Sofie heeft op haar eerste entingen niet gereageerd, behalve het huilen net na het prikken. Vandaag de tweede enting gehad en tot nu toe veel geslapen.
Hopelijk helpt veel knuffelen voor je uk! :*
pi_182697176
Lady, gefeliciteeeeeerd!! Een dreumes *O*
Ik zie alleen maar leuke foto's voorbijkomen, Takkie die ogen!

Kijken jullie ook zo uit naar zaterdag, de klok terugzetten....pffff, wij dus niet. Juul zit in een mooi ritme nu. Maandag ook nog inentingen, ik kijk er dus echt tegenop.

Juul heeft het schaterlachen echt ontdekt, de hardste lachen krijgt grote broer, hoe gekker hij doet, hoe harder zij lacht. En ze duwt sinds gisteren haar billen omhoog als ze niet wilt liggen. Best ver ook, hakken flink in de box of in bed duwen en hop billen omhoog.
pi_182697707
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:55 schreef Loj het volgende:

[..]

Oh, dat probleem hadden wij altijd met kerst :@
Wij deden meestal toch een prentenboek met wat kleding. Of heb je niet een draagzak die je graag wilt? Of bijvoorbeeld alvast een fiets. Of een abbo op dierentuin of tijdschrift?

Prentenboek is trouwens ook een prima cadeau, heeft je oudste meer aan maar goed te verantwoorden naar de rest van de kinderen.
Heb al een Tula ftg en een Tula standaard. En grote broer heeft een loopfiets en een 12 inch met zijwielen.
Ik dacht net aan een Stokke playtray! Lijkt me ideaal met rapleyen. Misschien is dat wat.

Thanks voor het meedenken wel!
pi_182697843
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb al een Tula ftg en een Tula standaard. En grote broer heeft een loopfiets en een 12 inch met zijwielen.
Ik dacht net aan een Stokke playtray! Lijkt me ideaal met rapleyen. Misschien is dat wat.

Thanks voor het meedenken wel!
Wij hadden zo'n playtray met Ketel, inderdaad ideaal! Kan hij kliederen met zijn spaghetti en kun je het daarna makkelijk afvegen. :)
pi_182697959
Sillie, paracetamol geven als ze zo verdrietig is? Of heb je dat al gedaan?

Ik las goede stats voor baby Takkie en verder ben ik een zeef.

quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:18 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Wij hadden zo'n playtray met Ketel, inderdaad ideaal! Kan hij kliederen met zijn spaghetti en kun je het daarna makkelijk afvegen. :)
Bij Twix nooit gemist, maar ja, die eet niet :X . Maar het lijkt mij ook ideaal. Dus dat vind ik wel een goede optie!
pi_182698141
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:13 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Goed onthouden! Idd overmorgen 10 weken. Maar hij rolt niet echt om hoor :D hij kukelt gewoon graag om :+

Mooie foto van jullie dochter!
Dagje verschil maar hé O-) Kan mooi vergelijken haha.

Ook al leuk om te zien denk ik!
Hier merken we dat ze het volume aan het uittesten is i.c.m. nieuwe geluidjes. En maar verwachtingsvol naar ons kijken na elk geluidje. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:39 schreef silliegirl het volgende:
*binnenwals*

Waren jullie babytjes ook zo verdrietig na de eerste entingen? Bollie blijft maar heel zielig huilen en niks helpt echt...
Heul verdrietig. Veel knuffelen en hopen dat er snel slaap is om te helpen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 19:53 schreef exode het volgende:
Lady, gefeliciteeeeeerd!! Een dreumes *O*
Ik zie alleen maar leuke foto's voorbijkomen, Takkie die ogen!

Kijken jullie ook zo uit naar zaterdag, de klok terugzetten....pffff, wij dus niet. Juul zit in een mooi ritme nu. Maandag ook nog inentingen, ik kijk er dus echt tegenop.

Juul heeft het schaterlachen echt ontdekt, de hardste lachen krijgt grote broer, hoe gekker hij doet, hoe harder zij lacht. En ze duwt sinds gisteren haar billen omhoog als ze niet wilt liggen. Best ver ook, hakken flink in de box of in bed duwen en hop billen omhoog.
Pff, is dat deze zaterdag al. :( Helemaal niet aan gedacht haha.
Saar heeft eindelijk soort van een ritme (blijf weg Fokwet!) dus dat zal het weekend wel weer stoppen dan. :P

Aww, hoe oud is Juul nu?
pi_182698729
Sneu Sillie ;(

Wij hebben ook zo’n playtray! Super handig :Y

Gefeliciteerd LadyS! Die foto’s! O+

Ik ga morgen voor het eerst naar zo’n indoor krijspaleis en mijn vader van bijna 65 gaat ook mee, dat vind ik dan wel weer cool :D. Iets in mij zegt dat Casper zich er wel kan vermaken.
pi_182699118
Wat een mooie baby's weer allemaal O+ die hele mini baby's O+ dan lijkt Jip opeens al best groot, terwijl hij nog net geen 5 maanden is :D

En beterschap voor alle zieken! Hopelijk knapt iedereen snel op.

Jagar hoe gaat het nu bij jullie?

Veel plezier morgen fleur!
pi_182699144
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 20:24 schreef Malteser het volgende:
Sillie, paracetamol geven als ze zo verdrietig is? Of heb je dat al gedaan?

Ik las goede stats voor baby Takkie en verder ben ik een zeef.

[..]

Bij Twix nooit gemist, maar ja, die eet niet :X . Maar het lijkt mij ook ideaal. Dus dat vind ik wel een goede optie!
Ze is nog net geen 2 maanden, mag paracetamol dan al? De vpk bij het cb zei van wel, maar op al die doosjes staat “vanaf 3 maanden”.

Ze is inmiddels gekalmeerd in de Tula. Ik hobbel wel gewoon voorlopig met haar rond.
pi_182699189
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 21:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze is nog net geen 2 maanden, mag paracetamol dan al? De vpk bij het cb zei van wel, maar op al die doosjes staat “vanaf 3 maanden”.

Ze is inmiddels gekalmeerd in de Tula. Ik hobbel wel gewoon voorlopig met haar rond.
Mijn CB zei inderdaad ook dat we een zetpil mochten geven als M last had van haar prikjes, ondanks dat ze pas 2 maanden was. Uiteindelijk niet gedaan want niet nodig, maar zelfde advies in ieder geval.
Hoop dat het ergste verdriet voorbij is!
pi_182699193
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 21:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze is nog net geen 2 maanden, mag paracetamol dan al? De vpk bij het cb zei van wel, maar op al die doosjes staat “vanaf 3 maanden”.

Ze is inmiddels gekalmeerd in de Tula. Ik hobbel wel gewoon voorlopig met haar rond.
Ja hoor. De 120mg variant mag al.
pi_182699243
Wat een leuke en schattige foto's weer allemaal O+.

Fleur veel plezier morgen!

Sillie ik kreeg op het CB bij de 1e afspraak al het advies om 120mg preventief in huis te halen voor na de 1e inentingen, dus lijkt me dat het mag.

Ik hoop dat we vandaag de piekdag van het 1e sprongetje hadden, tjonge jonge how I have not missed those :'). Bedtijd :W.
pi_182700905
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 21:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze is nog net geen 2 maanden, mag paracetamol dan al? De vpk bij het cb zei van wel, maar op al die doosjes staat “vanaf 3 maanden”.

Ze is inmiddels gekalmeerd in de Tula. Ik hobbel wel gewoon voorlopig met haar rond.
Heb jaren terug in een apotheek gewerkt. Het is vanaf 3 maanden maar mag inderdaad ook bij de 1e prikjes gegeven worden ;) Werd bij ons ook regelmatig verkocht om in huis te hebben bij de 1e prikjes. Hoop dat ze zich snel wat beter voelt!
pi_182701033
Na de inentingen mocht het wel kan ik mij herinneren van Ow en Js. Verder inderdaad drie maanden aanhouden, omdat je het best contact op kan nemen met de huisarts als je baby onder de drie maanden koorts heeft (muv de dagen na de inentingen). Maar, goede, ik zal morgen even in huis halen, Li moet er donderdag aan geloven.

Ik ben zelf altijd van zo min mogelijk paracetamol na de inentingen omdat ik graag de temperatuur in de gaten houd.. maar sterkte Sillie

Oh krijspaleizen zijn verschrikkelijk, maar stiekem toch ook een uitvinding... mijn jongens vinden het fantastisch ;) dus veel plezier Belle!

Succes zusje! Vanaf morgen vast beter :)

Zo, ik zit vandaag misschien een beetje in de irritatiemodus, maar behalve de geen leuke kleding had ik nog zo’n irritatie vandaag.
Ik kwam tijdens het shoppen wat kennissen tegen en ik kreeg twee keer dezelfde soort opmerking... oh wat fijn dat je gelukkig ook nog een meisje hebt gekregen na je jongens. Ik ben gelukkig dat ze gezond is of het nou een jongen of een meisje is! Was mijn baby dan minder tof geweest als zij een hij was geweest :(
oke, waar maak ik me druk om ;)
pi_182701465
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 17:17 schreef Takkie88 het volgende:

Door de jeugdarts weer helemaal goedgekeurd; met 10 weken bijna 5,3kg en 59cm.
11 weken :D

Ik ging al bijna twijfelen aan de leeftijd van Bikkel ;) Het gaat gewoon te hard hè...


Beterschap voor alle zieke baby's. En wat is C een dotje Rena!

Verder baby wat echt in de 12 weken sprong zit dus weinig tijd over om te reageren. Bikkel wilt alleen nog maar rechtop zitten en heel veel aandacht.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182702276
NJ, Juul is bijna 4 maanden, pff die ontwikkelingen gaan zo snel.
pi_182702782
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 22:33 schreef Wolken het volgende:

[..]

11 weken :D

Ik ging al bijna twijfelen aan de leeftijd van Bikkel ;) Het gaat gewoon te hard hè...

Oeps... :@ toch erg dat ik het nu al niet meer weet :@
pi_182705224
Half 2.. En ik heb net gemopper met manlief gehad en naast mij ligt een zeer wakkere baby te spelen. We wilden beide erg graag slapen. Manlief trok aan het langste eind. Wanneet krijgen baby's een fatsoenlijk ritme? :')
pi_182705332
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 01:41 schreef Peacefulll het volgende:
Half 2.. En ik heb net gemopper met manlief gehad en naast mij ligt een zeer wakkere baby te spelen. We wilden beide erg graag slapen. Manlief trok aan het langste eind. Wanneet krijgen baby's een fatsoenlijk ritme? :')
:* Geen idee, draakje doet voorlopig nog niet aan ritme :+

Takkie, ik moest lachen :D
pi_182705390
Mijn baby wil elk uur drinken }:| ik hoop dat ie na deze ronde toch echt wat langer gaat slapen :Z
pi_182705394
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 01:55 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

:* Geen idee, draakje doet voorlopig nog niet aan ritme :+

Takkie, ik moest lachen :D
Ai, draakje dus ook al niet.
Ik vind onze M echt supertof, vooral als hij wakker is. Maar om half 2 's nachts iets minder :')
Nu heb ik hem in de draagzak gedaan in de hoop dat dit hem tot slapen dwingt (om over 1,5 uur weer wakker te worden voor een voeding :'( ).

Enne: vandaag een consult voor een draagzak gehad. Was super leuk! Manlief was ook helemaal enthousiast. Beetje jammer dat we beide een andere draagzak het fijnst vinden. De zakken hebben we nu in bruikleen. Ik vrees dus dat er twee draagzakken gaan komen :'). Nouja, dat is mij elke investering waard want mannen die baby's dragen vind ik regelrechte vrouwenporno :D
pi_182705398
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 02:06 schreef Aure het volgende:
Mijn baby wil elk uur drinken }:| ik hoop dat ie na deze ronde toch echt wat langer gaat slapen :Z
Oh, en na een uur wakker worden is zo naar. Dan ben ik echt even flink uit mijn hum tot ik goed wakker ben. Sterkte :*
pi_182705559
Ah wat vervelend Aure! ;(

En iedereen wat nu wakker is, was, of weer snel wakker gaat worden :+

+1 op wakker zijn door baby en op nachtelijk gemopper met vriend :'). Ik was mijn doorgelekte diarreebaby aan het verschonen en verkleden (}:|) maar hij had ook HEUL erg honger. Dus ik vraag mjn vriend of ie alsjeblieft de fles vast wilde maken (alles staat al afgemeten boven en ‘s nachts water uit de kraan, weinig moeite) en dan gaat ie lopen mopperen terwijl ik zulks nooit vraag in ‘mijn’ nachtdienst :{w
pi_182705564
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 04:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ah wat vervelend Aure! ;(

En iedereen wat nu wakker is, was, of weer snel wakker gaat worden :+

+1 op wakker zijn door baby en op nachtelijk gemopper met vriend :'). Ik was mijn doorgelekte diarreebaby aan het verschonen en verkleden (}:|) maar hij had ook HEUL erg honger. Dus ik vraag mjn vriend of ie alsjeblieft de fles vast wilde maken (alles staat al afgemeten boven en ‘s nachts water uit de kraan, weinig moeite) en dan gaat ie lopen mopperen terwijl ik zulks nooit vraag in ‘mijn’ nachtdienst :{w
Geef hem maar een stevige reprimande, want dat gedrag kan niet door de beugel.
pi_182706265
Na mijn klacht hier heeft ie geslapen tot nu :D

Ai wat stom Fleur. Heeft hij hem nog wel klaar gemaakt?
pi_182706355
Wat fijn Aure! *O*

Ja heeft ie wel gedaan gelukkig. Hij doet het meestal wel als ik hem wat vraag maar dat gezucht/gesteun en gemopper van hem kan ik dan zó niet hebben
pi_182706713
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 07:25 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
..maar dat gezucht/gesteun en gemopper van hem kan ik dan zó niet hebben
Zeer begrijpelijk! :Y

Nou, de diarree bij Günther lijkt wat op z'n retour gelukkig, maar oef - wat een lange nacht. Onze sneuneus lag telkens ongeveer een minuut in een bepaalde houding ogenschijnlijk vredig te slapen, dan zielig huilen, andere houding, weer een minuutje slapen, repeat, repeat.. Ermee rondlopen hielp wel even, maar zodra weer neerleggen opnieuw. Zelf alleen hazenslaapjes gedaan, tot 06:30 toen de luier de forse hoeveelheid plas niet meer binnenhield en zijn romper drijfnat werd, ondanks al een luierwissel om 01:00. :O
Naja. Koffie en eens zien hoe het vandaag gaat.
Let me see you stripped down to the bone
pi_182707287
Oh gelukkig maar Fleur :)


En oh wat een nacht mini :o dikke kus voor jullie :*
  woensdag 24 oktober 2018 @ 09:22:50 #104
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182707519
Oh dan ben je wel echt gaar, mini 😅 succes!

Dat gezucht en gesteun zou ik ook echt niet kunnen hebben hoor. Ik doe hier alle nachten, maar als O vanaf een uur of 5:30 niet meer slaapt, dan neemt mijn wederhelft hem zonder zucht of onvertogen woord mee naar beneden zodat ik nog even kan slapen. En alle weekends waarin we s ochtends niets te doen hebben, kan ik even uitslapen.

Alleen als ik hem tegen anderen hoor zeggen dat "de nachten wel pittig zijn want je wordt toch wel wakker", dan krijg ik wel een error. Sowieso hoor ik m 9 van de 10 keer gewoon doorslapen, en voor de andere keren geldt dat even een half oog open doen en weer verder ronken gewoon luxe is, in tegenstelling tot elk uur een baby voeden, danwel in slaap wiegen :+
pi_182707704
Haha dat laatste is zo herkenbaar spees! Maar ook mijnes neemt Jip mee naar beneden, als Jip vroeg wakker is, zodat ik nog kan slapen O+ dus het is hem vergeven dat hij vindt dat zijn nachten minstens zo zwaar zijn als wanneer je daadwerkelijk je kind er 80x uit moet halen en moet voeden :+
pi_182707795
Volgens mij zit er wat in de lucht, want ik sluit ook aan bij de slechte slapers club. Kees is al weken onrustig 's nachts, met als hoogte(diepte :'))punt de afgelopen paar nachten. Hij is 2x per nacht klaar wakker, alleen maar aan het mopperen. Voeden helpt niet, bij me nemen helpt niet, laten liggen helpt niet... Tot hij weer een wakker cyclus heeft afgewerkt (2,5 uur wakker) en eindelijk weer gaat slapen. En dan zo'n 4 uur later weer repeat. Oh en in die 4 uur wel slapen is hij ook onrustig.

Wat word je daar toch verlept van, zeker in combinatie met werken. Ik hoop elke keer iets te vinden wat werkt, maar helaas.

Dus koffie infuus vandaag c_/ Sterkte ook weer voor alle zieke/herstellende baby's. Behalve wat verkoudheid is Kees zowaar gezond op het moment.
pi_182707918
En verder nog even O+ O+ O+ voor alle prachtbaby's van gisteren! Ik heb alles gezien en meegelezen, maar even geen puf/tijd te reageren.

Nog even over mijn baby: wat is die enorm leuk op het moment! (altijd wel trouwens :+ ). Hij kan nu nee schudden, dat is zo onmeunig schattig. Hij kijkt er ook zo blij en trots bij telkens. Hij staat steeds stabieler en zet wat voorzichtig pasjes aan de tafel. En het kdv vindt hij enorm leuk tegenwoordig. Zodra ik 'm daar op de grond leg, sprint hij direct verrukt naar een ander kindje om daar blij kirrend aan te gaan voelen en te achtervolgen O+

Ik zie dat z'n ontwikkeling ook heel hard gaat nu. Zo heeft hij ontdekt dat hij ook dingen ergens in kan doen. Dus z'n stukje brood stopt hij telkens weer in z'n speelblokje, en blij dat hij daar mee is :D

Hebben jullie in dit kader nog goede tips voor speeltjes/activiteiten voor een baby van 10 maanden? Heb het gevoel hem wel wat meer uit te kunnen dagen, maar zoek nog even naar waarmee precies.
pi_182707922
Dus ik leg mijn kind op zn buik op een kleedje en ga wat dingen doen, ik draai me om en zie dit :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna heb ik hem teruggerold en er nog 5 minuten met mijn telefoon boven gehangen maar nee hoor, meneer vertikt het :D
pi_182707934
Quote ipv bewerken, lang leve slaapgebrek :')
pi_182708001
Mijlpaal Aure! En herkenbaar, het voor nop zitten wachten met je mobiel in de aanslag 8-)

En dan ga ik nu weer hard aan het werk. Fijne dag allemaal!
  woensdag 24 oktober 2018 @ 09:54:48 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182708008
Als mijn vriend niet hoeft te werken of een zware werkdag achter de rug heeft mag hij mooi de nacht doen, maar dat komt niet voor :D Denk wel dat ik hem dan moet wakker maken.

Als we beide moesten werken dan had ik wel een om&om systeem bedacht :P
  woensdag 24 oktober 2018 @ 10:00:36 #112
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182708084
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Als mijn vriend niet hoeft te werken of een zware werkdag achter de rug heeft mag hij mooi de nacht doen, maar dat komt niet voor :D Denk wel dat ik hem dan moet wakker maken.

Als we beide moesten werken dan had ik wel een om&om systeem bedacht :P
Om en om deden wij bij de vorige ook, vanaf het moment dat ik geen bv meer gaf. Maar nu heb ik sowieso nog verlof, maar daarnaast kan ik hem wat meer bieden om in slaap te vallen dan hij :+ 🐮
pi_182708240
Ik doe thuis eigenlijk alles behalve de baby in bad (ze gaat tegelijk met man) en zelfs daarvan doe ik het afdrogen en aankleden weer.
Ik verschoon, geef haar eten, borstvoeding, thuis kolf ik niet) en troost haar ook meestal.
Mijn man speelt voornamelijk met haar en neemt haar weleens over als ik even iets anders doe maar verder is de taakverdeling 90-10 % ofzo.

Goed, hij werkt best veel maar ook wanneer hij thuis is, ben ik vooral met haar bezig.
Ik vind het niet eens perse erg, ken hem inmiddels, maar ik zou het weleens fijn vinden als hij bepaalde dingen meer zelf aanbiedt i.p.v. dat ik alles maar moet vragen.
Hij zal ook nooit met de kinderen naar buiten gaan. Het is altijd samen met mij of niet en meestal ben ik dan nog alleen. :')
Dit soort passief gedoe ben ik gewend maar gisteren ging echt te ver.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zulke dingen komen best vaak voor. Het weinig moeite doen voor het gezin qua liefde en aandacht. Hij is er wel en soms echt leuk met hen bezig maar ik vind wel oprecht dat hij tekort doet, alles bij elkaar opgetelt.
Hij richt zich teveel op ‘werken voor het gezin, zodat wij het goed hebben’.
Dat waardeer ik maar de verhouding zou weleens anders mogen.
pi_182708997
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 09:22 schreef Spees_Eend het volgende:


Alleen als ik hem tegen anderen hoor zeggen dat "de nachten wel pittig zijn want je wordt toch wel wakker", dan krijg ik wel een error.
Dit _O- De afschuwelijkste verwensingen schieten dan door m’n hoofd. Heeeeel zwaar idd, je omdraaien en verderslapen terwijl ik in een stoel zit met iemand die op m’n tepel knaagt o|O

Verder is mijnes een superlieverd. Helemaal verliefd op allebei z’n kinderen. Sterker nog: Phi liet hem zelfs twijfelen over ‘heel misschien toch nog een derde? Is toch wel heel leuk hè?’ Was gauw over, hoor, maar de gedachte alleen al was voor hem echt bizar :+

Ai, Venco, dat zou ik ook echt niet tof vinden, zeg. Begrijp ik nou goed dat ie haar dan een soort ‘te vies’ vond om aan te pakken :?? Dat passieve lijkt me vermoeiend. Kun je het wel aankaarten bij hem?

Kdv-dag ging goed: ze sliep fijn en dronk haar flesjes perfect. Wel jammer dat ik haar aantrof met steenkoude voetjes (‘Ja, zo lastig, ze gaan steeds uit dus we deden ze maar uit.’), bij een invalster die níks wist en als toppunt met een speen in. Ze heeft niet eens een speen :') En geen van de leidsters had het gedaan en wist hoe het kon.
De beste lezing was dat de speen op de grond moet hebben gelegen, dat een ander kindje ‘m in de box heeft gegooid (knap, want het is zo’n hoge box, maar het kan) en dat ‘iemand’ dan langsliep en die speen erin heeft gedaan. Maar niemand weet dus wie, want de leidsters waren het allemaal niet. Er lopen dus random mensen daar die spenen in baby’s stoppen ofzo :6 Vast heel smetvrezerig van me, maar ik vind het goor dat ze dus op de speen van een ander kindje lag te zuigen.

Ik zeik vast heel erg over dat kdv, maar dit soort fratsen heb ik nooit gehad bij de kdv’s van Caesar. Dus sorry.

Ik las over pittige nachten. Zo klote dat je al kapot bent als de dag nog moet beginnen. Hopelijk knapt Günther snel op, mini!

En Loj, raar zeg, van die opmerkingen over het feit dat Li een meisje is. Vriendinnetje van me heeft drie jongens en kreeg bij de derde heel vaak ‘Oh, nóg een jongen :{ ?’ te horen. Ze was daar ook echt heel verdrietig van.

Verder ben ik alles kwijt. Sorry jongens, jullie gaan zo hard en nu mét werk voel ik m’n hersencapaciteit helemaal inkakken tot amoebe-niveau 8)7
pi_182709264
c_/ voor iedereen met (weer) een slechte nacht. En :* voor Gunther, arm ventje, hopelijk knapt hij snel verder op.

Jentin; daar zou ik ook echt niet blij van worden! En dan vooral dat niemand ervan af weet. Zoveel mensen lopen er toch niet rond. Wel fijn dat phi het zo goed deed haar eerste kdv dag!

Venco; lastige situatie met je man. Jullie hebben blijkbaar een heel verschillend beeld van hoe je samen de kinderen wilt opvoeden/verzorgen. Zou toch proberen het daar eens samen rustig over te hebben. Juist op een moment dat de irritatie er niet is.

Sofie slaapt sinds haar enting van gister heel veel. Gisteravond moest ze 1x veel spugen, ze was echt aan het kokhalzen ;( en daar raakte ze zelf een beetje van in paniek. Na het spugen, troosten en drinken is ze weer in slaap gevallen. Vervolgens werd ik de hele nacht wakker van elk geluidje en elke beweging, bang dat ze weer moest overgeven en erin zou stikken. Maar ze heeft niet meer gespuugd gelukkig en heerlijk geslapen.
pi_182709273
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:45 schreef Jentin het volgende:

[..]


Ai, Venco, dat zou ik ook echt niet tof vinden, zeg. Begrijp ik nou goed dat ie haar dan een soort ‘te vies’ vond om aan te pakken :?? Dat passieve lijkt me vermoeiend. Kun je het wel aankaarten bij hem?

Klopt. Want stel dat er een kattenhaar bij hem komt! Godsamme. :{w
Er is al genoeg aangekaart en gepraat en ik ben wel serieus heel onrustig met deze situatie.
Tevreden ben ik niet maar verandering is moeilijk te bewerkstelligen.

Btw: ik zou ook boos worden over die speen. Haha. Mijne heeft ook geen speen en zou het raar vinden als een oppas (in ons geval) haar ineens een speen geeft.
Raar verhaal van het kdv. :?
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:08:32 #117
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182709476
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Klopt. Want stel dat er een kattenhaar bij hem komt! Godsamme. :{w
Er is al genoeg aangekaart en gepraat en ik ben wel serieus heel onrustig met deze situatie.
Tevreden ben ik niet maar verandering is moeilijk te bewerkstelligen.

Ik denk dat ik 24x7 zwaar geïrriteerd zou zijn en pleiten zodra ik de kans krijg, maar ik ben dan ook een hele lastige vriendin. En been there done that, maar daar had ik godzijdank geen kinderen mee.
pi_182709496
Oi, wat hebben jullie veel gepost :o Gezellige drukte!

Helsinki, fijn om te lezen dat het al wat beter gaat, hopelijk kun je het gauw een beetje achter je laten. Zoals ik het lees ben je zelf heel actief geweest met hulp zoeken en dat vind ik echt super knap _O_ Je hebt er wel een heerlijk mannetje voor teruggekregen zeg O+

Ik zie een actief Banaantje :D En het kan best dat hij al nachtmerries heeft, hier huilt ze soms in haar slaap :o Want dan ga ik kijken en dan zijn haar ogen gewoon gesloten :?

Malteser, lastig die cadeau’s, hier hetzelfde probleem :{ Grote zus is 10 november jarig, C 2 december en dan krijgen we 5 december Sinterklaas, het wordt even heel creatief zijn hier :X

Sofie van Takkie O+ Ben een beetje verliefd hoor, nog zo’n lekker klein poppetje *; In het echt lijkt ze nog wel kleiner dan op de foto’s :o Wel mooie stats van het CB :Y

LadyS gefeliciteerd met je mooie M *O* O+ Ik hoop je straks toch nog zo nu en dan tegen te komen in het dreumestopic hoor!

NJ, wat een prachtig meisje hebben jullie! Hoe gaat het eigenlijk met jou nu? Uit je posts klinkt wat meer lucht de laatste tijd of lees ik dat verkeerd? :)

Ollie van speeseend in een leuk gifje :D O+

Ik lees dit nu pas maar hopelijk voelt je babietje zich weer wat beter silliegirl, hier had ze er weinig last van dus ik kan geen advies geven :*

Fleur veel plezier (en sterkte :P ) in het krijspaleis _O- Gaat het al wat beter met Casper?

Loj, ik vind dat ook altijd van die stomme opmerkingen als het op geslacht aankomt hoor. Net zoals mensen die een sterke voorkeur hebben voor een geslacht, dat werkt mij ook op de zenuwen eigenlijk.

Wolken geef die Bikkel maar lekker veel aandacht hoor, ik vond hem zo schattig op de meet O+ Zo vrolijk ook, of is dat nu wat minder ;) ?

:* voor de nachtbrakende ouders!

Mini, fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Gunther maar die nacht klinkt pittig :o

Elliebel, ik vind Kees ook heel leuk, vrolijk ventje O+ Beetje jammer van de slechtere nachten alleen ;) Qua speelgoed is C hier gek op blokken (liefst kleurrijk en rammelbaar) en haar muziek keyboardje, je moet alleen wel tegen de geluidjes kunnen :P

Aure, wat een geweldig pakje heeft hij aan, staat er sushi O+ op? En yay voor naar zijn rug rollen!

Venco :o Ik denk dat ik ook hels zou zijn als mijn man dat zou flikken :X

Oh Jentin daar zou ik ook geïrriteerd van raken als ze sowieso een speen geven aan een kindje wat geen speen heeft én dan ook nog van een ander kindje. Wees dan zo eerlijk om toe te geven wie het gedaan heeft, ik zou dat geen prettig gevoel vinden als ze over zoiets onbenulligs liegen.

Mijn dame was vanmorgen echt weer vrolijke Frans, heel hyper en speels :D O+ Het is net of tijdens die verkoudheid ook weer een update is geïnstalleerd bij d’r _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182709563
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:08 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik denk dat ik 24x7 zwaar geïrriteerd zou zijn en pleiten zodra ik de kans krijg, maar ik ben dan ook een hele lastige vriendin. En been there done that, maar daar had ik godzijdank geen kinderen mee.
Constant irritatie helpt sowieso niet en met 2 kinderen is dat erg moeilijk. Ik probeer wel positief te blijven en niet te vaak boos maar het vraagt erg veel van mijn energie en gestel.
pi_182709627
Leuk Fleur, naar een krijspaleis! Aangezien kindjes onder de een gratis mogen gaan we binnenkort ook eens. :7

Wat een stomme opmerking Loj. Soms is het alsof mensen niet snappen dat er woorden uit hun mond komen. :')

Sillie en NJ hopelijk weer een betere dag vandaag. :)

Jagar hoe gaat het? Morgen starten jullie met de slaapconsulent toch?

Aure aan de c_/ .
Peace 's nachts dragen, jeetje! Een vriendin van me vertelde dat ze om twee uur 's nachts weleens met draagzak stond te strijken. :X

Fleur vervelend dat gemopper. Die van mij kan er ook wat van de laatste tijd.
Hoe doen jullie dat eigenlijk, mopperen jullie gewoon waar je baby bij is? Wij Ik doe dat namelijk wel. Niet alleen mopperen maar ook proberen het weer uit te spreken. Geen idee of dat goed is zo. Ik wil in ieder geval niet dat Banaan opgroeit met het idee dat mijn man en ik steeds op elkaar mopperen als hij de kamer uit is. :D

Wat een nacht Mini! :o

Dat klinkt niet als een fijn nachtritme Ellie. Hopelijk gaat het snel weer voorbij. Klein troostje, Banaan doet het niet veel beter.
Dat nee schudden is zoet he. O+ O+ O+ In de auto doet Banaan het nou ook en dan zo hard als hij kan. Met spullen slaan ook trouwens, mondje zo ver mogelijk open en rammen maar. O+
Wat fijn dat hij het kinderdagverblijf nou ook meer kan waarderen!
Banaan heeft heel veel speelgoed waar hij ook nog net niet klaar voor is. Ik probeer steeds maar van alles, al wil hij meestal vooral tegen me aan hangen om te staan. Wat hij wel enorm kan waarderen is een houten boekje om doorheen te bladeren. Als ik die aan hem geef begint hij spontaan te babbelen.

Aure wat een heerlijk kindje heb je toch. O+

Venco daar zou ik ook boos om worden. :(

Jentin dat vind ik ook niet fris van je KDV. :{

LadyS ik las altijd graag hoe het met jullie ging en heb vooral genoten van jullie foto's. :W

Takkie :* voor jou en uk.

Rena die snikjes zijn ook zo zielig. Ik begin dan meestal maar met Banaan aaien in de hoop dat hij niet volledig wakker wordt.

Banaan schreeuwt moord en brand als ik hem in de eetstoel wil zetten. Hij spant zijn benen zo aan dat je hem er bijna niet in krijgt, als een plank. Zit hij eindelijk dan moet zijn tuigje nog om, terwijl hij dan alweer probeert eruit te klauteren.
Na meerdere pogingen, tranen en oorverdovend lawaai, kan hij dan heerlijk zitten eten, naar buiten kijken en naar verhaaltjes luisteren. :{ Terwijl hij een speeltje heeft, ik op zijn tafeltje tik, liedjes zing, hij spulletjes naar beneden kan gooien is het dus echt wel heel vredig aan tafel.

Vannacht werd hij een uurtje wakker met lachjes en babbeltjes. Om daarna nog een paar keer wakker te worden voor kortere babbeltjes. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 24 oktober 2018 @ 11:19:42 #121
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182709676
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Constant irritatie helpt sowieso niet en met 2 kinderen is dat erg moeilijk. Ik probeer wel positief te blijven en niet te vaak boos maar het vraagt erg veel van mijn energie en gestel.
Ja, begrijp ik.

Heb je al eens gezegd dat het heel lief is dat hij zo graag wil dat jullie het goed hebben, maar dat dat geen mooie herinneringen maakt voor later?

Het klinkt als een alleenstaande ouder in een relatie.

Ik ga echt slecht op zulke verhalen, mannen die geen reet uitvoeren en werk als excuus gebruiken :+ ik probeer je niet af te zeiken oid :P
pi_182710556
jeej jullie posten veel.
ik had gisteren willen klagen over de slechte nachten (alleen maar vastgeplakt aan mij willen slapen) maar ik zag zulke leuke BFD foto's voorbij komen dat ik geen klaagpost wilde plaatsen. en nu is het niet meer nodig *O*

hij lijkt last te hebben van zijn mond maar ik merk vandaag ook een duidelijke update. tijgeren gaat ineens hard en heel gericht. in de box ook veel meer controle over zijn bewegingen en hij zat net op handen en knieën te wiegen :o tijd om de box naar beneden te doen denk ik.
pi_182711374
Jeetje jullie gingen ineens snel :D wel erg leuke foto’s gezien gisteren, heerlijk zeg O+

Hier even druk want sinds gisteren zijn meme en Pepe België (mijn ouders) hier tem morgen. M’n mam doet koken en ging gisteren wel even op Tijn passen zodat wij een dutje konden doen; heerlijk :D vriend kan mooi naar PSV vanavond dus die is blij met het bezoek :+

Verder las ik nogal veel over klagende mannen haha. Nou had ik eergisteren ook een vriend die niet in zijn hum was en nogal prikkelig reageerde wat resulteerde in een enorme huilbui van mijn kant :@ maar verder is het nog steeds een trotse papa die mij snachts helpt met Tijn uit wieg halen en bij me leggen en daarna verschonen.. maar dat is ook puur omdat mijn cts nog steeds niet voorbij is en die ‘s nachts het ergst is waardoor ik Tijn niet goed kan aanpakken -O- hopelijk is dat toch beter als vriend weer gaat werken zodat ik de nachten kan doen, maar we zullen zien...
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_182711843
priem even snelle tussendoor reactie maar heb je voor snachts een polsbrace? dat kan heel veel schelen.
pi_182711931
Oh mini pittige nacht! :O

Venco daar zou ik ook niet tegen kunnen hoor! Staat hij nog open voor een gesprek?

Yay voor de tijgerupdate bij Elleska! *O*

*kind kruipt naar de hal of berging dus haalt kind weer op* :')

Jentin van die speen is niet tof zeg!

Ah ook koffie voor Ellie! En deze leeftijd hè? O+. Wat betreft speelgoed is Casper idolaat van z’n activiteitentafel, en hij kruipt graag achter een bal aan.

Maar het gaat beter met Casper Rena! :Y Hoe is het met C?

Ik moet wel zeggen dat ik verder weinig te mopperen heb thuis. Ja ik doe meer (maar ben ook meer thuis en ik doe het graag), en ja ik moet ‘m soms aansporen en zoals afgelopen nacht was echt niet tof. Maar over het algemeen doet ie genoeg met Casper en doen we om en om de nachten en gaat veel in overleg. Het mopperen was wel in bijzijn van Casper PKM :@

Krijspaleis was een succes. Bijna 1,5 uur non-stop gespeeld :D En m’n vader was mee, dat vond ie ook leuk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 24-10-2018 13:25:04 ]
pi_182712559
quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:17 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Rena die snikjes zijn ook zo zielig. Ik begin dan meestal maar met Banaan aaien in de hoop dat hij niet volledig wakker wordt.
Ja sneu he ;( Ik ben nog steeds zo emo dat ik af en toe bijna meehuil als de kleine echt hard moet huilen :@
quote:
Banaan schreeuwt moord en brand als ik hem in de eetstoel wil zetten. Hij spant zijn benen zo aan dat je hem er bijna niet in krijgt, als een plank. Zit hij eindelijk dan moet zijn tuigje nog om, terwijl hij dan alweer probeert eruit te klauteren.
Na meerdere pogingen, tranen en oorverdovend lawaai, kan hij dan heerlijk zitten eten, naar buiten kijken en naar verhaaltjes luisteren. :{ Terwijl hij een speeltje heeft, ik op zijn tafeltje tik, liedjes zing, hij spulletjes naar beneden kan gooien is het dus echt wel heel vredig aan tafel.
Oh wat lastig dat hij niet graag in de eetstoel gaat, en je kunt het ze ook zo moeilijk uitleggen he }:|

Fleur, wat fijn dat het leuk was in het krijspaleis, leuke foto’s O+ ,denk dat wij dat binnenkort ook maar eens gaan doen :D Met C gaat het weer prima, ze is bij mijn moeder vandaag omdat ik werk, ze werd wel woest toen die haar een neuspufje gaf omdat ze nog zo vol snot zit hoorde ik :') Denk dat ze het een gek gevoel vindt maar als ze daardoor vrijer kan ademen en drinken is het het wel waard imo.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182712992
Het is inderdaad een sushipakje rena! Van ome ali O-)
pi_182713198
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 10:45 schreef Jentin het volgende:

[..]
Toch even een quote. Ik proef namelijk dat je ergens niet 100% blij bent met het kdv. En als ik dat lees van die speen, zou ik het echt uitgezocht willen hebben. Ze kwamen bij mij niet weg met een “we weten niet wie dat gedaan heeft”.
Je betaalt je blauw en laat er het allerkostbaarste wat je bezit achter.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een dreumes/peuter je baby een speentje in de mond duwt als baby huilt. Dat zie ik peuter hier ook doen bij Mars.
Maar toch niet als ze in zo’n hoge box ligt. Wat een kletsverhaal.
Dus ik snap je smetvrezerige en gekke gevoel erover heel goed. Ik zou hetzelfde hebben.
pi_182713234
Oh de rolupdate van Jip! Had ik overheen gelezen en leuk sushi pakje :D
pi_182713360
Verder las ik over zieke kinderen, zuchtende vaders en vermoeide moeders.

Hier niet aan de orde. Maar ik mis af en toe wel heel even wat tijd voor mezelf geloof ik. En dan bedoel ik bijvoorbeeld kunnen douchen zonder een “maaham” onder aan de trap te horen. Man heeft het momenteel heel druk op zijn werk, zit middenin een belangrijk project. Moest daar al voor naar het buitenland maar ook regelmatig een etentje/vergadering buiten reguliere kantoortijden. Zal blij zijn als dat weer wat rustiger wordt.
pi_182713997
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:13 schreef Malteser het volgende:

[..]

Toch even een quote. Ik proef namelijk dat je ergens niet 100% blij bent met het kdv. En als ik dat lees van die speen, zou ik het echt uitgezocht willen hebben. Ze kwamen bij mij niet weg met een “we weten niet wie dat gedaan heeft”.
Je betaalt je blauw en laat er het allerkostbaarste wat je bezit achter.
Ik zou me kunnen voorstellen dat een dreumes/peuter je baby een speentje in de mond duwt als baby huilt. Dat zie ik peuter hier ook doen bij Mars.
Maar toch niet als ze in zo’n hoge box ligt. Wat een kletsverhaal.
Dus ik snap je smetvrezerige en gekke gevoel erover heel goed. Ik zou hetzelfde hebben.
Je hebt helemaal gelijk, mijn man zei hetzelfde. Morgen als ik haar wegbreng, ga ik het nog even aankaarten (en ook wat andere zaken). Mocht e.e.a. niet binnen korte tijd verbeteren, dan halen we haar eraf. Dat is logistiek onhandig (deze vestiging zit ín de school van Caesar namelijk), maar dat vinden we, uiteraard, ondergeschikt aan Phi’s belangen. We wilden het wel een kans geven ivm de ideale haal-brengcombi zo, en dit is van dezelfde organisatie als Caesars oude opvang waar we heel blij mee waren. Maar het is iedere keer wat en ik laat Phi er niet gerust achter zoals ik met Caesar wel kon doen, en dat komt niet omdat ze nog zo relatief klein is. Het schuurt gewoon steeds een beetje ergens.
pi_182714763
Als jij je kind er niet met een gerust hart achter kunt laten lijkt me dat al best reden om haar daar weg te halen Jentin. Kun je geen gesprek aanvragen met de leidinggevende? Je zal toch niet de enige ouder zijn die hiermee zit?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_182715697
Ik zou het zeker bespreekbaar maken. Logischerwijs is de locatie ideaal maar alsnog zeer zeker belangrijk dat je je kind met een gerust hart achterlaat. Ik vind het hele speenverhaal ook raar en dan vooral omdat ze er niet eens verantwoording voor nemen.

Verder kom ik echt niet aangehaakt. Mini kruipt, staat en lacht de hele dag en dat is heerlijk. Merk dat ik nog niet helemaal uit de dip ben. Ik heb naast t huishouden, kindjes en sporten nog nergens ruimte voor. Probeerde het werken weer op te bouwen maar dat lukt ook niet echt. Dat het mensen hier lukt ondanks slechte nachten vind ik bewonderingswaardig.

En wil ook niet altijd klagen dus dan lees ik in stilte mee! En vooral op dinsdag om al die prachtige snoetjes te zien. O+
pi_182715952
Wij hebben ook flink gezeik gehad met het kdv. Het gaat nu de goede kant op, gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ Malteser
Hoe ziet zo’n provicatietestdag eruit? Zit je urenlang te niksen in een ziekenhuiskamer?

- Ik zag heerlijke baby’s voorbij komen! Vooral de nieuwkomers... O+ #rammelrammel

- U.ras is weer ziek... ;( Verkouden en hoesten. Zo zielig om hem zo achter te moeten laten. Morgen nog een dag, en dan werk ik lekker weer thuis.

- Jullie hadden het over zaterdag wintertijd... maar het is zondag. :{w
Datweetikomdatikdanjarigben. *O*


We hadden vandaag trouwens een afspraak op het cb, maar die heb ik afgezegd.
U. is maandag in het ziekenhuis ook gewogen en gemeten.
71 cm en 8550 gr. Geen bollie meer, maar ook geen afwijkend lijntje meer! Zelfs iets stijging gelukkig.
Wie vroeg dit ook al weer op de meet? ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_182716211
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 15:47 schreef rena het volgende:
Als jij je kind er niet met een gerust hart achter kunt laten lijkt me dat al best reden om haar daar weg te halen Jentin. Kun je geen gesprek aanvragen met de leidinggevende? Je zal toch niet de enige ouder zijn die hiermee zit?
Het stomme is dat de leidinggevende daar Ivans favo leidster van de andere locatie is. Dat gaf me juist wat vertrouwen, maar het doet nog niet veel :P Nouja, ik zal dit topic verder niet kapen met mijn gedrein :) Morgen ga ik het aankaarten en ik ben erg benieuwd naar de reactie.

Songeur, fijn dat je mini het goed doet. Van wat ik begrepen heb, kom je van heel ver, dus is dit al heel wat. Heb je nog hulp?

Wat sneu voor U. dat ie weer ziek is, DUMAN :{ En ideaal zeg, oma op de opvang!

Ik doe nog even _O_ voor Jips rolskillz (en outfit).

Malteser, zit wat tijd voor jezelf er wel in binnenkort? Pittig, zo’n werkperiode voor je man. Heeft hij dat vaker? Als mijnes zo’n fase heeft, krijg ik altijd hernieuwd respect voor alleenstaande moeders _O_
pi_182718077
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:09 schreef rena het volgende:
NJ, wat een prachtig meisje hebben jullie! Hoe gaat het eigenlijk met jou nu? Uit je posts klinkt wat meer lucht de laatste tijd of lees ik dat verkeerd? :)
We zoeken de mooie foto's uit! :9 Nee, haha, ik vind haar zelf echt prachtig, maar als vader moet je, je dochter altijd mooi vinden toch? :D Krijgen hele leuke reacties op haar in onze omgeving, alleen dat tongetje... altijd naar buiten! :6

Het gaat ... ja, moeilijk een woord voor te vinden. Zou het bijna als manisch omschrijven, maar dat is direct weer heel dramatisch. Ik heb echt momenten dat ik overloop van liefde voor m'n dochter en vrouw en dan is de wereld mooier dan hij ooit was, maar ik heb ook nog wel momenten dat ik het heel moeilijk vind. Zit af en toe nog een beetje vast in het: 'Ik doe niet genoeg/ik kan niet genoeg/ik ben een slechte vader/ik ken m'n kind niet/ik kan m'n kind niet troosten'-gevoel. Hoe zeer ik weet dat het belangrijk is los te laten en te accepteren blijft dat het zwakke punt. Als het dan even écht niet wil met ons Spookje kom ik zo nu en dan nog wel in een spiraal naar beneden. Maar goed, het herkennen is er, nu nog leren hoe er mee om te gaan. Of ja, dat weet ik ook al wel, nu nog doen.

Kort gezegd: steeds beter. Elke dag/week wel weer beter.

quote:
3s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:17 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Sillie en NJ hopelijk weer een betere dag vandaag. :)
Ik ben zelf helaas nét thuis (druk-druk-druk op het werk), maar zag dat het al laat was, dus de boel de boel gelaten en naar m'n dochter gegaan. Zag dat ze net wakker was op de baby-app, dus snel naar huis voordat ik tijdens het volgende slaapje zou thuiskomen en haar amper zou zien.

Blijkt ze alleen bijna niet te hebben geslapen vandaag. Handenbindertje zeg maar. Is nu voor het eerst in een paar uur weer een minuut of wat stil.

Even bij het cb langs geweest voor een weegmomentje, waren nieuwsgierig, daar noemden ze het gewoon weer 'vol temperament'!
pi_182718945
NJ ik heb me laatst ingehouden omdat ik het zelf niet leuk vond on te weten. Nou ga ik het toch zeggen, misschien heb je er wat aan.
Bij Banaan was het tongetje steeds eruit een teken van reflux. Dat was wat het CB me erover vertelde. Na zo'n zes maanden werd het minder, ik denk dus wel dat het klopt.
Vervelend voor jullie dat ze zo onrustig is en blijft. -O-

Songeur het is geen klein dipje dat je hebt. Aanhaken is sowieso overgewaardeerd. Af en toe lezen hoe het met je gaat, dat vind ik juist wel fijn. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182720500
Sofie voelt zich vandaag echt niet zo lekker. Hoesten, niezen, snotneus en veel bij me slapen. Arm wuppie ;(
En vanmiddag heeft onze teckel voor het eerst een epileptische aanval gehad. Dus we hebben met z’n allen niet zo’n fijne dag.
pi_182723646
Arme Sofie, wat last van de prikjes van gisteren? En wat sneu voor teckel ;( Is het al een ouder hondje?

Jentin, gewoon lekker je gal spuwen hoor! Ik vind het iig interessant om ervaringen van anderen te lezen. En ik zou ook zeker niet happy zijn als het mij zou overkomen. Helemaal met de spruw ervaring die wij hebben ben ik erg voorzichtig qua hygiene.

DUMAN, ik zal het gewicht van U noteren in de specs ;)
( ik ben altijd super nieuwsgierig naar de ontwikkelingen van andere baby's om een of andere reden... )

Krijspaleis met opa O+

Hier is Bikkel duidelijk bezig met een update. Hij is al een paar dagen druk bezig met een soort crunches te doen in een poging rechtop te komen zitten ( wat natuurlijk niet lukt tot grote frustratie ) , komen er allemaal nieuwe klanken uit hem en heeft vanavond in de box zich 180 graden gedraaid. Nadeel zijn de nachten van 01:00 - 03:00 - 05:00- 07:00- 09:00 :') . Gelukkig valt hij wel snel weer in slaap als hij wat gedronken heeft. En echt veel drinken doet hij dan niet maar ik ga er vanuit dat hij gewoon even extra contact nodig heeft. Maar het valt wel echt tegen na het doorslapen van de afgelopen weken, maar ik ga er vanuit dat het tijdelijk is. Hoop ik...
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182724484
Beterschap voor Sofie Takkie!

Hopelijk snel veel beter NJ!

Gewoon aankaarten inderdaad Jentin! Het is gewoon wel jouw kind :)

Komt hopelijk snel weer goed Wolken :* en gewoon O+ voor de update O+

Ik ben vanavond voor het eerst weer, in ongeveer 9 maanden, wezen zwemmen (nou oké aquarobics). Zo, ik vond het zo moeilijk Li achter te laten (en ik ben daar normaal wel makkelijk in). Li had het super gedaan, maar was wel wakker en wat onrustig geweest. Toen ik thuis kwam, kreeg ik een grote lach en viel ze daarna meteen in slaap O+ Mama is toch nog nummer 1 O+ En nu moet ik haar naast mij neer leggen in haar bedje, maar ik wil niet :D ;)
pi_182727101
Sofie is nog steeds wakker, heeft koorts gehad maar die was net gezakt naar 37,5graden. En teckel heeft 2 uur terug een 2de aanval gehad. Beestje is pas 2 jaar ;( Ik gok dat ik vannacht geen oog dichtdoe.

Morgenochtend afspraak bij de gynaecoloog vanwege oplossende onderhuidse hechtingen die niet willen oplossen. En eind van de ochtend inwendig onderzoek bij de bekkenbodemtherapeut vanwege toenemende klachten.

Na zo’n dag als vandaag blijken er toch nog ineens wel heel veel hormonen door m’n lijf te razen ;(
pi_182728760
Hopelijk betekend de rust op het forum dat jullie ook een rustige nacht gehad hebben :Y maar zo niet :* c_/

Sofie is uiteindelijk om 3 uur onrustig op m’n borst in slaap gevallen. Als ik alles bij elkaar een uur geslapen heb dan is het veel. Tijdens m’n zwangerschap had ik dit regelmatig, dus eens zien of ik nu ook de hele dag kan blijven functioneren. Maar wat is het sneu als zo’n kleintje van nog geen 3 maanden oud ziek is ;(

Fijn dat de avond zonder jou goed ging Loj! En goed dat je het sporten alweer oppakt!

*O* voor de updates van Bikkel! Zo mooi om die ontwikkeling te zien. Vannacht beter geslapen?
pi_182728857
Was het maar zo Takkie :O koffie dus c_/

Beterschap voor Sofie en gaat het beter met jullie teckel? En jij succes bij de gyn zo!
  donderdag 25 oktober 2018 @ 07:35:16 #144
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182728911
Mijn baby was erg moe van gisteren want die slaapt nog na de voeding van 02:00. Gisteren maar zeer weinig geslapen want m'n guppie voelde zich niet lekker. Geen koorts, maar wel niezen en knorren en huilerig zijn. Hij had ook erg veel last van krampen inclusief paniekerig gepiep. Wat is dat toch hartverscheurend om te horen ;(.

:* c_/ voor iedereen die een slechte nacht achter de rug heeft.

Takkie, hoe is het nu?

Later maar weer bijlezen.
pi_182728958
Takkie, wat sneu voor je meisje. Wat een nacht en wat een dag staat je nog te wachten. Succes!

Loj, lekker joh, weer sporten. Maar snap wel dat het gek is om Li achter te laten! Gelukkig ging het goed. En het knuffelen na afloop is altijd dubbelfijn O+

Wolken, da’s ook geen beste nacht zeg :X Wel tof dat Bikkel weer updatet!

Phi is echt vol gas aan de rol inmiddels en doet ook die bikkelcrunches :+ Soms rolt ze per ongeluk terug ook nog, maar dat gaat echt Ollie-style: head first en dan *boink*

Gister nog een hartstilstand: Caesar trok per ongeluk de maxicosi van de salontafel, met Phi erin :o Ik schrok me dood, brulde superpedagogisch keihard ‘Godverdomme!’ ( :@ niet trots op). Caesar huilen, want die viel om en had zichzelf ook bezeerd - en hij schrok van mijn neanderthalerige uitbarsting :X Phi bleef uiterst neutraal: :{ Gaf geen krimp. En toen Caesar uitgehuild was, snikte ie ook nog: ‘Ik ben zo blijhijhij dat ze niet dooooood is ;(

Niet mijn beste staaltje ouderschap. Goddank had ik Phi wel al vastgemaakt in dat ding.
pi_182729135
Takkie beterschap! :* En sneu ook van/voor je teckel!

Oh dan zou ik ook schrikken Jentin! Gelukkig ging het goed met Phi!

Zware nachten Wolken! Fijn van de update!

Wij hadden gisteravond al drama, ik vermoed tandjesleed ;(. Toen kwam vriend mank thuis van de voetbal :'). Daar had ie vanochtend ook nog last van dus ik had Casper er volledig bij in de ochtendstress vanochtend (normaal verdelen we) en hij viel net tegen de verwarming en heeft een dikke bult op z’n voorhoofd ;(

Wij hebben betere weken gehad :')


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hierna is t weer gebeurd met de Casper foto spam hoor :@
  donderdag 25 oktober 2018 @ 08:05:16 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_182729173
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 07:39 schreef Jentin het volgende:
Takkie, wat sneu voor je meisje. Wat een nacht en wat een dag staat je nog te wachten. Succes!

Loj, lekker joh, weer sporten. Maar snap wel dat het gek is om Li achter te laten! Gelukkig ging het goed. En het knuffelen na afloop is altijd dubbelfijn O+

Wolken, da’s ook geen beste nacht zeg :X Wel tof dat Bikkel weer updatet!

Phi is echt vol gas aan de rol inmiddels en doet ook die bikkelcrunches :+ Soms rolt ze per ongeluk terug ook nog, maar dat gaat echt Ollie-style: head first en dan *boink*

Gister nog een hartstilstand: Caesar trok per ongeluk de maxicosi van de salontafel, met Phi erin :o Ik schrok me dood, brulde superpedagogisch keihard ‘Godverdomme!’ ( :@ niet trots op). Caesar huilen, want die viel om en had zichzelf ook bezeerd - en hij schrok van mijn neanderthalerige uitbarsting :X Phi bleef uiterst neutraal: :{ Gaf geen krimp. En toen Caesar uitgehuild was, snikte ie ook nog: ‘Ik ben zo blijhijhij dat ze niet dooooood is ;(

Niet mijn beste staaltje ouderschap. Goddank had ik Phi wel al vastgemaakt in dat ding.
ik breek alleen even in, maar waarom staat deze post bol van zelfafstraffing? Zoals je reageert is toch heel menselijk? Ik zou me ook kapot schrikken en precies hetzelfde reageren. Het is echt onnodig om zo de nadruk te leggen op wat je eventueel allemaal fout zou hebben gedaan.

Ik lees dit soort posts zo vaak op fok en ik word er zo verdrietig van ;( door de lat zo hoog te leggen voor onszelf stevenen we gezellig allemaal op een burnout af.

Gelukkig is alles goed afgelopen en jeetje, wat zul je zijn geschrokken :* je doet het goed! :*
disclaimer
pi_182729195
Aaaaach, Belle :'( Kusje er op.

U. is ook heel erg ziek. Wilde ook niet spelen, alleen bij ons op schoot zijn.
Moest vanochtend ook huilen toen we hem naar het kdv brachten. :'( Hopelijk verloopt zijn dag vandaag beter dan de ochtend.

Jentin, schrikken, zeg! Maar het kan helaas iedereen gebeuren... :*

Takkie, zielig voor je hondje. :*
Protège moi de mes désirs.
pi_182729323
Oh no, wat een ei bij Casper :o Watskeburt?
pi_182729358
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 08:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik breek alleen even in, maar waarom staat deze post bol van zelfafstraffing? Zoals je reageert is toch heel menselijk? Ik zou me ook kapot schrikken en precies hetzelfde reageren. Het is echt onnodig om zo de nadruk te leggen op wat je eventueel allemaal fout zou hebben gedaan.

Ik lees dit soort posts zo vaak op fok en ik word er zo verdrietig van ;( door de lat zo hoog te leggen voor onszelf stevenen we gezellig allemaal op een burnout af.

Gelukkig is alles goed afgelopen en jeetje, wat zul je zijn geschrokken :* je doet het goed! :*
Lief dat je het zegt. Ik heb de rest van de dag niet doorgebracht in een haren pij ofzo, maar ik baalde wel echt van mijn ontploffing, zeker omdat het per ongeluk ging. Maar je hebt gelijk, hoor: kan gebeuren. Je post doet me wel goed :)
pi_182729551
c_/ voor de slechte nachten van Takkie, Aure en anderen.
Wolken hoe was jouw nacht? Fijn van alle updates wel. Goede nachten komen vanzelf weer terug hoop ik ja

Loj, wat goed dat je weer gaat sporten en dat Li het goed gedaan heeft. Even knuffelen daarna is dan extra fijn O+

:* voor alle zieke en sneue baby’tjes van Takkie, Duman en Helsinki (en wie ik vergeet) Hopelijk knappen ze snel weer op

Ach Belle wat ziet Casper er sneu uit met zn bult. En dat bovenop tandjesleed ;( ;*

Jentin, een dikkie +1 op de post van SQ! Je bent een mens en hebt een doodnormale reactie gegeven toen je heel erg schrok. :* Dat kan je toch ook uitleggen aan Caesar? Gelukkig alles okay met je beide kids!
En wat knap van het rollen!

Lachende babies zijn echt zo schattig. O+ Draakje doet het steeds vaker bewust heb ik het idee en ik moet daar dan weer van huilen. Hallo hormonen!
Ook heb ik volgens mij 1 van de weinige babies die verschonen niet erg vind en dan juist lekker druk en levendig is. Tenzij honger natuurlijk ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door Fuchsia_roze op 25-10-2018 09:00:34 ]
pi_182730259
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 08:01 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Takkie beterschap! :* En sneu ook van/voor je teckel!

Oh dan zou ik ook schrikken Jentin! Gelukkig ging het goed met Phi!

Zware nachten Wolken! Fijn van de update!

Wij hadden gisteravond al drama, ik vermoed tandjesleed ;(. Toen kwam vriend mank thuis van de voetbal :'). Daar had ie vanochtend ook nog last van dus ik had Casper er volledig bij in de ochtendstress vanochtend (normaal verdelen we) en hij viel net tegen de verwarming en heeft een dikke bult op z’n voorhoofd ;(

Wij hebben betere weken gehad :')


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hierna is t weer gebeurd met de Casper foto spam hoor :@
Zoiets gaat ongetwijfeld nog vaker gebeuren.

Gratis tip van Flip: op iedere buil/bult die niet open is —> boter erop. Gewoon de boter die je op je brood doet. Of net wat je in huis hebt. Dan wordt de zwelling onmiddellijk minder.
Ik leerde dat ooit op de ehbo en bijna iedere basisschool heeft om die reden ook boter in huis (ben leerkracht).

Twix vraagt hier al zelf om boter als hij gevallen is. En nadien om toverzalf (= vallen en stoten creme).
pi_182730397
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 16:45 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij hebben ook flink gezeik gehad met het kdv. Het gaat nu de goede kant op, gelukkig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@ Malteser
Hoe ziet zo’n provicatietestdag eruit? Zit je urenlang te niksen in een ziekenhuiskamer?

- Ik zag heerlijke baby’s voorbij komen! Vooral de nieuwkomers... O+ #rammelrammel

- U.ras is weer ziek... ;( Verkouden en hoesten. Zo zielig om hem zo achter te moeten laten. Morgen nog een dag, en dan werk ik lekker weer thuis.

- Jullie hadden het over zaterdag wintertijd... maar het is zondag. :{w
Datweetikomdatikdanjarigben. *O*


We hadden vandaag trouwens een afspraak op het cb, maar die heb ik afgezegd.
U. is maandag in het ziekenhuis ook gewogen en gemeten.
71 cm en 8550 gr. Geen bollie meer, maar ook geen afwijkend lijntje meer! Zelfs iets stijging gelukkig.
Wie vroeg dit ook al weer op de meet? ;)
Het ging bij ons als volgt:
Melden rond 9.00 uur.

Bloedprikken en ontlasting inleveren. De afspraak was dus een beetje gepland rondom Twix’ poepritme. Al poept ‘ie vijf keer per dag dus kans was groot dat het wachten niet te lang zou duren.

Provocatietest.

Naar huis.

Reactie afwachten.

Dag erna melden in het ziekenhuis, reactie bespreken en opnieuw ontlasting inleveren.

De provocatie gaat hier random. Dus ze krijgen of allergenen toegediend, of juist niet. Je weet als ouder vooraf niet wat je kind krijgt toegediend.
Hier was het direct duidelijk dat Twix WEL koemelkeiwitten toegediend had gekregen want binnen een uur hadden we reactie.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 09:39:44 #154
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182730412
Jeetje Jentin, wat enorm schrikken zeg :o, Gelukkig is het goed afgelopen! Ik vind een godverdomme dan eerlijk gezegd best begrijpelijk hoor 😅.


Sterker nog, ik riep vanochtend nog godverdomme en meer toen Sillie nadat hij zich na 24 x vragen eindelijk had aangekleed een volle beker yoghurtdrink over zich heen gooide bij een of ander experiment om met je mond dicht te drinken of zo :'). Terwijl ik lopend en broodtrommels inpakkend een baby aan het voeden was om maar op tijd op school te komen. Ik had achteraf wel een beetje spijt van mijn woedeuitbarsting want hij is 5 en dan probeer je dus uit wat er gebeurt als je met je mond dicht drinkt :') dat heb ik toen de rust wedergekeerd was ook even gezegd :+

Ollie was ook weer van 1 tot 5 wakker vannacht, dus dan is mijn lontje in de ochtend superkort
:X
pi_182730477
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 17:03 schreef Jentin het volgende:

[..]

Malteser, zit wat tijd voor jezelf er wel in binnenkort? Pittig, zo’n werkperiode voor je man. Heeft hij dat vaker? Als mijnes zo’n fase heeft, krijg ik altijd hernieuwd respect voor alleenstaande moeders _O_
Het probleem ligt vooral bij mij denk ik. De momenten dat ik even tijd voor mezelf kan pakken, besteed ik aan het huishouden/klussen. En als ik dat niet doe, knaagt het in mijn hoofd. Dus dan zit ik alsnog niet rustig. Kan ik beter gewoon het huishouden/de klussen doen.

Ja, komt wel eens vaker voor maar nu voor het eerst weer sinds twee kindjes. Dus even wennen maar komt goed.
pi_182730523
Wat een schrik Jentin en wat SQ al zegt, het kan eigenlijk iedereen gebeuren inclusief de godverdomme. De verhalen zijn hier niet aan te slepen hoor wat dat betreft.

Ik lees een hoop snotteraars, balen is dat. Bij B en nu ook bij Juul gebruik ik een geursteen met eucalyptus, staat een metertje van haar bed af. Het ruikt lekker en fijn voor de snot. Ik heb wel het idee dat het helpt dus wie weet.

Noteert boter tip van Malteser.

Gisteren naar Kasteel de Haar geweest met zijn 4tjes en een vriendin met 2 zoontjes. We kennen hun van de zomervakantie vorig jaar en de klik was zo leuk dat we proberen regelmatig af te spreken. Juul heeft de hele lunch in de kinderwagen geslapen. Jammer alleen dat ze tijdens de speurtocht in het kasteel (in de draagzak) klaarwakker was en dat ook liet horen. Kort gezegd, ze vond het maar saai en het galmt goed in bepaalde zalen.
pi_182730555
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 08:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik breek alleen even in, maar waarom staat deze post bol van zelfafstraffing? Zoals je reageert is toch heel menselijk? Ik zou me ook kapot schrikken en precies hetzelfde reageren. Het is echt onnodig om zo de nadruk te leggen op wat je eventueel allemaal fout zou hebben gedaan.

Ik lees dit soort posts zo vaak op fok en ik word er zo verdrietig van ;( door de lat zo hoog te leggen voor onszelf stevenen we gezellig allemaal op een burnout af.

Gelukkig is alles goed afgelopen en jeetje, wat zul je zijn geschrokken :* je doet het goed! :*
Eens. :Y
pi_182730771
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zoiets gaat ongetwijfeld nog vaker gebeuren.

Gratis tip van Flip: op iedere buil/bult die niet open is —> boter erop. Gewoon de boter die je op je brood doet. Of net wat je in huis hebt. Dan wordt de zwelling onmiddellijk minder.
Ik leerde dat ooit op de ehbo en bijna iedere basisschool heeft om die reden ook boter in huis (ben leerkracht).

Twix vraagt hier al zelf om boter als hij gevallen is. En nadien om toverzalf (= vallen en stoten creme).
Goede tips heb jij altijd! ^O^ Ik geloof dat ze er op de opvang wel wat op hebben gesmeerd (ik heb hem zelf niet gebracht dus weet niet precies wat) maar boter ga ik onthouden.

Ik ben overigens niet zo'n ramptoerist die bij elke ellende foto's maakt van mijn kind :@. Het gebeurde op zo'n haastmoment (we hadden allemaal al weg moeten zijn) dat ik even een foto wilde voor een moment dat ik rustig zat en het even goed kon bekijken
pi_182730814
En eens met SQ Jentin! Ik had waarschijnlijk ook zo gereageerd.

Veel zieke en snotterige kindjes ook hier ;(

Ik benieuwd hoe het verder gaat vandaag hier. Mijn vader is 65 geworden vandaag en we gaan met z'n allen wokken. Gisteravond was drama en vanochtend dit en dan nog een dag naar het kdv, ik laat me verrassen maar heb er een hard hoofd in :')
pi_182731007
Ah Belle, arme baby ;( Kees had ook een mooie blauwe plek op z'n hoofd, geen idee hoe hij daaraan gekomen was... Goede tip van boter! En die vallen en stoten crème moet ik ook echt eens halen. Heb er alle vertrouwen in dat we het bij Kees nog wel vaak nodig gaan hebben *)

En Jentin, kan me voorstellen dat je enorm schrok zeg! Coole kikker wel, die baby van je!

En ik jompel even voor de omgekeerde Fok!-wet *O* Na het klagen van gisteren heeft Kees vannacht gewoon het klokje rond geslapen (van 19-7 uur)! Wel met 2 voedingen (ik de eerste, vriend de 2e), maar daarna direct weer slapen, en er verder helemaal niet uit geweest. En ik was al om 20.30 gaan slapen, zodat ik alvast wat slaap had gehad als hij ging spoken. Dus ik heb gewoon 10 uur geslapen! *O* Dat was me toch eens even lang geleden.
pi_182731443
Jentin, die primaire reactie zou ik ook hebben. Zou me rotschrikken en dan flap je er wel eens wat uit.
Heb je het kdv nog gesproken?

Spees, fijne experimenten wel in de drukke ochtendspits :X . Maar goed, als hij dan nu maar onthouden heeft dat drinken met je mond dicht dus een no-go is. ;) Balen van je nacht. Dat schiet ook nog niet zo hard op hè...

Exode, eucalyptusgeursteen? Waar haal je zoiets? Klinkt namelijk beter dan een opengesneden ui waarna de hele slaapkamer naar friet speciaal ruikt.

BelleFleur, gefeliciteerd met je vader. En uhm, succes vanavond. Of sterkte. Net wat je nodig hebt.

Beterschap voor alle snotterkindjes en :* voor alle mama’s met slechte nachten en speciaal even een :* voor Songeur.

Jagar, hoe is het met jou?
pi_182731557
Even jompelen hoor! Niet alleen:

- ..sliep Günther na drie slapeloze buikgriepnachten afgelopen nacht -> 21:15 - 05:00 - 07:45.. O+

- ..at -ie na vier dagen vast voedsel weigeren vanmorgen een volkoren cracker, een halve mandarijn, een pluk beenham en een kontje geroosterd brood met kokospasta.. O+

-..poepte -ie zichzelf vanmorgen weliswaar letterlijk van enkels tot oren onder, maar met ontlasting van een normale consistentie in plaats van diarree.. O+

..maar nou slaapt -ie op dit moment ook nog eens voor het eerst in iets van twee maanden een dutje in! zijn! eigen! ledikant! :o

Ik heb mijn echtgenoot die aan den arbeid is ervan verwittigd en die heeft werk speciaal even onderbroken om mee te jompelen. :7

Nu eens bijlezen. Dat wil zeggen, tot Günther doorheeft dat -ie niet tegen me aan krioelend in het grote bed ligt en het op een krijsen zet. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182731670
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Songeur het is geen klein dipje dat je hebt. Aanhaken is sowieso overgewaardeerd. Af en toe lezen hoe het met je gaat, dat vind ik juist wel fijn. :)
Dit! Bedankt dat je van je laat horen Songeur, heb vaak aan jullie gedacht :*
Hartstikke tof dat je kleine het zo goed doet en dat je überhaupt huishouden en sport al voor elkaar krijgt vind ik reuze knap klinken - genoeg verse moeders die daar de eerste maanden volop moeite mee hebben zónder dat ze ook nog tegen een postnatale depressie op hoeven te boksen. Wees gerust trots op jezelf met hoe het nu al gaat. Veel liefs!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182731736
Och, beterschap voor Sofie en sterkte vandaag, Takkie! Same voor U.tje van DUMAN! :*

Jentin, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg, allemachtig! Gelukkig met een sisser afgelopen. O+ En pedagogisch, schmedagogisch op zo'n moment hoor! :7

quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 22:31 schreef Loj het volgende:


Ik ben vanavond voor het eerst weer, in ongeveer 9 maanden, wezen zwemmen (nou oké aquarobics). Zo, ik vond het zo moeilijk Li achter te laten (en ik ben daar normaal wel makkelijk in). Li had het super gedaan, maar was wel wakker en wat onrustig geweest. Toen ik thuis kwam, kreeg ik een grote lach en viel ze daarna meteen in slaap O+ Mama is toch nog nummer 1 O+ En nu moet ik haar naast mij neer leggen in haar bedje, maar ik wil niet :D ;)
Hehe, awww O+ Afgezien van het gemis van je ukkepuk, vond je het verder wel lekker in het water?
Ik was zelf een tijdje geleden juist weer begonnen met zwemmen tussen 07:00 en 08:00 (voordat mijn dude naar kantoor vertrekt) maar toen begonnen ineens de Nogal Beroerde Nachten, dus nu alweer twee maanden niet van gekomen. Hopelijk snel weer, want O+ zwemmennnnn O+
(Ging zelfs nog baantjes trekken bij 41 weken zwanger :7 )

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 25-10-2018 11:19:41 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182731812
Ooo, bult voor Casper! Boksje met Günther dan maar, Fleur - die heeft z'n eerste blauwe oog te pakken, dankzij vallen :X

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:45 schreef exode het volgende:
Kort gezegd, ze vond het maar saai en het galmt goed in bepaalde zalen.
:D Niks blèrt zo lekker als een kasteel natuurlijk O+

Okee, soort van bij nu. Sorry voor alle posts :') Als ik nog mod was geweest had ik ze even samengevoegd, was vergeten dat ik dat nu niet meer kan 8-)

[ Bericht 71% gewijzigd door minilot op 25-10-2018 11:23:53 ]
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 25 oktober 2018 @ 11:40:48 #166
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182732186
Ach gossie, die Casper met dat ei op z'n hoofdje :*.

Eens met SQ, Jentin. Een hele begrijpelijke reactie van jouw kant. Ook wat het KDV betreft trouwens. Dat niemand de verantwoordelijkheid neemt is erg jammer.

Fijne tip van Malteser :Y.

Takkie, sterkte vandaag!

En een :* voor Songeur.

Wij zijn bij het CB geweest. Ik maakte me zorgen over of I. wel voldoende voeding binnen krijgt en nu blijkt hij dus afgevallen te zijn. Vanmiddag word ik door een LK gebeld die weer met ons mee wil kijken en hopelijk komt daar iets uit waar ik mee aan de slag kan. Anders wordt het toch bijvoeden met KV. Als hij maar tevreden en blij is, maar wat vind ik het jammer als het zo loopt. Al weet ik ook wel dat ik echt alles heb gedaan om het toch door te zetten met BV. En toch geef ik mezelf dan de schuld van... alles eigenlijk? Ik weet het niet. Maar zodra er iets niet goed gaat ben ik zó hard voor mezelf. Misschien toch maar weer eens met iemand gaan praten. Ik probeer echt wel te genieten van deze tijd maar de zorgen en schuldgevoelens zijn toch wel allesoverheersend.
pi_182733061
Minilot, hier ook jompels voor Günther! *G* Fijn dat hij weer fitter is!

Helsinki, ah dat is naar. Goed dat er een LK gaat bellen. :*
pi_182733203
Jullie moeten allemaal niet zo streng voor jullie zelf zijn Jentin, Helsinki :*

Helsinki, je doet er alles aan. En misschien hoeft de borstvoeding helemaal nog niet te stoppen, goed dat een LK mee gaat kijken in ieder geval. Ik hoop dat diegene jullie goed kan helpen.

En ik zie dat het met Günther weer een stuk beter gaat, wat fijn!

En nog een :* voor iedereen die er eentje nodig heeft.
pi_182733725
Malteser we hebben een simpele geursteen en daar doen we bij verkoudheid eucalyptus geurdruppels op, het liefste zuivere etherische olie maar die is duurder dan parfumolie. Ik heb nog hele voorraden hier vanwege de massagepraktijk die ik had tot een jaar geleden.

Zoiets: https://www.bol.com/nl/p/(...)it/9200000080936582/ maar dit is wel een belachelijk hoge prijs. Bij natuurwinkels zijn ze rond de 3 euro.

B, Juul en wij hebben allemaal een geursteen in de slaapkamer. In de zomer doen we er lavendel op, vinden muggen niet fijn.

Ik ben sowieso nogal van lekkere geurtjes, ik heb ook belachelijk veel parfum in huis :@

Voor de baby's die al 6 maanden of ouder zijn: luuf onder de voetjes voor het slapen gaan en sokjes aan.
  donderdag 25 oktober 2018 @ 13:37:16 #170
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182733984
Ik hoop echt dat het lukt om wat milder voor mezelf te zijn :).
De LK komt vanmiddag al langs, ben benieuwd.
pi_182735332
Gunther *O* *O*

Helsinki :* Zo ver als jij nu bent ben ik niet eens gekomen met de borstvoeding omdat ik zelf gewoon al eerder afgehaakt ben. Je bent een goede moeder, niet zo hard voor jezelf zijn :* Ik hoop dat de LK wat voor jullie kan betekenen!

En Songeur :* Ik sluit me nog aan bij de rest!
pi_182735599
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 11:15 schreef minilot het volgende:
Ooo, bult voor Casper! Boksje met Günther dan maar, Fleur - die heeft z'n eerste blauwe oog te pakken, dankzij vallen :X

[..]


Okee, soort van bij nu. Sorry voor alle posts :') Als ik nog mod was geweest had ik ze even samengevoegd, was vergeten dat ik dat nu niet meer kan 8-)
Viel me al op dat je niet meer blauw bent, geen mod meer dus?

En jeej inderdaad voor Günther! Fijn om weer even je handen vrij te hebben en even beter te slapen hè!
pi_182735690
Helsinki, rot is dat hè die zorgen. Fijn dat er een lk komt kijken. Ik vond een plan hebben in ieder geval een fijn houvast om te hebben. Bij Kees had (en heb) ik ook altijd zorgen over of hij genoeg aankomt, niet druk om maken is gewoon enorm moeilijk. En dat maakt je ook moeder hè, je krijgt er gratis ook een hoop zorgen bij. Had ik me niet echt zo gerealiseerd voor ik Kees had. Maar trek tijdig aan de bel, want kunnen genieten is (naast het druk maken) ook wel heel fijn!
pi_182736249
Nou, wat de rest ook zei Helsinki! Respect voor de moeite en energie die je erin steekt en als het niet meer lukt is kv echt geen schande!

Jeej! Gunther in zijn eigen bedje :D en het was heerlijk om weer even te sporten. Wel een beetje last van mijn bekken vandaag, maar dat hoort er ook een beetje bij!

Klinkt interessant zo’n geursteen exode, straks eens googelen :)

En verder :* voor iedereen die het nodig heeft!

Li en ik hadden een rondje cb. Ze weegt bijna 5 kilo en is al 56 cm. Dus ik mag maatje 50 nu echt gaan opruimen en maat 62 tevoorschijn halen O+
Wel heel bijzonder trouwens, je kan met de GroeiGids meerdere groeicurves samenvoegen en Js en Li gaan echt precies gelijk op :)
Prikjes waren zielig en ze was met echt een uur lang ontroostbaar. Nu ligt ze op papa te slapen en lig ik even in bad O+
Ik ga nu op zoek naar leuke kleertjes voor Li online, want die heb ik nog steeds niet :(
pi_182736393
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 18:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
NJ ik heb me laatst ingehouden omdat ik het zelf niet leuk vond on te weten. Nou ga ik het toch zeggen, misschien heb je er wat aan.
Bij Banaan was het tongetje steeds eruit een teken van reflux. Dat was wat het CB me erover vertelde. Na zo'n zes maanden werd het minder, ik denk dus wel dat het klopt.
Vervelend voor jullie dat ze zo onrustig is en blijft. -O-
Input is altijd welkom! :9 O+
We hebben in onze omgeving meerdere (jonge) moeders met kindjes met (verborgen) reflux die van alles herkennen bij ons Spookje op dat gebied.. Maar... ons CB wil er niet aan. 't is niet zo zeggen ze, ze mist bepaalde symptomen.. Dus ja, lastig.

Maar goed, ze drinkt nu maar ongeveer 5x per dag (wel grote flessen) en groeit goed. Dus buiten dat het mogelijk vervelend is lijkt ze er niet echt onder te lijden.. Proberen maar gewoon alles aan te houden wat gedaan wordt met reflux.. Baadt het niet, schaadt het niet denk ik maar.

Misschien dat het klok verzetten helpt straks!

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 01:11 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie is nog steeds wakker, heeft koorts gehad maar die was net gezakt naar 37,5graden. En teckel heeft 2 uur terug een 2de aanval gehad. Beestje is pas 2 jaar ;( Ik gok dat ik vannacht geen oog dichtdoe.

Morgenochtend afspraak bij de gynaecoloog vanwege oplossende onderhuidse hechtingen die niet willen oplossen. En eind van de ochtend inwendig onderzoek bij de bekkenbodemtherapeut vanwege toenemende klachten.

Na zo’n dag als vandaag blijken er toch nog ineens wel heel veel hormonen door m’n lijf te razen ;(
Hoe was het bij de gynaecoloog?

Welke klachten had je dat ze je doorverwezen hadden?

quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 07:39 schreef Jentin het volgende:
Phi is echt vol gas aan de rol inmiddels en doet ook die bikkelcrunches :+ Soms rolt ze per ongeluk terug ook nog, maar dat gaat echt Ollie-style: head first en dan *boink*

Gister nog een hartstilstand: Caesar trok per ongeluk de maxicosi van de salontafel, met Phi erin :o Ik schrok me dood, brulde superpedagogisch keihard ‘Godverdomme!’ ( :@ niet trots op). Caesar huilen, want die viel om en had zichzelf ook bezeerd - en hij schrok van mijn neanderthalerige uitbarsting :X Phi bleef uiterst neutraal: :{ Gaf geen krimp. En toen Caesar uitgehuild was, snikte ie ook nog: ‘Ik ben zo blijhijhij dat ze niet dooooood is ;(

Niet mijn beste staaltje ouderschap. Goddank had ik Phi wel al vastgemaakt in dat ding.
Mag ik stiekem toch lachen zoals je het omschrijft? :@ Kon het zo voor me zien! Zo cute hoe Caesar dan reageert en hé! Positive thinking! Jij kan heul goed je kindje vastmaken haha!
pi_182736399
Hallo,

Per 23-10 (rond 13;30) mag ik ook hier posten.

Hij heet Senn, is 56cm en woog bijna bijna 8 pond.
Helaas is hij sinds de geboorte al wel wat gewicht kwijt omdat hij het drinken uit mamma nog lastig vindt. Daarom nu aan de fles met gekolfde melk..

De nachten ging wel prima tot nu toe.

Zijn grote zus (7j) vindt het allemaal spannend en wil graag helpen met alles, maar snapt nog niet helemaal dat dit niet altijd kan..
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_182737163
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:00 schreef Cultuur058 het volgende:
Hallo,

Per 23-10 (rond 13;30) mag ik ook hier posten.

Hij heet Senn, is 56cm en woog bijna bijna 8 pond.
Helaas is hij sinds de geboorte al wel wat gewicht kwijt omdat hij het drinken uit mamma nog lastig vindt. Daarom nu aan de fles met gekolfde melk..

De nachten ging wel prima tot nu toe.

Zijn grote zus (7j) vindt het allemaal spannend en wil graag helpen met alles, maar snapt nog niet helemaal dat dit niet altijd kan..
Welkom! En gefeliciteerd.
Je bent vast voorgelicht maar een beetje gewicht kwijt, de eerste dagen na de geboorte, is helemaal niet gek hoor. Ze vallen vaak eerst af en komen dan aan.
En oefenen jullie nog wel met live borstvoeding uit de tepel? :)
pi_182737271
Morgen officieel laatste verlofdag van m'n vriendin. :o

Gelukkig geregeld dat dit weekend ook nog even vrij is... :9
pi_182737390
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 16:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Welkom! En gefeliciteerd.
Je bent vast voorgelicht maar een beetje gewicht kwijt, de eerste dagen na de geboorte, is helemaal niet gek hoor. Ze vallen vaak eerst af en komen dan aan.
En oefenen jullie nog wel met live borstvoeding uit de tepel? :)
Natuurlijk gaan we zo goed mogelijk proberen weer met de tepel verder te gaan.
Verloskundige vond het echter wel wat zorgwekkend dat de gewichtsafname al 10% is.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_182738745
Mini wat fijn dat Günther zo’n top ochtend had! Hoelang heeft hij in zijn eigen bed geslapen?

Takkie, hoe gingen je afspraken vandaag?

Helsinki ik ben benieuwd hoe het gegaan is net de LK vanmiddag. Hopelijk weer wat houvast om de borstvoeding door te zetten, maar anders is bijvoederen mrt kunstvoeding echt geen schande he?! Maar dat is makkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Je bent een top moeder :*

Goede stats Loj *O*

Gefeliciteerd Cultuur *O* 10% is wel
flink al, goed om dan bij te voeden. Hopelijk lukt het hem snel om volledig op mama’s melk te groeien.

Zo dat is hard gegaan NJ. Hoeveel dagen gaat je vriendin werken?
  donderdag 25 oktober 2018 @ 19:40:28 #181
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182741050
Vraagje, passen de avent natural spenen op difrax handgreep flessen? of zijn er van een ander merk handgreep flessen waar ze passen?

Klein grote baby kan al heel goed zelf flesjes vasthouden, maar die van avent zijn zo onhandig.
pi_182743045
Helsinki, ben benieuwd alwaar de lk voor tips had. In ieder geval een :* voor jou! heb het vertrouwen in jezelf dat je de besluiten neemt waarvan jij vindt dat die het beste bij jou en je baby passen.

*O* voor een herstellende en slaap-update van Gunther.

Jentin ik kan me je schrik goed voorstellen. Maar je schrijft altijd zo vol liefde over je kids. Zolang ze dat het meeste van je voelen en meekrijgen is het goed toch.

Goede tip Malteser, waar boter al niet goed voor is!

De rest ben ik kwijt :@

Op verzoek van Sofie voeden was er vandaag haast niet bij doordat ik zoveel afspraken had staan waar ik op tijd moest zijn. Maar ik was overal (net) op tijd.

NJ; ik ben doorverwezen/terugverwezen voor een extra controle bij de gyneacoloog omdat bij de nacontrole bij de verloskundige op meerdere plekken nog onderhuids knoopjes te voelen waren van het hechtdraad. En ik kan momenteel nog steeds geen spijkerbroek aan zonder pijnklachten. Omdat er na de bevalling heel veel gehecht is (volgens de gyn was het een puzzel :') ) was er nu een extra controle.

De controle verliep goed. Gyn was heel tevreden en heeft goed uitgelegd wat ze verwacht qua herstel: zolang ik borstvoeding geef zal het niet volledig herstellen. Je mist dan namelijk oestrogenen in je lijf die de doorbloeding bevorderen. Maar het goede nieuws is dat na het stoppen met borstvoeding ik waarschijnlijk binnen 2 maanden van de klachten af ben. Duurt voorlopig dus nog wel even maar het perspectief is goed!
Onderzoek bij de bekkenbodemtherapeut was ook positief. Alle spieren doen het nog wel alleen het uithoudingsvermogen is weg. Maar dat is trainbaar. Zij verwacht dat ik met 2-3maanden qua bekkenbodem klachtenvrij ben.
En dat was weer einde open-dozen-dag :P

Sofie voelt zich weer wat beter. Flink verkouden/snotterig maar Gwen verhoging meer. Ga zo proberen of ze in bed kan slapen i.p.v. in mijn armen. En dan plof ik er zelf naast :z
M’n schoonouders houden teckel in de gaten tot vriendlief thuis is van z’n avonddienst.

Dit was weer veels te lang over onszelf. Vanaf morgen zal ik weet socialer doen ;)
pi_182744679
Fijn dat er duidelijkheid is Takkie! Maar erg fijn klinkt het niet nu :o

Gefeliciteerd Cultuur! Leuke naam ook :)

Wokken ging goed vanavond! Het kdv appte om 15:00 dat ie al 7 diareeluiers had gehad en ook al in bad was geweest daar dus was op het ergste voorbereid :'). Mijn vader moest huilen om het knutselwerkje O+ Maar hij werd in de kraamweek volgens mijn moeder ook al emotioneel als de naam Casper viel _O- O+.

Morgen gaat Casper een ochtend wennen op zijn nieuwe kdvlocatie en heb ik voor het eerst sinds 9,5 maand écht een paar uur niks :o

Heb jij het kdv nog gesproken Jentin?
pi_182748743
Ja, heb een gesprek gehad. Ik heb gezegd dat die speen me dwarszat, dat ik het niet fris vind en dat het maar een raar verhaal was dat zogenaamd niemand dat dan gedaan heeft. Dat ik hieraan en aan andere dingen een vervelend gevoel heb overgehouden en dat ik daarvan baal, omdat ik wel mijn nog heel jonge baby’tje daar kom afleveren en dat zonder zorgen wil kunnen doen.
Ik heb ook nog gezegd dat ik het heel raar vond hoe de invalster zich gedroeg. Ze snapten geloof ik eerst niet dat het me niet ging om het feit dát er een invaller was, maar om het feit dat zij niet op of om kijkt als ik binnenkom, niks zegt, me niks vraagt en me zomaar een baby uit de box laat halen. Terwijl zij me niet kent, ook niet de buitendeur voor me heeft opengemaakt, en dus niet kan weten of ik de moeder ben of überhaupt een moeder of misschien wel een gestoorde ex ofzo :')

Nouja, ze begrepen het allemaal heel goed, sorrysorry en mea culpa en ze gingen e.e.a. ook bespreken met het overige team. Het speenverhaal blijft echter voor eeuwig onopgehelderd.

Dus ja... het was ok, en ik denk dat het goed is dat ik alles heb uitgesproken. Komt zo’n incident nog een keer voor, is het wel klaar daar.

Takkie, wat een ellende allemaal. Fijn dat de vooruitzichten goed zijn! (Bij jouw omschrijving ‘puzzel’ kneep ik onwillekeurig m’n benen tegen elkaar. Beetje zoals mannen doen als ze een andere man op een fietsstang zien klappen :+)

Een vrije ochtend, Belle :o O+ En wat lief van je vader. Mijn vader huilt nooit, behalve toen hij voor het eerst mijn kinderen vast had. (En toen ie mij in m’n trouwjurk zag O+)

Gefeliciteerd, Cultuur. Stoere naam! Hopelijk gaat het groeien snel beter.

Bedankt nog voor de botertip, btw. Ik heb hier zo’n tube ‘Vallen en stoten’-gel (ofzoiets) met het hilarische opschrift ‘voor kneuzen’ _O- Werkt perfect, maar die tube is voortdurend kwijt. Ik zie ‘m altijd ergens liggen als ik ‘m níet nodig heb. Boter weet ik wel te vinden :+
pi_182749363
Cultuur gefeliciteerd en welkom hier!

Jentin goed dat je het hebt besproken en hopelijk blijft het dan alleen bij dit incident.

Mijn baby was wat lastig met in slaap komen, maar toen hij sliep om 23.00u sliep hij tot 03.00u O+ en na een tiet leeg gedronken te hebben sliep hij weer tot 07.30u O+ heeeeeeerlijk!
pi_182750379
Bedankt voor de welkoms allemaal,

Afgelopen nacht ging het alweer beter, zowaar bij elke voeding er 15 tot zelfs 25ml in gekregen, de voeding van 2 uur ging het kolven niet zo lekker, dus om 5 uur Senn maar gewoon aangelegd en dit ging volgens mijn vrouw prima. Ik heb hier als een echte betrokken echtgenoot eigenlijk gewoon doorheen geslapen. (sorry)

Vanmorgen gewogen en er is 10 gram bij gekomen, dat is dus prima.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_182751249
Welpje is 1 maand en 2 dagen en ik trok hem vanochtend maat 62 aan! En het past! :o
pi_182751476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef lunapuella het volgende:
Welpje is 1 maand en 2 dagen en ik trok hem vanochtend maat 62 aan! En het past! :o
Oei, wat gaat dat rap zeg! M is nu 5 weken en zit nog in maat 50. Ik ga snel maat 56 eens uit de kast trekken :o
pi_182751536
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:14 schreef lunapuella het volgende:
Welpje is 1 maand en 2 dagen en ik trok hem vanochtend maat 62 aan! En het past! :o
Mnoh, lekker beertje :D

Aure, wat een heerlijke nacht zo! *O*

Erdoorheen slapen mag, Cultuur, zolang je de volgende dag maar niet zegt dat je de nacht zo pittig vond, omdat je ‘ook toch een beetje wakker werd steeds’ :+
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:11:01 #190
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_182754535
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:29 schreef Jentin het volgende:
Erdoorheen slapen mag, Cultuur, zolang je de volgende dag maar niet zegt dat je de nacht zo pittig vond, omdat je ‘ook toch een beetje wakker werd steeds’ :+
Dat idd :+

Ik trek dat heel slecht. Net als ‘maar ik werk, jij hoeft/moet niets de hele dag’

Verder is ie lief hoor en werkt ie ook echt keihard om van ons nieuwe huis en waar paleis te maken, maar toch :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_182754646
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:11 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dat idd :+

Ik trek dat heel slecht. Net als ‘maar ik werk, jij hoeft/moet niets de hele dag’

Verder is ie lief hoor en werkt ie ook echt keihard om van ons nieuwe huis en waar paleis te maken, maar toch :')
Ik leef niet in het waanbeeld dat mijn taak zwaarder is momenteel.. ik zie bij thuiskomst uit het werk al meteen in haar ogen dat ze afgemat is, ondanks/dankzij de kraamhulp en onze 7jarige grote zus.

Fysiek moet het lichaam natuurlijk enorm herstellen van de geboorte zelf, slaaptekort en een dochter die moet wennen aan de nieuwe gezins dynamiek helpen natuurlijk echt niet mee.

Zodra de kraamhulp niet meer komt ben ik een week vrij om haar gewoon voltijd te ondersteunen.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:42:44 #192
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182755149
Jullie zijn lief O+. Het was een fijn consult, heb een update in het topic over borstvoeding geplaatst. En I heeft ons - na een week niet gepoept te hebben - vandaag getrakteerd op twee poepluiers :9. Een opluchting voor ons allemaal, maar ik denk vooral voor het jochie. Wat ging dat buikje toch tekeer zeg.

Ellie, je hebt helemaal gelijk wat die zorgen betreft. Ook ik had het mij niet zo gerealiseerd. Ik begrijp mijn eigen moeder nu ook veel beter. Die kon zich vroeger ook zo veel zorgen maken om mij en dan had ik zoiets van 'ach welnee, nergens voor nodig want het komt heus wel goed hoor!' :').

Welkom Cultuur! En gefeliciteerd natuurlijk.

Even een *O* voor Aure haar goede nacht.

Loj, is het nog gelukt met de kleertjes? Wat zoek je precies? Mooie stats van Li!

Takkie, dat is best een fijn vooruitzicht wat betreft herstel :). Na hoeveel weken had je een nacontrole bij de VK en is er toen op eigen verzoek naar de hechtingen gekeken?

Luna, wauw! Welpje doet het goed zeg O+. Ons jommetje past nog in mt 50. 56 gaat ook wel maar is nog een beetje ruim. Hij is volgens het CB nu 54,5 cm lang en papa is helemaal van slag want die had hem opgemeten en toen was hij 60 cm :').
pi_182755784
Het consult klinkt in ieder geval alsof je er echt iets aan hebt! Ik hoop dat het jullie gaat helpen.

Ik dacht dat ik vandaag wel wat kon werken tijdens de slaapjes van Jip. What was I thinking :') Uitgerekend vandaag hangt ie weer eens de sticker uit :D
pi_182756361
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 11:29 schreef Jentin het volgende:

[..]


Erdoorheen slapen mag, Cultuur, zolang je de volgende dag maar niet zegt dat je de nacht zo pittig vond, omdat je ‘ook toch een beetje wakker werd steeds’ :+
Of na een nacht met 4 voedingen "nou, de kleine heeft ook lekker doorgeslapen he!"

o|O
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182756412
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 14:42 schreef Helsinki het volgende:
Takkie, dat is best een fijn vooruitzicht wat betreft herstel :). Na hoeveel weken had je een nacontrole bij de VK en is er toen op eigen verzoek naar de hechtingen gekeken?
Na 6 weken had ik een nacontrole bij de VK. Omdat we toen bespraken dat ik nog best veel last had vroeg ze of ze het nog na mocht kijken. Geen idee of ze standaard de hechtingen nog een keer controleren. Maar ik had er erg veel dus vond het wel ‘fijn’ als iemand met meer ervaring ernaar keek.

Moest lachen om je man die 60cm had gemeten :)

Cultuur; zo lezen ben je een lieve papa en man. Er doorheen slapen mag hoor, zolang je maar wakker wordt als er om hulp gevraagd wordt
;)

Welpje groeit hard, Luna! Sofie draagt maat 56 nog net, maar past 62 nu goed. Maar zij is ruim 11 weken nu.

Aure dan maar gebruik maken van de stickerdag en het herfstweer. Lekker op de bank met wat te snoepen en een leuke film/boek.

Sofie voelt zich weer een stuk beter. Nog wel snotterig maar hoest bijna niet meer en is weer een stuk vrolijker. We hebben vannacht samen van 22.00 tot 5.00 in coma gelegen :z en daarna tukte ze weer door tot 9.30. Ik ben weer helemaal uitgerust.
pi_182756710
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 15:55 schreef Wolken het volgende:

[..]

Of na een nacht met 4 voedingen "nou, de kleine heeft ook lekker doorgeslapen he!"

o|O
:{ Ik doe natuurlijk enorm mijn best, maar ga geen beloftes doen dat ik elke keer voeden ga meemaken.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:18:33 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_182756748
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:16 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

:{ Ik doe natuurlijk enorm mijn best, maar ga geen beloftes doen dat ik elke keer voeden ga meemaken.
Hahaha, zie het niet als een persoonlijke aanval he ;) Hier ventileren de dames soms even hun eigen frustraties van het thuisfront :+
disclaimer
pi_182756758
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:16 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

:{ Ik doe natuurlijk enorm mijn best, maar ga geen beloftes doen dat ik elke keer voeden ga meemaken.
Hoef ook niet. Best nutteloos allebei wakker te zijn voor iets wat de ander ook alleen kan doen. Heeft er tenminste nog iemand slaap.
Maar het is dan niet handig te zeggen tegen je vrouw dat de kleine zo lekker doorgeslapen heeft terwijl zij nog net niet in een ugly cry schiet onder invloed van slaaptekort en hormonen. ;)
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:20:02 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_182756777
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:18 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hoef ook niet. Best nutteloos allebei wakker te zijn voor iets wat de ander ook alleen kan doen. Heeft er tenminste nog iemand slaap.
Maar het is dan niet handig te zeggen tegen je vrouw dat de kleine zo lekker doorgeslapen heeft terwijl zij nog net niet in een ugly cry schiet onder invloed van slaaptekort en hormonen. ;)
Hier is de ultieme payback al tijden gaande, sinds de hormonen verweekt zijn word ik niet meer wakker van huilende kinderen :P
Dus als er nu 1 ligt te blèren is het 10/10 mijn man die er uit gaat :')
disclaimer
pi_182756817
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hier is de ultieme payback al tijden gaande, sinds de hormonen verweekt zijn word ik niet meer wakker van huilende kinderen :P
Dus als er nu 1 ligt te blèren is het 10/10 mijn man die er uit gaat :')
Ik zou bijna willen ruilen, bijna :P
pi_182756916
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 09:56 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Goede tips heb jij altijd! ^O^ Ik geloof dat ze er op de opvang wel wat op hebben gesmeerd (ik heb hem zelf niet gebracht dus weet niet precies wat) maar boter ga ik onthouden.

Ik ben overigens niet zo'n ramptoerist die bij elke ellende foto's maakt van mijn kind :@. Het gebeurde op zo'n haastmoment (we hadden allemaal al weg moeten zijn) dat ik even een foto wilde voor een moment dat ik rustig zat en het even goed kon bekijken
Ik vind het zwevende kusje ernaast wel heel aandoenlijk O+
pi_182757209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Hahaha, zie het niet als een persoonlijke aanval he ;) Hier ventileren de dames soms even hun eigen frustraties van het thuisfront :+
Ik zit al te lang op Fok! om met aangevallen te voelen hoor ;-)

maar ik snap heel goed dat niet elke papa even lekker meewerkt / aanvoelt.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_182757697
Ik was even binnen met een vraag.

Zijn er baby's die een speen niet snappen? Onze M wil wel op de speen zuigen maar hij lijkt meer te sabbelen en duwt de speen alleen maar zijn mond uit. Heb nu een kleine speen van Difrax. Nog tips voor andere spenen misschien?
pi_182757741
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 16:16 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

:{ Ik doe natuurlijk enorm mijn best, maar ga geen beloftes doen dat ik elke keer voeden ga meemaken.
nee joh, vooral lekker doorslapen als je niets kan doen om haar te helpen. maar vraag sochtends eerst hoe haar nacht is geweest voordat je roept dat het een goede nacht was / de kleine heeft doorgeslapen / enz.

in het begin vond ik het wel fijn dat mijn man snachts hielp met luier verschonen, kruik opwarmen, enzo. maar op een gegeven moment hoeft de luier snachts niet meer te worden verschoont en borstvoeding kan hij niet overnemen dus ik laat hem slapen. dan is er overdag tenminste nog iemand wakker.
pi_182757880
Ineens voelde Günther wel heel groot, vandaag mailtje naar onze voorkeursbasisschool (Daltononderwijs) gestuurd om alvast te vragen of ze daar wachtlijsten hebben. :o :X

Cultuur, welkom! *O* Ik gun het mijn echtgenoot zeer dat -ie doorslaapt hoor, in elk geval tot -ie een manier uitvindt om zelf borstvoeding te geven ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182757950
Als we 's nachts te lui zijn om de beeb te verschonen, drie van de vier keer drijven we dan in een zee van pies 's morgens -O-
Nog altijd geen luiers gevonden die Günthers output gedurende acht á tien uur binnen de randjes houden. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182758115
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik was even binnen met een vraag.

Zijn er baby's die een speen niet snappen? Onze M wil wel op de speen zuigen maar hij lijkt meer te sabbelen en duwt de speen alleen maar zijn mond uit. Heb nu een kleine speen van Difrax. Nog tips voor andere spenen misschien?
mijn beide kinderen waren geen speenkinderen... ze wilde of snapte t niet... Enkel de pink :')
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:40:38 #208
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182758154
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:27 schreef minilot het volgende:
Als we 's nachts te lui zijn om de beeb te verschonen, drie van de vier keer drijven we dan in een zee van pies 's morgens -O-
Nog altijd geen luiers gevonden die Günthers output gedurende acht á tien uur binnen de randjes houden. :')
Wij gebruiken alleen nog maar Pampers nappy pants.
Nooit een lek ^O^
pi_182758173
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik was even binnen met een vraag.

Zijn er baby's die een speen niet snappen? Onze M wil wel op de speen zuigen maar hij lijkt meer te sabbelen en duwt de speen alleen maar zijn mond uit. Heb nu een kleine speen van Difrax. Nog tips voor andere spenen misschien?
Mijn baby pakt alleen spenen met de kers/naturel vorm, helemaal rond dus zonder afgeplatte kant. En hij heeft ook liever een iets grotere speen, 3 tot 6 maanden pakt ie niet maar 6+ wel. Hij is nu bijna 5 maanden. Misschien gewoon wat verschillende proberen?
pi_182758201
Geen speentips hier: ook alleen op onze vingers gesabbeld. Tot er een tandje kwam, toen helemaal niks meer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:40 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wij gebruiken alleen nog maar Pampers nappy pants.
Nooit een lek ^O^
Al geprobeerd. Hielp niet! Onze plaskampioen heeft zichzelf al door heel wat A- en B-merkvarianten heengewaterd. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_182758474
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Al geprobeerd. Hielp niet! Onze plaskampioen heeft zichzelf al door heel wat A- en B-merkvarianten heengewaterd. :')
een wasbaar overbroekje over de wegwerpluier als extra buffer?
pi_182758517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:56 schreef Elleska het volgende:

[..]

een wasbaar overbroekje over de wegwerpluier als extra buffer?
Oh, dat is eigenlijk wel een slim idee. ^O^
Aan de andere kant vind ik het ook niet zo erg om 'm 's nachts een keer te verschonen, dan ligt -ie in elk geval niet de rest van de nacht en vroege ochtend in een loeivolle luier :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_182758789
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik was even binnen met een vraag.

Zijn er baby's die een speen niet snappen? Onze M wil wel op de speen zuigen maar hij lijkt meer te sabbelen en duwt de speen alleen maar zijn mond uit. Heb nu een kleine speen van Difrax. Nog tips voor andere spenen misschien?
L. accepteert alleen de Avent Ultra Air (0-6 mnd). Op de verpakking stond dat 98% van de baby’s de speen accepteren oid.
pi_182759245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:27 schreef minilot het volgende:
Als we 's nachts te lui zijn om de beeb te verschonen, drie van de vier keer drijven we dan in een zee van pies 's morgens -O-
Nog altijd geen luiers gevonden die Günthers output gedurende acht á tien uur binnen de randjes houden. :')
Kruidvat luiers! _O_
pi_182759286
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik was even binnen met een vraag.

Zijn er baby's die een speen niet snappen? Onze M wil wel op de speen zuigen maar hij lijkt meer te sabbelen en duwt de speen alleen maar zijn mond uit. Heb nu een kleine speen van Difrax. Nog tips voor andere spenen misschien?
Hier het zelfde als Aure ook alleen maar kers spenen. Ik had gelezen dat die natursutten spenen ook wel helpen tegen baby's die het eigenlijk niet zo goed "snappen".
Die hebben ook zo'n kers vorm waardoor het lijkt op een tepel.
pi_182760753
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 17:16 schreef Peacefulll het volgende:
Ik was even binnen met een vraag.

Zijn er baby's die een speen niet snappen? Onze M wil wel op de speen zuigen maar hij lijkt meer te sabbelen en duwt de speen alleen maar zijn mond uit. Heb nu een kleine speen van Difrax. Nog tips voor andere spenen misschien?
Kees snapte alleen maar de Avent speen, zo'n ronde met een gat er in. Deze: https://m.drogisterij.net(...)et=1&partnercode=222
pi_182760848
Even heel genderneutraal en modern: wat kunnen meisjes hard gillen! Juul huilt amper meer op een dag maar dat gillen als iets niet goed zoals mevrouw het blieft. Ik ken dat van B helemaal niet. Die had 3 standen: stil, brabbelen, huilen. Juul heeft er inmiddels 6: stil, brabbelen, zacht gillen, hard gillen, heel hard gillen, huilen en heel hard huilen.

Dat heel hard gillen doet ze met name als ze net in bed ligt en de speen uitvalt. En over die speen gesproken, die pakt ze dus ineens sinds een week waardoor onze pinken rust krijgen. Merk weet ik even niet meer maar het is een glow in the dark speen. Wat een uitvinding!

Welkom en gefeliciteerd Cultuur!!
pi_182762557
Thnx voor alle reacties. Wij willen de speen niet veel gaan gebruiken, maar M was vandaag tijdens het winkelen veel aan het huilen en jammeren. De pink werkt normaal perfect, maar dat was tijdens het winkelen geen succes. Sowieso met kinderwagen de winkels in :') Ramp.

M heeft nu zo'n kersenspeen/bolle speen die in zo'n gratis doos zat. Die pakt hij dus niet goed. We gaan eens verder op zoek. Dan maar verschillende soorten kopen en uitproberen. En ook verschillende maten, ook een goede tip.
pi_182762996
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:34 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor alle reacties. Wij willen de speen niet veel gaan gebruiken, maar M was vandaag tijdens het winkelen veel aan het huilen en jammeren. De pink werkt normaal perfect, maar dat was tijdens het winkelen geen succes. Sowieso met kinderwagen de winkels in :') Ramp.

M heeft nu zo'n kersenspeen/bolle speen die in zo'n gratis doos zat. Die pakt hij dus niet goed. We gaan eens verder op zoek. Dan maar verschillende soorten kopen en uitproberen. En ook verschillende maten, ook een goede tip.
Heb je nog gekeken naar een draagzak? Iig ideaal tijdens het boodschappen doen en ze vallen er snel in slaap in.

Qua speen gebruik ik een Soothie, en dan degene met 1 dingetje eraan, niet die met die berenoortjes die je in de winkel kan kopen.

Deze:

https://www.neomaatje.nl/(...)speen,-vanaf-40-wkn-

Takkie, hoe gaat het nu met de hond? Nog naar de dierenarts geweest?

Vriendlief mag van mij ook gewoon blijven liggen, maar als ik de hele nacht wakker ben geweest van baby die erg onrustig is en van een snurkende partner moet die s'ochtends niet zeggen dat het zo een lekkere rustige nacht is geweest. Nou slaapt vriendlief nog door het brandalarm heen dus word nergens wakker van. Daar ben ik soms wel jaloers op, ik word van het minste geluidje al wakker momenteel.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182764515
Lief dat je ernaar vraagt Wolken; gisteravond gestart met 2x daags medicatie. Hondje heeft geen aanvallen meer gehad maar is door de medicatie wel duf en slaperig. Dit schijnt een bekende bijwerking te zijn en moet na 2 weken weer normaler worden. Nu moeten wij langzaamaan haar weer alleen durven te laten.

Sofie weigert ook een speen. En nadat ze 2x spruw heeft gehad stoppen we eigenlijk onze vingers ook niet in haar mond. Gelukkig vindt ze steeds makkelijker haar eigen duim om op te sabbelen.

Exode wat grappig dat je zo’n verschil merkt qua geluid produceren tussen Juul en B! Benieuwd hoeveel decibel ze haalt ;)

Sofie had een onrustige avond. Wilde niet drinken, zat wel op van alles te smakken en te sabbelen. En ze bleef maar huilen. Wanneer ik haar aan probeerde te leggen ging ze alleen maar harder huilen. Na 3 uur huilen, en steeds maar weer proberen aan te leggen, besloot ze ineens dat drinken wel een goed idee is. Geen idee wat haar nou dwars zat. Nu ligt ze al slapend te drinken. Dus zo de gok maar eens nemen en haar in bed leggen.
pi_182764731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 21:55 schreef Wolken het volgende:

[..]

Heb je nog gekeken naar een draagzak? Iig ideaal tijdens het boodschappen doen en ze vallen er snel in slaap in.

Qua speen gebruik ik een Soothie, en dan degene met 1 dingetje eraan, niet die met die berenoortjes die je in de winkel kan kopen.

Deze:

https://www.neomaatje.nl/(...)speen,-vanaf-40-wkn-

Takkie, hoe gaat het nu met de hond? Nog naar de dierenarts geweest?

Vriendlief mag van mij ook gewoon blijven liggen, maar als ik de hele nacht wakker ben geweest van baby die erg onrustig is en van een snurkende partner moet die s'ochtends niet zeggen dat het zo een lekkere rustige nacht is geweest. Nou slaapt vriendlief nog door het brandalarm heen dus word nergens wakker van. Daar ben ik soms wel jaloers op, ik word van het minste geluidje al wakker momenteel.
Ja! We hebben afgelopen dinsdag een consult gehad. Ik kwam (wederom) bij de Tula ftg uit. Mijn man twijfelde nog tussen de Tula en een andere. Maar we gaan eerst de Tula beide uitproberen. Echt een uitkomst die dingen!!! Maar, voor mij nog te zwaar om echt lang mee te lopen. Ik merk dat mijn core, en daarmee vooral mijn rug, nog erg zwak is na de keizersnede. Ik denk dat ik M er zo in ga slingeren. Het jochie is niet te genieten vandaag :'(
En na mijn mopper van van de week moet ik toch bekennen dat ik een man heb die heel veel met en voor M doet. We verdelen de nachten ook zo veel mogelijk als hij niet hoeft te werken. O+
pi_182765160
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 17:42 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Zo dat is hard gegaan NJ. Hoeveel dagen gaat je vriendin werken?
We hebben nu ingezet op 2,5 dag opvang. Even kijken hoe dat qua uren gaat uitkomen. Maximaal 25 uur in elk geval verdeeld over 3 dagen. Maar kan ook zomaar terug gaan naar 15 uur.

Vind het nog maar wel een gek idee, onze dochter van 10 weken oud naar de opvang.

Die dochter van 10 weken oud die vandaag serieus is begonnen met omrollen. Wat zeiden we ook alweer qua leeftijd Spees_Eend?
Ze gaat wel maar één kant op en vind het dusdanig vermoeiend dat het niet heel vaak achter elkaar lukt, maar steeds als we haar op haar buik leggen rolt ze zelf naar haar rug. 't gaat allemaal ineens snel. :9
pi_182766885
Jongens, ik ben zo euforisch dat ik niet kan slapen. O net bv gegeven, en daarna was hij nog wakker. Hem zo in z'n bedje gelegd, en zonder enig protest is hij zo in slaap gevallen! Vanavond was de eerste avond van onze slaaptraining. O moest 20 minuten huilen, terwijl de duutser hem af en toe op pakte, maar is daarna zelf in slaap gevallen. En dit zal vast toeval zijn nu, maar het is toch fijn. Benieuwd hoe het morgen overdag gaat!

Ik heb meegekregen de laatste tijd, maar kom überhaupt niet aan reageren toe. Ik leef met iedereen mee!
pi_182767717
Jagär, wat fijn! Dat voelt vast een beetje surrealistisch :D Hopelijk een mooi begin van nog heel veel succesmomenten, maar deze pakken ze je hoe dan ook niet meer af.
pi_182767850
Fijn Jagar!!

Casper pakt ook geen spenen met platte kant, avent gaat hier goed.

Jentin wat raar van die invaller joh! Dat zou ik ook wel gezegd hebben. Hopelijk doen ze er wat mee.
pi_182768873
Oh Jäger wat goed! Benieuwd hoe het nu overdag zal gaan, hopelijk zet het positief door O+

Peace hier is difrax een succes qua speentje; daar sabbelt ie zich mee in slaap en spuugt em dan uit :)

En verder wel alles gelezen maar kraamvisite is nu echt goed op ‘gang’ gekomen haha. Terwijl we de eerste anderhalve week bijna niemand op bezoek hadden, komen ze nu allemaal tegelijkertijd :D wel heel gezellig maar 3 is toch de max op een dag zonder zelf helemaal kapot te zijn :+ vlg week nog een hele drukke week met een bezoek aan mijn familie in België (gelijk 2,5u in de auto; heel benieuwd hoe Tijn het zal doen!) en daarna moet m’n vriend weer gaan werken :o
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_182769371
Wat goed Jagar! *O*

Priem drie keer kraamvisite op een dag, dan hoop ik dat het bij korte bezoekjes blijft. :D

Ik zag een flinke buil bij Casper. Trekt het al bij?
Toen ik het las had Banaan bijna een eerste blauw oog. Hij zat net mijn moeder torentjes om te gooien. Iets teveel aandacht van mijn moeder en hij draaide zich om, met zijn oogje recht op mijn schoen af. Gelukkig was het maar een uurtje te zien. :@

Mini wat goed, Gunther weer eens in zijn eigen bed. Is het vaker gelukt?

Verder veel gelezen, weinig onthouden. Wel wat te delen, want leuk. :)
Banaan wil nog steeds gaan staan. Al weken gaat hij op zijn knietjes zitten, armpjes vooruit als een zombie. Dan kijkt hij me triomfantelijk aan alsof hij wil zeggen "ik doe het hoor". Maar we wachten dus nog steeds. _O-

Nou pakt hij soms ook zijn bekertje of bal en ziet het eruit alsof hij zich daaraan wil optrekken. :D

Hij kan best even los staan al, als hij even vergeet aan mijn been of de kast te hangen. ;)

Gisteravond stond hij heel lief te dansen op Insomnia van Faithless. Hij vindt het ook prachtig als man of ik aan het dansen zijn.

Zijn gebaar om bij herkenning te gebruiken is die voor vogel. oO<

Gisteren zat ik in bad, mijn man was nog aan het scheren, vanaf de doucherand kwam Banaan het bad in gekukeld. Hij was wel onder de indruk, zonder huilen. :D

Mijn man klaagt trouwens dat Banaan aan zijn gezicht friemelde vannacht. Ik had vier of vijf nachtvoedingen. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182770520
Banaan die friemelt. Hoe durft ie!? :( ;)
4 á 5 keer is niet grappig.
Ik werd vannacht 4 keer wakker: 2-2 baby en kleuter. :') Rotzakken zijn het. :P O+
pi_182770754
Jagar! *O*
Goede nacht gehad verder, hoop ik? :*
Kun je verder nog wat vertellen over wat de training zoal inhoudt?

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 10:03 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mini wat goed, Gunther weer eens in zijn eigen bed. Is het vaker gelukt?
Nee. :7 :')

Vadersgezichtfriemelboks van Günther met Banaan!

En ook een boks met PKM, want net als zij laatst ook sushi eten omtrent één jaar getrouwd wezen! :D

Verder 21:15 - 02:00 - 06:00 (poepbroek) - 07:30 hier vannacht. Ik keur het goed!
Let me see you stripped down to the bone
pi_182771442
En *O* voor Jägar. Hopelijk een turningpoint!
pi_182771892
Jager *O*
Hoe ging de rest van de nacht?

Li heeft de difrax ronde speen, net als haar broers ;)

Herkenbaar Venco, baby’s die niet doorslapen, oké nog maar kleuters :(

Nou Helsinki, kleding blijft moeilijk maar ik heb een superleuk boxpakje nu voor Li. Zwart met gekleurde sterren, ze is zo mooi O+
pi_182772789
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:22 schreef Loj het volgende:
Jager *O*
Hoe ging de rest van de nacht?

Li heeft de difrax ronde speen, net als haar broers ;)

Herkenbaar Venco, baby’s die niet doorslapen, oké nog maar kleuters :(

Nou Helsinki, kleding blijft moeilijk maar ik heb een superleuk boxpakje nu voor Li. Zwart met gekleurde sterren, ze is zo mooi O+
nog steeds rommelig, en hij was om 5 klaar om de dag te beginnen. Maar, nog een keer zelf in slaap gevallen.

En alle dutjes tot nu toe ook, met max 10 minuten protesteren.

@ mini: het doel is O leren zelf in slaap te vallen, in plaats van op ons. We hebben een ritueel ingevoerd (pyjama aan, slaapzak aan, boekje lezen, liedje zingen, in bed leggen), en als hij eenmaal in bed ligt komt hij er in principe niet uit, behalve als hij heel erg overstuur is. We bljven naast hem zitten, strelen hem, zingen praten met hem, maar hij moet zelf leren in slaap vallen. Als hij zo in slaap kan vallen gaan we steeds iets verder weg zitten. Tot nu toe gaat het verbazingwekkend makkelijk. Eens kijken hoe het verder gaat.

We laten het nachtritme nu eerst met rust, met het verschil dat ik hem na elke voeding weer in z’n eigen bedje leg, ipv bij mij in bed. Wellicht dat hij als hij eenmaal goed snapt hoe hij zelf in slaap moet vallen wat minder vaak komt voor een voeding (gister tussen 19.00 en 05.00 5x). En anders gaan we daar op een later tijdstip mee aan de slag.
pi_182773329
Dank voor de verduidelijking Jagar en succes! :*

Voor de ouders van verse newborns hier: opgepast! De beebs worden geboren, je knippert met je ogen en dan staan ze ineens verlekkerd naar sappige kinderboerderijkonijnen te loeren!

Let me see you stripped down to the bone
pi_182773635
Zo, nu hier maar eens om de hoek kijken. Meelezen lukt heel goed, maar van reageren is het tot nu toe nog niet gekomen. O is nu twee en een halve week oud, hij is over zijn geboortegewicht, dus de borstvoeding is goed op gang. Het is een heel lief mannetje dat goed aan kan geven wat hij wil. Ik las ook nog iets over wel of niet meehelpende mannen in de nacht. Ik vind het nu nog heel fijn dat mijn man een luier verschoont, kruikje in het bed legt en drinken voor mij pakt. Wanneer alles straks wat makkelijker gaat, hoeft hij van mij ook niet meer te helpen 's nachts.
pi_182774365
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:27 schreef minilot het volgende:
Dank voor de verduidelijking Jagar en succes! :*

Voor de ouders van verse newborns hier: opgepast! De beebs worden geboren, je knippert met je ogen en dan staan ze ineens verlekkerd naar sappige kinderboerderijkonijnen te loeren!

[ afbeelding ]
O+
pi_182774423
Welkom Mrs. Peel! Fijn dat alles zo goed gaat :)

Het is nu vooral een blauwe plek PKM, eerste keer flink vallen, dan moet je t ook goed doen zal ie gedacht hebben :'). Banaan gaat nog wel een keer zelf staan zo te lezen!

Fijn dat het zo goed gaat Jagar tot nu toe!
pi_182774563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 15:27 schreef minilot het volgende:
Dank voor de verduidelijking Jagar en succes! :*

Voor de ouders van verse newborns hier: opgepast! De beebs worden geboren, je knippert met je ogen en dan staan ze ineens verlekkerd naar sappige kinderboerderijkonijnen te loeren!

[ afbeelding ]
Mnohhhh O+

En shhhhh tot z’n 18de blijft ie gewoon m’n baby, toch? :+

Peel hier precies hetzelfde :Y vlg week gaat mijn vriend weer werken en probeer ik het snachts alleen te doen; hopend dat m’n handen wat meer mee werken :P woensdag komt de huisarts even naar Tijn kijken; ga ik meteen even m’n cts voorleggen....
iemand had het nog over een brace snachts: ja had ik ook meegekregen maar ik vind het echt niet slapen :X en ik word er niet wakker van snachts van de pijn ofzo dus dat valt wel mee; het is puur dat m’n vingers verkrampt zijn en m’n pols pijnlijk..
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:52:43 #238
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182777391
Nou, wat een eenvoudige liesbreuk operatie had moeten worden is uitgelopen op een drama.

Afgelopen donderdag is ons dochtertje van 3 maanden oud geopereerd aan een liesbreukje. Bij terugkomst van de operatie was ze suf, maar wij dachten er niets bij, anders dan: narcose. Mijn vrouw heeft bij haar in het ziekenhuis geslapen want ze moest 24 uur blijven. Van donderdag op vrijdagnacht belde mijn vrouw me huilend op. Onze dochter was al 2 uur lang onafgebroken aan het schreeuwen, waarschijnlijk van pijn.

Uiteindelijk is ze toch in slaap gevallen. Gisterochtend heel vroeg ging de telefoon. Mijn vrouw. Ik nam op en ik hoorde haar alleen maar krijsen en gillen, ik kon niets verstaan, maar ik begreep wel dat het niet goed was. Daarna werd de telefoon gepakt door een kinderarts, die mij vertelde dat mijn vrouw ons dochtertje stuiptrekkend in bed had aangetroffen, en dat ze, zo was het verhaal toen, een epileptische aanval had gehad en dat ik nú moest komen.

Ik ben uit bed gevlogen, in de auto, en dan is meer dan 70km vanuit huis naar het ziekenhuis heel veel. Ook als je 250km/u per uur rijdt.

Toen ik op de kamer kwam zag ik wat ik de rest van mijn leven niet meer zal vergeten. Ze lag daar, wezenloos. Ze leefde wel, maar er was niemand thuis. Ze was asgrauw. Het licht was uit, de blik op oneindig. Ik vergeet dat nooit meer. Mijn vrouw schreeuwend, een hoop doktoren in de kamer. Mijn vrouw wiegde d'r, en toen haar ogen dicht gingen hebben wij daadwerkelijk gedacht dat ze overleden was. Ik...weet niet hoe ik dat moet beschrijven. Ik heb het uitgeschreeuwd.

Echter was ze niet dood, ze sliep. Ik draaide me om en een dokter begon tegen me aan te praten maar opeens riep mijn vrouw "ze lacht! ze lacht!". Ik draaide om en inderdaad, ze was wakker, had haar oogjes open en lachte breeduit naar mijn vrouw. Ik héb me daar toch een partij staan janken.

Nou ja, er zijn heel veel onderzoeken gedaan. Een echo van de buik, ze had bloed in haar buikje. Dat is te verwachten na de operatie, maar dit was net iets meer dan normaal. Dus kreeg ze een bloedtransfusie. Uit de echo na de transfusie bleek dat de hoeveelheid bloed in haar buik minder was geworden, wat goed is. Een 2e operatie was dus niet nodig.

Daarna een ECG en een MRI. Uit beiden kwamen geen bijzonderheden naar voren, alles was en is goed. Onze dochter is vanaf het moment dat ze weer lachte haar oud zelf. Ze verteld, ze lacht, ze is sikkeneurig, ze slaapt, etc. De tijd tussen de ECG & MRI, en de uitslagen daarvan was de hele dag gisteren, tot laat in de avond. Een hel.

Echter, het goede nieuws is dus dat er niets gevonden is. Morgen mag ze naar huis. Ze weten niet waar het dan aan ligt, er is geen aanwijsbare oorzaak. Waarschijnlijk een combinatie van de narcose, de operatie en de pijn. Ze is te jong om het zich te kunnen herinneren later, maar ik herinner het me, en ik zal het me altijd herinneren. Mijn vrouw heeft haar zien stuipen, dat heb ik niet gezien.

Ik ben voor altijd verandert. Ik weet niet hoe, maar de gedachte dat ik mijn dochter zag sterven is....ik heb er geen woorden voor. Ik heb vannacht nauwelijks geslapen, ook al is ze weer OK. Elke keer als ik mn ogen dicht doe zie ik dat beeld. Ik weet niet hoe ik het weg krijg, het zal tijd nodig hebben, maar vergeten zal ik het nooit meer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182777521
Godver CoolGuy, wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Je kindje zo zien, dat beeld gaat nooit meer van je netvlies.
Ik wilde nog een heleboel typen, maar weet gewoon niet wat. En waarschijnlijk is het nog veel te vroeg voor deze tip, maar hou jezelf en je vrouw goed in de gaten. Dit is echt heel heftig en dit kan je nog een hele tijd achtervolgen. :*
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:03:39 #240
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182777617
Jezus CoolGuy, wat verschrikkelijk. Gelukkig is het zo afgelopen, maar dit laat zn sporen wel na bij jullie, ja. Sterkte!
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:09:23 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182777732
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 19:58 schreef MevrouwCactus het volgende:
Godver CoolGuy, wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Je kindje zo zien, dat beeld gaat nooit meer van je netvlies.
Ik wilde nog een heleboel typen, maar weet gewoon niet wat. En waarschijnlijk is het nog veel te vroeg voor deze tip, maar hou jezelf en je vrouw goed in de gaten. Dit is echt heel heftig en dit kan je nog een hele tijd achtervolgen. :*
Nee, dat zal nooit meer weg gaan nee. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ontzettend opgelucht dat alles weer goed is gekomen, maar echt geloven durf ik het nog niet. Ik was vandaag in het ziekenhuis. We hebben gelachen, het is niet vanaf nu kommer en kwel. Maar het is wel lachen..ja..vanuit een idee van 'laten we maar lachen want gelukkig hebben we nog reden om te lachen'. Ik weet niet zo goed hoe het uit te leggen.

De wereld draait verder, het leven gaat door, en we moeten hier mee omgaan. We lachen vanuit opluchting vooral, en vanuit dankbaarheid, en de gesprekken gaan echt niet alleen maar hier over sinds gisteren, maar het zit wel in m'n hoofd. Ik doe wel dingen ter afleiding, maar, het laat me niet los.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182777739
Kippenvel en buikpijn bij het lezen, allemachtig zeg! Wat heftig, een hele dikke knuffel voor je, CG! :* En de afloop is godenzijdank goed! *;
Let me see you stripped down to the bone
pi_182777747
:'( CoolGuy, wat een afgrijselijke ervaring voor jouw gezin, logisch dat je het niet kunt loslaten. Ik hoop dat je snel weer vertrouwen krijgt in de gezondheid van jullie dochter. En een tip voor later, mocht dat nodig zijn: er is een hele goede behandeling voor het verwerken van traumatische ervaringen, namelijk EMDR. Blijf er niet te lang zelf mee omspoken. Sterkte hoor! :*
pi_182777865
Oh jemig CoolGuy,heb echt hier even zitten huilen om je verhaal. Wat een narigheid en wat ontzettend schrikken. Hoe fijn dat het goed is afgelopen, maar snap dat je dit niet zomaar achter je laat zeg! Rustig aan met elkaar, en hoop dat je het een beetje een plekje kan geven met de tijd :*
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:14:23 #245
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182777867
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:10 schreef Mrs.Peel het volgende:
:'( CoolGuy, wat een afgrijselijke ervaring voor jouw gezin, logisch dat je het niet kunt loslaten. Ik hoop dat je snel weer vertrouwen krijgt in de gezondheid van jullie dochter. En een tip voor later, mocht dat nodig zijn: er is een hele goede behandeling voor het verwerken van traumatische ervaringen, namelijk EMDR. Blijf er niet te lang zelf mee omspoken. Sterkte hoor! :*
Ja, ik geloof dus totaal niet in zulke dingen, maar, als het te lang duurt is het wel iets waar ik naar ga kijken. Nu is het denk ik nog te vers om daar een besluit over te nemen. Ik wil het even een week of 2 aankijken, kijken of het...nou ja, niet weg gaat, want dat gaat het niet, maar of het wat meer naar de achtergrond gaat zeg maar. Daar zou ik nu al heel blij mee zijn.

Edit: Mijn vrouw is geweldig. Een ster. Toen zij van de eerste schrik bekomen was, en we de molen van onderzoeken ingingen is zij degene geweest die met haar is mee gegaan gisteren. Ze heeft zichzelf veel beter herpakt dan ik kon, ik was echt een wrak gisteren. Mijn vrouw is...als Super Woman echt zou bestaan zou zij het zijn.

In de spoiler een fotootje van ons dochtertje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door CoolGuy op 27-10-2018 20:23:59 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182778245
CoolGuy, wat een vreselijk verhaal. Wat een angst moeten jullie gevoeld hebben. Alle sterkte voor jullie. En heeeeel veel knuffelen met jullie mooie, kleine meisje.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:30:04 #247
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_182778347
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:27 schreef Malteser het volgende:
CoolGuy, wat een vreselijk verhaal. Wat een angst moeten jullie gevoeld hebben. Alle sterkte voor jullie. En heeeeel veel knuffelen met jullie mooie, kleine meisje.
Ja, doodsangst hebben we gehad. Paniek, machteloosheid. Nu, achteraf nadenkende, hadden we kunnen weten dat ze niet dood was, want ze lag aan de bewaking, waarop hartslag en saturatie te zien waren, en die waren beiden stabiel.

Maar daar hebben we niet naar gekeken. Wij keken naar haar. Ik herinner me nu ook dat die arts waar ik me naar omdraaide bleef herhalen 'ze is niet dood ze is niet dood ze is niet dood'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_182778417
Oh coolguy wat hebben jullie vreselijke uren/dagen achter de rug! Veel knuffelen met jullie lieve dochter. Goed om haar zo lachend op de foto te zien.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:32:47 #249
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182778454
My goodness CoolGuy ;( wat een hell zeg, ik krijg al hartkloppingen als ik het alleen al lees. Wat een traumatische ervaring :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182778968
CoolGuy, allemachtig, ik krijg het er koud van. Van de gedachte alleen al dat ik m’n kind zo zou aantreffen, staat m’n verstand stil. Ik geloof direct dat dit er heel, heel diep inhakt en voorgoed op je netvlies geëtst staat. Het vertrouwen zal wel weer even moeten groeien, denk ik. Sterkte daarmee. Jullie dochter is een plaatje, trouwens O+
pi_182779205
Wat verschrikkelijk CoolGuy! Sterkte met de verwerking!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:01:34 #252
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182779390
Ik durfde je verhaal in eerste instantie niet eens helemaal te lezen coolguy, tot ik las dat ze weer helemaal ok was. Veel sterkte met de verwerking hiervan.
pi_182779735
Shit zeg Coolguy! Wat een vreselijke ervaring ;(
Gelukkig was er niets ernstig aan de hand en is gelukkig alles goed!! Maar wat eng. Brr :N
wat een mooie lach foto! O+ O+
pi_182780544
Sterkte coolguy. Wat een hel zijn jullie door gegaan zeg en wat fijn dat ze naar huis mag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dus totaal niet in zulke dingen, maar, als het te lang duurt is het wel iets waar ik naar ga kijken. Nu is het denk ik nog te vers om daar een besluit over te nemen. Ik wil het even een week of 2 aankijken, kijken of het...nou ja, niet weg gaat, want dat gaat het niet, maar of het wat meer naar de achtergrond gaat zeg maar. Daar zou ik nu al heel blij mee zijn.
Die herbelevingen en nachtmerries zijn een normale reactie op een abnormale gebeurtenis en zijn nodig om het te verwerken. Als het goed is worden die de komende maand minder. Mocht dat niet zo zijn dan is EMDR inderdaad een goede. Zelfs als je er niet in gelooft, is het toch wetenschappelijk goed onderbouwd.
pi_182781164
coolguy wat vreselijk om zoiets mee te moeten maken zeg, ik kreeg het gewoon koud van je verhaal ;(. Ook ik sluit me aan bij de rest; blijf er niet te lang mee rondlopen en onderschat niet wat zoiets met je doet. (EMDR werkt ook bij hele nuchtere types trouwens ;) het beeld gaat niet weg maar de emotionele lading gaat eraf).

Lief hoe je over je vrouw (superwoman) praat, en wat een schattig meisje zag ik op de foto! Fijn om haar te zien lachen :).
pi_182782118
Wat is dat schrikken geweest CoolGuy. Neem de tijd voor jezelf en je vrouw om alles te verwerken.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182783311
Alleen even snel om een knuffel aan Coolguy te geven. Wat een heftige ervaring. Knuffel elkaar veel en kijk naar die mooie lach.
pi_182784275
Coolguy: wat een nachtmerrie. Geweldig dat ze nu weer in orde is en gelukkig alles goed afgelopen is.
Alle angst en paniek die jullie hebben ervaren zullen zeker even blijven hangen.
Ik hoop dat jij en je vrouw dit rustig kunnen verwerken en weer wat geruster kunnen genieten van jullie mooie, lachende, gezonde kindje.
Ik vind het ook oprecht heel erg voor jullie.
Je ‘twijfelde’ al zo over de operatie. Althans: je sprak hier al erg je onrust over uit.
Veel sterkte en wat spreek je liefdevol over je vrouw.
:* O+
pi_182786458
CG :*

Half twaalf naar bed, mijn man vierde zijn verjaardag. Vier voedingen en nou wakker omdat Banaan niet meedoet aan de wintertijd.
Lang geleden dat ik misselijk was van moeheid. c_/

Gelukkig was de verjaardag tof. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182786479
PKM, heerlijk die wintertijd hè *O* Ik zit ook alweer lekker een uur beneden met Kees. Maar ik had geen feestje en ging een uurtje eerder naar bed. Dus sterkte c_/ en nog gefeliciteerd met je man w/
pi_182786493
Ja hallo wintertijd. Casper en ik doen gezellig met jullie mee :').

Gefeliciteerd nog met je man PKM!
pi_182786504
Goedemorgen ja. :')
Vannacht een goeie horrorfilm gekeken op tv en 3 voedingen gehad.
A. ligt al sinds 6:20 bij ons en Z. zingt gezellig vanuit haar bedje (die we overigens gister omlaag hebben gezet want dat optrekken gaat nu wel erg goed. O+ )
pi_182786653
Voordeel van de wintertijd... ik ben een uur langer jarig! *O*

Het nadeel hebben jullie ook al gemerkt, zie ik. ;)


CoolGuy, wat vreselijk om zoiets mee te (moeten) maken. Iedere ouders grootste angst...
Gelukkig is alles goed! Hopelijk kunnen jullie dit beeld goed verwerken!
En over je vrouw.. pas goed op haar. :* Ik ken dat van mezelf, meteen sterk zijn. Maar dat is allemaal schijn. Het komt zo veel harder terug.
Protège moi de mes désirs.
pi_182786782
Coolguy wat heftig :o sterkte :*

Duman gefeliciteerd met je verjaardag :*

Jip was weer enorm lastig met slapen van half 10 tot half 3 oude tijd. Ik denk dat ik er 4 x uit ben geweest. Daarna sliep hij tot half 5 nieuwe tijd. En vervolgens nog tot nu. Dus mwaaaaah... c_/
pi_182786838
Mijn hemel CG wat een helse ervaring, heel veel sterkte!

Gefeliciteerd Duman :*

Aure, dat klinkt niet als de beste dag nee, heb je nog de mogelijkheid voor dutjes overdag vandaag?

Wij hadden gisteravond een feestje, dus Cato slaapt bij mijn moeder O+ ik besefte me vrijdag pas dat het ook nog wintertijd was, sorry mam :P

Van vrijdag op zaterdag sliep Cato voor het eerst in haar eigen bedje, best wat onrustig en veel voor dr speen, maar het lijkt alsof ze zich ook meer bewust is van haar omgeving. Uiteindelijk om 00:00 en om 05:00 een voeding met daar tussendoor dus de nodige onderbrekingen voor haar speen. Ben benieuwd hoe de nacht bij mn moeder verlopen is.
pi_182786886
Coolguy wat een vreselijke ervaring... ik hoop dat nu alles goed gaat/zal gaan met jullie kleine meid maar idd dit tekent voor het leven... knuf voor jou en je vrouw :*

Veel succes vandaag voor de weinig slaperts ! Wintertijd met baby ok, maar met dreumes er ook nog eens bij lijkt me pittig :X

Hier heeft Tijn de laatste dagen last van krampjes, oh wat klinkt dat gehuil en gejammer dan zielig -O- en je kan er zo weinig mee ;( maar het resulteerde vannacht in slapen van 22 tot 4u (nieuwe tijd, dus 7u aan 1 stuk :o ). Ik schrok me rot, dacht dat ik hem vannacht niet had horen huilen ofzo maar nee hij sliep flink. En na voeden en nog wat gejammer viel hij om 5u30 weer in slaap tot 7u45. Ga er maar vanuit dat dit eenmalig was; maar m’n vriend en ik hebben weer een boel extra energie vandaag :D wij doen dus niet mee met de wintertijd koffiemarathon O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 08:19:11 #267
382129 crew  Donna
pi_182786916
Coolguy wat vreselijk heftig. :*
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 08:20:57 #268
382129 crew  Donna
pi_182786939
Happy Bday DUMAN.

Hier een super baby. 7:50 nieuwe tijd wakker. 8-)
pi_182787094
DUMAN gefeliciteerd!! Fijne dag vandaag *O*

Je hebt wel wat aan je dag he met een baby en wintertijd. Juul wilde om 05:30 echt niet meer slapen, ze hapte naar alles wat ze zag, net zo'n babyvogeltje in een nest.
Pffff, vanmiddag een feestje op een uur rijden. We gaan zien hoe ze het gaat doen vandaag.

Priem, die krampjes zijn zo naar he. Lekker veel knuffelen.
pi_182788501
Hoe gaan jullie om met opa's en oma's die oppassen en dan dingen anders gaan doen dan afgesproken?

Voorbeeldje: Huilend wakker worden: troosten doen wij in dan in bed, niet naar beneden.

Opa en oma doen het wel beneden.

Héél vervelend vind ik dit gedrag.
Maar hoe gaan jullie daar enigzins tactisch mee om? Of ben ik te geforceerd bezig?!
  zondag 28 oktober 2018 @ 10:18:23 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182788537
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:16 schreef J.Caesar het volgende:
Hoe gaan jullie om met opa's en oma's die oppassen en dan dingen anders gaan doen dan afgesproken?

Voorbeeldje: Huilend wakker worden: troosten doen wij in dan in bed, niet naar beneden.

Opa en oma doen het wel beneden.

Héél vervelend vind ik dit gedrag.
Maar hoe gaan jullie daar enigzins tactisch mee om? Of ben ik te geforceerd bezig?!
Ik denk erbij neerleggen dat opa e oma papa en mama niet zijn.
Tenzij het levensbedreigend is, of echt loodrecht tegenover jullie keiharde principes staat, is het helemaal niet verkeerd als de oppas dingen anders doet dan jullie.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 28 oktober 2018 @ 10:18:59 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182788544
En hoe ermee om te gaan als je het er echt niet mee eens bent: bespreken met opa en oma natuurlijk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182788643
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:18 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik denk erbij neerleggen dat opa e oma papa en mama niet zijn.
Tenzij het levensbedreigend is, of echt loodrecht tegenover jullie keiharde principes staat, is het helemaal niet verkeerd als de oppas dingen anders doet dan jullie.
Het wordt gedaan uit de beste bedoelingen.
Absoluut geen sprake van gevaar of iets in die richting. Het wijkt af van onze aanpak, that's it.

Maar we zijn 'bang' dat de kleine dan dingen aangeleerd worden die weer afgeleerd moeten worden zeg maar.
pi_182788685
Bij incidenteel eens oppassen zou ik het helemaal loslaten, bij drie keer in de week oppassen zou ik me er flink tegenaan bemoeien. Nogal situatieafhankelijk dus :)

Günther heeft gisteren stukjes van minstens twintig soorten sushi gegeten. Hij vond het hilarisch om dingen tussen twee eetstokjes vandaan te happen, heeft geflirt met de obers en was twee uur lang zo zoet als wat. Heh! Shabu Shabu-test was dus een succes, benieuwd hoe het volgende week gaat bij een op culinair vlak meer kwalitatieve Japanner @ trouwdag 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jagar, hoe gaat het inmiddels? Ik hoop goed! *O* :*

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 28-10-2018 10:53:00 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182788704
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:30 schreef minilot het volgende:
Bij incidenteel eens oppassen zou ik het helemaal loslaten, bij drie keer in de week oppassen zou ik me er flink tegenaan bemoeien. Nogal situatieafhankelijk dus :)

Het schema is:
1 keer per week bij de ene opa en oma, 1x bij de andere, 1x KDV, 1x papadag, 1x mamadag.
pi_182788757
Leuk mini!

Ik ben (te?) makkelijk hierin J.Caesar. Ik geef geen regels mee behalve dat ik niet wil dat ze ‘m laten huilen maar dat zit bij de opa’s en oma’s wel goed. Die ene dag in de week dat ze oppassen mogen ze op hun manier van mij lekker de opa en oma uithangen. Tenzij inderdaad wat Pinquit zegt.
pi_182788877
Op het kdv doen ze dingen ook anders dan thuis. Volgens mij hebben ze gauw genoeg door dat dingen op locatie A anders gaan dan bij B. En ze is zo te lezen toch vooral thuis (4 dagen pw). Ik zou het nog een keer vragen en uitleggen waarom je het graag zo ziet, maar daarna ook loslaten als ze het toch anders doen.
pi_182789161
Geen gouden tips tegen krampjes toevallig? :'( wat klinkt het toch zielig... hou hem maar zoveel mogelijk bij me maar om het kwartier schreeuwt ie zich weer wakker en trappelt ie er op los. Gaan em nu maar even lekker in het badje doen en zo weer voeden; daarna mag ie lekker bij mij in slaap vallen (hopelijk).

Hier gaat Tijn straks 1 keer per week naar oma en opa dus ook geen regels. Dat ie daar extra verwend zal worden en ze het daar anders doen, weten we al maar idd het is bij ons maar 1x in de week... als het meer was geweest, zou ik er ook wat van zeggen.
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_182789227
Wij gaven bij B richtlijnen mee als houvast J ceasar. En daarna lieten we het los. Is ook wel goed dat ze leren dat het thuis wat anders gaat. Zo blijft dat het hele leven toch? Op KDV, op school, op BSO, oppasmeisjes etc.
Natuurlijk zijn er belangrijke dingen, maar verder lekker laten gaan.

Zoooo Mini, die Gunther! Dat lukt B nog niet eens met zijn 4,5 jaar. Hij is wel gek op sushi, maar na 10 minuten stilzitten is het wel klaar.

Oh en Juul heeft de klok gereset, ze was om 05:30 ipv 07:00 wakker en dus de fles 1,5 uur eerder, maar ze werd net pas weer wakker en fles dus 11:00. Wel fijn dat ze zich toch maar aan de wintertijd houdt ;) Geen garanties voor de rest van de dag, avond en nacht, maar dit is toch wel fijn.
pi_182789235
Een pittenzakje wil wel ‘ns helpen, Priem (zo’n Woller kipkep bijvoorbeeld). Fietsen met z’n beentjes, buikmassage en ondersteboven op je arm houden (buik op je onderarm). Hier hielp bij Caesar eigenlijk alleen om ‘m in kikkertjeshouding tegen je aan te houden (en dat fietsen), bij Phi idem, maar dan moest erbij gelopen worden (als ik wat minder zou vreten had ik in die eerste weken echt een milf kunnen worden met al die lichaamsbeweging :+)
pi_182789324
Coolguy! Wat heftig! Ik sluit mij aan bij alles wat al gezegd en geadviseerd is :*

Gefeliciteerd Duman *O*

c_/ voor alle mama’s met slechte nachten/hele vroege ochtenden. T scheelt dat mijn baby nog geen ritme heeft, dan kan de wintertijd dat ook niet verstoren :+

Wow Priem 7 uur aan 1 stuk :o En de krampjes zijn zielig ja! Hier ook in de kikkerhouding tegen je aan met speentje in (zuigen schijnt te helpen bij krampjes) en wiegen/lopen.

Heeft je baby goed gedaan Donna :)

Succes en veel plezier Exode ;)

Wat leuk mini. Lekker alles proeven.

Ik las eerder al een goed bericht van Jagar rond het slapen! Wat super fijn *O*
Ik hoop dat het voortzet!
pi_182789487
ik heb vannacht 2x 4 uur aan een stuk geslapen! *O* En O slaapt nu redelijk makkelijk zelf in voor z’n dutjes. Nu nog leren dutjes langer dan 45 minuten te maken, dan is alles perfect. Wat een verschil 2 dagen maakt zeg.
pi_182789560
Coolguy, ik kon gister niet reageren, maar wat een horror zeg. Manoman. Sterkte met het verwerken!
pi_182790317
Priem, hier helpt alleen warmte dus de pittenzak. Ik vind het ook heel zielig, over 4 weken wordt het minder hoop ik, het hoogtepunt met krampjes zit rond 6 weken. Tot die tijd gewoon lief zijn voor het mannetje :*

Fijn Jagär! Zo'n slaapcoach is z'n gewicht in goud waard als ik het zo hoor ^O^

Een baby die sushi eet :Y) Leuk!
pi_182794064
Jäger klinkt goed !! Hoop heel erg dat het zo doorzet ^O^

Pittenzak nog niet geprobeerd, goeie! Die heb ik hier wel liggen. Idd masseren; beentjes bewegen; rechtop tegen me en wiegen en z’n fiep lijken hem wel wat te troosten. Vanmiddag in bad gedaan en nu al de hele middag goed rustig en aan het slapen, sinds m’n broer en schoonzus hier zijn eigenlijk haha :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_182794315
Hier was de draagdoek een groot succes bij krampjes :)

Wat lekker zeg Jagar! Ik hoop dat dit allemaal doorzet :)
pi_182799260
Ouderwetse rookie mistake: er ligt een slapende baby op me en ik ben vergeten eten binnen handbereik te zetten. :') Heb gelukkig wel drinken. Maar had wel wat lekkers verdiend vind ik :P want dag alleen met peuter en baby overleefd, met minimaal drama én ook nog een en ander in het huishouden gedaan.

Slaap voor Jagär! *O* *O* *O* Wat superfijn, het is je onderhand gegund hoor.

Sushi voor Günther :9 Foto's zijn ook weer om op te vreten!
pi_182809688
Eerst even een sterkte voor CG, wat een vreselijke ervaring en wat een enorme schrik. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven.

En Jagar, wat ben ik blij voor je dat je eindelijk wat welverdiende slaap krijgt, ik duim onwijs hard dat dit doorzet!

Ik wilde eigenlijk alleen een vraag stellen, omdat ik niet zo goed weet waar ik er anders mee naar toe kan zonder meteen weer naar de kinderarts te rennen zonder reden. Vlokje krijgt namelijk sinds een paar weken bijvoeding en dat moesten we vooral doorzetten van de kinderarts wegens de reflux. Het gaat goed in zoverre dat ze héél veel kan eten en begint te huilen zodra je stopt met voeden. Ik moet het echt afremmen, simpelweg omdat ik de melk op dit moment belangrijker vind voor haar en niet wil dat de bijvoeding nu al ten koste gaat van een flesje. Echter reageert ze er lichamelijk ook erg op lijkt het. Sinds een week heeft ze weer obstipatie tussendoor (waar ze normaliter diarree heeft door de omneo comfort die ze drinkt). Haar darmpjes lijken de hele dag van slag en ze laat echt ontzettend veel scheetjes, gedurende de hele dag, gepaard gaande met dus ook weer helse krampjes. Het huilen is soms geen huilen meer te noemen, maar echt krijsen en gillen. Niet omdat ze haar zin niet krijgt, maar van de pijn lijkt het, inclusief overstrekken. Ik vind dat persoonlijk een heftige reactie als het inderdaad door de fruithapjes komt en vraag mij af of dit iets is waar we doorheen moeten en dat het dus vanzelf minder wordt. Ik hoop eigenlijk op ervaringen van anderen.
pi_182809779
Ik weet van Caesar nog dat hij ook wel wat geobstipeerd raakte toen we startten met vast voedsel. Hij moest dan soms eventjes huilen en de ontlasting was wat harder dan. Maar wat jij beschrijft, klinkt me niet als normaal/goed in de oren (zeg ik niet gehinderd door enige échte kennis van zaken, uiteraard). Maar zeker als dit dan vooral bedoeld is tegen de reflux, zou ik me afvragen of het middel zo niet erger wordt dan de kwaal :{
pi_182809785
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:55 schreef Schanu het volgende:
Eerst even een sterkte voor CG, wat een vreselijke ervaring en wat een enorme schrik. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven.

En Jagar, wat ben ik blij voor je dat je eindelijk wat welverdiende slaap krijgt, ik duim onwijs hard dat dit doorzet!

Ik wilde eigenlijk alleen een vraag stellen, omdat ik niet zo goed weet waar ik er anders mee naar toe kan zonder meteen weer naar de kinderarts te rennen zonder reden. Vlokje krijgt namelijk sinds een paar weken bijvoeding en dat moesten we vooral doorzetten van de kinderarts wegens de reflux. Het gaat goed in zoverre dat ze héél veel kan eten en begint te huilen zodra je stopt met voeden. Ik moet het echt afremmen, simpelweg omdat ik de melk op dit moment belangrijker vind voor haar en niet wil dat de bijvoeding nu al ten koste gaat van een flesje. Echter reageert ze er lichamelijk ook erg op lijkt het. Sinds een week heeft ze weer obstipatie tussendoor (waar ze normaliter diarree heeft door de omneo comfort die ze drinkt). Haar darmpjes lijken de hele dag van slag en ze laat echt ontzettend veel scheetjes, gedurende de hele dag, gepaard gaande met dus ook weer helse krampjes. Het huilen is soms geen huilen meer te noemen, maar echt krijsen en gillen. Niet omdat ze haar zin niet krijgt, maar van de pijn lijkt het, inclusief overstrekken. Ik vind dat persoonlijk een heftige reactie als het inderdaad door de fruithapjes komt en vraag mij af of dit iets is waar we doorheen moeten en dat het dus vanzelf minder wordt. Ik hoop eigenlijk op ervaringen van anderen.
Ja, ervaring! Mars heeft het ook bij fruit. Krijsen en overstrekken als een malle. Arm kind. Bij groente amper tot niet. Dus wij geven voorlopig groentehap naast de borstvoeding en starten over een tijdje wel weer met fruit.

Groene groenten schijnen beter te zijn voor de stoelgang, aldus mijn CB.

En ik mis je hier :*.
pi_182810183
Hoe zijn jullie kleine lieve baby's met 'vreemden'? Juul vindt andere mensen echt lastig, ja van afstand als ik of mijn vrouw haar vasthoudt, is het prima. Maar als iemand anders haar vastheeft, is het standaard huilen. Ze wordt dan echt heel kwaad zelfs. Ook bij mijn moeder of zus.
Juul is nu 4 maanden, ik kan me niet herinneren dat B dat ook zo sterk had.

Ze gaat pas over 2 maanden naar het KDV, maar vrijdag komt bijvoorbeeld mijn schoonzus voor het eerst oppassen. Ik ben heel benieuwd of dat wel goed gaat.
Nou moet ik wel zeggen dat B rond deze tijd al veel meer aan andere mensen gewend was, hij ging toen al 1 dag in de week naar mijn schoonouders, ik ging elke 2 weken een dag naar mijn moeder etc. Juul is eigenlijk vooral thuis bij mijn vrouw of we zijn op pad en dan hebben wij haar vast of ze ligt in de wagen. Ze is dus amper gewend dat iemand anders ook de fles kan geven.

Mijn familie woont op een uur rijden, ik werk best veel nu en mijn vrouw zit het liefste gewoon lekker gezellig thuis dus Juul's eerste maanden zijn echt wel anders. Dat mijn moeder en schoonmoeder allebei aan het herstellen zijn van operaties helpt ook niet, mijn moeder mocht haar tot gisteren niet eens optillen laat staan de fles geven.

Ik denk dat we het wat meer moeten gaan opzoeken, mijn vrouw denkt dat het vanzelf wel goed komt. Of komen we gewoon op het midden uit?
pi_182810452
Schanu daar ben je weer O+ blijf je hangen?

Wij starten ergens deze week pas met bijvoeding dus ik kan je nog niet helpen :*

Exode, lastig maar het lijkt mij dat zoiets vanzelf wel goed komt toch? Of is dat te makkelijk gedacht... Jip is tot nu toe heel makkelijk met vreemden dus ik heb er ook geen ervaring mee eigenlijk. We hebben hem wel al meteen altijd overal mee naar toe genomen en is al veel vast gehouden door anderen, maar ik weet niet of dat echt verschil maakt. Ik kan me wel voorstellen dat sommige baby's gewoon niet zoveel moeten hebben van andere mensen :D
pi_182810494
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:41 schreef Aure het volgende:
Schanu daar ben je weer O+ blijf je hangen?

Wij starten ergens deze week pas met bijvoeding dus ik kan je nog niet helpen :*

Exode, lastig maar het lijkt mij dat zoiets vanzelf wel goed komt toch? Of is dat te makkelijk gedacht... Jip is tot nu toe heel makkelijk met vreemden dus ik heb er ook geen ervaring mee eigenlijk. We hebben hem wel al meteen altijd overal mee naar toe genomen en is al veel vast gehouden door anderen, maar ik weet niet of dat echt verschil maakt. Ik kan me wel voorstellen dat sommige baby's gewoon niet zoveel moeten hebben van andere mensen :D
Van mij hoeft Juul ook niet iedereen leuk te vinden, maar de oma's is toch wel zo handig. :@
pi_182810577
Ja handig is dat wel :D misschien dan toch maar vaker de oma's opzoeken inderdaad?
pi_182810811
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:49 schreef Aure het volgende:
Ja handig is dat wel :D misschien dan toch maar vaker de oma's opzoeken inderdaad?
Vind ik ook, het is alleen net nu lastig plannen. Mijn moeder kan vanwege haar gezondheid deze kant niet op en haar kant op kan alleen in het weekend. En dan hebben we vaak plannen of is het gewoon even lekker om thuis te zijn met zijn 4tjes. Dat uur rijden zit echt in de weg wat dat betreft. Even snel langs is niet echt mogelijk.
Mijn schoonmoeder is een verhaal apart, die woont 5 kilometer verderop maar komt nooit langs. Sowieso mijn schoonfamilie die wonen allemaal vrij dichtbij maar hebben bomvolle agenda's en doen niet aan even aan komen waaien. (nou kan mijn vrouw ook daarheen, maar die heeft dezelfde genen, dat doet ze dus niet zo snel)

Ga sowieso de komende tijd vaker richting mijn moeder met Juul. Met alleen B was dat toch een stuk makkelijker merk ik. Ik ga gewoon tijd en mogelijkheden maken.
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:04:30 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182810870
CoolGuy, hoe gaat het nu met / bij jullie?


Schanu ik zou het dan nog even laten voor wat het is hoor, als de reactie zo duidelijk en heftig is...

Exode, denk dat de enige oplossing is om de band wat sterker op te bouwen. Een heel gezonde natuurlijke reactie van een jonge baby denk ik om zo te reageren als een 'onbekende' met ze aan de haal gaat :+
pi_182811184
CoolGuy, wat een verschrikkelijke ervaring voor jullie. Heel veel sterkte met de verwerking ervan en natuurlijk beterschap voor jullie meisje.

Jagar, wat fijn van de goede nacht! Had je dit durven hopen? Het is jullie zo gegund, wat meer slaap!

Hé Schanu! Herkenbaar hoor! M (nu acht maanden) heeft regelmatig nog steeds last van haar darmen, maar al een stuk minder dan toen we met hapjes begonnen (bij 6 maanden). Ik geef haar nooit banaan, en let erop dat ze ook voedsel binnenkrijgt dat laxerend werkt.

Exode, ik herken het van mijn oudste, M vindt iedereen leuk. Ik vond het best lastig, want sommige mensen voelden zich echt afgewezen als hij het op een huilen zette als hij hun zag. En dat was inderdaad bij familie die hij niet heel vaak zag. Het is wel vanzelf beter gegaan. Hij is nog steeds af en toe verlegen, maar familieleden vindt hij inmiddels allemaal leuk :)
pi_182811899
Schanu wat fijn om weer van je te horen! ik mis je hier ook :* . Casper had wel wat last van krampjes van vaste voeding maar niet zo erg als jij omschrijft. Hier ging het wel over maar ik heb het bij een maand of 5 wel even gelaten voor wat het was i.v.m. de krampjes. Maar dat is bij jullie natuurlijk anders. Geen advies dus eigenlijk maar een :* voor jou/jullie, dit maakt het niet makkelijker. Ik hoop dat je ook weer blijft hangen!

Lastig Exode, misschien inderdaad vaker zien? Casper heeft er nooit echt last van gehad, alleen begint nu wel de fase van eenkennigheid en verlatingsangst als ik in de buurt ben.

Ik heb weinig anders te melden dan een plakbaby, veel vieze poepluiers en ik denk tandjesleed. Ik heb zelfs gedroomd dat ie opeens een kies had helemaal achterin z’n mond :'). Ik ben ondanks redelijke nachten vooral moe en roep al een week dat ik ‘m’n dag niet heb’ :'). Maar of dat babygerelateerd is weet ik niet.
pi_182812531
Dank voor jullie reacties! We gaan gewoon invoeren om meer op pad te gaan, tenminste ik. Mijn vrouw blijft van het cocoonen :P

Vanochtend weer CB, Juul is nu 4 maanden
6815 gram schoon aan de haak
65,4 cm lang
Bovengemiddeld volgens het CB, ze volgt haar broer die knalde al vrij snel boven alle lijntjes.

Hoofdomtrek was wel een dingetje blijkbaar, over 4 weken extra meten. Groeit volgens verpleegkundige te weinig.
Rare is alleen dat volgens de groeicurves die wij op internet vinden ze hartstikke gemiddeld is wat dat betreft. Nou ja even extra door een arts naar laten kijken, kan geen kwaad natuurlijk.

De inentingen zitten er ook weer in....benieuwd hoe ze er dit x op gaat reageren.
pi_182812954
Exode, Banaan heeft dat ook wel sterk. De laatste tijd gaat het ineens wat beter maar hij moet degene die hem vasthoudt kennen. Of die persoon moet verstandig genoeg zijn gelijk iets geks met hem te doen, dan vergeet hij zijn angst even. Heel veel mensen pakken hem en kijken dan eerst of hij het leuk vindt, dat is sowieso brullen. :D
Maak je geen zorgen trouwens (als dat lukt) om die hoofdomtrek, een klein verschilletje in de meting kan opeens heel wat lijken.

Schanu fijn dat je er weer even bent. :)
Bij Banaan ben ik een keer een weekje gestopt met bijvoeden omdat hij veel last had van krampjes. Daarna ging het wat beter, maar krampjes hoort er helaas ook een beetje bij.

Gunther bij de Japanner. *O* Gefeliciteerd met jullie jubileum. :*

Duman nog gefeliciteerd. :*
En bedankt allen voor de felicitaties voor mijn man. :*

Luna, oeps!

Banaan dronk vannacht genoeg om door zijn luier heen te gaan. Dat gebeurd gelukkig bijna nooit. Om vijf uur luierwissel, schone spulletjes, proberen Banaan weer in slaap te krijgen. Volgens mij was het een uur of langer met steeds drinken, krijsen als ik dacht dat hij eindelijk sliep. Plus zijn specialiteit, huilen als ik net mijn hoofd weer wil neerleggen. :')
Gelukkig sliep hij daarna door tot negen uur, kan dus heel veel slechter.

Helaas heeft mijn man nou de manflu te pakken. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182812957
Dicht!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')