abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182779205
Wat verschrikkelijk CoolGuy! Sterkte met de verwerking!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:01:34 #252
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_182779390
Ik durfde je verhaal in eerste instantie niet eens helemaal te lezen coolguy, tot ik las dat ze weer helemaal ok was. Veel sterkte met de verwerking hiervan.
pi_182779735
Shit zeg Coolguy! Wat een vreselijke ervaring ;(
Gelukkig was er niets ernstig aan de hand en is gelukkig alles goed!! Maar wat eng. Brr :N
wat een mooie lach foto! O+ O+
pi_182780544
Sterkte coolguy. Wat een hel zijn jullie door gegaan zeg en wat fijn dat ze naar huis mag.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 20:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik geloof dus totaal niet in zulke dingen, maar, als het te lang duurt is het wel iets waar ik naar ga kijken. Nu is het denk ik nog te vers om daar een besluit over te nemen. Ik wil het even een week of 2 aankijken, kijken of het...nou ja, niet weg gaat, want dat gaat het niet, maar of het wat meer naar de achtergrond gaat zeg maar. Daar zou ik nu al heel blij mee zijn.
Die herbelevingen en nachtmerries zijn een normale reactie op een abnormale gebeurtenis en zijn nodig om het te verwerken. Als het goed is worden die de komende maand minder. Mocht dat niet zo zijn dan is EMDR inderdaad een goede. Zelfs als je er niet in gelooft, is het toch wetenschappelijk goed onderbouwd.
pi_182781164
coolguy wat vreselijk om zoiets mee te moeten maken zeg, ik kreeg het gewoon koud van je verhaal ;(. Ook ik sluit me aan bij de rest; blijf er niet te lang mee rondlopen en onderschat niet wat zoiets met je doet. (EMDR werkt ook bij hele nuchtere types trouwens ;) het beeld gaat niet weg maar de emotionele lading gaat eraf).

Lief hoe je over je vrouw (superwoman) praat, en wat een schattig meisje zag ik op de foto! Fijn om haar te zien lachen :).
pi_182782118
Wat is dat schrikken geweest CoolGuy. Neem de tijd voor jezelf en je vrouw om alles te verwerken.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_182783311
Alleen even snel om een knuffel aan Coolguy te geven. Wat een heftige ervaring. Knuffel elkaar veel en kijk naar die mooie lach.
pi_182784275
Coolguy: wat een nachtmerrie. Geweldig dat ze nu weer in orde is en gelukkig alles goed afgelopen is.
Alle angst en paniek die jullie hebben ervaren zullen zeker even blijven hangen.
Ik hoop dat jij en je vrouw dit rustig kunnen verwerken en weer wat geruster kunnen genieten van jullie mooie, lachende, gezonde kindje.
Ik vind het ook oprecht heel erg voor jullie.
Je ‘twijfelde’ al zo over de operatie. Althans: je sprak hier al erg je onrust over uit.
Veel sterkte en wat spreek je liefdevol over je vrouw.
:* O+
pi_182786458
CG :*

Half twaalf naar bed, mijn man vierde zijn verjaardag. Vier voedingen en nou wakker omdat Banaan niet meedoet aan de wintertijd.
Lang geleden dat ik misselijk was van moeheid. c_/

Gelukkig was de verjaardag tof. :D
pi_182786479
PKM, heerlijk die wintertijd hè *O* Ik zit ook alweer lekker een uur beneden met Kees. Maar ik had geen feestje en ging een uurtje eerder naar bed. Dus sterkte c_/ en nog gefeliciteerd met je man w/
pi_182786493
Ja hallo wintertijd. Casper en ik doen gezellig met jullie mee :').

Gefeliciteerd nog met je man PKM!
pi_182786504
Goedemorgen ja. :')
Vannacht een goeie horrorfilm gekeken op tv en 3 voedingen gehad.
A. ligt al sinds 6:20 bij ons en Z. zingt gezellig vanuit haar bedje (die we overigens gister omlaag hebben gezet want dat optrekken gaat nu wel erg goed. O+ )
pi_182786653
Voordeel van de wintertijd... ik ben een uur langer jarig! *O*

Het nadeel hebben jullie ook al gemerkt, zie ik. ;)

CoolGuy, wat vreselijk om zoiets mee te (moeten) maken. Iedere ouders grootste angst...
Gelukkig is alles goed! Hopelijk kunnen jullie dit beeld goed verwerken!
En over je vrouw.. pas goed op haar. :* Ik ken dat van mezelf, meteen sterk zijn. Maar dat is allemaal schijn. Het komt zo veel harder terug.
Protège moi de mes désirs.
pi_182786782
Coolguy wat heftig :o sterkte :*

Duman gefeliciteerd met je verjaardag :*

Jip was weer enorm lastig met slapen van half 10 tot half 3 oude tijd. Ik denk dat ik er 4 x uit ben geweest. Daarna sliep hij tot half 5 nieuwe tijd. En vervolgens nog tot nu. Dus mwaaaaah... c_/
pi_182786838
Mijn hemel CG wat een helse ervaring, heel veel sterkte!

Gefeliciteerd Duman :*

Aure, dat klinkt niet als de beste dag nee, heb je nog de mogelijkheid voor dutjes overdag vandaag?

Wij hadden gisteravond een feestje, dus Cato slaapt bij mijn moeder O+ ik besefte me vrijdag pas dat het ook nog wintertijd was, sorry mam :P

Van vrijdag op zaterdag sliep Cato voor het eerst in haar eigen bedje, best wat onrustig en veel voor dr speen, maar het lijkt alsof ze zich ook meer bewust is van haar omgeving. Uiteindelijk om 00:00 en om 05:00 een voeding met daar tussendoor dus de nodige onderbrekingen voor haar speen. Ben benieuwd hoe de nacht bij mn moeder verlopen is.
pi_182786886
Coolguy wat een vreselijke ervaring... ik hoop dat nu alles goed gaat/zal gaan met jullie kleine meid maar idd dit tekent voor het leven... knuf voor jou en je vrouw :*

Veel succes vandaag voor de weinig slaperts ! Wintertijd met baby ok, maar met dreumes er ook nog eens bij lijkt me pittig :X

Hier heeft Tijn de laatste dagen last van krampjes, oh wat klinkt dat gehuil en gejammer dan zielig -O- en je kan er zo weinig mee ;( maar het resulteerde vannacht in slapen van 22 tot 4u (nieuwe tijd, dus 7u aan 1 stuk :o ). Ik schrok me rot, dacht dat ik hem vannacht niet had horen huilen ofzo maar nee hij sliep flink. En na voeden en nog wat gejammer viel hij om 5u30 weer in slaap tot 7u45. Ga er maar vanuit dat dit eenmalig was; maar m’n vriend en ik hebben weer een boel extra energie vandaag :D wij doen dus niet mee met de wintertijd koffiemarathon O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 08:19:11 #267
382129 crew  Donna
pi_182786916
Coolguy wat vreselijk heftig. :*
  Moderator zondag 28 oktober 2018 @ 08:20:57 #268
382129 crew  Donna
pi_182786939
Happy Bday DUMAN.

Hier een super baby. 7:50 nieuwe tijd wakker. 8-)
pi_182787094
DUMAN gefeliciteerd!! Fijne dag vandaag *O*

Je hebt wel wat aan je dag he met een baby en wintertijd. Juul wilde om 05:30 echt niet meer slapen, ze hapte naar alles wat ze zag, net zo'n babyvogeltje in een nest.
Pffff, vanmiddag een feestje op een uur rijden. We gaan zien hoe ze het gaat doen vandaag.

Priem, die krampjes zijn zo naar he. Lekker veel knuffelen.
pi_182788501
Hoe gaan jullie om met opa's en oma's die oppassen en dan dingen anders gaan doen dan afgesproken?

Voorbeeldje: Huilend wakker worden: troosten doen wij in dan in bed, niet naar beneden.

Opa en oma doen het wel beneden.

Héél vervelend vind ik dit gedrag.
Maar hoe gaan jullie daar enigzins tactisch mee om? Of ben ik te geforceerd bezig?!
  zondag 28 oktober 2018 @ 10:18:23 #271
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182788537
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:16 schreef J.Caesar het volgende:
Hoe gaan jullie om met opa's en oma's die oppassen en dan dingen anders gaan doen dan afgesproken?

Voorbeeldje: Huilend wakker worden: troosten doen wij in dan in bed, niet naar beneden.

Opa en oma doen het wel beneden.

Héél vervelend vind ik dit gedrag.
Maar hoe gaan jullie daar enigzins tactisch mee om? Of ben ik te geforceerd bezig?!
Ik denk erbij neerleggen dat opa e oma papa en mama niet zijn.
Tenzij het levensbedreigend is, of echt loodrecht tegenover jullie keiharde principes staat, is het helemaal niet verkeerd als de oppas dingen anders doet dan jullie.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 28 oktober 2018 @ 10:18:59 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182788544
En hoe ermee om te gaan als je het er echt niet mee eens bent: bespreken met opa en oma natuurlijk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182788643
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:18 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ik denk erbij neerleggen dat opa e oma papa en mama niet zijn.
Tenzij het levensbedreigend is, of echt loodrecht tegenover jullie keiharde principes staat, is het helemaal niet verkeerd als de oppas dingen anders doet dan jullie.
Het wordt gedaan uit de beste bedoelingen.
Absoluut geen sprake van gevaar of iets in die richting. Het wijkt af van onze aanpak, that's it.

Maar we zijn 'bang' dat de kleine dan dingen aangeleerd worden die weer afgeleerd moeten worden zeg maar.
pi_182788685
Bij incidenteel eens oppassen zou ik het helemaal loslaten, bij drie keer in de week oppassen zou ik me er flink tegenaan bemoeien. Nogal situatieafhankelijk dus :)

Günther heeft gisteren stukjes van minstens twintig soorten sushi gegeten. Hij vond het hilarisch om dingen tussen twee eetstokjes vandaan te happen, heeft geflirt met de obers en was twee uur lang zo zoet als wat. Heh! Shabu Shabu-test was dus een succes, benieuwd hoe het volgende week gaat bij een op culinair vlak meer kwalitatieve Japanner @ trouwdag 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jagar, hoe gaat het inmiddels? Ik hoop goed! *O* :*

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 28-10-2018 10:53:00 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_182788704
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2018 10:30 schreef minilot het volgende:
Bij incidenteel eens oppassen zou ik het helemaal loslaten, bij drie keer in de week oppassen zou ik me er flink tegenaan bemoeien. Nogal situatieafhankelijk dus :)

Het schema is:
1 keer per week bij de ene opa en oma, 1x bij de andere, 1x KDV, 1x papadag, 1x mamadag.
pi_182788757
Leuk mini!

Ik ben (te?) makkelijk hierin J.Caesar. Ik geef geen regels mee behalve dat ik niet wil dat ze ‘m laten huilen maar dat zit bij de opa’s en oma’s wel goed. Die ene dag in de week dat ze oppassen mogen ze op hun manier van mij lekker de opa en oma uithangen. Tenzij inderdaad wat Pinquit zegt.
pi_182788877
Op het kdv doen ze dingen ook anders dan thuis. Volgens mij hebben ze gauw genoeg door dat dingen op locatie A anders gaan dan bij B. En ze is zo te lezen toch vooral thuis (4 dagen pw). Ik zou het nog een keer vragen en uitleggen waarom je het graag zo ziet, maar daarna ook loslaten als ze het toch anders doen.
pi_182789161
Geen gouden tips tegen krampjes toevallig? :'( wat klinkt het toch zielig... hou hem maar zoveel mogelijk bij me maar om het kwartier schreeuwt ie zich weer wakker en trappelt ie er op los. Gaan em nu maar even lekker in het badje doen en zo weer voeden; daarna mag ie lekker bij mij in slaap vallen (hopelijk).

Hier gaat Tijn straks 1 keer per week naar oma en opa dus ook geen regels. Dat ie daar extra verwend zal worden en ze het daar anders doen, weten we al maar idd het is bij ons maar 1x in de week... als het meer was geweest, zou ik er ook wat van zeggen.
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_182789227
Wij gaven bij B richtlijnen mee als houvast J ceasar. En daarna lieten we het los. Is ook wel goed dat ze leren dat het thuis wat anders gaat. Zo blijft dat het hele leven toch? Op KDV, op school, op BSO, oppasmeisjes etc.
Natuurlijk zijn er belangrijke dingen, maar verder lekker laten gaan.

Zoooo Mini, die Gunther! Dat lukt B nog niet eens met zijn 4,5 jaar. Hij is wel gek op sushi, maar na 10 minuten stilzitten is het wel klaar.

Oh en Juul heeft de klok gereset, ze was om 05:30 ipv 07:00 wakker en dus de fles 1,5 uur eerder, maar ze werd net pas weer wakker en fles dus 11:00. Wel fijn dat ze zich toch maar aan de wintertijd houdt ;) Geen garanties voor de rest van de dag, avond en nacht, maar dit is toch wel fijn.
pi_182789235
Een pittenzakje wil wel ‘ns helpen, Priem (zo’n Woller kipkep bijvoorbeeld). Fietsen met z’n beentjes, buikmassage en ondersteboven op je arm houden (buik op je onderarm). Hier hielp bij Caesar eigenlijk alleen om ‘m in kikkertjeshouding tegen je aan te houden (en dat fietsen), bij Phi idem, maar dan moest erbij gelopen worden (als ik wat minder zou vreten had ik in die eerste weken echt een milf kunnen worden met al die lichaamsbeweging :+)
pi_182789324
Coolguy! Wat heftig! Ik sluit mij aan bij alles wat al gezegd en geadviseerd is :*

Gefeliciteerd Duman *O*

c_/ voor alle mama’s met slechte nachten/hele vroege ochtenden. T scheelt dat mijn baby nog geen ritme heeft, dan kan de wintertijd dat ook niet verstoren :+

Wow Priem 7 uur aan 1 stuk :o En de krampjes zijn zielig ja! Hier ook in de kikkerhouding tegen je aan met speentje in (zuigen schijnt te helpen bij krampjes) en wiegen/lopen.

Heeft je baby goed gedaan Donna :)

Succes en veel plezier Exode ;)

Wat leuk mini. Lekker alles proeven.

Ik las eerder al een goed bericht van Jagar rond het slapen! Wat super fijn *O*
Ik hoop dat het voortzet!
pi_182789487
ik heb vannacht 2x 4 uur aan een stuk geslapen! *O* En O slaapt nu redelijk makkelijk zelf in voor z’n dutjes. Nu nog leren dutjes langer dan 45 minuten te maken, dan is alles perfect. Wat een verschil 2 dagen maakt zeg.
pi_182789560
Coolguy, ik kon gister niet reageren, maar wat een horror zeg. Manoman. Sterkte met het verwerken!
pi_182790317
Priem, hier helpt alleen warmte dus de pittenzak. Ik vind het ook heel zielig, over 4 weken wordt het minder hoop ik, het hoogtepunt met krampjes zit rond 6 weken. Tot die tijd gewoon lief zijn voor het mannetje :*

Fijn Jagär! Zo'n slaapcoach is z'n gewicht in goud waard als ik het zo hoor ^O^

Een baby die sushi eet :Y) Leuk!
pi_182794064
Jäger klinkt goed !! Hoop heel erg dat het zo doorzet ^O^

Pittenzak nog niet geprobeerd, goeie! Die heb ik hier wel liggen. Idd masseren; beentjes bewegen; rechtop tegen me en wiegen en z’n fiep lijken hem wel wat te troosten. Vanmiddag in bad gedaan en nu al de hele middag goed rustig en aan het slapen, sinds m’n broer en schoonzus hier zijn eigenlijk haha :')
pi_182794315
Hier was de draagdoek een groot succes bij krampjes :)

Wat lekker zeg Jagar! Ik hoop dat dit allemaal doorzet :)
pi_182799260
Ouderwetse rookie mistake: er ligt een slapende baby op me en ik ben vergeten eten binnen handbereik te zetten. :') Heb gelukkig wel drinken. Maar had wel wat lekkers verdiend vind ik :P want dag alleen met peuter en baby overleefd, met minimaal drama én ook nog een en ander in het huishouden gedaan.

Slaap voor Jagär! *O* *O* *O* Wat superfijn, het is je onderhand gegund hoor.

Sushi voor Günther :9 Foto's zijn ook weer om op te vreten!
pi_182809688
Eerst even een sterkte voor CG, wat een vreselijke ervaring en wat een enorme schrik. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven.

En Jagar, wat ben ik blij voor je dat je eindelijk wat welverdiende slaap krijgt, ik duim onwijs hard dat dit doorzet!

Ik wilde eigenlijk alleen een vraag stellen, omdat ik niet zo goed weet waar ik er anders mee naar toe kan zonder meteen weer naar de kinderarts te rennen zonder reden. Vlokje krijgt namelijk sinds een paar weken bijvoeding en dat moesten we vooral doorzetten van de kinderarts wegens de reflux. Het gaat goed in zoverre dat ze héél veel kan eten en begint te huilen zodra je stopt met voeden. Ik moet het echt afremmen, simpelweg omdat ik de melk op dit moment belangrijker vind voor haar en niet wil dat de bijvoeding nu al ten koste gaat van een flesje. Echter reageert ze er lichamelijk ook erg op lijkt het. Sinds een week heeft ze weer obstipatie tussendoor (waar ze normaliter diarree heeft door de omneo comfort die ze drinkt). Haar darmpjes lijken de hele dag van slag en ze laat echt ontzettend veel scheetjes, gedurende de hele dag, gepaard gaande met dus ook weer helse krampjes. Het huilen is soms geen huilen meer te noemen, maar echt krijsen en gillen. Niet omdat ze haar zin niet krijgt, maar van de pijn lijkt het, inclusief overstrekken. Ik vind dat persoonlijk een heftige reactie als het inderdaad door de fruithapjes komt en vraag mij af of dit iets is waar we doorheen moeten en dat het dus vanzelf minder wordt. Ik hoop eigenlijk op ervaringen van anderen.
pi_182809779
Ik weet van Caesar nog dat hij ook wel wat geobstipeerd raakte toen we startten met vast voedsel. Hij moest dan soms eventjes huilen en de ontlasting was wat harder dan. Maar wat jij beschrijft, klinkt me niet als normaal/goed in de oren (zeg ik niet gehinderd door enige échte kennis van zaken, uiteraard). Maar zeker als dit dan vooral bedoeld is tegen de reflux, zou ik me afvragen of het middel zo niet erger wordt dan de kwaal :{
pi_182809785
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 08:55 schreef Schanu het volgende:
Eerst even een sterkte voor CG, wat een vreselijke ervaring en wat een enorme schrik. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven.

En Jagar, wat ben ik blij voor je dat je eindelijk wat welverdiende slaap krijgt, ik duim onwijs hard dat dit doorzet!

Ik wilde eigenlijk alleen een vraag stellen, omdat ik niet zo goed weet waar ik er anders mee naar toe kan zonder meteen weer naar de kinderarts te rennen zonder reden. Vlokje krijgt namelijk sinds een paar weken bijvoeding en dat moesten we vooral doorzetten van de kinderarts wegens de reflux. Het gaat goed in zoverre dat ze héél veel kan eten en begint te huilen zodra je stopt met voeden. Ik moet het echt afremmen, simpelweg omdat ik de melk op dit moment belangrijker vind voor haar en niet wil dat de bijvoeding nu al ten koste gaat van een flesje. Echter reageert ze er lichamelijk ook erg op lijkt het. Sinds een week heeft ze weer obstipatie tussendoor (waar ze normaliter diarree heeft door de omneo comfort die ze drinkt). Haar darmpjes lijken de hele dag van slag en ze laat echt ontzettend veel scheetjes, gedurende de hele dag, gepaard gaande met dus ook weer helse krampjes. Het huilen is soms geen huilen meer te noemen, maar echt krijsen en gillen. Niet omdat ze haar zin niet krijgt, maar van de pijn lijkt het, inclusief overstrekken. Ik vind dat persoonlijk een heftige reactie als het inderdaad door de fruithapjes komt en vraag mij af of dit iets is waar we doorheen moeten en dat het dus vanzelf minder wordt. Ik hoop eigenlijk op ervaringen van anderen.
Ja, ervaring! Mars heeft het ook bij fruit. Krijsen en overstrekken als een malle. Arm kind. Bij groente amper tot niet. Dus wij geven voorlopig groentehap naast de borstvoeding en starten over een tijdje wel weer met fruit.

Groene groenten schijnen beter te zijn voor de stoelgang, aldus mijn CB.

En ik mis je hier :*.
pi_182810183
Hoe zijn jullie kleine lieve baby's met 'vreemden'? Juul vindt andere mensen echt lastig, ja van afstand als ik of mijn vrouw haar vasthoudt, is het prima. Maar als iemand anders haar vastheeft, is het standaard huilen. Ze wordt dan echt heel kwaad zelfs. Ook bij mijn moeder of zus.
Juul is nu 4 maanden, ik kan me niet herinneren dat B dat ook zo sterk had.

Ze gaat pas over 2 maanden naar het KDV, maar vrijdag komt bijvoorbeeld mijn schoonzus voor het eerst oppassen. Ik ben heel benieuwd of dat wel goed gaat.
Nou moet ik wel zeggen dat B rond deze tijd al veel meer aan andere mensen gewend was, hij ging toen al 1 dag in de week naar mijn schoonouders, ik ging elke 2 weken een dag naar mijn moeder etc. Juul is eigenlijk vooral thuis bij mijn vrouw of we zijn op pad en dan hebben wij haar vast of ze ligt in de wagen. Ze is dus amper gewend dat iemand anders ook de fles kan geven.

Mijn familie woont op een uur rijden, ik werk best veel nu en mijn vrouw zit het liefste gewoon lekker gezellig thuis dus Juul's eerste maanden zijn echt wel anders. Dat mijn moeder en schoonmoeder allebei aan het herstellen zijn van operaties helpt ook niet, mijn moeder mocht haar tot gisteren niet eens optillen laat staan de fles geven.

Ik denk dat we het wat meer moeten gaan opzoeken, mijn vrouw denkt dat het vanzelf wel goed komt. Of komen we gewoon op het midden uit?
pi_182810452
Schanu daar ben je weer O+ blijf je hangen?

Wij starten ergens deze week pas met bijvoeding dus ik kan je nog niet helpen :*

Exode, lastig maar het lijkt mij dat zoiets vanzelf wel goed komt toch? Of is dat te makkelijk gedacht... Jip is tot nu toe heel makkelijk met vreemden dus ik heb er ook geen ervaring mee eigenlijk. We hebben hem wel al meteen altijd overal mee naar toe genomen en is al veel vast gehouden door anderen, maar ik weet niet of dat echt verschil maakt. Ik kan me wel voorstellen dat sommige baby's gewoon niet zoveel moeten hebben van andere mensen :D
pi_182810494
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:41 schreef Aure het volgende:
Schanu daar ben je weer O+ blijf je hangen?

Wij starten ergens deze week pas met bijvoeding dus ik kan je nog niet helpen :*

Exode, lastig maar het lijkt mij dat zoiets vanzelf wel goed komt toch? Of is dat te makkelijk gedacht... Jip is tot nu toe heel makkelijk met vreemden dus ik heb er ook geen ervaring mee eigenlijk. We hebben hem wel al meteen altijd overal mee naar toe genomen en is al veel vast gehouden door anderen, maar ik weet niet of dat echt verschil maakt. Ik kan me wel voorstellen dat sommige baby's gewoon niet zoveel moeten hebben van andere mensen :D
Van mij hoeft Juul ook niet iedereen leuk te vinden, maar de oma's is toch wel zo handig. :@
pi_182810577
Ja handig is dat wel :D misschien dan toch maar vaker de oma's opzoeken inderdaad?
pi_182810811
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 09:49 schreef Aure het volgende:
Ja handig is dat wel :D misschien dan toch maar vaker de oma's opzoeken inderdaad?
Vind ik ook, het is alleen net nu lastig plannen. Mijn moeder kan vanwege haar gezondheid deze kant niet op en haar kant op kan alleen in het weekend. En dan hebben we vaak plannen of is het gewoon even lekker om thuis te zijn met zijn 4tjes. Dat uur rijden zit echt in de weg wat dat betreft. Even snel langs is niet echt mogelijk.
Mijn schoonmoeder is een verhaal apart, die woont 5 kilometer verderop maar komt nooit langs. Sowieso mijn schoonfamilie die wonen allemaal vrij dichtbij maar hebben bomvolle agenda's en doen niet aan even aan komen waaien. (nou kan mijn vrouw ook daarheen, maar die heeft dezelfde genen, dat doet ze dus niet zo snel)

Ga sowieso de komende tijd vaker richting mijn moeder met Juul. Met alleen B was dat toch een stuk makkelijker merk ik. Ik ga gewoon tijd en mogelijkheden maken.
  maandag 29 oktober 2018 @ 10:04:30 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_182810870
CoolGuy, hoe gaat het nu met / bij jullie?

Schanu ik zou het dan nog even laten voor wat het is hoor, als de reactie zo duidelijk en heftig is...

Exode, denk dat de enige oplossing is om de band wat sterker op te bouwen. Een heel gezonde natuurlijke reactie van een jonge baby denk ik om zo te reageren als een 'onbekende' met ze aan de haal gaat :+
pi_182811184
CoolGuy, wat een verschrikkelijke ervaring voor jullie. Heel veel sterkte met de verwerking ervan en natuurlijk beterschap voor jullie meisje.

Jagar, wat fijn van de goede nacht! Had je dit durven hopen? Het is jullie zo gegund, wat meer slaap!

Hé Schanu! Herkenbaar hoor! M (nu acht maanden) heeft regelmatig nog steeds last van haar darmen, maar al een stuk minder dan toen we met hapjes begonnen (bij 6 maanden). Ik geef haar nooit banaan, en let erop dat ze ook voedsel binnenkrijgt dat laxerend werkt.

Exode, ik herken het van mijn oudste, M vindt iedereen leuk. Ik vond het best lastig, want sommige mensen voelden zich echt afgewezen als hij het op een huilen zette als hij hun zag. En dat was inderdaad bij familie die hij niet heel vaak zag. Het is wel vanzelf beter gegaan. Hij is nog steeds af en toe verlegen, maar familieleden vindt hij inmiddels allemaal leuk :)
pi_182811899
Schanu wat fijn om weer van je te horen! ik mis je hier ook :* . Casper had wel wat last van krampjes van vaste voeding maar niet zo erg als jij omschrijft. Hier ging het wel over maar ik heb het bij een maand of 5 wel even gelaten voor wat het was i.v.m. de krampjes. Maar dat is bij jullie natuurlijk anders. Geen advies dus eigenlijk maar een :* voor jou/jullie, dit maakt het niet makkelijker. Ik hoop dat je ook weer blijft hangen!

Lastig Exode, misschien inderdaad vaker zien? Casper heeft er nooit echt last van gehad, alleen begint nu wel de fase van eenkennigheid en verlatingsangst als ik in de buurt ben.

Ik heb weinig anders te melden dan een plakbaby, veel vieze poepluiers en ik denk tandjesleed. Ik heb zelfs gedroomd dat ie opeens een kies had helemaal achterin z’n mond :'). Ik ben ondanks redelijke nachten vooral moe en roep al een week dat ik ‘m’n dag niet heb’ :'). Maar of dat babygerelateerd is weet ik niet.
pi_182812531
Dank voor jullie reacties! We gaan gewoon invoeren om meer op pad te gaan, tenminste ik. Mijn vrouw blijft van het cocoonen :P

Vanochtend weer CB, Juul is nu 4 maanden
6815 gram schoon aan de haak
65,4 cm lang
Bovengemiddeld volgens het CB, ze volgt haar broer die knalde al vrij snel boven alle lijntjes.

Hoofdomtrek was wel een dingetje blijkbaar, over 4 weken extra meten. Groeit volgens verpleegkundige te weinig.
Rare is alleen dat volgens de groeicurves die wij op internet vinden ze hartstikke gemiddeld is wat dat betreft. Nou ja even extra door een arts naar laten kijken, kan geen kwaad natuurlijk.

De inentingen zitten er ook weer in....benieuwd hoe ze er dit x op gaat reageren.
pi_182812954
Exode, Banaan heeft dat ook wel sterk. De laatste tijd gaat het ineens wat beter maar hij moet degene die hem vasthoudt kennen. Of die persoon moet verstandig genoeg zijn gelijk iets geks met hem te doen, dan vergeet hij zijn angst even. Heel veel mensen pakken hem en kijken dan eerst of hij het leuk vindt, dat is sowieso brullen. :D
Maak je geen zorgen trouwens (als dat lukt) om die hoofdomtrek, een klein verschilletje in de meting kan opeens heel wat lijken.

Schanu fijn dat je er weer even bent. :)
Bij Banaan ben ik een keer een weekje gestopt met bijvoeden omdat hij veel last had van krampjes. Daarna ging het wat beter, maar krampjes hoort er helaas ook een beetje bij.

Gunther bij de Japanner. *O* Gefeliciteerd met jullie jubileum. :*

Duman nog gefeliciteerd. :*
En bedankt allen voor de felicitaties voor mijn man. :*

Luna, oeps!

Banaan dronk vannacht genoeg om door zijn luier heen te gaan. Dat gebeurd gelukkig bijna nooit. Om vijf uur luierwissel, schone spulletjes, proberen Banaan weer in slaap te krijgen. Volgens mij was het een uur of langer met steeds drinken, krijsen als ik dacht dat hij eindelijk sliep. Plus zijn specialiteit, huilen als ik net mijn hoofd weer wil neerleggen. :')
Gelukkig sliep hij daarna door tot negen uur, kan dus heel veel slechter.

Helaas heeft mijn man nou de manflu te pakken. -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')