SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ja hoi, t/m morgen of vanaf maandag? Het was me iig nog niet opgevallen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 23:10 schreef V1z0R het volgende:
Heb het niet in de lijstjes voorbij zien komen deze week, maar oppo is 2e gratis bij AH
Zit ook gewoon een max 10 per klant op
T/m morgenquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 23:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Ja hoi, t/m morgen of vanaf maandag? Het was me iig nog niet opgevallen.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 23:27 schreef IJsdraakje het volgende:
IJsjes.
En sportkledingvraag, ik ben het meeste kwijt aan sportbh's en schoenen (dit jaar dankzij nieuwe hardloopschoenen sowieso ¤250), verder pluk ik overal en nergens vandaan, ik heb Hema, H&M, Leontine/kruidvat, maar ook Nike, Adidas, noem maar op.
dat kun je eenvoudig zien. Als het ca. 350 kcal/100gr is ongekookt, 140-180 kcal/100 gr is gekooktquote:Op zondag 21 oktober 2018 19:19 schreef Mss het volgende:
De hoeveelheden rijst, pasta, couscous ed in MFP zijn die in de regel ‘ongekookt, tenzij anders vermeldt’ of zijn het gekookte porties?
Nr1: afvallen!quote:6 simple things that can help lower your blood pressure
Gewoon minder vreten en meer bewegen.quote:Op maandag 22 oktober 2018 03:57 schreef Isabeau het volgende:
Op mijn FB pagina advies van Harvard!
[..]
Nr1: afvallen!
Het is dus simpel, dat afvallen. Dat we het weten. Meer dan de helft van de bevolking is te zwaar en het lukt maar weinig mensen om blijvend af te vallen, maar het is vooral heel simpel
Easy peasy toch?quote:Op maandag 22 oktober 2018 04:12 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Gewoon minder vreten en meer bewegen.
Als je tijd en mogelijkheden (fysiek en praktisch) hebt om te sporten is het eigenlijk wel goed te doen ja, is me opgevallenquote:
Klopt.. als dat wegvalt is alles rukquote:Op maandag 22 oktober 2018 07:55 schreef heywoodu het volgende:
Als je tijd en mogelijkheden (fysiek en praktisch) hebt om te sporten is het eigenlijk wel goed te doen ja, is me opgevallen
Is het nog steeds wel te doen natuurlijk, alleen moet je dan denk ik wat meer discipline kweken. Ik kan sinds anderhalf jaar afvallen terwijl ik vrijwel exact hetzelfde blijf eten, puur omdat ik van 0 uur sporten naar best wat sporten gingquote:
Als je er vooral ook heel veel energie in kan stoppen is het heel makkelijk. En dan bedoel ik niet alleen tijd en lichamelijke energie, maar ook geestelijk. Zodra iets anders de overhand neemt en het meer bewegen/gezond eten (vergt voorbereiding) op de achtergrond komen, wordt het al een stuk moeilijker.quote:Op maandag 22 oktober 2018 07:55 schreef heywoodu het volgende:
Als je tijd en mogelijkheden (fysiek en praktisch) hebt om te sporten is het eigenlijk wel goed te doen ja, is me opgevallen
Klopt, daarom ben ik ook voor het sporten gegaan. Mijn eigen cijfertjes enzo verbeteren, dat motiveert me. Allemaal lekkere dingen laten staan hou ik hooguit een paar weken vol dus doe ik niet, ik trap wel even een kwartiertje langer door op de hometrainer als ik een lekker toetje wilquote:Op maandag 22 oktober 2018 08:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je er vooral ook heel veel energie in kan stoppen is het heel makkelijk. En dan bedoel ik niet alleen tijd en lichamelijke energie, maar ook geestelijk. Zodra iets anders de overhand neemt en het meer bewegen/gezond eten (vergt voorbereiding) op de achtergrond komen, wordt het al een stuk moeilijker.
Ik besef steeds meer dat ik alleen genoeg lichamelijke en geestelijke energie heb om 1 ding goed te doen. Bij meerdere belangrijke ballen in de lucht houden wordt het al een ander verhaal, dan gaat alles middelmatig en niets echt goed. En als ik 'dat andere' dan al mijn tijd en energie geef, dan blijft er weinig over van het plan om meer te bewegen en gezond te leven.
Die discipline heb ik niet is gebleken.quote:Op maandag 22 oktober 2018 08:02 schreef heywoodu het volgende:
Is het nog steeds wel te doen natuurlijk, alleen moet je dan denk ik wat meer discipline kweken. Ik kan sinds anderhalf jaar afvallen terwijl ik vrijwel exact hetzelfde blijf eten, puur omdat ik van 0 uur sporten naar best wat sporten ging
quote:Op maandag 22 oktober 2018 08:05 schreef heywoodu het volgende:
Klopt, daarom ben ik ook voor het sporten gegaan. Mijn eigen cijfertjes enzo verbeteren, dat motiveert me. Allemaal lekkere dingen laten staan hou ik hooguit een paar weken vol dus doe ik niet, ik trap wel even een kwartiertje langer door op de hometrainer als ik een lekker toetje wil
Edit: ah ik dacht dat je bedoelde ķf sporten ķf gezond eten, maar je bedoelt in het leven algemeen
Ik bedoel ook vooral dat het 'principe' heel simpel is (lijkt me): verbrand meer kcal dan je binnenkrijgtquote:Op maandag 22 oktober 2018 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
't is vooral allemaal erg persoonlijk. Ik kan er dus slecht tegen als mensen het stellen als "afvallen is zoeper easy" want nee, dat kun je niet stellen. Wat je wel kunt stellen is: "ik vind afvallen zoeper easy". Dat lijkt hetzelfde maar je boodschap is echt compleet anders
Aan de andere kant is het wel irritant als mensen dan vragen wat je gedaan hebt en dan doen alsof het niet kan wat jij gedaan hebt. Ik ben gewoon letterlijk gezonder gaan eten en niet meer alles op gaan eten maar dat lijkt dan weer niemand te geloven omdat het zo simpel klinkt.quote:Op maandag 22 oktober 2018 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
't is vooral allemaal erg persoonlijk. Ik kan er dus slecht tegen als mensen het stellen als "afvallen is zoeper easy" want nee, dat kun je niet stellen. Wat je wel kunt stellen is: "ik vind afvallen zoeper easy". Dat lijkt hetzelfde maar je boodschap is echt compleet anders
ik heb daar nooit last van, dus dat zou ik niet weten, maar ik geloof je graag.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel irritant als mensen dan vragen wat je gedaan hebt en dan doen alsof het niet kan wat jij gedaan hebt. Ik ben gewoon letterlijk gezonder gaan eten en niet meer alles op gaan eten maar dat lijkt dan weer niemand te geloven omdat het zo simpel klinkt.
Was ook niet echt om een discussie te starten. In theorie is het gewoon heel simpel, maar doe het maar eens. Ik heb ook 100 pogingen gedaan en ik kan nog steeds niet verklaren waarom het nu wel gelukt is.quote:Op maandag 22 oktober 2018 11:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik heb daar nooit last van, dus dat zou ik niet weten, maar ik geloof je graag.
Het hoeft ook geen welles nietes discussie te worden, ik wil alleen aangeven dat "het is" bij dit soort onderwerpen beter genuanceerd kan worden tot "ik vind" of "ik ervaar". Want ieder mens is anders
Ja precies. Nou ja, er komt een moment dat het ineens klikt ofzo? Ik had dat ook toen ik stopte met roken. Pas toen ik het niet meer als straf maar als bevrijding zag, lukte het ook écht. Ik denk dat dat met afvallen / gezonder leven eigenlijk net zo werktquote:Op maandag 22 oktober 2018 11:14 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Was ook niet echt om een discussie te starten. In theorie is het gewoon heel simpel, maar doe het maar eens. Ik heb ook 100 pogingen gedaan en ik kan nog steeds niet verklaren waarom het nu wel gelukt is.
Check. Vooral het ongeloof dat ik geen voedselgroepen uitgesloten heb (of überhaupt geen streng dieet heb gevolgd) en tķch x kg ben afgevallen is mooi.quote:Op maandag 22 oktober 2018 10:37 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het wel irritant als mensen dan vragen wat je gedaan hebt en dan doen alsof het niet kan wat jij gedaan hebt. Ik ben gewoon letterlijk gezonder gaan eten en niet meer alles op gaan eten maar dat lijkt dan weer niemand te geloven omdat het zo simpel klinkt.
klinkt bekend... ik heb mijn huis redelijk op orde nu, begeleiding huiswerkmakend kind lukt ook, maar dan versloft eigen ik wel weer.quote:Op maandag 22 oktober 2018 08:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je er vooral ook heel veel energie in kan stoppen is het heel makkelijk. En dan bedoel ik niet alleen tijd en lichamelijke energie, maar ook geestelijk. Zodra iets anders de overhand neemt en het meer bewegen/gezond eten (vergt voorbereiding) op de achtergrond komen, wordt het al een stuk moeilijker.
Ik besef steeds meer dat ik alleen genoeg lichamelijke en geestelijke energie heb om 1 ding goed te doen. Bij meerdere belangrijke ballen in de lucht houden wordt het al een ander verhaal, dan gaat alles middelmatig en niets echt goed. En als ik 'dat andere' dan al mijn tijd en energie geef, dan blijft er weinig over van het plan om meer te bewegen en gezond te leven.
Dat is wel echt iets om trots op te zijnquote:Op maandag 22 oktober 2018 12:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Maar ik kreeg gisteren wel een heel fijn compliment uit onverwachte hoek. Over hoe ik toch nog steeds ruim 22 kilo kwijt ben, al zo’n 12 jaar. Dat zet mijn struggle over die 5 kilo wel een beetje in perspectief.
waarom maar 6 weken? Wat voor deadline is er dan?quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:22 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb iets van 1.5 maand om er weer 5 kilo vanaf te krijgen. Ben benieuwd
Dan is er een bedrijfsfeest en wil dan wel een beetje goed in m'n vel zitten weer.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
waarom maar 6 weken? Wat voor deadline is er dan?
in mijn hoofd is 78 kilo een mooi gewicht, weliswaar nog overgewicht maar toch. Dan pas ik net wat mooier in mijn kleren. Iets minder blubberig misschien, hoop ik.quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom maar 6 weken? Wat voor deadline is er dan?
Sjeen, ik vind dat ook oprecht een hele mooie prestatie!
Weet je ook waarom je zelf zo blijft hangen aan die 5 kilo? Welk verschil zou die 5 kilo voor jou maken?
Maar zou je alleen goed in je vel zitten als er 5 KG af is, dan?quote:Op maandag 22 oktober 2018 13:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan is er een bedrijfsfeest en wil dan wel een beetje goed in m'n vel zitten weer.
Yup, deze waren er ooit al vanaf (juli ong)quote:Op maandag 22 oktober 2018 14:32 schreef Felientje11 het volgende:
Maar zou je alleen goed in je vel zitten als er 5 KG af is, dan?
ik zal maar niet zeggen dat die buik waarschijnlijk een permanente legacy van je tweede zwangerschap gaat zijn danquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:19 schreef Messina het volgende:
Ik wilde mijn dikke buik weg hebben. Nu heb ik sinds vanmorgen geen overgewicht meer volgens BMI (), maar die dikke pens zit er nog dus we gaan door.
Ik betwijfel overigens dat ik ooit tevreden zal zijn en mezelf ooit niet te dik zal vinden.![]()
quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik zal maar niet zeggen dat die buik waarschijnlijk een permanente legacy van je tweede zwangerschap gaat zijn dan![]()
Ik heb díe hoop iig allang laten varen.
Ah. Hoe heb je gereageerd?quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:32 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Een meneer vroeg mij vorige week of ik nog lang moest...![]()
In alle eerlijkheid was hij wel 800 jaar oud of zo.
Ik vroeg of hij nog lang moest.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tsja, die buik, de eerste plek waar vet bij mij aanslaat en de laatste (if ever) waar het weg gaat. Van mijn borsten is na ruim 20 kilo eraf in ieder geval maar weinig over.
Je raekt an de dinge geweun.
quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:41 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik vroeg of hij nog lang moest.Ik had het wel een bazencomeback gevonden als je ‘m gewoon gemaakt had.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tsja, die buik, de eerste plek waar vet bij mij aanslaat en de laatste (if ever) waar het weg gaat. Van mijn borsten is na ruim 20 kilo eraf in ieder geval maar weinig over.
Aids.
rauw? Da’s volgens mij niet zo heel gezond.quote:Op maandag 22 oktober 2018 16:51 schreef Cue_ het volgende:
Zit nu te wachten op iemand, daarna kan ik onder de douche.
Dus zit nu droge sperziebonen te eten. Want die wil ik straks pas koken maar al wel trek
Je hebt gelijkquote:Op maandag 22 oktober 2018 16:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
rauw? Da’s volgens mij niet zo heel gezond.
Hoeveel kcal is dit?quote:Op maandag 22 oktober 2018 19:42 schreef Pizzapuntje het volgende:
O: 2 sneden brood, 2 plakken Beemster kaas
T: appel
L: 325 gr Alpro yoghurt
T: vlugge Japie minder suiker
D: halve omelet met groente, sla en 2 stukjes brood
S: 23 km totaal gefietst buiten
Op het eerste gezicht komt het als weinig overquote:Op maandag 22 oktober 2018 20:21 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Zonder het avond eten 704.
Is het te weinig?
Denk het niet idd, was ook maar een halve omelet ipv een hele.quote:Op maandag 22 oktober 2018 20:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op het eerste gezicht komt het al weinig over
Je D zal ook niet veel zijn toch?
Ik dacht dat je professionele begeleiding kreeg dit keer?quote:Op maandag 22 oktober 2018 20:21 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Zonder het avond eten 704.
Is het te weinig?
Wat storm zegt, je krijgt toch begeleiding?quote:Op maandag 22 oktober 2018 20:23 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Denk het niet idd, was ook maar een halve omelet ipv een hele.
Zo nog iets pakken dus?
Dank voor het posten van dit lijstje! Geeft mij ook weer even een reminder van hoeveel je eigenlijk voor +-1500 kcal kan eten als je maar gezonde dingen uitkiest.quote:Op maandag 22 oktober 2018 21:20 schreef DeLuna het volgende:
Ik had vandaag:
O: sojayoghurt 230gr, lijnzaad 12gr, walnoten 10gr, aardbeien 75gr
L: 100gr andijvie, 100gr paprika, 81gr vleestomaat, 69gr komkommer, 130gr linzen, 30gr hummus, een volkoren snee (42gr) met 100% pindakaas 28gr
S: 4,2km hardlopen in 26min
T: banaan 114gr
D: 70gr volkoren macaroni, 250gr Bertolli kaas basilicum tomatensaus, 225gr Pastagroenten, 100gr vegan gehakt
Ik ben even expres zo specifiek.Dit is 1450 kcal.
Ja moet ehm 1 november weer praktijk ondersteunster en pas 6 november diëtist helaas.quote:Op maandag 22 oktober 2018 20:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik dacht dat je professionele begeleiding kreeg dit keer?
Met jouw stats heb je een bmr van rond de 2000. Dat zou moeten zijn waar je qua inname ongeveer op mikt. En naarmate je meer afvalt schroef je dat omlaag.
Maar een halve omelet als diner is pak m beet 200 calorieën erbij. Dan zit je op 900 kcal en daarmee 1100 kcal onder je absolute minimum.
Ja, dit is te weinig.
Dan pak je toch my fitness pal erbij.quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:52 schreef Pizzapuntje het volgende:
Te weinig idd, morgen wat meer kcal eten. 700 is zeker te weinig maar ik dacht avond eten ook nog zo'n 500. Al kan ik dat avond eten heel slecht inschatten.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 06:44 schreef quickstepster het volgende:
Mijlpaal! Net een broek in een maat kleiner aangetrokken en hij past!![]()
En niet, ik heb m'n vetrollen erin weten te duwen, nee, echt gewoon comfortabel!![]()
Hoe moeilijk is het dan om 2 eieren, een handje sla en 2 stukjes brood in te voeren in een van de vele apps?quote:Op maandag 22 oktober 2018 22:52 schreef Pizzapuntje het volgende:
Te weinig idd, morgen wat meer kcal eten. 700 is zeker te weinig maar ik dacht avond eten ook nog zo'n 500. Al kan ik dat avond eten heel slecht inschatten.
Waar smaakt lijnzaad naar?quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 06:59 schreef Mss het volgende:
Lijstje gisteren:
O: cracker kaas, rijstwafel kip, beetje komkommer.
T: banaan
L: kwark met appel en lijnzaad
T: 1 worteltje, daarna weggetyft en 2 rijstwafels kipfilet gegeten als alternatief.
D: Chili met huttenkase.
Totaal volgens MFP: 1520 kcals
Er zit vrij weinig smaak aan en daarnaast gooi ik nog kaneel in mijn kwark dus ik proef het niet. Lijnzaad eet ik puur voor de vezels, ik ga er goed van kakkenquote:
O handig middeltje dus tegen oude vrouwen kwaaltjesquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 07:45 schreef Mss het volgende:
[..]
Er zit vrij weinig smaak aan en daarnaast gooi ik nog kaneel in mijn kwark dus ik proef het niet. Lijnzaad eet ik puur voor de vezels, ik ga er goed van kakken
Nice!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 06:44 schreef quickstepster het volgende:
En niet, ik heb m'n vetrollen erin weten te duwen, nee, echt gewoon comfortabel!![]()
Omdat ik ergens anders at, er werd voor me gekookt. Maar ik had het op de gok kunnen doen idd.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 07:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het dan om 2 eieren, een handje sla en 2 stukjes brood in te voeren in een van de vele apps?
Sorry hoor, ik snap jou gewoon niet. Hoe lang lees je niet al mee hier?
Ondertussen weet jij toch ook wel dat 1000kcal per dag veel te weinig is en dat jij dan meestal na een dag of wat van alles in je mik gaat zitten schuiven ‘s avonds?
Kijk nou eens echt goed naar lijstjes van mensen als SQ, DeLuna etc. en neem daar qua hoeveelheden een voorbeeld aan.
Ja ik gebruik nu de app Food.quote:Op maandag 22 oktober 2018 23:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dan pak je toch my fitness pal erbij.
En ik maat denken dat ik de enige was met lepels chocolade pastaquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:22 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Ik kom ook maar weer eens meeposten. Even rust gehad en niet echt opgelet. Wel ietsje zwaarder geworden, maar dat is niet gek. Ik heb me behoorlijk laten gaan ☹. Vanmorgen zei de weegschaal 83,7.
Nu weer even alles tracken en netjes bijhouden en geen lepels chocopasta, grote stukken kaas etc meer tussendoor in mijn mond proppen.
O: yoghurt, aardbei, muesli
T: banaan
L: 2 wortelwraps met carpaccio en rucola
T: gekookt ei
D: even kijken welk gerecht het vanavond wordt
Ik deed het altijd met een mesquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En ik maat denken dat ik de enige was met lepels chocolade pasta
Nutella is geen chocopasta, dat is hazelnootpastaquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik deed het altijd met een mes![]()
En dan wel gewoon nutella, geen andere chocopasta.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 06:44 schreef quickstepster het volgende:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh super, fijn gevoel is dat hequote:Op dinsdag 23 oktober 2018 06:44 schreef quickstepster het volgende:
Nope, hier nog een schuldige! En met 2 peuters die het erg lekker vinden, onmogelijk om niet in huis te hebben 🙈. Anders zou ik het gewoon niet kopen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Yup. Jaaaaren geleden dat ik in een 46 paste. Volgende mijlpaal is hopelijk binnenkort onder de 100 op de weegschaal. Slow but steadyquote:Op dinsdag 23 oktober 2018 09:59 schreef Pizzapuntje het volgende:
[..]
Oh super, fijn gevoel is dat he(voor zover ik het me kan herinneren
)
Maar over peuters heb je toch wat te zeggen? Zeuren 2 weken en dan is het wel klaar lijkt mequote:Op dinsdag 23 oktober 2018 10:06 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Nope, hier nog een schuldige! En met 2 peuters die het erg lekker vinden, onmogelijk om niet in huis te hebben 🙈. Anders zou ik het gewoon niet kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |