abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_182587007
quote:
Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)

-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:
Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss

OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.

In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.

Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.

De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.

ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.

Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."

Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
quote:
Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.

Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.

Meer informatie volgt

bron



politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/

Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
pi_182587022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat het van onderaf gebeurt. Zonder de kabelboom aan te raken.
Zou je het denken niet liever aan een paard over kunnen laten?
Bewijs wil ik hebben niks denken!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 10:50:07 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:53:32 #3
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182587082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou je het denken niet liever aan een paard over kunnen laten?
Bewijs wil ik hebben niks denken!
Jij mag blijkbaar wel denken dat de kabelboom beschadigd bij het verwijderen van de accu en ik mag niet denken dat er mogelijk andere manieren zijn.

Dan wachten we toch maar de echte rapporten af.
:W
Tot nooit .......
pi_182587110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jij mag blijkbaar wel denken dat de kabelboom beschadigd bij het verwijderen van de accu en ik mag niet denken dat er mogelijk andere manieren zijn.

Dan wachten we toch maar de echte rapporten af.
:W
Als je terug leest zie je dat ik daar overal een vraagteken bij geplaatst heb, het zou kunnen dat ik eentje vergeten ben, daarbij wil ik nog voegen hoop dat er geen monteur aan gewerkt heeft op een blauwe maandag met een sticky op zijn bek!
Goed lezen he ik beweer niks ik hoop dat het niet gebeurd kan zijn!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:57:56 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182587145
Dit gaat ook nergens meer over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182587161
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jij mag blijkbaar wel denken dat de kabelboom beschadigd bij het verwijderen van de accu en ik mag niet denken dat er mogelijk andere manieren zijn.

Dan wachten we toch maar de echte rapporten af.
:W
Psst, op die foto die hij steeds aanhaalt is geen accu te zien >:)
pi_182587165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik gaf al eerder aan ik weet niet eens hoe die dingen uitzien, laat staan dat ik mijn kind ermee vervoeren zou laten!
Nog nooit van Google gehoord?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:08:18 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182587302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:55 schreef john2406 het volgende:
Als je terug leest zie je dat ik daar overal een vraagteken bij geplaatst heb, het zou kunnen dat ik eentje vergeten ben, daarbij wil ik nog voegen hoop dat er geen monteur aan gewerkt heeft op een blauwe maandag met een sticky op zijn bek!
Dan is mijn scherm kapot of jouw toetsenbord, Ik zie meer uitroeptekens dan vraagtekens.
Tot nooit .......
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:09:13 #9
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182587312
quote:
13s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:57 schreef Copycat het volgende:
Dit gaat ook nergens meer over.
Hoezo gaat het nergens over? Het is speculeren naar de oorzaken. Dat de een het denkt beter te weten dan de ander maakt het nog niet minder interessant natuurlijk ..........
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:09:23 #10
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182587316
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:58 schreef GereDathan het volgende:
Psst, op die foto die hij steeds aanhaalt is geen accu te zien >:)
Ah ik zie het ... vakman John weet niet waar de accu zit _O-
Ik mag aannemen dat die VMBO-er met de instructie van Stint al wat verder komt.
Tot nooit .......
pi_182588814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:28 schreef GereDathan het volgende:
Nu blijkt dat ook het NFI een oplossing ziet voor het op hol slaan van een stint. 'Pas door het loslaten of volledig terugdraaien van de gashendel (kan) de snelheid van de stint eenvoudig wordt teruggebracht naar nul'. Met andere woorden: de stint kan gewoon tot stilstand worden gebracht door de bestuurder. Deze passage heeft de ILT weggelaten.
Maw, als de stint op hol slaat versnelt hij tot de maximum snelheid, tenzij de gashendel in de "nulstand" staat.

Loslaten van de hendel is geen optie, je houdt je sowieso met beide handen vast als je rechtop staat, zeker wanneer de stint versnelt.
Men verwacht dat de stint meteen vertraagt als men minder "gas geeft", wanneer dat niet gebeurt denkt men dat de hendel niet werkt, dan is het mogelijk dat men zich niet meer bekommert om de stand van de hendel en enkel nog focust op de handrem links. Men zal ook gewend zijn aan de polsbeweging die nodig is om de gashendel tot in de nulpositie te draaien, maar bij een werkende stint verandert de positie van de armen ook omdat men naar voor "geworpen" wordt zodra men minder gas geeft en de stint vertraagt.
Wanneer de stint niet vertraagt als men gas mindert blijven de armen in dezelfde positie en moet je een grotere polsbeweging maken om de nulstand te bereiken. Wat men misschien niet beseft, het is een automatisme waar men niet over nadenkt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182590668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ah ik zie het ... vakman John weet niet waar de accu zit _O-
Ik mag aannemen dat die VMBO-er met de instructie van Stint al wat verder komt.
Ik hoop het toch zeer dat deze verder komen, anders kon men het ja een kleuter laten doen toch?
pi_182590686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maw, als de stint op hol slaat versnelt hij tot de maximum snelheid, tenzij de gashendel in de "nulstand" staat.

Loslaten van de hendel is geen optie, je houdt je sowieso met beide handen vast als je rechtop staat, zeker wanneer de stint versnelt.
Men verwacht dat de stint meteen vertraagt als men minder "gas geeft", wanneer dat niet gebeurt denkt men dat de hendel niet werkt, dan is het mogelijk dat men zich niet meer bekommert om de stand van de hendel en enkel nog focust op de handrem links. Men zal ook gewend zijn aan de polsbeweging die nodig is om de gashendel tot in de nulpositie te draaien, maar bij een werkende stint verandert de positie van de armen ook omdat men naar voor "geworpen" wordt zodra men minder gas geeft en de stint vertraagt.
Wanneer de stint niet vertraagt als men gas mindert blijven de armen in dezelfde positie en moet je een grotere polsbeweging maken om de nulstand te bereiken. Wat men misschien niet beseft, het is een automatisme waar men niet over nadenkt.
Gelijk als stroom voelt men niet met de bovenzijde van hand of vinger grijpt men zich stevig vast.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 14:12:49 ]
pi_182590699
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ah ik zie het ... vakman John weet niet waar de accu zit _O-
Ik mag aannemen dat die VMBO-er met de instructie van Stint al wat verder komt.
Gelijk die schilder wat hier kwam schilderen, doe het mij eens voor, waarvoor heb ik jou dan nodig als ik het zelf beter kan!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 14:12:28 ]
pi_182590747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gelijk als stroom voelt men niet met de bovenzijde van hand of vinger grijpt men zich stevig vast.
Stroom voelen? Dat doe ik liever met een schroevendraaier met neon-lampje, of met een multimeter...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_182590772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Stroom voelen? Dat doe ik liever met een schroevendraaier met neon-lampje, of met een multimeter...
Als het zijn moet doe ik het desnoods met een vinger, bovenzijde, de spieren trekken van alleen samen waardoor die vinger van de stroom afgaat, of draad.
Mijn zwager neonreklame heeft het mij voorgedaan, en die heeft in zijn jeugd zijn vriendje zien vallen op hoogspanningskabels, die heeft zijn vriendje zien roosteren dus.

P.s
Al raad ik het helemaal niemand aan!!!!!!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2018 14:21:01 ]
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:56:44 #18
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182596687
Wat is eigenlijk de sanctie als een bestuurder nu toch met de stint de weg op gaat?
pi_182601766
quote:
Meerdere meldingen over op hol geslagen Stints ná ongeval Oss

Bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zijn meerdere meldingen binnengekomen van op hol geslagen Stints ná het tragische ongeval in Oss. Uit nieuwe stukken die vanavond naar de Kamer zijn gestuurd blijkt dat er ook na het dodelijke ongeval meerdere Stints kampten met remproblemen.


,,Er is nog een Stint in een niet nader te noemen plaats in beslag genomen die op hol zou zijn geslagen’’, beschrijft een inspecteur in zijn onderzoeksverslag van zaterdag 29 september.

Dat is 9 dagen nadat in het Brabantse Oss vier kinderen zijn overleden op de spoorwegovergang. De vier overleden kinderen waren 4, 4, 6 en 8 jaar oud.
Ook daarna bleven de elektrische voertuigen kampen met stop- en remproblemen, zo blijkt nu uit twee van de in totaal 44 documenten die minister Cora van Nieuwenhuizen vanavond naar de Kamer zond. Bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zijn na het tragische ongeval meerdere meldingen binnen gekomen van op hol geslagen Stints.

Camerabeelden
De medewerker ontvangt van nog een ander kinderdagverblijf foto’s en filmpjes waarin te zien is dat de Stint blijft rijden wanneer de gashendel wordt losgelaten, mogelijk door een gebroken gasveer.

,,Vanuit Midden-Nederland wordt bij de politie een melding gedaan van een Stint die niet wil stoppen’’, schrijft een medewerker van de Inspectie Leefomgeving en Transport op 29 september in zijn onderzoeksverslag. Wanneer dat precies was wordt uit het verslag niet duidelijk.

Kuren
Wat wel vast staat is dat het kinderdagverblijf uit Midden-Nederland zeven Stints heeft, waarvan er twee ‘regelmatig rem- en stopproblemen’ hebben. Ook na controle en reparatie blijven de twee Stints nóg problemen geven. Die twee slecht werkende Stints worden uit de running genomen.
Maar dan blijkt dat ook de vervangende Stint kuren vertoont. ,,Daarna is op 27 september bij een vervangende Stint opnieuw vastgesteld dat deze geen vaart minderde als het gas werd losgelaten’’, constateert de inspecteur. Dat is ruim een week na het dodelijke ongeval in Oss.

Opvallend is dat het bedrijf de aangifte wil intrekken omdat de meldster de indruk krijgt dat haar melding gaat leiden tot het van de weg halen van de Stint. De inspecteur vermoedt dat ze mogelijk contact heeft gehad met de fabrikant. De fabrikant bleef volhouden geen terugroepactie te willen doen en de Stints niet te willen stilzetten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ngeval-oss~af3cefcc/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182602028
Bijna een maand verder, de fabrikant zal nu langzaam in cashflow problemen komen als ze niet mogen rijden. Leasemaatschappij zal ook in zijn nek hijgen.
.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:51:27 #21
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182603716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:41 schreef Fer het volgende:
Bijna een maand verder, de fabrikant zal nu langzaam in cashflow problemen komen als ze niet mogen rijden. Leasemaatschappij zal ook in zijn nek hijgen.
Dus?
"Hoka Hey!"
pi_182604291
Het is ook best belachelijk dat de stints helemaal niet meer gebruikt mogen worden, er vallen regelmatig vliegtuigen uit de lucht, maar alles blijft gewoon lekker doorvliegen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182604368
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:19 schreef ietjefietje het volgende:
Het is ook best belachelijk dat de stints helemaal niet meer gebruikt mogen worden, er vallen regelmatig vliegtuigen uit de lucht, maar alles blijft gewoon lekker doorvliegen.
Maar als het vermoeden bestaat dat een vliegtuig is gecrasht door een ontwerpfout, dan blijven alle vliegtuigen van dat type een tijdje aan de grond.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:59:23 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182604791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:19 schreef ietjefietje het volgende:
Het is ook best belachelijk dat de stints helemaal niet meer gebruikt mogen worden, er vallen regelmatig vliegtuigen uit de lucht, maar alles blijft gewoon lekker doorvliegen.
Bullshit, lees de artikelen eens door. En dan heb ik het niet over het rapport van de ILT. Er mankeert van alles aan die bak en er hebben zich al meerdere incidenten voorgedaan. Volledig terecht dat die van de weg gehaald is.

Vliegtuigen worden niet aan de grond gehouden na een crash? Als er een constructiefout de oorzaak wordt dat type vliegtuig wel degelijk aan de grond gehouden en gecontroleerd/aangepast. Zou ook wel erg dom zijn om dan maar gewoon door te vliegen met zo'n vliegtuig, niet?
"Hoka Hey!"
pi_182605184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bullshit, lees de artikelen eens door. En dan heb ik het niet over het rapport van de ILT. Er mankeert van alles aan die bak en er hebben zich al meerdere incidenten voorgedaan. Volledig terecht dat die van de weg gehaald is.

Vliegtuigen worden niet aan de grond gehouden na een crash? Als er een constructiefout de oorzaak wordt dat type vliegtuig wel degelijk aan de grond gehouden en gecontroleerd/aangepast. Zou ook wel erg dom zijn om dan maar gewoon door te vliegen met zo'n vliegtuig, niet?
Als er bewijs is....natuurlijk, maar dat kan meer dan een jaar duren...Zo viel er een Boeing 777 in Heathrow uit de lucht terwijl jaaren daarvoor hetzelfde was gebeurd met een Boeing 777.
duzzz
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:33:02 #26
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182605374
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Als er bewijs is....natuurlijk, maar dat kan meer dan een jaar duren...Zo viel er een Boeing 777 in Heathrow uit de lucht terwijl jaaren daarvoor hetzelfde was gebeurd met een Boeing 777.
duzzz
Een jaar duren? Waarom duurt dit überhaupt zo lang? De Stint is niet een bijster ingewikkeld voertuig met veel en moeilijke onderdelen of zo. Verder hebben ze camerabeelden en ooggetuigen waaronder de machinist. Ik vermoed dat ze wachten met het geven van een rapport over de oorzaak tot de bestuurder geestelijk in staat is geweest uitleg te geven wat er is gebeurd ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:16:07 #27
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182605934
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:52 schreef Edding345 het volgende:
was het nou de schuld van de vrouw of de bakfiets?
Of een combinatie? Vergeet de overheid ook niet als mede schuldige!
"Hoka Hey!"
pi_182606899
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:24 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Als er bewijs is....natuurlijk, maar dat kan meer dan een jaar duren...Zo viel er een Boeing 777 in Heathrow uit de lucht terwijl jaaren daarvoor hetzelfde was gebeurd met een Boeing 777.
duzzz
En dat ding van de straat afhalen kon wel vlug? Komop zeg het moet vlugger kunnen, althans het begin moet vlugger kunnen uitstel kan altijd nog.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 12:12:58 #29
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182608008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

En dat ding van de straat afhalen kon wel vlug? Komop zeg het moet vlugger kunnen, althans het begin moet vlugger kunnen uitstel kan altijd nog.
Dat kan duiden op het feit dat er flinke stront aan de knikker is bij de overheid. Waarom duurt dat onderzoek zo lang bij zo'n simpel voertuig?
"Hoka Hey!"
pi_182624799
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dat kan duiden op het feit dat er flinke stront aan de knikker is bij de overheid. Waarom duurt dat onderzoek zo lang bij zo'n simpel voertuig?
Het onderzoek zal wel afgerond zijn. Nu nog de rapporten redigeren. En dat zwartlakken moet echt heel voorzichtig gebeuren, er mag geen woord worden overgeslagen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182624857
De vergunning om dat ding op de openbare weg te gebruiken was er niet toch? Na de aanpassingen van de stint had deze opnieuw gekeurd moeten worden door rdw/Rijkswaterstaat weet ik veel wie er over stints gaan-instantie.

Heel eenvoudig, die vergunning is er niet en dan mag dat ding de openbare weg niet op. Voor auto's geldt exact hetzelfde, die moeten rdw gekeurd zijn voordat je met een nieuwe auto of nieuw autotype de weg op mag. De auto moet voldoen aan de term 'auto', met alle eisen die beschreven staan. Zelfde geldt voor de stint. Dat ding had geen toestemming zich op de openbare weg te begeven.
pi_182626664
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 09:32 schreef HPoi het volgende:
De vergunning om dat ding op de openbare weg te gebruiken was er niet toch? Na de aanpassingen van de stint had deze opnieuw gekeurd moeten worden door rdw/Rijkswaterstaat weet ik veel wie er over stints gaan-instantie.

Heel eenvoudig, die vergunning is er niet en dan mag dat ding de openbare weg niet op. Voor auto's geldt exact hetzelfde, die moeten rdw gekeurd zijn voordat je met een nieuwe auto of nieuw autotype de weg op mag. De auto moet voldoen aan de term 'auto', met alle eisen die beschreven staan. Zelfde geldt voor de stint. Dat ding had geen toestemming zich op de openbare weg te begeven.
Hoe kan dat dan, ik dacht dat er naar de aanpassingen een paar schades of dingen gebeurden, die de politie controleren deed, en die zagen dat niet?
Bij een auto kijken ze wel degelijk hoeveel pk s er onder de kap liggen of hoeveel cillinders, maar ik zeg altijd de P weet nog niet hoe ze een achterlicht moeten wisselen laat staan dat ze weten waar de uitlaat zit?
pi_182808124
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zie-geen-uitweg-meer


Fabrikant stint vraagt faillissement aan: 'Ik zie geen uitweg meer'

De fabrikant van de stint gaat bankroet. Het bedrijf achter de elektronische bolderkar, Stintum, vraagt vandaag noodgedwongen faillissement aan bij de rechtbank. Directeur Edwin Renzen zegt tegen RTL Nieuws: "Ik zie geen uitweg, nu de overheid niet met ons in gesprek wil over hoe we de stint weer op de weg krijgen. Het is op."

De stint kwam in de problemen na het dramatisch ongeluk op het spoor in Oss, op 20 september, waarbij vier kinderen om het leven kwamen. Op 1 oktober besloot minister Cora van Nieuwenhuizen de stint 'uit voorzorg' van de weg te halen, omdat ze op basis van een verkennend onderzoek twijfels had over de veiligheid.

'Nooit serieuze problemen'
Renzen stelt dat het onderzoek op basis waarvan de stint van de weg is gehaald niet klopt: "De stint is niet onveilig. We weten nog niet wat de oorzaak van het ongeluk in Oss is. We weten wel dat er nog nooit serieuze problemen zijn geweest."

De ondernemer verwijt vooral de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) onwil: "Er is daar iets heel erg fout gegaan en daar zijn ze niet open over. Dat proberen ze weg te poetsen." Het bedrijf heeft bezwaar gemaakt bij het ministerie. Of een schadeclaim volgt, is nog niet duidelijk.

Fabrikant stint failliet:

'Van troetelbeer werden we paria'
'We zijn een spookbedrijf geworden'
Renzen hoopte in overleg met het ministerie toch nog tot een oplossing te komen. Na een laatste gesprek, afgelopen week, concludeerde Renzen: "Het was geen gesprek. Ze gaan wachten op alle onderzoeken. Die tijd hebben wij eenvoudig niet." Vrijdagavond heeft Renzen de werknemers van Stintum ingelicht.

Dinsdag besluit de rechtbank of de aanvraag voor het faillissement wordt goedgekeurd. Dan wordt een curator aangesteld. "Ik kan me niet voorstellen dat de aanvraag niet wordt toegewezen. De rek is eruit. Er komt al weken geen geld meer binnen, er gaat alleen maar meer geld uit aan extra kosten. We zijn een spookbedrijf geworden en er is geen redelijk perspectief meer. Het is op. Een mooi product is waardeloos schroot geworden." Een doorstart is volgens Renzen kansloos: "Het is schroot. Daar heb je recyclebedrijven voor. Daar zijn er al genoeg van."


Kinderopvangorganisaties in de knel
Het bankroet van de bedrijven achter de stint heeft grote gevolgen. Er reden zo'n 3500 stints rond, waarmee kinderopvangorganisaties dagelijks 200.000 kinderen heen en weer brachten. Zij moeten nu definitief op zoek naar andere oplossingen voor het vervoer van kinderen.

Renzen verwacht dat kinderopvangorganisaties in de knel zullen komen. "Kosten voor het vervoer lopen op. En ik krijg nu al signalen dat ouders moeten afhaken als de kinderopvang geen goed vervoer van en naar school kunnen regelen. In dat geval komt hun bedrijfsvoering in de knel."

Bikkelhard gevecht
Experts verwachten een bikkelhard gevecht over miljoenenclaims en aansprakelijkheid tussen alle betrokkenen: het ministerie en het Stintum, kinderopvangorganisaties en bedrijven die de stints kochten of leasen.

Bij Stintum werkten 25 mensen. Bij toeleveringsbedrijven nog een kleine 20. De stint werd in 2011 goedgekeurd door de overheid, als veilig beoordeeld en toegelaten tot het verkeer als 'bijzondere bromfiets'.

'Ik heb gehuild'
Edwin Renzen: "Ik heb gehuild toen ik dit besluit moest nemen. Maar ik ben een ondernemer, ik kom deze klap wel weer te boven. Ik vind het erg voor m'n collega's en al onze partners die erin geloofden. Maar het ergst vind ik dat de oplossing die wij brachten voor een maatschappelijk probleem, wegvalt. Hoe moet dat nu met veilig en milieuvriendelijk vervoer van al die kinderen? Wij zijn nu weg, maar de problemen voor scholen en kinderopvang niet.
  maandag 29 oktober 2018 @ 04:25:24 #34
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182808209
Fantastisch nieuws *O*
pi_182808555
Dat zat er aan te komen.
“ goh je verwacht het niet...”
pi_182808592
Is wel heel snel gegaan. Had dat bedrijf geen reserves?
Oh wacht ik snap het al. Het gaat om het personeel. Dat moet doorbetaald worden, zonder inkomsten.
Ja, en zonder uitzicht op korte termijn kun je beter stoppen. Anders wordt de directeur persoonlijk aansprakelijk.

[ Bericht 67% gewijzigd door Sigaartje op 29-10-2018 06:54:19 ]
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 29 oktober 2018 @ 06:59:38 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182808679
Hoorde het net inderdaad, triest nieuws.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182808717
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 03:00 schreef NeoDweezil het volgende:

'Ik heb gehuild'
Edwin Renzen: "Ik heb gehuild toen ik dit besluit moest nemen. Maar ik ben een ondernemer, ik kom deze klap wel weer te boven. Ik vind het erg voor m'n collega's en al onze partners die erin geloofden. Maar het ergst vind ik dat de oplossing die wij brachten voor een maatschappelijk probleem, wegvalt. Hoe moet dat nu met veilig en milieuvriendelijk vervoer van al die kinderen? Wij zijn nu weg, maar de problemen voor scholen en kinderopvang niet.
En geen woord over het ongeluk. Bah.
Protège moi de mes désirs.
pi_182808743
Dat hij nog het “veilige en milieuvriendelijke”
“Van al die kinderen” aanhaalt ook he.
Een gemotoriseerde plastic badkuip!
:')
pi_182808778
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:07 schreef quirina het volgende:
Dat hij nog het “veilige en milieuvriendelijke”
“Van al die kinderen” aanhaalt ook he.
Een gemotoriseerde plastic badkuip!
:')
Qua milieuvriendelijkheid zal een stint vele malen vriendelijker zijn als de taxibusjes die nu weer terug gaan komen.
pi_182808792
Binnenkort zal er wel een nieuw bedrijf komen met een dergelijk voertuig, maar dan met wel deugdelijke bedrading die ze zullen laten testen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 29 oktober 2018 @ 07:23:14 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182808840
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:16 schreef Sigaartje het volgende:
Binnenkort zal er wel een nieuw bedrijf komen met een dergelijk voertuig, maar dan met wel deugdelijke bedrading die ze zullen laten testen.
Ik verwacht dat Renzen de onderzoeken afwacht en als de storm is gaan liggen onder andere naam start.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182808858
Ik hoop werkelijk dat straks uit verder onderzoek blijkt dat dit bedrijf iets te verwijten viel. Als dit bedrijf door toedoen van het ministerie failliet is gegaan en vervolgens blijkt dat er geen grote foute gemaakt zijn, dan zou dat diep triest zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:16 schreef Sigaartje het volgende:
Binnenkort zal er wel een nieuw bedrijf komen met een dergelijk voertuig, maar dan met wel deugdelijke bedrading die ze zullen laten testen.
Het laatste nieuws daarover was dat dit maar bij een heel klein percentage het geval zou kunnen zijn en ILenT de conclusies op basis van te beperkt onderzoek getrokken had.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4453961/de-rammelende-onderbouwing-van-het-verbod-op-de-stint-vragen-en
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 29 oktober 2018 @ 07:34:57 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182808941
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 04:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Fantastisch nieuws *O*
Ja, 25 tot 45 man zonder werk. Echt fantastisch, ik stond ook te juichen.
Een veilige Stint zou fantastisch zijn, dit toch niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 29-10-2018 08:36:00 ]
Tot nooit .......
pi_182808945
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 04:25 schreef Kamelenteen het volgende:
Fantastisch nieuws *O*
Waarom zou dit fantastisch nieuws zijn?
optie 1) Bedrijf valt niets te verwijten -> Onschuldig bedrijf failliet
optie 2) Bedrijf valt wel iets te verwijten -> Claims en schade zijn nergens meer te verhalen.

Ik zie het fantastische aspect niet. Wellicht kun jij dat aan mij uitleggen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_182808973
quote:
1s.gif Op maandag 29 oktober 2018 07:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Renzen de onderzoeken afwacht en als de storm is gaan liggen onder andere naam start.
Dat vermoed ik ook. Maar ik denk dat er meer kapers op de kust zijn. Een taxibusje, hoge kosten. Zo’n stintidee is natuurlijk wel een mooie oplossing.
Nu nog de veiligheid borgen en je hebt een mooi product waarmee je voor de dag kunt komen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 08:25:45 #47
269689 crew  Viv
pi_182809413
Het ministerie heeft mogelijk voorbarig gehandeld door alle Stints van de weg te halen, maar die directeur óók door nog altijd te stellen dat de Stint veilig is. Voor die inschatting is juist al dat onderzoek nodig.

Ik vind het wel jammer van het concept, hopelijk komt er iets vergelijkbaars voor terug als dat op een veilige manier kan. Het kinderdagverblijf van mijn dochter gebruikte de Stint voor uitstapjes, ze deden veel vaker iets leuks buiten de eigen wijk nadat ze dat ding aangeschaft hadden.
pi_182809576
Geweldig, de overheid kan weer trots op zichzelf zijn!

Een gezond bedrijf moedwillig naar de klote helpen, gebaseerd op luchtfietserij van een of ander zinloos onderzoeksinstuutje. Maar alles voor de prestige en zelfbevlekking van een minister.

Niet enkel Stintum is een genaaid, denk ook eens even aan alle bedrijven die een Stint hebben rijden. Die zien duizenden en duizenden euro's gemeenschapsgeld in rook opgaan. Top gedaan hoor minister!

Het is precies hoe Dirk Scheringa met de DSB ten gronde werd gericht. Toen was het Lakeman, nu is het van Nieuwenhuizen.

Let maar op mijn woorden, er blijkt NIKS mis met de Stint in Oss. Er blijkt NIKS mis met de Stint in het algemeen. Want als dat wel zo was, dan had de ILT niet zo'n natte wind als rapport op hoeven leveren.

Bedankt minister, ik hoop dat u vanavond lekker kunt slapen in de wetenschap dat er weer veel hardwerkende mensen en bedrijven een hak gezet is :r
  maandag 29 oktober 2018 @ 08:52:30 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182809815
En nog wat extra achtergrond hoe de minister en het ILT de wereld naar hun hand proberen te zetten: https://www.rtlnieuws.nl/(...)-minister-over-stint

quote:
Foutief proces-verbaal

Op 1 oktober laat de kinderopvang om 11 uur 's ochtends aan de politie weten dat de verklaring formeel moet worden ingetrokken. En, als de politie dat niet wil, dat er dan een aanvullende verklaring in het proces-verbaal moet worden opgenomen waarin de juiste lezing van de kinderopvang staat. De politie Oost-Brabant zegt toe dit te doen, en de opmerkingen van de kinderopvang door te geven aan het ILT.

Het ministerie besluit op 1 oktober de stint van de weg te halen, mede op basis van een foutief en onvolledig proces-verbaal. Het ministerie laat dit weekeinde weten dat men geen 'aanvullende verklaring' heeft kunnen vinden bij de politie. Het Openbaar Ministerie – dat het onderzoek naar 'Oss' leidt kon vragen van RTL Nieuws hierover dit weekeinde niet beantwoorden.

Het ministerie heeft na de schorsing nog tweemaal geprobeerd om het foutieve proces-verbaal toch te gebruiken in de bewijsvoering. In het kort geding dat tegen de minister was aangespannen door een kinderopvang in Almere. En voor het Kamerdebat, dat aanstaande donderdag is. Tot tweemaal toe is dat geweigerd door de kinderopvang, die erop wees dat dit niet door de beugel kon zonder de aanvullende verklaring.
Bravo ministertje!

Donderdag zal er hopelijk gerechtigheid zijn, de Stint weer de weg op. Vervolgens een gedegen onderzoek. En daarna, daarna is er niemand meer om eventuele gebreken op te lossen. Aangezien Stintum moedwillig de vernieling in is getrapt.

Nogmaals bravo!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')