abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:48:46 #1
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182587007
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)

-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit n gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:
Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss

OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.

In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.

Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.

De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.

ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.

Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."

Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
quote:
Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.

Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.

Meer informatie volgt

bron

a122cd98-bca2-11e8-a5fa-33c4174d097e.jpg

politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/

Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:49:53 #2
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182587022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Daarom denk ik ook dat het van onderaf gebeurt. Zonder de kabelboom aan te raken.
Zou je het denken niet liever aan een paard over kunnen laten?
Bewijs wil ik hebben niks denken!
pi_182587082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zou je het denken niet liever aan een paard over kunnen laten?
Bewijs wil ik hebben niks denken!
Jij mag blijkbaar wel denken dat de kabelboom beschadigd bij het verwijderen van de accu en ik mag niet denken dat er mogelijk andere manieren zijn.

Dan wachten we toch maar de echte rapporten af.
:W
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:55:09 #4
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182587110
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jij mag blijkbaar wel denken dat de kabelboom beschadigd bij het verwijderen van de accu en ik mag niet denken dat er mogelijk andere manieren zijn.

Dan wachten we toch maar de echte rapporten af.
:W
Als je terug leest zie je dat ik daar overal een vraagteken bij geplaatst heb, het zou kunnen dat ik eentje vergeten ben, daarbij wil ik nog voegen hoop dat er geen monteur aan gewerkt heeft op een blauwe maandag met een sticky op zijn bek!
Goed lezen he ik beweer niks ik hoop dat het niet gebeurd kan zijn!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 10:57:56 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_182587145
Dit gaat ook nergens meer over.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_182587161
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jij mag blijkbaar wel denken dat de kabelboom beschadigd bij het verwijderen van de accu en ik mag niet denken dat er mogelijk andere manieren zijn.

Dan wachten we toch maar de echte rapporten af.
:W
Psst, op die foto die hij steeds aanhaalt is geen accu te zien >:)
pi_182587165
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik gaf al eerder aan ik weet niet eens hoe die dingen uitzien, laat staan dat ik mijn kind ermee vervoeren zou laten!
Nog nooit van Google gehoord?
pi_182587302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:55 schreef john2406 het volgende:
Als je terug leest zie je dat ik daar overal een vraagteken bij geplaatst heb, het zou kunnen dat ik eentje vergeten ben, daarbij wil ik nog voegen hoop dat er geen monteur aan gewerkt heeft op een blauwe maandag met een sticky op zijn bek!
Dan is mijn scherm kapot of jouw toetsenbord, Ik zie meer uitroeptekens dan vraagtekens.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
  donderdag 18 oktober 2018 @ 11:09:13 #9
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182587312
quote:
13s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:57 schreef Copycat het volgende:
Dit gaat ook nergens meer over.
Hoezo gaat het nergens over? Het is speculeren naar de oorzaken. Dat de een het denkt beter te weten dan de ander maakt het nog niet minder interessant natuurlijk ..........
"Hoka Hey!"
pi_182587316
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 10:58 schreef GereDathan het volgende:
Psst, op die foto die hij steeds aanhaalt is geen accu te zien >:)
Ah ik zie het ... vakman John weet niet waar de accu zit _O-
Ik mag aannemen dat die VMBO-er met de instructie van Stint al wat verder komt.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_182588814
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 09:28 schreef GereDathan het volgende:
Nu blijkt dat ook het NFI een oplossing ziet voor het op hol slaan van een stint. 'Pas door het loslaten of volledig terugdraaien van de gashendel (kan) de snelheid van de stint eenvoudig wordt teruggebracht naar nul'. Met andere woorden: de stint kan gewoon tot stilstand worden gebracht door de bestuurder. Deze passage heeft de ILT weggelaten.
Maw, als de stint op hol slaat versnelt hij tot de maximum snelheid, tenzij de gashendel in de "nulstand" staat.

Loslaten van de hendel is geen optie, je houdt je sowieso met beide handen vast als je rechtop staat, zeker wanneer de stint versnelt.
Men verwacht dat de stint meteen vertraagt als men minder "gas geeft", wanneer dat niet gebeurt denkt men dat de hendel niet werkt, dan is het mogelijk dat men zich niet meer bekommert om de stand van de hendel en enkel nog focust op de handrem links. Men zal ook gewend zijn aan de polsbeweging die nodig is om de gashendel tot in de nulpositie te draaien, maar bij een werkende stint verandert de positie van de armen ook omdat men naar voor "geworpen" wordt zodra men minder gas geeft en de stint vertraagt.
Wanneer de stint niet vertraagt als men gas mindert blijven de armen in dezelfde positie en moet je een grotere polsbeweging maken om de nulstand te bereiken. Wat men misschien niet beseft, het is een automatisme waar men niet over nadenkt.
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:09:40 #13
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182590668
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ah ik zie het ... vakman John weet niet waar de accu zit _O-
Ik mag aannemen dat die VMBO-er met de instructie van Stint al wat verder komt.
Ik hoop het toch zeer dat deze verder komen, anders kon men het ja een kleuter laten doen toch?
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:11:04 #14
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182590686
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 12:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Maw, als de stint op hol slaat versnelt hij tot de maximum snelheid, tenzij de gashendel in de "nulstand" staat.

Loslaten van de hendel is geen optie, je houdt je sowieso met beide handen vast als je rechtop staat, zeker wanneer de stint versnelt.
Men verwacht dat de stint meteen vertraagt als men minder "gas geeft", wanneer dat niet gebeurt denkt men dat de hendel niet werkt, dan is het mogelijk dat men zich niet meer bekommert om de stand van de hendel en enkel nog focust op de handrem links. Men zal ook gewend zijn aan de polsbeweging die nodig is om de gashendel tot in de nulpositie te draaien, maar bij een werkende stint verandert de positie van de armen ook omdat men naar voor "geworpen" wordt zodra men minder gas geeft en de stint vertraagt.
Wanneer de stint niet vertraagt als men gas mindert blijven de armen in dezelfde positie en moet je een grotere polsbeweging maken om de nulstand te bereiken. Wat men misschien niet beseft, het is een automatisme waar men niet over nadenkt.
Gelijk als stroom voelt men niet met de bovenzijde van hand of vinger grijpt men zich stevig vast.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:12:07 #15
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182590699
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 11:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ah ik zie het ... vakman John weet niet waar de accu zit _O-
Ik mag aannemen dat die VMBO-er met de instructie van Stint al wat verder komt.
Gelijk die schilder wat hier kwam schilderen, doe het mij eens voor, waarvoor heb ik jou dan nodig als ik het zelf beter kan!
pi_182590747
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:11 schreef john2406 het volgende:

[..]

Gelijk als stroom voelt men niet met de bovenzijde van hand of vinger grijpt men zich stevig vast.
Stroom voelen? Dat doe ik liever met een schroevendraaier met neon-lampje, of met een multimeter...
Experiencing minor difficulties. Have positive up-angle and attempting to blow. Will keep you informed.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 14:17:56 #17
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_182590772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 14:15 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Stroom voelen? Dat doe ik liever met een schroevendraaier met neon-lampje, of met een multimeter...
Als het zijn moet doe ik het desnoods met een vinger, bovenzijde, de spieren trekken van alleen samen waardoor die vinger van de stroom afgaat, of draad.
Mijn zwager neonreklame heeft het mij voorgedaan, en die heeft in zijn jeugd zijn vriendje zien vallen op hoogspanningskabels, die heeft zijn vriendje zien roosteren dus.

P.s
Al raad ik het helemaal niemand aan!!!!!!!!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:56:44 #18
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_182596687
Wat is eigenlijk de sanctie als een bestuurder nu toch met de stint de weg op gaat?
pi_182601766
quote:
Meerdere meldingen over op hol geslagen Stints n ongeval Oss

Bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zijn meerdere meldingen binnengekomen van op hol geslagen Stints n het tragische ongeval in Oss. Uit nieuwe stukken die vanavond naar de Kamer zijn gestuurd blijkt dat er ook na het dodelijke ongeval meerdere Stints kampten met remproblemen.


,,Er is nog een Stint in een niet nader te noemen plaats in beslag genomen die op hol zou zijn geslagen’’, beschrijft een inspecteur in zijn onderzoeksverslag van zaterdag 29 september.

Dat is 9 dagen nadat in het Brabantse Oss vier kinderen zijn overleden op de spoorwegovergang. De vier overleden kinderen waren 4, 4, 6 en 8 jaar oud.
Ook daarna bleven de elektrische voertuigen kampen met stop- en remproblemen, zo blijkt nu uit twee van de in totaal 44 documenten die minister Cora van Nieuwenhuizen vanavond naar de Kamer zond. Bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) zijn na het tragische ongeval meerdere meldingen binnen gekomen van op hol geslagen Stints.

Camerabeelden
De medewerker ontvangt van nog een ander kinderdagverblijf foto’s en filmpjes waarin te zien is dat de Stint blijft rijden wanneer de gashendel wordt losgelaten, mogelijk door een gebroken gasveer.

,,Vanuit Midden-Nederland wordt bij de politie een melding gedaan van een Stint die niet wil stoppen’’, schrijft een medewerker van de Inspectie Leefomgeving en Transport op 29 september in zijn onderzoeksverslag. Wanneer dat precies was wordt uit het verslag niet duidelijk.

Kuren
Wat wel vast staat is dat het kinderdagverblijf uit Midden-Nederland zeven Stints heeft, waarvan er twee ‘regelmatig rem- en stopproblemen’ hebben. Ook na controle en reparatie blijven de twee Stints ng problemen geven. Die twee slecht werkende Stints worden uit de running genomen.
Maar dan blijkt dat ook de vervangende Stint kuren vertoont. ,,Daarna is op 27 september bij een vervangende Stint opnieuw vastgesteld dat deze geen vaart minderde als het gas werd losgelaten’’, constateert de inspecteur. Dat is ruim een week na het dodelijke ongeval in Oss.

Opvallend is dat het bedrijf de aangifte wil intrekken omdat de meldster de indruk krijgt dat haar melding gaat leiden tot het van de weg halen van de Stint. De inspecteur vermoedt dat ze mogelijk contact heeft gehad met de fabrikant. De fabrikant bleef volhouden geen terugroepactie te willen doen en de Stints niet te willen stilzetten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)ngeval-oss~af3cefcc/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182602028
Bijna een maand verder, de fabrikant zal nu langzaam in cashflow problemen komen als ze niet mogen rijden. Leasemaatschappij zal ook in zijn nek hijgen.
.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 06:51:27 #21
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182603716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 00:41 schreef Fer het volgende:
Bijna een maand verder, de fabrikant zal nu langzaam in cashflow problemen komen als ze niet mogen rijden. Leasemaatschappij zal ook in zijn nek hijgen.
Dus?
"Hoka Hey!"
pi_182604291
Het is ook best belachelijk dat de stints helemaal niet meer gebruikt mogen worden, er vallen regelmatig vliegtuigen uit de lucht, maar alles blijft gewoon lekker doorvliegen.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:27:10 #23
92989 ..-._---_-.-
alike minds think great
pi_182604368
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:19 schreef ietjefietje het volgende:
Het is ook best belachelijk dat de stints helemaal niet meer gebruikt mogen worden, er vallen regelmatig vliegtuigen uit de lucht, maar alles blijft gewoon lekker doorvliegen.
Maar als het vermoeden bestaat dat een vliegtuig is gecrasht door een ontwerpfout, dan blijven alle vliegtuigen van dat type een tijdje aan de grond.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:59:23 #24
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182604791
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:19 schreef ietjefietje het volgende:
Het is ook best belachelijk dat de stints helemaal niet meer gebruikt mogen worden, er vallen regelmatig vliegtuigen uit de lucht, maar alles blijft gewoon lekker doorvliegen.
Bullshit, lees de artikelen eens door. En dan heb ik het niet over het rapport van de ILT. Er mankeert van alles aan die bak en er hebben zich al meerdere incidenten voorgedaan. Volledig terecht dat die van de weg gehaald is.

Vliegtuigen worden niet aan de grond gehouden na een crash? Als er een constructiefout de oorzaak wordt dat type vliegtuig wel degelijk aan de grond gehouden en gecontroleerd/aangepast. Zou ook wel erg dom zijn om dan maar gewoon door te vliegen met zo'n vliegtuig, niet?
"Hoka Hey!"
pi_182605184
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 08:59 schreef matspontius het volgende:

[..]

Bullshit, lees de artikelen eens door. En dan heb ik het niet over het rapport van de ILT. Er mankeert van alles aan die bak en er hebben zich al meerdere incidenten voorgedaan. Volledig terecht dat die van de weg gehaald is.

Vliegtuigen worden niet aan de grond gehouden na een crash? Als er een constructiefout de oorzaak wordt dat type vliegtuig wel degelijk aan de grond gehouden en gecontroleerd/aangepast. Zou ook wel erg dom zijn om dan maar gewoon door te vliegen met zo'n vliegtuig, niet?
Als er bewijs is....natuurlijk, maar dat kan meer dan een jaar duren...Zo viel er een Boeing 777 in Heathrow uit de lucht terwijl jaaren daarvoor hetzelfde was gebeurd met een Boeing 777.
duzzz
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')