abonnement Unibet Coolblue
pi_183814012
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:05 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik zal ongeveer een meter of tien door een smalle gangpad (omringd door rijtjeshuizen) moeten voordat ik de openbare weg heb bereikt; nu is het uiteraard geen ramp om zo nodig (afhankelijk van het tijdstip) even met de motor te lopen maar kan je eigenlijk nu al zeggen dat ik geïrriteerde buren krijg als ik 'm in de tuin opstart (en direct wegrijd)? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
even los van het feit dat je in dat gangpad überhaupt niet op je motor mag rijden (en duh ik ben zelf ook niet roomser dan de paus) zo heel veel tijd en moeite kost het natuurlijk niet om die 10 meter te lopen.

Ik werk zelf onregelmatige tijden en kom daarom regelmatig ‘s-nachts of ‘s-ochtends vroeg thuis op de motor ik doe contact al uit voordat ik bij mijn eigen gebouw aankom en laat hem in z’n neutraal uitrollen tot bij de deur was ik hem naar binnen rij...

Nou gaat zon xt natuurlijk wat vlotter de stoeprand op dan een strak afgeveerde supersport maar dat zijn de fijne details.

Je buren blijven je buren en het kan geen kwaad daar een beetje rekening mee te houden :P
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:45:11 #202
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_183814539
Hier precies dezelfde situatie, even steegje uitlopen en dan op de weg pas starten.

In de ochtend en avond dan, overdag rijdt ik hem wel eruit.
  dinsdag 18 december 2018 @ 19:52:29 #203
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183814701
Zijn er hier nog meer mensen lid van de KNMV?
Vanaf volgend jaar hebben ze geen ledenpas maar een app. Wat als je dat niet wil?
Ik vind het nergens voor nodig ze toegang te geven tot mijn telefoon. Gewoon een ledenpas is prima voor een vereniging.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183815318
Keertje gezeur mee gehad omdat ik wel eens rond 9 in t steegje ging starten. Kerel had nachtdiensten dus de afspraak gemaakt dat ik pas na 11 daar mag starten.

's Avonds tot 11-12 geef ik er ook niet zoveel om, maar daarna laat ik m ook uitrollen zonder draaiende motor
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_183816414
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:52 schreef daNpy het volgende:
Zijn er hier nog meer mensen lid van de KNMV?
Vanaf volgend jaar hebben ze geen ledenpas maar een app. Wat als je dat niet wil?
dan zeg je je lidmaatschap op.
  dinsdag 18 december 2018 @ 21:40:10 #206
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183817608
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 20:53 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dan zeg je je lidmaatschap op.
Ja, dat is een optie idd.

De pechhulp voor auto's is er al een paar jaar af en heel interessant is het blad ook niet :')

Ik vraag me echter wel af waarom iedereen alles tegenwoordig klakkeloos accepteert.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183817810
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, dat is een optie idd.

De pechhulp voor auto's is er al een paar jaar af en heel interessant is het blad ook niet :')

Ik vraag me echter wel af waarom iedereen alles tegenwoordig klakkeloos accepteert.
toen ik mijn motorrijbewijs net had was ik lid ook voor de pechhulpdienst en verzekering. Toen ik bericht kreeg dat de premie zou stijgen ipv dalen door schadevrije jaren heb ik alles opgezegd. Zit sindsdien voor veel minder bij Univé en heb ik gewoon anwb Europa service.
  dinsdag 18 december 2018 @ 22:06:15 #208
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_183818343
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 21:46 schreef Salatrel het volgende:

[..]

toen ik mijn motorrijbewijs net had was ik lid ook voor de pechhulpdienst en verzekering. Toen ik bericht kreeg dat de premie zou stijgen ipv dalen door schadevrije jaren heb ik alles opgezegd. Zit sindsdien voor veel minder bij Univé en heb ik gewoon anwb Europa service.
Ik zat bij aon via het werk. Overgestapt naar knmv want goedkoper... bij aon :')

Zal weer eens rondshoppen en mn lidmaatschap nog eens overwegen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_183865993
Verdomme. Ik ben voor de derde keer gezakt voor mijn motorrijbewijs. Dat ik op de eerste en de tweede poging ben gezakt kan ik volledig begrijpen, want dat lag aan het voorsorteren bij rotondes (iets te ver naar rechts) en snelweg rijden (haastige keuzes qua in- en uitvoegen). Deze laatste keer slaat echter nergens op omdat ik volgens de examinator álles goed heb gedaan. Maar... Hij vond mijn bochten niet mooi. Op mijn vraag of hij gevaren hierin zag zei hij nee. Shit, hij gaf me zelfs bonuspunten op hoe ik omging met een bestelbus die geen ruimte wilden given toen twee banen naar één gingen.

Zucht. Ik neem even pauze om te na te denken over wat ik ga doen.
  zaterdag 22 december 2018 @ 12:44:37 #210
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_183894373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:09 schreef Rastislav het volgende:
Verdomme. Ik ben voor de derde keer gezakt voor mijn motorrijbewijs. Dat ik op de eerste en de tweede poging ben gezakt kan ik volledig begrijpen, want dat lag aan het voorsorteren bij rotondes (iets te ver naar rechts) en snelweg rijden (haastige keuzes qua in- en uitvoegen). Deze laatste keer slaat echter nergens op omdat ik volgens de examinator álles goed heb gedaan. Maar... Hij vond mijn bochten niet mooi. Op mijn vraag of hij gevaren hierin zag zei hij nee. Shit, hij gaf me zelfs bonuspunten op hoe ik omging met een bestelbus die geen ruimte wilden given toen twee banen naar één gingen.

Zucht. Ik neem even pauze om te na te denken over wat ik ga doen.
Hoezo wat ik ga doen?

Als je stopt heb je alles voor niks gedaan?!?!? dat is gewoon geld weggooien, dus beter gewoon nog een keer opgaan.
En ik ga er van uit dat als je vraagteken bochten neemt dat je niet slaagt want dat is wel echt 1 van de basis dingen. En niet dat de examinator je voor de lol laat zakken.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  zaterdag 22 december 2018 @ 16:05:18 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_183897705
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:09 schreef Rastislav het volgende:
Verdomme. Ik ben voor de derde keer gezakt voor mijn motorrijbewijs. Dat ik op de eerste en de tweede poging ben gezakt kan ik volledig begrijpen, want dat lag aan het voorsorteren bij rotondes (iets te ver naar rechts) en snelweg rijden (haastige keuzes qua in- en uitvoegen). Deze laatste keer slaat echter nergens op omdat ik volgens de examinator álles goed heb gedaan. Maar... Hij vond mijn bochten niet mooi. Op mijn vraag of hij gevaren hierin zag zei hij nee. Shit, hij gaf me zelfs bonuspunten op hoe ik omging met een bestelbus die geen ruimte wilden given toen twee banen naar één gingen.

Zucht. Ik neem even pauze om te na te denken over wat ik ga doen.
Voor de hand liggend: paar lesjes bochtjes maken en gewoon nog een keertje doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_183899511
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:09 schreef Rastislav het volgende:
Verdomme. Ik ben voor de derde keer gezakt voor mijn motorrijbewijs. Dat ik op de eerste en de tweede poging ben gezakt kan ik volledig begrijpen, want dat lag aan het voorsorteren bij rotondes (iets te ver naar rechts) en snelweg rijden (haastige keuzes qua in- en uitvoegen). Deze laatste keer slaat echter nergens op omdat ik volgens de examinator álles goed heb gedaan. Maar... Hij vond mijn bochten niet mooi. Op mijn vraag of hij gevaren hierin zag zei hij nee. Shit, hij gaf me zelfs bonuspunten op hoe ik omging met een bestelbus die geen ruimte wilden given toen twee banen naar één gingen.

Zucht. Ik neem even pauze om te na te denken over wat ik ga doen.
"Niet mooi genoeg" is wel jammer om te horen, zeker als de veiligheid gewaarborgd bleef. Wellicht een kwestie van tegenleunen waar je (volgens de examinator) had moeten meeleunen. Of ging het met name om de genomen rijlijnen?

Hoe dan ook, als je het financieel kan veroorloven moet je er zeker voor gaan!
pi_184136733
Gelukkig nieuwjaar iedereen. Dat het maar weer een veilig jaar mag worden op de motor. :*
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_184142031
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2018 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Vind 't een beetje lullig om een proefrit aan te vragen wanneer ik geen enkele intentie heb om zo'n ding aan te schaffen.
Was ook precies wat ik zei tegen die gozer van die toko. Hij gaf aan dat het geen enkel probleem was. Zo gezegd, zo gedaan.

Hij wist 100% zeker dat ik geen motor zou kopen, toch wilde hij heel graag dat ik een proefrit kwam doen. Precies vanwege dit:
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 10:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je bent vast niet de enige, en voor een novelty als een elektrische motor is dat toch heus de enige manier om mensen vanaf een plofbrommer op zo'n rijdende stofzuiger te krijgen :+
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 11:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Voor korte stukjes woon- werkverkeer lijkt zo'n ding me nog niet eens zo heel gek idd, en ik denk dat die instant karrenvracht koppel wel heel vet is :7
Dat is het ook idd... Maar wel heel anders rijden voor mij dan.
  dinsdag 1 januari 2019 @ 18:15:41 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184143951
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 16:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Was ook precies wat ik zei tegen die gozer van die toko. Hij gaf aan dat het geen enkel probleem was. Zo gezegd, zo gedaan.

Hij wist 100% zeker dat ik geen motor zou kopen, toch wilde hij heel graag dat ik een proefrit kwam doen. Precies vanwege dit:

[..]


[..]

Dat is het ook idd... Maar wel heel anders rijden voor mij dan.
heb je nu al proefgereden dan? Of alleen een afspraak gemaakt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184155586
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2019 18:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

heb je nu al proefgereden dan? Of alleen een afspraak gemaakt?
Her er zelfs 1 gekocht :D. Zie vorige pagina...
  woensdag 2 januari 2019 @ 12:23:21 #217
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184158182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 08:59 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Her er zelfs 1 gekocht :D. Zie vorige pagina...
Zow, ik ben een beetje scheel geloof ik _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184178179
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:21 schreef Salatrel het volgende:

[..]

even los van het feit dat je in dat gangpad überhaupt niet op je motor mag rijden (en duh ik ben zelf ook niet roomser dan de paus) zo heel veel tijd en moeite kost het natuurlijk niet om die 10 meter te lopen.

Ik werk zelf onregelmatige tijden en kom daarom regelmatig ‘s-nachts of ‘s-ochtends vroeg thuis op de motor ik doe contact al uit voordat ik bij mijn eigen gebouw aankom en laat hem in z’n neutraal uitrollen tot bij de deur was ik hem naar binnen rij...

Nou gaat zon xt natuurlijk wat vlotter de stoeprand op dan een strak afgeveerde supersport maar dat zijn de fijne details.

Je buren blijven je buren en het kan geen kwaad daar een beetje rekening mee te houden :P
Ik rijd 'm altijd het steegje in en uit. Maar ik deel het steegje met 2 andere motorrijders die precies hetzelfde doen, en mijn directe niet-motorrijdende buren vinden het allemaal prima want hun katten vinden het leuk als ik langs broem 8)7
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_184189168
Ik heb een Hit-Air airbag vest gekocht. Ik hoop eigenlijk hem nooit te hoeven gebruiken.

Zijn er andere hier met zo'n vest? Bijvoorbeeld van Helite?
  donderdag 3 januari 2019 @ 21:30:27 #220
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_184189577
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:13 schreef Qunix het volgende:
Ik heb een Hit-Air airbag vest gekocht. Ik hoop eigenlijk hem nooit te hoeven gebruiken.

Zijn er andere hier met zo'n vest? Bijvoorbeeld van Helite?
neh, ik zie er zonder zo'n ding al uit als een Zeppelin :+

Zit er ook een touwtje aan waarmee je hem zo kunt laten ploffen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_184189870
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2019 21:30 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

neh, ik zie er zonder zo'n ding al uit als een Zeppelin :+

Zit er ook een touwtje aan waarmee je hem zo kunt laten ploffen?
Jup.


  donderdag 3 januari 2019 @ 22:28:57 #222
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_184190918
quote:
Man man man wat doet die pannenkoek dan :') ?

Op 't circuit 2 gasten gesproken die een vergelijkbaar iets hadden in hun race-overal, één was er wel tevreden over volgens mij en de ander had 'm nog niet "uitgeprobeerd". Zelf blijf ik gewoon zonder rijden denk ik.
Huilen dan.
pi_184192652
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Man man man wat doet die pannenkoek dan :') ?

Op 't circuit 2 gasten gesproken die een vergelijkbaar iets hadden in hun race-overal, één was er wel tevreden over volgens mij en de ander had 'm nog niet "uitgeprobeerd". Zelf blijf ik gewoon zonder rijden denk ik.
Ik rij absoluut niet zo zoals in dat filmpje. Maar ik investeer liever in zo'n vest dan dat het fout kan aflopen (bijv door andere weggebruikers).
pi_184193118
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2019 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
Man man man wat doet die pannenkoek dan ?
wuuhh roepen
pi_184193224
quote:
Ik wil een beetje hip rondstrooien met termen zoals "target fixation" maar vraag me af wat dan z'n target geweest moet zijn. :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')