Film over Sylvana?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De premiere van de film over Sylvana zal trouwens te zien zijn op het IDFA festival in Amsterdam
quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:21 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Film over Sylvana?
We zijn diep gezonken.
Eerlijk gezegd vind ik Sylvana echt compleet oninteressant.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zijn jullie al hyped voor Sylvana: the movie?
De film over Sylvana zal op de NPO2 uitgezonden gaan worden rond pakjesavond.
Ik moet er ook niet aan denken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zie alleen Jenny Douwes: the movie, nog niet zo snel op NPO2 verschijnen.
die Jenny Douwes was ik voor die rechtzaak de boel weer oprakelde al vergeten man, dat zal me een boeiende film wordenquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We weten allemaal hoe het met die documentaire is gegaan die Schenkman gemaakt heeft van zijn eigen geld.
Wat is de vergelijking tussen Jennie en Sylvana? Niks lijkt me.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We weten allemaal hoe het met die documentaire is gegaan die Schenkman gemaakt heeft van zijn eigen geld.
Ik heb zo'n vermoeden dat onze smaken op dat punt nogal van elkaar verschillen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nu zit ik toch te twijfelen waar ik meer hyped voor ben: Sylvana: the movie, of filosofen die zich in de pietendiscussie gaan mengen
Jaja, wel jammer dat sommige donkere mensen - soms kinderen - uit worden gescholden voor zwarte piet. Ik zie het ook weleens op Facebook voorbij komen. Snap dat racisten dat doen, maar tochquote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:15 schreef BoneThugss het volgende:
ZP is zwart. Of hebben mensen echt niks beters om over te zeiken.
Niemand die denkt "hee het is weer Sinterklaas laten we die kut negers eens lekker beledigen".
Verder is er niemand die op Piet lijkt en moeten mensen opflikkeren met hun 'demonstraties', -lees geweld - bij intochten. Ik heb geen zak te maken met m'n voorouders en heb schijt aan die mentaliteit.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]![]()
En je betaald er zelf aan mee, want het wordt van publieke gelden geproduceerd.
En kinderen met rood haar worden uitgescholden voor "vuurtoren".quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:34 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Jaja, wel jammer dat sommige donkere mensen - soms kinderen - uit worden gescholden voor zwarte piet. Ik zie het ook weleens op Facebook voorbij komen. Snap dat racisten dat doen, maar toch.
De documentaire van Scheer over Schenkman en zwarte piet: de publieke omroep wou geen geld investeren om de documantaire te maken, maar wilde hem wel uitzenden. Scheer haalde daarom maar geld op onder pietenfans middels crowdfunding.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
die Jenny Douwes was ik voor die rechtzaak de boel weer oprakelde al vergeten man, dat zal me een boeiende film worden
documantaire van Schenkman heb ik uberhaupt nooit van gehoord dus hoe het ermee gegaan is weet ik ook niet
nou weet je, mensen die je uitschelden voor zwarte piet noemen je de rest van het jaar kutbuitenlander, kankerzwarte en het in mijn tijd altijd populaire poepchinees (quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:34 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Jaja, wel jammer dat sommige donkere mensen - soms kinderen - uit worden gescholden voor zwarte piet. Ik zie het ook weleens op Facebook voorbij komen. Snap dat racisten dat doen, maar toch.
Voornamelijk als iemand die gewoon zwart is.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:28 schreef Enchanter het volgende:
Ik krijg een beetje het idee , dat de pro-pieters hem gewoon zien als iemand die zwart is door de schoorsteen en de jankballen hem als neger zien.
Ik denk daarom dat ze het 'probleem' bij hun zelf moeten zoeken
prima opgelost toch?quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De documentaire van Scheer over Schenkman en zwarte piet: de publieke omroep wou geen geld investeren om de documantaire te maken, maar wilde hem wel uitzenden. Scheer haalde daarom maar geld op onder pietenfans middels crowdfunding.
Maar toen hij af was vonden de beleidsbepalers bij de NPO hem te negatief voor critici van zwarte piet en besloten hem toch niet uit te zenden. Daarom is hij maar online vrijgegeven:
https://cinecrowd.com/nl/zwartgemaakt
Ik was sarcastisch uiteraard. Ik zie het absurde van zowel een Sylvana film als filosofen die zich met een pietendiscussie bezighouden in.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 19:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vermoeden dat onze smaken op dat punt nogal van elkaar verschillen.
Je moet daar trouwens ook in meerekenen dat er met name in de jaren '70 in Nederland veel te doen was over Surinaamse immigranten. Dat waren zeg maar de moslims van die tijd. Het zou dom en werkschuw tuig zijn. Althans, dat was een opvatting die in die tijd veel voorkwam.quote:Op dinsdag 16 oktober 2018 18:52 schreef sp3c het volgende:
dat accent is wel een dingetje ja maar voor mij heeft dat nooit echt een associatie met neger gehad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |