Hartelijk dank voor uw reactie.quote:
Dat laatste bericht van gisteren zou moeten kloppen. Ik heb inderdaad ook doorgekregen dat ze gaan starten met een onderzoek. De vorige keer was deze blijkbaar afgekeurd door DHL, omdat het nog te "vroeg" zou zijn....quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:18 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor uw reactie.
Inmiddels zijn hierover al 3 tickets aangemaakt: T18120608885 (waarmee ik begon) gevolgd door de twee door GB aangemaakt AT181221025131 en AT181222016511. Uit het bericht van vandaag maak ik op dat ze nu pas DHL gaan benaderen, terwijl ze in eerdere berichten me meerdere malen hadden aangegeven dat al gedaan te hebben. Ik kreeg namelijk steeds van DHl te horen dat niet ik maar alleen GB een verzoek tot onderzoek kan doen. Ook uit eerdere ervaringen weet ik dat de geloofwaardigheid van de feedback van de klantenservice van GB ernstig te wensen over laat.
Ik had overigens geen shipping insurance.
Hallo Stefan,quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:36 schreef hstef het volgende:
hoi gearbest ik heb in juni 2018 een gaming toetsen bord besteld bij jullie toen ik hem binnen had deed ie het super goed een week later was ik een game aan het spelen en opeens viel mijn toetsenbord uit en de lichten ook ik had jullie toen via de gearbest site een bericht gestuurd en heel de tijd kreeg ik het bericht dat ik iets moest invullen dat heb ik al echt 10 keer gedaan en ze zeiden toen je krijgt een bericht over 5 werkdagen en ik kreeg heel de tijd geen bericht ik zit met een kapot toetsen bord het is nu al bijna een jaar later en ik heb nog steeds een kapot toetsenbord ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen naar een nieuw toetsenbord ik krijg nu de opties om 15 euro aan me wallet te krijgen maarf ik wil gewoon mijn toetsenbord een nieuwe want ik kan ook mijn geld niet meer terug krijgen hij was 35 euro en ik mag nu alleen maar 15 euro terug
groeten stefan
orderdatum: 26/06/2018
product: Ajazz AK33 NKRO Mechanical Keyboard with RGB Breathing Light for LOL
probleem: toetsenbord werkt niet meer
Hallo gearbest,quote:Op maandag 24 december 2018 08:05 schreef Stk55 het volgende:
[..]
Hallo Stef,
Ik ga dit voor je navragen en je zal hier snel een ticket in je account over ontvangen.
Helaas ben je niet verzekerd tegen douanekosten. Je zou hier namelijk EU Priority Line samen met onze linken hier op FOK voor moeten gebruiken. Ik ga ook direct kijken of ik dit ook nog in orde kan gaan maken.
Hallo Unidex,quote:Op zondag 23 december 2018 22:01 schreef Unidex het volgende:
Hoi Gearbest,
Inmiddels een reply gekregen met verzoek voor terugsturen en geld retour. Helaas veel overlast gehad maar ze nemen de goedkope redmi 6a wel terug. Wel jammer dat ze hun lucky bag advertentie niet corrigeren en andere klagers daarmee niet helpen. Dank voor jouw hulp. Heb inmiddels maar snel twee Xiaomi Mi A2 Lite's gekocht die nog net op tijd waren voor mijn vrouw haar verjaardag. Helaas wel sneller en goedkoper via concurrent banggood. Even twee maanden geen GB meer, daarna weer wel. Ondanks dit gedoe blijven ze wel een goede winkel. Jij bedankt voor je hulp. Groet, Unidex.
Hoi,quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:44 schreef Gearbest het volgende:
Ik heb bericht teruggekregen dat de refund is gebeurd op 2018-11-24 PM 10:00:10. Verder krijg ik qua verzendkosten terug dat het in orde gemaakt wordt, maar dit is nog niet echt duidelijk. Je zou verder wel een antwoord op je ticket ontvangen moeten hebben.
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:25 schreef Vailen het volgende:
[..]
Heb zelf een ticket aan gemaakt.
Alvast bedankt voor de hulp
Dat is wel heel vervelend inderdaad. Ik ga er gelijk weer achteraan. Gaat het nog steeds om dit ordernummer WWA1802050353377075?quote:Op dinsdag 25 december 2018 12:44 schreef Mc_T het volgende:
Hallo Gearbest,
Het is al bijna een maand geleden dat GB een laptop zou opsturen, ik heb netjes betaald voor de vervoerskosten maar nog steeds niets ontvangen.
GB zou dus 2x een laptop naar mij hebben gestuurd maar die zijn nooit aangekomen, de track&trace codes klopten niet, ik heb gebeld met de vervoerder.
Ik begrijp het niet meer, is dit het nieuwe verdienmodel van GB dat je mensen gewoon maar vervoerskosten laat betalen en niets opstuurd ??
Ik krijg nu wel een deal van ze :
$200,- in de GB wallet of $200,- op mijn Paypal account, dan ben ik er dus ¤80,- op achteruit gegaan en heb helemaal niets, (¤40,- voor verzendkosten naar GB voor reparatie en ¤40,- voor verzendkosten van nieuwe laptop die ze nooit hebben gestuurd)
ik voel me behoorlijk beet genomen door GB,
Ik hoop dat je wat kan betekenen.
Ik heb verzocht om de productomschrijving aan te passen. Echter schijnt dit blijkbaar niet voor alle toestellen zo te zijn. Ik heb er geen verstand van, maar het schijnt dus wel te kloppen voor de producten die nu verzonden worden. Tevens is er verder nog maar 1 meerdere melding van gemaakt. Schijnt dus bij andere wel in orde te zijn. Geen idee waarom dus "Don't shoot the messenger"quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:03 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Hoi,
Dank voor de reactie.
Zou het een behoorlijke puinzooi zijn bij Gearbest?
Sinds 11/08/2018 probeer ik op een juiste manier mijn refund te krijgen.
Het product voldoet niet aan de beschrijving en Gearbest heeft de productomschrijving nog steeds niet aangepast.
Gedurende de tijd veel heen en weer geschreven en gechat zonder soelaas.
De ene keer ondersteunt men geen iDEAL terug betaling en daarna weer wel.
Voorts moet ik ineens een Paypal account hebben en dan weer niet.
Daarna maakt men vrolijk melding van verkeerde refund bedragen om af te sluiten met het feit dat ik niet voldoende geld heb terug gekregen. Waarbij men blijft volharden dat ze alles hebben terug gestort.
Kortom er is geen pijl op te trekken!
Ik heb niet het volledige bedrag mogen ontvangen en ontvang graag het volledige bedrag terug. Het gaat om kleine bedragen maar het is voor mij een principe kwestie.
Gearbest gaat ongeīnteresseerd, ongeīnformeerd met mij om.
Gearbest waarom pas je de productomschrijving niet aan?
Dat bespaart een hoop gedoe, al heb ik een vermoeden waarom men de omschrijving niet aanpast. Dan vraag je er mijns inziens een beetje om.
Resumerend:
- 171,73 uitgegeven voor het product
+ 166,24 teruggestort via checkout
166,24 totaal terug ontvangen.
Nog te ontvangen: 5,9
- 15,50 uitgegeven voor verzendkosten naar Spanje na goedkeuring Gearbest ticket team.
+ 5,49 teruggestort via checkout
+ 8,41 teruggestort paypal
13,9 totaal terug ontvangen.
Nog te ontvangen: 1.6
Totaal nog te ontvangen: E 7,5,-
Order:18102200976223536728
Ticket: T18110859265
Graag ondersteuning in dezen.
Dank.
Thx ik wacht rustig af voor de track en trace codequote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.
Dank voor de actie en reactie.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120quote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
De refund van het product zelf zal wel volledig teruggestort moeten worden inderdaad. Een extra bedrag bovenop het aankoopbedrag kan niet teruggestort worden op dezelfde transactie. Ik ga er in ieder geval weer achteraan. Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
Dat klopt inderdaad en dat heb ik ook teruggekregen. Blijkbaar neemt een andere collega dan normaal waar door de kerst/nieuwjaarsperiode. Ik vermoed dat ze mijn verhaal niet duidelijk gelezen of begrepen hebben. Ik snap zelf ook niet hoe ze bij een creditcard komen...quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:24 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120
Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.
Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.
Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.
Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb het voor de zekerheid ook nog aan mijn collega doorgegeven en deze gaat controleren of de annulering gelukt is. Mocht die niet geannuleerd zijn dan gaat ze deze annuleren. Komt dus in ordequote:Op zaterdag 29 december 2018 23:06 schreef LionMacLeod het volgende:
29-12-2018
Het lukt me niet om een support ticket aan te maken voor het cancellen van order 18122900964915265285. De knop "submit" doet niets. De chatbot herkent het nummer niet, wil graag een 20-cijferig nummer....
Ik had per ongeluk het verkeerde creditcard type bij de order ingevuld en ging ervan uit dat betaling zou mislukken (dus niet). Had direct een helemaal juiste order erna geplaatst en wil graag dat order 18122900964915265285 gecancelled wordt (met refund van het geld).
30-12-2018
Inmiddels lijkt de chatbot het ordernummer te herkennen en de annulering verwerkt te hebben,
Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:11 schreef Frash het volgende:
[..]
Sure. Ticketnummer is T18111907257, geen shipping insurance. Betaling via iDEAL, gekocht met Fok affiliatelink.
Ik ga er achteraan en kijken wat ik voor je kan gaan betekenen. Dat is geen Shipping Insurance hebt genomen is niet heel erg handig. Dit voorkomt een hoop gedoe en heb ik ook geadviseerd bij mijn beginpost. Ik ga in ieder geval kijken wat ik voor je kan betekenen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 11:59 schreef Frash het volgende:
[..]
Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.
Ik ben daarnet een beetje uit mijn slof geschoten toen ik één van de tickets over het verlies van pakket bij DHL las (ticketnr. AT181221025131). De klantenservice had me eerder gevraagd om 7-15 dagen extra geduld (want ze hadden weer eens niet nagekomen wat ze me hadden toegezegd, nl DHL verzoeken om een onderzoek). Nu die extra termijn ook weer is verstreken moet ik het kennelijk doen met het bericht om mijn adresgegevens van mijn account nog eens te controleren, nog eens bellen met DHL (wat ik al meer dan eens heb gedaan waarbij ik consequent te horen krijg dat ik als ontvanger niet om onderzoek kan vragen) en dat ik de leveringsvoorwaarden van GB nog maar eens moet lezen.quote:Op zondag 23 december 2018 11:52 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dat laatste bericht van gisteren zou moeten kloppen. Ik heb inderdaad ook doorgekregen dat ze gaan starten met een onderzoek. De vorige keer was deze blijkbaar afgekeurd door DHL, omdat het nog te "vroeg" zou zijn....
Dat je geen shipping insurance hebt is niet heel erg handig. Ik adviseer ook zelf om een shipping insurance te nemen bij orders met een redelijke orderwaarde. Dit scheelt een hoop gedoe.... Ik ga kijken wat ik hieraan kan gaan doen, maar moeten nu eerst even afwachten wat DHL te zeggen heeft
[..]
Graag. Ik zal tot eind deze week wachten op een redelijk voorstel. Verder ga ik niet extra betalen om iets geleverd te krijgen waar ik voor betaald heb. Wellicht is het Chinese consumentenrecht anders, maar dan moeten ze geen affiliate partnership met Nederlandse partijen en westerse paymentproviders afsluiten. Daarnaast is de Nederlandse wet nou eenmaal dat de carrier alleen verantwoording af hoeft te leggen aan de verzendende partij, anders had ik het met DHL zelf afgehandeld.quote:Op woensdag 2 januari 2019 23:16 schreef Gearbest het volgende:
Ik ga er achteraan en kijken wat ik voor je kan gaan betekenen. Dat is geen Shipping Insurance hebt genomen is niet heel erg handig. Dit voorkomt een hoop gedoe en heb ik ook geadviseerd bij mijn beginpost. Ik ga in ieder geval kijken wat ik voor je kan betekenen.
Hoi Gearbest,quote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.
Ik krijg door dat de refund is gebeurd op je creditcard. Klopt het dat er ¤7,50 op je creditcard is teruggestort?quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:24 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120
Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.
Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.
Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.
Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Hallo,quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:57 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Ik ben daarnet een beetje uit mijn slof geschoten toen ik één van de tickets over het verlies van pakket bij DHL las (ticketnr. AT181221025131). De klantenservice had me eerder gevraagd om 7-15 dagen extra geduld (want ze hadden weer eens niet nagekomen wat ze me hadden toegezegd, nl DHL verzoeken om een onderzoek). Nu die extra termijn ook weer is verstreken moet ik het kennelijk doen met het bericht om mijn adresgegevens van mijn account nog eens te controleren, nog eens bellen met DHL (wat ik al meer dan eens heb gedaan waarbij ik consequent te horen krijg dat ik als ontvanger niet om onderzoek kan vragen) en dat ik de leveringsvoorwaarden van GB nog maar eens moet lezen.
Dat werd me wat gortig. De zaak ligt simpel. Pakket kon door mij met track&trace worden gevolgd tot dat het in het verdeelcentrum van DHL in Nederland aankwam (3 december jl). Ik kan bellen wat ik wil met DHL, maar die hebben als standaard antwoord dat zij niet acteren op verzoek van de ontvanger, maar uitsluitend op verzoek van de zender. En ondertussen lijkt de klantenservice van GB hiermee geen raad te weten en schiet maar wat losse flodders af die niet ter zake doen.
Vandaar dat ik ten einde raad me maar weer eens tot u wend om hulp. Misschien kun u nog wat betekenen in deze kafkaiaanse knoop?
Helaas is de Nederlandse wet hier van toepassing, omdat het bedrijf niet in Nederland gevestigd is. Helaas kan je het niet met DHL zelf afhandelen, omdat ze zelf al aangeven dat je als ontvanger geen onderzoek kan laten starten. Ik hou er zelf niet van om tegen een deadline van een persoon hier op FOK! te werken. Ik werk namelijk weer met andere contactpersonen. Hierdoor duurt het soms wat langer dan via de directe tickets, maar hierdoor kan er meer geregeld worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:28 schreef Frash het volgende:
[..]
Graag. Ik zal tot eind deze week wachten op een redelijk voorstel. Verder ga ik niet extra betalen om iets geleverd te krijgen waar ik voor betaald heb. Wellicht is het Chinese consumentenrecht anders, maar dan moeten ze geen affiliate partnership met Nederlandse partijen en westerse paymentproviders afsluiten. Daarnaast is de Nederlandse wet nou eenmaal dat de carrier alleen verantwoording af hoeft te leggen aan de verzendende partij, anders had ik het met DHL zelf afgehandeld.
Ik ga eens vragen of deze al verzonden is.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:38 schreef Vailen het volgende:
[..]
Hoi Gearbest,
Kun jij zien of er al voorraad is? Ik heb namelijk nog geen melding gehad van de resend
Nee als je maar 1 product hebt besteld zal deze ook maar in 1 pakketje zitten.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:04 schreef Bakjuh het volgende:
Hallo Gearbest
- Orderdatum: 13-12-2018 11:36:50
- Product: Roborock S50 Second-Generation International Version
- Ordernummer: 18121300938904365585
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395424875
- Verzendmethode: HK (enige mogelijkheid toen) Priority Line (Verzekerd) - DPDUK1
- Probleem: Nog niet echt een probleem maar iets wat me opviel in mijn bestelling.
In het overzicht van mijn bestelling zie ik dat het pakket op Split Delivery staat. Ik hoop toch niet dat ze het pakket in meerdere kleine pakketjes hebben verzonden toch?
Tevens zie ik bij de tracking dat de status bijna een week vast hangt onder Customs clearance processing complete. Mijn ongeduldige ik vraagt zich af of dit een issue is of dat ik gewoon moet wachten. Als ik door dit forum heen lees, zie ik soms dat pakketjes niet aankomen (eerste bestelling op GB)
Alvast bedankt voor het nakijken
Hoi,quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:21 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik krijg door dat de refund is gebeurd op je creditcard. Klopt het dat er ¤7,50 op je creditcard is teruggestort?
Hiermee wordt ook je gewone normale bankrekening mee bedoeltquote:Op donderdag 10 januari 2019 04:52 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Hoi,
Zoals eerder door mij geschreven hierbij nogmaals.
Vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.
Groetjes,
Hoi,quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:04 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hiermee wordt ook je gewone normale bankrekening mee bedoelt
Oke dan ga ik dat melden dat het helemaal niet is overgemaakt.quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:39 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Hoi,
Ik heb rekening dito Paypal dubbel gecontroleerd.
Er is geen E 7.50 overgemaakt.
Groetjes,
Hallo Rappetor,quote:Op donderdag 10 januari 2019 16:28 schreef Rappetor het volgende:
Hey Gearbest,
Destijds heb ik een Floureon 4CH Wireless DVR Kit gekocht (aanvraag link post). 1 camera doet het alleen niet meer na ca 1-2 maanden dienst.
- Orderdatum:21-09-2018
- Product: Floureon 4CH Wireless CCTV 1080P DVR Kit Outdoor Wifi WLAN 720P 1.0MP IP Camera Security Video Recorder NVR System EU - BLACK WHITE
- Ordernummer: 18092100913713437434
- Tracking nummer (indien verzonden): DP15375557438302
- Verzendmethode: EU Express
- Probleem: 1 camera (van de 4) doet niks meer na ca 1-2 maanden dienst (set opgehangen maandje na ontvangst), camera begon eerst steeds meer connectie problemen te krijgen waarbij we eerst nog dachten dat het aan de plaatsing (te ver weg, dakgoot in de weg) of wifi netwerk (instellingen) en dergelijke lag. Waarna uiteindelijk de camera helemaal geen beeld meer geeft of connectie wil maken met de DVR (hoe dichtbij dan ook). Dus helaas kan ik niet anders dan concluderen dat de camera stuk is.Wat wel een beetje té snel is voor dit product/het geld naar mijn mening.
Heb een foto van het scherm (dvr software) met dat je kunt zien dat hij het niet doet, zou niet weten hoe dat beter weer te geven is (want meer zie je niet. Afgezien van dat ik hem los kan schroeven en náást de dvr aansluit en daar een foto van maak met hetzelfde resultaat
.
- Voorkeur: Resend dan (we willen weer graag 4 camera's werkend zien!)
Alvast heel erg bedankt!
Als een refund optie makkelijker (te regelen) is, ook qua terugsturen etc (want dat lijkt me alweer wat lastiger en vrij prijzig) dan is dat ook prima hoor.quote:Op donderdag 10 januari 2019 20:26 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hallo Rappetor,
Dat is inderdaad wel heel erg snel. Je zal naar alle waarschijnlijkheid een foto/video moeten sturen. Ik ga in ieder geval aangeven dat je het terug wilt sturen voor reparatie (dit moet sws gebeuren mocht er een resend komen). Je zal hier snel een ticket in je account over ontvangen.
Het ticket nummer is:E180711000674quote:Op zondag 23 december 2018 11:52 schreef Gearbest het volgende:
Hallo Stefan,
Dit loopt dan wel al heel erg lang. Heb je voor mij nog een ticketnummer waarin je de eerste melding hebt gemaakt?
Dat het zolang heeft geduurd dat er nu pas echt werk van wordt gemaakt speelt niet geheel in je voordeel. Daarom heb ik het ticketnummer nodig waarbij je vlak na je defect hiervan melding van hebt gemaakt. Ik hoop dat ik nog iets beters kan gaan regelen.
Oke dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Terugsturen zal naar alle waarschijnlijkheid ook moeten gebeuren voor een refund.quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:38 schreef Rappetor het volgende:
[..]
Als een refund optie makkelijker (te regelen) is, ook qua terugsturen etc (want dat lijkt me alweer wat lastiger en vrij prijzig) dan is dat ook prima hoor.
Ik ga dit voor je navragen.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:45 schreef BusmuiZ het volgende:
@Gearbest: Zou je kunnen kijken waarom het zo lang duurt om mijn order te verzenden, 27-12-2018 besteld en staat nog steeds op 'paid'.
Order: 18122700993704540494
Bedankt.
Je zou eerder al een ticket in je GB account over ontvangen moeten hebben. Dit is een paar dagen na je melding hier al verstuurd.quote:Op zaterdag 12 januari 2019 12:21 schreef hstef het volgende:
[..]
Het ticket nummer is:E180711000674
Sorry voor de laten reactie
Maar als het geheel niet in me voordeel werkt terwel ik gewoon een week na dat ik hem binnen heb er een bericht van maak en een jaar later deze site tegen komt nou. Ja ik hoop gewoon dat ik een nieuwe kan krijgen ik heb er namelijk een paar maanden voor gespaard
Ik zit nu te kijken maar ik heb die hier nooit binnen gehadquote:Op maandag 14 januari 2019 13:21 schreef Gearbest het volgende:
Je zou eerder al een ticket in je GB account over ontvangen moeten hebben. Dit is een paar dagen na je melding hier al verstuurd.
Is het niet mogelijk dat ik gewoon me geld terug krijg of een deelquote:Op maandag 14 januari 2019 13:21 schreef Gearbest het volgende:
Je zou eerder al een ticket in je GB account over ontvangen moeten hebben. Dit is een paar dagen na je melding hier al verstuurd.
quote:Op maandag 14 januari 2019 16:40 schreef hstef het volgende:
[..]
Ik zit nu te kijken maar ik heb die hier nooit binnen gehad
Ik ga kijken wat ik kan gaan doen. Ik ga in ieder geval proberen een refund te regelen. Zou je mij nog je ordernummer door willen geven. Dan ga ik vragen of ze jouw een nieuw ticket gaan sturen.quote:Op maandag 14 januari 2019 16:42 schreef hstef het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk dat ik gewoon me geld terug krijg of een deel
Of gewoon een nieuw toetsenbord
Het order nummer isquote:Op maandag 14 januari 2019 19:32 schreef Gearbest het volgende:
[..]
[..]
Ik ga kijken wat ik kan gaan doen. Ik ga in ieder geval proberen een refund te regelen. Zou je mij nog je ordernummer door willen geven. Dan ga ik vragen of ze jouw een nieuw ticket gaan sturen.
Ik heb doorgekregen dat er een refund van $294,10 is gebeurd of gaat gebeuren. Hopelijk heb je dit bericht ook gekregen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 11:59 schreef Frash het volgende:
[..]
Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.
Nu zou je wel een ticket ontvangen moeten hebben.quote:Op maandag 14 januari 2019 21:25 schreef hstef het volgende:
[..]
Het order nummer is
18062600955913530931
Pakketje is gistermiddag ontvangen vanuit HK. Uiteindelijk 3 weken onderweg geweest met kerst en oud en nieuw tussendoor.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 11:33 schreef Bakjuh het volgende:
[..]
Nee als je maar 1 product hebt besteld zal deze ook maar in 1 pakketje zitten.
Er lijkt op dit moment nog niks aan de hand te zijn. De laatste status is inderdaad "2019-01-04 15:00:00 Customs clearance processing complete". Dit is slechts enkele dagen geleden dus ligt nog steeds op schema. Meestal duurt het rond 4 weken voordat je pakketje in de UK is aangekomen.
Nog niks dus heb het gelijk opnieuw gevraagd. Sorry voor het wachtenquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:30 schreef Vailen het volgende:
[..]
Heb je al iets gehoord of hij verstuurd is?
Je zou hierover een ticket in je GB account over ontvangen moeten hebben.quote:Op vrijdag 11 januari 2019 19:45 schreef BusmuiZ het volgende:
@Gearbest: Zou je kunnen kijken waarom het zo lang duurt om mijn order te verzenden, 27-12-2018 besteld en staat nog steeds op 'paid'.
Order: 18122700993704540494
Bedankt.
Je zou hierover een ticket in je GB account over ontvangen moeten hebben. Hopelijk is het naar wens (ik weet de inhoud niet).quote:Op donderdag 10 januari 2019 21:38 schreef Rappetor het volgende:
[..]
Als een refund optie makkelijker (te regelen) is, ook qua terugsturen etc (want dat lijkt me alweer wat lastiger en vrij prijzig) dan is dat ook prima hoor.
Hallo Hendrik1977,quote:Op maandag 14 januari 2019 14:30 schreef Hendrik1977 het volgende:
@Gearbest:
Ik heb op 5 januari een Pocophone F1 besteld gebruik makende van de link hier in het topic (Order no: 19010400976917046922). Reeds dezelfde dag kreeg ik een mailtje "Your order has shipped" met tracking info. Sindsdien (ondertussen toch al meer dan een week later) is de informatie die daar te zien is echter nog niet veranderd (shipping no: CY141114328DE), namelijk "Order Created; Shipping Label Printed; Departure in Location Warehouse Sorting Centre; The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically; No Corresponding Track". Als ik bij DHL-tracking ga zoeken naar dit nummer wordt er ook niets gevonden.
Is dit allemaal normaal?
Volgens de website is het ook niet mogelijk om orders te annuleren wanneer het reeds "shipped" is, maar is het wel degelijk reeds "shipped" gezien de tracking-informatie?
Alvast bedankt!
Buiten alle excuses en beste bedoelingen die me geboden worden lijkt de klantenservice van GB toch haast schijndood. Keer op keer belooft men beterschap, maar keer op keer worden intenties niet in daden omgezet (zoals DHL om onderzoek vragen). Hoewel ik voorspelde dat het flauwekul was, heb ik maar weer ingestemd met nog meer geduld. Afspraak was tot 15 januari zien of het verloren pakketje als vanzelf weer zou komen boven drijven, zo niet zou GB iets laten horen. Ik heb ze gisteren (15-1) en vandaag (16-1) gevraagd om een reactie: dood, of toch schijndood?quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:21 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hallo,
Die stappen van adresgegevens, bellen etc. hoef je echt niet meer te doen. Je pakket kunnen we (zoals ik het zien) wel als verloren beschouwen. Het klopt inderdaad dat DHL blijft aangeven dat je als verzender geen onderzoek kan starten. Hier weet ik zelf ook alles van helaas. Normaal is het zo dat er pas na 2 maanden vanaf de verzenddatum over wordt gegaan tot een refund/resend. Hier zitten we bijna aan dus ik ga dit proberen in orde te maken.
[..]
Nee dat begrijp ik volledig en is inderdaad geen prettig nieuws. Ik heb zelf ook weer contact opgenomen en heb teruggekregen dat er een onderzoek gaande is bij DHL. We wachten nog op uitslag van het onderzoek en daarom kunnen ze je geen full refund geven blijkbaar. Mocht DHL zeggen dat je pakketje verloren is (wat wel duidelijk mag zijn denk ik zo) dan krijg je een full refund. Je moet nog heel even wachten op de uitslag van het onderzoek. Dan zal er een full refund worden uitgekeerd. Dit is wat ik vandaag heb doorgekregen.quote:Op woensdag 16 januari 2019 12:10 schreef Erikplons het volgende:
Er is een follow-up in mijn ticket op GB.
Kennelijk beschouwen zij de telefoon als verloren. Als tegemoetkoming mag ik 183.99 USD in ontvangst nemen. Die ongeveer 160 euro staat in geen verhouding tot de 327,52 euro die ik voor de phone betaalde. Tot nu toe heb ik voor die 327 euro alleen mogen terug ontvangen passiviteit van de klantenservice, doekjes voor het bloeden (beloven en doen zijn kennelijk gescheiden), kluitjes in het riet en oefeningen in geduld.
Als behoorlijk vaste klant, ze moeten mijn aankoopgeschiedenis maar nakijken, had ik beter verwacht. Temeer is het zuur voor me nu ik de gok nam om de phone opnieuw te bestellen zodat ik die nog op tijd in huis zou hebben voordat ik naar Cuba vertrek. Kunt u GB nog bewegen tot meer coulance?
Dank voor uw inzet, en uw bericht stelt me wat gerust. Ik heb al lang gewacht en kan zeker langer wachten. Ik vind het wel moeilijk de communicatie via de klantenservice. Dat geeft zo weinig vertrouwen, ook wat betreft hun initiatief om mij tzt te berichten wanneer ik lang genoeg heb gewacht. Maar goed, we zien wel wat het wordt. Ik ben u in elk geval veel dank schuldig, en GB mag blij zijn met zo'n "in between".quote:Op donderdag 17 januari 2019 08:10 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Nee dat begrijp ik volledig en is inderdaad geen prettig nieuws. Ik heb zelf ook weer contact opgenomen en heb teruggekregen dat er een onderzoek gaande is bij DHL. We wachten nog op uitslag van het onderzoek en daarom kunnen ze je geen full refund geven blijkbaar. Mocht DHL zeggen dat je pakketje verloren is (wat wel duidelijk mag zijn denk ik zo) dan krijg je een full refund. Je moet nog heel even wachten op de uitslag van het onderzoek. Dan zal er een full refund worden uitgekeerd. Dit is wat ik vandaag heb doorgekregen.
Dit speelt wel al heel lang dus ik wil het ook opgelost hebben.
Heb je al iets vernomen?quote:Op dinsdag 15 januari 2019 19:54 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Nog niks dus heb het gelijk opnieuw gevraagd. Sorry voor het wachten
Ik hou het zelf in ieder geval nu ook in de gaten en ik blijf steeds om de paar dagen vragen om een update.quote:Op donderdag 17 januari 2019 23:46 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Dank voor uw inzet, en uw bericht stelt me wat gerust. Ik heb al lang gewacht en kan zeker langer wachten. Ik vind het wel moeilijk de communicatie via de klantenservice. Dat geeft zo weinig vertrouwen, ook wat betreft hun initiatief om mij tzt te berichten wanneer ik lang genoeg heb gewacht. Maar goed, we zien wel wat het wordt. Ik ben u in elk geval veel dank schuldig, en GB mag blij zijn met zo'n "in between".
Oei dat is een pijnlijke inderdaad. Helaas kan ik daar niks meer aan doen. Wel een zure les inderdaad. Soms heb je geluk en komt het er toch door, maar de kans is groot dat je pech hebt.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 14:48 schreef robdriessen het volgende:
Dit soort topics lees ik altijd te laat
Besteld: 3 YEELIGHT 10W RGB E27 Smart Light Bulbs (3 pcs) : EUR 43,28 (dank aan coupon!)
Verzendmethode: Free Registered mail (in plaats van Priority Line). Kosten 'bespaard' - EUR 6,42
BIJ: Afhandelkosten en BTW PostNL/Douane: EUR 22,08
Leergeld. Oh well.
Ik ga vragen of ze een nieuw ticket gaan sturen, want er zou al een ticket met meer informatie verzonden moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2019 15:37 schreef Vailen het volgende:
[..]
Heb je al iets vernomen?
Mijn ticket staat al sinds 22dec open
Ben benieuwd duurt wel erg lang op deze manier...quote:Op dinsdag 22 januari 2019 19:56 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik ga vragen of ze een nieuw ticket gaan sturen, want er zou al een ticket met meer informatie verzonden moeten zijn.
Klopt, maar er was ook geen voorraad dus dan wordt verzenden lastig. Je kan ook op het ticket antwoorden krijg ik door.quote:Op woensdag 23 januari 2019 01:23 schreef Vailen het volgende:
[..]
Ben benieuwd duurt wel erg lang op deze manier...
Top we gaan het volgen!quote:Op woensdag 23 januari 2019 07:00 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Klopt, maar er was ook geen voorraad dus dan wordt verzenden lastig. Je kan ook op het ticket antwoorden krijg ik door.
Update: Er is een order voor je aangemaakt. Als je order verzonden wordt krijg je daar automatisch een bericht over![]()
GearBest zei een onderzoek op te starten via DHL maar heeft dit niet gedaan.quote:Beste,
We hebben de door u op 11 januari 2019 ingediende claim(s) ontvangen.
We hebben deze transactie(s) beoordeeld en wijzen uw claim(s) af. Deze beslissing is genomen omdat we volginformatie van de webwinkel hebben ontvangen waarin wordt bevestigd dat de goederen zijn geleverd.
We betreuren de problemen die u mogelijk met de transactie(s) heeft ondervonden.
Hallo Boe.i,quote:Op maandag 28 januari 2019 16:47 schreef boe.i het volgende:
GearBest,
Ik heb een vraag over mijn bestelling. Helaas is deze (nog) niet bij mij bezorgd. Het verhaal is als volgt:
Op 6 december heb ik een camera aangeschaft op GearBest.com ter waarde van $230.
Deze werd volgens de website van DHL op 28 december geleverd. Ik was op dat moment niet thuis dus werd er een briefje in de brievenbus gedaan met daarop de mededeling dat het was afgeleverd bij de buren op nr 18 (ik woon op nr. 15). Er wordt verder niks gemeld over een etage (de buren hebben 4 etages met verschillende bewoners).
Twee dagen later ben ik bij de buren langsgegaan, echter zeggen zij geen pakket te hebben ontvangen. Ik heb de bewoners van elke etage (meerdere malen) gesproken en er is een mail gestuurd via de VVE om te vragen of iemand in het pand een pakket heeft ontvangen, maar dit was niet het geval.
Vervolgens heb ik DHL telefonisch om opheldering gevraagd. Zij zeggen dat het pakket inderdaad bij de buren is afgeleverd. De 'handtekening' is een smal streepje.
[ link | afbeelding ]
Degene die het pakket zou hebben aangenomen zou Kris heten. Er woont niemand genaamd Kris op nr. 18. Echter zou DHL zelf geen onderzoek kunnen opstarten om het pakket te traceren, omdat ik niet de opdrachtgever ben. Dit moet GearBest doen.
Vervolgens het juridisch loket om hulp gevraagd. Zij kunnen niet zoveel doen en geven het advies GearBest te contacteren om een oplossing te zoeken en een onderzoek op te starten. Een juridische procedure beginnen zou niet aan te raden zijn omdat de kosten hiervan hoger liggen dan wat het oplevert.
GearBest geeft de schuld aan DHL en zeggen dat het pakket volgens hen is afgeleverd op het juiste adres (echter dus niet mijn adres). Uiteindelijk een PayPal-geschil gestart en informatie aangeleverd waarop staat dat het pakket bij de buren is afgeleverd en dus niet bij mij. Helaas gaf PayPal mij geen gelijk en krijg ik geen geld terug:
[..]
GearBest zei een onderzoek op te starten via DHL maar heeft dit niet gedaan.
Is er wellicht nog iets wat je kunt doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |