Hartelijk dank voor uw reactie.quote:
Dat laatste bericht van gisteren zou moeten kloppen. Ik heb inderdaad ook doorgekregen dat ze gaan starten met een onderzoek. De vorige keer was deze blijkbaar afgekeurd door DHL, omdat het nog te "vroeg" zou zijn....quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:18 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Hartelijk dank voor uw reactie.
Inmiddels zijn hierover al 3 tickets aangemaakt: T18120608885 (waarmee ik begon) gevolgd door de twee door GB aangemaakt AT181221025131 en AT181222016511. Uit het bericht van vandaag maak ik op dat ze nu pas DHL gaan benaderen, terwijl ze in eerdere berichten me meerdere malen hadden aangegeven dat al gedaan te hebben. Ik kreeg namelijk steeds van DHl te horen dat niet ik maar alleen GB een verzoek tot onderzoek kan doen. Ook uit eerdere ervaringen weet ik dat de geloofwaardigheid van de feedback van de klantenservice van GB ernstig te wensen over laat.
Ik had overigens geen shipping insurance.
Hallo Stefan,quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:36 schreef hstef het volgende:
hoi gearbest ik heb in juni 2018 een gaming toetsen bord besteld bij jullie toen ik hem binnen had deed ie het super goed een week later was ik een game aan het spelen en opeens viel mijn toetsenbord uit en de lichten ook ik had jullie toen via de gearbest site een bericht gestuurd en heel de tijd kreeg ik het bericht dat ik iets moest invullen dat heb ik al echt 10 keer gedaan en ze zeiden toen je krijgt een bericht over 5 werkdagen en ik kreeg heel de tijd geen bericht ik zit met een kapot toetsen bord het is nu al bijna een jaar later en ik heb nog steeds een kapot toetsenbord ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen naar een nieuw toetsenbord ik krijg nu de opties om 15 euro aan me wallet te krijgen maarf ik wil gewoon mijn toetsenbord een nieuwe want ik kan ook mijn geld niet meer terug krijgen hij was 35 euro en ik mag nu alleen maar 15 euro terug
groeten stefan
orderdatum: 26/06/2018
product: Ajazz AK33 NKRO Mechanical Keyboard with RGB Breathing Light for LOL
probleem: toetsenbord werkt niet meer
Hallo gearbest,quote:Op maandag 24 december 2018 08:05 schreef Stk55 het volgende:
[..]
Hallo Stef,
Ik ga dit voor je navragen en je zal hier snel een ticket in je account over ontvangen.
Helaas ben je niet verzekerd tegen douanekosten. Je zou hier namelijk EU Priority Line samen met onze linken hier op FOK voor moeten gebruiken. Ik ga ook direct kijken of ik dit ook nog in orde kan gaan maken.
Hallo Unidex,quote:Op zondag 23 december 2018 22:01 schreef Unidex het volgende:
Hoi Gearbest,
Inmiddels een reply gekregen met verzoek voor terugsturen en geld retour. Helaas veel overlast gehad maar ze nemen de goedkope redmi 6a wel terug. Wel jammer dat ze hun lucky bag advertentie niet corrigeren en andere klagers daarmee niet helpen. Dank voor jouw hulp. Heb inmiddels maar snel twee Xiaomi Mi A2 Lite's gekocht die nog net op tijd waren voor mijn vrouw haar verjaardag. Helaas wel sneller en goedkoper via concurrent banggood. Even twee maanden geen GB meer, daarna weer wel. Ondanks dit gedoe blijven ze wel een goede winkel. Jij bedankt voor je hulp. Groet, Unidex.
Hoi,quote:Op dinsdag 11 december 2018 20:44 schreef Gearbest het volgende:
Ik heb bericht teruggekregen dat de refund is gebeurd op 2018-11-24 PM 10:00:10. Verder krijg ik qua verzendkosten terug dat het in orde gemaakt wordt, maar dit is nog niet echt duidelijk. Je zou verder wel een antwoord op je ticket ontvangen moeten hebben.
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 21:25 schreef Vailen het volgende:
[..]
Heb zelf een ticket aan gemaakt.
Alvast bedankt voor de hulp
Dat is wel heel vervelend inderdaad. Ik ga er gelijk weer achteraan. Gaat het nog steeds om dit ordernummer WWA1802050353377075?quote:Op dinsdag 25 december 2018 12:44 schreef Mc_T het volgende:
Hallo Gearbest,
Het is al bijna een maand geleden dat GB een laptop zou opsturen, ik heb netjes betaald voor de vervoerskosten maar nog steeds niets ontvangen.
GB zou dus 2x een laptop naar mij hebben gestuurd maar die zijn nooit aangekomen, de track&trace codes klopten niet, ik heb gebeld met de vervoerder.
Ik begrijp het niet meer, is dit het nieuwe verdienmodel van GB dat je mensen gewoon maar vervoerskosten laat betalen en niets opstuurd ??
Ik krijg nu wel een deal van ze :
$200,- in de GB wallet of $200,- op mijn Paypal account, dan ben ik er dus ¤80,- op achteruit gegaan en heb helemaal niets, (¤40,- voor verzendkosten naar GB voor reparatie en ¤40,- voor verzendkosten van nieuwe laptop die ze nooit hebben gestuurd)
ik voel me behoorlijk beet genomen door GB,
Ik hoop dat je wat kan betekenen.
Ik heb verzocht om de productomschrijving aan te passen. Echter schijnt dit blijkbaar niet voor alle toestellen zo te zijn. Ik heb er geen verstand van, maar het schijnt dus wel te kloppen voor de producten die nu verzonden worden. Tevens is er verder nog maar 1 meerdere melding van gemaakt. Schijnt dus bij andere wel in orde te zijn. Geen idee waarom dus "Don't shoot the messenger" .quote:Op dinsdag 25 december 2018 23:03 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Hoi,
Dank voor de reactie.
Zou het een behoorlijke puinzooi zijn bij Gearbest?
Sinds 11/08/2018 probeer ik op een juiste manier mijn refund te krijgen.
Het product voldoet niet aan de beschrijving en Gearbest heeft de productomschrijving nog steeds niet aangepast.
Gedurende de tijd veel heen en weer geschreven en gechat zonder soelaas.
De ene keer ondersteunt men geen iDEAL terug betaling en daarna weer wel.
Voorts moet ik ineens een Paypal account hebben en dan weer niet.
Daarna maakt men vrolijk melding van verkeerde refund bedragen om af te sluiten met het feit dat ik niet voldoende geld heb terug gekregen. Waarbij men blijft volharden dat ze alles hebben terug gestort.
Kortom er is geen pijl op te trekken!
Ik heb niet het volledige bedrag mogen ontvangen en ontvang graag het volledige bedrag terug. Het gaat om kleine bedragen maar het is voor mij een principe kwestie.
Gearbest gaat ongeïnteresseerd, ongeïnformeerd met mij om.
Gearbest waarom pas je de productomschrijving niet aan?
Dat bespaart een hoop gedoe, al heb ik een vermoeden waarom men de omschrijving niet aanpast. Dan vraag je er mijns inziens een beetje om.
Resumerend:
- 171,73 uitgegeven voor het product
+ 166,24 teruggestort via checkout
166,24 totaal terug ontvangen.
Nog te ontvangen: 5,9
- 15,50 uitgegeven voor verzendkosten naar Spanje na goedkeuring Gearbest ticket team.
+ 5,49 teruggestort via checkout
+ 8,41 teruggestort paypal
13,9 totaal terug ontvangen.
Nog te ontvangen: 1.6
Totaal nog te ontvangen: E 7,5,-
Order:18102200976223536728
Ticket: T18110859265
Graag ondersteuning in dezen.
Dank.
Thx ik wacht rustig af voor de track en trace codequote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.
Dank voor de actie en reactie.quote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120quote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
De refund van het product zelf zal wel volledig teruggestort moeten worden inderdaad. Een extra bedrag bovenop het aankoopbedrag kan niet teruggestort worden op dezelfde transactie. Ik ga er in ieder geval weer achteraan. Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
Dat klopt inderdaad en dat heb ik ook teruggekregen. Blijkbaar neemt een andere collega dan normaal waar door de kerst/nieuwjaarsperiode. Ik vermoed dat ze mijn verhaal niet duidelijk gelezen of begrepen hebben. Ik snap zelf ook niet hoe ze bij een creditcard komen...quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:24 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120
Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.
Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.
Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.
Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb het voor de zekerheid ook nog aan mijn collega doorgegeven en deze gaat controleren of de annulering gelukt is. Mocht die niet geannuleerd zijn dan gaat ze deze annuleren. Komt dus in ordequote:Op zaterdag 29 december 2018 23:06 schreef LionMacLeod het volgende:
29-12-2018
Het lukt me niet om een support ticket aan te maken voor het cancellen van order 18122900964915265285. De knop "submit" doet niets. De chatbot herkent het nummer niet, wil graag een 20-cijferig nummer....
Ik had per ongeluk het verkeerde creditcard type bij de order ingevuld en ging ervan uit dat betaling zou mislukken (dus niet). Had direct een helemaal juiste order erna geplaatst en wil graag dat order 18122900964915265285 gecancelled wordt (met refund van het geld).
30-12-2018
Inmiddels lijkt de chatbot het ordernummer te herkennen en de annulering verwerkt te hebben,
Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.quote:Op donderdag 6 december 2018 23:11 schreef Frash het volgende:
[..]
Sure. Ticketnummer is T18111907257, geen shipping insurance. Betaling via iDEAL, gekocht met Fok affiliatelink.
Ik ga er achteraan en kijken wat ik voor je kan gaan betekenen. Dat is geen Shipping Insurance hebt genomen is niet heel erg handig. Dit voorkomt een hoop gedoe en heb ik ook geadviseerd bij mijn beginpost. Ik ga in ieder geval kijken wat ik voor je kan betekenen.quote:Op woensdag 2 januari 2019 11:59 schreef Frash het volgende:
[..]
Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.
Ik ben daarnet een beetje uit mijn slof geschoten toen ik één van de tickets over het verlies van pakket bij DHL las (ticketnr. AT181221025131). De klantenservice had me eerder gevraagd om 7-15 dagen extra geduld (want ze hadden weer eens niet nagekomen wat ze me hadden toegezegd, nl DHL verzoeken om een onderzoek). Nu die extra termijn ook weer is verstreken moet ik het kennelijk doen met het bericht om mijn adresgegevens van mijn account nog eens te controleren, nog eens bellen met DHL (wat ik al meer dan eens heb gedaan waarbij ik consequent te horen krijg dat ik als ontvanger niet om onderzoek kan vragen) en dat ik de leveringsvoorwaarden van GB nog maar eens moet lezen.quote:Op zondag 23 december 2018 11:52 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Dat laatste bericht van gisteren zou moeten kloppen. Ik heb inderdaad ook doorgekregen dat ze gaan starten met een onderzoek. De vorige keer was deze blijkbaar afgekeurd door DHL, omdat het nog te "vroeg" zou zijn....
Dat je geen shipping insurance hebt is niet heel erg handig. Ik adviseer ook zelf om een shipping insurance te nemen bij orders met een redelijke orderwaarde. Dit scheelt een hoop gedoe.... Ik ga kijken wat ik hieraan kan gaan doen, maar moeten nu eerst even afwachten wat DHL te zeggen heeft
[..]
Graag. Ik zal tot eind deze week wachten op een redelijk voorstel. Verder ga ik niet extra betalen om iets geleverd te krijgen waar ik voor betaald heb. Wellicht is het Chinese consumentenrecht anders, maar dan moeten ze geen affiliate partnership met Nederlandse partijen en westerse paymentproviders afsluiten. Daarnaast is de Nederlandse wet nou eenmaal dat de carrier alleen verantwoording af hoeft te leggen aan de verzendende partij, anders had ik het met DHL zelf afgehandeld.quote:Op woensdag 2 januari 2019 23:16 schreef Gearbest het volgende:
Ik ga er achteraan en kijken wat ik voor je kan gaan betekenen. Dat is geen Shipping Insurance hebt genomen is niet heel erg handig. Dit voorkomt een hoop gedoe en heb ik ook geadviseerd bij mijn beginpost. Ik ga in ieder geval kijken wat ik voor je kan betekenen.
Hoi Gearbest,quote:Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.
Ik krijg door dat de refund is gebeurd op je creditcard. Klopt het dat er ¤7,50 op je creditcard is teruggestort?quote:Op zaterdag 29 december 2018 17:24 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120
Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.
Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.
Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.
Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Hallo,quote:Op dinsdag 8 januari 2019 07:57 schreef Erikplons het volgende:
[..]
Ik ben daarnet een beetje uit mijn slof geschoten toen ik één van de tickets over het verlies van pakket bij DHL las (ticketnr. AT181221025131). De klantenservice had me eerder gevraagd om 7-15 dagen extra geduld (want ze hadden weer eens niet nagekomen wat ze me hadden toegezegd, nl DHL verzoeken om een onderzoek). Nu die extra termijn ook weer is verstreken moet ik het kennelijk doen met het bericht om mijn adresgegevens van mijn account nog eens te controleren, nog eens bellen met DHL (wat ik al meer dan eens heb gedaan waarbij ik consequent te horen krijg dat ik als ontvanger niet om onderzoek kan vragen) en dat ik de leveringsvoorwaarden van GB nog maar eens moet lezen.
Dat werd me wat gortig. De zaak ligt simpel. Pakket kon door mij met track&trace worden gevolgd tot dat het in het verdeelcentrum van DHL in Nederland aankwam (3 december jl). Ik kan bellen wat ik wil met DHL, maar die hebben als standaard antwoord dat zij niet acteren op verzoek van de ontvanger, maar uitsluitend op verzoek van de zender. En ondertussen lijkt de klantenservice van GB hiermee geen raad te weten en schiet maar wat losse flodders af die niet ter zake doen.
Vandaar dat ik ten einde raad me maar weer eens tot u wend om hulp. Misschien kun u nog wat betekenen in deze kafkaiaanse knoop?
Helaas is de Nederlandse wet hier van toepassing, omdat het bedrijf niet in Nederland gevestigd is. Helaas kan je het niet met DHL zelf afhandelen, omdat ze zelf al aangeven dat je als ontvanger geen onderzoek kan laten starten. Ik hou er zelf niet van om tegen een deadline van een persoon hier op FOK! te werken. Ik werk namelijk weer met andere contactpersonen. Hierdoor duurt het soms wat langer dan via de directe tickets, maar hierdoor kan er meer geregeld worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2019 17:28 schreef Frash het volgende:
[..]
Graag. Ik zal tot eind deze week wachten op een redelijk voorstel. Verder ga ik niet extra betalen om iets geleverd te krijgen waar ik voor betaald heb. Wellicht is het Chinese consumentenrecht anders, maar dan moeten ze geen affiliate partnership met Nederlandse partijen en westerse paymentproviders afsluiten. Daarnaast is de Nederlandse wet nou eenmaal dat de carrier alleen verantwoording af hoeft te leggen aan de verzendende partij, anders had ik het met DHL zelf afgehandeld.
Ik ga eens vragen of deze al verzonden is.quote:Op woensdag 9 januari 2019 11:38 schreef Vailen het volgende:
[..]
Hoi Gearbest,
Kun jij zien of er al voorraad is? Ik heb namelijk nog geen melding gehad van de resend
Nee als je maar 1 product hebt besteld zal deze ook maar in 1 pakketje zitten.quote:Op woensdag 9 januari 2019 15:04 schreef Bakjuh het volgende:
Hallo Gearbest
- Orderdatum: 13-12-2018 11:36:50
- Product: Roborock S50 Second-Generation International Version
- Ordernummer: 18121300938904365585
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395424875
- Verzendmethode: HK (enige mogelijkheid toen) Priority Line (Verzekerd) - DPDUK1
- Probleem: Nog niet echt een probleem maar iets wat me opviel in mijn bestelling.
In het overzicht van mijn bestelling zie ik dat het pakket op Split Delivery staat. Ik hoop toch niet dat ze het pakket in meerdere kleine pakketjes hebben verzonden toch?
Tevens zie ik bij de tracking dat de status bijna een week vast hangt onder Customs clearance processing complete. Mijn ongeduldige ik vraagt zich af of dit een issue is of dat ik gewoon moet wachten. Als ik door dit forum heen lees, zie ik soms dat pakketjes niet aankomen (eerste bestelling op GB)
Alvast bedankt voor het nakijken
Hoi,quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:21 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Ik krijg door dat de refund is gebeurd op je creditcard. Klopt het dat er ¤7,50 op je creditcard is teruggestort?
Hiermee wordt ook je gewone normale bankrekening mee bedoeltquote:Op donderdag 10 januari 2019 04:52 schreef buikdaanser het volgende:
[..]
Hoi,
Zoals eerder door mij geschreven hierbij nogmaals.
Vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.
Groetjes,
Hoi,quote:Op donderdag 10 januari 2019 08:04 schreef Gearbest het volgende:
[..]
Hiermee wordt ook je gewone normale bankrekening mee bedoelt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |