abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183899463
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 17:18 schreef Erikplons het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor uw reactie.
Inmiddels zijn hierover al 3 tickets aangemaakt: T18120608885 (waarmee ik begon) gevolgd door de twee door GB aangemaakt AT181221025131 en AT181222016511. Uit het bericht van vandaag maak ik op dat ze nu pas DHL gaan benaderen, terwijl ze in eerdere berichten me meerdere malen hadden aangegeven dat al gedaan te hebben. Ik kreeg namelijk steeds van DHl te horen dat niet ik maar alleen GB een verzoek tot onderzoek kan doen. Ook uit eerdere ervaringen weet ik dat de geloofwaardigheid van de feedback van de klantenservice van GB ernstig te wensen over laat.
Ik had overigens geen shipping insurance.
  CHI shopkeeper zondag 23 december 2018 @ 11:52:06 #252
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_183915768
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 17:18 schreef Erikplons het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor uw reactie.
Inmiddels zijn hierover al 3 tickets aangemaakt: T18120608885 (waarmee ik begon) gevolgd door de twee door GB aangemaakt AT181221025131 en AT181222016511. Uit het bericht van vandaag maak ik op dat ze nu pas DHL gaan benaderen, terwijl ze in eerdere berichten me meerdere malen hadden aangegeven dat al gedaan te hebben. Ik kreeg namelijk steeds van DHl te horen dat niet ik maar alleen GB een verzoek tot onderzoek kan doen. Ook uit eerdere ervaringen weet ik dat de geloofwaardigheid van de feedback van de klantenservice van GB ernstig te wensen over laat.
Ik had overigens geen shipping insurance.
Dat laatste bericht van gisteren zou moeten kloppen. Ik heb inderdaad ook doorgekregen dat ze gaan starten met een onderzoek. De vorige keer was deze blijkbaar afgekeurd door DHL, omdat het nog te "vroeg" zou zijn....
Dat je geen shipping insurance hebt is niet heel erg handig. Ik adviseer ook zelf om een shipping insurance te nemen bij orders met een redelijke orderwaarde. Dit scheelt een hoop gedoe.... Ik ga kijken wat ik hieraan kan gaan doen, maar moeten nu eerst even afwachten wat DHL te zeggen heeft :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 11:36 schreef hstef het volgende:
hoi gearbest ik heb in juni 2018 een gaming toetsen bord besteld bij jullie toen ik hem binnen had deed ie het super goed een week later was ik een game aan het spelen en opeens viel mijn toetsenbord uit en de lichten ook ik had jullie toen via de gearbest site een bericht gestuurd en heel de tijd kreeg ik het bericht dat ik iets moest invullen dat heb ik al echt 10 keer gedaan en ze zeiden toen je krijgt een bericht over 5 werkdagen en ik kreeg heel de tijd geen bericht ik zit met een kapot toetsen bord het is nu al bijna een jaar later en ik heb nog steeds een kapot toetsenbord ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen naar een nieuw toetsenbord ik krijg nu de opties om 15 euro aan me wallet te krijgen maarf ik wil gewoon mijn toetsenbord een nieuwe want ik kan ook mijn geld niet meer terug krijgen hij was 35 euro en ik mag nu alleen maar 15 euro terug

groeten stefan

orderdatum: 26/06/2018
product: Ajazz AK33 NKRO Mechanical Keyboard with RGB Breathing Light for LOL
probleem: toetsenbord werkt niet meer

Hallo Stefan,
Dit loopt dan wel al heel erg lang. Heb je voor mij nog een ticketnummer waarin je de eerste melding hebt gemaakt?
Dat het zolang heeft geduurd dat er nu pas echt werk van wordt gemaakt speelt niet geheel in je voordeel. Daarom heb ik het ticketnummer nodig waarbij je vlak na je defect hiervan melding van hebt gemaakt. Ik hoop dat ik nog iets beters kan gaan regelen.
pi_183930478
Hoi Gearbest,

Inmiddels een reply gekregen met verzoek voor terugsturen en geld retour. Helaas veel overlast gehad maar ze nemen de goedkope redmi 6a wel terug. Wel jammer dat ze hun lucky bag advertentie niet corrigeren en andere klagers daarmee niet helpen. Dank voor jouw hulp. Heb inmiddels maar snel twee Xiaomi Mi A2 Lite's gekocht die nog net op tijd waren voor mijn vrouw haar verjaardag. Helaas wel sneller en goedkoper via concurrent banggood. Even twee maanden geen GB meer, daarna weer wel. Ondanks dit gedoe blijven ze wel een goede winkel. Jij bedankt voor je hulp. Groet, Unidex.
pi_183935234
registreer om deze reclame te verbergen
[..]

Hallo Stef,
Ik ga dit voor je navragen en je zal hier snel een ticket in je account over ontvangen.
Helaas ben je niet verzekerd tegen douanekosten. Je zou hier namelijk EU Priority Line samen met onze linken hier op FOK voor moeten gebruiken. Ik ga ook direct kijken of ik dit ook nog in orde kan gaan maken.
[/quote]

Hallo gearbest,
Ondertussen is het pakket sinds 10 december onderweg. Maar ik kan via de track & tracé niet zien waar hij is en wanneer ik het pakket zou ontvangen.
Hij blijft aangeven:
"Your Lomeway E-commerce Co parcel number 15504253816533
We've received your order details, but have not yet received your parcel"

Met de EU express zou ik volgens jullie site het pakket binnen 10 - 20 dagen ontvangen. Kunnen jullie zien waar het pakket nu is? T&T nummer is: 4253816533.

Mvg,

Stef
  CHI shopkeeper maandag 24 december 2018 @ 15:09:35 #255
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_183941058
quote:
1s.gif Op maandag 24 december 2018 08:05 schreef Stk55 het volgende:
[..]

Hallo Stef,
Ik ga dit voor je navragen en je zal hier snel een ticket in je account over ontvangen.
Helaas ben je niet verzekerd tegen douanekosten. Je zou hier namelijk EU Priority Line samen met onze linken hier op FOK voor moeten gebruiken. Ik ga ook direct kijken of ik dit ook nog in orde kan gaan maken.
Hallo gearbest,
Ondertussen is het pakket sinds 10 december onderweg. Maar ik kan via de track & tracé niet zien waar hij is en wanneer ik het pakket zou ontvangen.
Hij blijft aangeven:
"Your Lomeway E-commerce Co parcel number 15504253816533
We've received your order details, but have not yet received your parcel"

Met de EU express zou ik volgens jullie site het pakket binnen 10 - 20 dagen ontvangen. Kunnen jullie zien waar het pakket nu is? T&T nummer is: 4253816533.

Mvg,

Stef
[/quote]
Hallo Stef,
Dit zijn werkdagen dus ik verwacht dat deze tussen 1 en 10 januari bij jou geleverd zal worden :)

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 22:01 schreef Unidex het volgende:
Hoi Gearbest,

Inmiddels een reply gekregen met verzoek voor terugsturen en geld retour. Helaas veel overlast gehad maar ze nemen de goedkope redmi 6a wel terug. Wel jammer dat ze hun lucky bag advertentie niet corrigeren en andere klagers daarmee niet helpen. Dank voor jouw hulp. Heb inmiddels maar snel twee Xiaomi Mi A2 Lite's gekocht die nog net op tijd waren voor mijn vrouw haar verjaardag. Helaas wel sneller en goedkoper via concurrent banggood. Even twee maanden geen GB meer, daarna weer wel. Ondanks dit gedoe blijven ze wel een goede winkel. Jij bedankt voor je hulp. Groet, Unidex.
Hallo Unidex,
We hebben als het goed andere gebruikers ook een bericht gestuurd met deze mogelijkheid.
Sorry voor de overlast en de tijd die je erin hebt moeten sturen. Wel fijn om te horen dat het nu zo goed als opgelost is.
Geen enkel probleem. Ik wens je fijne kerstdagen en alvast een voorspoedig 2019 toe!
pi_183958342
Hallo Gearbest,

Het is al bijna een maand geleden dat GB een laptop zou opsturen, ik heb netjes betaald voor de vervoerskosten maar nog steeds niets ontvangen.
GB zou dus 2x een laptop naar mij hebben gestuurd maar die zijn nooit aangekomen, de track&trace codes klopten niet, ik heb gebeld met de vervoerder.

Ik begrijp het niet meer, is dit het nieuwe verdienmodel van GB dat je mensen gewoon maar vervoerskosten laat betalen en niets opstuurd ??

Ik krijg nu wel een deal van ze :

$200,- in de GB wallet of $200,- op mijn Paypal account, dan ben ik er dus ¤80,- op achteruit gegaan en heb helemaal niets, (¤40,- voor verzendkosten naar GB voor reparatie en ¤40,- voor verzendkosten van nieuwe laptop die ze nooit hebben gestuurd)

ik voel me behoorlijk beet genomen door GB,

Ik hoop dat je wat kan betekenen.

[ Bericht 96% gewijzigd door Mc_T op 25-12-2018 12:53:03 ]
  dinsdag 25 december 2018 @ 23:03:18 #257
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_183969433
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 20:44 schreef Gearbest het volgende:

Ik heb bericht teruggekregen dat de refund is gebeurd op 2018-11-24 PM 10:00:10. Verder krijg ik qua verzendkosten terug dat het in orde gemaakt wordt, maar dit is nog niet echt duidelijk. Je zou verder wel een antwoord op je ticket ontvangen moeten hebben.
Hoi,

Dank voor de reactie.

Zou het een behoorlijke puinzooi zijn bij Gearbest?
Sinds 11/08/2018 probeer ik op een juiste manier mijn refund te krijgen.
Het product voldoet niet aan de beschrijving en Gearbest heeft de productomschrijving nog steeds niet aangepast.

Gedurende de tijd veel heen en weer geschreven en gechat zonder soelaas.
De ene keer ondersteunt men geen iDEAL terug betaling en daarna weer wel.
Voorts moet ik ineens een Paypal account hebben en dan weer niet.

Daarna maakt men vrolijk melding van verkeerde refund bedragen om af te sluiten met het feit dat ik niet voldoende geld heb terug gekregen. Waarbij men blijft volharden dat ze alles hebben terug gestort.

Kortom er is geen pijl op te trekken!

Ik heb niet het volledige bedrag mogen ontvangen en ontvang graag het volledige bedrag terug. Het gaat om kleine bedragen maar het is voor mij een principe kwestie.

Gearbest gaat ongeïnteresseerd, ongeïnformeerd met mij om.

Gearbest waarom pas je de productomschrijving niet aan?

Dat bespaart een hoop gedoe, al heb ik een vermoeden waarom men de omschrijving niet aanpast. Dan vraag je er mijns inziens een beetje om.

Resumerend:

- 171,73 uitgegeven voor het product
+ 166,24 teruggestort via checkout
166,24 totaal terug ontvangen.
Nog te ontvangen: 5,9

- 15,50 uitgegeven voor verzendkosten naar Spanje na goedkeuring Gearbest ticket team.
+ 5,49 teruggestort via checkout
+ 8,41 teruggestort paypal
13,9 totaal terug ontvangen.

Nog te ontvangen: 1.6

Totaal nog te ontvangen: E 7,5,-

Order:18102200976223536728
Ticket: T18110859265

Graag ondersteuning in dezen.
Dank.

[ Bericht 3% gewijzigd door buikdaanser op 25-12-2018 23:09:17 ]
Daanse!
  CHI shopkeeper donderdag 27 december 2018 @ 21:22:56 #258
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_184013470
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:25 schreef Vailen het volgende:

[..]

Heb zelf een ticket aan gemaakt.

Alvast bedankt voor de hulp
Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:44 schreef Mc_T het volgende:
Hallo Gearbest,

Het is al bijna een maand geleden dat GB een laptop zou opsturen, ik heb netjes betaald voor de vervoerskosten maar nog steeds niets ontvangen.
GB zou dus 2x een laptop naar mij hebben gestuurd maar die zijn nooit aangekomen, de track&trace codes klopten niet, ik heb gebeld met de vervoerder.

Ik begrijp het niet meer, is dit het nieuwe verdienmodel van GB dat je mensen gewoon maar vervoerskosten laat betalen en niets opstuurd ??

Ik krijg nu wel een deal van ze :

$200,- in de GB wallet of $200,- op mijn Paypal account, dan ben ik er dus ¤80,- op achteruit gegaan en heb helemaal niets, (¤40,- voor verzendkosten naar GB voor reparatie en ¤40,- voor verzendkosten van nieuwe laptop die ze nooit hebben gestuurd)

ik voel me behoorlijk beet genomen door GB,

Ik hoop dat je wat kan betekenen.
Dat is wel heel vervelend inderdaad. Ik ga er gelijk weer achteraan. Gaat het nog steeds om dit ordernummer WWA1802050353377075?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 23:03 schreef buikdaanser het volgende:

[..]

Hoi,

Dank voor de reactie.

Zou het een behoorlijke puinzooi zijn bij Gearbest?
Sinds 11/08/2018 probeer ik op een juiste manier mijn refund te krijgen.
Het product voldoet niet aan de beschrijving en Gearbest heeft de productomschrijving nog steeds niet aangepast.

Gedurende de tijd veel heen en weer geschreven en gechat zonder soelaas.
De ene keer ondersteunt men geen iDEAL terug betaling en daarna weer wel.
Voorts moet ik ineens een Paypal account hebben en dan weer niet.

Daarna maakt men vrolijk melding van verkeerde refund bedragen om af te sluiten met het feit dat ik niet voldoende geld heb terug gekregen. Waarbij men blijft volharden dat ze alles hebben terug gestort.

Kortom er is geen pijl op te trekken!

Ik heb niet het volledige bedrag mogen ontvangen en ontvang graag het volledige bedrag terug. Het gaat om kleine bedragen maar het is voor mij een principe kwestie.

Gearbest gaat ongeïnteresseerd, ongeïnformeerd met mij om.

Gearbest waarom pas je de productomschrijving niet aan?

Dat bespaart een hoop gedoe, al heb ik een vermoeden waarom men de omschrijving niet aanpast. Dan vraag je er mijns inziens een beetje om.

Resumerend:

- 171,73 uitgegeven voor het product
+ 166,24 teruggestort via checkout
166,24 totaal terug ontvangen.
Nog te ontvangen: 5,9

- 15,50 uitgegeven voor verzendkosten naar Spanje na goedkeuring Gearbest ticket team.
+ 5,49 teruggestort via checkout
+ 8,41 teruggestort paypal
13,9 totaal terug ontvangen.

Nog te ontvangen: 1.6

Totaal nog te ontvangen: E 7,5,-

Order:18102200976223536728
Ticket: T18110859265

Graag ondersteuning in dezen.
Dank.
Ik heb verzocht om de productomschrijving aan te passen. Echter schijnt dit blijkbaar niet voor alle toestellen zo te zijn. Ik heb er geen verstand van, maar het schijnt dus wel te kloppen voor de producten die nu verzonden worden. Tevens is er verder nog maar 1 meerdere melding van gemaakt. Schijnt dus bij andere wel in orde te zijn. Geen idee waarom dus "Don't shoot the messenger" :).
Ik ga er in ieder geval weer achteraan om het alsnog in orde te maken.
De refund van het product zelf zal wel volledig teruggestort moeten worden inderdaad. Een extra bedrag bovenop het aankoopbedrag kan niet teruggestort worden op dezelfde transactie. Er kan niet meer teruggestort worden dan dat er betaaldis dus daarom dat dit met een nieuwe transactie moet gebeuren. Waarom dit niet gelijk correct wordt uitbetaald: Geen idee. Ik ga er in ieder geval weer achteraan. Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
pi_184049954
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.
Thx ik wacht rustig af voor de track en trace code

V.
  zaterdag 29 december 2018 @ 01:03:35 #260
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_184050130
@g
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:

Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
Dank voor de actie en reactie.
Hopelijk kun je er mede voor zorgen dat het zal worden opgelost.
Hou me op de hoogte, groetjes.
Daanse!
  zaterdag 29 december 2018 @ 17:24:18 #261
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_184064105
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:

De refund van het product zelf zal wel volledig teruggestort moeten worden inderdaad. Een extra bedrag bovenop het aankoopbedrag kan niet teruggestort worden op dezelfde transactie. Ik ga er in ieder geval weer achteraan. Hopende dat het dan wel weer gelijk is opgelost.
Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120

Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.

Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.

Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.

Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Daanse!
  CHI shopkeeper zaterdag 29 december 2018 @ 17:46:13 #262
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_184064643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:24 schreef buikdaanser het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120

Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.

Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.

Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.

Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Dat klopt inderdaad en dat heb ik ook teruggekregen. Blijkbaar neemt een andere collega dan normaal waar door de kerst/nieuwjaarsperiode. Ik vermoed dat ze mijn verhaal niet duidelijk gelezen of begrepen hebben. Ik snap zelf ook niet hoe ze bij een creditcard komen...
Ik heb inmiddels alweer reactie teruggestuurd.

Ik snap je laatste reactie niet echt, want ik heb er ook al voor gezorgd dat je nu al bijna alles terug hebt gekregen inclusief de retourkosten welke normaal gesproken totaal niet gebruikelijk is. Ook niet bij foutieve informatie op de pagina....
Ik ben er weer verder mee bezig.
Ik ben er dus nog mee bezig.
pi_184074408
29-12-2018
Het lukt me niet om een support ticket aan te maken voor het cancellen van order 18122900964915265285. De knop "submit" doet niets. De chatbot herkent het nummer niet, wil graag een 20-cijferig nummer....
Ik had per ongeluk het verkeerde creditcard type bij de order ingevuld en ging ervan uit dat betaling zou mislukken (dus niet). Had direct een helemaal juiste order erna geplaatst en wil graag dat order 18122900964915265285 gecancelled wordt (met refund van het geld).
30-12-2018
Inmiddels lijkt de chatbot het ordernummer te herkennen en de annulering verwerkt te hebben,

[ Bericht 11% gewijzigd door LionMacLeod op 30-12-2018 23:44:21 ]
  CHI shopkeeper woensdag 2 januari 2019 @ 09:30:18 #264
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_184155809
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 23:06 schreef LionMacLeod het volgende:
29-12-2018
Het lukt me niet om een support ticket aan te maken voor het cancellen van order 18122900964915265285. De knop "submit" doet niets. De chatbot herkent het nummer niet, wil graag een 20-cijferig nummer....
Ik had per ongeluk het verkeerde creditcard type bij de order ingevuld en ging ervan uit dat betaling zou mislukken (dus niet). Had direct een helemaal juiste order erna geplaatst en wil graag dat order 18122900964915265285 gecancelled wordt (met refund van het geld).
30-12-2018
Inmiddels lijkt de chatbot het ordernummer te herkennen en de annulering verwerkt te hebben,
Dat is inderdaad vreemd. Ik heb het voor de zekerheid ook nog aan mijn collega doorgegeven en deze gaat controleren of de annulering gelukt is. Mocht die niet geannuleerd zijn dan gaat ze deze annuleren. Komt dus in orde :)

Nog de beste wensen voor 2019!
pi_184157798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:11 schreef Frash het volgende:

[..]

Sure. Ticketnummer is T18111907257, geen shipping insurance. Betaling via iDEAL, gekocht met Fok affiliatelink.
Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.
  CHI shopkeeper woensdag 2 januari 2019 @ 23:16:20 #266
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_184171210
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 11:59 schreef Frash het volgende:

[..]

Het voorstel wat ze 1 januari hebben gedaan is een gedeeltelijke refund (197 USD) op een bedrag van 272.48 euro. Daar ga ik uiteraard niet mee akkoord, als webwinkel dragen ze verantwoordelijkheid dat ik krijg waarvoor ik betaal. Kun jij kijken of je nog wat kunt regelen? Zo niet, dan ga ik een dispuut openen bij de gebruikte paymentprovider Checkout.com wegens wanprestatie.
Ik ga er achteraan en kijken wat ik voor je kan gaan betekenen. Dat is geen Shipping Insurance hebt genomen is niet heel erg handig. Dit voorkomt een hoop gedoe en heb ik ook geadviseerd bij mijn beginpost. Ik ga in ieder geval kijken wat ik voor je kan betekenen.
pi_184273994
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:52 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Dat laatste bericht van gisteren zou moeten kloppen. Ik heb inderdaad ook doorgekregen dat ze gaan starten met een onderzoek. De vorige keer was deze blijkbaar afgekeurd door DHL, omdat het nog te "vroeg" zou zijn....
Dat je geen shipping insurance hebt is niet heel erg handig. Ik adviseer ook zelf om een shipping insurance te nemen bij orders met een redelijke orderwaarde. Dit scheelt een hoop gedoe.... Ik ga kijken wat ik hieraan kan gaan doen, maar moeten nu eerst even afwachten wat DHL te zeggen heeft :)

[..]

Ik ben daarnet een beetje uit mijn slof geschoten toen ik één van de tickets over het verlies van pakket bij DHL las (ticketnr. AT181221025131). De klantenservice had me eerder gevraagd om 7-15 dagen extra geduld (want ze hadden weer eens niet nagekomen wat ze me hadden toegezegd, nl DHL verzoeken om een onderzoek). Nu die extra termijn ook weer is verstreken moet ik het kennelijk doen met het bericht om mijn adresgegevens van mijn account nog eens te controleren, nog eens bellen met DHL (wat ik al meer dan eens heb gedaan waarbij ik consequent te horen krijg dat ik als ontvanger niet om onderzoek kan vragen) en dat ik de leveringsvoorwaarden van GB nog maar eens moet lezen.
Dat werd me wat gortig. De zaak ligt simpel. Pakket kon door mij met track&trace worden gevolgd tot dat het in het verdeelcentrum van DHL in Nederland aankwam (3 december jl). Ik kan bellen wat ik wil met DHL, maar die hebben als standaard antwoord dat zij niet acteren op verzoek van de ontvanger, maar uitsluitend op verzoek van de zender. En ondertussen lijkt de klantenservice van GB hiermee geen raad te weten en schiet maar wat losse flodders af die niet ter zake doen.
Vandaar dat ik ten einde raad me maar weer eens tot u wend om hulp. Misschien kun u nog wat betekenen in deze kafkaiaanse knoop?
pi_184282451
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2019 23:16 schreef Gearbest het volgende:

Ik ga er achteraan en kijken wat ik voor je kan gaan betekenen. Dat is geen Shipping Insurance hebt genomen is niet heel erg handig. Dit voorkomt een hoop gedoe en heb ik ook geadviseerd bij mijn beginpost. Ik ga in ieder geval kijken wat ik voor je kan betekenen.
Graag. Ik zal tot eind deze week wachten op een redelijk voorstel. Verder ga ik niet extra betalen om iets geleverd te krijgen waar ik voor betaald heb. Wellicht is het Chinese consumentenrecht anders, maar dan moeten ze geen affiliate partnership met Nederlandse partijen en westerse paymentproviders afsluiten. Daarnaast is de Nederlandse wet nou eenmaal dat de carrier alleen verantwoording af hoeft te leggen aan de verzendende partij, anders had ik het met DHL zelf afgehandeld.
pi_184296942
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 21:22 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Je zou een resend moeten krijgen als er terug voorraad is. Dit zal over ongeveer 10 dagen zijn.

Hoi Gearbest,

Kun jij zien of er al voorraad is? Ik heb namelijk nog geen melding gehad van de resend
pi_184300971
Hallo Gearbest

- Orderdatum: 13-12-2018 11:36:50
- Product: Roborock S50 Second-Generation International Version
- Ordernummer: 18121300938904365585
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395424875
- Verzendmethode: HK (enige mogelijkheid toen) Priority Line (Verzekerd) - DPDUK1
- Probleem: Nog niet echt een probleem maar iets wat me opviel in mijn bestelling.
In het overzicht van mijn bestelling zie ik dat het pakket op Split Delivery staat. Ik hoop toch niet dat ze het pakket in meerdere kleine pakketjes hebben verzonden toch?

Tevens zie ik bij de tracking dat de status bijna een week vast hangt onder Customs clearance processing complete. Mijn ongeduldige ik vraagt zich af of dit een issue is of dat ik gewoon moet wachten. Als ik door dit forum heen lees, zie ik soms dat pakketjes niet aankomen (eerste bestelling op GB)

Alvast bedankt voor het nakijken :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bakjuh op 09-01-2019 15:20:23 (typo) ]
  CHI shopkeeper woensdag 9 januari 2019 @ 21:21:53 #271
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_184308043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 17:24 schreef buikdaanser het volgende:

[..]

Ik heb een nieuwe reactie binnen van Gearbest onder vermelding van het nieuwe ticketnummer: AT181229004120

Men vraagt o.a. of ik nogmaals wil bevestigen dat het bedrag van de telefoon is terug gestort op mijn creditcard.

Dit is een vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.

Los van de vraag ten behoeve van het ontvangen geldbedrag.
Heeft Gearbest geen oplossing gestuurd voor het resterende bedrag.

Wat is wijsheid? Wat kan ik het beste doen?
Ik heb het gevoel dat ik eerder verder van een oplossing af raak dan dichterbij kom.
Ik krijg door dat de refund is gebeurd op je creditcard. Klopt het dat er ¤7,50 op je creditcard is teruggestort?

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 07:57 schreef Erikplons het volgende:

[..]

Ik ben daarnet een beetje uit mijn slof geschoten toen ik één van de tickets over het verlies van pakket bij DHL las (ticketnr. AT181221025131). De klantenservice had me eerder gevraagd om 7-15 dagen extra geduld (want ze hadden weer eens niet nagekomen wat ze me hadden toegezegd, nl DHL verzoeken om een onderzoek). Nu die extra termijn ook weer is verstreken moet ik het kennelijk doen met het bericht om mijn adresgegevens van mijn account nog eens te controleren, nog eens bellen met DHL (wat ik al meer dan eens heb gedaan waarbij ik consequent te horen krijg dat ik als ontvanger niet om onderzoek kan vragen) en dat ik de leveringsvoorwaarden van GB nog maar eens moet lezen.
Dat werd me wat gortig. De zaak ligt simpel. Pakket kon door mij met track&trace worden gevolgd tot dat het in het verdeelcentrum van DHL in Nederland aankwam (3 december jl). Ik kan bellen wat ik wil met DHL, maar die hebben als standaard antwoord dat zij niet acteren op verzoek van de ontvanger, maar uitsluitend op verzoek van de zender. En ondertussen lijkt de klantenservice van GB hiermee geen raad te weten en schiet maar wat losse flodders af die niet ter zake doen.
Vandaar dat ik ten einde raad me maar weer eens tot u wend om hulp. Misschien kun u nog wat betekenen in deze kafkaiaanse knoop?
Hallo,
Die stappen van adresgegevens, bellen etc. hoef je echt niet meer te doen. Je pakket kunnen we (zoals ik het zien) wel als verloren beschouwen. Het klopt inderdaad dat DHL blijft aangeven dat je als verzender geen onderzoek kan starten. Hier weet ik zelf ook alles van helaas. Normaal is het zo dat er pas na 2 maanden vanaf de verzenddatum over wordt gegaan tot een refund/resend. Hier zitten we bijna aan dus ik ga dit proberen in orde te maken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 17:28 schreef Frash het volgende:

[..]

Graag. Ik zal tot eind deze week wachten op een redelijk voorstel. Verder ga ik niet extra betalen om iets geleverd te krijgen waar ik voor betaald heb. Wellicht is het Chinese consumentenrecht anders, maar dan moeten ze geen affiliate partnership met Nederlandse partijen en westerse paymentproviders afsluiten. Daarnaast is de Nederlandse wet nou eenmaal dat de carrier alleen verantwoording af hoeft te leggen aan de verzendende partij, anders had ik het met DHL zelf afgehandeld.
Helaas is de Nederlandse wet hier van toepassing, omdat het bedrijf niet in Nederland gevestigd is. Helaas kan je het niet met DHL zelf afhandelen, omdat ze zelf al aangeven dat je als ontvanger geen onderzoek kan laten starten. Ik hou er zelf niet van om tegen een deadline van een persoon hier op FOK! te werken. Ik werk namelijk weer met andere contactpersonen. Hierdoor duurt het soms wat langer dan via de directe tickets, maar hierdoor kan er meer geregeld worden.
Ik ga er in ieder geval weer achteraan.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:38 schreef Vailen het volgende:

[..]

Hoi Gearbest,

Kun jij zien of er al voorraad is? Ik heb namelijk nog geen melding gehad van de resend
Ik ga eens vragen of deze al verzonden is.

quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:04 schreef Bakjuh het volgende:
Hallo Gearbest

- Orderdatum: 13-12-2018 11:36:50
- Product: Roborock S50 Second-Generation International Version
- Ordernummer: 18121300938904365585
- Tracking nummer (indien verzonden): 5395424875
- Verzendmethode: HK (enige mogelijkheid toen) Priority Line (Verzekerd) - DPDUK1
- Probleem: Nog niet echt een probleem maar iets wat me opviel in mijn bestelling.
In het overzicht van mijn bestelling zie ik dat het pakket op Split Delivery staat. Ik hoop toch niet dat ze het pakket in meerdere kleine pakketjes hebben verzonden toch?

Tevens zie ik bij de tracking dat de status bijna een week vast hangt onder Customs clearance processing complete. Mijn ongeduldige ik vraagt zich af of dit een issue is of dat ik gewoon moet wachten. Als ik door dit forum heen lees, zie ik soms dat pakketjes niet aankomen (eerste bestelling op GB)

Alvast bedankt voor het nakijken :)
Nee als je maar 1 product hebt besteld zal deze ook maar in 1 pakketje zitten.
Er lijkt op dit moment nog niks aan de hand te zijn. De laatste status is inderdaad "2019-01-04 15:00:00 Customs clearance processing complete". Dit is slechts enkele dagen geleden dus ligt nog steeds op schema. Meestal duurt het rond 4 weken voordat je pakketje in de UK is aangekomen.
  donderdag 10 januari 2019 @ 04:52:19 #272
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_184313363
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 21:21 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Ik krijg door dat de refund is gebeurd op je creditcard. Klopt het dat er ¤7,50 op je creditcard is teruggestort?

Hoi,

Zoals eerder door mij geschreven hierbij nogmaals.
Vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.

Groetjes,
Daanse!
  CHI shopkeeper donderdag 10 januari 2019 @ 08:04:49 #273
447948 Gearbest
www.gearbest.com?lkid=12886141
pi_184314087
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 04:52 schreef buikdaanser het volgende:

[..]

Hoi,

Zoals eerder door mij geschreven hierbij nogmaals.
Vreemde gang van zaken. Aangezien ik helemaal geen creditcard heb.
Sterker nog ik heb nog nooit een creditcard gehad.

Groetjes,
Hiermee wordt ook je gewone normale bankrekening mee bedoelt ;)
pi_184321349
Hey Gearbest,

Destijds heb ik een Floureon 4CH Wireless DVR Kit gekocht (aanvraag link post). 1 camera doet het alleen niet meer na ca 1-2 maanden dienst.

- Orderdatum:21-09-2018
- Product: Floureon 4CH Wireless CCTV 1080P DVR Kit Outdoor Wifi WLAN 720P 1.0MP IP Camera Security Video Recorder NVR System EU - BLACK WHITE

- Ordernummer: 18092100913713437434
- Tracking nummer (indien verzonden): DP15375557438302
- Verzendmethode: EU Express

- Probleem: 1 camera (van de 4) doet niks meer na ca 1-2 maanden dienst (set opgehangen maandje na ontvangst), camera begon eerst steeds meer connectie problemen te krijgen waarbij we eerst nog dachten dat het aan de plaatsing (te ver weg, dakgoot in de weg) of wifi netwerk (instellingen) en dergelijke lag. Waarna uiteindelijk de camera helemaal geen beeld meer geeft of connectie wil maken met de DVR (hoe dichtbij dan ook). Dus helaas kan ik niet anders dan concluderen dat de camera stuk is. :'( Wat wel een beetje té snel is voor dit product/het geld naar mijn mening.

Heb een foto van het scherm (dvr software) met dat je kunt zien dat hij het niet doet, zou niet weten hoe dat beter weer te geven is (want meer zie je niet ;). Afgezien van dat ik hem los kan schroeven en náást de dvr aansluit en daar een foto van maak met hetzelfde resultaat :).

- Voorkeur: Resend dan (we willen weer graag 4 camera's werkend zien!)

Alvast heel erg bedankt!
  donderdag 10 januari 2019 @ 16:39:53 #275
481209 buikdaanser
Buik en Daanse!
pi_184321539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 08:04 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Hiermee wordt ook je gewone normale bankrekening mee bedoelt ;)
Hoi,

Ik heb rekening dito Paypal dubbel gecontroleerd.
Er is geen E 7.50 overgemaakt.

Groetjes,
Daanse!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')