Ah LAFD,hoe vaak houden we (we rijden hetzelfde type bus) genoeg afstand op onze voorligger en kunnen we onze klever niet eens meer in onze spiegels zien,zo dicht zitten ze op onze achterbumper...Schuif je een baantje naar rechts als er plaats is,vliegen ze je voorbij en zitten ze weer vast achter je voorligger.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Gelukkig rijd jij noooooooit te hard en houd jij je aan alle regels. Maar ik vind het apart dat jij dat over bestuurders van busjes zegt. Want ik kom het vaker tegen in personenauto’s. Handig, want door de hoge zit kan ik prima door de ranen kijken. Het is niet alleen in busjes. Je moet dus niet zo in hokjes denken en iedereen over één kam scheren. Daarbij hoef je al helemaal niet te beledigen.
Ja klopt helemaal! Ik maak me er ook niet druk om. Ik snap best dat het irritant is als je minder vooruit kan kijken door een bus, maar om je er druk om te maken gaat wat ver. De weg moet je nou eenmaal delen met verschillende voertuigen. Als je er echt last van hebt kun je beter thuis gaan blijven. Als je daardoor zelf constant moet gaan remmen dan ligt er iets aan jouw eigen rijstijl of inzicht.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 17:08 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah LAFD,hoe vaak houden we (we rijden hetzelfde type bus) genoeg afstand op onze voorligger en kunnen we onze klever niet eens meer in onze spiegels zien,zo dicht zitten ze op onze achterbumper...Schuif je een baantje naar rechts als er plaats is,vliegen ze je voorbij en zitten ze weer vast achter je voorligger.
Ik kan me er niet meer druk over maken,echt ik weiger het..
En inderdaad,het is jouw probleem dat je achter me gaat kleven en totaal geen overzicht meer hebt,ik ga niet opdonderen naar rechts omdat je meent recht te hebben op de linkerstrook/baan.
Ik rij al de snelheid wat ik mag/kan en omdat ik sneller ben als de baan rechts van mij.
Je wacht maar gewoon af.
Je wilt niet weten en dat kun je bevestigen hoeveel bestuurders er op links blijven zitten met 95 tot 110 op een 130 stuk. Passeer je ze een baan rechts zie je het mobieltje in de hand. 2 km later knallen ze je voorbij met de blik strak vooruit en op oneindig. Ze kijken je nooit aan als je het telefoon aan de oor gebaar maakt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 17:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja klopt helemaal! Ik maak me er ook niet druk om. Ik snap best dat het irritant is als je minder vooruit kan kijken door een bus, maar om je er druk om te maken gaat wat ver. De weg moet je nou eenmaal delen met verschillende voertuigen. Als je er echt last van hebt kun je beter thuis gaan blijven. Als je daardoor zelf constant moet gaan remmen dan ligt er iets aan jouw eigen rijstijl of inzicht.
En je hebt ook genoeg personenwagens die PER SÉ voorbij het busje moeten. Als de mogelijkheid is laat ik ze er langs. Zodra ze er voorbij zijn zakt de snelheid weer terug en ga ik er rustig op de cruise control weer voorbij. En dat dan bijvoorbeeld nog 10x met dezelfde auto.
Maar het probleem is dat alles zo in hokjes wordt gestopt en dan nog met wat beledigingen (kaffer, rukbusjes). Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen in een Peugeot te hard rijdt. Ik kom genoeg slechte chauffeurs tegen, maar dat is in alle disciplines. Vrachtwagens, touringcars, busjes, personenwagens, tractors, brommobielen, fietsen, scooters, motoren, etc.
Haha ja bizar. Of dat ze lekker aan het slingeren zijn en dat je er naast rijdt en even toetert. Schrikken ze ook vaak wel van.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 17:48 schreef Charged het volgende:
[..]
Je wilt niet weten en dat kun je bevestigen hoeveel bestuurders er op links blijven zitten met 95 tot 110 op een 130 stuk. Passeer je ze een baan rechts zie je het mobieltje in de hand. 2 km later knallen ze je voorbij met de blik strak vooruit en op oneindig. Ze kijken je nooit aan als je het telefoon aan de oor gebaar maakt.![]()
Stik de moord maar,ik bemoedig die geblindeerde spotterstouringcar toe,moeten ze er meer van hebben.
Even de hysterie doorbreken met de komische noot.quote:
grappigquote:Op vrijdag 19 oktober 2018 18:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Even de hysterie doorbreken met de komische noot.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 09:29 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Laatinvoegracer gespot. Jij bent trouwens de echte fileveroorzaker.
"maar ik doe aan maximale rijstrookbenutting", rot op, je denkt gewoon alleen aan jezelf.
Met mij prima. Ik kots alleen op egoisten in het verkeer.quote:
De grootste hufters op busjes gebied zijn de pakket-bezorg-zzp’ers. Die lui rijden tegen het verkeer in. Parkeren midden op de kruising. Op de stoep. Het maakt ze allemaal niks uit.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bumperkleven, rechts inhalen, drukken, snelheidsovertredingen, telefoon in de handen, onnodig remmen.. En daar moeten andere bestuurders zich maar aan aanpassen? Beetje omgekeerde wereld, niet?
Die rukbusjes rijden er niet alleen voor de zalando's, ook met opgefokte bouwvakkers. Dat is het probleem.
Mensen moeten eens leren om topictitels te lezen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen moeten zich eens niet zo druk maken om wat anderen wel of juist niet doen.
Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 16:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met mij prima. Ik kots alleen op egoisten in het verkeer.
Kon je hem er nergens langs laten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 21:51 schreef sneakydesert het volgende:
Degene die net al bumper klevend met zijn grootlicht aan achter mij over een dijk reed mag van mij vrijwillig zijn rijbewijs inleveren. Wat is dat kut zeg.
Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Kon je hem er nergens langs laten?
Vervelendste is dan nog wanneer je zelf af moet slaan en je net het groene licht mist omdat je niet op tijd achter zo'n slak vandaan komt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2018 14:44 schreef RRD_kiter het volgende:
- Waarom ga je 80 meter voor een rood stoplicht al stapvoets rijden. Dat stoplicht gaat in verband met detectielussen pas overwegen om op groen te springen als je er zo ongeveer voor staat?
Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:57 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.
Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.
Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.
Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 18:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.
Dat is overigens iets heel anders dan in de spits alles en iedereen voorbij vliegen en hem er op het állerlaatste moment tussen persen. Lijkt me handig om dat subtiele verschil wel te erkennen.
Nee, niet echtquote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.
Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2018 19:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.
De voertuig.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:30 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bij het wisselen van rijstrook, de voertuig van de ene naar de andere rijstrook smijten?
[ afbeelding ]
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.quote:Op zondag 21 oktober 2018 12:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.
kan wel, is niet de bedoeling.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Okee, wettelijk gezien kun je geen actie afdwingen...quote:
Nederlanders die ruimte maken voor een anderquote:Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.
Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Nederlanders die ruimte maken voor een ander![]()
Al paar keer meegemaakt dat mensen expres gaten gingen dichtrijden, waardoor ik wat gas bij moest geven en vervolgens voor de auto waar ik eigenlijk achter wilde invoegen terecht kwam, want die letten wel op en lieten mij dus maar er tussen.
Echt, sommige mensen
Precies. De meesten kom ik bij de afrit of een stoplicht toch weer tegen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in.
Ik heb het helemaal niet over België. Ik heb het over Nederland. En hoezo minstens vier jaar voor lopen, het wegennet daar is hopeloos (en) verouderd, niet alleen technisch, maar ook qua weginrichting.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.
Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Neuh, ik laat alleen maar zien wat het hele uitgangspunt van ritsen is. Vaak gaat het ritsen vanzelf wel goed, maar ik heb een grafhekel aan mensen die hun eigen regeltjes verzinnen of zelfs verantwoordelijkheden afschuiven om hun eigen asogedrag goed te praten.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
Echt he, die mensen hier die altijd tot het allerlaatste puntje de regeltjes weten op te dreunen![]()
Je moet toch een moeilijk leven hebben om op die manier deel te moeten nemen aan het verkeer zonder je druk te maken over het sociale aspect en elkaar eens wat gunnen ipv de regels te willen en moeten rekken tot huilens aan toe om maar je gelijk te krijgen..
Goed idee trouwens, even het winterbandentopic uit de mottenballen trekken.quote:Binnenkort krijgen we datzelfde gejank weer van de winterbandenspecialisten; nog nooit een meter in fatsoenlijke sneeuw gereden, maar wel iedereen over één kam scheren die ze niet heeft omdat ze op internet wel eens hebben gelezen dat ze onder een bepaalde temperatuur ineens de life-saving-must-have-don't-leave-home-without-optie zijn..
#mensendieteveellezenenteweinigbuitenkomen #ikbennietasociaalwantikvolgderegels
Sowieso, verkeerssituaties in Belgie (vooral Wallonië) zijn soms echt zo bizar onoverzichtelijk dat je bijna denkt dat men graag ongelukken WILT uitlokken.quote:Op zondag 21 oktober 2018 16:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Voorbeeldje:
[ afbeelding ]
Ik bedoel, what the fuck is dit? vier rijstroken die naar 1 gaan in één keer. Only in Belgium, zullen we maar zeggen. En die volgorde? van de tig auto's die er rijden worden van de vier voorste automobielen de volgorde aangewezen (waar ik overigens geen logica in zie, maargoed, ik ben ook maar een Hollander), en die andere auto's dan? wie gaat er eerst?
quote:
Ja, denk je dat? Dan gaat jouw verzekering je nog een keer een pittige rekening leveren als blijkt dat jij iemand richting een verdrijvingsvlak duwt.quote:Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
'duwt' nog wel, toe maar. Waar staat dat ik moedwillig bestuurders naar een verdrijvingsvlak duw?quote:Op zondag 21 oktober 2018 18:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, denk je dat? Dan gaat jouw verzekering je nog een keer een pittige rekening leveren als blijkt dat jij iemand richting een verdrijvingsvlak duwt.
Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
'duwt' nog wel, toe maar. Waar staat dat ik moedwillig bestuurders naar een verdrijvingsvlak duw?
Mooi, dus als ik daar links rij en jij rechts, zodra we het bord hier ritsen passeren, stuur ik blind naar rechts, goed?quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Ja, dat is precies wat ik bedoel he?quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:48 schreef Fer het volgende:
[..]
Mooi, dus als ik daar links rij en jij rechts, zodra we het bord hier ritsen passeren, stuur ik blind naar rechts, goed?
Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
welnee man, dat bord heeft net zo veel verkeerstechnische waarde als een bord 'roken is dodelijk' wat langs de weg staat. Her attendeert de weggebruikers er op dat die situatie aanstaande is..quote:Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
dan ben je nog socialer als ik; ik rijd op de cc met 20 - 30 meter tussenruimte, en je zorgt maar dat je erin terecht komt.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.
Maar zoals ik eerder schreef: Als jij gewoon naast mij rijdt met dezelfde snelheid laat ik m'n gas los en laat ik je gewoon invoegen.
Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.
Een verbaal krijgen voor het rijden op een doorgaande rijstrook met dezelfde snelheid? Als mij dat overkomt eet ik mijn werkjas op.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.
Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een verbaal krijgen voor het rijden op een doorgaande rijstrook met dezelfde snelheid? Als mij dat overkomt eet ik mijn werkjas op.
Onderdeel van het ritsen is ook dat degene die moet invoegen zijn/haar snelheid aanpast aan het verkeer op de andere rijstrook. Dan is er geen probleem meer. Als het verkeer op de rijstrook waar je naartoe moet 50 km/u rijdt en je wilt daar nog even met 90 km/u langs om vooraan in te voegen, snap ik wel dat je niet veel ruimte krijgt bij het invoegen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.
Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Wat wil de politie je maken dan? Een art.5? Laat me niet lachen...quote:Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.
Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Precies. Wat ik al zei; het is een speciale manoeuvre op basis van beleefdheid. Maar soms zie je dat mensen geen invoegruimte wordt gegund als ze de hele strook gebruiken, maar dat is wel de bedoeling bij ritsen.quote:Op zondag 21 oktober 2018 23:37 schreef Light het volgende:
[..]
Onderdeel van het ritsen is ook dat degene die moet invoegen zijn/haar snelheid aanpast aan het verkeer op de andere rijstrook. Dan is er geen probleem meer. Als het verkeer op de rijstrook waar je naartoe moet 50 km/u rijdt en je wilt daar nog even met 90 km/u langs om vooraan in te voegen, snap ik wel dat je niet veel ruimte krijgt bij het invoegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |