abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:54:09 #111
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182613859
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch niet? Gelukkig rijd jij noooooooit te hard en houd jij je aan alle regels. Maar ik vind het apart dat jij dat over bestuurders van busjes zegt. Want ik kom het vaker tegen in personenauto’s. Handig, want door de hoge zit kan ik prima door de ranen kijken. Het is niet alleen in busjes. Je moet dus niet zo in hokjes denken en iedereen over één kam scheren. Daarbij hoef je al helemaal niet te beledigen.
Ah LAFD,hoe vaak houden we (we rijden hetzelfde type bus) genoeg afstand op onze voorligger en kunnen we onze klever niet eens meer in onze spiegels zien,zo dicht zitten ze op onze achterbumper...Schuif je een baantje naar rechts als er plaats is,vliegen ze je voorbij en zitten ze weer vast achter je voorligger.
Ik kan me er niet meer druk over maken,echt ik weiger het..
En inderdaad,het is jouw probleem dat je achter me gaat kleven en totaal geen overzicht meer hebt,ik ga niet opdonderen naar rechts omdat je meent recht te hebben op de linkerstrook/baan.
Ik rij al de snelheid wat ik mag/kan en omdat ik sneller ben als de baan rechts van mij.

Je wacht maar gewoon af.
pi_182614386
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:08 schreef Charged het volgende:

[..]

Ah LAFD,hoe vaak houden we (we rijden hetzelfde type bus) genoeg afstand op onze voorligger en kunnen we onze klever niet eens meer in onze spiegels zien,zo dicht zitten ze op onze achterbumper...Schuif je een baantje naar rechts als er plaats is,vliegen ze je voorbij en zitten ze weer vast achter je voorligger.
Ik kan me er niet meer druk over maken,echt ik weiger het..
En inderdaad,het is jouw probleem dat je achter me gaat kleven en totaal geen overzicht meer hebt,ik ga niet opdonderen naar rechts omdat je meent recht te hebben op de linkerstrook/baan.
Ik rij al de snelheid wat ik mag/kan en omdat ik sneller ben als de baan rechts van mij.

Je wacht maar gewoon af.
Ja klopt helemaal! Ik maak me er ook niet druk om. Ik snap best dat het irritant is als je minder vooruit kan kijken door een bus, maar om je er druk om te maken gaat wat ver. De weg moet je nou eenmaal delen met verschillende voertuigen. Als je er echt last van hebt kun je beter thuis gaan blijven. Als je daardoor zelf constant moet gaan remmen dan ligt er iets aan jouw eigen rijstijl of inzicht.
En je hebt ook genoeg personenwagens die PER SÉ voorbij het busje moeten. Als de mogelijkheid is laat ik ze er langs. Zodra ze er voorbij zijn zakt de snelheid weer terug en ga ik er rustig op de cruise control weer voorbij. En dat dan bijvoorbeeld nog 10x met dezelfde auto.
Maar het probleem is dat alles zo in hokjes wordt gestopt en dan nog met wat beledigingen (kaffer, rukbusjes). Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen in een Peugeot te hard rijdt. Ik kom genoeg slechte chauffeurs tegen, maar dat is in alle disciplines. Vrachtwagens, touringcars, busjes, personenwagens, tractors, brommobielen, fietsen, scooters, motoren, etc. :9
pi_182614586
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal! Ik maak me er ook niet druk om. Ik snap best dat het irritant is als je minder vooruit kan kijken door een bus, maar om je er druk om te maken gaat wat ver. De weg moet je nou eenmaal delen met verschillende voertuigen. Als je er echt last van hebt kun je beter thuis gaan blijven. Als je daardoor zelf constant moet gaan remmen dan ligt er iets aan jouw eigen rijstijl of inzicht.
En je hebt ook genoeg personenwagens die PER SÉ voorbij het busje moeten. Als de mogelijkheid is laat ik ze er langs. Zodra ze er voorbij zijn zakt de snelheid weer terug en ga ik er rustig op de cruise control weer voorbij. En dat dan bijvoorbeeld nog 10x met dezelfde auto.
Maar het probleem is dat alles zo in hokjes wordt gestopt en dan nog met wat beledigingen (kaffer, rukbusjes). Dat is hetzelfde als zeggen dat iedereen in een Peugeot te hard rijdt. Ik kom genoeg slechte chauffeurs tegen, maar dat is in alle disciplines. Vrachtwagens, touringcars, busjes, personenwagens, tractors, brommobielen, fietsen, scooters, motoren, etc. :9
Je wilt niet weten en dat kun je bevestigen hoeveel bestuurders er op links blijven zitten met 95 tot 110 op een 130 stuk. Passeer je ze een baan rechts zie je het mobieltje in de hand. 2 km later knallen ze je voorbij met de blik strak vooruit en op oneindig. Ze kijken je nooit aan als je het telefoon aan de oor gebaar maakt. :')
Stik de moord maar,ik bemoedig die geblindeerde spotterstouringcar toe,moeten ze er meer van hebben.
pi_182614624
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 17:48 schreef Charged het volgende:

[..]

Je wilt niet weten en dat kun je bevestigen hoeveel bestuurders er op links blijven zitten met 95 tot 110 op een 130 stuk. Passeer je ze een baan rechts zie je het mobieltje in de hand. 2 km later knallen ze je voorbij met de blik strak vooruit en op oneindig. Ze kijken je nooit aan als je het telefoon aan de oor gebaar maakt. :')
Stik de moord maar,ik bemoedig die geblindeerde spotterstouringcar toe,moeten ze er meer van hebben.
Haha ja bizar. Of dat ze lekker aan het slingeren zijn en dat je er naast rijdt en even toetert. Schrikken ze ook vaak wel van.
pi_182614987
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 15:54 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

:')

[ afbeelding ]
Even de hysterie doorbreken met de komische noot.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182618924
Degene die net al bumper klevend met zijn grootlicht aan achter mij over een dijk reed mag van mij vrijwillig zijn rijbewijs inleveren. Wat is dat kut zeg.
pi_182619419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 18:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Even de hysterie doorbreken met de komische noot.
grappig
pi_182628770
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:29 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Laatinvoegracer gespot. Jij bent trouwens de echte fileveroorzaker.

"maar ik doe aan maximale rijstrookbenutting", rot op, je denkt gewoon alleen aan jezelf.
:D gaat het een beetje?
Dit, dus.
pi_182630484
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:33 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D gaat het een beetje?
Met mij prima. Ik kots alleen op egoisten in het verkeer.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182630674
Je auto IN de wasstraat zetten, dan op je dooie gemak naar binnen lopen en een waskaartje kopen.

Flikker op, inmiddels staan er 2 auto's achter je te wachten die wel eerst netjes een kaartje hebben gekocht.
pi_182630825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bumperkleven, rechts inhalen, drukken, snelheidsovertredingen, telefoon in de handen, onnodig remmen.. En daar moeten andere bestuurders zich maar aan aanpassen? Beetje omgekeerde wereld, niet?

Die rukbusjes rijden er niet alleen voor de zalando's, ook met opgefokte bouwvakkers. Dat is het probleem.
De grootste hufters op busjes gebied zijn de pakket-bezorg-zzp’ers. Die lui rijden tegen het verkeer in. Parkeren midden op de kruising. Op de stoep. Het maakt ze allemaal niks uit.

En als je er wat van zegt wordt je uitgescholden
zie email 27 oktober
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:14:36 #123
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_182630831
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen moeten zich eens niet zo druk maken om wat anderen wel of juist niet doen.
Mensen moeten eens leren om topictitels te lezen.
pi_182632254
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met mij prima. Ik kots alleen op egoisten in het verkeer.
Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.

Dat is overigens iets heel anders dan in de spits alles en iedereen voorbij vliegen en hem er op het állerlaatste moment tussen persen. Lijkt me handig om dat subtiele verschil wel te erkennen.
Dit, dus.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:54:29 #125
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632443
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 21:51 schreef sneakydesert het volgende:
Degene die net al bumper klevend met zijn grootlicht aan achter mij over een dijk reed mag van mij vrijwillig zijn rijbewijs inleveren. Wat is dat kut zeg.
Kon je hem er nergens langs laten?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182632495
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Kon je hem er nergens langs laten?
Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:59:27 #127
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632540
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:44 schreef RRD_kiter het volgende:

- Waarom ga je 80 meter voor een rood stoplicht al stapvoets rijden. Dat stoplicht gaat in verband met detectielussen pas overwegen om op groen te springen als je er zo ongeveer voor staat?
Vervelendste is dan nog wanneer je zelf af moet slaan en je net het groene licht mist omdat je niet op tijd achter zo'n slak vandaan komt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:01:28 #128
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632579
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:57 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon stil gaan staan en even vragen wat hij nou eigenlijk wil. Beetje afhankelijk van wat voor dijk het is natuurlijk, een N-weg natuurlijk niet.
Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182632591
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Hij wilde erlangs lijkt me. Stuk efficiënter om dan ff aan de kant te gaan.
Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:05:49 #130
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_182632681
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:01 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Op dijkjes is dat niet altijd even makkelijk.
Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_182633376
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk. Ben ik ook niet zo'n fan van. Maar mensen die zo ver mogelijk de invoegstrook gebruiken houden zich gewoon keurig aan de regels.

Dat is overigens iets heel anders dan in de spits alles en iedereen voorbij vliegen en hem er op het állerlaatste moment tussen persen. Lijkt me handig om dat subtiele verschil wel te erkennen.
Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182636399
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:05 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik ook aan sneakydesert of het kon.
Nee, niet echt :P
  zondag 21 oktober 2018 @ 12:06:53 #133
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182645629
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eens. Het punt is echter zoals Kreator aangaf, als je bij de eerstvolgende mogelijkheid in kunt voegen na "vanaf hier invoegen", dan is dat prima. Echter, wanneer er een duizendmiljard gelegenheden zijn en je blijft nóg op de strook hangen, sterf dan maar af. Ik laat je er dan ook niet meer tussen.
Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.
Dit, dus.
pi_182649173
Bij het wisselen van rijstrook, de voertuig van de ene naar de andere rijstrook smijten?

  zondag 21 oktober 2018 @ 15:54:48 #135
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182649720
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:30 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Bij het wisselen van rijstrook, de voertuig van de ene naar de andere rijstrook smijten?

[ afbeelding ]
De voertuig.
pi_182649753
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 12:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan denk dat jij fout zit, omdat je de ritser geen ruimte biedt.
Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182650053
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:
Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
kan wel, is niet de bedoeling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182650232
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.

Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
pi_182650257
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

kan wel, is niet de bedoeling.
Okee, wettelijk gezien kun je geen actie afdwingen...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_182650293
Wat een droeftoeter net in Amersfoort. Rijbaan met 2 rijstroken. Ik rijd op de linker, want dan kunnen de invoegers probleemloos invoegen. Ruim 200 meter voor mij op de rechterstrook rijd 1 hele auto. Meneer de invoeger wil mij per se afsnijden om naar de linkerstrook te gaan. Geen idee waarom, alle ruimte op rechts. Dus droeftoeter snijdt mij af en heeft daarna geen enkele intentie om door te rijden, sterker nog, hij mindert vaart. Dus ik maar naar rechts. Vlak daarna sta ik achter de eerder genoemde autootje van de rechterstrook en meneer de afsnijder links naast haar.

Nu gaat de linkerstrook daar wel een andere richting op dan de rechterstrook, dus als meneer bang was om 800 meter eerder niet achter mij te kunnen komen op de linkerstrook, prima, so be it.
Maar nee, licht op groen, auto 1 geeft gas, ik geef gas en meneer de afsnijder moet vervolgens de rechterstrook hebben en komt dus achter mij terecht. :')

Ik heb maar meerdere malen hem aangekeken via de binnenspiegel en mijn hoofd meerdere malen geschud voor deze dombo. Man, man, man. Kansloos. :')

Verder opvallend, heel veel hardrijders, De hele week al. Zag ik de afgelopen maanden een enkeling, deze week hadden er wel wat mensen hun rijbewijs kunnen inleveren bij oom agent.
Gister nog zo'n pummel die ik al ver achter mij met z'n lichten zag seinen terwijl mensen gewoon aan het inhalen waren. Na een tijdje kwam meneer ook achter mij te zitten. Ik was gewoon aan het inhalen met al zo'n 20km/h harder dan de rechter rijstrook. Maar ik was auto net voorbij en meneer de kleine piemel Audi sneed de auto die ik net ingehaald had af en stoof mij rechts voorbij. Voor de grap eens gekeken hoe hij hard ging, maar die ging dus rustig richting 160km/h, bumperkleven, verdrijvingsvlakken over.... :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:22:04 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182650320
Echt he, die mensen hier die altijd tot het allerlaatste puntje de regeltjes weten op te dreunen :')
Je moet toch een moeilijk leven hebben om op die manier deel te moeten nemen aan het verkeer zonder je druk te maken over het sociale aspect en elkaar eens wat gunnen ipv de regels te willen en moeten rekken tot huilens aan toe om maar je gelijk te krijgen..

Binnenkort krijgen we datzelfde gejank weer van de winterbandenspecialisten; nog nooit een meter in fatsoenlijke sneeuw gereden, maar wel iedereen over één kam scheren die ze niet heeft omdat ze op internet wel eens hebben gelezen dat ze onder een bepaalde temperatuur ineens de life-saving-must-have-don't-leave-home-without-optie zijn..

#mensendieteveellezenenteweinigbuitenkomen #ikbennietasociaalwantikvolgderegels
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_182650327
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.

Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Nederlanders die ruimte maken voor een ander :')

Al paar keer meegemaakt dat mensen expres gaten gingen dichtrijden, waardoor ik wat gas bij moest geven en vervolgens voor de auto waar ik eigenlijk achter wilde invoegen terecht kwam, want die letten wel op en lieten mij dus maar er tussen.

Echt, sommige mensen :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182650385
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nederlanders die ruimte maken voor een ander :')

Al paar keer meegemaakt dat mensen expres gaten gingen dichtrijden, waardoor ik wat gas bij moest geven en vervolgens voor de auto waar ik eigenlijk achter wilde invoegen terecht kwam, want die letten wel op en lieten mij dus maar er tussen.

Echt, sommige mensen :')
Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in. :)
pi_182650475
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Klopt. Ik irriteer/erger mij er al niet meer aan. Laat ze maar 2 seconden sneller thuis zijn en ik voeg er wel gewoon achter in. :)
Precies. De meesten kom ik bij de afrit of een stoplicht toch weer tegen. _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_182650556
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Fout. Vanaf dat bordje ritsen vanaf hier zouden beide rijstroken hun snelheid en afstand moeten aanpassen. Laat jij nu precies zo iemand zijn die denkt het te weten maar het dus gewoon mis hebt. Het enige waar je gelijk in hebt in je hele betoog is dat het niet de bedoeling is om gas bij te geven dan.

Lees dit artikel even: http://wegenenverkeer.be/ritsendoejezo

En in België ben je gewoon verplicht om ruimte te maken, lopen ze in Nederland al ruim 4 jaar mee achter helaas.
Ik heb het helemaal niet over België. Ik heb het over Nederland. En hoezo minstens vier jaar voor lopen, het wegennet daar is hopeloos (en) verouderd, niet alleen technisch, maar ook qua weginrichting.

Voorbeeldje:


Ik bedoel, what the fuck is dit? vier rijstroken die naar 1 gaan in één keer. Only in Belgium, zullen we maar zeggen. En die volgorde? van de tig auto's die er rijden worden van de vier voorste automobielen de volgorde aangewezen (waar ik overigens geen logica in zie, maargoed, ik ben ook maar een Hollander), en die andere auto's dan? wie gaat er eerst?

[ Bericht 19% gewijzigd door Ridocar op 21-10-2018 16:50:03 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 16:54:16 #146
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_182650719
Op de ring Antwerpen werd ik een keer met een pijl+kruis naar de rijstrook links van mij verwezen. Ware het niet dat er nog een betonnen barrier tussen zat :').
pi_182650792
quote:
10s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:22 schreef Sounddragon het volgende:
Echt he, die mensen hier die altijd tot het allerlaatste puntje de regeltjes weten op te dreunen :')
Je moet toch een moeilijk leven hebben om op die manier deel te moeten nemen aan het verkeer zonder je druk te maken over het sociale aspect en elkaar eens wat gunnen ipv de regels te willen en moeten rekken tot huilens aan toe om maar je gelijk te krijgen..
Neuh, ik laat alleen maar zien wat het hele uitgangspunt van ritsen is. Vaak gaat het ritsen vanzelf wel goed, maar ik heb een grafhekel aan mensen die hun eigen regeltjes verzinnen of zelfs verantwoordelijkheden afschuiven om hun eigen asogedrag goed te praten.
quote:
Binnenkort krijgen we datzelfde gejank weer van de winterbandenspecialisten; nog nooit een meter in fatsoenlijke sneeuw gereden, maar wel iedereen over één kam scheren die ze niet heeft omdat ze op internet wel eens hebben gelezen dat ze onder een bepaalde temperatuur ineens de life-saving-must-have-don't-leave-home-without-optie zijn..

#mensendieteveellezenenteweinigbuitenkomen #ikbennietasociaalwantikvolgderegels
Goed idee trouwens, even het winterbandentopic uit de mottenballen trekken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator zondag 21 oktober 2018 @ 16:58:43 #148
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_182650797
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Voorbeeldje:
[ afbeelding ]

Ik bedoel, what the fuck is dit? vier rijstroken die naar 1 gaan in één keer. Only in Belgium, zullen we maar zeggen. En die volgorde? van de tig auto's die er rijden worden van de vier voorste automobielen de volgorde aangewezen (waar ik overigens geen logica in zie, maargoed, ik ben ook maar een Hollander), en die andere auto's dan? wie gaat er eerst?
Sowieso, verkeerssituaties in Belgie (vooral Wallonië) zijn soms echt zo bizar onoverzichtelijk dat je bijna denkt dat men graag ongelukken WILT uitlokken.

Ik weet nog dat ik dit voorjaar in Luik reed, waar ik twee rotondes achter elkaar kreeg. Bij rotonde nr een was er verkeer op die rotonde, dus ik wacht tot de rotonde vrij is. Terwijl ik daarop wacht hoor ik al een 'TOOEET' achter mij. Ik dacht in eerste instantie, het zal wel, misschien was het niet op mij gericht, dus ignore.
Vervolgens kom ik bij rotonde twee, waar wederom allemaal verkeer op de rotonde reed waardoor ik weer eventjes moest wachten tot het vrij was. Vervolgens hoor ik weer TOOEEET achter mij.
Nu denk ik dus echt van wat de fucking fuck is dit?? Dus ik maak een wat wil je nou gebaar in mijn binnenspiegel.
Vervolgens haalt boze belg mij direct met loeiende motor op de rotonde in en kijkt me heel indringend en boos aan terwijl hij wat in het Fransosisch roept.

Blijkbaar moet je daar dus gewoon op verkeer dat al op een rotonde rijdt inrijden... anders doe je het enorm fout, ofzo :') :') |:( |:(
pi_182650816
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 16:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
België
:')

België, waar het geld dat je bespaart op de wegenbelasting, op gaat aan banden en schokdempers.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jordy-B op 21-10-2018 17:05:15 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_182651843
quote:
9s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:54 schreef JDude het volgende:

[..]

De voertuig.
:'(
  zondag 21 oktober 2018 @ 18:29:34 #151
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182652736
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 15:56 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Met zulke domme redeneringen ga ik niet mee. Van de ritser is acte vereist, niet van de bestuurders op de andere rijstrook.
Ik zal het nog eens uitleggen, want ik geloof niet dat je weet wat ritsen inhoudt.
Vanaf het bord "ritsen vanaf hier" heb je nagenoeg dezelfde snelheid als het verkeer op de doorgaande rijstrook. Het is niet de bedoeling dat je dan pas begint met het aanpassen van de snelheid, laat staan dat je gas bij geeft. Het stuk asfalt tussen het bord "ritsen vanaf hier" en het daadwerkelijke eind van de rijstrook is de marge. De automobilist op de doorgaande rijstrook ziet het bord "geef ritser ruimte", ziet een auto naast zich en maakt ruimte, de auto kan invoegen. Het is echter de verantwoordelijkheid van de invoegende automobilist om in te kunnen voegen op de doorgaande rijstrook, net als op een normale invoegstrook. Eigenlijk is alles hierboven analoog aan het 'normaal' invoegen op een snelweg. Je past je snelheid aan, zoekt ondertussen ruimte, geeft richting aan en je voegt in. Het enige verschil is het bord "geef ritser ruimte", maar daarmee wordt de verantwoordelijkheid niet afgeschoven, je bent als invoegende automobilist 100% verantwoordelijk voor jouw invoegactie, niet de automobilist die op de doorgaande strook zit. Je kunt als individuele bestuurder geen actie afdwingen van een andere bestuurder.
Ja, denk je dat? Dan gaat jouw verzekering je nog een keer een pittige rekening leveren als blijkt dat jij iemand richting een verdrijvingsvlak duwt.
Dit, dus.
pi_182653279
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 18:29 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, denk je dat? Dan gaat jouw verzekering je nog een keer een pittige rekening leveren als blijkt dat jij iemand richting een verdrijvingsvlak duwt.
'duwt' nog wel, toe maar. Waar staat dat ik moedwillig bestuurders naar een verdrijvingsvlak duw?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:43:01 #153
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182653931
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:06 schreef Ridocar het volgende:

[..]

'duwt' nog wel, toe maar. Waar staat dat ik moedwillig bestuurders naar een verdrijvingsvlak duw?
Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Dit, dus.
pi_182654018
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Mooi, dus als ik daar links rij en jij rechts, zodra we het bord hier ritsen passeren, stuur ik blind naar rechts, goed?
.
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:55:30 #155
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182654184
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Mooi, dus als ik daar links rij en jij rechts, zodra we het bord hier ritsen passeren, stuur ik blind naar rechts, goed?
Ja, dat is precies wat ik bedoel he? :')
Dit, dus.
pi_182654367
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.

Maar zoals ik eerder schreef: Als jij gewoon naast mij rijdt met dezelfde snelheid laat ik m'n gas los en laat ik je gewoon invoegen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:12:18 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182654649
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Op het moment dat het bord komt 'geef ritser ruimte' en het blijkt dat jij dat niet doet? Heb je een probleem.
welnee man, dat bord heeft net zo veel verkeerstechnische waarde als een bord 'roken is dodelijk' wat langs de weg staat. Her attendeert de weggebruikers er op dat die situatie aanstaande is..

Ik hoop serieus dat je bent vergeten om de topicpointer te lezen en zit te trollen op een nogal matig niveau :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:13:46 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_182654676
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.

Maar zoals ik eerder schreef: Als jij gewoon naast mij rijdt met dezelfde snelheid laat ik m'n gas los en laat ik je gewoon invoegen.
dan ben je nog socialer als ik; ik rijd op de cc met 20 - 30 meter tussenruimte, en je zorgt maar dat je erin terecht komt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:20:47 #159
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182654903
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk weet wel zeker dat ik geen probleem heb. Jij maakt de bijzondere manoeuvre, jij bent verantwoordelijk voor het juist invoegen.
Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Dit, dus.
pi_182655295
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Een verbaal krijgen voor het rijden op een doorgaande rijstrook met dezelfde snelheid? Als mij dat overkomt eet ik mijn werkjas op.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 21 oktober 2018 @ 20:36:16 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182655416
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een verbaal krijgen voor het rijden op een doorgaande rijstrook met dezelfde snelheid? Als mij dat overkomt eet ik mijn werkjas op.
:)
Dit, dus.
pi_182655473
:)
pi_182660479
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Onderdeel van het ritsen is ook dat degene die moet invoegen zijn/haar snelheid aanpast aan het verkeer op de andere rijstrook. Dan is er geen probleem meer. Als het verkeer op de rijstrook waar je naartoe moet 50 km/u rijdt en je wilt daar nog even met 90 km/u langs om vooraan in te voegen, snap ik wel dat je niet veel ruimte krijgt bij het invoegen.
pi_182660795
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 20:20 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het is echt heel simpel. Ritsen valt onder artikel 54. Daarin staat oa dat als je vanuit een invoegstrook een rijbaan oprijdt je voorrang dient te verlenen aan het overige verkeer.

Maar omdat het wel de bedoeling is dat de ritser zo ver mogelijk de invoegstrook gebruikt is het aan het overige verkeer wel gewenst om ruimte te geven. Ga jij iemand beletten in te voegen vanaf een ritsstrook omdat ie naar jouw mening 20 meter eerder had kunnen invoegen dwing jij hem dat verdrijvingsvlak op. Als de politie dat ziet ben jij de lul, want je creeert een onveilige situatie. Heel dat ritsten blijft een manoeuvre op basis van beleefdheid.
Wat wil de politie je maken dan? Een art.5? Laat me niet lachen...
zie email 27 oktober
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:20:02 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_182664477
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 23:37 schreef Light het volgende:

[..]

Onderdeel van het ritsen is ook dat degene die moet invoegen zijn/haar snelheid aanpast aan het verkeer op de andere rijstrook. Dan is er geen probleem meer. Als het verkeer op de rijstrook waar je naartoe moet 50 km/u rijdt en je wilt daar nog even met 90 km/u langs om vooraan in te voegen, snap ik wel dat je niet veel ruimte krijgt bij het invoegen.
Precies. Wat ik al zei; het is een speciale manoeuvre op basis van beleefdheid. Maar soms zie je dat mensen geen invoegruimte wordt gegund als ze de hele strook gebruiken, maar dat is wel de bedoeling bij ritsen.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')