abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 15 oktober 2018 @ 10:23:23 #51
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182524726
Storytime.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182526343
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:23 schreef DeLuna het volgende:
Storytime.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D wat goed!
En toch nog op het randje onder de 2u gelopen!

Hier beginnen de zenuwen al een beetje te komen. Ook mijn doel is om het binnen de 2u te halen aanstaande zondag. Morgen en donderdag nog een kort (30 min) rondje lopen. En hopen dat de voorspellingen voor zondag een beetje blijven zoals ze nu zijn: 16—18 graden

Ik merk dat ik veel voorpret heb :D
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 15 oktober 2018 @ 12:55:45 #53
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182527592
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 08:15 schreef McTwente het volgende:

[..]

*O*

En dat met de warmte van afgelopen weekend.

Nu Maraca nog die sub 2 knallen. ;)
'
Ugh :D Hopelijk gaat het dan beter dan gisteren. Was niet vooruit te branden
ok, het hielp niet dat ik een kater had :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182528402
quote:
17s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:23 schreef DeLuna het volgende:
Storytime.
Mooi verhaal! Mooi gelopen! Mooie tijd!

quote:
... ik heb voor mijn gevoel echt heel veel mensen ingehaald.
Dit was mijn ervaring ook dit weekend. Of er nu zoveel ongetrainde mensen meededen, of dat ik beter tegen de warmte kan dan gemiddeld, dat weet ik niet, maar ik heb veeeeel mensen ingehaald.

Zaterdag een halve marathon; 2:07 gelopen, maar wel het hele stuk kunnen hardlopen, dus heel tevreden. En zondag de 4 mijl; idem dito heel tevreden.

Toch zou het niet verkeerd zijn als het nu langzaamaan een beetje herfst zou worden.
pi_182528553
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:33 schreef pijll het volgende:

[..]

Mooi verhaal! Mooi gelopen! Mooie tijd!

[..]

Dit was mijn ervaring ook dit weekend. Of er nu zoveel ongetrainde mensen meededen, of dat ik beter tegen de warmte kan dan gemiddeld, dat weet ik niet, maar ik heb veeeeel mensen ingehaald.

Zaterdag een halve marathon; 2:07 gelopen, maar wel het hele stuk kunnen hardlopen, dus heel tevreden. En zondag de 4 mijl; idem dito heel tevreden.

Toch zou het niet verkeerd zijn als het nu langzaamaan een beetje herfst zou worden.
Ik lurk al een tijdje in dit topic en wil hier n.a.v. gisteren toch even op inhaken.
Ik heb gisteren op de halve marathon van Eindhoven ruim 15 minuten langzamer dan streeftijd gelopen, terwijl ik ruim getraind had en al vaker een halve marathon heb gelopen.
Meerdere lopers die ik goed ken hebben ver onder hun streven moeten lopen vanwege de hitte. Sommige kunnen de hitte goed handelen en houden hun tempo prima vol. Ik heb mijn tempo zwaar moeten aanpassen en elke drinkpost de tijd moeten nemen om te drinken en om niet te eindigen in de berm van het slagveld vanaf de Herdgang tot de finish. Het was voor velen echt wel te warm voor een goeie tijd en dat heeft dus niet per sé te maken met je voorbereiding.

[ Bericht 1% gewijzigd door Niveath op 15-10-2018 13:47:30 ]
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_182529188
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:42 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ik lurk al een tijdje in dit topic en wil hier n.a.v. gisteren toch even op inhaken.
Ik heb gisteren op de halve marathon van Eindhoven ruim 15 minuten langzamer dan streeftijd gelopen, terwijl ik ruim getraind had en al vaker een halve marathon heb gelopen.
Meerdere lopers die ik goed ken hebben ver onder hun streven moeten lopen vanwege de hitte. Sommige kunnen de hitte goed handelen en houden hun tempo prima vol. Ik heb mijn tempo zwaar moeten aanpassen en elke drinkpost de tijd moeten nemen om te drinken en om niet te eindigen in de berm van het slagveld vanaf de Herdgang tot de finish. Het was voor velen echt wel te warm voor een goeie tijd en dat heeft dus niet per sé te maken met je voorbereiding.
Dan zal ik wel goed tegen de warmte kunnen.

Maar je hebt wel gelijk. De halve van zaterdag was een kleine wedstrijd, en daar hebben de lopers meestal wel voldoende getraind, dus daar zal het voor de meesten niet aan gelegen hebben

Ik denk dat er bij de 4 Mijl wel veel deelnemers waren die te weinig getraind hadden. Veel scholieren, veel kinderen zelfs. En vanaf kilometer 1 waren er wandelaars.
pi_182530477
Hier ook de HM van Eindhoven gelopen. Kan redelijk tegen de hitte zolang ik niet tegen de max aanloop. Dus dat maar gedaan wilde PR van vorig jaar aanvallen maar dat maar na 6 km laten gaan. Finish in 1:59:50 ipv rond de beoogde 1:50.

Zoals gezegd wel geprobeerd en gestart op 5.10/km maar na 6 km al veel te hoog in de HR dus maar mijn HR omlaag laten gaan en niet meer op tijd maar op HR gelet tot een km of 5 voor de finish. Toen nog wat versneld omdat ik zag dat ik wrs. net binnen de 2 uur kon finishen.
Had wel extra drinken (elektrolyten) mee in een camelback en van de drank- en spons posten gebruik gemaakt.

Sfeer was weer top ook dankzij de warmte want dan is er nog meer publiek 😁👍
Weer top georganiseerd en vrijwilligers ook, die hebben ons goed verzorgd met het water en de sponzen. Wel zoals gezegd veel mensen vanaf de Herdgang/Oirschotse dijk tot finish zien liggen/zitten en veel ambulances gehoord ook hadden de rode kruis mensen het erg druk. Volgens mij wel allemaal goed afgelopen gelukkig.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_182531368
Hebben al die mensen niet getraind deze zomer ofzo? Het is al 4 maanden warm..
pi_182531526
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hebben al die mensen niet getraind deze zomer ofzo? Het is al 4 maanden warm..
Ik denk dat veel mensen te vastberaden en te lang hun streeftempo willen aanhouden en zich vervolgens de vernieling in lopen.
If you shoot this man, you die next. Repeat. If you shoot this man, you die next.
pi_182531667
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hebben al die mensen niet getraind deze zomer ofzo? Het is al 4 maanden warm..
Is een groot evenement en veel mensen trainen wel maar denk niet zo specifiek als de meeste hier op het forum....En dek dat de meeste mensen niet echt 'hittetraining' hebben gedaan, maar juist in de ochtenden/avonden hebben gelopen door die hitte. En dan is 25+ wel warm ineens.

quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:08 schreef Niveath het volgende:

[..]

Ik denk dat veel mensen te vastberaden en te lang hun streeftempo willen aanhouden en zich vervolgens de vernieling in lopen.
Dit denk ik ook, vandaar dat ik het wel wilde proberen maar dat plan maar overboord heb gegooid en de HM maar gewoon heb uitgelopen op een duurlooptempo.
Start voor de halve was ook tussen 13.30 en 14 dus lekker warm, en vorige week was het al wat koeler en dan moet je lichaam zich weer aanpassen aan de hitte.
Weet ook niet of het zo leek of echt zo was in vergelijking met andere jaren dat zou interessant zijn om te zien in statistieken.
Organisatie had wel goed gewaarschuwd overigens om niet te hard te gaan extra te drinken etc.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
pi_182533194
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 13:33 schreef pijll het volgende:

Hoe ging de 4 Mijl? Beetje in de buurt van je streeftijd kunnen komen?

Heb je trouwens 2 waterposten gezien? Ik was er maar 1 tegengekomen...
pi_182537070
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 17:30 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Hoe ging de 4 Mijl? Beetje in de buurt van je streeftijd kunnen komen?

Heb je trouwens 2 waterposten gezien? Ik was er maar 1 tegengekomen...
Ik was zonder streeftijd vertrokken. Hoewel... Zaterdag stond na 6,4 km mijn horloge op 39 minuten; ik was teleurgesteld geweest als ik gister langzamer was.
Ik was heel tevreden. Lekker constant gelopen, kleine negative split.

Er was een onofficiele waterpost na een km of 2 aan de rechterkant. En rond 4 km de officiele die je niet gemist kan hebben.
pi_182542351
DeLuna, mooi verhaal! Ik weet niet of jij het parcours bestudeerd had, maar het laatste stuk vind ik altijd nog veel verder dan het lijkt, omdat je al in het centrum bent en er zoveel mensen aan de kant staan. Als je te vroeg versnelt dan is de finish nog wel erg ver weg.

quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:01 schreef Stefanovic83 het volgende:
Hebben al die mensen niet getraind deze zomer ofzo? Het is al 4 maanden warm..
Ik heb inderdaad met die hete zomer nauwelijks getraind, want véél te heet, en heb gisteren daarom op een rustig tempo gelopen.

Vreemd genoeg kon ik, die absoluut heel slecht tegen hitte kan, het hele stuk door blijven lopen (op drankposten en toilet na). Het viel me op dat er erg veel mannen aan het wandelen waren. Ik durf niet te zeggen of dat relatief was, er deden sowieso relatief weinig vrouwen mee (een van de weinige evenementen waarbij er een toiletrij bij de heren is en je bij de dames zo door kon lopen).

Moet wel zeggen dat ik dus met weinig verwachting op pad ben gegaan en er alles aan heb gedaan om het heelhuids uit te lopen.
Ik heb alle drankposten gebruikt, mijn eigen 2,5 liter was bijna op, heb twee keer banaan gepakt, en ook vanaf het moment dat ze sponzen uitdeelden steeds een of twee sponzen in mijn handen gehad en mezelf zoveel mogelijk nat gehouden. Daarbij een zonnebril en zonneklep. Ik heb zelfs zonder tempo en hartslag (niet letterlijk) gelopen, puur op gevoel.
Ik denk dat dit alles me gered heeft van de man met de hamer. En heel blij met de man met de spons. :D

Hulde aan de organisatie en de vrijwilligers. _O_
pi_182550028
Artikel van het ED: https://www.ed.nl/eindhov(...)-eindhoven~aafe076d/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel jammer dat de organisatie/GGD geen cijfers openbaar maakt over aantal uitvallers en ambulance ritten. Maar de hitte heeft veel mensen wel parten gespeeld. Voor een organisatie die innovatie zo hoog in het vaandel heeft staan zouden dat juist mooie statistieken kunnen zijn om globaal te kijken naar tijden/verval en uitval.
Wel apart om te lezen dat die hazen zo lang hebben moeten wachten op vervoer terug.
Sono bello, sono sano, sono Palermitano!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 oktober 2018 @ 16:50:42 #65
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182553392
Wat ziekjes geweest en het was eigenlijk te warm vandaag, maar toch voor de derde week op rij minstens 10km gelopen en nog een heel dik PR ook :o (hoewel het wel écht zwaar was, maar rustiger lopen lukte niet)

Ik denk toch echt dat anderhalf jaar lang 4-5 keer per week op de hometrainer zitten m'n hardlopen flink heeft verbeterd. Nog geen twee maanden geleden (na jaren steeds weer een tijdje proberen en dan opgeven) voor het eerst non-stop 5km en dan nu al 10km in best een degelijk tempo :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182558759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 16:50 schreef heywoodu het volgende:
Wat ziekjes geweest en het was eigenlijk te warm vandaag, maar toch voor de derde week op rij minstens 10km gelopen en nog een heel dik PR ook :o (hoewel het wel écht zwaar was, maar rustiger lopen lukte niet)

Ik denk toch echt dat anderhalf jaar lang 4-5 keer per week op de hometrainer zitten m'n hardlopen flink heeft verbeterd. Nog geen twee maanden geleden (na jaren steeds weer een tijdje proberen en dan opgeven) voor het eerst non-stop 5km en dan nu al 10km in best een degelijk tempo :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas je op dat je jezelf niet de ziekboeg in loopt?
Loop je met een schema oid?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:10:26 #67
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182558848
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:07 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Pas je op dat je jezelf niet de ziekboeg in loopt?
Loop je met een schema oid?
Zeker, ik loop ook maar één keer per week (naast vier keer op de hometrainer dus, veel minder belastend voor de botten) en als ik ook maar enige pijn voel - anders dan gebruikelijke lichte spierpijn/'zware spieren' - sla ik even over :)

Het voornaamste probleem bij de vorige jaren was dat ik er steeds allerlei debiele sprints tussendoor gooide. Dat ik met een bepaald schema liep (minuut hardlopen/minuut wandelen bijvoorbeeld) en daarna als ik moe was ging wandelen...en even later nog 'even' een 100% sprint trok :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182564069
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:10 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zeker, ik loop ook maar één keer per week (naast vier keer op de hometrainer dus, veel minder belastend voor de botten) en als ik ook maar enige pijn voel - anders dan gebruikelijke lichte spierpijn/'zware spieren' - sla ik even over :)

Het voornaamste probleem bij de vorige jaren was dat ik er steeds allerlei debiele sprints tussendoor gooide. Dat ik met een bepaald schema liep (minuut hardlopen/minuut wandelen bijvoorbeeld) en daarna als ik moe was ging wandelen...en even later nog 'even' een 100% sprint trok :')
Oké dan, dan ben je rap naar grote afstanden gegaan zeg.

Ik zelf loop nu inmiddels ruim een jaar met www.trainasone.com. Dat zorgt er in ieder geval voor dat ik mezelf niet overbelast. Op de een of andere manier vind ik het geen probleem om me strikt aan hun trainingen te houden.
pi_182564304
heywoodu, je gaat wel wat hard.
Ook, of juist, als je maar 1 keer per week loopt is de belasting elke keer toch best groot, vooral als je ook steeds veel harder gaat. Je conditie gaat er duidelijk op uit, maar je gewrichten, pezen en spieren moeten wennen. Zo krijg je sneller blessures. Het zou jammer zijn als je nu weer uitvalt.
Je hoeft ook echt niet elke training weer sneller of langer te lopen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2018 @ 07:49:25 #70
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182564474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 07:23 schreef wyccie het volgende:
heywoodu, je gaat wel wat hard.
Ook, of juist, als je maar 1 keer per week loopt is de belasting elke keer toch best groot, vooral als je ook steeds veel harder gaat. Je conditie gaat er duidelijk op uit, maar je gewrichten, pezen en spieren moeten wennen. Zo krijg je sneller blessures. Het zou jammer zijn als je nu weer uitvalt.
Je hoeft ook echt niet elke training weer sneller of langer te lopen.
Klopt, ik probeer nu ook even rond tien kilometer te blijven voor ik weer een echte stap ga maken, volgende week wellicht eerst rustig 5 of 7.5 kilometer. Zeker als ik wat langer loop richt ik me er zo veel mogelijk op om rustig te blijven lopen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182564498
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 07:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klopt, ik probeer nu ook even rond tien kilometer te blijven voor ik weer een echte stap ga maken, volgende week wellicht eerst rustig 5 of 7.5 kilometer. Zeker als ik wat langer loop richt ik me er zo veel mogelijk op om rustig te blijven lopen.
Maar je vertelt net juist dat je al een paar keer een PR hebt gelopen de afgelopen weken. Ik weet niet hoe dat rustig aan is hoor. PRs loop je in wedstrijden en niet in trainingen... je gaat ook in mijn ogen te hard met grote kans op een blessure.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2018 @ 07:59:18 #72
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182564529
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 07:53 schreef McTwente het volgende:

[..]

Maar je vertelt net juist dat je al een paar keer een PR hebt gelopen de afgelopen weken. Ik weet niet hoe dat rustig aan is hoor. PRs loop je in wedstrijden en niet in trainingen... je gaat ook in mijn ogen te hard met grote kans op een blessure.
Wedstrijden loop ik niet en ben ik ook niet van plan eigenlijk :@

Maar die afstanden heb ik allemaal überhaupt voor het eerst gelopen, dus dan heb je al vrij snel een PR te pakken. Paar weken geleden bijvoorbeeld voor het laatst 5km (en dus niet langer) gelopen en gisteren liep ik al rustig lopend bijna net zo snel als ik een paar weken geleden met veel moeite deed.

Maar goed, volgende week iets korter en rustig lopen lijkt me een goed idee dus? Ik sta uiteraard open voor suggesties hoor, mits het bij één keer per week hardlopen blijft :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_182564641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 07:59 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wedstrijden loop ik niet en ben ik ook niet van plan eigenlijk :@

Maar die afstanden heb ik allemaal überhaupt voor het eerst gelopen, dus dan heb je al vrij snel een PR te pakken. Paar weken geleden bijvoorbeeld voor het laatst 5km (en dus niet langer) gelopen en gisteren liep ik al rustig lopend bijna net zo snel als ik een paar weken geleden met veel moeite deed.

Maar goed, volgende week iets korter en rustig lopen lijkt me een goed idee dus? Ik sta uiteraard open voor suggesties hoor, mits het bij één keer per week hardlopen blijft :+
Dat nuanceert het verhaal al. Alle eerste afstanden zijn inderdaad een record. En als je opbouwt is het ook niet gek dat je afstanden sneller loopt. Maar je overzichtje was volgens mij én sneller én verder. Meestal richt je je op één van die twee.
Maar een week (of twee) wat rustiger lijkt me verstandig. Zoals wyccie al zei, laat je lichaam wennen aan de belasting van het lopen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 17 oktober 2018 @ 08:19:32 #74
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182564669
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:15 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dat nuanceert het verhaal al. Alle eerste afstanden zijn inderdaad een record. En als je opbouwt is het ook niet gek dat je afstanden sneller loopt. Maar je overzichtje was volgens mij én sneller én verder. Meestal richt je je op één van die twee.
Maar een week (of twee) wat rustiger lijkt me verstandig. Zoals wyccie al zei, laat je lichaam wennen aan de belasting van het lopen.
^O^

Ik zet voor volgende week een rustige 5km in de agenda, dan ga ik mezelf er ook een beetje toe dwingen om mij daar ook aan te houden als ik (zoals tot nu toe elke keer) gewoon weer helemaal hersteld ben en dus het gevoel heb langer door te kunnen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 17 oktober 2018 @ 09:58:21 #75
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182565874
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 08:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

^O^

Ik zet voor volgende week een rustige 5km in de agenda, dan ga ik mezelf er ook een beetje toe dwingen om mij daar ook aan te houden als ik (zoals tot nu toe elke keer) gewoon weer helemaal hersteld ben en dus het gevoel heb langer door te kunnen :P
Eens wat met de rest hier post. Goed dat het nu goed gaat, maar of dit verstandig is? Moet tijdens mijn trainingen ook langzamer lopen om op te bouwen en dat is echt heel lastig :')

Gisteren werden mijn loopmaatje (man) en ik (vrouw) tijdens ons loopje uitgemaakt voor homo's door bontkraagjes 8)7 Nou ja, hij dacht iig wel dat we een stelletje waren *;
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')