Daarmee maakt dat plaatje je punt niet dus niet meer. Want dan kun je niet zeggen 'als je het hier niet kunt aanwijzen is het geen kleur'.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bruin is een tertiaire kleur (oftewel: kan gemaakt worden dmv drie primaire kleuren).
Roet van de schoorsteen is best goed gevonden eigenlijk, een slimme uitvlucht. Wat betreft het vrijkopen van een slaaf door Sint Nicolaas adviseer ik je toch om daar wat onderzoek naar te doen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:52 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nah, het grootste probleem is dat mensen denken dat het een probleem zou zijn als zwarte piet racistisch is en daar allerlei uitvluchten door gaan verzinnen. Roet van de schoorsteen, Sinterklaas die slaven juist vrijkocht etc. etc - allemaal verzinsels uit de afgelopen decennia om maar alle schijn van racisme te ontwijken.
Daarom gebruikte ik ook het woord 'aantonen' en niet 'aanwijzen'.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:59 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daarmee maakt dat plaatje je punt niet dus niet meer. Want dan kun je niet zeggen 'als je het hier niet kunt aanwijzen is het geen kleur'.
Welke gevoelens? Het is vooral veel schreeuwen en claimen van iets.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Zeker wel. Het zijn er niet veel, maar ze zijn er. Misschien wel net zo'n marginaal groepje als die ZP=racisme schreeuwers. Mwahm ik verwacht eigenlijk dat de traditionalisten (zeker als je het wat ruim neemt) met meer zijn. Alleen schreeuwen die traditionalisten niet maar proberen zij hun 'idee' van deze traditie te beargumenteren.
Daar waar de ZP=racisme schreeuwers vragen om erkenning, daar waar zij vragen om empathie voor hun negatieve beleving van Zwarte Piet is het dan toch niet meer dan normaal dat hetzelfde gevraagd mag worden voor de traditionalisten? Of tellen hun gevoelens niet?
Zoek nu eens naar het woord kleurtint slimmerd.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Bruin is een tertiaire kleur (oftewel: kan gemaakt worden dmv drie primaire kleuren).
Nee hoor, je gebruikte echt 'aanwijzen'.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daarom gebruikte ik ook het woord 'aantonen' en niet 'aanwijzen'.
"Aantonen" zou trouwens nog vreemder zijn, wat mij betreft. Zeker in combinatie met dat plaatje.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 20:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wijs ze maar even aan:
[ afbeelding ]
nee helemaal niets, politici zijn toch niet allemaal politiek correct?quote:
Ik ken het woord. Is niet synoniem met het woord kleur. Dus vanavond heb je geleerd dat zwart en wit geen kleuren zijn. En alleen maar door domme opmerkingen te maken. Hoe mooi is dat?quote:
Ja, ik zie het. Verder niet relevant voor het gegeven dat zwart en wit geen kleuren zijn.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:02 schreef Molurus het volgende:
Nee hoor, je gebruikte echt 'aanwijzen'.
Zeg, je moet traditionalisten niet verwarren met de hedendaagse feesboekschoorsteenpietionalisten of die meukers die geen benul hebben waarom Zwarte Piet zwart is en alleen maar TRADISIE kunnen blaten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:01 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Welke gevoelens? Het is vooral veel schreeuwen en claimen van iets.
Het is hetzelfde als die #metoo wijven die hard lopen blaten en dan achteraf blijkt dat ze zelf ook de shit geflikt hebben waar ze dan tegen zijn.
Dat is bij dit niet anders.
Zoals we zwart en wit normaal gebruiken wellicht wel. Zeker licht in letterlijk alle golflengtes wil je vermoed ik niet al te lang in staan.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, ik zie het. Verder niet relevant voor het gegeven dat zwart en wit geen kleuren zijn.
Eeehm.. het vrijkopenverhaal is verzonnen in de jaren 40. Ik kan je zelfs de naam van het werkje geven als je wilquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:00 schreef Montagui het volgende:
[..]
Roet van de schoorsteen is best goed gevonden eigenlijk, een slimme uitvlucht. Wat betreft het vrijkopen van een slaaf door Sint Nicolaas adviseer ik je toch om daar wat onderzoek naar te doen.
Hoe mensen er in de praktijk mee omgaan is ook niet heel erg relevant. Het zal voor velen te abstract zijn. De oorspronkelijke definitie is bepaald aan de hand van licht. Zwart is het ontbreken van alle kleur en wit is alle kleuren samen. Als iemand dus refereert aan het kleurenspectrum (zoals Kamina deed) dan zijn zwart en wit geen kleuren. Maar jij mag je zwarte lingerie gewoon zwart noemen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:08 schreef Molurus het volgende:
Zoals we zwart en wit normaal gebruiken wellicht wel.
Oh ja? Die informatie heb ik ergens gemistquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:10 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Eeehm.. het vrijkopenverhaal is verzonnen in de jaren 40. Ik kan je zelfs de naam van het werkje geven als je wil
Het is geen onderdeel van de folklore. Wel onderdeel van de pogingen Piet politiek correct te maken. Toen al
Doe anders even onderzoek voor je op je bek gaat door gebrek aan zulke basale kennis.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ken het woord. Is niet synoniem met het woord kleur. Dus vanavond heb je geleerd dat zwart en wit geen kleuren zijn. En alleen maar door domme opmerkingen te maken. Hoe mooi is dat?
Het is wel een ander woord voor praten als een politicus, namelijk niet alles zeggen wat je er echt van vindt, op doordachte en zorgvuldige wijze spreken om sociale cohesie te bewaren en een compromis te bereiken.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee helemaal niets, politici zijn toch niet allemaal politiek correct?
politiek correct is wanneer je je termen aanpast om maar niemand tegen zijn kop te stoten en dat is niet altijd even handig of zelfs duidelijk
dat heeft echt niets te maken met het feit dat in de politiek allemaal grote leiders het land besturen oid ... het is geen ander woord voor praten als een politicus
ja omdat de wat minder betrouwbare politici vaak jokken, niet de hele waarheid vertellen, om de hete brei heendraaien etc.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:51 schreef Kamina het volgende:
[..]
Het is wel een ander woord voor praten als een politicus, namelijk niet alles zeggen wat je er echt van vindt, op doordachte en zorgvuldige wijze spreken om sociale cohesie te bewaren en een compromis te bereiken.
De vermoedelijke bron van het "Piter"-verhaal is te vinden op Wikipedia, al een aantal jaren ook.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:22 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Oh ja? Die informatie heb ik ergens gemist
Ben je bij de B in het woordenboek aangekomen? Knap hoor.quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 21:48 schreef Kamina het volgende:
Doe anders even onderzoek voor je op je bek gaat door gebrek aan zulke basale kennis.
Beetje te zwart-wit als je het mij vraagt.quote:
Ja, alleen jammer van die trollen die de betekenis van doodnormale Nederlandse termen of zelfs het kleurenspectrum in twijfel trekken, puur om daarmee om het punt heen te draaien.quote:
Jij lijkt op Zwarte Piet, nana nana naa naa!!quote:Op dinsdag 9 oktober 2018 22:09 schreef sp3c het volgende:
vooral jammer van de namecalling want dat is hier nu echt helemaal nergens voor nodig
veeeeeel lichter getint en sowieso stoerder en ik geef mijn snoep af aan niemand dus die schoen trek ik niet aanquote:Op dinsdag 9 oktober 2018 22:24 schreef madam-april het volgende:
[..]
Jij lijkt op Zwarte Piet, nana nana naa naa!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |