Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 11:23 |
![]() ![]() ![]() Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer Austin ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 11:27 |
niet meer maar ze zijn het wel een tijdje geweest dit jaar | |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 11:29 |
Wanneer dan? Als het al zo was, alleen in de kwalificatie. De rest van de races was Mercedes gewoon oppermachtig. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 11:29 |
Oh ja zeker. Maar dat zegt nu niks meer. Zeker niet als je ondertussen achterloopt in punten. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 11:32 |
nee het is over en uit, wel jammer ik blijf het gevoel houden dat er meer in had gezeten | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 12:01 |
Ik ook, Ferrari had het momentum en heeft daar niet alles uit weten te halen en dat sneller uit handen gegeven dan nodig was geweest. Met name Duitsland was daarin een cruciaal moment. Weet niet of een kampioenschap er dan ingezeten had, het zou een veel grotere prestatie geweest zijn dan Hamilton nu levert, maar het was op zeker nog spannend geweest. | |
habitue | maandag 8 oktober 2018 @ 12:40 |
Ferrari heeft lang niet alles uit de auto gehaald wat erin zat, en Mercedes wel. Iedereen heeft dat gewoon kunnen zien er zijn voorbeelden genoeg. Maar Mercedes had wel de beste auto dit seizoen. | |
onlogisch | maandag 8 oktober 2018 @ 12:42 |
https://www.ad.nl/formule(...)-vier-ogen~abcaaaac/ | |
daNpy | maandag 8 oktober 2018 @ 12:46 |
Hij valt weer in hetzelfde patroon als vorig jaar, zij het nog in mindere mate. Klagen over wat anderen hem aandoen, maar het zelf tien keer erger bij anderen doen. Hij zet zelf zijn stuur even recht en dan raken ze elkaar. Met zulk gelul zakt hij weer flink in mijn waardering, hij was dit jaar best goed bezig imo. | |
habitue | maandag 8 oktober 2018 @ 12:56 |
Ahja meneer is boos omdat niet iedereen de weg vrij geeft voor uwe koninklijke hoogheid Vettel ![]() Als Max daar moet uitwijken op het laatste moment voor die domme divebomb, vliegt hij zelf de baan af. | |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 13:02 |
Spa. Hamilton was daar meer een rijdende chicane dan een tegenstander. | |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 13:03 |
Ik baal stiekem een beetje dat ik de laatste 2 races vrij heb gevraagd. Moet wel werken als de beslissing volgend weekend valt. | |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 13:07 |
Maar Kimi was nergens, dus dat lag meer aan Vettel dan aan Ferrari. Maar inderdaad, Mercedes was daar niet oppermachtig zoals op de meeste andere banen. | |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 13:09 |
Mwa, En dat Kimi nergens was had misschien te maken met het feit dat hij in de eerste ronde slachtoffer was van de startcrash...... | |
sasquatsch | maandag 8 oktober 2018 @ 15:06 |
En Monza, waar Raikkonen de eerste plek verloor door de verkeerde strategie van Ferrari nadat Vettel zichzelf had uitgeschakeld. | |
Evenstar | maandag 8 oktober 2018 @ 15:46 |
Wat is Vettel ook een zeikerd he. Max deed daar niks verkeerd, echt helemaal niks! Hij doet een divebomb en stuurt niet netjes genoeg in om Max te ontwijken. Moet iedereen dan maar de deur opengooien omdat je er langs wil? Ik vind het echt jammer dat coureurs die al zo lang meedraaien eigenlijk gewoon snel rondjes willen rijden en dat inhalen etc. is maar een bijzaak voor ze. | |
franklop | maandag 8 oktober 2018 @ 15:48 |
hij kwam al in die positie door de kwalificatie, waar Raikkonen een toe kreeg en niet andersom | |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 15:49 |
Wat? Alsof Raikkonen ook maar op enige manier een kans had tegen de Mercedes van Hamilton. Kom op zeg. | |
Evenstar | maandag 8 oktober 2018 @ 15:52 |
![]() Hier duidelijk te zien dat Max (net) genoeg ruimte laat. Vettel raakt tijdens het insturen de kerbs en moet corrigeren. Hier zie je duidelijk dat hij naar rechts stuurt tijdens het corrigeren en daardoor Max raakt. Wat mij betreft een race incident, maar als er iemand gestraft had moeten worden was dat zonder twijfel Vettel zelf geweest. Max doet echt NIKS fout. Vettel had dus serieus gewild dat Max nog een extra meter naar rechts was gegaan? Weet hij wat racen betekent? | |
THEFXR | maandag 8 oktober 2018 @ 16:02 |
ik vind dat Max weleens strafpunten in mindering mag krijgen voor dit cadeau. | |
sasquatsch | maandag 8 oktober 2018 @ 16:04 |
Blijkbaar wel, want het duurde best lang voordat Hamilton voorbij Raikkonen ging, nl in de 45ste ronde, toen Raikkonen's banden al redelijk op waren door zijn vroege stop. Hamilton stopte pas 10 ronden later en had dus vlak voor het eind versere banden. | |
Fir3fly | maandag 8 oktober 2018 @ 16:14 |
Omdat de Mercedes veel minder slijtage had. Een probleem dat bij Ferrari wel vaker voorgekomen is dit jaar. Zie Barcelona bijvoorbeeld. | |
HostiHawaii | maandag 8 oktober 2018 @ 16:17 |
https://www.nu.nl/formule(...)cident-in-japan.html Wat de fuck is VET denkende, dat hier wat te halen valt? Hij besloot om in de lastigste bocht van het circuit in te halen, VER verdedigd en rijdt zijn lijn en laat plek zat voor uitloop. Wat een infantiel ventje die Vettel. | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 16:20 |
Ik vond juist dat hij begin van het seizoen mooi rustig en redelijk bleef in alle omstandigheden en zich mooi onverstoorbaar op zichzelf richtte. Denk dat dit ook te wijten is aan de nodige frustratie nu de titel uit het zicht is. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 16:20 |
Hij geeft in dit bericht aan dat hij wil praten maar dan 1 op 1 en niet in de media, dat is alles behalve infantiel, dat is volwassen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 16:21:12 ] | |
HostiHawaii | maandag 8 oktober 2018 @ 16:24 |
Nee, Vettel wil zijn frustratie uiten terwijl er 1 persoon fout was. Hijzelf. Het was een slecht getimede move van zijn kant en dat heeft hij maar te accepteren. Alsof Max na een onderonsje zijn rijstijl gaat aanpassen hierop. Ik snap je punt wel, maar een gesprek hierover is voor aanvang al zinloos. | |
potjecreme | maandag 8 oktober 2018 @ 16:27 |
Je weet toch niet wat de insteek is. Je kan er toch samen over praten en beide bij je eigen standpunt blijven. Een gesprek hoeft niet altijd een winnaar te hebben. | |
BadderHaring | maandag 8 oktober 2018 @ 17:13 |
Vooral het "jamaar al die anderen lieten me wel voorbij" ![]() Ja, lul, die zijn vooral met de andere rijders tussen plek 7 en 18 in gevecht en willen geen tijd verliezen met jou tegen proberen te houden. Max wil gewoon wel tegen je racen, in tegenstelling tot de Leclercs en Hulkenbergs van de grid. | |
Monolith | maandag 8 oktober 2018 @ 17:15 |
Nog afgezien van het feit dat Mercedes en Ferrari beiden teams hebben die ze motoren leveren die nog eens extra snel uit de weg lijken te gaan. | |
Tarado | maandag 8 oktober 2018 @ 17:17 |
| |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 17:18 |
Wel jammer dat het zo gaat. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 17:42 |
Dat vind ik echt 100x erger dan de teamorder van Mercedes in Rusland. Zo'n teamorder wordt heisa over gemaakt, maar dat b.v. Hartley in Rusland de opdracht heeft gekregen op de Red Bull-rijders makkelijk te laten passeren, daar wordt niet over gevallen. En eerder dit jaar schijnt Ocon Bottas in Monaco ook al langs gelaten te hebben. En het komt vast vaker voor. | |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 17:46 |
Even een simpel voorbeeldje van afgelopen weekend. Vettel die Leclerc inhaalt op start/finish, kijk naar het verschil in snelheid. Het is natuurlijk kansloos als Leclerc daar probeert om Vettel achter zich te houden. | |
Monolith | maandag 8 oktober 2018 @ 17:57 |
Niemand zegt ook dat Leclerc dan zijn auto ervoor moet gooien, maar echt van je lijn afgaan om iemand er voorbij te laten gaan is wat anders. | |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 18:03 |
Dat heb ik niet zien gebeuren. | |
ShaoliN | maandag 8 oktober 2018 @ 18:21 |
Vettel reed Hamilton daar met speels gemak op het rechte stuk voorbij. Dus die auto liep daar wel degelijk lekker. | |
Peterselieman | maandag 8 oktober 2018 @ 18:33 |
Dat is echt niet de enige reden. Die tweede door de FIA geplaatste sensor zal er ook mee te maken hebben, net als de bovenkamer van een niet nader bij naam te noemen coureur | |
franske19 | maandag 8 oktober 2018 @ 18:42 |
Gewoon een alles of niets actief. Ballen getoond in plaats van op safe gespeeld. Als het lukt is het geweldig en had hij misschien Hamilton nog onder druk kunnen zetten. Maar als het mislukt moet je niet zeuren dat de andere coureur de deur niet wagenwijd wilde openzetten. | |
Weltschmerz | maandag 8 oktober 2018 @ 19:11 |
We krijgen de Formule 1 tegenwoordig door een sterk gekleurde bril geserveerd, via de Verstappen en de Hamilton-fanclub, met een hele bittere en zure anti-Duitse saus die ver over datum is er overheen. Ik kijk daar langsheen, anderen zijn wat makkelijker beinvloedbaar. Het idee dat ik dan een heel subjectief standpunt zou hebben miskent de macht van de herhaling en het conformisme van veel mensen. Het is dan ook tekenend dat wanneer het over incidenten gaat, al die mensen met hun zogenaamd onbevooroordeelde eigen mening hebben de regels er niet eens bij willen pakken. Niet eens zozeer tekenend voor hun bevoordeeldheid, maar vooral voor hun onvermogen om zelf na te denken. We zien allemaal Vettel na zijn spin een stuk of 6 auto's voorbij laten voordat hij weer de baan op gaat, en niemand die zich afvraagt waarom hij doet. De reden is echter heel simpel, het mag niet, ongeacht de oorzaak waardoor je buiten de baan bent beland. Probeer je hier nou de boel te bedonderen of snap je het echt niet? Hier hebben ze elkaar al geraakt. Doordat Verstappen instuurt alsof er geen auto voor meer dan de helft langszij is, komt de rechtervoorband tegen de linkervoorband van Verstappen aan, aangezien die op dat punt een tegengestelde draairichting hebben komt er een rookpluim en remt Vettels rechter voorband sterk af en trekt de auto dus naar rechts. Hier is het flimpje, voor de eerlijkheid: Het screenshot is van 4 seconden. Je ziet duidelijk dat er een gat was en dat Vettel daar al lang en breed inzat toen Verstappen naar de apex stuurde. Dan is het dus geen race-incident maar het veroorzaken van een collision door Verstappen. Racen is wat anders dan wat pubers in botsautootjes op de kermis doen. Je moet op de baan blijven en als je eraf gaat moet je voorrang geven, en je moet zorgen dat je geen gat laat vallen waar iemand in kan duiken, want als die er voor meer dan de helft naast zit heb je geen recht op de racelijn. Racen is namelijk ook aan de finish komen. De Force India's met de Mercedes motor ook. Vettel had gewoon weer eens een uitstekende exit (blown diffuser?) en pakte de slipstream goed en Hamilton moest het laten gebeuren. De FI's hadden nog meer slipstream en kwamen Hamilton ook bijna voorbij. Hamilton werd gewoon verslagen in de beste auto maar het kan natuurlijk niet dat er weer een Duitser de beste is dus moest het wel aan de auto liggen. Eerst werd de crisis bij FI en Williams gebruikt om te 'bewijzen' dat Ferrari de sterkste motor had, en toen FI zich weer herstelde waren het de 'trucjes'. Dat de man die met een subtopteam viervoudig wereldkampioen wist te worden terwijl Hamilton bij zijn topteam Button niet eens aankon en oud-wereldkampioen Raikkonen structureel op meer dan 3 tienden heeft weleens heel hard een bocht uit zou kunnen komen, harder dan Hamilton, dat is natuurlijk onmogelijk. ![]() | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 19:21 |
In dat eerste heb je niet eens ongelijk, hoewel je dat wel wat eenzijdig ziet want de anti Verstappen lobby is er net zo goed als de fanclub. Niet onlogisch, want hij is nogal uitgesproken aanwezig en zoekt de randen op, dat roept ook tegenreacties op. Echter in reactie daarop (denk ik?) doe jij precies hetzelfde maar dan als Vettel fanclub. Je bent zo selectief in het wegen de feiten en gebeurtenissen die meeweegt dat ik soms echt niet goed weet of je het er nu gewoon om doet of dat je echt zo denkt. Maar goed, dit soort extremen in standpunten maken deze topics ook wel weer vermakelijk dus keep up the good work. | |
Blik | maandag 8 oktober 2018 @ 19:22 |
Fine, Vettel is de beste | |
RingBewoner | maandag 8 oktober 2018 @ 19:25 |
Vorig jaar zagen we precies hetzelfde. Ik heb het voor het gemak even opgezocht. Als je het hele seizoen bekijkt dan is het kolder om te zeggen dat de auto geen invloed heeft. Hamilton kon dit jaar niet eens dichterbij komen in de slipstream, Vettel bleef wegrijden. Verder is het wel opmerkelijk dat Vettel langzamer is nadat de FIA heeft ingegrepen op de auto. | |
King_Merc | maandag 8 oktober 2018 @ 19:49 |
Dat deed max ook in 2015, leuk dat je wilt vechten met een veel snellere auto, maar wat heb je eraan als jij je banden oprookt, en die snellere auto gaat er toch wel langs, nu moet je met je veel mindere banden vechten met directe concurrenten. ... | |
mikieu | maandag 8 oktober 2018 @ 19:54 |
Ik reageer niet graag op je, maar je beseft dat je hier eigenlijk zegt dat vettel in china ook maar opzij had moeten gaan toen verstappen als een idioot binnendoor wou? Want ja, het gaat ook om finishen. En ohja, zelfs Villeneuve is het niet met je eens. Terwijl die sowieso alles tegen Max heeft. [ Bericht 6% gewijzigd door mikieu op 08-10-2018 20:01:30 ] | |
Monolith | maandag 8 oktober 2018 @ 19:55 |
Wie heeft het over vechten? Ik heb het over van de racelijn afwijken om iemand voorbij te laten gaan. | |
XL | maandag 8 oktober 2018 @ 19:58 |
Vind het altijd moeilijk, het lijkt zinloos jou iets uit te leggen. Doe het toch omdat er genoeg andere domme mensen hier meelezen die er misschien wel wat van leren. Dit screenshot is een mooi voorbeeld. Had Vettel hier nog controle over zijn auto dan stuurt hij iets meer naar links, daar ligt ruimte. Kijk je echter 100ms verder, vlak voor het contact daar is dan zie je dat het stuur van Vettel richting Max gaat. Hij stuurt daar niet bewust naartoe, hij heeft onderstuur. Hij kan niet anders, hij wil iets doen wat niet kan. Dat is de fout en wat betreft de anti-Duitse saus van jou, daarvoor moet je het commentaar bij RTL eens terugkijken. Die maakten hem keihard af, terwijl die zender Vettel adoreert zoals alleen jij dat kan en Ziggo dat bij Max doet. | |
Weltschmerz | maandag 8 oktober 2018 @ 20:00 |
Het is niet zo dat de andere kant onderbelicht blijft als ik die niet aanroer. De anti-Verstappen lobby is zo goed als niet aanwezig, pas als hij Hamilton van de baan gaat beuken komt die er en komt die Nederland binnen. Het is dan ook geen toeval dat hij het op Vettel voorzien heeft. In de Nederlandse en Engelstalige media is het allemaal hetzelfde, bij de Engelsen wat meer Hamilton en bij de Nederlanders wat meer Verstappen. Stemmingmakerij en eindeloze herhaling werkt gewoon, niet alleen in de F1. Conformisme ook, de meeste mensen denken dat het wel zo zal zijn als iedereen het zegt. Marketeers weten dat, het bewerken van journalisten is dan ook een substantieel deel van een serieus marketingbudget. Perez en Ocon konden ook dichterbij komen bij Hamilton. Niemand beweert dat de auto geen invloed heeft en niemand beweert dat de Ferrari-motor relatief niet sterker is geworden. Maar dat Vettel goed de slipstream pakt, en hem niet te vroeg vol in de wind zet maakt nog niet dat de Ferrari een betere motor heeft. . Feit is dat Mercedes schrok van Ferrari's Vettels snelheid op hun circuit. Spa gold als Mercedes circuit zoals Singapore als Ferrari circuit gold, maar in een jaar gebeurt er natuurlijk heel veel dus eigenlijk sloeg dat al nergens op. Ferrari heeft een wezenlijk andere auto dan vorig jaar. Ik vind het ook opmerkelijk dat Ferrari sinds Monza meer en grotere fouten is gaan maken en dat ze problemen hadden om de banden werkend te krijgen. Ik sluit het niet uit dat er iets niet helemaal eerlijk was aan het batterijsysteem, het is immers F1 en Mercedes had ook een sjoemeldiesel gemaakt. Maar het lijkt mij niet zo logisch, ten eerste zeggen topsnelheden heel weinig als je niet weet hoeveel vleugel er staat, als je de banden niet werkend krijgt is meer vleugel zetten niet zo heel raar. Bovendien lijkt mij zo'n lang recht stuk als op Spa vooral een kwestie van top end power en dus niet van de batterij, terwijl niemand beweert dat Ocon en Perez daar ook een dubbele batterij hadden. Als dit het niveau van je reacties is dan heb ik ook liever dat je helemaal niet op mij reageert. Verstappen wilde immers als een idioot binnendoor, en gooide hier als een iets minder grote idioot de deur dicht. Hij heeft al heel vaak de mazzel gehad dat hij doorkon, maar op die manier ga je echt geen titel winnen als je niet aldoor van pole weg kan rijden. | |
Monolith | maandag 8 oktober 2018 @ 20:01 |
Nee dat zie je verkeerd. Zelfs de Duitse media moet eigenlijk niets van Vettel hebben in Weltschmerzland. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 20:05 |
https://www.supermarktaanbiedingen.com/zoeken/Aluminiumfolie | |
Wuwwa | maandag 8 oktober 2018 @ 20:22 |
*niet doen* Jos doet weer huilie huilie over de FIA bij Peptalk. [ Bericht 14% gewijzigd door zoem op 08-10-2018 21:35:41 ] | |
TAV74 | maandag 8 oktober 2018 @ 20:28 |
Valt wel mee, hij zegt volkomen terecht dat de straffen inconsequent en daardoor onvoorspelbaar zijn. [ Bericht 1% gewijzigd door zoem op 08-10-2018 21:35:53 ] | |
aesop | maandag 8 oktober 2018 @ 20:31 |
Ik gun Vettel wel trouwe fans zoals Weltschmerz, hij komt toch steeds meer onder druk te staan en alleen in standpunt. Dit jaar vond ik Vettel Elfstedentocht oprecht sympathiek en volwassen, hopelijk is zijn reactie gisteren een eenmaloge terugval naar de Vettel van de jaren ervoor. Het filmpje hierboven lijkt me overduidelijk. Daar hoef je geen conformist voor te zijn. Ik lees de stukken van Weltschmerz overigens met plezier. | |
#ANONIEM | maandag 8 oktober 2018 @ 20:33 |
Dit klopt gewoon niet. Het gemiddelde verschil Vettel-Raikkonen in de kwalificatie op jaarbasis varieert tussen 1 en 3 tiende. Het is dus niet structureel meer dan 3 tiende. 2018: Vettel 0.18s bron (post #90) 2017: Vettel 0.294s (15-3) bron (post #236) 2016: Vettel 0.1s (-0.057s) 10-9 bron (post #506) 2015: Vettel 0.24s (-0.441s) 11-2 bron (post #413) Gemiddeld is dat ca. 2 tiende over de 4 jaar dat ze bij Ferrari rijden. Ter vergelijking: Bottas had gemiddeld ca. 1,5 tiende op Massa in de jaren bij Williams: 2014 Bottas 0.164s (9-4) bron (post #375) 2015 Bottas 0.072s (10-5) 2016 Bottas 0.2s (17-3) En Hamilton op Bottas: 2018 Hamilton 0.129s 2017 Hamilton 0.2s (12-6) Gemiddeld dus ca. 1,5 tiende sneller dan Bottas Zelf zeg je altijd dat Raikkonen gelijkwaardig is aan Massa. Op basis van deze cijfers kun je echt niet concluderen dat Vettel sneller is dan Hamilton. Eerder dat Hamilton wat sneller is dan Vettel (ca. 1 tiende). Je kunt ook naar punten kijken: Vettel-Raikkonen: 2018: 264-196 (Raikkonen 76% van punten Vettel) 2017: 317-205 (64%) 2016: 212-186 (87%) 2015: 278-150 (53%) Overall: 1071-737 (68%) Bottas-Massa: 2016: 85-53 (62%) 2015: 136-121 (88%) 2014: 186-134 (72%) Overall: 407-338 (83%) Hamilton-Bottas: 2018: 331-207 (62%) 2017: 363-305 (84%) Overall: 694-512 (73%) Dit geeft hetzelfde beeld*. Kanttekening bij de punten is wel dat het verschil in punten tussen 5e en 6e kleiner is dan dat tussen 1e en 2e, dus als je in een wat minder team zit, is het verschil in punten dat je scoort ook kleiner. En het kan vertekenen door teamorders of bevoorrechte strategie. * Neem je de score van Raikkonen en Massa als benchmark (100%), dan zit Vettel op 145%, Bottas op 120%, Hamilton op 135% van Bottas, dat is 162% van Massa. Dit is overigens ook nog een leuke: Button is natuurlijk ook wereldkampioen [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 20:38:05 ] | |
Evenstar | maandag 8 oktober 2018 @ 20:51 |
Edit: laat ook maar | |
JayHovah | maandag 8 oktober 2018 @ 20:57 |
Je dacht soms dat de rest van het veld meteen zou stoppen om Vettel voor te laten? Of dan hij zo op de baan zou kunnen rijden zonder dat iemand vol in zijn zijkant zou rossen? Nee de enige reden dat hij niet meteen de baan op reed was omdat hij niet anders kon. | |
nogeenoudebekende | maandag 8 oktober 2018 @ 21:06 |
in b4 grindbakreferenties. | |
Peterselieman | maandag 8 oktober 2018 @ 21:20 |
De grindbakken mogen om mij wel terugkomen | |
motorbloempje | maandag 8 oktober 2018 @ 21:41 |
Gut... ![]() Is het al COTA tijd? Mooi dat we pizza eten bij de race over anderhalve week! Lekker tijdstip! | |
fathank | maandag 8 oktober 2018 @ 22:00 |
Je weet nu al wat je over anderhalve week eet? | |
vosss | maandag 8 oktober 2018 @ 22:04 |
Zo raar is dat toch niet? Ik weet nu ook al hoe laat ik het bier en de nootjes op tafel zet over anderhalve week ![]() | |
motorbloempje | maandag 8 oktober 2018 @ 22:17 |
ja, pizza. | |
Evenstar | maandag 8 oktober 2018 @ 22:51 |
![]() | |
Monolith | maandag 8 oktober 2018 @ 23:31 |
Ook de Italiaanse media zijn niet zo onder de indruk van Vettel overigens: https://racingnews365.nl/(...)ehakt-van-vettel/amp Zullen wel stiekem allemaal fan zijn van Hamilton ofzo. | |
Nattekat | maandag 8 oktober 2018 @ 23:36 |
Wijze dingen zegt deze man. Meer strandpunten voor Vettel ![]() | |
DKUp | maandag 8 oktober 2018 @ 23:40 |
Dit stond bij aanbevolen video’s, ik moest lachen. De “crash” van gisteren zit er niet eens bij ![]() | |
fathank | dinsdag 9 oktober 2018 @ 06:58 |
Opmerkelijk als je het mij vraagt. Ik weet nog niet eens wat ik vanavond eet ![]() | |
daNpy | dinsdag 9 oktober 2018 @ 07:27 |
https://racingnews365.nl/(...)-zeer-competitief-is Die gast heeft echt een vreemde kijk op feiten. | |
beantherio | dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:27 |
Er wordt wel eens geroepen dat de torpedo de "signature move" van Ricciardo is, maar Vettel heeft z'n eigen (mindere) variant erop die minstens net zo vaak voorbij komt. En nogmaals (na het opnieuw zien van de beelden) verbaas ik me er over dat Max een tijdstraf van 10 seconden kreeg voor China en Vettel niets. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:43 |
De Stuka ![]() | |
Rossdale | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:09 |
Divebomb bedoel je, torpedo is de bijnaam van Kvyat | |
nogeenoudebekende | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:13 |
Op het randje maar kan wel denk ik... | |
nogeenoudebekende | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:13 |
En Max noemen we Gandalf. Thou shall not pass! | |
DKUp | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:24 |
“Honestly!” | |
RingBewoner | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:30 |
Ik weet nu al hoe laat ik moet beginnen met werken ![]() | |
Mothzor | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:52 |
Mogelijk omdat men kijkt naar het gevolg voor beide partijen. In China verloor Vettel veel plaatsen daar de touche met Verstappen. Verstappen overigens ook...maar Vettel zijn race was ook meteen over. In Japan verloor Verstappen geen plaats en kwam Vettel zelf volledig achteraan te liggen. Ik ben niet zo van de willekeur in deze situaties, maar ik begrijp dat het in Japan weinig zin had om vervolgens ook nog een 10sec penalty te geven. Neemt niet weg dat de strafpunten wel uitgedeeld hadden mogen worden aan Vettel. De situatie is echt identiek aan China. | |
daNpy | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:54 |
Dát moet achterop zijn spoiler staan idd ![]() | |
daNpy | dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:56 |
Nogmaals, de uitkomst van een eventuele touché moet geen invloed hebben op de straf maat. Fout = straf, al ligt de schuldige er zelf uit. | |
Mothzor | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:02 |
Ben ik met je eens, maar helaas zie je het maar al te vaak voorkomen. Het lijkt complete willekeur omdat men vaak kijkt naar het gevolg, elke situatie zal een andere uitkomst kennen. Maarja de discussie over de de inconsequentie van de wedstrijdleiding speelt al jaren. En ook zonder oranje bril, valt het toch op dat Max harder word aangepakt dan overige rijders. | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:08 |
Ik vind 11.00 uur 's ochtends een beetje te vroeg voor bier ![]() | |
motorbloempje | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:41 |
Sterker nog, over 2.5 week eten we Nachos. COTA = pizza Mexico = Nachos Themavoer voor de race. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:43 |
dan zou ik de pizza inruilen voor Steak. Pizza kon beter met Monza. | |
Sinister-D- | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:51 |
Max is niet onbekend met teksten op de achtervleugel ![]() Waar gemaakt zullen we maar zeggen ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:53 |
beter dan thee tijdens de race. | |
potjecreme | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:19 |
Hotdogs ipv pizza | |
Ferry_76 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:38 |
The Moneybadger is het nu toch..? | |
Refragmental | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:43 |
Zondag was Sushi? ![]() | |
daNpy | dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:52 |
Ja maar de divebomb is wel Bombcardo's handelsmerk ![]() | |
Bonobo11 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:35 |
met als signature move, the dive bomb. Sometimes you have to lick the stamp and send it ![]() | |
JayHovah | dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:52 |
![]() | |
SnowOokami | dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:21 |
Tis dat het zaterdagavond is ![]() | |
Blik | dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:25 |
Wow, waarom zo laat joh | |
motorbloempje | dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:26 |
Had wel gemoeten, maar hadden wat dingen gaande en niet echt tijd om te maken ![]() | |
nils7 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:27 |
Voor de liefhebber Veiling F1 artikelen | |
SnowOokami | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:08 |
Murica! Volgens mij is er een lang voorprogramma op de zaterdagmiddag daar.. | |
Yngwie | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:21 |
WTF, deze had ik nog niet gelezen. Ze zijn echt de weg kwijt bij de FIA ![]() https://www.gpfans.com/nl(...)ce-schorsing-dreigt/ | |
franske19 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:27 |
Je kijgt vrijwel altijd strafpunten op je licentie als je een straf krijgt tijdens een race. In de VS raakt hij weer een punt kwijt overigens. | |
Tarado | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:30 |
zulke sites moet je niet eens volgen, is allemaal copy/paste en slechte vertalingen | |
vosss | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:41 |
De race is om 20:00 uur toch? Of zit jij in een andere tijdzone dan? ![]() | |
Dven | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:51 |
![]() Dat soort opmerkingen worden echt enkel maar gemaakt door mensen die in een andere tijdzone zitten. | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 15:58 |
Yep! Dan zit ik in San Francisco. | |
#ANONIEM | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:52 |
Is normaal dat je ook punten krijgt. Maar geen paniek, na de VS zakt hij er alweer één. | |
ondeugend | dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:57 |
De hele boardradio van Max in Japan. 20 minuten in totaal. Niks weggebleept Veel fail ![]() https://soundcloud.com/matt-betros/ver-radio-japan-gp-2018 | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:51 |
Echt wel. Zolang ze zelfs met DRS niet inlopen op de Benzen op de rechte stukken is de Renault waardeloos | |
Tarado | dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:55 |
Sainz denkt er ook anders over dan Abi etc.
| |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:25 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:29 |
Aan domme mensen geen gebrek, maar ik zou niet op al teveel lerend vermogen rekenen. Welk contact bedoel je precies? Ze maken meerdere keren contact, de eerste keer zit Vettel nog vol met zijn wiel op de kerb en zodra het eerste contact er komt trekt zijn auto naar rechts, niet eerder. Pas nadat het eerste rookpluimpje van het contact er is staat het wiel iets naar rechts gestuurd en volgt het contact tegen romp en later de achterband wat hem doet spinnen. Blijkbaar is je Verstappenbril ook niet op sterkte. Als Verstappen nou eens zou leren om te accepteren wanneer hij gepasseerd wordt en niet de racelijn had geclaimd en ingestuurd op de apex, dan kon het wel. Onderstuur zou ik het ook niet noemen, het is gewoon een gevolg van het contact. je kunt niet met zo'n snelheid botsen en dat de auto dan precies dezelfde lijn aanhoudt. Ik zie niet zo vaak RTL meer maar de laatste keren dat ik keek heb ik niets van enige adoratie bespeurd. Het is meer van 'we moeten de Duitsers langs met Vettel als meest prominent, en het over Mercedes hebben. Volgens mij is het geval dat de Britten en de Nederlanders niets van Vettel moeten hebben omdat hij hen teveel aan Schumacher doet denken en omdat hij Duitser is, en de Duitsers niet zo heel veel van Vettel moeten hebben omdat hij ze te weinig aan Schumacher doet denken. Het enthousiasme voor de Formule 1 is in Duitsland sowieso ingestort sinds het afscheid van Schumacher. De Italianen mogen graag doen alsof Ferrari zich zonder Vettel ook wel uit de put had getrokken maar feit is dat dat alleen lukte met een belachelijk goede Duitser die nog vergezeld was van een extreem goede teambaas ook. Zonder Vettel was Ferrari nu het derde team en hadden ze de afgelopen 4 seizoenen nauwelijks een race gewonnen. Jawel hoor, hij had gewoon weer de baan op kunnen sturen, een andere auto een beuk kunnen geven en beschadigen, om dan een straf te krijgen en dan te gaan jammeren hoe belachelijk die is. Verschil is dat hij geen achterlijke fanclub heeft die vindt dat hij zich niet aan de regels hoeft te houden zoals Verstappen en Hamilton. | |
Fer | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:32 |
Verstappen verdedigd heel laat en agressief. Ricciardo maakt divebombs. Vettel begint altijd in te sturen op die ander, zodra hij er en halve auto voorbij is. Hamilton begint meestal te huilen over te weinig grip tijdens het volgen. Bottas probeert altijd in te halen waar het niet kan. Zo hebben ze altijd wat, maakt het toch een beetje leuk om te zien. | |
fathank | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:35 |
Conclusie is eigenlijk dat niemand Vettel moet. Engelsen niet, Nederlanders niet, Italianen niet, Duitsers niet. | |
Monolith | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:37 |
Vettel is een beetje de Weltschmerz van de formule 1 zeg maar. | |
beantherio | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:37 |
Er wordt door de haters wel eens gezeurd dat Max met veel weg komt, maar het is juist Vettel die toch wel opvallend vaak geen straf krijgt voor hele discutabele acties. Z'n gejank werkt wel wat dat betreft. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:40 |
Wat een kutjaar is het, he? En zodra Honda zijn zaken voor elkaar heeft, kan Vettel byebye zeggen tegen nog een kampioenschap, vrees ik. Of hij wordt om de oren gereden door Leclerc, ook een reeeele mogelijkheid. Jammer, hoor. Het had zo'n mooi 2018 kunnen worden. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:41 |
Sainz rijdt dan ook nog met de B-spec. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:43 |
Want de C-spec is niet betrouwbaar, zegt Renault zelf. Dus heeft Sainz gelijk, toch? | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:48 |
Abiteboul heeft het over de C-spec in de Red Bull, Sainz over de B-spec in de Renault. Twee verschillende motoren, dus zijn de uitspraken niet met elkaar in tegenspraak ongeacht of ze gelijk hebben of niet. | |
beantherio | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:50 |
Dat de C-spec echt onbetrouwbaar is hebben we nog niet kunnen concluderen. Wel dat ie wat ruwe randjes heeft. Maar blijkbaar merken ze bij RBR voldoende performanceverbetering en hebben ze voldoende handgrepen om de ruwe randjes de baas te blijven. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:51 |
Dat zijn ze wel. Ze hebben het allebei over de ontwikkeling van de motor. De reden dat Sainz nog met de B-spec rijdt, is omdat de C-spec niet betrouwbaar wordt geacht (door Renault zelf). Dat valt ook onder 'ontwikkeling van de motor'. | |
Adames | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:57 |
ik vind Vettel een toffe gast | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:57 |
Sainz heeft het specifiek over de achteruitgang van het Renault team omdat de motor niet geupgrade is. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 18:58 |
Inderdaad. Geen motorontwikkeling. | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:00 |
Hij heeft nooit met de C-spec gereden. Dus daar kan hij niet over oordelen. Het is imho heel simpel, volgens Abiteboul is de C-Spec competitief, volgens Sainz is de B-spec dat niet. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:04 |
Daar oordeelt hij ook niet over. Hij oordeelt over het gebrek aan ontwikkeling (want hij heeft namelijk nooit met de C-spec gereden en daar is een reden voor). En Abou-dingetje roemt de motorontwikkeling. Dus ze hebben het wel degelijk over hetzelfde en hun visies staan loodrecht op elkaar. | |
Weltschmerz | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:04 |
Ja, maar niet omdat Vettel de titel niet wint. Zo goed is Ghasly niet en Honda heeft ook nog een lange weg te gaan. Gaat Newey er nog tijd insteken, of heeft die nog steeds interessantere dingen te doen dan een botsauto bouwen? Die man is het helemaal niet gewend om 5 jaar niet mee te doen om de titel en ook geen noemenswaardige progressie te boeken. Leclerc is natuurlijk het grootste talent van de Formule1, maar dat was Vettel ooit ook en die weet wel hoe je een auto sneller krijgt dus ik neem aan dat die in het 1e jaar nog tweede viool speelt. Aldus de Charlie Whiting van dit forum, op zich niet heel incompetent maar nogal makkelijk beinvloedbaar en vals. | |
beantherio | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:06 |
Hij kwam lange tijd over als iemand met gevoel voor humor maar de laatste jaren is daar weinig van te merken. Hij oogt vermoeid. | |
Monolith | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:10 |
Oh ik vind Vettel nog steeds wel prima hoor. Heeft alleen net als Max af en toe een beetje een plaat voor zijn kop wat zijn eigen optreden betreft. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:11 |
Sure. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:13 |
Ze praten over twee verschillende dingen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:15 |
Nee, hoor. Ze praten over de ontwikkeling van de motor. De B-spec en de C-spec zijn niet meer dan ontwikkelingsstappen van dezelfde motor. | |
Peterselieman | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:17 |
Sainz zal in de simulator ongetwijfeld ook al met de Spec C gereden hebben. Ik vraag me alleen af of ie daar ook zo haperde ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:19 |
Waarbij de C-Spec zowel volgens Abiteboul als Horner duidelijk beter is dan de B-spec. Dat is ook de reden dat RBR er mee rijdt, ondanks de betrouwbaarheidsproblemen. Dat Renault er zelf dus niet mee rijdt is volgens Sainz de reden dat het team achteruit gaat. Uit het artikel:
| |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:22 |
Inderdaad. En dat noemen we in de volksmond 'ontwikkeling van de motor'. Daar hebben Abi-dingetje en Sainz het allebei over. Wil je dezelfde herhaling van reacties nog 3 keer doen? Kan hoor. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:24 |
Je bent al net zo erg als die Vettel fanboy ![]() Sainz heeft het over het niet rijden met de C-spec, Abiteboul over het wel rijden met de C-spec. En nu hou ik er over op. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:29 |
Goed idee. Hebben we in ieder geval helder dat ze het allebei over de ontwikkeling van de motor hebben. ![]() | |
Justevo | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:49 |
Ik kwam niet meer bij, om te gieren ![]() | |
pmponer | dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:10 |
Ik ook, ik vind hem een slimme gozer met humor... En dat voor een Duitser | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:43 |
Probeert Weltschmerz nu te suggereren dat hij objectief blijft? ![]() | |
maan_man | dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:21 |
Ik denk dat hij ook een prima gozer is, maar dat hij net als Kiki een Sluiter nodig heeft. Als de druk hoog wordt, dan ontstaat er af en toe kortsluiting in de bovenkamer. | |
Tinos85 | dinsdag 9 oktober 2018 @ 23:49 |
Best geinig. | |
potjecreme | woensdag 10 oktober 2018 @ 08:31 |
Vettel is 4 maal WK geworden. Het kwartje viel dit seizoen niet zijn kant op bij sommige acties. Ik vind dat te snel geroepen wordt dat hij niet tegen druk kan. Ergerlijk is dat de meute elkaar maar gaat na kakelen. | |
Tarado | woensdag 10 oktober 2018 @ 08:53 |
of het door de druk is of niet hij heeft toch wel wat inschattingsfoutjes gemaakt en Ferrari ook | |
Toekito | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:04 |
als die Ferrari iets beter was was er niks aan de hand. Nu rijdt Vettel uit beetje frustratie en lompheid tegen King Max aan en groot deel van NL trekt de conclusie dat het aan de druk ligt. Hoeveel coureurs hebben in het verleden niet zo'n actie begaan? | |
Smacked_Actor | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:07 |
Alleen Japan gezien? | |
Toekito | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:12 |
nee. Daarom juist. Vettel gaat soms op het randje/erover omdat die wagen met de race slechter wordt. Ik weet zeker als Vettel met Hamilton botste zoals met Max dat niemand om een straf zou lopen te roepen. | |
Nattekat | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:26 |
Uhm... Monza... daar gaat je stelling. | |
DKUp | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:30 |
![]() | |
potjecreme | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:30 |
Niet uit frustratie. | |
potjecreme | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:31 |
Duitsland was toch een nat wordende baan? | |
Nattekat | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:31 |
F1 / Hamilton vs Vettel - De titelstrijd van 2018 Dit topic was toch echt al voor de race gemaakt | |
KillerBee4ever | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:37 |
Niet alleen NL, maak hier maar wereldwijd van (als je de media een beetje hebt gevolgd tenminste ![]() | |
Toekito | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:38 |
heb het gelezen. En het was ook dom van hem. Maar heb het idee dat Vettel in NL al schuldig is als hij maar denkt aan het inhalen van Max. | |
Monolith | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:49 |
Volgens mij dacht zo ongeveer de gehele pers dat dit 'bezwijken onder de druk' was. Specifiek aan Nederland lijkt me eerder dat het vergelijk wordt getrokken met acties van Verstappen waar hij een soortgelijke inhaalactie maakte en bestraft werd. | |
Tarado | woensdag 10 oktober 2018 @ 09:54 |
die Max adoratie is ook wel eng en dan heb ik het niet eens over de fanboys maar over de zogenaamde deskundigen | |
Monolith | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:19 |
F1-minnend Nederland neemt mensen als Jan Lammers of Tim/Tom Coronel ook gewoon niet serieus. Doornbos wil nog wel eens een kritische noot kraken. | |
Rossdale | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:24 |
Robert Doornbos en Olav Mol zijn gewoon echte F1 fans en kenners, natuurlijk zijn ze wel erg pro max maar van beide hoor je inderdaad ook wel kritiek als het terecht is. Al die andere pipo's bij zig.go zijn absoluut niet serieus te nemen. | |
Tarado | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:30 |
nou die Mol was zondag nog wel kritisch op die manoeuvre van Max tov Kimi maar daar hoor je dan maandag niks meer van terug toen hij bij Fat Jack zat, een en al geslijm. | |
Rossdale | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:52 |
Ik geloof je, ik kijk alleen de kwalificaties en races zelf. Al die andere dingen er omheen heb ik twee jaar terug al opgegeven. Tenenkrommend gewoon | |
Nattekat | woensdag 10 oktober 2018 @ 10:59 |
Zo erg was het nou ook weer niet. | |
Tarado | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:03 |
ik vond van wel maar gelukkig zit er een knop op de tv, ook ik kijk geen NL voor en nabeschouwing meer, ik wacht tot er wat van Sky of Channel 4 online komt. | |
Smacked_Actor | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:06 |
Maar ze moeten ook wel enigzins, de een sponsort de ander ![]() Dat het irri is, is begrijpelijk maar je weet het van tevoren, kijk dan niet. Ik vind bijv. ook dat hart van nederland irritant en kut is maar daar ga ik ook niet met tegenzin naar kijken en vervolgens lopen huilen.. | |
Tarado | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:07 |
dat zeg ik toch, er zit een knop op de tv, ik was aan het zappen en bleef ik toch even kijken ![]() | |
KillerBee4ever | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:28 |
Ik bekijk dit wellicht heel (te) nuchter, maar ik vind het eigenlijk nog best meevallen met de VER 'adoratie'. Ja, er zijn fans (logisch), heel veel fans. Maar die hebben Ferrari en Mercedes (en hun coureurs) toch ook, met even zoveel, zo niet méér dan ons nuchtere Nederlanders, adoratie van hun fans (nogmaals: logisch). Waar hier (op dit- en andere fora, social media e.d.) vaak een diepere grond ligt voor de irritatie aan de 'adoratie' van een coureur (maakt niet uit welke), is imho vanwege óf afgunst, óf fan bent van een andere coureur / team (waarbij het eerste denk ik wel in mindere mate, maar het tweede bij velen enorm gevoelig ligt). Ik kan me best voorstellen dat je als Ferrari fan (of van een van de coureurs) een bloedhekel hebt (of krijgt) aan een coureur als Max Verstappen. Dit wil nog niet zeggen dat jouw gevoel of jouw mening correct of juist is, integendeel, je bent dan puur bevooroordeeld imho, maar legt jouw gevoel of mening wél vaak als een feit uit (en dat is gewoon echt fout). Even in het algemeen, niet bedoeld voor 1 specifiek persoon, maar gewoon iets wat ik vaak constateer. | |
RingBewoner | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:35 |
Ik heb gisteren voor de grap eens een aflevering van Peptalk op youtube bekeken. Het is toch echt alleen maar Max die afgelopen weekend een F1-race heeft gereden. Het is niet gegaan over het kampioenschap, Magnussen vs Leclerc, de goede race van Perez of de matige race van Renault. Helemaal niks. Ik wil als wat meer neutrale F1-fan daar ook over horen. | |
DutchTrain | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:37 |
Om de kwalificatie beter aan te laten sluiten op het concert van Bruno Mars daar. Verwacht dus dat het einde van FP2 de kwalificatiesimulaties worden gereden, want dat ligt het dichtste bij de tijd van de kwalificatie. | |
Nattekat | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42 |
Dat programma is helemaal niet voor de F1-fans. | |
Blik | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42 |
Ik was even vergeten dat tijdens de GP van Murica entertainment belangrijker is dan de F1 zelf... | |
KillerBee4ever | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:42 |
^^ mee eens hoor ![]() Maar ja, met Ziggo als sponsor, kan ik me voorstellen dat ze er meer een 'Max voorstelling' van maken. Zo erger ik me vaak groen en geel aan de regie tijdens de GP's, waar er vaak in het midden een gevecht geleverd wordt (leuk en spannend om naar te kijken) en er dan ineens met het beeld geswitched wordt naar bijv. de coureur op de 1e plek (die vaak saai zijn rondje aan het rijden is). Aan dit soort dingen erger ik me dan iets meer ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:43 |
Peptalk gaat meestal over Nederlandse successen. in de nabeschouwing van de race en in het F1 Cafe mag het idd wel meer over andere coureurs gaan. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2018 11:43:50 ] | |
Smacked_Actor | woensdag 10 oktober 2018 @ 11:57 |
Wel grappug dat laatste. Ik zat me juist te irriteren aan de regie tijdens de Spielberg GP omdat ze steeds middenveld lieten zien terwijl ik Max wilde zien, op z'n tere bandjes aan de leiding. Duurde echt tot het eind vlgns mij.. ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 oktober 2018 @ 15:33 |
Dit | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 oktober 2018 @ 15:35 |
Daar heeft Ziggo volgens mij geen invloed op. | |
KillerBee4ever | woensdag 10 oktober 2018 @ 15:37 |
Dat weet ik, het was meer een algemene opmerking, het stond los van mijn 1e alinea in mijn vorige post ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 oktober 2018 @ 15:38 |
En ik ben het er absoluut mee eens. ![]() | |
KillerBee4ever | woensdag 10 oktober 2018 @ 15:38 |
Je reageert te snel! ![]() ![]() | |
SnowOokami | woensdag 10 oktober 2018 @ 15:39 |
Nee, alle race beelden komen van 1 bron (FOM) alleen de popups (de interviews van Jack) etc. zijn van Ziggo afkomstig. Sky UK idem, die heeft alleen wat meerdere mensen en camera's rondlopen. Maar moet zeggen dat de regie de laatste paar races niet heel erg denderend is, dan zijn er 5 coureurs achter elkaar bezig met een hot lap @ quali... en dan laten ze er maar 2 zien ofzo, terwijl er tijd genoeg tussen zit om te switchen als ze over de finish rijden. | |
#ANONIEM | donderdag 11 oktober 2018 @ 01:15 |
| |
sasquatsch | donderdag 11 oktober 2018 @ 08:42 |
De favoriete nieuwsbron van een aanral Fok!kers is weer eens aan het prutsen.![]() ![]() | |
Donderkonijn | donderdag 11 oktober 2018 @ 11:26 |
Peptalk is een talkshow. Gaat over van alles, niet specifiek over de f1. Meestal worden de onderwerpen afgestemd op de gasten en als Max daar zit, tja. De helft va dat publiek weet niet eens wie Gasly en Leclerc zijn daar. | |
theclansman | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:25 |
Nieuwe redbull filmpje geeft toch een hele flinke knipoog naar Miami op het eind als race locatie. | |
Donderkonijn | donderdag 11 oktober 2018 @ 18:53 |
Dat, en moet een godsvermogen hebben gekost. Doet RB ff. Dat zie je ferrari en Mercedes dan weer niet doen. | |
Gezicht | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:11 |
Dit heeft wel veel weg van een 'Miami confirmed' ja. | |
nogeenoudebekende | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:13 |
Knipoog? Dit is gewoon regelrechte propaganda. ![]() | |
rubbereend | donderdag 11 oktober 2018 @ 19:50 |
![]() ![]() | |
daNpy | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:37 |
https://www.gpupdate.net/(...)-progressie-renault/ Je dagelijkse lach-column. | |
mikieu | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:50 |
Mamaaaa ze gaan te sneheeel | |
SnowOokami | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:51 |
Ik wacht nog steeds op het bericht dat ze die vent de laan uit hebben geschopt, wat een incompetente bobo is dat. | |
Kickinalfa | vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:58 |
Toto aan het racen | |
Sinister-D- | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:09 |
gewoon klote voor het team zelf dat Vasseur vorig jaar het kortste strootje trok bij die interne teamstrijd.... Zoveel meer bekwamer dan Cyril Calimero. | |
Mano_ | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:29 |
Susie ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:51 |
Een typische Fransman. Het ligt nooit aan hunzelf ![]() | |
daNpy | vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:59 |
Wij zijn niet te langzaam, de anderen zijn te snel. Dat stagneert onze ontwikkeling. | |
ondeugend | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:31 |
Russel confirmed door WilliamsAlle oude strijdmaatjes weer samen. [ Bericht 1% gewijzigd door ondeugend op 12-10-2018 11:38:02 ] | |
fathank | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:37 |
Ferrari en Mercedes hoeven geen blikjes zoete meuk te verkopen. | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:39 |
• Mercedes – Lewis Hamilton and Valtteri Bottas • Ferrari – Sebastian Vettel and Charles Leclerc • Red Bull - Max Verstappen and Pierre Gasly • Renault – Daniel Ricciardo and Nico Hulkenberg • Haas – Romain Grosjean and Kevin Magnussen • McLaren – Carlos Sainz and Lando Norris • Force India – TBC • Toro Rosso – Daniil Kvyat and TBC • Sauber – Kimi Raikkonen and Antonio Giovinazzi • Williams – George Russell and TBC | |
Blik | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:47 |
Dus ze wijten de stagnatie aan het feit dat hun eigen motor niet goed progressie maakt, en in plaats van dat ze zelf het boetekleed aantrekken geven de schuld aan Ferrari en Mercedes, ze evolueren te hard ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:52 |
Nog even en ze gaan staken. | |
daNpy | vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:12 |
Een heerlijke wereld is dat toch? | |
Wertha | vrijdag 12 oktober 2018 @ 19:35 |
Typisch Fransen. Willen zelf de armen niet uit de mouwen steken, anderen moeten maar genoegen nemen met minder. | |
THEFXR | vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:05 |
Toch is RB 4x kampioen met hun geworden. ik heb het idee dat die motor niet zo slecht is, maar gewoon slecht management/ in elkaar geschroefd wordt. | |
Monolith | vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:10 |
Ander tijdperk, Renault heeft gewoon een slag gemist waardoor de motor de laatste jaren tekort komt. | |
Fer | vrijdag 12 oktober 2018 @ 20:55 |
Die motor (V8) is geholpen door de Fia. Mochten tijdens de engine freeze in 2009 toch een update doen, om weer op niveau van de rest te komen. Daarna zijn ze doorgegaan met mappings voor de geblazen diffuser, terwijl er verder geen ontwikkeling kwa performance was. | |
vosss | zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:33 |
https://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/242097/- Die 70% moeten ze hun tv afpakken. De tering ![]() | |
vosss | zaterdag 13 oktober 2018 @ 00:34 |
https://www.ad.nl/formule(...)1-giganten~aebfcbb7/ Mooi rijtje over Lewis mbt overwinningen, poles, etc tegenover andere coureurs. | |
Quyxz_ | zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:15 |
Ik denk dat de productie daarvan al begonnen was, voordat duidelijk was of Miami erbij zou zitten volgend jaar. Maar ze zitten er echt niet bij: ![]() ![]() | |
Nattekat | zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:07 |
1 december ![]() | |
needakill | zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:23 |
Je ziet soms dat het Max niet is. Wel een tof filmpje! | |
Nattekat | zaterdag 13 oktober 2018 @ 13:42 |
F1 / [tv-tip]Murray Walker: A Life in the Fast Lane | |
bianconeri | zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:21 |
Dat weten ze bij F1 café amper. Laat staan bij Peptalk, vreselijke talkshow. Zeker als Max er is. Nederland en richten op de sport ipv op de Nederlander dat bestaat helaas niet. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 13 oktober 2018 @ 16:22 |
Dat is toch overal zo. ![]() | |
motorbloempje | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:30 |
Stel je aan ofzo. | |
Monolith | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:47 |
Het is inderdaad lachwekkend om te doen of er landen zijn waar men sport kijkt om het sport kijken en niet omwille van enig chauvinisme. Desalniettemin maakt Ziggo het wel heel bont. Natuurlijk zijn de Britten op de hand van Hamilton en hadden ze veel meer aandacht voor een nobody als Palmer, terwijl de Duitsers weer meer focus op Vettel hebben. Maar Ziggo steekt daar wel bovenuit met een interviewer die in staat is om andere coureurs te interviewen over Max in plaats van hun eigen prestatie, cheerleaders als Coronel in de studio en een presentator als Kampheus. | |
tja77 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:51 |
4 races in september ![]() | |
TAV74 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:00 |
Toch raakt dat langzaam maar zeker ook wel in balans. Toen Max op kwam was dit wel hel erg waar, maar je ziet nu dat het gewoon is geworden en dat bijvoorbeeld Max als onderwerp van ieder interview met een coureur wel voorbij is. Ook in de voor en nabeschouwingen wordt het wel beter, op een paar uitgesproken fans als Coronel na. | |
Monolith | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:02 |
Ja klopt, het is al wel een stuk minder tenenkrommend dan twee jaar geleden. Als ze Coronel, Kampheus en al die campinggasten nou ook even lozen, dan is het prima kijken. | |
nogeenoudebekende | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:09 |
Ben ik het ook wel mee eens maar we zullen het ermee moeten doen vrees ik. Mocht Max ook de WDC winnen zal dat nog exponentieel toenemen. Dan kijkt men met nostalgie terug naar nu. ![]() | |
tja77 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:14 |
Ik kan me er niet druk om maken, logisch dat ze Max meer aandacht geven. Een hoop mensen zijn de Formule 1 (weer) gaan volgen vanwege Max. Dus natuurlijk melken ze die koe zoveel mogelijk uit. Het is ook voor het eerst dat een Nederlander echt bij de wereldtoppers hoort en een reële kans heeft op overwinningen en wellicht meer in de toekomst. Jaren geleden vroegen veel mensen zich af: “hoe gaaf zou het zijn als een Nederlander voor overwinningen zou kunnen strijden?”. Dit is voor het eerst in Nederland, Duitsland en Engeland hebben al meervoudig WK winnaars. Als dat succes hier zou zijn geweest, dan zou de storm ook wat meer gaan liggen. | |
KillerBee4ever | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:32 |
Tjeez wat een gezeik om niets... Sky heeft dit op hun beurt ook met Hamilton, niets mis mee, 's lands trots, 's lands eer. Dus waarom sommigen het zo vreemd en/of irritant vinden dat Max zo 'verheerlijkt' wordt? Ik neig te denken dat het puur en alleen afgunst is... | |
JayHovah | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:37 |
Bart Chabot bij F1 Café is wmb een dieptepuntje...naast Kampkneus natuurlijk ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:38 |
Omdat die zeikerds en jankers graag een klein beetje objectieve berichtgeving tot zich willen nemen, een kritische noot is gewenst. Die zeikerds zijn het niveau van propaganda ontgroeid. Noem jij het maar gerust afgunst | |
nogeenoudebekende | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:39 |
Propaganda nog wel. ![]() | |
KillerBee4ever | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:41 |
Nogmaals, Sky doet dit ook, maar hier hoor ik je niet over. En als je je aan dit soort futiliteiten al gaat irriteren, laat dan gewoon je Tv uit en kom hier niet zeiken... win-win | |
Donderkonijn | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:47 |
Dit is overal hoor. Sky is net zo erg met Hamilton en hun "greatest ever." Ze vergeten ff dat die gast steeds overal inde beste auto terecht kwam en niet zoals Schumacher bij Benneton, en Senna toen bij Williams eigenlijk beide ook met een knakenbak WDC konden worden. Hammie huilt al als die een keertje niet eerste ligt . | |
potjecreme | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:47 |
Niet iedereen kijkt Sky. | |
potjecreme | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:52 |
Dus omdat het overal is, mag je niet verlangen naar serieuzere objectieve verslaggeving. | |
tja77 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:57 |
Verlangen ja, er eindeloos over blijven klagen, zeuren enz. is gewoonweg nutteloos. | |
Aresdreams | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:04 |
Senna heeft in de Williams niks gewonnen (helaas) | |
Donderkonijn | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:10 |
Dat zeg ik toch nergens? Het is er alleen niet, daar moet ik je in teleur stellen. Wat mij betreft mag het af en toe ook wel wat neutraler. Alleen vind ik Ziggo echt de koning hierin, met die idioot die op de grid rondloopt. Als die bv Hulkenberg of Gasly of om het even welke coureur tegenkomt om te interviewen vraagt ie niet naar hun race, maar naar die van Max. Alsof zij dat weten, die zijn de hele race bezig geweest met hun eigen auto op de best mogelijke plek neer te zetten. Dat is gewoon echt tenenkrommend slecht, en meerdere coureurs ontwijken hem dus ook al tijden om die reden. Dan heeft Sky af toe nog Webber en Coulthard en Brundle enzo rondlopen. Dat zijn toch allemaal ex f1 coureurs die het spelletje toch ff net wat beter snappen dan die gast van Ziggo. Dan neem ik dat gepro Hamilton maar op de koop toe. | |
Donderkonijn | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:10 |
Nee omdat ie toen genaaid werd door Prost. | |
TAV74 | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:19 |
Dit is toch echt onzin hoor. In de interviewtjes rondom de race gaat het gewoon over de race van die gasten zelf. Dat Ziggo objectiever kan is een feit, daar is dit soort overdrijving niet voor nodig. En zoals eerder gezegd, het wordt langzaam maar zeker beter. | |
opgebaarde | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:20 |
Natuurlijk doet sky het en er kijkt hier op één iemand na niemand aky. Dus waarom moet ik klagen over sky als ik Ziggo klote vindt? Tevens, waarom moeten wij Nederlanders dan maar de wens op objectiviteit, een bredere blik of meer professionaliteit bij Ziggo laten varen? Ben het wel met je eens dat we hier niet over moeten blijven klagen. We hebben alternatieven (wel moeilijk maar het kan) en het is zoals het is | |
nogeenoudebekende | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:21 |
Denk niet dat geëmmer hier daar wat aan zal veranderen. Heb je ziggo al eens aangeschreven hierover? Ninja-edit... ![]() | |
opgebaarde | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:23 |
Ok | |
JayHovah | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:25 |
Genaaid door Prost? Le Proffesseur was toen al gestopt, Ayrton reed dat jaar maar 3 races waarbij hij in Interlagos en Aida uitviel, Imola hoef ik niet over te beginnen... Of wil je beweren dat Alain aan de bougies had zitten te rommelen in de pits bij Williams? | |
Donderkonijn | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:31 |
Nope ik deed het uit mijn hoofd, zou er naast kunnen zitten. Wanneer stapte Prost dan ook weer naar die vriend van hem die de hoogste baas was bij de FIA, effectief Senna uit een WDC naaiend? | |
Aresdreams | zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:43 |
Dat zou dan 1989 geweest zijn, waarbij Senna Prost in probeerde te halen, maar dat niet lukte, Senna door reed, de race won, maar Gediskwalificeerd werd wegens missen van de chicane. Senna wou in 1993 voor Williams rijden, maar daar sprak Prost een veto tegen uit, waardoor Senna pas in 1994 voor Williams kon gaan rijden. Voor 1994 werden een hoop electronische hulpmiddelen verboden en bleek de auto van Williams niet super te zijn. Over 1 ronde had Senna de snelheid. Maar een spin in Brazilië en een crash in Aida zorgde voor uitvalbeurten, en Imola is bekend... | |
sasquatsch | zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:12 |
Zelfs met die overwinning zou hij geen kampioen zijn geworden. | |
Weltschmerz | zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:24 |
Wat een onzin, sporten worden ook bekeken wanneer er geen enkele landgenoot meedoet. Het verschil is dat bij Ziggo alle kwaliteitsstandaarden al het raam uit waren voor ze goed en wel begonnen. De Britten zijn niet gewoon op de hand van Hamilton als in hopen dat hij wint en daardoor gekleurd in hun oordeel, ze manipuleren om Hamilton beter te laten lijken dan hij is, net als Ziggo. Dat is een nieuw soort televisiemaken die sinds de commerciele televisie een tijd nodig heeft gehad om volledig los te komen van de uitgangspunten van verslaggeving, maar het levert blijkbaar geld op. Dat je met die inflatie de kijker van perspectief en dus plezier in grootse prestaties berooft doet er niet toe, commerciele televisie hoeft immers maar nét leuk genoeg te zijn om mensen de reclameblokken te laten meepakken. | |
JayHovah | zaterdag 13 oktober 2018 @ 21:00 |
Simpel voorbeeld: keek er ooit een hond naar darten voordat ene Haangse postbode in 1995 plots de wereldtitel pakte? Opeens had iedereen een dartbord hangen... Vrouwenvoetbal? Bestaat dat dan? Nou sinds ze het EK hebben gewonnen krijgen de kwalificatiewedstrijd full exposure op tv en zijn alle wedstrijden uitverkocht (net als op het EK zelf). | |
KillerBee4ever | zondag 14 oktober 2018 @ 06:19 |
Op zich een goed voorbeeld, ware het niet dat het hier over F1 gaat en dit al sinds jaar en dag (lees: zo lang ik me kan heugen, en let op: ik ben 44 ![]() | |
tja77 | zondag 14 oktober 2018 @ 08:21 |
Voordat Max meedeed keken er veel minder mensen F1 dan op dit moment (ik meen ongeveer een verdubbeling van de kijkdichtheid). Dan is het toch normaal dat je als zender extra de focus legt op de persoon die veroorzaker is van het toenemen van het aantal kijkers? Mensen willen dat schijnbaar, niet de gemiddelde zure FOK!er, maar wel een hoop andere formule 1 fans en Max Verstappen fans. | |
tja77 | zondag 14 oktober 2018 @ 08:27 |
Jij vindt alles wat niet in je straatje past onzin. Feit is dat zeker bij de F1 het aantal kijkers toeneemt wanneer er een Nederlander succesvol is. En zo zijn er tal van andere sporten die onderhevig zijn aan het succes van Nederlanders in die sport. https://nos.nl/artikel/20(...)ndse-kijkers-f1.html Logisch dat een zender extra de focus legt op die persoon. | |
KillerBee4ever | zondag 14 oktober 2018 @ 08:29 |
Mee eens hoor. Heel objectief gezien, mag het misschien een tandje minder (zelfde geldt dan natuurlijk ook voor bijv. een Sky die aan HAM 'verheerlijking' doet, om maar even aan te geven dat 'wij Nederlanders' niet de enigen zijn die aan 'verheerlijking' doen ![]() ![]() | |
tja77 | zondag 14 oktober 2018 @ 08:38 |
En natuurlijk is de berichtgeving ietwat oranje gekleurd en positiever over Max dan gemiddeld. Maar de mensen die F1 kijken voor Max vinden het prima, de doorgewinterde F1 fan prikt er doorheen. Ik heb er geen problemen mee, alles wat eraan mee kan helpen om F1 groter te maken in Nederland is goed voor eventuele toekomstige F1 talentjes. Goed voor Ziggo, goed voor Frits van Eerd, goed voor de ontwikkeling van de sport in Nederland. Mijn zoon vindt karten ook steeds leuker, en loopt ook met RBR merchandise rond. Nu is hij geen talent, maar een ander joch dat op deze manier met de sport in contact komt wel. https://www.bndestem.nl/b(...)roosendaal~ac2e7ff2/ | |
daNpy | zondag 14 oktober 2018 @ 10:17 |
https://speld.nl/2015/09/(...)n-gaan-op-formule-1/ | |
THEFXR | zondag 14 oktober 2018 @ 13:24 |
daar zeg je het, RBR merchandise, alles draait om de verkoop van en ziggo heeft commerciële contracten met diverse bedrijven, dus ook het bedrijf max verstappen | |
ender_xenocide | zondag 14 oktober 2018 @ 20:17 |
Geeft perfect aan waarom het goed is dat RB Renault inruilt voor Honda. RB presteert al beter dan de andere Renaultmotor teams... Ze moeten bij Renault de lat op niveau Ferrari/Mercedes leggen i.p.v. zeggen dat het niet aan hen ligt... | |
Weltschmerz | zondag 14 oktober 2018 @ 20:22 |
Ik keek toen nog wel eens, het was cult om voor het uitgaan op maandag of dinsdag of zo nog even darts op BBC mee te pikken tot een uur of half 1. Kleurrijke types en een aardige spanningsboog. Het gedram was al lang daarvoor begonnen. Er is ook weleens een jeugd WK voetbal ontzettend gehyped alsof het iets voorstelde. De OS worden ook steeds meer een grabbelton waar elk land de sporten uitvist waar het goed in is en dan gaat doen alsof het resultaat ook echt wat voorstelt. Maar het is onzin dat er zonder chauvinistische insteek geen interesse voor sport zou zijn. Je denkt toch niet al die wielerliefhebbers massaal afhaakten bij de TdF toen de Nederlandse successen 15 jaar lang uitbleven? In Belgie werd een boycot aangekondigd toen Sagan uit de tour werd gezet, maar dat konden ze natuurlijk niet volhouden en dat was echt niet vanwege de Belgen. Ik ben niet de enige hier die al veel langer F1 kijkt dan dat Verstappen meedoet, en dat was echt niet om om de zoveel jaar eens een Doornbos of een Van der Garde te zien prutsen. Nee, onzin past niet in mijn straatje en daar is nogal veel van. Het gaat niet om extra focus. Het gaat erom dat als je verslag gaat doen van de avonturen van Max Verstappen in de Formule 1 in plaats van verslag van de Formule 1 met bijzonder aandacht voor een landgenoot en diens prestaties bij voorbaat fantastisch verklaart dat het dan niets meer voorstelt. Uiteindelijk doe je er niet alleen de sport zelf en de F1 fan tekort mee, maar ook de Verstappen fan. | |
Monolith | zondag 14 oktober 2018 @ 20:32 |
Tussen "er kijkt helemaal niemand" en "er kijken genoeg mensen om de boel commercieel rendabel te houden" zit nog wel een verschil. Voor het tweede is bijna altijd wel een chauvinistische component vereist. Bij sporten als voetbal en wielrennen trekken de topevenementen nog wel veel kijkers, maar dat zijn ook sporten waar Nederland door de jaren heen goed in heeft gepresteerd. Veldhockey is hier ook ongewoon populair. Maar hoeveel Nederlanders zijn er nou geïnteresseerd in ijshockey, rugby, golf of basketbal? In internationaal opzicht best grote sporten, maar in Nederland volstrekt irrelevant. | |
JayHovah | zondag 14 oktober 2018 @ 21:11 |
Deze reactie is weer een schoolvoorbeeld hoe jij om het punt heen draait dat ik wil maken. Jij beweer dat er sporten zijn waar naar gekeken worden waar geen landgenoten actief zijn. Ik geef als voorbeeld de darthype vanaf 1995 en jij kom als reactie met een simpele anekdote... Nee Donald Trump zou nog eerder iemand gelijk geven dan jij. En trouwens het Jong Oranje tv-succes was toen ze het EK wonnen, nu ze al een paar jaar niet meer weten te kwalificeren kijkt er geen hond meer naar. | |
bianconeri | zondag 14 oktober 2018 @ 22:29 |
Wat een gezeik om niets? Afgunst? Het gaat niet eens om Maxje. Alleen sommige mensen willen graag gewoon de F1 op een normale manier volgen. Ook een programma als F1 cafe is in wezen interessant. Alleen door het niet F1 te maken maar alleen dom nationalistisch Max gezeik te maken is het soms echt walgelijk. NL F1 kijken is haast alleen voor de niet F1 fans geworden. Puur voor de nationalisten die hopen dat een Nederlander wint, weten nog net dat het Max is. | |
bianconeri | zondag 14 oktober 2018 @ 22:31 |
Een hype zal een sport in Nederland wellicht pas worden als het nationale team of een Nederlander het goed doet. Maar dat laat wel zien hoe sneu veel mensen in elkaar zitten. Sport kijk je niet voor een landgenoot, het nationale team of dergelijke maar voor de sport. Ik snap best hoor dat bv met F1 Ziggo dit Max paardje moet uitmelken. Al die niet F1 fans die ineens wel wat mee willen krijgen alleen maar omdat het een Nederlander is. Maar voor mensen die wel F1 fan zijn is dat gewoon irritant. | |
ziggyziggyziggy | maandag 15 oktober 2018 @ 01:02 |
Het had theoretisch nog gekund. Met een winst in Japan en Australië was hij op 80 punten gekomen, terwijl Prost (na aftrek van punten wat je toen nog had), 76 haalde. Had Senna natuurlijk niet achterin Brundle moeten rijden tijdens dat waterballet dat de Grand Prix van Australië heette... | |
opreis | maandag 15 oktober 2018 @ 01:35 |
Laat vooral zien hoe sneu jij in elkaar zit. Als mensen er plezier uit halen om naar hun landgenoot te kijken die een sport beoefend dan is dat toch leuk voor hen. Niemand hoeft daar last van te hebben want als jij je daaraan stoort kan je gewoon de tv/radio/internet uitzetten en je ziet het niet meer. Elitaire gelul altijd over echte fans :’) | |
KillerBee4ever | maandag 15 oktober 2018 @ 06:11 |
Neem nog een pilletje... ![]() Niet dat ik me ook maar enigszins hoef te verdedigen, maar in mijn post erna (die je vast ook hebt gelezen, maar ws. ervoor gekozen hebt om juist die te negeren...) zeg ik toch duidelijk dat ik al zeker 25 jaar F1 kijk, met- en zonder Jos/Max Verstappen. Om het (ja, tis kinderachtig, ik weet) maar even om te draaien: kijk jij al zo lang F1 als ik doe? Niet? Dan ben je vast geen echte F1 fan (flauw he?). In het algemeen: lul niet zo arrogant, gun mensen hun plezier, of dit nou om Max draait of niet. | |
SnowOokami | maandag 15 oktober 2018 @ 07:28 |
Race week ![]() | |
bianconeri | maandag 15 oktober 2018 @ 07:54 |
Hoe sneu ik in elkaar zit omdat ik een sport niet volg vanwege nationalisme maar vanwege de sport? Grapjas. Mensen moeten dat zelf weten. Maar val mensen die de sport volgen er ajb niet mee lastig. Sommige mensen proberen wel gwn de sport te volgen, dus nee er gaat niets uit. Elitair? En dat zeg je over mij en dan gebruik je dat woord xD. En hoe wil je het dan noemen? Al die nep fans die alleen maar om Max kijken zijn geen echte F1 fans. | |
bianconeri | maandag 15 oktober 2018 @ 07:57 |
Wat heeft dat nou met arrogant te maken? Ik wil gewoon kunnen genieten van een sport, het is interessant als er ergens kenners langs komen. Maar als telkens alles kapot gemaakt wordt door dom nationalistisch gebrabbel is dat gewoon bederf. En mijn opmerking is ook niet specifiek naar jou, maar algemeen. Sport programma's moeten er vooral voor de sport zijn en niet voor die nep fans. Ik kijk nog geen 25 jaar, maar wel allang voor deze domme Max periode. | |
maniack28 | maandag 15 oktober 2018 @ 08:07 |
sky | |
Gezicht | maandag 15 oktober 2018 @ 08:51 |
Het is raceweek, aan elkaar. Raceweek ![]() Maar ik kan maar de helft zien. ![]() | |
Sinister-D- | maandag 15 oktober 2018 @ 09:15 |
Alweer dik 3 pagina's vol met triest gelul en sfeer kapotmakerij ![]() Gaat magnifique goed in deze reeks hoor ![]() ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 15 oktober 2018 @ 09:23 |
Shoutout naar weltsmerz en Bianco. Den enigen echten F1 fans op FOK! ![]() | |
nogeenoudebekende | maandag 15 oktober 2018 @ 09:25 |
Ham-vet heeft een eigen topic gekregen vinden ze weer iets nieuws om over door te trollen. | |
#ANONIEM | maandag 15 oktober 2018 @ 09:34 |
Voor het succes van Max waren deze programma's er niet en had je helemaal geen keuze om hier iets over te kijken. Als ik eens tijd heb op een vrijdagavond, mag ik er toch graag even naar kijken. Natuurlijk is het met een een oranje bril, maar tussendoor gaat er toch ook nog eens over andere teams en coureurs. Van Gameren(ik weet dat iedereen een hekel aan hem heeft, maar ik mag hem wel), weet toch altijd nog wel wat over de geschiedenis van een baan of een coureur te vertellen. Jammer dat ze hem niet meer tijd geven. Maar liever een chauvinistisch F1 Cafe dan helemaal geen programma. | |
fathank | maandag 15 oktober 2018 @ 09:49 |
Ik kijk altijd via een illegale Russische stream met Arabische ondertiteling. Dan ben je pas een echte fan. | |
#ANONIEM | maandag 15 oktober 2018 @ 09:54 |
De ecte ekte fan ![]() | |
DKUp | maandag 15 oktober 2018 @ 10:02 |
Lekker Russisch streamen, mooi man! | |
dop | maandag 15 oktober 2018 @ 10:11 |
Je kijkt naar een sport die voor 95% word beheerst door commercie. En dan denk jij dat een sportprogramma over de liefde voor de sport moet gaan? Sport programma's over de formule 1 hebben als hoofd doel zoveel mogelijk kijkers. De grote doelgroep is juist de gewone man die cauvinitische Max fan is. Niks mis mee, ieder zijn manier van sport beleving. Je bent niet meer of echte fan, je bent een ander soort fan. | |
Weltschmerz | maandag 15 oktober 2018 @ 10:15 |
Mensen kijken graag naar de sporten die ze doen of om hun heen gedaan worden en ze doen graag de sporten waar ze graag naar kijken. Ik heb op een gegeven moment sporten geschrapt op twee na, maar ik keek ooit graag tennis. Dat was echt niet vanwege de Nederlanders want die deden nauwelijks mee, maar juist door dat journalistieke perspectief stond de grootse Wimbledon prestatie van Krajicek er zo mooi op. Het punt is dat die dartverslaggeving ook zonder chauvinisme bestond, en dat de Van Barneveld fans hun mooiste tijd als fan hebben gehad toen zijn opkomst via die verslaggeving te bewonderen was. Daarna verwatert het allemaal in zo'n SBS6-hype. | |
Donderkonijn | maandag 15 oktober 2018 @ 10:21 |
Ga hier dan weg met je domme gelul. Hier waarderen we Max omdat het gewoon een goede rijder is en hij leven in de brouwerij brengt. Als je niet tegen een beetje chauvinisme kan, JOUW probleem. Niet het onze er van maken. | |
motorbloempje | maandag 15 oktober 2018 @ 10:22 |
Gast ![]() | |
#ANONIEM | maandag 15 oktober 2018 @ 10:31 |
Euh, volgens mij mis je compleet het punt van mijn post.... ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2018 10:32:32 ] | |
heywoodu | maandag 15 oktober 2018 @ 10:36 |
Wat heeft hoe lang je 'al' kijkt er nou weer mee te maken. | |
tja77 | maandag 15 oktober 2018 @ 10:40 |
F1 naar Zandvoort? | |
nogeenoudebekende | maandag 15 oktober 2018 @ 10:42 |
Klinkt goed maar denk niet dat Amsterdam 65 miljoen erin gaat steken. Neem aan dat het hierover gaat. https://www.gpblog.com/nl(...)en-voor-f1-race.html | |
Tarado | maandag 15 oktober 2018 @ 10:43 |
zeker niet met groenlinks en sowieso niet nodig voor city promotie | |
LTVDK | maandag 15 oktober 2018 @ 11:03 |
Dag Stoffel ![]() | |
Fer | maandag 15 oktober 2018 @ 12:41 |
https://nl.motorsport.com(...)ult-voorbij/3195431/ Verstappen denkt dat de rauwe (kwalificatie) snelheid van de Honda beter is dan Renault. Maar dat we weinig kunnen zeggen over de racesnelheid, onder andere omdat de Torro Rosso wat minder goed is in bandenmanagement. Ik wil dit best geloven. Ook in het verleden lieten Kvyat, Verstappen en Saintz een goede q niet ok weten te zetten in een goed resultaat op zondag. Een en ander is ook wel logisch. Minder personeel in Faenza dat continue de cijfers van trainingen en races kan narekenen op kleine puntjes die het banden management kan verbeteren. Aan de andere kant Force India ook een klein team, heeft wel juist goede bandenslijtage en een goed race resultaat, soms zelfs vanaf P16-18. Het is een keuze die je maakt, met het beperkte budget voor ontwikkeling. | |
bianconeri | maandag 15 oktober 2018 @ 12:59 |
Je ziet toch duidelijk dat mij dat gevraagd werd? Dus wrm je dat mij vraagt? Zegt niet zo veel nee, tenzij iemand zou behoren tot de nep fans die alleen kijken om de Nederlander die meedoet. | |
fathank | maandag 15 oktober 2018 @ 13:22 |
Lekker vanuit je ivoren torentje kankeren op de mensen bij die in jou ogen minderwaardige fans zijn omdat ze niet vanuit hetzelfde motief naar de race kijken. | |
TheFreshPrince | maandag 15 oktober 2018 @ 13:23 |
Formule E is ook best leuk om te zien, wat closer racen en meer strategie. Het is geen Formule 1 natuurlijk maar als klasse heeft het zeker bestaansrecht. | |
theclansman | maandag 15 oktober 2018 @ 13:35 |
Ik vind dit nog veel mooier renault heeft gewoon geen geld of wil niet meer geld uitgeven om de motor verder te ontwikkelen naar de top. en dat zal er niet beter op worden nu redbull niet meer een vermogen naar ze overmaakt elk jaar. https://nl.motorsport.com(...)ende-kosten/3193622/ | |
Sometimes | maandag 15 oktober 2018 @ 14:19 |
Ik hoop niet dat volgend jaar blijkt dat Renault al een stuk verder is maar alle verdere updates (voor iedereen) heeft achtergehouden om de toekomstige concurrent niet wijzer te maken. | |
Gezicht | maandag 15 oktober 2018 @ 14:21 |
Sandbaggen 2.0 | |
TAV74 | maandag 15 oktober 2018 @ 14:35 |
Dat is ook niet zo, ze zouden daar vooral hun eigen ontwikkeling mee tegenhouden. | |
franske19 | maandag 15 oktober 2018 @ 15:01 |
Dat zou extreem dom zijn omdat je maar beperkt mag testen in F1. Je kan wel alles op de dyno doen maar dat is niet hetzelfde als op echte circuits testen. Zo begin je zelf dus ook met een achterstand. | |
Sometimes | maandag 15 oktober 2018 @ 15:12 |
Allemaal mee eens. Maar toch is het apart dat een groot merk met ervaring / historie en een doel zoveel achterstand op loopt. En ergens hebben ze Ricciardo ook met iets concreets moeten lokken, buiten veel geld. | |
Tarado | maandag 15 oktober 2018 @ 16:01 |
het is helemaal niet zo apart als je kijkt naar de budgetverschillen met Mercedes, Ferrari en als ik het goed begrijp ook Honda. Ricciardo heeft gewoon een foute beslissing genomen, nou ja nu wel kans om eerste rijder te zijn maar dan in een auto waar hij niet mee kan winnen | |
ShaoliN | maandag 15 oktober 2018 @ 16:43 |
Nee dat zou icm die Spec c niet rijmen. Renault heeft volgens mij geen flauw idee waar Merc en Ferrari hun vermogen vandaan halen. | |
Weltschmerz | maandag 15 oktober 2018 @ 18:54 |
Renault wil vanuit een team dat veel met weinig geld doet groeien tot een team dat nog veel meer met veel geld doet. Dat is op zich niet zo'n heel onverstandige aanpak maar het gaat natuurlijk wel even duren. Ricciardo weet ook wel dat hij geen topcoureur is en dat de topteams dat ook weten. | |
beantherio | maandag 15 oktober 2018 @ 19:05 |
Ik ben benieuwd hoe dat soort interviews binnenkomen bij McLaren als ze daaruit mogen opmaken dat (als ik het wat chargeer) hun nieuwe motorleverancier denkt dat hun oude motorleverancier inmiddels een betere motor heeft (en ook een beter uitzicht op verdere prestatieverbeteringen) en ze er zelf aan zitten te denken om te stoppen als dat zo blijft. ![]() Ik heb hier wel eens geroepen dat het aan de dijk zetten van Honda misschien wel eens een van de grootste blunders in de geschiedenis van de Formule 1 zou kunnen blijken te zijn, maar toen had ik dit nog niet meegekregen. | |
aesop | maandag 15 oktober 2018 @ 20:18 |
Was de enige juiste beslissing, zowel voor Honda als voor McLaren. | |
daNpy | maandag 15 oktober 2018 @ 20:37 |
Ze hadden beter met Honda door kunnen gaan en die zeurpiet er uit kunnen smijten. | |
ETA | maandag 15 oktober 2018 @ 21:02 |
Ik bespeur een patroon: 2016 Heineken wordt sponsor van F1: https://www.formula1.com/(...)bal-partnership.html 2016 Stoffel debuteert in F1 https://www.wheels24.co.z(...)-bahrain-gp-20160404 Vandaag Heineken wordt sponsor van Formula E: https://www.autosport.com(...)nto-fiveyear-fe-deal Vandaag Stoffel gaat rijden in Formula E: https://www.gpupdate.net/(...)e-seizoen-2018-2019/ | |
beantherio | maandag 15 oktober 2018 @ 21:33 |
Abiteboul is een beetje gek aan het worden: Renault: Verstappen abandoned by Red Bull
![]() | |
Sinister-D- | maandag 15 oktober 2018 @ 21:51 |
![]() ![]() Renault, in de vorm van Bell deze keer dus, doet ook een slechte poging om RBR en/of Verstappen op het paardje te krijgen zoals zij Abiteboul regelmatig op z'n paardje krijgen ![]() Blijft kinderachtig van een multi-miljoen bedrijf om zo te reageren naar hun klanten ![]() | |
TAV74 | maandag 15 oktober 2018 @ 21:53 |
Dat verklaart wel waarom Renault zelf zoveel sneller is dan RBR... | |
BadderHaring | maandag 15 oktober 2018 @ 22:26 |
Die man maakt zichzelf echt totaal belachelijk | |
TheFreshPrince | maandag 15 oktober 2018 @ 23:04 |
Lijkt me goed voor de verkoopcijfers van Renault in NL ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 16 oktober 2018 @ 01:31 |
Hopelijk komt Stoffel daar beter uit de verf. Ik vind hem altijd wel sympathiek en het is jammer dat hij weinig heeft weten te presteren. | |
BadderHaring | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:07 |
Je keuze voor een privé auto af laten hangen van de F1 is nog debieler dan Opel rijden. | |
DKUp | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:09 |
Gaat weer lekker bij Renault ![]() | |
JayHovah | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:35 |
Sean Gelael rijdt de vrijdagochtendtraining voor Toro Rosso in de US. | |
Tinos85 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 07:36 |
Hebben ze dit jaar weer een of ander achterlijk concert bij de kwalificatie? Om 23:00 uur pas ![]() |