abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:23:58 #1
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:27:47 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182387079
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:22 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Misschien omdat ze toch niet het snelst zijn. Objectief bekeken.
niet meer maar ze zijn het wel een tijdje geweest dit jaar
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:29:03 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182387113
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet meer maar ze zijn het wel een tijdje geweest dit jaar
Wanneer dan? Als het al zo was, alleen in de kwalificatie. De rest van de races was Mercedes gewoon oppermachtig.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_182387126
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

niet meer maar ze zijn het wel een tijdje geweest dit jaar
Oh ja zeker. Maar dat zegt nu niks meer. Zeker niet als je ondertussen achterloopt in punten.
  maandag 8 oktober 2018 @ 11:32:13 #5
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182387193
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:29 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Oh ja zeker. Maar dat zegt nu niks meer. Zeker niet als je ondertussen achterloopt in punten.
nee het is over en uit, wel jammer ik blijf het gevoel houden dat er meer in had gezeten
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:01:27 #6
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182387871
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee het is over en uit, wel jammer ik blijf het gevoel houden dat er meer in had gezeten
Ik ook, Ferrari had het momentum en heeft daar niet alles uit weten te halen en dat sneller uit handen gegeven dan nodig was geweest. Met name Duitsland was daarin een cruciaal moment. Weet niet of een kampioenschap er dan ingezeten had, het zou een veel grotere prestatie geweest zijn dan Hamilton nu levert, maar het was op zeker nog spannend geweest.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_182388558
Ferrari heeft lang niet alles uit de auto gehaald wat erin zat, en Mercedes wel. Iedereen heeft dat gewoon kunnen zien er zijn voorbeelden genoeg.

Maar Mercedes had wel de beste auto dit seizoen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator maandag 8 oktober 2018 @ 12:42:34 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182388603
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 8 oktober 2018 @ 12:46:38 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_182388698
quote:
Hij valt weer in hetzelfde patroon als vorig jaar, zij het nog in mindere mate. Klagen over wat anderen hem aandoen, maar het zelf tien keer erger bij anderen doen.
Hij zet zelf zijn stuur even recht en dan raken ze elkaar. Met zulk gelul zakt hij weer flink in mijn waardering, hij was dit jaar best goed bezig imo.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_182388951
quote:
Ahja meneer is boos omdat niet iedereen de weg vrij geeft voor uwe koninklijke hoogheid Vettel :')

Als Max daar moet uitwijken op het laatste moment voor die domme divebomb, vliegt hij zelf de baan af.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:02:41 #11
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182389139
quote:
5s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wanneer dan? Als het al zo was, alleen in de kwalificatie. De rest van de races was Mercedes gewoon oppermachtig.
Spa. Hamilton was daar meer een rijdende chicane dan een tegenstander.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:03:21 #12
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182389158
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 11:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee het is over en uit, wel jammer ik blijf het gevoel houden dat er meer in had gezeten
Ik baal stiekem een beetje dat ik de laatste 2 races vrij heb gevraagd. Moet wel werken als de beslissing volgend weekend valt.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:07:22 #13
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182389273
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:02 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Spa. Hamilton was daar meer een rijdende chicane dan een tegenstander.
Maar Kimi was nergens, dus dat lag meer aan Vettel dan aan Ferrari. Maar inderdaad, Mercedes was daar niet oppermachtig zoals op de meeste andere banen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 oktober 2018 @ 13:09:14 #14
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182389319
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar Kimi was nergens, dus dat lag meer aan Vettel dan aan Ferrari. Maar inderdaad, Mercedes was daar niet oppermachtig zoals op de meeste andere banen.
Mwa,


En dat Kimi nergens was had misschien te maken met het feit dat hij in de eerste ronde slachtoffer was van de startcrash......
UI Made bij VanilleKwark.
pi_182391597
En Monza, waar Raikkonen de eerste plek verloor door de verkeerde strategie van Ferrari nadat Vettel zichzelf had uitgeschakeld.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 oktober 2018 @ 15:46:29 #16
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182392434
Wat is Vettel ook een zeikerd he. Max deed daar niks verkeerd, echt helemaal niks! Hij doet een divebomb en stuurt niet netjes genoeg in om Max te ontwijken. Moet iedereen dan maar de deur opengooien omdat je er langs wil?

Ik vind het echt jammer dat coureurs die al zo lang meedraaien eigenlijk gewoon snel rondjes willen rijden en dat inhalen etc. is maar een bijzaak voor ze.
pi_182392465
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
En Monza, waar Raikkonen de eerste plek verloor door de verkeerde strategie van Ferrari nadat Vettel zichzelf had uitgeschakeld.
hij kwam al in die positie door de kwalificatie, waar Raikkonen een toe kreeg en niet andersom
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 8 oktober 2018 @ 15:49:00 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182392488
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:06 schreef sasquatsch het volgende:
En Monza, waar Raikkonen de eerste plek verloor door de verkeerde strategie van Ferrari
Wat? Alsof Raikkonen ook maar op enige manier een kans had tegen de Mercedes van Hamilton. Kom op zeg.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 oktober 2018 @ 15:52:50 #19
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_182392582


Hier duidelijk te zien dat Max (net) genoeg ruimte laat. Vettel raakt tijdens het insturen de kerbs en moet corrigeren. Hier zie je duidelijk dat hij naar rechts stuurt tijdens het corrigeren en daardoor Max raakt.

Wat mij betreft een race incident, maar als er iemand gestraft had moeten worden was dat zonder twijfel Vettel zelf geweest. Max doet echt NIKS fout.

Vettel had dus serieus gewild dat Max nog een extra meter naar rechts was gegaan? Weet hij wat racen betekent?
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:02:50 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_182392840
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:52 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]

Hier duidelijk te zien dat Max (net) genoeg ruimte laat. Vettel raakt tijdens het insturen de kerbs en moet corrigeren. Hier zie je duidelijk dat hij naar rechts stuurt tijdens het corrigeren en daardoor Max raakt.

Wat mij betreft een race incident, maar als er iemand gestraft had moeten worden was dat zonder twijfel Vettel zelf geweest. Max doet echt NIKS fout.

Vettel had dus serieus gewild dat Max nog een extra meter naar rechts was gegaan? Weet hij wat racen betekent?
ik vind dat Max weleens strafpunten in mindering mag krijgen voor dit cadeau.
pi_182392867
quote:
10s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat? Alsof Raikkonen ook maar op enige manier een kans had tegen de Mercedes van Hamilton. Kom op zeg.
Blijkbaar wel, want het duurde best lang voordat Hamilton voorbij Raikkonen ging, nl in de 45ste ronde, toen Raikkonen's banden al redelijk op waren door zijn vroege stop. Hamilton stopte pas 10 ronden later en had dus vlak voor het eind versere banden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:14:59 #22
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_182393140
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:04 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, want het duurde best lang voordat Hamilton voorbij Raikkonen ging, nl in de 45ste ronde, toen Raikkonen's banden al redelijk op waren door zijn vroege stop. Hamilton stopte pas 10 ronden later en had dus vlak voor het eind versere banden.
Omdat de Mercedes veel minder slijtage had. Een probleem dat bij Ferrari wel vaker voorgekomen is dit jaar. Zie Barcelona bijvoorbeeld.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:17:30 #23
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_182393215
https://www.nu.nl/formule(...)cident-in-japan.html

Wat de fuck is VET denkende, dat hier wat te halen valt?

Hij besloot om in de lastigste bocht van het circuit in te halen, VER verdedigd en rijdt zijn lijn en laat plek zat voor uitloop.

Wat een infantiel ventje die Vettel.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:20:22 #24
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182393276
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:17 schreef HostiHawaii het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)cident-in-japan.html

Wat de fuck is VET denkende, dat hier wat te halen valt?

Hij besloot om in de lastigste bocht van het circuit in te halen, VER verdedigd en rijdt zijn lijn en laat plek zat voor uitloop.

Wat een infantiel ventje die Vettel.
Ik vond juist dat hij begin van het seizoen mooi rustig en redelijk bleef in alle omstandigheden en zich mooi onverstoorbaar op zichzelf richtte. Denk dat dit ook te wijten is aan de nodige frustratie nu de titel uit het zicht is.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_182393292
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:17 schreef HostiHawaii het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)cident-in-japan.html

Wat de fuck is VET denkende, dat hier wat te halen valt?

Hij besloot om in de lastigste bocht van het circuit in te halen, VER verdedigd en rijdt zijn lijn en laat plek zat voor uitloop.

Wat een infantiel ventje die Vettel.
Hij geeft in dit bericht aan dat hij wil praten maar dan 1 op 1 en niet in de media, dat is alles behalve infantiel, dat is volwassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2018 16:21:12 ]
  maandag 8 oktober 2018 @ 16:24:41 #26
411554 HostiHawaii
Honest Asshole
pi_182393373
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:20 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hij geeft in dit bericht aan dat hij wil praten maar dan 1 op 1 en niet in de media, dat is alles behalve infantiel, dat is volwassen.
Nee, Vettel wil zijn frustratie uiten terwijl er 1 persoon fout was. Hijzelf. Het was een slecht getimede move van zijn kant en dat heeft hij maar te accepteren.

Alsof Max na een onderonsje zijn rijstijl gaat aanpassen hierop.

Ik snap je punt wel, maar een gesprek hierover is voor aanvang al zinloos.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
pi_182393430
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:24 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Nee, Vettel wil zijn frustratie uiten terwijl er 1 persoon fout was. Hijzelf. Het was een slecht getimede move van zijn kant en dat heeft hij maar te accepteren.

.
Je weet toch niet wat de insteek is. Je kan er toch samen over praten en beide bij je eigen standpunt blijven. Een gesprek hoeft niet altijd een winnaar te hebben.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:13:22 #28
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_182394309
Vooral het "jamaar al die anderen lieten me wel voorbij" :'(

Ja, lul, die zijn vooral met de andere rijders tussen plek 7 en 18 in gevecht en willen geen tijd verliezen met jou tegen proberen te houden.

Max wil gewoon wel tegen je racen, in tegenstelling tot de Leclercs en Hulkenbergs van de grid.
pi_182394344
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:13 schreef BadderHaring het volgende:
Vooral het "jamaar al die anderen lieten me wel voorbij" :'(

Ja, lul, die zijn vooral met de andere rijders tussen plek 7 en 18 in gevecht en willen geen tijd verliezen met jou tegen proberen te houden.

Max wil gewoon wel tegen je racen, in tegenstelling tot de Leclercs en Hulkenbergs van de grid.
Nog afgezien van het feit dat Mercedes en Ferrari beiden teams hebben die ze motoren leveren die nog eens extra snel uit de weg lijken te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:17:19 #30
131800 Tarado
capô de fusca
pi_182394376
RaceFansUpdate twitterde op maandag 08-10-2018 om 17:15:33 Brawn believes Ferrari slump is linked to loss of Marchionne | 2018 Japanese Grand Prix: https://t.co/naXAN2EQch Via racefansdotnet reageer retweet
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:18:41 #31
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182394397
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat Mercedes en Ferrari beiden teams hebben die ze motoren leveren die nog eens extra snel uit de weg lijken te gaan.
Wel jammer dat het zo gaat.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_182394902
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nog afgezien van het feit dat Mercedes en Ferrari beiden teams hebben die ze motoren leveren die nog eens extra snel uit de weg lijken te gaan.
Dat vind ik echt 100x erger dan de teamorder van Mercedes in Rusland. Zo'n teamorder wordt heisa over gemaakt, maar dat b.v. Hartley in Rusland de opdracht heeft gekregen op de Red Bull-rijders makkelijk te laten passeren, daar wordt niet over gevallen.
En eerder dit jaar schijnt Ocon Bottas in Monaco ook al langs gelaten te hebben.
En het komt vast vaker voor.
  maandag 8 oktober 2018 @ 17:46:20 #33
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182394979
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat vind ik echt 100x erger dan de teamorder van Mercedes in Rusland. Zo'n teamorder wordt heisa over gemaakt, maar dat b.v. Hartley in Rusland de opdracht heeft gekregen op de Red Bull-rijders makkelijk te laten passeren, daar wordt niet over gevallen.
En eerder dit jaar schijnt Ocon Bottas in Monaco ook al langs gelaten te hebben.
En het komt vast vaker voor.
Even een simpel voorbeeldje van afgelopen weekend.

Vettel die Leclerc inhaalt op start/finish, kijk naar het verschil in snelheid. Het is natuurlijk kansloos als Leclerc daar probeert om Vettel achter zich te houden.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_182395182
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:46 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Even een simpel voorbeeldje van afgelopen weekend.

Vettel die Leclerc inhaalt op start/finish, kijk naar het verschil in snelheid. Het is natuurlijk kansloos als Leclerc daar probeert om Vettel achter zich te houden.
Niemand zegt ook dat Leclerc dan zijn auto ervoor moet gooien, maar echt van je lijn afgaan om iemand er voorbij te laten gaan is wat anders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:03:04 #35
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182395287
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niemand zegt ook dat Leclerc dan zijn auto ervoor moet gooien, maar echt van je lijn afgaan om iemand er voorbij te laten gaan is wat anders.
Dat heb ik niet zien gebeuren.
UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:21:36 #36
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_182395646
quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Maar Kimi was nergens, dus dat lag meer aan Vettel dan aan Ferrari. Maar inderdaad, Mercedes was daar niet oppermachtig zoals op de meeste andere banen.
Vettel reed Hamilton daar met speels gemak op het rechte stuk voorbij. Dus die auto liep daar wel degelijk lekker.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 oktober 2018 @ 18:33:17 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_182395840
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:17 schreef Tarado het volgende:
RaceFansUpdate twitterde op maandag 08-10-2018 om 17:15:33 Brawn believes Ferrari slump is linked to loss of Marchionne | 2018 Japanese Grand Prix: https://t.co/naXAN2EQch Via racefansdotnet reageer retweet
Dat is echt niet de enige reden. Die tweede door de FIA geplaatste sensor zal er ook mee te maken hebben, net als de bovenkamer van een niet nader bij naam te noemen coureur
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:42:10 #38
21467 franske19
Hit the deck!
pi_182395972
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 16:17 schreef HostiHawaii het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)cident-in-japan.html

Wat de fuck is VET denkende, dat hier wat te halen valt?

Hij besloot om in de lastigste bocht van het circuit in te halen, VER verdedigd en rijdt zijn lijn en laat plek zat voor uitloop.

Wat een infantiel ventje die Vettel.
Gewoon een alles of niets actief. Ballen getoond in plaats van op safe gespeeld. Als het lukt is het geweldig en had hij misschien Hamilton nog onder druk kunnen zetten. Maar als het mislukt moet je niet zeuren dat de andere coureur de deur niet wagenwijd wilde openzetten.
pi_182396541
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 10:36 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ik vind het prima dat je er zo over denkt. Maar je moet dan wel ophouden te doen alsof iedereen gekleurd naar de wereld kijkt en jij niet. Je ziet echt alles door een steeds sterkere Pro-Vettel bril, overgoten met een anti-Hamilton saus.
We krijgen de Formule 1 tegenwoordig door een sterk gekleurde bril geserveerd, via de Verstappen en de Hamilton-fanclub, met een hele bittere en zure anti-Duitse saus die ver over datum is er overheen. Ik kijk daar langsheen, anderen zijn wat makkelijker beinvloedbaar.

Het idee dat ik dan een heel subjectief standpunt zou hebben miskent de macht van de herhaling en het conformisme van veel mensen. Het is dan ook tekenend dat wanneer het over incidenten gaat, al die mensen met hun zogenaamd onbevooroordeelde eigen mening hebben de regels er niet eens bij willen pakken. Niet eens zozeer tekenend voor hun bevoordeeldheid, maar vooral voor hun onvermogen om zelf na te denken. We zien allemaal Vettel na zijn spin een stuk of 6 auto's voorbij laten voordat hij weer de baan op gaat, en niemand die zich afvraagt waarom hij doet. De reden is echter heel simpel, het mag niet, ongeacht de oorzaak waardoor je buiten de baan bent beland.

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 15:52 schreef Kyran het volgende:
[ afbeelding ]

Hier duidelijk te zien dat Max (net) genoeg ruimte laat. Vettel raakt tijdens het insturen de kerbs en moet corrigeren. Hier zie je duidelijk dat hij naar rechts stuurt tijdens het corrigeren en daardoor Max raakt.
Probeer je hier nou de boel te bedonderen of snap je het echt niet? Hier hebben ze elkaar al geraakt. Doordat Verstappen instuurt alsof er geen auto voor meer dan de helft langszij is, komt de rechtervoorband tegen de linkervoorband van Verstappen aan, aangezien die op dat punt een tegengestelde draairichting hebben komt er een rookpluim en remt Vettels rechter voorband sterk af en trekt de auto dus naar rechts.

Hier is het flimpje, voor de eerlijkheid:
Het screenshot is van 4 seconden. Je ziet duidelijk dat er een gat was en dat Vettel daar al lang en breed inzat toen Verstappen naar de apex stuurde. Dan is het dus geen race-incident maar het veroorzaken van een collision door Verstappen.

quote:
Vettel had dus serieus gewild dat Max nog een extra meter naar rechts was gegaan? Weet hij wat racen betekent?
Racen is wat anders dan wat pubers in botsautootjes op de kermis doen. Je moet op de baan blijven en als je eraf gaat moet je voorrang geven, en je moet zorgen dat je geen gat laat vallen waar iemand in kan duiken, want als die er voor meer dan de helft naast zit heb je geen recht op de racelijn. Racen is namelijk ook aan de finish komen.

quote:
2s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:21 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Vettel reed Hamilton daar met speels gemak op het rechte stuk voorbij. Dus die auto liep daar wel degelijk lekker.
De Force India's met de Mercedes motor ook. Vettel had gewoon weer eens een uitstekende exit (blown diffuser?) en pakte de slipstream goed en Hamilton moest het laten gebeuren. De FI's hadden nog meer slipstream en kwamen Hamilton ook bijna voorbij.

Hamilton werd gewoon verslagen in de beste auto maar het kan natuurlijk niet dat er weer een Duitser de beste is dus moest het wel aan de auto liggen. Eerst werd de crisis bij FI en Williams gebruikt om te 'bewijzen' dat Ferrari de sterkste motor had, en toen FI zich weer herstelde waren het de 'trucjes'. Dat de man die met een subtopteam viervoudig wereldkampioen wist te worden terwijl Hamilton bij zijn topteam Button niet eens aankon en oud-wereldkampioen Raikkonen structureel op meer dan 3 tienden heeft weleens heel hard een bocht uit zou kunnen komen, harder dan Hamilton, dat is natuurlijk onmogelijk.

|:(
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:21:09 #40
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_182396747
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

We krijgen de Formule 1 tegenwoordig door een sterk gekleurde bril geserveerd, via de Verstappen en de Hamilton-fanclub, met een hele bittere en zure anti-Duitse saus die ver over datum is er overheen. Ik kijk daar langsheen, anderen zijn wat makkelijker beinvloedbaar.

In dat eerste heb je niet eens ongelijk, hoewel je dat wel wat eenzijdig ziet want de anti Verstappen lobby is er net zo goed als de fanclub. Niet onlogisch, want hij is nogal uitgesproken aanwezig en zoekt de randen op, dat roept ook tegenreacties op.
Echter in reactie daarop (denk ik?) doe jij precies hetzelfde maar dan als Vettel fanclub. Je bent zo selectief in het wegen de feiten en gebeurtenissen die meeweegt dat ik soms echt niet goed weet of je het er nu gewoon om doet of dat je echt zo denkt.

Maar goed, dit soort extremen in standpunten maken deze topics ook wel weer vermakelijk dus keep up the good work.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:22:50 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_182396805
Fine, Vettel is de beste
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:25:12 #42
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_182396872
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
De Force India's met de Mercedes motor ook. Vettel had gewoon weer eens een uitstekende exit (blown diffuser?) en pakte de slipstream goed en Hamilton moest het laten gebeuren.
Vorig jaar zagen we precies hetzelfde. Ik heb het voor het gemak even opgezocht.


Als je het hele seizoen bekijkt dan is het kolder om te zeggen dat de auto geen invloed heeft. Hamilton kon dit jaar niet eens dichterbij komen in de slipstream, Vettel bleef wegrijden. Verder is het wel opmerkelijk dat Vettel langzamer is nadat de FIA heeft ingegrepen op de auto.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_182397481
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 17:57 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niemand zegt ook dat Leclerc dan zijn auto ervoor moet gooien, maar echt van je lijn afgaan om iemand er voorbij te laten gaan is wat anders.
Dat deed max ook in 2015, leuk dat je wilt vechten met een veel snellere auto, maar wat heb je eraan als jij je banden oprookt, en die snellere auto gaat er toch wel langs, nu moet je met je veel mindere banden vechten met directe concurrenten. ...
pi_182397624
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bla

|:(
Ik reageer niet graag op je, maar je beseft dat je hier eigenlijk zegt dat vettel in china ook maar opzij had moeten gaan toen verstappen als een idioot binnendoor wou?

Want ja, het gaat ook om finishen.

En ohja, zelfs Villeneuve is het niet met je eens. Terwijl die sowieso alles tegen Max heeft.

[ Bericht 6% gewijzigd door mikieu op 08-10-2018 20:01:30 ]
pi_182397653
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:49 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Dat deed max ook in 2015, leuk dat je wilt vechten met een veel snellere auto, maar wat heb je eraan als jij je banden oprookt, en die snellere auto gaat er toch wel langs, nu moet je met je veel mindere banden vechten met directe concurrenten. ...
Wie heeft het over vechten? Ik heb het over van de racelijn afwijken om iemand voorbij te laten gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:58:57 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_182397762
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hier is het flimpje, voor de eerlijkheid:
Het screenshot is van 4 seconden. Je ziet duidelijk dat er een gat was en dat Vettel daar al lang en breed inzat toen Verstappen naar de apex stuurde. Dan is het dus geen race-incident maar het veroorzaken van een collision door Verstappen.

|:(
Vind het altijd moeilijk, het lijkt zinloos jou iets uit te leggen. Doe het toch omdat er genoeg andere domme mensen hier meelezen die er misschien wel wat van leren.

Dit screenshot is een mooi voorbeeld. Had Vettel hier nog controle over zijn auto dan stuurt hij iets meer naar links, daar ligt ruimte. Kijk je echter 100ms verder, vlak voor het contact daar is dan zie je dat het stuur van Vettel richting Max gaat. Hij stuurt daar niet bewust naartoe, hij heeft onderstuur. Hij kan niet anders, hij wil iets doen wat niet kan. Dat is de fout en wat betreft de anti-Duitse saus van jou, daarvoor moet je het commentaar bij RTL eens terugkijken. Die maakten hem keihard af, terwijl die zender Vettel adoreert zoals alleen jij dat kan en Ziggo dat bij Max doet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_182397808
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:21 schreef TAV74 het volgende:

[..]

In dat eerste heb je niet eens ongelijk, hoewel je dat wel wat eenzijdig ziet want de anti Verstappen lobby is er net zo goed als de fanclub. Niet onlogisch, want hij is nogal uitgesproken aanwezig en zoekt de randen op, dat roept ook tegenreacties op.
Echter in reactie daarop (denk ik?) doe jij precies hetzelfde maar dan als Vettel fanclub. Je bent zo selectief in het wegen de feiten en gebeurtenissen die meeweegt dat ik soms echt niet goed weet of je het er nu gewoon om doet of dat je echt zo denkt.
Het is niet zo dat de andere kant onderbelicht blijft als ik die niet aanroer. De anti-Verstappen lobby is zo goed als niet aanwezig, pas als hij Hamilton van de baan gaat beuken komt die er en komt die Nederland binnen. Het is dan ook geen toeval dat hij het op Vettel voorzien heeft. In de Nederlandse en Engelstalige media is het allemaal hetzelfde, bij de Engelsen wat meer Hamilton en bij de Nederlanders wat meer Verstappen.

Stemmingmakerij en eindeloze herhaling werkt gewoon, niet alleen in de F1. Conformisme ook, de meeste mensen denken dat het wel zo zal zijn als iedereen het zegt. Marketeers weten dat, het bewerken van journalisten is dan ook een substantieel deel van een serieus marketingbudget.

quote:
14s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:25 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Vorig jaar zagen we precies hetzelfde. Ik heb het voor het gemak even opgezocht.


Als je het hele seizoen bekijkt dan is het kolder om te zeggen dat de auto geen invloed heeft. Hamilton kon dit jaar niet eens dichterbij komen in de slipstream, Vettel bleef wegrijden.
Perez en Ocon konden ook dichterbij komen bij Hamilton. Niemand beweert dat de auto geen invloed heeft en niemand beweert dat de Ferrari-motor relatief niet sterker is geworden. Maar dat Vettel goed de slipstream pakt, en hem niet te vroeg vol in de wind zet maakt nog niet dat de Ferrari een betere motor heeft. . Feit is dat Mercedes schrok van Ferrari's Vettels snelheid op hun circuit. Spa gold als Mercedes circuit zoals Singapore als Ferrari circuit gold, maar in een jaar gebeurt er natuurlijk heel veel dus eigenlijk sloeg dat al nergens op. Ferrari heeft een wezenlijk andere auto dan vorig jaar.

quote:
Verder is het wel opmerkelijk dat Vettel langzamer is nadat de FIA heeft ingegrepen op de auto.
Ik vind het ook opmerkelijk dat Ferrari sinds Monza meer en grotere fouten is gaan maken en dat ze problemen hadden om de banden werkend te krijgen. Ik sluit het niet uit dat er iets niet helemaal eerlijk was aan het batterijsysteem, het is immers F1 en Mercedes had ook een sjoemeldiesel gemaakt. Maar het lijkt mij niet zo logisch, ten eerste zeggen topsnelheden heel weinig als je niet weet hoeveel vleugel er staat, als je de banden niet werkend krijgt is meer vleugel zetten niet zo heel raar. Bovendien lijkt mij zo'n lang recht stuk als op Spa vooral een kwestie van top end power en dus niet van de batterij, terwijl niemand beweert dat Ocon en Perez daar ook een dubbele batterij hadden.

quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:54 schreef mikieu het volgende:

[..]

Ik reageer niet graag op je, maar je beseft dat je hier eigenlijk zegt dat vettel in china ook maar opzij had moeten gaan toen verstappen als een idioot binnendoor wou?

Want ja, het gaat ook om finishen.
Als dit het niveau van je reacties is dan heb ik ook liever dat je helemaal niet op mij reageert. Verstappen wilde immers als een idioot binnendoor, en gooide hier als een iets minder grote idioot de deur dicht. Hij heeft al heel vaak de mazzel gehad dat hij doorkon, maar op die manier ga je echt geen titel winnen als je niet aldoor van pole weg kan rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182397835
Nee dat zie je verkeerd. Zelfs de Duitse media moet eigenlijk niets van Vettel hebben in Weltschmerzland.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182398419
*niet doen* Jos doet weer huilie huilie over de FIA bij Peptalk.

[ Bericht 14% gewijzigd door zoem op 08-10-2018 21:35:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')