Nee. Waarom willen mensen zo graag beide? Stop met werken als je een kind wilt! En als je dan geen kind kunt veroorloven, helaas. Maar laat niet de opvoeding van jouw kind aan anderen over.quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De stompzinnigheid druipt echt van deze post af.. _!!!!!!
Je maakt jezelf compleet belachelijk. Verder is het totaal offtopic, het gaat hier om het ongeluk en wat deze kinderen en volwassene is overkomen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 14:02 schreef Krollie het volgende:
[..]
Nee. Waarom willen mensen zo graag beide? Stop met werken als je een kind wilt! En als je dan geen kind kunt veroorloven, helaas. Maar laat niet de opvoeding van jouw kind aan anderen over.
Beste man? Ik krijg steeds meer de indruk dat deze man alleen opkomt voor zijn eigen bedrijf en geld. Nederigheid en diepe schaamte zou wel op zijn plaats gezien de ellende die zijn voertuig heeft veroorzaakt.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 13:47 schreef Speekselklier het volgende:
Ik vrees dat de beste man al failliet is voordat de uitspraak is gedaan.
vind je het erg dat ik niet altijd weet wie wanneer wat heeft geschreven?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Beste man? Ik krijg steeds meer de indruk dat deze man alleen opkomt voor zijn eigen bedrijf en geld. Nederigheid en diepe schaamte zou wel op zijn plaats gezien de ellende die zijn voertuig heeft veroorzaakt.
Stuk wat ik geplaatst heb niet gelezen?
Engeltje op je schouder!quote:Op woensdag 3 oktober 2018 14:28 schreef maan_man het volgende:
Moet aan mijn jeugd denken. Met een vriend afgesproken om tot een bepaalde paal te sprinten op de fiets, daarna zouden wij tijdig remmen voor een drukke weg.
Op het moment dat ik na de sprint met mijn achteruittraprem tot stilstand wilde komen, vloog mijn ketting eraf. Ik weet nu hoe, maar de vrachtwagen van links en de auto van rechts raakte mij niet, waarna ik aan de overkant van weg tegen een huis tot stilstand kwam.
Op dat moment was het net zo overtrokken geweest om alle terugtrapremmen te verbieden, zoals nu bij de Stint.
Serieus? Is slechts enkele posts geleden, beetje moeite doen kan geen kwaad af en toe. Belangrijke argumentatie in de discussie ...quote:Op woensdag 3 oktober 2018 14:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
vind je het erg dat ik niet altijd weet wie wanneer wat heeft geschreven?
Dat is gewoon een kwestie van slecht onderhoud, misschien is een apk voor fietsen wel op z'n plaats voor zulke onverantwoordelijke gebruikers.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 14:28 schreef maan_man het volgende:
Moet aan mijn jeugd denken. Met een vriend afgesproken om tot een bepaalde paal te sprinten op de fiets, daarna zouden wij tijdig remmen voor een drukke weg.
Op het moment dat ik na de sprint met mijn achteruittraprem tot stilstand wilde komen, vloog mijn ketting eraf. Ik weet nu hoe, maar de vrachtwagen van links en de auto van rechts raakte mij niet, waarna ik aan de overkant van weg tegen een huis tot stilstand kwam.
Op dat moment was het net zo overtrokken geweest om alle terugtrapremmen te verbieden, zoals nu bij de Stint.
Dat je uberhaupt op zo'n kulvergelijking reageert...quote:Op woensdag 3 oktober 2018 17:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat is gewoon een kwestie van slecht onderhoud, misschien is een apk voor fietsen wel op z'n plaats voor zulke onverantwoordelijke gebruikers.
En sprintjes trekken doe je maar op een circuit, lijkt mij een goed idee voor verplichte fietslessen.
Dat was toch een kinderdagverblijf in Almere, die dat deed?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 13:29 schreef Nober het volgende:
Stint sleept ministerie voor de rechter
OSS - Stint, maker van de omstreden elektrische bolderkarren, sleept minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) voor de rechter vanwege het aangekondigde verbod op het vervoersmiddel. Volgens Stint is het ingrijpende besluit van maandag ongefundeerd.
Stint heeft het ministerie en de ILT al laten weten een 'voorlopige voorziening' aan te vragen, om het besluit van de minister aan te vechten. Dat is een soort kort geding. Verwacht wordt dat dit begin volgende week dient.
https://www.bd.nl/binnenl(...)de-rechter~ad86a9fa/
Ook ja....quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat was toch een kinderdagverblijf in Almere, die dat deed?
Telegraafquote:Kinderdagverblijf spant kort geding aan tegen minister om Stint-verbod
Almere - Kinderdagverblijf ’Het Kinderstraatje’ in Almere sleept minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat voor de rechter vanwege het Stint-verbod. Volgens jurist Werner van Bentem is het besluit om alle Stints van de weg te weren ’te kort door de bocht’.
„Er is onvoldoende onderzoek gedaan om zeker te weten dat dit probleem ook op andere Stints van toepassing is”, zegt Van Bentem. „Als een vliegtuig een stuk schroefje heeft, doe je er toch alles aan om dat schroefje te vervangen, in plaats van alle vliegtuigen op de grond te houden? Mijn indruk is dat de minister een zondebok zoekt, als reactie op het tragische treinongeluk in Oss. Maar daarmee draai je de dramatische gebeurtenis niet terug.”
Belangen van gebruikers genegeerd
Er is volgens de jurist geen rekening gehouden met de belangen van de Stint-gebruikers. Want de eigenaresse van kinderdagverblijf ’Het Kinderstraatje’ Mies van Zundert heeft geen rijbewijs en moet daarom ander vervoer regelen, wat extra kosten met zich meebrengt. „Want anders zou je de kinderen moeten laten lopen. Maar dat levert weer gevaarlijke situaties op. Stel dat een kind de weg op schiet, dan is de gastouder gewoon verantwoordelijk”, stelt Van Bentem.
Volgens hem is de minister in korte tijd snel van mening veranderd. Een dag na de ramp op 20 september, waarbij vier kinderen om het leven kwamen, schreef Van Nieuwenhuizen nog in een brief aan de Tweede Kamer dat ze geen aanleiding zag voor een Stint-verbod.
Maandag bleek dat anders te liggen. Het ministerie van Infrastructuur besloot de Stint tot nader order langs de kant te zetten na voorlopig onderzoek van de ILT, het NFI en de politie naar de elektrische bolderkar. Uit dat eerste onderzoek blijkt dat de kar waar tien kinderen in kunnen door een kabelbreuk op hol kan slaan en dat het lastig is om hem dan tot stilstand te brengen. Ook zou het motorvermogen zijn verhoogd zonder overleg met het ministerie.
Mocht achteraf blijken dat de genoemde gebreken in het onderzoeksrapport representatief zijn, dan legt Van Bentem de verantwoordelijkheid bij de Stint-fabrikant. „Die had destijds de productiefouten, zoals de gebrekkige 0-kabel, moeten opmerken. Ook had het voertuig dan nooit toegestaan mogen worden op de openbare weg.”
Hij pleit in dat geval voor een schadevergoeding, vanwege de extra kosten voor kinderdagverblijven. „Òf de minister òf de fabrikant is aansprakelijk, zoveel is duidelijk.” Maar Van Bentem eist nu vooral dat het Stint-verbod onmiddellijk herroepen wordt, in ieder geval totdat er meer onderzoek gedaan is.
Het kan nog enkele dagen tot weken duren voordat het kort geding bij de voorzieningenrechter Midden-Nederland dient. Het ministerie geeft aan nog geen bericht van de rechter te hebben ontvangen.
Stint zelf niet naar rechter
Eerder op woensdag ging het nieuws dat Stint zelf de minister voor de rechter sleept om het verbod te bestrijden. Dat klopt niet, zegt Stint-directeur Edwin Renzen tegen De Telegraaf. Het bedrijf wil graag met het ministerie om tafel en heeft geen rechtszaak aangespannen. Er is contact met het ministerie om meer informatie te krijgen, zegt hij. ,,Er is niks aangevraagd bij de rechtbank. Natuurlijk kijken we ernaar, maar in eerste instantie willen we het oplossen door te praten. Vechten is voor ons geen strategie. Wat hebben we eraan om de minister tegen ons in het harnas te jagen?’’
Renzen zei de afgelopen dagen wel dat hij het verbod niet begreep. Zijn bedrijf probeerde de problemen met de kabels na te bootsen, maar ‘heeft die niet waargenomen’. ,,We kregen geen inzage in het precieze onderzoek wat het ILT heeft gedaan, waardoor we het niet verder konden onderzoeken’’, aldus Renzen. Volgens hem heeft de RDW, de instantie die bepaalde of de Stint de weg op mocht in 2011, niet naar de mogelijkheid van een kabelbreuk gekeken.
Ook is in het achtjarig bestaan van de Stint nog nooit sprake geweest van dat probleem, zegt hij. Om die reden weigerde hij dan ook zelf over te gaan tot een terugroepactie. ,,We hebben meer informatie gegeven aan de ILT, en ik heb niet het gevoel dat ze die informatie hebben meegenomen. Ze baseren zich op een theoretisch probleem.’’
Dat het motorvermogen is verhoogd, klopt wel, zegt Renzen. Aangezien hij binnen de grenzen bleef van wat mag met een ‘bijzondere bromfiets’, heeft Stint dat niet gemeld.
Wat kan er nou gebeuren.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:41 schreef machtpen het volgende:
Mies heeft geen eens een rijbewijs maar mag wel met 10 kinderen in de stint op de openbare weg komen. Het is de hoogste tijd dat dit gaat veranderen.
Op zich wel terecht dat er kritisch gekeken wordt naar een ingrijpend besluit van het ministerie. Het zou niet het eerste keer zijn dat een ministerie een besluit om politieke of imagoredenen neemt, om maar proactief over te komen. Zeker bij een zaak die zo in de media is. Als het besluit op gegronde redenen is gebaseerd, zal een rechter tot die zelfde conclusie komen.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook ja....
[..]
Telegraaf
Een kinderdagverblijf met de technische kennis van een pinda gaat ook even een duit in het zakje doen hoor...
Puur op basis van feiten en technische redenen, heeft de overheid de beslissing genomen om de Stint niet op de openbare weg toe te laten. Daar hoef je geen hoor-wederhoor toe te passen enkel verheldering als bepaalde tekeningen/designkeuzes niet helder zijn in dat onderzoek. We hebben het hier niet over een rechstzaak maar gewoon een technisch onderzoek.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:29 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Op zich wel terecht dat er kritisch gekeken wordt naar een ingrijpend besluit van het ministerie. Het zou niet het eerste keer zijn dat een ministerie een besluit om politieke of imagoredenen neemt, om maar proactief over te komen. Zeker bij een zaak die zo in de media is. Als het besluit op gegronde redenen is gebaseerd, zal een rechter tot die zelfde conclusie komen.
Dat het er ook op lijkt dat er geen hoor-wederhoor met de fabrikant heeft plaatsgevonden, is ook raar.
Hier ben ik het wel mee eens. Dit heeft overigens weinig te maken met (het onderzoek naar) de oorzaak van het ongeluk. Als op basis van een gedegen onderzoek blijkt dat de hele voertuig serie niet aan de type "goedkeuring"* voldoet, moet deze van de weg worden gehaald.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Puur op basis van feiten en technische redenen, heeft de overheid de beslissing genomen om de Stint niet op de openbare weg toe te laten. Daar hoef je geen hoor-wederhoor toe te passen enkel verheldering als bepaalde tekeningen/designkeuzes niet helder zijn in dat onderzoek. We hebben het hier niet over een rechstzaak maar gewoon een technisch onderzoek.
De fabrikant heeft zijn design aangepast zodanig drastisch dat die Stint eigenlijk opnieuw door de keuring zou moeten. Dat is nagelaten, waardoor ik eigenlijk de overheid in deze niet zo verantwoordelijk vind voor dit drama. Hoofdverantwoordelijke is de producent van de Sint.
Waar blijkt dat uit? Want volgens dat bericht op RTL was dat geen onderdeel van de keuring(seisen).quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Puur op basis van feiten en technische redenen, heeft de overheid de beslissing genomen om de Stint niet op de openbare weg toe te laten. Daar hoef je geen hoor-wederhoor toe te passen enkel verheldering als bepaalde tekeningen/designkeuzes niet helder zijn in dat onderzoek. We hebben het hier niet over een rechstzaak maar gewoon een technisch onderzoek.
De fabrikant heeft zijn design aangepast zodanig drastisch dat die Stint eigenlijk opnieuw door de keuring zou moeten. Dat is nagelaten, waardoor ik eigenlijk de overheid in deze niet zo verantwoordelijk vind voor dit drama. Hoofdverantwoordelijke is de producent van de Sint.
Vermogenstoename van 50% zonder technische wijziging in de constructie of remmerij?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Want volgens dat bericht op RTL was dat geen onderdeel van de keuring(seisen).
Bedoel je die column? Die is geschreven door een persoon die geen verstand van zaken heeft van techniek.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:02 schreef Physsic het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Want volgens dat bericht op RTL was dat geen onderdeel van de keuring(seisen).
Ja, ik weet dat (de informatie uit) die column niet per se betrouwbaar is, vandaar de vraag waar uit blijkt dat de Stint na die wijziging wel opnieuw gekeurd diende te worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Bedoel je die column? Die is geschreven door een persoon die geen verstand van zaken heeft van techniek.
Bij een ander type motor en let wel (!) weghalen van een noodknop, is je design van het apparaat zodanig veranderd dat het wel logisch is dit eerst te laten keuren voordat je nieuwe Stint-versie de weg opgestuurd wordt.
Hoe bepaal je of er gedegen onderzoek heeft plaatsgevonden? Niet eens de fabrikant heeft het onderzoek mogen inzien.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 21:35 schreef Falco het volgende:
[..]
Puur op basis van feiten en technische redenen, heeft de overheid de beslissing genomen om de Stint niet op de openbare weg toe te laten. Daar hoef je geen hoor-wederhoor toe te passen enkel verheldering als bepaalde tekeningen/designkeuzes niet helder zijn in dat onderzoek. We hebben het hier niet over een rechstzaak maar gewoon een technisch onderzoek.
https://nos.nl/artikel/22(...)iets-bijzonders.htmlquote:Verongelukte Stint vier keer gerepareerd, volgens fabrikant 'niets bijzonders'
De Stint die in Oss werd aangereden door een trein, is in ongeveer anderhalf jaar tijd vier keer gerepareerd. De fabrikant van de elektrische bakfiets bevestigt dat na berichtgeving van De Telegraaf. Het bedrijf zegt dat dit geen opvallende reparaties waren en ziet geen verband met het ongeluk.
Het voertuig was sinds de zomer van vorig jaar in gebruik, zegt de fabrikant Stint Urban Mobility. Sindsdien werd de accu drie keer vervangen. De batterijen gingen steeds opnieuw kapot vanwege een productiefout. Daarnaast werd ook de gashendel gerepareerd. "Dat ging om iets kleins. Een veertje of zo", zegt het bedrijf.
Het bedrijf zegt dat Stints geregeld gerepareerd worden, al is vier keer in anderhalf jaar vaker dan gemiddeld. "We denken echter niet dat dit met het ongeluk te maken heeft", zegt de woordvoerder. "De Stint staat bekend als betrouwbaar. Scooters hebben ook geregeld technische mankementen."
Bij de aanrijding kwamen eind vorige maand vier kinderen om het leven. Een kind en de begeleidster die de Stint bestuurde, raakten zwaargewond. Uit het onderzoek van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) naar het ongeluk, kwamen twijfels naar voren over de constructie van de elektrische bakfiets.
Minister Van Nieuwenhuizen besloot de Stint daarop voorlopig te verbieden. De fabrikant vindt het verbod te voorbarig en wil met het ministerie om tafel.
Model niet onderzocht
De inspectie heeft de Stint die in Oss in botsing kwam met een trein nog niet onderzocht. De elektrische bakfiets staat nog voor onderzoek bij het Nederlands Forensisch Instituut. Wel heeft de ILT alle gegevens over onderhoudsbeurten en reparaties ontvangen. Het onderzoek is nog in volle gang.
Na de eerste fase van het onderzoek naar het ongeluk rezen bij de inspectie twijfels over de technische constructie van de Stint. Volgens de ILT kan een van de stroomkabels loslaten door oververhitting of als de gasveer afbreekt. Omdat de handrem niet krachtig genoeg is, is het in die gevallen onmogelijk op tijd af te remmen, aldus de ILT.
Technische kennis kun je kopen. Net als je financieel advies kunt inwinnen en juridische kennis kan kopen in de vorm van een gespecialiseerd advocaat. En het zou me niets verbazen als die technische kennis afkomstig zal zijn van Stint en die advocaat dus in direct contact staat met Stint. Die zal ongetwijfeld een en ander onderbouwen voor de rechter.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 18:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook ja....
[..]
Telegraaf
Een kinderdagverblijf met de technische kennis van een pinda gaat ook even een duit in het zakje doen hoor...
“iets met een veertje of zo”. Werd dat eerder niet als een defect genoemd?quote:Op woensdag 3 oktober 2018 22:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/22(...)iets-bijzonders.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |