Spike Lee.quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Blackkklansman
[ afbeelding ]
Vermakelijke spike jonze film, natuurlijk erg politiek geladen. Het verhaalt over een afro-amerikaan die infiltreert in de KKK via de telefoon, zijn joodse collega moet het veldwerk doen. Het levert wel wat grappige situaties op maar niet over the top grappen en grollen gelukkig. Het indrukwekkendste zijn eigenlijk de montages van huidig materiaal in de film. Het is weer eens een voorbeeld van hoe racisme ingebed zit in de amerikaanse cultuur, maar ook wat voor haat dat teweeg brengt aan de andere kant.
quote:
Oeh dan toch nog maar keer kijken, had 'm al eens in m'n bezit in bagger kwaliteit, maar blijkbaar moet je hier dus echt even voor gaan zitten in goede kwaliteit!quote:Op maandag 28 januari 2019 03:13 schreef Lyzio_NL het volgende:
Bad Times at the El Royale (2018)
Tarantino-ish Thriller
8/10
It is better to steal something good than invent something bad. That's the vibe Bad Times at the El Royale gives. From the moment the movie starts up until the very end this movie breathes, lives and feels Tarantino-ish. The narrow decor, which is The El Royale, the captivating characters and the neverending suspense and twists: it feels all very 'seen this before', but in a magnificent way.
The art- and camerwork is sublime. The transissions between scenes is simply extraordinary. The setting and tone are both welcoming and very unsettling at the same time. The timeline is as to be expected with minor flashbacks and from different characters. But not too bad.
The cast, with Jeff Bridges as a highlight, is very well put together. A special sidenote I would like to make is for Lewis Pullman who plays the character of Miles Miller. I was amazed by his acting and the way he pulls off this perhaps kinda dull character. Very well done.
This movie is a must see. I don't see it competing for any (major) Oscars. Perhaps for cinematography. But this movie is overall more, much more, than amusing.
Je moet je gewoon mee laten nemen door deze film. Het geluid en soundtrack is overigens van een geweldig niveau! Op Spotify heb je een hele playlist van de film.quote:Op maandag 28 januari 2019 11:41 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Oeh dan toch nog maar keer kijken, had 'm al eens in m'n bezit in bagger kwaliteit, maar blijkbaar moet je hier dus echt even voor gaan zitten in goede kwaliteit!
Nog nooit van deze director of zijn genre gehoord. Maar klinkt erg aanlokkelijk. Aanrader dus?quote:Op maandag 4 februari 2019 10:04 schreef Ang3l het volgende:
Och verrek, hierboven staat ie ook
[ afbeelding ]
The road to hell is paved with LSD.
Een film van Gaspar Noe, dan weet je natuurlijk al dat t geen gezellige romkom gaat worden. Nee, dit wordt duister en rauw, de krochten van de hel en menselijke natuur niet schuwend. Voor mij m'n derde Noe-film, waar ik Irriversible meerdere malen heb gezien en Enter the Void echt nooit nooit meer.
Combineer de gebruikelijke Noe-gruwelen met schitterende dans-scenes, briljante lange camera shots en een heerlijke 90's duistere club-soundtrack en je krijgt deze film. Een plot? Neuh niet echt. Goede dialogen? Nope. Plotgaten of iig domme acties? Abosluut. Maar bij Noe gaat t meer om een gevoel dat losgemaakt wordt, en het gebouw en de beelden grepen me echt wel naar de keel. Erg beklemmend.
Dat voor mij de bioscoop ervaring daarna verder ging in hetzelfde pand met de opening van een nieuwe club met techno, maakte het allemaal nog spannenderGeen sangria aanwezig. Gelukkig.
IMDb: 7.6/10
Ik: 8/10
Ik vond het een twijfelachtige poging van Netflix om op dit genre iets voort te borduren. Het is me dan ook nog altijd een raadsel hoe ze Sandra Bullock zo gek hebben gekregen voor deze rol. Overigens een meer dan klote einde.quote:Op woensdag 30 januari 2019 00:09 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Bird Box (2018)
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Drama / Sciencefiction
123 minuten
geregisseerd door Susanne Bier
met Sandra Bullock, Trevante Rhodes en John Malkovich
In de nasleep van een wereldwijde dreiging van onbekende oorsprong moet Malorie de kracht vinden om haar kinderen veilig te kunnen stellen. Ze vlucht met ze weg via een verraderlijke rivier, op zoek naar een veilig onderkomen. Vanwege dodelijke onzichtbare krachten moeten ze hun weg blind vervolgen.
Goede film. Een goed verhaal en een goede uitwerking. Meteen in het begin word je ingeleid in het verhaal. De film wisselt zich af met een paar flash forwards en flashbacks. De film blijft min of meer tot het einde mysterieus wat ook de spanning erin houdt..En Sandra Bullock is altijd een +1
IMDB 6.7/10
Ik 7;5/10
Ja, maar het zijn wel hate it or love it films.quote:Op dinsdag 5 februari 2019 00:24 schreef Lyzio_NL het volgende:
[..]
Nog nooit van deze director of zijn genre gehoord. Maar klinkt erg aanlokkelijk. Aanrader dus?
Oeh betere cijfers dan Love, die vond ik al met vlagen geniaal.quote:Op zaterdag 9 februari 2019 13:20 schreef Funzel het volgende:
Eergisteren Climax gezien, die nieuwe van Gaspar Noé. Zo, dat is wel een trip zeg. Begint nog vrij rustig (al is die dans scene wel echt heel fraai), maar naarmate die dansers door hebben wat er gebeurd veranderd het we echt in een heerlijke, duistere trip. Visueel echt heel fraai gedaan, met het camerawerk ook. De opzwepende techno en house beats voegen ook echt wat toe. Echt een adrenaline rush wel het laatste stuk, hoe duister ook.
8.3/10
God wat een guilty pleasure is deze filmquote:Op maandag 11 februari 2019 15:35 schreef flipsen het volgende:
Ok, ik heb een guilty pleasure, ik hou wel van chick-flics... Dus gisteravond op zoek naar eenvoudig vermaak op Netflix kwam ik deze tegen:
[ afbeelding ]
Diaz is altijd leuk natuurlijk (dacht ik tot gisteravond), Christina Applegate is erg leuk in deze film en Selma Blair ken ik eigenlijk alleen uit Cruel Intentions en kan kennelijk alleen maar dezelfde soort gezichten trekken.
Bueno, de plot van de film zelf hoef ik hier niet te gaan vertellen, want ik ga niemand aanraden deze miskleun te bekijken. Dat imdb er nog een 5 uit weet te persen is een godswonder, want het is echt een draak. Overslaan dus, mocht je hem nog nooit gezien hebben (is al een ouwetje).
IMDB: 5,1 (onbegrijpelijk)
Me: 2-
Ok, dát stukje was even grappig. Net als natuurlijk de scene in de auto met de motorrijder. Ik kende deze scene trouwens al, ooit eens ergens gezien kennelijk, terwijl ik de film zelf nooit eerder heb gezien.quote:Op maandag 11 februari 2019 15:36 schreef Ang3l het volgende:
[..]
God wat een guilty pleasure is deze film
We quoten 'm in de vriendengroep nog geregeld.
"Do we have time for a movie montage? We ALWAYS have time for a movie montage!"
Moet je de eerdere waikiki ofzo (regisseur) films ook ff kijken. Die met de vampiers is ook briljantquote:Op maandag 11 februari 2019 11:33 schreef Gehenna het volgende:
Hunt for the Wilderpeople - 2016
[ afbeelding ]
Een avontuurlijke komedie drama. Over wees en probleemkind Ricky dat na een flinke geschiedenis terecht komt bij z'n nieuwe gezin. Bella en Hector wonen op een boerderij vlakbij een groot natuurgebied. Bella blijkt enorm positief in het leven te staan, en ziet enkel het goede van mensen in, het duurt dan ook niet lang tot de recalcitrante Ricky zich behoorlijk thuis voelt. Hector is precies het tegenovergestelde, een norse vent die eigenlijk niets van Ricky moet hebben (het nemen van een pleegkind was dan ook het idee van Bella).
Nouja je raadt het al (ik wel tenminste) op een of andere manier (ik ga verder niets spoilen) moeten Ricky en Hector een flinke tijd met elkaar optrekken in dat natuurgebied tijdens een groot avontuur.
De film heeft een unieke manier van vertellen, die ik enorm waardeerde. Op momenten meeslepend emotioneel, maar ook genoeg stukken waarop ik hardop moest lachen (en dat gebeurt niet vaak bij films).
Alles speelt zich af in een soort modern semi-realistische sprookjes-wereld (ik moest denken aan films als Matilda, maar dan een stuk volwassener en met meer 'swag'). Kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen is, maar ik vond zelf erg tof en verfrissend.
imdb: 7.9
ik: 8
Eensquote:Op woensdag 13 februari 2019 14:59 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Moet je de eerdere waikiki ofzo (regisseur) films ook ff kijken. Die met de vampiers is ook briljant
Even opgezocht, klinkt ook erg tof, ga ik onthoudenquote:Op woensdag 13 februari 2019 14:59 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Moet je de eerdere waikiki ofzo (regisseur) films ook ff kijken. Die met de vampiers is ook briljant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |