quote:Heer & Meester de Film is een Nederlands tv-drama uit 2018 met in de hoofdrol Daan Schuurmans. De film is het langverwachte slot van de misdaadserie Heer & Meester, die op NPO 1 bij Omroep MAX te zien was.
In de tv-film wordt privédetective Valentijn Rixtus Bentinck geconfronteerd met zijn verleden. De serie draaide om de zoektocht van hij naar zijn achtergrond en afkomst. Naast Schuurmans zijn ook Sophie van Winden, Hubert Fermin en Robert de Hoog te zien in de film.
Van Heer en Meester verschenen twee seizoenen van ieder tien afleveringen. De reeksen werden in het voorjaar van 2014 en 2016 uitgezonden. De uitzendingen trokken gemiddeld meer dan een miljoen kijkers. Bron
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Bitchfight aan het Engelse hof. Colman schittert als de koningin, Weisz en Stone zijn uiterst vermakelijk, de machtspelletjes zijn leuk om te zien, mannen zijn maar zwak vlees, maar wat ik het leukste vond waren de dansmoves. Grappig gevonden. En aan het eind vraag je je af wie nou eigelijk gewonnen heeft.quote:Het begin van de 18e eeuw, Engeland is in oorlog met Frankrijk. Desondanks beleven eendenraces en het eten van ananas hun hoogtijdagen. De broze koningin Anne (Olivia Colman) zit op de troon. Haar goede vriendin Lady Sarah (Rachel Weisz) regeert in haar plaats over het land en draagt tegelijkertijd zorg voor Anne’s slechte gezondheid en haar woedeuitbarstingen. Als de nieuwe dienares Abigail (Emma Stone) arriveert, raakt Sarah onder de indruk van haar charme. Wanneer Sarah, Abigail onder haar vleugels neemt, ziet Abigail een kans om weer terug te keren in de aristocratische kringen. Als oorlogspoltiek Sarah compleet in beslag neemt, ontfermt Abigail zich over de koningin. Hun ontluikende vriendschap geeft haar de mogelijkheid om haar ambities waar te maken, en daar laat ze geen vrouw, man, politiek of konijn tussenkomen.
Au, m'n scheenquote:Op donderdag 10 januari 2019 02:45 schreef flipsen het volgende:
Nog maar eentje meegepikt, die al tijden op de "to watch" lijst stond::
[ afbeelding ]
Ik ga vast tegen een heleboel schenen aanschoppen hier en de artyfarty filmkenners zullen me wel affikken, maareh... ik vond het he-le-maal nietsBizar eigenlijk, had ik niet verwacht
IMDB: 8,3
Me: 5
Herkenbaar. Vond het ook niet zo veel.quote:Op donderdag 10 januari 2019 02:45 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga vast tegen een heleboel schenen aanschoppen hier en de artyfarty filmkenners zullen me wel affikken, maareh... ik vond het he-le-maal nietsBizar eigenlijk, had ik niet verwacht
Is denk ik ook tijdsgeest, hoe vaak die kabouter verhaallijn al niet nagedaan is, hoe dood de muziek van Yann Tierssen inmiddels gedraaid is, ik denk dat de film niet zo goed gerijpt is. Toentertijd was het een nogal frisse film.quote:Op donderdag 10 januari 2019 02:45 schreef flipsen het volgende:
[ afbeelding ]
Aardige documentaire, waarbij je uiteraard een keer een traan zal laten. Het heeft alleen één probleem: 6 honden en hun eigenaren worden gevolgd en dat zijn er net een paar te veel. Dat je voor verschillende ziektes / handicaps een hulphond kunt gebruiken, was misschien de boodschap, maar dat maakt dat je niet bij iedereen de diepte in kunt. Dat had van mij als kijker juist wel wat meer gemogen en dan maar wat minder honden en eigenaars in beeld.quote:“Zonder Mister zouden we nu waarschijnlijk niet meer samen zijn.’’ Patricia heeft het over de hond die haar man ‘s nachts wakker maakt als zijn nachtmerries hem terug brengen naar de oorlog in Afghanistan. Dankzij Mister houdt het huwelijk van veteraan Trevor en Patricia stand en kan hij weer vader zijn voor zijn kinderen.
In Buddy vertelt Heddy Honigmann het verhaal van zes bijzondere honden die onmisbaar zijn voor hun eigenaars. Ze zijn speciaal opgeleid om hen te helpen in het leven dat niet altijd makkelijk is. Dankzij de ongelooflijke vaardigheden van hun honden zijn zij echter zo onafhankelijk als mogelijk. Hulphond Kaiko helpt Erna bijvoorbeeld met uitkleden en keert haar ’s nachts om in haar bed, omdat ze daar zelf niet de kracht voor heeft. Utah is een onvoorwaardelijke vriend voor de autistische jongen Zeb. Ze wijst hem nooit af, zoals de kinderen in de buurt wel hebben gedaan. Hans vertrouwt volledig op zijn grote liefde, geleidehond Missy. En de rebelse Annebel gaat nergens heen zonder Kay, haar kameraad en ‘verpleger’ die over haar waakt als de pijn overweldigend wordt. Makker is al met pensioen. Jarenlang bracht hij de blinde, koppige Edith overal naartoe. Nu zijn ze allebei oud, maar nog steeds onafscheidelijk.
Buddy is een ode aan de vechtlust van de hoofdpersonen en een liefdesportret van de diepe band tussen mens en hond.
Nederlandse film begrijp ik, die zal hier wel niet draaienquote:Op dinsdag 15 januari 2019 13:51 schreef UIO_AMS het volgende:
Buddy
[ afbeelding ]
[..]
Aardige documentaire, waarbij je uiteraard een keer een traan zal laten. Het heeft alleen één probleem: 6 honden en hun eigenaren worden gevolgd en dat zijn er net een paar te veel. Dat je voor verschillende ziektes / handicaps een hulphond kunt gebruiken, was misschien de boodschap, maar dat maakt dat je niet bij iedereen de diepte in kunt. Dat had van mij als kijker juist wel wat meer gemogen en dan maar wat minder honden en eigenaars in beeld.
IMDB: 6,6/10
Ik: 7,3/10
De 6,6 van IMDB vind ik wel erg laag, maar die is ook maar gebasseerd op 14 reviews.
Vreselijke Oscar-trekker..quote:Op dinsdag 15 januari 2019 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Blackkklansman
[ afbeelding ]
Vermakelijke spike jonze film, natuurlijk erg politiek geladen. Het verhaalt over een afro-amerikaan die infiltreert in de KKK via de telefoon, zijn joodse collega moet het veldwerk doen. Het levert wel wat grappige situaties op maar niet over the top grappen en grollen gelukkig. Het indrukwekkendste zijn eigenlijk de montages van huidig materiaal in de film. Het is weer eens een voorbeeld van hoe racisme ingebed zit in de amerikaanse cultuur, maar ook wat voor haat dat teweeg brengt aan de andere kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |