abonnement Unibet Coolblue
pi_182159682
Hier weer verder met alle kleuter- tot puberperikelen.

Tafeltests, judotoernooien en broodjes knakworst, schoolfoto's... of niet...

Waar de jongsten net de basisschool binnen wandelen en de oudsten alweer de deur uitgaan :o
pi_182159694
Laatste posts:

quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:51 schreef Susie het volgende:

[..]

Gelukkig is hij enthousiast ^O^

Ik zie ook zoveel leuke kinderboeken, vandaag ook weer (die van die boomhut en dan heb je nog zo'n leuke serie waar ik nu niet op kom natuurlijk edit; Dagboek van een Muts?), dat ik mij echt moest inhouden. Kan ze ook nog helemaal niet lezen, maar ik vind het leuk :D Ik hoop dus op een boekenwurm ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zijn wel populaire series ja :D. Staan in de schoolbieb nooit lang in de kast.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 08:39 schreef kaatjejannie het volgende:
Mijn oudste verslindt boeken. De boomhut is idd erg favoriet. Pas ook bij het toneelstuk geweest. was ook geweldig! Ze heeft nu mijn oude e-reader. Ze leest nu harry potter.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 09:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Mijn jongste leest alles wat los en vast zit.. Maar die series eigenlijk weer niet. Het liefst toch ook wel weetjes-boeken..
Hij begint volgende week ook bij een externe plusklas omdat hij best hard gaat. Ik hoop dat ze daar zijn denken kunnen voeren, want thuis is het soms ook even zoeken.. Het zijn wel leuke gesprekken en gedachte-experimenten, zoals over de platlanders (http://www.eithward.nl/page20.html).

De oudste leest die series ook niet veel, eigenlijk het liefst de donald duck. In de schoolbieb hebben we ze nu in het Engels staan. En nu leest hij die series opeens wel.. Big Nate, x-storey treehouse en the Whimpy kid. En gisteren zat ik in de bieb en haalde hij the chocolate factory van Roald Dahl.. Geen idee waar die voorkeur voor Engelse boeken vandaan komt, maar het lijkt me geen slechte ontwikkeling ;)
pi_182159790
Lezen O+
Bij mij wordt alles verslonden. Heb zoveel Nederlandse boeken meegenomen hierheen. En gelukkig engelse boeken goed te koop hier.

Ik heb van een vriendin 60 van die Donald Duck pockets gekregen. Worden stuk gelezen.

Mijn oudste las net Twilight uit. Heb dat zelf nooit gelezen en bedacht me dat ik eens moet bekijken hoe geschikt boek 2 is voor een meisje van 11...
Met een meidenkwartet
pi_182160055
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 10:00 schreef Cathmar het volgende:
Lezen O+
Bij mij wordt alles verslonden. Heb zoveel Nederlandse boeken meegenomen hierheen. En gelukkig engelse boeken goed te koop hier.

Ik heb van een vriendin 60 van die Donald Duck pockets gekregen. Worden stuk gelezen.

Mijn oudste las net Twilight uit. Heb dat zelf nooit gelezen en bedacht me dat ik eens moet bekijken hoe geschikt boek 2 is voor een meisje van 11...
Ik zoek die boeken voor de schoolbieb altijd op de website van de stads-bieb op (ik zoek/koop de boeken voor de schoolbieb).. De twilight serie staat bij D (15-18 jarigen).. Maar in de officiele referentie geeft bij boek 1 12+ aan, bij boek 2 13+ en boek 3 14+. Het ligt echt aan je kind. Mijn oudste van 11 kan ook een hoop hebben en leest ook wel D boeken. Maar in de schoolbieb heb je ook jongere kinderen, dus die twilight staat er bewust niet in ;)

Officiele tekst van bieb
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182160989
Thanks DF!
Het is ook niet makkelijk nu om iets te vinden dat goed aansluit bij haar. Als ik het zo inschat kan boek 2 wel. Maar met 3 wachten we dan weer een tijdje.
Ik zal eens een lijstje maken van goede opties.

Ook heb ik nu moeite met mijn 5 jarigen die leren lezen. Want dat doen ze in het Engels. En Spaans. Ik wil zo graag dat ze het ook goed in het Nederlands leren. Maar ik denk dat ik dat nu even los moet laten want ik merk dat het te verwarrend voor ze is. En dan pakken we dat over een tijdje op. Voorlezen doe ik wel in het Nederlands. Heeft iemand daar nog ideeën over?
Met een meidenkwartet
pi_182161129
Mijn oudste heeft in de vakantie de serie Gone gelezen. 6 boeken, (er zijn meer, maar de eerste 6 volgen elkaar op qua tijdsverloop). Ook voor oudere kinderen, maar ik heb ze vooraf zelf gelezen en vond dat prima gaan.. Ik denk hetzelfde niveau als die twilight boeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de schoolbieb hebben we Rembrandt en kiki boeken, Die zijn 2 talig.
https://www.facebook.com/rembrandtkiki/
pi_182161626
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:07 schreef Susie het volgende:
Wat kan een mens toch trots zijn hè? En ze vindt lezen ook hartstikke leuk ^O^
Dat is super, plezier in lezen is wel heel fijn!

Mijn oudste verslindt boeken, die vindt lezen heerlijk.
Warrior cats op het moment. Daar heeft ze ook het schetsboek van, daarin wordt uitgelegd hoe je die katten tekent, dat gaat haar aardig goed af.

Jongste vind lezen wel aardig, maar het gaat haar niet zo makkelijk af. Dus we lezen regelmatig samen :D
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182161719
De oudste (7) vind lezen geweldig. Is sinds kort lid van de Donald Duck. Leest mijn Harry Potter boeken weg.. En wil graag meer spellings huiswerk O+

De jongste (5) vind het irritant dat ze wel alle letters kent maar nog niet alle woorden kan maken. De makkelijke woorden lukt prima. Maar vind het vervelend dat zus wel kan lezen en zij niet :D Dus die kan dat binnenkort ook ;)

Vanmiddag 10 minuten gesprekken. Dit keer mogen de kinderen voor het eerst mee. De oudste heeft een lijstje gemaakt met een aantal punten die ze met de juf wil bespreken :D O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_182181113
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:08 schreef Tally het volgende:
De oudste (7) vind lezen geweldig. Is sinds kort lid van de Donald Duck. Leest mijn Harry Potter boeken weg.. En wil graag meer spellings huiswerk O+

De jongste (5) vind het irritant dat ze wel alle letters kent maar nog niet alle woorden kan maken. De makkelijke woorden lukt prima. Maar vind het vervelend dat zus wel kan lezen en zij niet :D Dus die kan dat binnenkort ook ;)

Vanmiddag 10 minuten gesprekken. Dit keer mogen de kinderen voor het eerst mee. De oudste heeft een lijstje gemaakt met een aantal punten die ze met de juf wil bespreken :D O+
Bij ons mogen ze vanaf groep 6 mee voor het eerst dit jaar.
Wat goed, een lijstje met een aantal punten. Hier kregen ze 3 vragen waar ze vast over na kunnen denken. * hoe vind je dat het gaat op school? * wat zou je willen leren dit schooljaar? *hoe kan juf/meester je daarbij helpen?
Jongste heeft wel antwoorden bedacht, de oudste niet.

Ik ben benieuwd, volgende week zijn de 10 minuten gesprekken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182182615
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:00 schreef Nijna het volgende:

[..]

Dat is super, plezier in lezen is wel heel fijn!

Mijn oudste verslindt boeken, die vindt lezen heerlijk.
Warrior cats op het moment. Daar heeft ze ook het schetsboek van, daarin wordt uitgelegd hoe je die katten tekent, dat gaat haar aardig goed af.

Jongste vind lezen wel aardig, maar het gaat haar niet zo makkelijk af. Dus we lezen regelmatig samen :D
Las jouw oudste ook Dagboek van een muts en zo?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 september 2018 @ 16:39:19 #11
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182188008
Hier lezen we allemaal niet zo graag, maar ze kijkt wel veel films met ondertiteling :D

Nu ongeveer een maandje op school, eerste cijfers binnen (8,7.2 & 8) en ze heeft het zo ontzettend naar haar zin.
Vanavond eerste schoolfeest :D

Ze is zo anders wat school betreft dan ik vroeger en daar ben ik heel blij om.
pi_182190909
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Las jouw oudste ook Dagboek van een muts en zo?
Leven van een loser heeft ze wel gelezen en die neemt ze nog wel eens in het engels mee als we in de bieb zijn. Dagboek van een muts heeft ze volgens mij op school wel eens gelezen.

De boeken van Julius Zebra en de waanzinnige boomhut, las/leest ze ook graag.
En ze herleest ze ook regelmatig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:41:29 #13
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182194964
david walliams boeken zijn ook erg leuk. Daar is O. nu mee begonnen.

Ik mag binnenkort op gesprek bij hoofd van de school.
Juf mag hem nl. niet overzetten van haar op lees niveau and leest dus boeken die echt te simpel zijn voor hem. Maar hoofd vind dat hij dat maar moet accepteren want infabts is infants en juniors is juniors.
In mijn ogen moet je een kind dat leergierig is en leesgierig is niet afremmen.

ik wordt er zo moe van heb dit gevecht met A. gehad en nu begint het weer van voren af aan.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:43:06 #14
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182194996
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:08 schreef Tally het volgende:
De oudste (7) vind lezen geweldig. Is sinds kort lid van de Donald Duck. Leest mijn Harry Potter boeken weg.. En wil graag meer spellings huiswerk O+

De jongste (5) vind het irritant dat ze wel alle letters kent maar nog niet alle woorden kan maken. De makkelijke woorden lukt prima. Maar vind het vervelend dat zus wel kan lezen en zij niet :D Dus die kan dat binnenkort ook ;)

Vanmiddag 10 minuten gesprekken. Dit keer mogen de kinderen voor het eerst mee. De oudste heeft een lijstje gemaakt met een aantal punten die ze met de juf wil bespreken :D O+
Harry Potter O+
Met 7 al? Wat heerlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 28 september 2018 @ 22:45:58 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_182195049
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:41 schreef _evenstar_ het volgende:
david walliams boeken zijn ook erg leuk. Daar is O. nu mee begonnen.

Ik mag binnenkort op gesprek bij hoofd van de school.
Juf mag hem nl. niet overzetten van haar op lees niveau and leest dus boeken die echt te simpel zijn voor hem. Maar hoofd vind dat hij dat maar moet accepteren want infabts is infants en juniors is juniors.
In mijn ogen moet je een kind dat leergierig is en leesgierig is niet afremmen.

ik wordt er zo moe van heb dit gevecht met A. gehad en nu begint het weer van voren af aan.
Dat is inderdaad wel irritant. Wat is de gedachte er dan achter? Waarschijnlijk geen, erg zwart/wit in ieder geval.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zaterdag 29 september 2018 @ 00:36:12 #16
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182197052
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 22:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel irritant. Wat is de gedachte er dan achter? Waarschijnlijk geen, erg zwart/wit in ieder geval.
Puur en alleen omdat O. in year 2 zit en dat is onderbouw en year 3 is bovenbouw en dat moet gescheiden blijven.. Dat was de uitleg die juf me gaf.

Probleem is dat school zich erg focus op een gemiddelde target.
En zit je daarboven dan wordt er geen moeite gedaan door de school.

Zijn juf vorig jaar was wel heel fijn en die deed gewoon "stiekem" O. werkjes geven die hem uitdaagden en met begeleid lezen , lazen ze samen Harry potter en bespraken dat samen.
Maar deze juf is nieuw en dus strak aan de regels.


Probleem is dat wachtlijsten op lagere scholen hier jaren duren. Te veel kinderen en te weinig scholen.

Ach ja we hebben nu weer een flinke stapel boeken waar hij mee vooruit kan!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 september 2018 @ 09:32:02 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182200481
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 00:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Probleem is dat school zich erg focus op een gemiddelde target.
En zit je daarboven dan wordt er geen moeite gedaan door de school.
Zit hij op een andere school dan A. zat? Anders zou je zeggen dat ze het "probleem" toch al kennen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 29 september 2018 @ 09:43:13 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182200618
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Zit hij op een andere school dan A. zat? Anders zou je zeggen dat ze het "probleem" toch al kennen...
Hij zit op de zelfde school..
Verschil zit hem dat A. instroomde in yr 2 met weinig engels en ze stroomde in vanuit een vrije school kleuterklas. Bij haar begon het probleem in yr 3.

De enige reden dat O. echt enorm uitgedaagd werd op individuele werktijd momenten met juf was omdat zij Onderwijs assistent was toen A. in yr3 zat. Ze zag mij en O. en zei oh dat is het broertje van A. Na 3 dagen zei ze het is in alle opzichten het broertje van maak je maar geen zorgen. En hij bloeide echt enorm op.

Het is echt stomme zeikregels van de heks. Zo wordt ze genoemd door de ouders :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 september 2018 @ 09:51:04 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182200715
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:

Hij zit op de zelfde school..
Verschil zit hem dat A. instroomde in yr 2 met weinig engels en ze stroomde in vanuit een vrije school kleuterklas. Bij haar begon het probleem in yr 3.

De enige reden dat O. echt enorm uitgedaagd werd op individuele werktijd momenten met juf was omdat zij Onderwijs assistent was toen A. in yr3 zat. Ze zag mij en O. en zei oh dat is het broertje van A. Na 3 dagen zei ze het is in alle opzichten het broertje van maak je maar geen zorgen. En hij bloeide echt enorm op.

Het is echt stomme zeikregels van de heks. Zo wordt ze genoemd door de ouders :+
Jammer zeg, dat je nu weer tegen hetzelfde aanloopt met O. -O- Zit je ook niet op te wachten, niet voor hem en niet voor jou.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 29 september 2018 @ 10:04:03 #20
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182200883
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hij zit op de zelfde school..
Verschil zit hem dat A. instroomde in yr 2 met weinig engels en ze stroomde in vanuit een vrije school kleuterklas. Bij haar begon het probleem in yr 3.

De enige reden dat O. echt enorm uitgedaagd werd op individuele werktijd momenten met juf was omdat zij Onderwijs assistent was toen A. in yr3 zat. Ze zag mij en O. en zei oh dat is het broertje van A. Na 3 dagen zei ze het is in alle opzichten het broertje van maak je maar geen zorgen. En hij bloeide echt enorm op.

Het is echt stomme zeikregels van de heks. Zo wordt ze genoemd door de ouders :+
Wat staat er over verrijking in een school handbook oid?
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:11:38 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182207875
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 10:04 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Wat staat er over verrijking in een school handbook oid?
Er zijn speciale guidelines voor special needs maar niet voor andere dingen dan de basis regels.

Ze verdelen de groepjes wel op niveau en O. zit in het plusgroepje. Maar dat houdt niet veel meer in dat ze wat meer verdieping krijgen op het algemeen aangeboden materiaal.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182207986
Vaak krijgen hoogbegaafde kinderen ook les in Spaans,schaken.
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:23:34 #23
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182208080
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Er zijn speciale guidelines voor special needs maar niet voor andere dingen dan de basis regels.
Gifted students zijn ook special needs :(

Ik zal even kijken wat er in de curriculum documenten staat (als m'n Word ophoudt erop te hangen), want volgens mij heeft dat ook een stuk over inclusion. Hij zit dus in Y2, dus KS1?
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:41:37 #24
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182208374
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Er zijn speciale guidelines voor special needs maar niet voor andere dingen dan de basis regels.

Ze verdelen de groepjes wel op niveau en O. zit in het plusgroepje. Maar dat houdt niet veel meer in dat ze wat meer verdieping krijgen op het algemeen aangeboden materiaal.
Uit het curriculum: "Teachers should set high expectations for every pupil. They should plan stretching work for pupils whose attainment is significantly above the expected standard." (artikel 4.1). Als de juf zich dus graag aan de regels houdt, heb je er daar een. Wat ik nou niet kan uitvinden is of gifted students inderdaad onder SEN vallen, anders zou je de SEN code of practice ook door moeten spitten.
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:48:42 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182208503
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Uit het curriculum: "Teachers should set high expectations for every pupil. They should plan stretching work for pupils whose attainment is significantly above the expected standard." (artikel 4.1). Als de juf zich dus graag aan de regels houdt, heb je er daar een. Wat ik nou niet kan uitvinden is of gifted students inderdaad onder SEN vallen, anders zou je de SEN code of practice ook door moeten spitten.
Oh dat ga ik eens uitpluizen. En even contact opnemen met onze lokale SENco.


Ze hebben hebben een education inclusion policy maar die richt zich eigenlijk alleen op leer beperkingen dan het andere spectrum.

Maar als gesprek met hoofd niets oplevert dan ga ik dit keer naar de governors en anders ofsted!

Dank je x
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 29 september 2018 @ 18:52:01 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182208558
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:17 schreef Geytenbeekje het volgende:
Vaak krijgen hoogbegaafde kinderen ook les in Spaans,schaken.
Ik wil niet zeggen dat hij hoogbegaafd is. Maar hij is wel aardig intelligent en leergierig.

We wonen trouwens niet in NL en het schoolsysteem werkt hier net even wat anders.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182208620
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:52 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat hij hoogbegaafd is. Maar hij is wel aardig intelligent en leergierig.

We wonen trouwens niet in NL en het schoolsysteem werkt hier net even wat anders.
In NL werkt het ook niet automatisch zo ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 29 september 2018 @ 19:15:51 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182209015
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 18:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

In NL werkt het ook niet automatisch zo ;)
Dat geloof ik direct ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182248047
Evenstar, wat een strikte regels dan.. Ik hoop voor hem dat er een manier is om wel verder te kunnen op zijn niveau..

Mijn jongste begint deze week bij een externe plusklas. Dat was al bekend, op donderdag 3 uur uit de klas.
Vrijdag kwam er een briefje mee, binnen school gaan ze als proef 12 weken elke dinsdag een half uur aan de slag met kinderen die in die externe plusklassen zitten. En met een stuk of 8 kinderen uit groep 4 (uit 4 verschillende klassen) krijgen ze dan ook huiswerk voor in de klas. Hun reguliere werk wordt gecompact en dan dit er voor in de plaats.
Ik begon me 2 weken geleden zorgen te maken om hem (werkte heel traag, minder zin in school), maar voor de paniek uitbreekt heeft school al weer een oplossing liggen.. Dat is elke keer zo, echt zo fijn..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 11:39:36 #30
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182249765
Wij waren zaterdag met zoon bij de contactlensspecialist. Hij was er al met qltel geweest om normale harde lenzen te passen maar dat lukte niet, ze blijven niet goed op hun plek. Daarom krijgt hij nu scleralenzen. Die zijn groter, ze rusten op het oogwit. Het inzetten was lastig - steek maar eens een vinger in je oog als je geen lenzen gewend bent - maar met een druppeltje verdoving als hulpmiddel zaten ze er alsnog vlot in. Met gele kleurstof om te kijken of ze goed zitten:



Alienoogjes :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182252158
Mooie alienoogjes! Lijkt me best een gepriegel die grote lenzen. Je hebt toch de neiging om je ogen wat dicht te knijpen, frunnik ze dan nog maar eens tussen je oogleden door ;).
Maar zo te zien wel gelukt!

Onze jongste (9) heeft sinds de zomer zachte lenzen, was ook even prutsen, maar inmiddels lijkt het of ze nooit anders heeft gedaan.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 15:05:45 #32
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182253714
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 13:32 schreef Nijna het volgende:
Mooie alienoogjes! Lijkt me best een gepriegel die grote lenzen. Je hebt toch de neiging om je ogen wat dicht te knijpen, frunnik ze dan nog maar eens tussen je oogleden door ;).
Maar zo te zien wel gelukt!

Onze jongste (9) heeft sinds de zomer zachte lenzen, was ook even prutsen, maar inmiddels lijkt het of ze nooit anders heeft gedaan.
Hij moet nu eerst gaan oefenen met een dikke vloeistof om te wennen aan het inzetten. Net als qltel heeft hij een heel sterke reflex om zijn ogen te sluiten als er iets op af komt. Hij moet dus letterlijk oefenen om zijn vinger in zijn ogen te steken met een druppel dikke vloeistof erop :P

Als de lenzen binnen zijn krijgt hij les in het inzetten. Dat is wat ingewikkelder dan bij gewone lenzen, omdat je ze gevuld met vloeistof moet inzetten. Dat kan wel met je vingers maar ook met een klein zuignapje. Kijken wat het beste werkt voor hem, als het met het zuignapje lukt kan hij het misschien later ook met zijn vingers doen.

Wat wel mooi is, is dat zijn zicht op zich heel goed is, hij kwam tot 150% zicht na correctie van de kromming van het hoornvlies. Zijn netvlies is dus prima in orde ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:13:09 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182253872
150% zicht, ik vind 't altijd erg interessant wat je dan met die extra 50% ziet. :)
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 15:15:07 #34
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182253916
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:13 schreef trui het volgende:
150% zicht, ik vind 't altijd erg interessant wat je dan met die extra 50% ziet. :)
Kleiner dan 150% hebben ze niet qua letters :D Ik kon ze met moeite lezen met lenzen in. Hij ziet ze scherp. Er ging een wereld voor hem open want zijn bril helpt niet echt qua scherpte. Hij verheugt zich dan ook heel erg op de lenzen. Zelfs met de paslenzen in zag hij al een stuk beter, en die corrigeren niet en zijn alleen globaal passend qua model.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:36:40 #35
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182254365
ik heb ook wel eens dat soort scores gehaald bij een of andere medische keuring, maar vind 't altijd wat raar. meer dan 100% kun je toch niet zien? Of je moet in bovennatuurlijke gaven geloven. :)
in de haak.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:40:21 #36
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182254467
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:36 schreef trui het volgende:
ik heb ook wel eens dat soort scores gehaald bij een of andere medische keuring, maar vind 't altijd wat raar. meer dan 100% kun je toch niet zien? Of je moet in bovennatuurlijke gaven geloven. :)
Je moet het eigenlijk als volgt zien: 100 is gemiddeld goed zicht. Hier is de wereld op ingericht. Met een visus van 100 zie je ‘gewoon’ goed. Met een visus hoger dan dat zie je scherper dan anderen en kun je bijvoorbeeld beter/makkelijker kleine lettertjes lezen.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:41:33 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_182254501
snap ik wel hoor, maar ik vind het heel raar om een gemiddelde op 100% te zetten. Noem het dan geen procent, maar quotient ofzo.
in de haak.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 15:42:34 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182254532
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:41 schreef trui het volgende:
snap ik wel hoor, maar ik vind het heel raar om een gemiddelde op 100% te zetten. Noem het dan geen procent, maar quotient ofzo.
Procent is inderdaad best een vreemd woord in deze context :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:59:31 #39
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182254979
In mijn ervaring wordt dat idd ook geen procent genoemd nee :D
pi_182255057
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 11:39 schreef Rewimo het volgende:
Wij waren zaterdag met zoon bij de contactlensspecialist. Hij was er al met qltel geweest om normale harde lenzen te passen maar dat lukte niet, ze blijven niet goed op hun plek. Daarom krijgt hij nu scleralenzen. Die zijn groter, ze rusten op het oogwit. Het inzetten was lastig - steek maar eens een vinger in je oog als je geen lenzen gewend bent - maar met een druppeltje verdoving als hulpmiddel zaten ze er alsnog vlot in. Met gele kleurstof om te kijken of ze goed zitten:

[ afbeelding ]

Alienoogjes :D
Oeh, die klinken best goed. Gewone lenzen willen bij mij niet, dit lijkt een stuk comfortabeler.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 16:04:47 #41
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182255094
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:03 schreef Vanyel het volgende:

Oeh, die klinken best goed. Gewone lenzen willen bij mij niet, dit lijkt een stuk comfortabeler.
Ze zijn ook een stuk duurder :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182255122
:D
Da's niet gratis zeg.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_182255138
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hij moet nu eerst gaan oefenen met een dikke vloeistof om te wennen aan het inzetten. Net als qltel heeft hij een heel sterke reflex om zijn ogen te sluiten als er iets op af komt. Hij moet dus letterlijk oefenen om zijn vinger in zijn ogen te steken met een druppel dikke vloeistof erop :P

Als de lenzen binnen zijn krijgt hij les in het inzetten. Dat is wat ingewikkelder dan bij gewone lenzen, omdat je ze gevuld met vloeistof moet inzetten. Dat kan wel met je vingers maar ook met een klein zuignapje. Kijken wat het beste werkt voor hem, als het met het zuignapje lukt kan hij het misschien later ook met zijn vingers doen.

Wat wel mooi is, is dat zijn zicht op zich heel goed is, hij kwam tot 150% zicht na correctie van de kromming van het hoornvlies. Zijn netvlies is dus prima in orde ^O^
Wauw, 150%. Wel mooi dat hij zoveel verschil ziet terwijl het nog maar de paslenzen waren.

Wens hem succes met oefenen! Gaat vast goed komen!
edit: zo dat is geen kattenpies die prijs... :o krijg je daar nog een gedeelte van vergoed?
Mama van 2 lieve meiden :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 16:07:54 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182255162
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:05 schreef Vanyel het volgende:
:D
Da's niet gratis zeg.
Nee, gelukkig is hij nog (net) geen 18 en krijgen we ze nu in elk geval vergoed, op een eigen bijdrage van 115 euro na.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 16:08:32 #45
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182255177
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:06 schreef Nijna het volgende:

Wauw, 150%. Wel mooi dat hij zoveel verschil ziet terwijl het nog maar de paslenzen waren.

Wens hem succes met oefenen! Gaat vast goed komen!
edit: zo dat is geen kattenpies die prijs... :o krijg je daar nog een gedeelte van vergoed?
Dank je wel, komt wel goed, hij wil heel graag ;) En zie vorige post.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182255189
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dank je wel, komt wel goed, hij wil heel graag ;) En zie vorige post.
^O^
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 11:17:43 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182290117
DF wat fijn dat ze zo voortvarend zijn daar!

Rewimo wat fijn die lenzen er zijn en hij ze zo wel kan dragen. Na verloop wen je wel aan lenzen dragen en kan hij uiteindelijl wel normale lenzen dragen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2018 @ 11:21:28 #48
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182290198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:17 schreef _evenstar_ het volgende:
DF wat fijn dat ze zo voortvarend zijn daar!

Rewimo wat fijn die lenzen er zijn en hij ze zo wel kan dragen. Na verloop wen je wel aan lenzen dragen en kan hij uiteindelijl wel normale lenzen dragen!
De scleralenzen zijn voor hem de beste oplossing i.v.m. de keratoconus. En als het goed is worden die als medisch noodzakelijk vergoed.

We moeten alleen even uitzoeken hoe dat in DLD zit want hij wordt over een paar weken 18 en dan is hij niet meer in NL verzekerd. Aangezien DLD over het algemeen veel meer vergoedt zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182290252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Rewimo wat fijn die lenzen er zijn en hij ze zo wel kan dragen. Na verloop wen je wel aan lenzen dragen en kan hij uiteindelijl wel normale lenzen dragen!
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Ook niet zonder medische indicatie.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2018 @ 11:31:23 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182290346
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 11:25 schreef Vanyel het volgende:
Dat geldt helaas niet voor iedereen. Ook niet zonder medische indicatie.
Ik kan zelf ook niet tegen harde lenzen. Gelukkig wel tegen zachte, ik draag die inmiddels al jaren (met cilinder). qltel heeft 1 harde lens, die onmogelijk scheef zit :D Het is altijd weer lachen als er een nieuwe contactlensspecialist naar zijn lens kijkt, ze geloven hun ogen niet als ze zien hoe vreemd die lens zit _O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 12:01:09 #51
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182290944
Ah ok. Ja ik zelf heb altijd alleen zachte lenzen gehad.


Wel fijn als het vergoed wordt!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182292481
Ik kan zachte extra luxe vochtblabla daglenzen op een goeie dag wel een uurtje of 2, 3 in, met daarna nog een paar uur jeukogen. Gekke ogen.
Ik ben nu aan het nadenken over lenzen implanteren omdat ik mijn bril echt zat ben.
Helaas lijken mijn ogen daar te goed voor.

[ Bericht 9% gewijzigd door Vanyel op 03-10-2018 13:37:48 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 13:48:18 #53
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182292839
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan zachte extra luxe vochtblabla daglenzen op een goeie dag wel een uurtje of 2, 3 in, met daarna nog een paar uur jeukogen. Gekke ogen.
Ik ben nu aan het nadenken over lenzen implanteren omdat ik mijn bril echt zat ben.
Helaas lijken mijn ogen daar te goed voor.
En nachtlenzen weleens bekeken?
pi_182293422
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 13:32 schreef Vanyel het volgende:
Ik kan zachte extra luxe vochtblabla daglenzen op een goeie dag wel een uurtje of 2, 3 in, met daarna nog een paar uur jeukogen. Gekke ogen.
Ik ben nu aan het nadenken over lenzen implanteren omdat ik mijn bril echt zat ben.
Helaas lijken mijn ogen daar te goed voor.
En laten laseren?
pi_182293728
Van dat laatste wordt hier thuis steeds met ultiem enthousiasme uitgeroepen dat de risico's en effecten op lange termijn nog onbekend zijn, dat houdt me wel tegen.
Nachtlenzen nooit geprobeerd maar wel gehoord dat ze behoorlijk oncomfortabel kunnen zijn en mijn slaap is al aan de matige kant. Mijn pogingen om aan harde lenzen te wennen liepen ook nogal slecht af, dat helpt niet.
Dus allebei niet het eerste waar ik aan zou beginnen.
Ai, ik dacht dat we in de SC zaten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:38:28 #56
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_182293815
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:33 schreef Vanyel het volgende:
Van dat laatste wordt hier thuis steeds met ultiem enthousiasme uitgeroepen dat de risico's en effecten op lange termijn nog onbekend zijn, dat houdt me wel tegen.
Nachtlenzen nooit geprobeerd maar wel gehoord dat ze behoorlijk oncomfortabel kunnen zijn en mijn slaap is al aan de matige kant. Mijn pogingen om aan harde lenzen te wennen liepen ook nogal slecht af, dat helpt niet.
Dus allebei niet het eerste waar ik aan zou beginnen.
Ai, ik dacht dat we in de SC zaten..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder. Ik werk met optometristen en die zijn er juist heel positief over. Maar het was maar een tip :)
pi_182294108
Da's wel typisch ja.
Mijn hardelenzenexperiment was onder begeleiding van de opleiding optometrie van de HU. Die waren niet jubelend over de verwachtingen. Nachtlenzen hebben ze nooit genoemd.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2018 @ 15:01:40 #58
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182294257
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:53 schreef Vanyel het volgende:
Da's wel typisch ja.
Mijn hardelenzenexperiment was onder begeleiding van de opleiding optometrie van de HU. Die waren niet jubelend over de verwachtingen. Nachtlenzen hebben ze nooit genoemd.
Ik kreeg op een gegeven moment ook problemen met mijn zachte lenzen, zaten niet lekker, ontstoken ogen, droge ogen enz. Na heel veel geklooi kwam ik erachter (doordat ik daglenzen kreeg om te proberen - zitten in een zoutoplossing en je zet ze zonder andere vloeistof in) dat het niet aan de lenzen lag maar aan de vloeistof. Nu heb ik een zoutoplossing zonder conserveringsmiddelen en nergens last meer van ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:45:09 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182298629
Mijn man heeft een collega en die heeft lenzen operatief laten in brengen.
Het klonk een beetje eng. Hoe ze dat deden.
Ik vind al snel iets eng. Ze maken een sneetje aan de zijkant van je oog en doen dan de lens erin en dan rollen ze die uit over je oog en daarna maken ze het Sneetje weer dicht.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 18:46:00 #60
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182298654
Ik krijg volgende week trouwens een gezichtsveldonderzoek. Weet niet zo goed wat ze dan gaan doen.
Iets met je hoofd in een bal of zo??
pi_182299516
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 14:53 schreef Vanyel het volgende:
Da's wel typisch ja.
Mijn hardelenzenexperiment was onder begeleiding van de opleiding optometrie van de HU. Die waren niet jubelend over de verwachtingen. Nachtlenzen hebben ze nooit genoemd.
Ze adviseerden bij kinderen met (niet al te hoge) minsterkte nachtlenzen, ook in de hoop dat het het achteruit gaan zou remmen. De orthoptiste vertelde laatst dat dat advies was teruggetrokken ivm te vaak ontstekingen enzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 15:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik kreeg op een gegeven moment ook problemen met mijn zachte lenzen, zaten niet lekker, ontstoken ogen, droge ogen enz. Na heel veel geklooi kwam ik erachter (doordat ik daglenzen kreeg om te proberen - zitten in een zoutoplossing en je zet ze zonder andere vloeistof in) dat het niet aan de lenzen lag maar aan de vloeistof. Nu heb ik een zoutoplossing zonder conserveringsmiddelen en nergens last meer van ^O^
Hier ook.
Ik heb toen ik een tijdje zachte lenzen droeg eens andere vloeistof geprobeerd, geïrriteerde ogen enzo. Zat ook conserveermiddel in.
Ik gebruik nu gewoon weer vloeistof zonder conserveermiddel (waterstofperoxide wat je neutraliseert met een sterretje wat in het potje zit) en dat gaat perfect.
Voor dochter ook gelijk om die vloeistof gevraagd.

quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:46 schreef amaranta het volgende:
Ik krijg volgende week trouwens een gezichtsveldonderzoek. Weet niet zo goed wat ze dan gaan doen.
Iets met je hoofd in een bal of zo??
Je zit met je kin in zo'n bakje en hoofd tegen de band voor een ronde bol. Dan moet je naar een punt in het midden blijven kijken en dan kunnen er overal in de bol lichtjes verschijnen (even aan en dan weer uit, ene lichtje is feller dan het ander). Zodra je een lichtje ziet druk je op een knopje.
Dat doe je voor het ene oog en daarna voor het andere oog.
Ik had het idee dat ik van alles had gemist, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen, want mijn gezichtsveld was nagenoeg normaal.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182299880
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:13 schreef trui het volgende:
150% zicht, ik vind 't altijd erg interessant wat je dan met die extra 50% ziet. :)
Even zonder verder bijlezen; 100% is niet altijd maximaal, maar ook vaak ideaal of iets in die richting, ik had daar een supergoed plaatje bij (in mn rekenen didactiek boek) maar dat kan ik niet zo snel online vinden :D Ik zal straks een foto maken :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 3 oktober 2018 @ 20:52:02 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182301801
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ze adviseerden bij kinderen met (niet al te hoge) minsterkte nachtlenzen, ook in de hoop dat het het achteruit gaan zou remmen. De orthoptiste vertelde laatst dat dat advies was teruggetrokken ivm te vaak ontstekingen enzo.

[..]

Hier ook.
Ik heb toen ik een tijdje zachte lenzen droeg eens andere vloeistof geprobeerd, geïrriteerde ogen enzo. Zat ook conserveermiddel in.
Ik gebruik nu gewoon weer vloeistof zonder conserveermiddel (waterstofperoxide wat je neutraliseert met een sterretje wat in het potje zit) en dat gaat perfect.
Voor dochter ook gelijk om die vloeistof gevraagd.

[..]

Je zit met je kin in zo'n bakje en hoofd tegen de band voor een ronde bol. Dan moet je naar een punt in het midden blijven kijken en dan kunnen er overal in de bol lichtjes verschijnen (even aan en dan weer uit, ene lichtje is feller dan het ander). Zodra je een lichtje ziet druk je op een knopje.
Dat doe je voor het ene oog en daarna voor het andere oog.
Ik had het idee dat ik van alles had gemist, maar dat bleek uiteindelijk wel mee te vallen, want mijn gezichtsveld was nagenoeg normaal.
Thnx
pi_182305002
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 18:45 schreef amaranta het volgende:
Mijn man heeft een collega en die heeft lenzen operatief laten in brengen.
Het klonk een beetje eng. Hoe ze dat deden.
Ik vind al snel iets eng. Ze maken een sneetje aan de zijkant van je oog en doen dan de lens erin en dan rollen ze die uit over je oog en daarna maken ze het Sneetje weer dicht.
Het is het zó waard! Ik ben zo gelukkig met mijn implantaten *)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2018 @ 22:29:03 #65
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182305269
quote:
1s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:20 schreef Clubsoda het volgende:

Het is het zó waard! Ik ben zo gelukkig met mijn implantaten *)
Verandert je sterkte dan nooit meer?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 3 oktober 2018 @ 22:29:56 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182305295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 19:17 schreef Nijna het volgende:
Ik gebruik nu gewoon weer vloeistof zonder conserveermiddel (waterstofperoxide wat je neutraliseert met een sterretje wat in het potje zit) en dat gaat perfect.
Ja, ik ook. Pilletje en vloeistof en na minimaal 2 uur is het gewoon zout water :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182308562
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2018 22:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Verandert je sterkte dan nooit meer?
Was al jaren stabiel (is ook een voorwaarde) en is ook sinds de ingreep 10 jaar geleden niet veranderd. Reken pas op verandering als ik een leesbril nodig heb ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 oktober 2018 @ 09:27:16 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182310962
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 04:29 schreef Clubsoda het volgende:

Was al jaren stabiel (is ook een voorwaarde) en is ook sinds de ingreep 10 jaar geleden niet veranderd. Reken pas op verandering als ik een leesbril nodig heb ;)
Super zeg, mooie oplossing dan! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:36:28 #69
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182501594
Waar gesprek tussen mij en hoofd niets opleverde.

Regelde O. het zelf wel even.
Hij had tegen het hoofd gezegd:

I go to school to learn. How will I learn more if I dont get a challenge?
Dus nu krijgt hij nog uitdagender werk voor Maths en zijn leesniveau is omhoog gezet! ook al zat hij al beyond expected.

Ik vind het zo mooi hie duidelijk hij het aangaf en nu kon er ook niets tegen ingebracht worden. Want het kwam uit hemzelf en niet van " opdringerige moeder" en niet dat ik dat ben. Maar zo wordt je wel gezien helaas..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:38:20 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182501653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Waar gesprek tussen mij en hoofd niets opleverde.

Regelde O. het zelf wel even.
Hij had tegen het hoofd gezegd:

I go to school to learn. How will I learn more if I dont get a challenge?
Dus nu krijgt hij nog uitdagender werk voor Maths en zijn leesniveau is omhoog gezet! ook al zat hij al beyond expected.

Ik vind het zo mooi hie duidelijk hij het aangaf en nu kon er ook niets tegen ingebracht worden. Want het kwam uit hemzelf en niet van " opdringerige moeder" en niet dat ik dat ben. Maar zo wordt je wel gezien helaas..
Dat heeft ie goed geregeld :D ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:40:20 #71
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182501706
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat heeft ie goed geregeld :D ^O^
Echt he :D

Die komt er wel ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182506425
Wat goed van O, evenstar!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 14 oktober 2018 @ 17:20:05 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182513173
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef _evenstar_ het volgende:


I go to school to learn. How will I learn more if I dont get a challenge?

Cool!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:47:54 #74
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182515638
quote:
14s.gif Op zondag 14 oktober 2018 17:20 schreef Moonah het volgende:

[..]

Cool!
Ja he? Hij weet heel duidelijk wat hij wil, en kan dat ook voor zijn leeftijd vind ik enorm goed verwoorden.

Waar zus heel gesloten was en soms niet altijd evengoed haar meningbte geven is hij heel open en direct.

Mooi dat verschil zo.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182515681
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 22:36 schreef _evenstar_ het volgende:
Waar gesprek tussen mij en hoofd niets opleverde.

Regelde O. het zelf wel even.
Hij had tegen het hoofd gezegd:

I go to school to learn. How will I learn more if I dont get a challenge?
Dus nu krijgt hij nog uitdagender werk voor Maths en zijn leesniveau is omhoog gezet! ook al zat hij al beyond expected.

Ik vind het zo mooi hie duidelijk hij het aangaf en nu kon er ook niets tegen ingebracht worden. Want het kwam uit hemzelf en niet van " opdringerige moeder" en niet dat ik dat ben. Maar zo wordt je wel gezien helaas..
Wat knap zeg!
pi_182516219
Wat goed van o
pi_182518807
Wij hadden adviesgesprek op school voor onze dochter, een prachtig advies kreeg ze. Nu zou het wel mooi zijn als ze de dmt score nog wat kon opkrikken zei de meester. Dus ik heb wat van die kaarten gedownload om te oefenen. Wat ik merk is dat ze de woorden prima en snel leest maar na een poosje raakt ze achter adem en kan dan niet vloeiend doorlezen. Hoe kunnen haar hierbij helpen? Is het een kwestie van oefenen?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 14 oktober 2018 @ 22:51:28 #78
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182519197
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 22:29 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hadden adviesgesprek op school voor onze dochter, een prachtig advies kreeg ze. Nu zou het wel mooi zijn als ze de dmt score nog wat kon opkrikken zei de meester. Dus ik heb wat van die kaarten gedownload om te oefenen. Wat ik merk is dat ze de woorden prima en snel leest maar na een poosje raakt ze achter adem en kan dan niet vloeiend doorlezen. Hoe kunnen haar hierbij helpen? Is het een kwestie van oefenen?
wat is dmt?

qua ademhaling zou ik zeggen ademhalingsoefeningen doen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182519739
Dmt (drieminutentoets) is het snel achter elkaar hardop lezen van woorden die op een kaart staan. Onder tijdsdruk moeten ze zoveel mogelijk woorden lezen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 14 oktober 2018 @ 23:29:07 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182519802
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dmt (drieminutentoets) is het snel achter elkaar hardop lezen van woorden die op een kaart staan. Onder tijdsdruk moeten ze zoveel mogelijk woorden lezen.
Oh die ja die heet hier anders :+
althans dat denk ik.
Hoe oud is ze ook alweer?
en sowieso lezen leest ze op woord of op zicht?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182520315
Groep 8. Het zijn losse woordjes.ze hebben ook nog begrijpend lezen, maar dat zit wel goed.
Ik zie het nut er niet van hoor, hardop snel lezen. Doen ze straks nooit weer... maar het hoort er nou eenmaal bij. Je mist er niks aan, wmb
8-)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 15 oktober 2018 @ 00:44:09 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182520624
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Groep 8. Het zijn losse woordjes.ze hebben ook nog begrijpend lezen, maar dat zit wel goed.
Ik zie het nut er niet van hoor, hardop snel lezen. Doen ze straks nooit weer... maar het hoort er nou eenmaal bij. Je mist er niks aan, wmb
8-)
oh wacht ja!Ik zat nog steeds met haar als klein meiske voor me :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182529482
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

oh wacht ja!Ik zat nog steeds met haar als klein meiske voor me :+
Haha ja t gaat gewoon door he.... want hoe oud zijn die van jou inmiddels?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 15 oktober 2018 @ 16:02:49 #84
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182531397
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 14:25 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Haha ja t gaat gewoon door he.... want hoe oud zijn die van jou inmiddels?
12 en 6 !
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:13:41 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182534026
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zie het nut er niet van hoor, hardop snel lezen. Doen ze straks nooit weer... maar het hoort er nou eenmaal bij. Je mist er niks aan, wmb
8-)
Dus... Laat dat oefenen lekker zitten. Zinloos. Zei de juf. ;)
Doet M nog steeds aan turnen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 15 oktober 2018 @ 18:26:43 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182534280
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dmt (drieminutentoets) is het snel achter elkaar hardop lezen van woorden die op een kaart staan. Onder tijdsdruk moeten ze zoveel mogelijk woorden lezen.
Het zijn 3 kaarten van elk 1 minuut.
Niet een kaart van 3 minuten.
pi_182541128
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dus... Laat dat oefenen lekker zitten. Zinloos. Zei de juf. ;)
Doet M nog steeds aan turnen?
Kijk daar kan ik wat mee. Thnx.

Ze turnt niet meer helaas, door een polsblessure moest ze helaas stoppen. Dat heeft heel wat tranen gekost. Maar ze heeft na een half jaar rust een nieuwe passie gevonden naast dansen, acrogym! Kunnen we alsnog het hele land door met r haha. Eind nov wedstrijd in Breda, we zijn ook al in Oss geweest, zo zie je nog eens wat van nl.

Jouw zoon is toch ook van 2007 moonah? Laatste jaar basisschool...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_182541146
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

12 en 6 !
Time flies!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 06:42:49 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182544143
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:13 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dus... Laat dat oefenen lekker zitten. Zinloos. Zei de juf. ;)

Je maakt me helemaal blij Moonah!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182545160
Karin, wat jammer dat turnen niet meer lukte. Maar fijn dat er een alternatief is!
Met zoveel sport zou ademhaling geen probleem moeten zijn.. is ze gespannen? Maar als de rest wel oke is, dan zou ik me er ook niet druk om maken. Dingen als begrijpend lezen zijn veel belangrijker in de taal (ook voor rekenen)

Hier ook het laatste jaar, gisteren voorlopig advies gesprek gehad. Met de NIO score en indruk van juf en IB is er een mooi advies uit gekomen en kan hij naar het traject die hij op het oog heeft. Over 2 weken is er een VO-markt, dus dan gaan we even "shoppen" bij andere scholen om te kijken wat anderen te bieden heeft, en anders wordt het gewoon de eerste keuze..
Wat nog fijner is: hij gaat heel erg vooruit in zijn weerbaarheid. Hij doet actiever mee in de klas, staat meer zijn mannetje en begint dus echt de ontwikkeling door te maken die hij nog nodig had om echt klaar te zijn.. Het heeft hem al 3 dagen thuis gekost de afgelopen 3 weken, maar dat vinden wij en juf geen probleem als het hem dit oplevert..
Juf heeft alleen het geordend werken opgegeven. Het hoort gewoon bij dit kind, de verwarde professor-style. :D
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:52:16 #91
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182551282
Zijn hier nog geïnteresseerden voor Secret Santa? Aanmelden kan tot komende vrijdagavond 20 uur
OUD / [OUD] Secret Santa 2018 aanmeldtopic

~:)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182569142
Heeft iemand hier ervaring met nieuwsbegrip in groep 5? Mijn jongste (groep4) mag misschien met die groep meedoen, maar het hangt een beetje van de onderwerpen af of dat een goed idee is: wat komt er zoal voorbij?
pi_182571476
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 12:56 schreef Deepfreeze het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met nieuwsbegrip in groep 5? Mijn jongste (groep4) mag misschien met die groep meedoen, maar het hangt een beetje van de onderwerpen af of dat een goed idee is: wat komt er zoal voorbij?
voor zover ik weet alles uit het jeugdjournaal wel, maar wel zachtjes gebracht. mijn jongste kan het aankan het aan, en die kan tamelijk gevoelig uit de hoek komen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_182572545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 14:35 schreef simmu het volgende:

[..]

voor zover ik weet alles uit het jeugdjournaal wel, maar wel zachtjes gebracht. mijn jongste kan het aankan het aan, en die kan tamelijk gevoelig uit de hoek komen.
Deze is niet erg gevoelig. Leest gerust c boeken zonder nachtmerries..
maar we kwamen er net achter dat het tegelijk is met zijn externe plusklas, dus ze moeten of het schema van heel groep 4&5 gaan omgooien voor hem, of hij doet het braaf volgend jaar ;)
pi_182572860
Onze jongste zit nu in gr 6 maar had vorig jaar ook nieuwsbegrip. Gaat over dingen die in het nieuws zijn. Heel saai volgens hem :X maar niet heel heftig ofzo
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_182573726
Mijn zoon heeft nieuwsbegrip in groep 4: Prinsjesdag, kiwi geboren in Avifauna, plastic-vanger in de zee, geld voor extra dingen in games....er staat tekst niveau AA boven de samenvatting die ze meekregen, dus misschien in groep 5 anders
pi_182575202
Bij ons op school krijgt groep 4 geen nieuwsbegrip omdat er soms wel onderwerpen waren die de leerkrachten te heftig vonden. Of gewoon ver buiten de interesse van de kinderen.
Maar blijkbaar valt het (tegenwoordig) wel mee..
pi_182578003
Nieuwsbegrip groep 5 afgelopen week ging over het schilderij dat door de papier versnipper ging.
*poef* nu is het weg
  woensdag 17 oktober 2018 @ 20:21:02 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182578136
Hier in groep 4 ook de kiwi, het schilderij en Sulawesi :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182578191
Er zijn bij Nieuwsbegrip lessen op de niveaus van groep 4 t/m 8. Voor zover ik weet is dat hetzelfde onderwerp, alleen wordt voor elk niveau een tekst op het eigen leesniveau geschreven.
pi_182579375
Oh, dan geef ik mijn oke morgen door aan juf. En dan kijken ze maar of ze het tijdtechnisch voor elkaar krijgen.
Juf zei al dat hij dat ook niet nodig heeft, maar vast leuker is dan de groep 4 variant (meer begrijpend lezen, zonder tof thema)
  woensdag 17 oktober 2018 @ 21:57:02 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182579940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 20:23 schreef Hupje het volgende:
Er zijn bij Nieuwsbegrip lessen op de niveaus van groep 4 t/m 8. Voor zover ik weet is dat hetzelfde onderwerp, alleen wordt voor elk niveau een tekst op het eigen leesniveau geschreven.
Dat klopt.
pi_182595017
Oudste leert nu schaken in de plusgroep. Zo leuk. Ze leren t via een site, ze heeft net thuis ook zitten oefenen.
*poef* nu is het weg
pi_182595310

Je knippert 2x en ze is 13!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_182595372
Wow, gefeliciteerd!! Mooie lach!
  donderdag 18 oktober 2018 @ 19:00:08 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182595778
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 18:27 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Je knippert 2x en ze is 13!
Jeetje, Vicky. Wat is ze inderdaad groot al :o
Gefeliciteerd!!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 oktober 2018 @ 19:00:58 #107
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182595788
Time flies!! Proficiat O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_182596182
Gefeliciteerd!
pi_182597825
Gefeliciteerd
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:38:38 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182605456
Gefeliciteerd Vicky, wat een mooie dame! O+

Hier is het nog erger: de mijne is 18 geworden vandaag :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182605522
Wow, Remiwo.. 18 jaar! Gefeliciteerd!
Moeten we nou ook een topic starten voor ouders met volwassen kinderen? :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:48:35 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182605633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 09:41 schreef Deepfreeze het volgende:
Wow, Remiwo.. 18 jaar! Gefeliciteerd!
Moeten we nou ook een topic starten voor ouders met volwassen kinderen? :P
In 40+ of zo :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182609545
Gefeliciteerd vicky en rewimo! Wat een groterds alweer! :)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:17:15 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182610532
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 13:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Gefeliciteerd vicky en rewimo! Wat een groterds alweer! :)
Dank je wel, ja het gaat echt zo hard :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:50:22 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182611115
Dochter is met een vriendinnetje naar een pretpark vandaag, alleen met een vriendinnetje. Ik vind het nog best een ding :@ :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:09:09 #116
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182611481
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:50 schreef Sjeen het volgende:
Dochter is met een vriendinnetje naar een pretpark vandaag, alleen met een vriendinnetje. Ik vind het nog best een ding :@ :P
Ja, dat is best spannend!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:29:28 #117
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182611781
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:50 schreef Sjeen het volgende:
Dochter is met een vriendinnetje naar een pretpark vandaag, alleen met een vriendinnetje. Ik vind het nog best een ding :@ :P
Vind ik ook nog steeds. Zoon was gisteren naar een waterpark, met allemaal van die hypersnelle glijbanen. Brrrr... En dochter is het hele weekend - nog erger - aan het diepzeeduiken met een vriendin en haar ouders. Ik vind het heerlijk voor haar, maar ik zal blij zijn als ze weer thuis is.

Ik vrees dat dat altijd zo blijft...
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 oktober 2018 @ 08:32:01 #118
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182624315
Netjes om negen uur twee giebelende meiden achterin de auto. Volgend jaar willen ze weer :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 oktober 2018 @ 10:11:36 #119
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182625486
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:32 schreef Sjeen het volgende:
Netjes om negen uur twee giebelende meiden achterin de auto. Volgend jaar willen ze weer :D
Heb je nog even de tijd om je daar geestelijk op voor te bereiden ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:09:46 #120
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182626121
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 08:32 schreef Sjeen het volgende:
Netjes om negen uur twee giebelende meiden achterin de auto. Volgend jaar willen ze weer :D
Toch ook wel leuk, he Sjeen. Ik zit nu in de fase dat ik 's nachts zit te appen met mijn dochter hoe laat ze thuis denkt te komen. En dan soebatten over de tijd. Ik ben eigenlijk wel redelijk makkelijk, volgens mij. Had ik van mezelf niet verwacht.

Dat zijn dan van dit soort gesprekken:
Ik om 01.15: hoe laat kom je thuis? Ik dacht dat we 01.00 hadden afgesproken?
Dochter: het is erg gezellig, mag ik wat langer blijven? Ik fiets met anderen terug.
Ik: Ja, hoe laat denk je dan dat het gaat worden?
Dochter: Om welke tijd moet ik absoluut weer thuis zijn?
Ik: Ik vind dat je uiterlijk om 03.00 thuis moet zijn.
Dochter: Top!

En om 03.04 hoorde ik haar binnenkomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:29:34 #121
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182626377
Fijn dat dat zo soepel gaat Livelink! Ik zou er zelf wel van balen dat ze dat dan niet even vóór 1u laat weten, maar je kent haar goed genoeg ;) O+
Fijn als het zo kan! Voor jullie allebei!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:32:18 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182626395
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 11:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Toch ook wel leuk, he Sjeen. Ik zit nu in de fase dat ik 's nachts zit te appen met mijn dochter hoe laat ze thuis denkt te komen. En dan soebatten over de tijd. Ik ben eigenlijk wel redelijk makkelijk, volgens mij. Had ik van mezelf niet verwacht.

Dat zijn dan van dit soort gesprekken:
Ik om 01.15: hoe laat kom je thuis? Ik dacht dat we 01.00 hadden afgesproken?
Dochter: het is erg gezellig, mag ik wat langer blijven? Ik fiets met anderen terug.
Ik: Ja, hoe laat denk je dan dat het gaat worden?
Dochter: Om welke tijd moet ik absoluut weer thuis zijn?
Ik: Ik vind dat je uiterlijk om 03.00 thuis moet zijn.
Dochter: Top!

En om 03.04 hoorde ik haar binnenkomen.
Dat is nog even een ver van mijn bed show :P Wel goed dat het zo kan bij jullie :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_182628923
:W Ondanks dat mijn kind hier nog lang niet hoort denk ik dat ik hier wel de beste aantwoorden kan vinden.

Komende week gaan bij mijn jongste (gister 2 geworden) zijn keelamandelen eruit en ik kom er even niet uit wat ik het beste in huis kan halen qua boodschappen, In de folders staat vla enz maar dat lijkt me ivm slijmvorming geen goed plan... Tips?! do's en dont's?
S. 2014
J. 2016
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:10:32 #124
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182629185
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ondanks dat mijn kind hier nog lang niet hoort denk ik dat ik hier wel de beste aantwoorden kan vinden.

Komende week gaan bij mijn jongste (gister 2 geworden) zijn keelamandelen eruit en ik kom er even niet uit wat ik het beste in huis kan halen qua boodschappen, In de folders staat vla enz maar dat lijkt me ivm slijmvorming geen goed plan... Tips?! do's en dont's?
Waterijsjes :) Vla is ook geen gek idee hoor, als het maar vloeibaar en koud is. Ik heb in een grijs verleden een topic geopend toen mijn zoon geopereerd moest worden. Ik zal eens kijken of ik dat toevallig nog kan vinden.

Edit: nou dat viel mee :D OUD / Kind en artsen en ziekenhuizen, tips en ervaringen gevraagd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:26:29 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182629414
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ondanks dat mijn kind hier nog lang niet hoort denk ik dat ik hier wel de beste aantwoorden kan vinden.

Komende week gaan bij mijn jongste (gister 2 geworden) zijn keelamandelen eruit en ik kom er even niet uit wat ik het beste in huis kan halen qua boodschappen, In de folders staat vla enz maar dat lijkt me ivm slijmvorming geen goed plan... Tips?! do's en dont's?
fruithapjes misschien? En inderdaad veeeeeel waterijsjes :)
Sterkte!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_182629464
Rewimo gefeliciteerd!

Kim heeft nu bijna een maand voor het eerst een gsm. Krijg regelmatig appjes in de pauze en wazige foto's erbij. :) Maar toch wel handig dat ik haar ook kan bellen. Zo was ze laatst erg laat, bleek dat ze nog even moest blijven om ergens over te praten. We hebben nu afgesproken dat ze dan een appje stuurt, dan weet ik tenminste van tevoren dat ze laat is.
pi_182630778
dank jullie wel.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:48:28 #128
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182631377
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ondanks dat mijn kind hier nog lang niet hoort denk ik dat ik hier wel de beste aantwoorden kan vinden.

Komende week gaan bij mijn jongste (gister 2 geworden) zijn keelamandelen eruit en ik kom er even niet uit wat ik het beste in huis kan halen qua boodschappen, In de folders staat vla enz maar dat lijkt me ivm slijmvorming geen goed plan... Tips?! do's en dont's?
Misschien hebben die mensen die de folder hebben geschreven er wel gewoon verstand van 😉
pi_182631415
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:48 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Misschien hebben die mensen die de folder hebben geschreven er wel gewoon verstand van 😉
Ik was zelf 11 toen ze er uit gingen en kan mij de liters slijm die er uit bleven komen nog goed herinneren, ik kon dat uitspugen, mn mini nog wat minder goed dus vandaar mn vraag.
S. 2014
J. 2016
pi_182631533
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ondanks dat mijn kind hier nog lang niet hoort denk ik dat ik hier wel de beste aantwoorden kan vinden.

Komende week gaan bij mijn jongste (gister 2 geworden) zijn keelamandelen eruit en ik kom er even niet uit wat ik het beste in huis kan halen qua boodschappen, In de folders staat vla enz maar dat lijkt me ivm slijmvorming geen goed plan... Tips?! do's en dont's?
Bij de appie hebben ze sorbetijs in 3 smaken geloof ik. Daar zit geen melk in en is daarom prima geschikt. En verder gewoon kijken wat lukt. Succes ermee, vorig jaar zijn de amandelen van mijn T eruit gegaan en ik vond die eerste uren na de operatie echt heftig. :*
pi_182631697
Waterijs, ranja met ijs en fruithapjes idd en die ook flink koud
pi_182631732
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 17:59 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Bij de appie hebben ze sorbetijs in 3 smaken geloof ik. Daar zit geen melk in en is daarom prima geschikt. En verder gewoon kijken wat lukt. Succes ermee, vorig jaar zijn de amandelen van mijn T eruit gegaan en ik vond die eerste uren na de operatie echt heftig. :*
maar daarna? knapte hij snel op? vorig jaar is zn neusamandel al gedaan en dat vond ik ook stom die 1e uren
S. 2014
J. 2016
pi_182631792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 18:14 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

maar daarna? knapte hij snel op? vorig jaar is zn neusamandel al gedaan en dat vond ik ook stom die 1e uren
Ja daarna ging het snel beter, vooral toen we eenmaal naar huis mochten. De dag na de operatie begon hij al snel weer zachte dingen te eten, dus al met al ging dat eigenlijk wel heel soepel.
pi_182632719
Wij hadden ook appelmoes en die dan in de koelkast zetten, is het lekker koud.
En limonade, waterijs, vla.
De jongste begon na een dag te mopperen dat ze brood wilde. Bij ons mocht dat toen niet, maar er zijn volgens mij ook ziekenhuizen waar dat wel gewoon mocht.
Toen ze na een paar dagen belden om te vragen hoe het ging en ik zei dat ze brood wilde, mocht dat dan uiteindelijk toch wel, maar zonder korstjes en dan dippen in bouillon of soep oid.
Het kind had reuze honger en heeft in een paar dagen in haar uppie ene heel witbrood weggewerkt. En die soep die hoefde ze niet ;).
Maar dit kind deed ook haar ogen open na de narcose en vertelde gelijk dat ze NU ijs wilde.
Moest ze eerst water drinken, daar had ze echt geen boodschap aan, ijs NU! ;).
Ging supergoed.

Oudste ging iets minder soepel, maar die details zal ik je besparen.
Ze redde het prima met vla, limo, waterijs en appelmoes in elk geval, maar is ook meer een zoetekauw dan zusjelief.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182634221
Bedankt dames. We gaan het beleven. Sowieso weer blijven de 1e nacht dus we zijn die 1e uren in goede handen. Vind het zelf wel heel spannend, ws omdat ik al zoveel heb meegemaakt met hem.
S. 2014
J. 2016
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:48:12 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182654021
Voor wie Willem Wever van vanmorgen heeft gezien of wil terug kijken...
Het is mijn oude klas in het vla spel. Met mijn leuke collega meneer D.
pi_182655252
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 14:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ondanks dat mijn kind hier nog lang niet hoort denk ik dat ik hier wel de beste aantwoorden kan vinden.

Komende week gaan bij mijn jongste (gister 2 geworden) zijn keelamandelen eruit en ik kom er even niet uit wat ik het beste in huis kan halen qua boodschappen, In de folders staat vla enz maar dat lijkt me ivm slijmvorming geen goed plan... Tips?! do's en dont's?
Mijn jongste at dezelfde avond nog gewoon gekookte pasta. Had nergens last van. Was 4 toen de amandelen er uit gingen.
*poef* nu is het weg
pi_182669046
Bedankt allemaal. operatie is uitgesteld tot 13 november. . zn zus heeft roodvonk :{
S. 2014
J. 2016
pi_182674692
Kak..., gewoonmezelf87 :{ en beterschap voor zus!
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 25 oktober 2018 @ 22:17:37 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182744480
Net 10 minuten gesprek gehad van O.

Ze heeft hem op gifted and talented register gezet. Nu kan en mag ze dus nog uitdagender werk aanbieden.
Ze vertelde dat zijn woordenschat immens groot is en dat hij het daarnaast ook perfecf gebruikt. Zijn begripsvermogen ver boven leedtijdverwachting ligt.
Maths idem. Hij ziet de som en zonder uitleg knalt hij ze er uit. Weet zonder methode uitleg al hoe en werkt zelf die methode uit.
Qua schijfwerk doet hij zelf al editing. Kijkt dus zijn eigen werk na voor juf het doet :+
Ze gaf zelf al aan dat ze nu heel bewust momenten kiest gedurende de dag door hem die extra uitdaging te geven ook tijdens klassikaal werk. Zoals ze zelf zij.

O. is een jongetje die opbloeit als je hem uitdaagt ze zegt daar was ik de laatste weekjes al mee bezig en waar voorheen zijn focus overal en nergens was is hij nu totaal gefocussed. Dus ik blijf dit met hem doen want het is fenomenaal wat hij doet en kan.

Qua lezen zegt ze ook hoewel hij qua niveau nog zeker 3 stappen omhoog kan. Kan ik hem echt niet hoger zetten omdat ze inhoud dan te zwaar wordt voor zijn leeftijd. Maar ze is al bezig met veel informatieve boekjes te zoeken om toch een uitdaging te geven.
En naast zijn normale werkjes heeft ze O nu uitgedaagd om de tafels van 2 5 en 10 te lerwn aankomende week.

Gewoon geen gevecht maar een heel fijn gesprek met begrip en het zelfde zien in O. En zij zelfs nog meer dan ikzelf

Trots!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 oktober 2018 @ 22:25:49 #141
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182744590
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Net 10 minuten gesprek gehad van O.

Trots!!
En terecht ^O^ Hartstikke goed, wat fijn dat zijn juf hem zo goed doorheeft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 00:24:20 #142
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_182746442
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Net 10 minuten gesprek gehad van O.

(..)
Qua lezen zegt ze ook hoewel hij qua niveau nog zeker 3 stappen omhoog kan. Kan ik hem echt niet hoger zetten omdat ze inhoud dan te zwaar wordt voor zijn leeftijd. Maar ze is al bezig met veel informatieve boekjes te zoeken om toch een uitdaging te geven.
Wat fijn!
Qua boeken zou je ook aan voorleesboeken kunnen denken. Daar is het leesniveau hoger, zonder dat de onderwerpen te zwaar worden.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:48:14 #143
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182748474
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 00:24 schreef Grijs het volgende:

[..]

Wat fijn!
Qua boeken zou je ook aan voorleesboeken kunnen denken. Daar is het leesniveau hoger, zonder dat de onderwerpen te zwaar worden.
Heb je wat titels voor mij ? Dan kan ik kijken of ze er in het Engels zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:29:17 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182748626
Welterusten Kleine Beer is de eerste die mij te binnen schiet. Van Martin Waddell (klinkt behoorlijk Engels ;) ). O, er zijn meer delen van zie ik nu, handig als hij het boek leuk vindt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_182748890
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Net 10 minuten gesprek gehad van O.

Ze heeft hem op gifted and talented register gezet. Nu kan en mag ze dus nog uitdagender werk aanbieden.
Ze vertelde dat zijn woordenschat immens groot is en dat hij het daarnaast ook perfecf gebruikt. Zijn begripsvermogen ver boven leedtijdverwachting ligt.
Maths idem. Hij ziet de som en zonder uitleg knalt hij ze er uit. Weet zonder methode uitleg al hoe en werkt zelf die methode uit.
Qua schijfwerk doet hij zelf al editing. Kijkt dus zijn eigen werk na voor juf het doet :+
Ze gaf zelf al aan dat ze nu heel bewust momenten kiest gedurende de dag door hem die extra uitdaging te geven ook tijdens klassikaal werk. Zoals ze zelf zij.

O. is een jongetje die opbloeit als je hem uitdaagt ze zegt daar was ik de laatste weekjes al mee bezig en waar voorheen zijn focus overal en nergens was is hij nu totaal gefocussed. Dus ik blijf dit met hem doen want het is fenomenaal wat hij doet en kan.

Qua lezen zegt ze ook hoewel hij qua niveau nog zeker 3 stappen omhoog kan. Kan ik hem echt niet hoger zetten omdat ze inhoud dan te zwaar wordt voor zijn leeftijd. Maar ze is al bezig met veel informatieve boekjes te zoeken om toch een uitdaging te geven.
En naast zijn normale werkjes heeft ze O nu uitgedaagd om de tafels van 2 5 en 10 te lerwn aankomende week.

Gewoon geen gevecht maar een heel fijn gesprek met begrip en het zelfde zien in O. En zij zelfs nog meer dan ikzelf

Trots!!
Wat fijn evenstar! Mooi dat hij zo opbloeit als hij wordt uitgedaagd en dat hij dan een juf heeft die dat ook doet, super.

Hier hebben ze van zwijsen de bolleboos-boeken. Maar geen idee of ze iets dergelijks daar hebben.
Wij liepen tegen hetzelfde aan met de oudste. Zij las eind groep 2 dolfje weerwolfje en toen ze dat begin groep 3 op het podium voorlas hoorden we allemaal ouders om ons heen fluisteren dat ze dat knap uit haar hoofd had geleerd... Maar dat las ze gewoon vloeiend.
De waanzinnige boomhut boeken misschien een optie?
Julius Zebra (een over de romeinen, een over de egyptenaren en een over de britten).

Verder weet ik niet zo goed, zij las ook veel informatieve boekjes. En vanaf groep 5/6 leest ze ook in het engels (maar dat doet die van jou natuurlijk al ;) )
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182748935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2018 22:17 schreef _evenstar_ het volgende:
Net 10 minuten gesprek gehad van O.

Ze heeft hem op gifted and talented register gezet. Nu kan en mag ze dus nog uitdagender werk aanbieden.
Ze vertelde dat zijn woordenschat immens groot is en dat hij het daarnaast ook perfecf gebruikt. Zijn begripsvermogen ver boven leedtijdverwachting ligt.
Maths idem. Hij ziet de som en zonder uitleg knalt hij ze er uit. Weet zonder methode uitleg al hoe en werkt zelf die methode uit.
Qua schijfwerk doet hij zelf al editing. Kijkt dus zijn eigen werk na voor juf het doet :+
Ze gaf zelf al aan dat ze nu heel bewust momenten kiest gedurende de dag door hem die extra uitdaging te geven ook tijdens klassikaal werk. Zoals ze zelf zij.

O. is een jongetje die opbloeit als je hem uitdaagt ze zegt daar was ik de laatste weekjes al mee bezig en waar voorheen zijn focus overal en nergens was is hij nu totaal gefocussed. Dus ik blijf dit met hem doen want het is fenomenaal wat hij doet en kan.

Qua lezen zegt ze ook hoewel hij qua niveau nog zeker 3 stappen omhoog kan. Kan ik hem echt niet hoger zetten omdat ze inhoud dan te zwaar wordt voor zijn leeftijd. Maar ze is al bezig met veel informatieve boekjes te zoeken om toch een uitdaging te geven.
En naast zijn normale werkjes heeft ze O nu uitgedaagd om de tafels van 2 5 en 10 te lerwn aankomende week.

Gewoon geen gevecht maar een heel fijn gesprek met begrip en het zelfde zien in O. En zij zelfs nog meer dan ikzelf

Trots!!
Wat goed! Ik weet niet hoe het in de uk zit, en of hij ook Nederlandse boeken leest, maar naast AVI niveaus zijn er nu ook CLIB niveaus:

quote:
Daarnaast heeft Cito een leesindex ontwikkeld voor de leesbaarheid in termen van begrijpelijkheid: CLIB. De huidige toetsen voor begrijpend lezen geven scores in CLIB-niveaus, en ook steeds meer teksten zijn voorzien van een AVI- en een CLIB-niveau. Leest een leerling uit groep 8 technisch met veel moeite, dan kan hij een boek kiezen met een hoog CLIB- en een laag AVI-niveau. Leest een kind uit groep 3 technisch al heel goed, dan kan het een boek kiezen met een laag CLIB- en een hoog AVI-niveau
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:01:33 #147
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182760741
Nederlandse boeken leest hij niet. Maar qua wat ik zo een beetje heb gezien leest hij zeg maar niveau 8e groepers huilen niet etc.
Maar die zijn toch qua inhoud te zware stof voor O.

Juf zoekt wel zo moeilijk mogelijk in de kleur die hij zit.

En thuis lezen we dus wel wat moeilijker samen. Hij leest aantal paginas voor en ik een paar.

Maar goed lezen is dus gewoon voor erbij en gaat vooral info boekjes worden.

Ben blij dat hij ool op de andere vlakken nu extra uitdaging gaat krijgen en extra uitdagingen die hij naar zijn behoefte mag en kan doen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182772580
Wat fijn Evenstar!
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:52:03 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182772968
Kun je hem dan misschien extra uitdagen door hem wel NL boeken te laten lezen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182774635
Kent O wel de Nederlandse klanken van de letters. Dan heb je kans dat hij gewoon in het Nederlands kan lezen als je hem een Nederlands boek geeft. Zeker als hij dingen zo zelfstandig en snel oppikt.
Mijn grote E kent de Engelse klanken en las laatst dus ineens een simpel Engels boekje.
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:35:03 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182777062
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:52 schreef Leandra het volgende:
Kun je hem dan misschien extra uitdagen door hem wel NL boeken te laten lezen?
Ja daar gaan we dus ook mee beginnen binnenkort.

Hij moet zijn amandelen er uit en ze mogen hier dan 2 weken niet naar school.. dus mooie tijd om er dan aan te beginnen na de eerste paar dagen. :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182779852
Lastig, dat boeken zoeken op niveau vs inhoud.. Hier ook de jongste (6) die Avi uit is, en qua inhoud wel iets boven zijn leeftijd kan, maar daar zijn ook grenzen inderdaad.. Hij zit nu even in voetbalboeken, elementia (minecraft), Pinkeltje, Roald Dahl. Vooral die laatste is lekker voor de fantasie, hij kan daar ook flink op door fantaseren.
Eigenlijk geeft juf ook aan dat hij nu gewoon maar moet lezen wat hij leuk vindt. Qua niveau kan/hoeft hij niet uitgedaagd te worden, hij leest volwassen teksten net zo makkelijk, dus het is nu vooral leesmeters maken en nieuwe woorden tegenkomen. Hij leest gevarieerd genoeg om dat te doen. Dus voor nu werkt dit eigenlijk wel prima voor hem.
pi_182864015
Zo, hier is het grote -naar welke middelbare school gaat mijn kind-circus begonnen. Er stonden 4 scholen op de shortlist (keuze uit een stuk of 10), en juf raadde ook eentje aan. Dus van 5 scholen info zien te verzamelen. Vandaag een onderwijs-markt bezocht (massagedoe).. Volgende week de eerste openlesmiddag, en voorlichting. En dan is er elke week wel ergens iets te doen..
Hopelijk vallen er snel wat af :P
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:23:18 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182864097
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, hier is het grote -naar welke middelbare school gaat mijn kind-circus begonnen. Er stonden 4 scholen op de shortlist (keuze uit een stuk of 10), en juf raadde ook eentje aan. Dus van 5 scholen info zien te verzamelen. Vandaag een onderwijs-markt bezocht (massagedoe).. Volgende week de eerste openlesmiddag, en voorlichting. En dan is er elke week wel ergens iets te doen..
Hopelijk vallen er snel wat af :P
Ah succes! Niet het leukste om te doen inderdaad, maar wel belangrijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 31 oktober 2018 @ 20:31:53 #155
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_182864290
Hier is de keuze tussen 2 scholen.
Morgen gaan ze met de hele klas een andere school bezoeken hier in het dorp, maar daar wil ze niet heen.
Twee scholen waar ze tussen twijfelt liggen in de buurtstad.
pi_182866074
Wij hebben keuze uit 3, waarvan we 1 eigenlijk al min of meer hebben laten afvallen.
We hadden laatst een algemene informatieavond over het VO, maar die werd dan wel gegeven door docenten vanuit 1 van die middelbare scholen. Ik weet niet hoe vaak ik de naam van betreffende school heb gehoord... ;).
Oudste heeft zelf nog niet echt een voorkeur, vorig jaar wel alle 3 de open dagen bezocht.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_182875125
Wow, keuze uit 10 scholen, wat een hoop! :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182879308
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, keuze uit 10 scholen, wat een hoop! :o
Er zijn er nog wel meer in de stad, maar die hebben alleen een specifiek niveau..
De stad heeft veel kinderen uit de regio eromheen, onze oude stad had er maar 3, dan wel 3 hele grote.. Hier zit er ook eentje bij met 60 kinderen en eentje met 150
  donderdag 1 november 2018 @ 16:05:33 #159
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_182879828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2018 20:20 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, hier is het grote -naar welke middelbare school gaat mijn kind-circus begonnen. Er stonden 4 scholen op de shortlist (keuze uit een stuk of 10), en juf raadde ook eentje aan. Dus van 5 scholen info zien te verzamelen. Vandaag een onderwijs-markt bezocht (massagedoe).. Volgende week de eerste openlesmiddag, en voorlichting. En dan is er elke week wel ergens iets te doen..
Hopelijk vallen er snel wat af :P
O ja, wij willen ook dit jaar beginnen met rondkijken, bedankt voor de reminder! ;)
Bruin gaat waarschijnlijk naar dezelfde school als haar broer en zus, maar er komt een school 2 straten verderop met 2-talig gymnasium. Daar willen we ook even kijken. En bij nog een andere school, waar ze meer projectmatig werken (gym-plus).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 1 november 2018 @ 16:17:54 #160
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182880157
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 12:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, keuze uit 10 scholen, wat een hoop! :o
Wij hebben er 16 in de omgeving tot 5km (waarvan 3 voorgezet speciaal).
pi_182880374
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:17 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Wij hebben er 16 in de omgeving tot 5km (waarvan 3 voorgezet speciaal).
Woon je in de buurt? hier ook 16, als je de gesplitste scholen als 1 telt :P
  donderdag 1 november 2018 @ 16:30:12 #162
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182880443
Hier is er keuze uit 4 scholen maar voor mijn oudste vind ik maar 1 school echt geschikt.
De ander zou ik ook nog mee kunnen leven maar de andere 2 vind ik echt geen optie.
  donderdag 1 november 2018 @ 16:33:18 #163
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182880512
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:27 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Woon je in de buurt? hier ook 16, als je de gesplitste scholen als 1 telt :P
Dat laatste is hier ook :P welke regio woon je?
pi_182880545
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:33 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Dat laatste is hier ook :P welke regio woon je?
Zwolle

[ Bericht 1% gewijzigd door Deepfreeze op 01-11-2018 16:46:12 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 16:37:59 #165
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182880612
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:34 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Zwolle..
Haha, niet eens een beetje in de buurt :D
Wel toevallig.
pi_182880797
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:37 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Haha, niet eens een beetje in de buurt :D
Wel toevallig.
Geinig..
pi_182881249
quote:
17s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
Hier is er keuze uit 4 scholen maar voor mijn oudste vind ik maar 1 school echt geschikt.
De ander zou ik ook nog mee kunnen leven maar de andere 2 vind ik echt geen optie.
En wat nou als zij dat wel wil?
  Licht Ontvlambaar donderdag 1 november 2018 @ 17:25:27 #168
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182881537
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

En wat nou als zij dat wel wil?
Dan was het hier toch een no-go geweest... en blij toe dat ik er zo in stond. Maar zo dramatisch als het hier gesteld is met voorgezet onderwijs is hopelijk een uitzondering.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 1 november 2018 @ 17:42:43 #169
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182881853
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

En wat nou als zij dat wel wil?
Dan heeft ze dikke vette pech. Ik wil haar op een school die bij haar past, en die haar het beste op haar toekomst voor zal bereiden. Een school waar ze de creatieve vakken ook heel belangrijk vinden, waar je gewoon de docent bij de voornaam kan noemen en leraren er echt voor je zijn.
Waar ze alles voor je doen.
  donderdag 1 november 2018 @ 22:15:36 #170
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_182887768
quote:
17s.gif Op donderdag 1 november 2018 17:42 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

... waar je gewoon de docent bij de voornaam kan noemen...
Volgens mij ben ik die nog niet tegengekomen (bij de 6 scholen die ik in de loop der jaren bezocht heb).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  donderdag 1 november 2018 @ 23:00:41 #171
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182888608
deze wel *) het hangt overigens heel erg van het kind af natuurlijk ik wil helemaal niet dat ze allemaal naar deze school gaan, dat is geen must maar voor de oudste is dit eigenlijk gewoon de keus.

Ze tekent uren, dol op dans en muziek en musical dan is het jammer als ze een school kiest met 0 aanbod op dat gebied. En ik wil geen prestatie vwo school waar ze af zou moeten mocht ze toch vwo niet aankunnen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 2 november 2018 @ 07:10:03 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182891623
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 22:15 schreef Grijs het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik die nog niet tegengekomen (bij de 6 scholen die ik in de loop der jaren bezocht heb).
ik moet er zelf vreselijk aan wennen, ik weet van de meeste docenten van dochter de achternaam niet eens.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 2 november 2018 @ 07:26:43 #173
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182891749
Op het VSO waar mijn zoon op zit noemen ze de docenten nog gewoon juf en meester, net als in het basisonderwijs. Voor mijn dochter is dat iets totaal onbegrijpelijks 8)7
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_182913112
Hier ook adviesgesprek gehad over vo. Dochter staat al tijden in de startblokken, wil super graag de stap gaan maken.
Binnenkort mag ze 4 vrijdagmiddagen heen om te proeven.
Hier maar 1 school, dus geen keuze...

Jeetje df, 6 jaar en AVI uit? :o
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_182918891
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 01:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeetje df, 6 jaar en AVI uit? :o
Jups, 6,5 jaar..
De oudste leert makkelijk en heeft een hoog advies. Maar de jongste kijkt een keertje, kent het truukje en doet het volgens zelf en met variatie/creativiteit. Maakt eigenlijk niet uit met wat..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 november 2018 @ 21:23:18 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182925288
DF hier net zo met A. en O.

Ik vind het heel bijzonder omdat zo te zien. Hier het grote verschil ook dat A. concentratie heeft vam een fruitvlieg en O. hyperfocus heeft. Ook is O. sociaal emotioneel sterker en heeft meer nieuwsgierigheid. Maar dat laatste zal ook komen door puberen van A.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 3 november 2018 @ 21:24:59 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182925329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 07:26 schreef livelink het volgende:
Op het VSO waar mijn zoon op zit noemen ze de docenten nog gewoon juf en meester, net als in het basisonderwijs. Voor mijn dochter is dat iets totaal onbegrijpelijks 8)7
Hier zijn ze wel heel streng daar mee. Sir en Mrs. etc.

Ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal. Bepaalde vorm van respect. Maar goed wellicht ben ik gewoon ook een ouderwetsw trut :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182925611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:23 schreef _evenstar_ het volgende:
DF hier net zo met A. en O.

Ik vind het heel bijzonder omdat zo te zien. Hier het grote verschil ook dat A. concentratie heeft vam een fruitvlieg en O. hyperfocus heeft. Ook is O. sociaal emotioneel sterker en heeft meer nieuwsgierigheid. Maar dat laatste zal ook komen door puberen van A.
Hier de oudste ook met de concentratie van een fruitvlieg. De jongste focust heel goed als dat hen uitkomst, voor de rest doet hij ook de fruitvlieg (zoals bij fietsen of opruimen).
De jongste is sociaal sterker en extraverte, de oudste kan emoties beter benoemen en verwerken maar is introvert.
De jongste denkt ook veel vrijer en creatiever, dat zorgt voor veel en bijzondere oplossingen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 november 2018 @ 21:55:28 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182925867
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:24 schreef _evenstar_ het volgende:

Hier zijn ze wel heel streng daar mee. Sir en Mrs. etc.

Ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal. Bepaalde vorm van respect. Maar goed wellicht ben ik gewoon ook een ouderwetsw trut :+
Duitsland net zo hoor :) Vind ik ook helemaal prima.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 3 november 2018 @ 22:45:37 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182926872
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:40 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier de oudste ook met de concentratie van een fruitvlieg. De jongste focust heel goed als dat hen uitkomst, voor de rest doet hij ook de fruitvlieg (zoals bij fietsen of opruimen).
De jongste is sociaal sterker en extraverte, de oudste kan emoties beter benoemen en verwerken maar is introvert.
De jongste denkt ook veel vrijer en creatiever, dat zorgt voor veel en bijzondere oplossingen.
Dat oost indisch doof zijn als het op opruimen aankomt is gewoon kind eigen denk ik :+

Grappig is dat he? hoe 2 zo kunnen verschillen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 3 november 2018 @ 23:34:44 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182927844
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 21:24 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hier zijn ze wel heel streng daar mee. Sir en Mrs. etc.

Ik vind dat persoonlijk niet meer dan normaal. Bepaalde vorm van respect. Maar goed wellicht ben ik gewoon ook een ouderwetsw trut :+
Maar juf en meester is toch niet onrespectvol?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 3 november 2018 @ 23:44:45 #182
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182928012
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:34 schreef livelink het volgende:

[..]

Maar juf en meester is toch niet onrespectvol?
Nee bedoelde ook juist dat het juf en meester/meneer wel respecrtvol is. Ik vind dat voornamen gedoe niet ok.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 3 november 2018 @ 23:48:59 #183
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182928088
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee bedoelde ook juist dat het juf en meester/meneer wel respecrtvol is. Ik vind dat voornamen gedoe niet ok.
Oh, op zo'n manier. Ik heb daar niet echt een mening over. Ik vind dat de docenten zelf moeten bepalen hoe ze aangesproken willen worden. En natuurlijk moeten de leerlingen zich daar dan wel aan houden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar zondag 4 november 2018 @ 07:27:29 #184
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182931241
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee bedoelde ook juist dat het juf en meester/meneer wel respecrtvol is. Ik vind dat voornamen gedoe niet ok.
ik vind het ook niks, maar het hoort bij de school waar dochterlief heen gaat.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 4 november 2018 @ 08:23:25 #185
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182931944
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Nee bedoelde ook juist dat het juf en meester/meneer wel respecrtvol is. Ik vind dat voornamen gedoe niet ok.
Respect krijgen/verdienen van je leerlingen hangt wat mij betreft niet af van hoe jij je als leerkracht aan laat spreken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182932941
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2018 23:48 schreef livelink het volgende:

[..]

Oh, op zo'n manier. Ik heb daar niet echt een mening over. Ik vind dat de docenten zelf moeten bepalen hoe ze aangesproken willen worden. En natuurlijk moeten de leerlingen zich daar dan wel aan houden.
nou ik snap wel dat het schoolbreed gelijkgehouden wordt, anders is het dat je de juf van groep 1 met de voornaam aanspreekt en die van groep 2 met achternaam etc :D

Hier op de basisschool is het juf *voornaam* :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182932969
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Respect krijgen/verdienen van je leerlingen hangt wat mij betreft niet af van hoe jij je als leerkracht aan laat spreken.
neuh maar ik heb vroeger ook geleerd om oudere mensen met u en mevrouw/meneer aan te spreken in eerste instantie, tot ze aangaven dat ik 'je' mocht zeggen. Dat vind ik wel een vorm van respect.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_182933638
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Respect krijgen/verdienen van je leerlingen hangt wat mij betreft niet af van hoe jij je als leerkracht aan laat spreken.
Ik merk dat ik toen ik jonger was veel meer behoefte had aan dat 'mevrouw' en 'u', voor de klas. Want dat gaf een afstand die ik wel een beetje nodig had, om me leraar te voelen. En ook naar de leerlingen toe, want ik wilde niet dat ze mij zouden zien als 'een van hen' en dat mijn andere status dus ook in die manier van aanspreken uitgedrukt werd. Dat helpt wel degelijk. Nu ik al lang voor de klas sta, hecht ik er grappig genoeg minder aan, maar dat komt dus ook omdat ik het minder nodig heb.

Op sommige scholen is de relatie docent-leerling formeler of juist informeler dan op andere scholen. Ik bestrijd echter dat dat iets zegt over de betrokkenheid van leraren tov de leerlingen of inzet voor de leerlingen, zoals Buda een beetje lijkt te suggereren.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 4 november 2018 @ 11:56:00 #189
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182934691
In deze 2 scholen zegt het wel echt iets, ik ken beide scholen heel erg goed. Ik zei niets over scholen in het algemeen. . Maar ik mis bij de 2e school het persoon tegen persoon. Daar is het echt leerkracht tegen mindere leerling.

De 2 scholen die een optie zijn die zijn in alles totaal anders. Voor mijn kind heeft school 1 veel meer te bieden.
  zondag 4 november 2018 @ 12:10:02 #190
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182934942
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 09:53 schreef tombolafan het volgende:

[..]

neuh maar ik heb vroeger ook geleerd om oudere mensen met u en mevrouw/meneer aan te spreken in eerste instantie, tot ze aangaven dat ik 'je' mocht zeggen. Dat vind ik wel een vorm van respect.
Dat leer ik mijn kind ook.
Maar als de leerkracht de eerste dag zegt ‘je mag mij Bart noemen’ is dat respect niet opeens verdwenen.

Franny, als je zelf begin 20 voor een klas vol pubers staat vind ik het een hele logische manier om inderdaad wat afstand te scheppen :Y

Sowieso heb ik geen voorkeur voor hoe een leerkracht aangesproken zou moeten worden op de middelbare school. Ik vind dat alle varianten oké zijn en daar niet het onderwijs of respect vanaf hangt.
Op de basisschool vind ik juf/meester voornaam het prettigst. Mijn nergens op gebaseerde gevoel zegt namelijk dat ze dat meer benaderbaar maakt en mijn kind was er zo eentje die af en toe een knuffel nodig had in de eerste jaren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_182936912
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 09:50 schreef tombolafan het volgende:

[..]

nou ik snap wel dat het schoolbreed gelijkgehouden wordt, anders is het dat je de juf van groep 1 met de voornaam aanspreekt en die van groep 2 met achternaam etc :D

Hier op de basisschool is het juf *voornaam* :)
bij ons inderdaad op school juf/meester en dan voornaam.
pi_182937134
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 12:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Op de basisschool vind ik juf/meester voornaam het prettigst. Mijn nergens op gebaseerde gevoel zegt namelijk dat ze dat meer benaderbaar maakt en mijn kind was er zo eentje die af en toe een knuffel nodig had in de eerste jaren.
het grappige vind ik dan weer dat ook het benaderbare niet door de aansprekvorm bepaald moet worden imho, net als respect ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 4 november 2018 @ 17:33:47 #193
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182940390
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 08:23 schreef laziness het volgende:

[..]

Respect krijgen/verdienen van je leerlingen hangt wat mij betreft niet af van hoe jij je als leerkracht aan laat spreken.
Ik ben zoals ik al zei ouderwets daarin en een volwassene spreek je met U en zo aan. En respect geef je sowieso aan een oudere persoon/meerdere dat moet je niet verdienen dat krijg je automatisch. Wil niet zeggen dat men dat niet kan verliezen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 4 november 2018 @ 17:57:42 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182940931
Hier ook juf voornaam, maar 's morgens wel eerst een hand geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 november 2018 @ 18:14:38 #195
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182941374
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2018 17:33 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ik ben zoals ik al zei ouderwets daarin en een volwassene spreek je met U en zo aan. En respect geef je sowieso aan een oudere persoon/meerdere dat moet je niet verdienen dat krijg je automatisch. Wil niet zeggen dat men dat niet kan verliezen.
Respect geef je toch aan ieder mens, dus ook aan de leerling?

pi_182942425
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 18:14 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Respect geef je toch aan ieder mens, dus ook aan de leerling?

[ afbeelding ]
^O^
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zondag 4 november 2018 @ 18:58:55 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182942530
quote:
17s.gif Op zondag 4 november 2018 18:14 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Respect geef je toch aan ieder mens, dus ook aan de leerling?

[ afbeelding ]
Ik zeg ook nergens dat er andersom ook niet respect hoort te zijn?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_182943666
Morgen start de 'week van respect'. Mooie discussie daarbij :)
pi_182945074
gruw.. ril.. "de week van respect" echt? ik ben wel n beetje klaar met de week of dag van ".... "
pi_182951885
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 22:45 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Dat oost indisch doof zijn als het op opruimen aankomt is gewoon kind eigen denk ik :+

Grappig is dat he? hoe 2 zo kunnen verschillen!
opvoeden 2.0..
Maar ondertussen kunnen die 2 verschillende karakters wel heerlijk spelen en vullen ze elkaar ook wel aan. Dat is dan wel weer mooi..

Hier op school is het juf/meester voornaam.
Sommige leerkrachten stralen wel wat meer autoriteit uit, maar wel met respect. Maar we hebben nu een nieuwe juf (bij andere klas), en die werkt echt op autoriteit, maar daar merk je soms te weinig respect naar de kinderen toe. En dan respecteren de kinderen haar ook niet meer. Die wisselwerking is ook wel lastig. Ook een beetje het voorleven als voorbeeld, de kinderen worden net zo hard als de juf.. De juf zal dan uiteindelijk toch de wijste moeten zijn en de aanpak iets veranderen, want de kinderen hebben voor de duo-juf wel prima respect, daar ligt het dan niet aan ;)
pi_182972255
Voor de pubermoeders....
Liegen jullie pubers ook zo? Ik word er niet goed van... liegen over huiswerk, liegen over iets wel/niet gedaan hebben....

A blijkt een enorme achterstand in huiswerk te hebben terwijl ze steevast tegen ons zei dat ze helemaal bij is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:44:59 #202
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182972605
Oei Vicky, lastig lijkt me dat!

Max doet het heel soms, maar hij kan heul slecht liegen, dus ik heb 't altijd wel door. Maargoed, ik laat het dan gewoon, hij komt er vanzelf achter dat 't niet zo handig is om dingen niet te doen qua huiswerk.

Wat doet/zegt ze als je haar ermee confronteert?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2018 @ 08:53:36 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182972694
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:02 schreef Vicky het volgende:
Voor de pubermoeders....
Liegen jullie pubers ook zo? Ik word er niet goed van... liegen over huiswerk, liegen over iets wel/niet gedaan hebben....

A blijkt een enorme achterstand in huiswerk te hebben terwijl ze steevast tegen ons zei dat ze helemaal bij is..
Is er niet iets waar je kunt inloggen en kunt zien welk huiswerk ze hebben?

En er dan bovenop zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:04:49 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182972790
Ik merk nu al dat ik dat hele huiswerk maar een lastig iets vind. Vond ik de laatste twee jaar op de basisschool al.
Moet ik er nu bovenop zitten, of moet ik hem (inmiddels) laten en hem de consequenties op school laten ervaren? Ik weet dat hij het haske goed kan, maar dat planning een dingetje is. Maar dat is het elke week.
Als ik er - bij wijze van - deze week met hem samen goed voor ga zitten gaat het goed, vindt ie het fijn, is ie op tijd klaar, en daar blij mee.
Maar als ik daarmee dan denk dat 't genoeg is, en hij het de volgende keer wel kan, dan heb ik 't dus mis. Hij is best lui en makkelijk. Maar het is pas de derde maand van de middelbare. Als ik bij mezelf na ga wordt het alleen maar nonchalanter na het begin (met bijbehorende matige resultaten).
Moet ik hem nou gewoon laten? Zo lastig :+ Op school zijn ze vast harder dan ik. Goeie les opzich, als hij dan iets niet haalt.
Maar zo zonde, want hoeveel kansen heb je nou eigenlijk?

Hai eeuwig dilemma.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182972847
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is er niet iets waar je kunt inloggen en kunt zien welk huiswerk ze hebben?

En er dan bovenop zitten.
huiswerk staat niet in magister. Ze doet Dalton onderwijs.
Ik heb gister al een heel gesprek gehad met haar mentor en we gaan bovenop haar huiswerk zitten.

Maar het niet alleen over school liegen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:14:25 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182972897
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:09 schreef Vicky het volgende:

[..]

huiswerk staat niet in magister. Ze doet Dalton onderwijs.
Ik heb gister al een heel gesprek gehad met haar mentor en we gaan bovenop haar huiswerk zitten.

Maar het niet alleen over school liegen..
Het is een fase...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182972935
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:44 schreef pinquit het volgende:
Oei Vicky, lastig lijkt me dat!

Max doet het heel soms, maar hij kan heul slecht liegen, dus ik heb 't altijd wel door. Maargoed, ik laat het dan gewoon, hij komt er vanzelf achter dat 't niet zo handig is om dingen niet te doen qua huiswerk.

Wat doet/zegt ze als je haar ermee confronteert?
in eerste instantie houdt ze vol dat ze niet liegt maar ik ben natuurlijk niet gek. Uiteindelijk geeft ze het toe met hangende schouders en een beteuterd gezicht.
Of ze wordt boos.

Vanmorgen had ze haar tanden niet gepoetst want geen tijd (categorie kutsmoes), dus ik zei: laat maar ruiken dan.. toen gaf ze toe dat ze niet gepoetst had. Uiteraard moest ze haar tanden poetsen maar toen was het huis te klein want ze zou dan te laat komen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:43:53 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182973220
Herkenbaar vicky tot op zekere hoogte.

Het zijn allemaal van die non dingen waar er dan over gelogen wordt. Al hoewel het niet echt meer gebeurd.


Pinq qua huiswerk zit ik er wel bovenop. Ik had laatst een discussie met zus hierover.
A. heeft dat inzicht niet en dat id iets wat ze moet leren.
Zus zegt laat haar maar een keer op haar plaat gaan dan leert ze het wel. Ik zelf ben meee voorkomen is beter dan genezen en zeg haar nu ga je dit of dat doen.

Hier hebben ze wel een app voor ouders en student waar huiswerk in staat en ook aanwezigheid en ze krijgen hier plus punten voor dingen die ze goed doenm of negatives voor niet luisteren etc. Ook krijgen ze outstanding achievements en academic achievements. Deze zijn meer punten waard en die punten worden omgezet naar house points. Beetje het Harry potter systeem :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:47:36 #209
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182973276
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 08:02 schreef Vicky het volgende:
Voor de pubermoeders....
Liegen jullie pubers ook zo? Ik word er niet goed van... liegen over huiswerk, liegen over iets wel/niet gedaan hebben....

A blijkt een enorme achterstand in huiswerk te hebben terwijl ze steevast tegen ons zei dat ze helemaal bij is..
Nee, ze wil graag op deze school blijven en ik ben ontzettend streng qua huiswerk & schooldingen.
En wij kunnen online alles bijhouden :') dus misschien daarom ook.
Ik neem telefoon & laptop in zodra zoiets zou gebeuren en dat weet ze.

Maar als ik vraag of ze haar kleding in de was heeft gedaan, zegt ze gerust ja :') terwijl dat niet zo is.
Dan is ze het 'vergeten' :D maarja zolang het om zulke dingetjes gaat...

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:43 schreef _evenstar_ het volgende:

Hier hebben ze wel een app voor ouders en student waar huiswerk in staat en ook aanwezigheid en ze krijgen hier plus punten voor dingen die ze goed doenm of negatives voor niet luisteren etc. Ook krijgen ze outstanding achievements en academic achievements. Deze zijn meer punten waard en die punten worden omgezet naar house points. Beetje het Harry potter systeem :+
Bij ons gaat het ook ongeveer zo.
En ze mogen alles herkansen, maar krijgen dan nooit hoger dan een 6.
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:52:38 #210
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182973348
Maar hoe leer je haar dat inzicht te krijgen?
M. heeft al ervaren hoe naar het voelt als je op 't allerlaatste moment iets moet afmaken, hoe rot het is als je nog maar 2 dagen de tijd hebt om 100 Franse woordjes te leren enz enz. Wanneer komt dat dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:54:15 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182973366
En hier staat ook al het huiswerk in de app, maar is het echt de bedoeling dat ik elke dag check bij hem wat ie nog moet doen?
Vruuger kon dat ook niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hem met alle liefde begeleiden bij dingen, maar niet 6 jaar lang eigenlijk :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:58:05 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182973409
Ik deed ooit eens een oudercursus voor hoogbegaafde kinderen en daar werd echt geadviseerd om niet je kind constant maar te elpen met dat soort dingen. Je kind leert er niks van als jij maar steeds blijft zeggen 'doe dit, doe dat' en wat Pinq zegt, als je het op de middelbare voor ze doet heb je kans dat je het in de 4e van het HBO alsnog doet. En als ze dan later in hun werkzamen leven zelf hun broek op moeten houden komen ze in de knel.

Maar ja, inderdaad dat dillemma, je wil toch dat het potentieel wat er in zit er uit komt... :')

Mijn oudste zit ook op Dalton en die lijkt, ondanks zijn ADHD, iig wel op de hoogte te zijn van wanneer toetsen en boekbesprekingen zijn. Er voor aan de slag gaan is dan weer een heel ander verhaal. :D :+
***
  dinsdag 6 november 2018 @ 09:59:47 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182973424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:54 schreef pinquit het volgende:
En hier staat ook al het huiswerk in de app, maar is het echt de bedoeling dat ik elke dag check bij hem wat ie nog moet doen?
Vruuger kon dat ook niet.
Begrijp me niet verkeerd, ik wil hem met alle liefde begeleiden bij dingen, maar niet 6 jaar lang eigenlijk :')
Hij zit nu in de 1e toch? Geef hem dit jaar. Ik ben nu langzaam aan bezig met A. en die zit in de 2e

Vroeger hadden wij geen app. Maar klassen agenda waar alles in stond en dagelijks getekend moest worden door ouder(s) In de 1e en 2de was dat verplicht.

Je zou ook misschien met de mentor kunnen overleggen wat hij kan.

Ik had vroeger op school een huiswerk klas. Dat was 4 dagen in de week van laatste les uur tot kwart voor vijf. En zat dan begeleiding bij en die hielpen en leerden je dan plannen. Wellicht heeft zijn school zoiets?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:01:07 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182973439
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:47 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nee, ze wil graag op deze school blijven en ik ben ontzettend streng qua huiswerk & schooldingen.
En wij kunnen online alles bijhouden :') dus misschien daarom ook.
Ik neem telefoon & laptop in zodra zoiets zou gebeuren en dat weet ze.

Maar als ik vraag of ze haar kleding in de was heeft gedaan, zegt ze gerust ja :') terwijl dat niet zo is.
Dan is ze het 'vergeten' :D maarja zolang het om zulke dingetjes gaat...

[..]

Bij ons gaat het ook ongeveer zo.
En ze mogen alles herkansen, maar krijgen dan nooit hoger dan een 6.
Hier mogen ze niets herkansen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:02:56 #215
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182973459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:52 schreef pinquit het volgende:
Maar hoe leer je haar dat inzicht te krijgen?
M. heeft al ervaren hoe naar het voelt als je op 't allerlaatste moment iets moet afmaken, hoe rot het is als je nog maar 2 dagen de tijd hebt om 100 Franse woordjes te leren enz enz. Wanneer komt dat dan?
Lastig...
Toen ik 23 was en op school zat had ik daar zelfs nog problemen mee :') discipline.

Ik kijk niet iedere dag (want geen zin in), maar vraag het aan haar en check dan op willekeurige momenten om te kijken of het goed gaat. Maar belangrijke toetsen of verslagen bekijk ik wel van te voren iedere maand en bekijk eerst hoe ze het zelf regelt. Zie of hoor ik er niets over dan vraag ik ernaar.
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:01 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hier mogen ze niets herkansen.
Ik op de havo vroeger ook niet, maar zelfde school vwo niveau wel.
Misschien daarom? (ze doet nu ook vwo).
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:04:37 #216
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182973471
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik deed ooit eens een oudercursus voor hoogbegaafde kinderen en daar werd echt geadviseerd om niet je kind constant maar te elpen met dat soort dingen. Je kind leert er niks van als jij maar steeds blijft zeggen 'doe dit, doe dat' en wat Pinq zegt, als je het op de middelbare voor ze doet heb je kans dat je het in de 4e van het HBO alsnog doet. En als ze dan later in hun werkzamen leven zelf hun broek op moeten houden komen ze in de knel.

Maar ja, inderdaad dat dillemma, je wil toch dat het potentieel wat er in zit er uit komt... :')

Mijn oudste zit ook op Dalton en die lijkt, ondanks zijn ADHD, iig wel op de hoogte te zijn van wanneer toetsen en boekbesprekingen zijn. Er voor aan de slag gaan is dan weer een heel ander verhaal. :D :+
Wat grappig hier werd door de school zelf wel aangegeven om haar te begeleiden nog dit jaar en dat ze gedurende tutor hours plannings lessen gaan krijgen dit jaar.
Omdat ze vaak zien hier dat HB kinderen al noemen ze dat hier GaT children, en het type waar A. onder valt de verstrooide proffesor is. Waardoor ze te veel gaat overdenkennen het overzicht kwijt raakt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:05:56 #217
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182973483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:02 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Lastig...
Toen ik 23 was en op school zat had ik daar zelfs nog problemen mee :') discipline.

Ik kijk niet iedere dag (want geen zin in), maar vraag het aan haar en check dan op willekeurige momenten om te kijken of het goed gaat. Maar belangrijke toetsen of verslagen bekijk ik wel van te voren iedere maand en bekijk eerst hoe ze het zelf regelt. Zie of hoor ik er niets over dan vraag ik ernaar.

[..]

Ik op de havo vroeger ook niet, maar zelfde school vwo niveau wel.
Misschien daarom? (ze doet nu ook vwo).
Hier zit ze topsets wat gelijk staat aan vwo en het mag op geen enkel niveau.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:09:02 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182973524
Ja is pas 1e jaar, dus dit jaar er even tegenaan met begeleiding is misschien niet gek.
Huiswerkklas hebben ze 4x gehad, maar dat leek mij niet heel nuttig eerlijk gezegd :+ Hij weet namelijk best hoe het het best kan/moet, daar ligt het niet echt aan.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 10:10:10 #219
5428 crew  miss_sly
pi_182973537
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik deed ooit eens een oudercursus voor hoogbegaafde kinderen en daar werd echt geadviseerd om niet je kind constant maar te elpen met dat soort dingen. Je kind leert er niks van als jij maar steeds blijft zeggen 'doe dit, doe dat' en wat Pinq zegt, als je het op de middelbare voor ze doet heb je kans dat je het in de 4e van het HBO alsnog doet. En als ze dan later in hun werkzamen leven zelf hun broek op moeten houden komen ze in de knel.

Maar ja, inderdaad dat dillemma, je wil toch dat het potentieel wat er in zit er uit komt... :')

Mijn oudste zit ook op Dalton en die lijkt, ondanks zijn ADHD, iig wel op de hoogte te zijn van wanneer toetsen en boekbesprekingen zijn. Er voor aan de slag gaan is dan weer een heel ander verhaal. :D :+
O, dit is zo mijn voornemen!
Lijkt me wel lastig, hoor, maar inderdaad, ze moeten het leren en dat kan niet als je als ouders altijd maar er bovenop blijft zitten. Dat potentieel komt er echt wel uit, denk ik, maar misschien op een later moment, misschien struikelen ze een keer of gaan ze vreselijk op hun bek. Dat is rot, maar daar kun je ze toch niet altijd voor blijven behoeden.
Ik zal altijd mijn hulp beschikbaar stellen, maar ze zal zelf aan moeten geven dat ze die wil en/of nodig heeft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:28:21 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182973774
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:59 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hij zit nu in de 1e toch? Geef hem dit jaar. Ik ben nu langzaam aan bezig met A. en die zit in de 2e

Vroeger hadden wij geen app. Maar klassen agenda waar alles in stond en dagelijks getekend moest worden door ouder(s) In de 1e en 2de was dat verplicht.

Je zou ook misschien met de mentor kunnen overleggen wat hij kan.

Ik had vroeger op school een huiswerk klas. Dat was 4 dagen in de week van laatste les uur tot kwart voor vijf. En zat dan begeleiding bij en die hielpen en leerden je dan plannen. Wellicht heeft zijn school zoiets?
Voor zover ik weet is huiswerkbegeleiding in Nederland op dit moment big business. Je betaalt er over het algemeen een godsvermogen voor en er zijn, dacht ik, nog weinig scholen die dat zelf nog gratis en voor niets aanbieden, maar misschien ook nog wel hoor.
***
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:29:23 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182973784
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Wat grappig hier werd door de school zelf wel aangegeven om haar te begeleiden nog dit jaar en dat ze gedurende tutor hours plannings lessen gaan krijgen dit jaar.
Omdat ze vaak zien hier dat HB kinderen al noemen ze dat hier GaT children, en het type waar A. onder valt de verstrooide proffesor is. Waardoor ze te veel gaat overdenkennen het overzicht kwijt raakt.
Klopt, ik heb dat idee ook wel hoor, dat je ze toch iig wel op weg moet helpen.
***
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:33:33 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182973834
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dit is zo mijn voornemen!
Lijkt me wel lastig, hoor, maar inderdaad, ze moeten het leren en dat kan niet als je als ouders altijd maar er bovenop blijft zitten. Dat potentieel komt er echt wel uit, denk ik, maar misschien op een later moment, misschien struikelen ze een keer of gaan ze vreselijk op hun bek. Dat is rot, maar daar kun je ze toch niet altijd voor blijven behoeden.
Ik zal altijd mijn hulp beschikbaar stellen, maar ze zal zelf aan moeten geven dat ze die wil en/of nodig heeft.
Ze gaven een heel mooi voorbeeld ook van een jongen waar ze mee gewerkt hadden die dus idd een ramp was met plannen en toetsen op school enzo, echt ver onder niveau, maar tijdens een schoolkamp moest er iets gedaan worden en die jongen had in no time de planning bedacht en de taken verdeeld, inclusief een soort van fundraising ding ofzo. Dat potentieel kwam er dus bij hem inderdaad dus heel mooi uit, maar niet op wat men nu nog steds wel ziet als de norm voor opleidingen: leerwerk.

En ik snap dat, want wat moet je anders met al die kinderen/pubers als we ze niet leren rekenen en geschiedenis etc. leren, maar toch... (maar dat is ook de luie leerling in mezelf :@ ) is dat echt nog zo heel erg nodig tegenwoordig? Ik zou zeggen dat het veel belangrijker is te leren waar informatie te vinden is en hoe je dat goed kan beoordelen en toepassen. Maar wie de Tsaar van huppeldepup was en waar Moldavie precies ligt... Nah, daar heb je toch internet voor... :@

Damn... het gaat niet goed komen met die kinderen van ons vrees ik. :D -O- F. was ongeveer hetzelfde, ze zijn genetisch gewoon echt benadeeld op deze manier. _O-
***
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 10:41:05 #223
5428 crew  miss_sly
pi_182973959
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze gaven een heel mooi voorbeeld ook van een jongen waar ze mee gewerkt hadden die dus idd een ramp was met plannen en toetsen op school enzo, echt ver onder niveau, maar tijdens een schoolkamp moest er iets gedaan worden en die jongen had in no time de planning bedacht en de taken verdeeld, inclusief een soort van fundraising ding ofzo. Dat potentieel kwam er dus bij hem inderdaad dus heel mooi uit, maar niet op wat men nu nog steds wel ziet als de norm voor opleidingen: leerwerk.

En ik snap dat, want wat moet je anders met al die kinderen/pubers als we ze niet leren rekenen en geschiedenis etc. leren, maar toch... (maar dat is ook de luie leerling in mezelf :@ ) is dat echt nog zo heel erg nodig tegenwoordig? Ik zou zeggen dat het veel belangrijker is te leren waar informatie te vinden is en hoe je dat goed kan beoordelen en toepassen. Maar wie de Tsaar van huppeldepup was en waar Moldavie precies ligt... Nah, daar heb je toch internet voor... :@

Damn... het gaat niet goed komen met die kinderen van ons vrees ik. :D -O- F. was ongeveer hetzelfde, ze zijn genetisch gewoon echt benadeeld op deze manier. _O-
Hahaha, ja, dat zijn B en ik ook, nogal van het luie. Dus niet gek als S dat ook is. Maar tegelijkertijd zie ik bij haar dus hetzelfde als wij ook hebben: als iets ons interesseert, gaan we ervoor. En dan leren we echt heel veel over iets, want gemotiveerd.

Wat een mooi voorbeeld van die ene leerling <3

B en ik hebben beide niet gestudeerd, terwijl ik denk dat we daar beiden wel de hersens voor hebben. En we zijn beide goed terechtgekomen uiteindelijk. Achteraf had het met wel heel leuk geleken om te studeren, zowel qua studentenleven als qua kennis opdoen over bepaalde dingen, en dat zal ik S ook zeker vertellen. Zoals ik alle dingen waarvan ik achteraf als volwassene denk dat ik dat beter anders had kunnen doen met haar zal delen. Maar zij heeft ook recht op haar eigen weg en eigen fouten om van te leren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:44:40 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182974037
Ik heb 2 HAVO en 4 HAVO allebei gedoubleerd. En niet omdat ik het niet kon hoor, gewoon omdat ik er niets voor deed. :') :@ Daarna wel fluitend de HBO trouwens.
Oh, grappig wel... Afgelopen weekend was ik bezig met mijn eindwerkstuk van mijn opleiding, stelt qua grootte niet zo veel voor 5-8 pagina's, ex inhoudsopgave etc. Maar vond het toch wel lastig hoor, weer voor zoiets zitten en gaan schrijven. Maar als ik dan eenmaal ga, dan gaat het ook heerlijk en dus ben ik ouderwets tot half 2 's nachts doorgegaan zondagavond, toen was het af. :+

Maar we dwalen af. :@ Sorry!
***
  dinsdag 6 november 2018 @ 10:55:30 #225
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182974200
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is huiswerkbegeleiding in Nederland op dit moment big business. Je betaalt er over het algemeen een godsvermogen voor en er zijn, dacht ik, nog weinig scholen die dat zelf nog gratis en voor niets aanbieden, maar misschien ook nog wel hoor.
Hier is het ook tegen betaling & dan niet door de school zelf, maar een gespecialiseerd bedrijf :')
Wij maken er geen gebruik van.
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 10:57:21 #226
5428 crew  miss_sly
pi_182974224
De vraag is of we afdwalen :)
Moeten we kinderen, pubers en ook jonger, onze begeleiding opdringen en ze aan de hand houden of moeten we ze de ruimte geven om hun eigen weg te kiezen en hun eigen fouten te maken? Daarmee niet gezegd dat je ze volledig los moet laten en laten bungelen, maar om er constant bovenop te zitten is het andere uiterste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 november 2018 @ 11:09:17 #227
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182974405
Nou, ik heb puber vorig jaar eerst zelf laten proberen. Na de herfstvakantie bleek dat het toch wat lastig ging qua planning, dus hebben we het samen opgepakt. Oftewel, ik heb de euro’s voor de huiswerkbegeleiding niet uitgegeven, maar ben het zelf gaan doen.
Eerst planningen voor haar gemaakt, op een bepaald moment planningen samen gemaakt, daarna haar planning laten maken en doorheen gelopen. En nu zijn we op een punt aangeland dat ze zelf planningen maakt en we met regelmaat kijken of het lukt.

Ik ben van mening dat je je kind moet begeleiden in zulke dingen. Ze moeten het leren... Je verwacht van een peuter toch ook niet dat die meteen met mes en vork kan eten en met twee woorden spreken?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:10:02 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182974420
Nou ja, aan de ene kant hanteer ik het "zolang ze hun leven niet in gevaar brengen moeten ze hun eigen fouten maar maken" principe, maar dat is toch wat meer voor de wat oudere kinderen (15/16 drank/drugs foute vrienden, dat soort dingen), maar ik vind het wel lastig om een kind verantwoordelijkheid te geven voor iets waar hij/zij nog niet echt verantwoordelijk kan worden gehouden.
En als je kind begeleiding nodig heeft dan geef je die volgens mij, als een kind moet leren plannen dan kun je daar ook wel bij helpen zonder dat over te nemen.

Het soort leugentjes waar het nu over lijkt te gaan zou ik er echter uit willen hebben, en als dat kan door een manier waardoor ze weten dat ze er niet mee weg zullen komen vind ik het ook best, als het werkt dan werkt het.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 november 2018 @ 11:10:51 #229
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182974432
Wij moesten zoon de eerste jaren ook steeds achter de vodden zitten. Hier in DLD houden ze een streeplijst bij van wie zijn huiswerk niet heeft bijgehouden. Meneer stond steevast zo'n beetje bovenaan.

Hij is toen van school gewisseld. Bij de eerste ouderavond kwam die lijst ter sprake. Wij waren stomverbaasd toen bleek dat hij niet 1 streepje had :D Sindsdien nooit meer problemen gehad met huiswerk maken. Op die school heeft hij geleerd hoe hij zijn huiswerk moet indelen. En wat natuurlijk ook het meeste heeft geholpen: hij voelde zich op die school helemaal thuis, vanaf de eerste dag.

Inmiddels is hij na afloop van die school weer gewisseld (nu VWO), en nog steeds loopt alles prima ^O^ Hij werkt hard en zijn cijfers zijn goed. Wiskunde (verplicht) is zijn zorgenkindje dus we waren afgelopen week helemaal blij met een 4+ (vergelijkbaar met een 6+ in NL) :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:11:08 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182974436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:09 schreef Sjeen het volgende:
Nou, ik heb puber vorig jaar eerst zelf laten proberen. Na de herfstvakantie bleek dat het toch wat lastig ging qua planning, dus hebben we het samen opgepakt. Oftewel, ik heb de euro’s voor de huiswerkbegeleiding niet uitgegeven, maar ben het zelf gaan doen.
Eerst planningen voor haar gemaakt, op een bepaald moment planningen samen gemaakt, daarna haar planning laten maken en doorheen gelopen. En nu zijn we op een punt aangeland dat ze zelf planningen maakt en we met regelmaat kijken of het lukt.

Ik ben van mening dat je je kind moet begeleiden in zulke dingen. Ze moeten het leren... Je verwacht van een peuter toch ook niet dat die meteen met mes en vork kan eten en met twee woorden spreken?
En je laat die peuter niet verhongeren als ze hun hand of bestek niet naar hun mond kunnen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 6 november 2018 @ 11:12:18 #231
5428 crew  miss_sly
pi_182974451
Het lijkt me vooral zaak om erachter te komen waarom die leugens verteld worden. Is dat een gebrek aan autonomie? Is dat omdat ze er zelf eigenlijk een slecht gevoel over hebben en dat niet willen terugzien en -horen door de ouders? Zijn de leugens echt heel erg ernstig, of is het het liegen op zich dat een probleem vormt voor de ouders?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 november 2018 @ 11:14:55 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_182974503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je laat die peuter niet verhongeren als ze hun hand of bestek niet naar hun mond kunnen krijgen.
precies :)

Wat het liegen betreft, dat zou ik er ook uit willen hebben. Prima dat je dingen niet doet, maar kom er gewoon eerlijk voor uit. Met liegen heb je uiteindelijk alleen maar jezelf omdat je ooit je zo vastliegt dat je er zelf niet meer uitkomt...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:17:24 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182974552
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me vooral zaak om erachter te komen waarom die leugens verteld worden. Is dat een gebrek aan autonomie? Is dat omdat ze er zelf eigenlijk een slecht gevoel over hebben en dat niet willen terugzien en -horen door de ouders? Zijn de leugens echt heel erg ernstig, of is het het liegen op zich dat een probleem vormt voor de ouders?
Ik kreeg pas nog van mijn oudste zoon te horen dat hij ooit echt ergens niet over gelogen had, want ik was destijds (±15 jaar geleden) finaal uit mijn plaat gegaan over een verhaal dat flink onwaarschijnlijk was.

In mijn portemonnee zit ook nog steeds een briefje van hem "sorry mama, ik was wel bij de staking, maar ik heb daar niets gedaan wat niet mocht", nadat een scholierenstaking wat uit de hand gelopen was, en de school iedereen strafte die er überhaupt geweest was.
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, en als ouder maak je ook fouten, als je het niet te bont maakt vergeven ze je die ook wel weer, net zoals je als ouder die puberleugentjes wel weer vergeeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:17:48 #234
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182974556
Volgens mij zijn heel veel pubers helemaal niet in staat om fatsoenlijk te plannen. En lopen jongens daarmee ook nog een keer flink achter op meisjes.

Ik help dus nog steeds. Niet meer bij oudste, die kan het nu echt 100% zelf (en dan nog blijft het wel eens moeilijk om je aandacht over verschillende vakken te verdelen). Maar wel bij jongste, ook al is hij al 14. Ik ga hem niet vertellen wat hij moet doen, maar ik neem wel zo af en toe door wat er aan huiswerk ligt, welke grote taken eraan komen en hoe zich dat verhoudt tot dingen die buiten school nog gebeuren. Ik denk dat het voor hem gewoon een moment is om de boel op een rijtje te zetten, iets waar hij normaal misschien de tijd niet voor neemt.

Edit: ik spreek ook wel eens m'n twijfels uit, bijvoorbeeld als hij heel graag naar een feestje wil, terwijl hij de volgende dag een toets heeft. En dan weet hij ook wel dat er consequenties zijn als het inderdaad niet goed gaat. Niet in de zin van straf, maar wel dat als er weer iets dergelijks gebeurt, de wijzer naar mijn kant uitslaat.

[ Bericht 10% gewijzigd door Gaoxing op 06-11-2018 11:24:54 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 november 2018 @ 11:26:21 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_182974723
Liegen heb ik ook nooit geaccepteerd. Duidelijk gemaakt dat ik het liegen op zich veel erger vindt dan de reden van het liegen. En toen hij jonger was ook gezegd dat hij meer straf kon verwachten als hij iets had uitgehaald en daar ook nog over gelogen had ;)

Heeft hier in elk geval goed gewerkt. Mijn teleurstelling over het liegen (okee, indien nodig een tikje aangedikt :P ) was voor hem een reden om dat niet te doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:26:24 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182974724
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is huiswerkbegeleiding in Nederland op dit moment big business. Je betaalt er over het algemeen een godsvermogen voor en er zijn, dacht ik, nog weinig scholen die dat zelf nog gratis en voor niets aanbieden, maar misschien ook nog wel hoor.
Ja hier ook maar wij hadden het can de school. Voor 2.50 de week :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:33:01 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182974842
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:26 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ja hier ook maar wij hadden het can de school. Voor 2.50 de week :+
Dat is wel heel goedkoop, hier is de uurprijs al stukken hoger.
http://www.matchpoint.nu/kosten/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:36:44 #238
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182974915
Hier kwam het potentieel er pas uit toen ik iets deed wat ik echt leuk vond :') Dat is nog helemaal niet zo lang geleden.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2018 @ 11:39:08 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_182974971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:17 schreef Gaoxing het volgende:
Volgens mij zijn heel veel pubers helemaal niet in staat om fatsoenlijk te plannen. En lopen jongens daarmee ook nog een keer flink achter op meisjes.

Ik help dus nog steeds. Niet meer bij oudste, die kan het nu echt 100% zelf (en dan nog blijft het wel eens moeilijk om je aandacht over verschillende vakken te verdelen). Maar wel bij jongste, ook al is hij al 14. Ik ga hem niet vertellen wat hij moet doen, maar ik neem wel zo af en toe door wat er aan huiswerk ligt, welke grote taken eraan komen en hoe zich dat verhoudt tot dingen die buiten school nog gebeuren. Ik denk dat het voor hem gewoon een moment is om de boel op een rijtje te zetten, iets waar hij normaal misschien de tijd niet voor neemt.

Edit: ik spreek ook wel eens m'n twijfels uit, bijvoorbeeld als hij heel graag naar een feestje wil, terwijl hij de volgende dag een toets heeft. En dan weet hij ook wel dat er consequenties zijn als het inderdaad niet goed gaat. Niet in de zin van straf, maar wel dat als er weer iets dergelijks gebeurt, de wijzer naar mijn kant uitslaat.
Dit klinkt ook logisch en goed. Dus idd niet vertellen wat hij moet doen, maar handvatten geven over hoe in te plannen.
Het is ook weer zonde als hij in dit hele middelbare schoolproces niet boven water kan blijven en zo de kans mist om die potentie wel te laten zien als hij eenmaal de ruimte en keuze krijgt om iets te doen waar z'n hart ligt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:01:36 #240
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_182976421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me vooral zaak om erachter te komen waarom die leugens verteld worden. Is dat een gebrek aan autonomie? Is dat omdat ze er zelf eigenlijk een slecht gevoel over hebben en dat niet willen terugzien en -horen door de ouders? Zijn de leugens echt heel erg ernstig, of is het het liegen op zich dat een probleem vormt voor de ouders?
Tja zulk liegen is niet leuk maar ik denk dat het voornamelijk hoort bij afzetten en “ik denk daar gewoon niet over na” / “ik weet zelf toch ook niet waarom ik zo doe” / “ik had gewoon geen zin in gezeik”.
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:07:29 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182976515
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2018 13:01 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Tja zulk liegen is niet leuk maar ik denk dat het voornamelijk hoort bij afzetten en “ik denk daar gewoon niet over na” / “ik weet zelf toch ook niet waarom ik zo doe” / “ik had gewoon geen zin in gezeik”.
Dit.
Het snelle antwoord vs moeten uitleggen waarom je niet gedaan hebt wat je had moeten doen, ervoor op je lazer krijgen en het alsnog moeten doen.
Dat is zoveel meer moeite.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:21:26 #242
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_182976748
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is wel heel goedkoop, hier is de uurprijs al stukken hoger.
http://www.matchpoint.nu/kosten/
Hier betaal je per vak... zal je ook wel aan zulke bedragen komen.
pi_182977235
Mijn oudste kan ik zo lezen als hij liegt, maar in groep 8 valt het huiswerk wel mee, pas sinds de herfstvakantie echt wekelijks iets van topo/reken/taalopdracht om aan het idee van huiswerk te wennen. Ik vraag alleen af en toe of het af is aan de jongens (jongste heeft huiswerk van de plusklas).

De oudste heeft vorig jaar eens een boekbespreking slecht voorbereid. Toen was hij gewoon ziek en kon hij het niet doen. Dat heeft wel effect gehad..

Ik denk dat hij volgend jaar wel echt even geholpen moet worden met opstarten. Hij is ook zo’n verwarde professor. Ik hoop dat hij het snel doorheeft..

Ik heb mijn schooltijd genoeg achtergehouden of gelogen. Maar had mijn zaakjes wel voor elkaar. Dus ik verwacht ook geen heilige boontjes van mijn kinderen. Maar de resultaten moeten dan wel oké zijn..
  dinsdag 6 november 2018 @ 13:50:35 #244
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182977385
Liegen is niet oké, maar misschien is tandenpoetsen is om los te laten bij een tiener? Of in ieder geval om niet ter plekke een breekpunt van te maken, maar eerder een gesprek over te voeren op een ander moment? Het is hier natuurlijk theorie, maar ik ben blij dat ik op die leeftijd gewoon zelf eindverantwoordelijk was over die dingen. En dat je er een 'ja' uitflapt met je jas al aan op weg naar school op de vraag of je tanden zijn gepoetst, dat snap ik eerlijk gezegd wel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 6 november 2018 @ 15:01:55 #245
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_182978939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 13:50 schreef Lemijn het volgende:
Liegen is niet oké, maar misschien is tandenpoetsen is om los te laten bij een tiener? Of in ieder geval om niet ter plekke een breekpunt van te maken, maar eerder een gesprek over te voeren op een ander moment? Het is hier natuurlijk theorie, maar ik ben blij dat ik op die leeftijd gewoon zelf eindverantwoordelijk was over die dingen. En dat je er een 'ja' uitflapt met je jas al aan op weg naar school op de vraag of je tanden zijn gepoetst, dat snap ik eerlijk gezegd wel.
Ja, dat! En dan een rustig moment uitzoeken en zeggen: "He, ik kan zien dat jij je tanden niet hebt gepoetst. Dat staat niet mooi, en je krijgt er gaatjes van. Je moet het zelf weten, maar ik zou het niet doen...." En dan de volgende dag opvolgen door te vragen of ze ze gepoetst heeft op een moment waarop ze er nog wél iets aan kan doen.

Echt, pick your battles, en ook het moment waarop je ze wilt uitvechten. Van dat soort stressmomenten wordt niemand beter.
  dinsdag 6 november 2018 @ 16:44:59 #246
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_182980969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 10:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dit is zo mijn voornemen!
Lijkt me wel lastig, hoor, maar inderdaad, ze moeten het leren en dat kan niet als je als ouders altijd maar er bovenop blijft zitten. Dat potentieel komt er echt wel uit, denk ik, maar misschien op een later moment, misschien struikelen ze een keer of gaan ze vreselijk op hun bek. Dat is rot, maar daar kun je ze toch niet altijd voor blijven behoeden.
Ik zal altijd mijn hulp beschikbaar stellen, maar ze zal zelf aan moeten geven dat ze die wil en/of nodig heeft.
Ik vind/vond dat juist gemakkelijk. Ik vind het echt lastig om er bovenop te zitten,dus wacht eerst af hoe het gaat. Lukt het niet, dan kijken waar dat aan kan liggen.
Rood heeft nooit problemen met planning gehad (ondanks jong en jongen), Geel wel een beetje, maar dat gaat nu (ze zit nu in de 4e) wel wat beter, volgens mij. Voor Bruin is het nog even afwachten, maar ze vergeet regelmatig haar huiswerk mee naar huis te nemen... maar komt er wel mee weg.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_182981091
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 09:58 schreef Brighteyes het volgende:
Ik deed ooit eens een oudercursus voor hoogbegaafde kinderen en daar werd echt geadviseerd om niet je kind constant maar te elpen met dat soort dingen. Je kind leert er niks van als jij maar steeds blijft zeggen 'doe dit, doe dat' en wat Pinq zegt, als je het op de middelbare voor ze doet heb je kans dat je het in de 4e van het HBO alsnog doet. En als ze dan later in hun werkzamen leven zelf hun broek op moeten houden komen ze in de knel.

Maar ja, inderdaad dat dillemma, je wil toch dat het potentieel wat er in zit er uit komt... :')

Mijn oudste zit ook op Dalton en die lijkt, ondanks zijn ADHD, iig wel op de hoogte te zijn van wanneer toetsen en boekbesprekingen zijn. Er voor aan de slag gaan is dan weer een heel ander verhaal. :D :+
Hebben ze het daar toen ook gehad over executieve vaardigheden?
Ik werk veel met hoogbegaafde kinderen en juist die kinderen kunnen heel veel moeite hebben met plannen en organiseren. Dat is heel vaak niet een kwestie van niet willen, maar een kwestie van niet kunnen: onmacht. Als je die kinderen hiermee laat zitten met het idee dat ze het maar zelf moeten oppikken, kun je ze juist enorm laten zwemmen (en dus ook laten 'verzuipen').

Heel veel pubers hebben moeite met lange termijn denken. Dus voor pinquit: zoals wij ouders kunnen vooruitzien en dus kunnen voorspellen dat het fout gaat, kijken pubers vaak nog niet. Zij kiezen voor korte termijn oplossingen en daarmee ook voor korte termijn gemak. Daarom ook dat liegen. Daarmee 'redden' ze zich voor dat moment. Vooruitkijken, consequenties overzien e.d. is nog lastig. Juist op dit punt hebben ouders de neiging hun kind te overschatten.

Dat je nu je kind helpt wil helemaal niet zeggen dat je dat blijft doen, tot ze op een vervolg opleiding zitten. Ik zou zeggen (als docent): aan het begin van de middelbare school hebben kinderen heel veel begeleiding hierin nodig. Geef ze die vooral. Niet zover dat je hele werkstukken voor ze gaat maken (dat gebeurt ook), maar zeker wel wat betreft plannen, vooruitkijken en vooruitdenken, taken overzien en organiseren. En trek je dan stap voor stap als ouder terug en laat los als je ziet dat je kind het zelf kan.

Nog een linkje naar een interessant artikel hierover:
https://www.trouw.nl/home/pubers-plannen~a2e98ae2/

[ Bericht 3% gewijzigd door Franny_G op 06-11-2018 16:57:28 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 november 2018 @ 17:07:11 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182981408
Het is wel ter sprake gekomen. Het was een training bij Exentra in Antwerpen. Zij gaan uit van verschillende types hoogbegaafden. De een kan het wel, de ander niet. Het is allemaal wat weggezakt. :@
***
pi_182981613
Ja, dat staat buiten kijf: de ene heeft veel beter ontwikkelde executieve vaardigheden dan de ander. Maar het is wel oppassen met denken dat een kind dat wel kan of moet kunnen. Ik zie zelf zeer regelmatig leerlingen voorbij komen bij wie het echt extreem is: een iq van Einstein, maar totaal onderontwikkelde executieve vaardigheden. Zo'n scheve balans zorgt automatisch voor onderpresteren, de potentie komt er dan niet uit. En dat is echt frustrerend, vooral voor het kind zelf.
Die kinderen hebben veel hulp nodig en de vergissing is toch vaak: ze zijn zo slim, dan weten ze toch ook wel hoe je iets moet organiseren? Nee dus.

Er zit ook wel logica in: als je gewend bent dat je altijd alles in een keer snapt, dan hoef je geen (leer)strategieën te ontwikkelen. Totdat je vastloopt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:01:01 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_182982430
:Y Klopt helemaal.
***
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:02:29 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182982458
Iemand hier trouwens de tip om Algebra te leren..

A. is altijd erg goed in wiskunde geweest maar nu ze met Algebra bezig zijn komt ze enorm in de knup. Ik heb er zelf de ballen verstand van :+ maar wellicht iemand hier weet waar je een beetje de basis van algebra leert.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:46:34 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_182983355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Iemand hier trouwens de tip om Algebra te leren..

A. is altijd erg goed in wiskunde geweest maar nu ze met Algebra bezig zijn komt ze enorm in de knup. Ik heb er zelf de ballen verstand van :+ maar wellicht iemand hier weet waar je een beetje de basis van algebra leert.
Algemene tips die ik toepas:
Ik doe zelf samen met mijn kind het hoofdstuk doornemen. En dan niks overslaan, zodat je het zelf ook vanaf de basis oppikt. Dan heb je het toch snel genoeg door. Vervolgens maken we samen alle opgaven. Bij de opgaves waar we er niet uit komen schakel ik hulplijnen in ;)
Meestal internet. Het is verrassend hoeveel you-tube filmpjes er zijn waarbij iets heel helder wordt uitgelegd.

Ik vind het zelf eigenlijk een groot voordeel dat ik ongeveer op hetzelfde niveau zit als mijn dochter. Mijn man snapt het allemaal, maar kan het totaal niet uitleggen. Ik worstel met dezelfde vragen als mijn dochter en samen komen we er meestal wel uit.

En ik vind het eigenlijk heel erg leuk om me weer zo in de wiskunde te storten. Ik vind het echt het het leukste vak om te helpen omdat ik er zelf ook zoveel van leer nu.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 6 november 2018 @ 18:52:34 #253
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_182983490
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2018 17:18 schreef Franny_G het volgende:
Er zit ook wel logica in: als je gewend bent dat je altijd alles in een keer snapt, dan hoef je geen (leer)strategieën te ontwikkelen. Totdat je vastloopt.
Dit was ik vroegah ;)
Dat is wel iets waar ik voor wil waken bij O.
Echter genoot ik zelf ook enorm van de vrijheid dat ik zelf mijn tijd indeelde, zonder huiswerk maken ook goede cijfers haalde maar een onvoldoende kon ik ook rustig wegmoffelen en ophalen voordat het rapport kwam.
Ik vind met magister inzage etc dat het wel veel meer big brother is watching you is. Ik hoop dus mezelf daar in te beperken en inderdaad eerst eens rustig af te wachten of hij het zelf kan regelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:21:41 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182984095
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 11:12 schreef miss_sly het volgende:
Het lijkt me vooral zaak om erachter te komen waarom die leugens verteld worden. Is dat een gebrek aan autonomie? Is dat omdat ze er zelf eigenlijk een slecht gevoel over hebben en dat niet willen terugzien en -horen door de ouders? Zijn de leugens echt heel erg ernstig, of is het het liegen op zich dat een probleem vormt voor de ouders?
Dit!
Ik vind liegen zó naar. Ondermijnend voor de relatie. Dat weet onze zoon ook. Hij doet het dan ook niet. Heeft hij ook geen reden toe. Kinderen liegen meestal omdat ze bang zijn voor straf. Nah, straf krijgt hij nooit. :)

Wat betreft plannen: bij zoon op school krijgen ze vanaf groep 7 3x per week huiswerk. Plus regelmatig werkstukken plus regelmatig presentaties. Veel. Echt veel. Het doel is dat ze leren plannen. Maar hij heeft er alle hulp bij nodig, want heel zwakke executieve functies (ASS).

Pinq, zou M zit toch ook op dat spectrum? Is het bij hem echt luiheid of zou het ook onmacht kunnen zijn?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 november 2018 @ 19:22:41 #255
11682 Moonah
Jolie femme
pi_182984116
En leuke discussie trouwens!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 6 november 2018 @ 22:10:41 #256
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182988808
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:46 schreef livelink het volgende:

[..]

Algemene tips die ik toepas:
Ik doe zelf samen met mijn kind het hoofdstuk doornemen. En dan niks overslaan, zodat je het zelf ook vanaf de basis oppikt. Dan heb je het toch snel genoeg door. Vervolgens maken we samen alle opgaven. Bij de opgaves waar we er niet uit komen schakel ik hulplijnen in ;)
Meestal internet. Het is verrassend hoeveel you-tube filmpjes er zijn waarbij iets heel helder wordt uitgelegd.

Ik vind het zelf eigenlijk een groot voordeel dat ik ongeveer op hetzelfde niveau zit als mijn dochter. Mijn man snapt het allemaal, maar kan het totaal niet uitleggen. Ik worstel met dezelfde vragen als mijn dochter en samen komen we er meestal wel uit.

En ik vind het eigenlijk heel erg leuk om me weer zo in de wiskunde te storten. Ik vind het echt het het leukste vak om te helpen omdat ik er zelf ook zoveel van leer nu.
Youtube afstruinen gaat. :+
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 6 november 2018 @ 23:02:53 #257
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_182990517
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:46 schreef livelink het volgende:

[..]

En ik vind het eigenlijk heel erg leuk om me weer zo in de wiskunde te storten. Ik vind het echt het het leukste vak om te helpen omdat ik er zelf ook zoveel van leer nu.
Ik vind wiskunde en natuurkunde wel leuk om mee te helpen. Dit zijn wel vakken die behoorlijk weggezakt waren bij mij, dus mijn kinderen moeten wel een beetje helpen om het weer op te halen. En dan snappen ze het vervolgens een stuk beter ;)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_182993043
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2018 18:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Iemand hier trouwens de tip om Algebra te leren..

A. is altijd erg goed in wiskunde geweest maar nu ze met Algebra bezig zijn komt ze enorm in de knup. Ik heb er zelf de ballen verstand van :+ maar wellicht iemand hier weet waar je een beetje de basis van algebra leert.
laat haar de regels uit haar hoofd leren zoals je ook grammaticaregels leert :) en verder: oefenen, oefenen en oefenen. dus heeeeeeeeel veel sommen maken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 7 november 2018 @ 13:50:06 #259
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_182998682
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 07:21 schreef simmu het volgende:

[..]

laat haar de regels uit haar hoofd leren zoals je ook grammaticaregels leert :) en verder: oefenen, oefenen en oefenen. dus heeeeeeeeel veel sommen maken
Ja ik ben al aan het pogen me te verdiepen en heb haar gezegd ook haar docent om hulp te vragen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_183000243
Youtube inderdaad. Dat deden we ook met de klassen waar ik vrijwilliger was. En samen het hoofdstuk doorlezen, dat deed ik daar ook. En dan hier en daar een som maken, wat dus ook steeds moeilijker werd..

De oudste is nu bij een open lesmiddag.. Dit was de school waar juf hem wel heen wilde, maar wij iets minder enthousiast voor waren. Zoon was ook niet zo enthousiast, dus hebben deze middag gedaan als oefening voor de 4 serieuze kandidaten.. Krijg ik net een appje van man, dat hij het ontzettend leuk vindt daar :D Hallo optie 5 :+
pi_183010786
Ik breek even in met een vraag omdat hier volgens mij veel onderwijs-pro's zitten: Oudste worstelt met een combinatie van hooggevoeligheid en faalangst, en loopt voor de zoveelste keer vast op school. We willen externe hulp inschakelen voor met name de faalangst (want hij kan zo veel maar komt tot niets..). Nu kom ik via Google veel faalangst-trainingen tegen (van in groepjes praten over je eigen gedrag tot schilderijen maken terwijl je een hulphond knuffelt, het aanbod is groots!) maar, hoe weet je wat aansluit? Ik las ook een artikel waarin gesteld werd dat faalangst juist bij gevoelige kinderen heel anders aangevlogen moet worden. Iemand ervaring mee of tips (regio Utrecht)?
  woensdag 7 november 2018 @ 22:23:18 #262
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_183011301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:09 schreef L-E het volgende:
Ik breek even in met een vraag omdat hier volgens mij veel onderwijs-pro's zitten: Oudste worstelt met een combinatie van hooggevoeligheid en faalangst, en loopt voor de zoveelste keer vast op school. We willen externe hulp inschakelen voor met name de faalangst (want hij kan zo veel maar komt tot niets..). Nu kom ik via Google veel faalangst-trainingen tegen (van in groepjes praten over je eigen gedrag tot schilderijen maken terwijl je een hulphond knuffelt, het aanbod is groots!) maar, hoe weet je wat aansluit? Ik las ook een artikel waarin gesteld werd dat faalangst juist bij gevoelige kinderen heel anders aangevlogen moet worden. Iemand ervaring mee of tips (regio Utrecht)?
Is een orthopedagoog ook een optie?
Ik ken een hele goeie, maar niet in jouw gevraagde regio... Succes!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_183011372
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:23 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Is een orthopedagoog ook een optie?
Ik ken een hele goeie, maar niet in jouw gevraagde regio... Succes!
Zeker! Vanuit school is er een bij hem betrokken, maar eigenlijk zien we daarin geen verbetering. Dus een die niet aan school verbonden is en wat objectiever kan kijken is wenselijk. :)
pi_183016043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:09 schreef L-E het volgende:
Ik breek even in met een vraag omdat hier volgens mij veel onderwijs-pro's zitten: Oudste worstelt met een combinatie van hooggevoeligheid en faalangst, en loopt voor de zoveelste keer vast op school. We willen externe hulp inschakelen voor met name de faalangst (want hij kan zo veel maar komt tot niets..). Nu kom ik via Google veel faalangst-trainingen tegen (van in groepjes praten over je eigen gedrag tot schilderijen maken terwijl je een hulphond knuffelt, het aanbod is groots!) maar, hoe weet je wat aansluit? Ik las ook een artikel waarin gesteld werd dat faalangst juist bij gevoelige kinderen heel anders aangevlogen moet worden. Iemand ervaring mee of tips (regio Utrecht)?
Mijn kind is dan niet hooggevoelig maar heeft ADD. Zij komt nu om de week bij Praktijk voor Kind en Ouder in IJsselstein en ik moet zeggen dat ze zich daar heel goed bij voelt. En op school gaat het ook stukken vooruit. Ze roept niet ik kan het niet of ik doe het niet want het gaat mislukken.

Praktijk voor Kind en Ouder werkt samen met psychologen, gedragstherapeuten en orthopedagogen.
Ik zelf vind het hele fijne mensen. Of het iets zou zijn voor jouw kind weet ik niet. Maar het is wel in de regio :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_183016083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2018 22:09 schreef L-E het volgende:
Ik breek even in met een vraag omdat hier volgens mij veel onderwijs-pro's zitten: Oudste worstelt met een combinatie van hooggevoeligheid en faalangst, en loopt voor de zoveelste keer vast op school. We willen externe hulp inschakelen voor met name de faalangst (want hij kan zo veel maar komt tot niets..). Nu kom ik via Google veel faalangst-trainingen tegen (van in groepjes praten over je eigen gedrag tot schilderijen maken terwijl je een hulphond knuffelt, het aanbod is groots!) maar, hoe weet je wat aansluit? Ik las ook een artikel waarin gesteld werd dat faalangst juist bij gevoelige kinderen heel anders aangevlogen moet worden. Iemand ervaring mee of tips (regio Utrecht)?
Ik ben geen expert, maar werk op een school met relatief veel faalangstige kinderen. Ik denk eigenlijk, gezien het feit dat het zoveel invloed heeft op hem en ook de combinatie met de hooggevoeligheid, dat je je misschien niet op de faalangst moet richten, maar meer op het totaalplaatje. Ook omdat het een teruggekerend/structureel ding lijkt te zijn.Ik zou dan denken in de richting van een kinderpsycholoog of een kindertherapeut. Want zo'n professional zal dan niet met één bepaald aspect aan de slag gaan (de faalangst) maar verder kunnen kijken. Ik denk dat je daar wijzer van wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Franny_G op 08-11-2018 09:29:03 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_183093665
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2018 09:18 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik ben geen expert, maar werk op een school met relatief veel faalangstige kinderen. Ik denk eigenlijk, gezien het feit dat het zoveel invloed heeft op hem en ook de combinatie met de hooggevoeligheid, dat je je misschien niet op de faalangst moet richten, maar meer op het totaalplaatje. Ook omdat het een teruggekerend/structureel ding lijkt te zijn.Ik zou dan denken in de richting van een kinderpsycholoog of een kindertherapeut. Want zo'n professional zal dan niet met één bepaald aspect aan de slag gaan (de faalangst) maar verder kunnen kijken. Ik denk dat je daar wijzer van wordt.
Bedankt voor het meedenken! Inmiddels hebben we een afspraak staan bij iemand die gespecialiseerd is in hooggevoeligheid/faalangst/hoogbegaafdheid, kijken of zij hem/ons kan ondersteunen. :)
pi_183131493
Wat is dat toch, dat gedoe met meisjes...
Groep 6, laatst al buitengesloten om het niet hebben van whatsapp :? en nu verschillende klasgenoten die zeggen dat je beste vriendin achter je rug om zou zeggen dat je nutteloos bent...
Het lastige is dat je gewoon niet weet hoe het precies zit...
En wat is wijsheid... ik wordt hier wel verdrietig van. Wat kan je hiermee als ouder?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 13 november 2018 @ 21:31:14 #268
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183131990
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:08 schreef Nijna het volgende:
Wat is dat toch, dat gedoe met meisjes...
Groep 6, laatst al buitengesloten om het niet hebben van whatsapp :? en nu verschillende klasgenoten die zeggen dat je beste vriendin achter je rug om zou zeggen dat je nutteloos bent...
Het lastige is dat je gewoon niet weet hoe het precies zit...
En wat is wijsheid... ik wordt hier wel verdrietig van. Wat kan je hiermee als ouder?
Ach jee, begint dat al zo vroeg :'(
Mijn 16-jarige zit op dit moment ook met meidenvenijn. Ruzies en toestanden via whatsapp :{
Tegen haar kan ik nog zeggen dat ze het gewoon moet negeren en als ze er toch ongewild bij betrokken wordt, dat ze dan aangeeft dat zij dit jaar gewoon wil slagen en niet mee doet met dit soort ongein.

Maar wat je tegen een kind in groep 6 moet zeggen? Geen idee. Ik zou het dan denk ik toch met de leerkracht bespreken wat te doen.
Leuk is het allemaal niet. Sterkte voor jullie :*

Wat dat betreft is het bij mijn zoon veel makkelijker. Daar heb je dit soort dingen echt niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 13 november 2018 @ 22:25:19 #269
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183133142
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:08 schreef Nijna het volgende:
Wat is dat toch, dat gedoe met meisjes...
Groep 6, laatst al buitengesloten om het niet hebben van whatsapp :? en nu verschillende klasgenoten die zeggen dat je beste vriendin achter je rug om zou zeggen dat je nutteloos bent...
Het lastige is dat je gewoon niet weet hoe het precies zit...
En wat is wijsheid... ik wordt hier wel verdrietig van. Wat kan je hiermee als ouder?
Meiden :') echt super vermoeiend & het wordt alleen maar erger (mijne is nu 12).

Ik meng er altijd in, dikke doei met dat hele laat het ze zelf maar oplossen gebeuren.
Komt misschien ook een beetje door mijn leeftijd & de manier waarop de kinderen over de vloer komen dat dat kan.

Al is mijn dochter nooit buitengesloten geweest, lijkt me verdrietig.
En anders inderdaad misschien de leerkracht of ouders aanspreken?
  woensdag 14 november 2018 @ 04:59:02 #270
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183136274
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 21:08 schreef Nijna het volgende:
Wat is dat toch, dat gedoe met meisjes...
Groep 6, laatst al buitengesloten om het niet hebben van whatsapp :? en nu verschillende klasgenoten die zeggen dat je beste vriendin achter je rug om zou zeggen dat je nutteloos bent...
Het lastige is dat je gewoon niet weet hoe het precies zit...
En wat is wijsheid... ik wordt hier wel verdrietig van. Wat kan je hiermee als ouder?
Ik las ooit een boek ("Queen bees and wannabees") en een van de belangrijkste dingen die ik daaruit heb geleerd is dat 'de boodschapper' vaak veel belangrijker is/meer macht heeft dan de 'queen bee'. Oudste zit in een groep met weinig drama, maar we gebruiken dat principe nog steeds als er iets loos is: "wat is de reden dat .... de noodzaak voelt om dat aan je door te geven?"
pi_183138923
Ik ben er gewoon een beetje naar van.
Toen ik zelf nog op school zat, snapte ik ook al nooit dat gehakketak. Maar ik had er verder niet zoveel mee van doen.

En onze oudste, die sociaal iets minder handig is, die hobbelt er wel zo'n beetje doorheen. Heeft een paar vrienden in de klas en dat is een fijn clubje.
De jongste die kon eigenlijk wel met iedereen opschieten, lijkt ook wel goed in de groep te liggen (zegt ook de leerkracht). Maar ze heeft regelmatig het gevoel dat ze buitengesloten wordt.
Eigenlijk schoven we dat wat op haar onzekerheid, ze heeft dat gevoel vrij snel, was ons idee. Maar nu met dit gedoe vraag ik me af of we haar gevoel niet serieuzer moeten nemen....

Bah, waardeloos!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_183144581
Ik lees even mee... Groep 6/7/8 staan wel bekend om hun meidenfenijn oftewel klitten en katten op alles wat niet bij de klit hoort. Verschillen worden duidelijker; in intellect, uiterlijk, sportiviteit maar ook de eerste puberachtige symptomen duiken al op! De kinderen, vooral de meiden, veranderen ook waar je bij staat. De ene dag zie je nog een kind, de andere dag zie je ze groeien naar een pre-puber tot puber in groep 8. Het ene meisje begint al wat vroeger met puberen, heeft een oudere zus, mobiel of mag net wat meer. Dat snellere meisje is op dat gebied in eens een straatlengte verder dan dat het nog echte kind dat bij wijze van spreken nog met poppen speelt.

Een groot deel van de dames vindt dat dan wel stoer en hobbelen achter de beginnende pubers aan. Waardoor verhoudingen veranderen en zelfs al wordt er niet gepest, je hoort er ook niet meer helemaal bij als ze nog niet zo ver is. Is de leidster een beetje een kattenkop dan kan dat de sfeer aardig verzieken. Een leerkracht kan daar met het indelen van de klas, werkgroepen etc. wat mee doen. Ook kan hij een les geven over sociale media, pesten en gedrag. Dus ik zou het wel aankaarten wat er leeft en dat je kind er last van heeft.
  woensdag 14 november 2018 @ 21:37:13 #273
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183153263
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:42 schreef MrsDuck het volgende:
Ik lees even mee... Groep 6/7/8 staan wel bekend om hun meidenfenijn oftewel klitten en katten op alles wat niet bij de klit hoort. Verschillen worden duidelijker; in intellect, uiterlijk, sportiviteit maar ook de eerste puberachtige symptomen duiken al op! De kinderen, vooral de meiden, veranderen ook waar je bij staat. De ene dag zie je nog een kind, de andere dag zie je ze groeien naar een pre-puber tot puber in groep 8. Het ene meisje begint al wat vroeger met puberen, heeft een oudere zus, mobiel of mag net wat meer. Dat snellere meisje is op dat gebied in eens een straatlengte verder dan dat het nog echte kind dat bij wijze van spreken nog met poppen speelt.

Een groot deel van de dames vindt dat dan wel stoer en hobbelen achter de beginnende pubers aan. Waardoor verhoudingen veranderen en zelfs al wordt er niet gepest, je hoort er ook niet meer helemaal bij als ze nog niet zo ver is. Is de leidster een beetje een kattenkop dan kan dat de sfeer aardig verzieken. Een leerkracht kan daar met het indelen van de klas, werkgroepen etc. wat mee doen. Ook kan hij een les geven over sociale media, pesten en gedrag. Dus ik zou het wel aankaarten wat er leeft en dat je kind er last van heeft.
Goede post ^O^
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183155339
Lastig inderdaad. Hier leeft dat in gr6 nog niet zo maar bij onze oudste moeten we wel soms bijsturen of ze vraagt hoe ze moet reageren.
Maar meiden.... ze maken het elkaar zo moeilijk.... vriendin van dochter was ziek vorige week, krijgt mn dochter een appje van een ander meisje... "goh tegen jou zei ze dat ze buikpijn heeft toch? Tegen mij zegt ze hoofdpijn dus ze liegt tegen 1 van ons...belachelijk!" :( dat gestook, ik kan er zo slecht tegen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Licht Ontvlambaar donderdag 15 november 2018 @ 07:38:00 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_183158496
Klinkt bekend, helaas... ook nog op de middelbare.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_183159050
Vorig jaar had C zo'n club meiden in de groep boven hem zitten (combiklas). Maar in die klas zaten ook 3 jongens waar het testosteron begon te werken. Chris voelde zich niet echt vrij en veilig daar. Terwijl hij zich er meestal maar weinig van aantrekt. Zijn vriendje is er wel erg gevoelig voor, en zijn vriendin klaagde ook al over dat gedoe..
Dit jaar in groep 8 is het een veel makkelijkere klas, zei juf. De meiden zijn veel minder geniepig, meer een team. En er zijn 3 jongens, waarvan 2 jonger (ene in gedrag, andere groep overgeslagen), dus daar is C de puberigste, en dat valt reuze mee..

Hij had van de week ook zo'n moment met zijn vriendin en vriend. Ze waren opgedeeld in groepjes voor de voorlichting bij andere school. Er zaten ook kinderen uit een parallelklas in hun groepje. Die vriendin en nog erger die vriend gaven echt af op 1 kindje F uit een andere klas, waar hij bij stond. Waarop C simpelweg zei dat ze zelf niet zo stom moesten doen, want F is wel een leuke jongen en dat vriend ongelijk had.. Nu is normaal vriend best overheersend, dus die stond deze keer met zijn mond vol tanden, en C en F waren blij.. Die vriendin loopt meer mee, dus die haalde haar schouders maar op.
C is normaal best verlegen en terughoudend, dus ben blij dat hij in deze situaties toch zijn mond open doet. En helemaal niet meeloopt met de groep als dat echt niet goed voelt..
pi_183160468
Sterk van Chris zeg.

Ik vind het allemaal maar wennen. Mijn 11 jarige is nu (in het Britse school systeem) ineens naar de brugklas. Ze moet echt nog wat street smart worden. Dat is allemaal even wennen. Ook voor mij. Met je oudste groei je als moeder ook steeds een beetje mee. Ik ben aan de ene kant type 'ze moet het zelf doen'. Maar hou zeker vinger aan de pols.
Met een meidenkwartet
pi_183160562
Kwam eigenlijk even langs om te vragen of iemand tv serie tips heeft voor een 11/12 jarige. Wilde haar wat Nederlandse tv laten kijken maar ken geen van de series. Ik zie Brugklas, Spangas. Is het wat? Of iets op Netflix. Zoek iets wat aansluit bij beginnende pubers. Ze kijkt nu alleen fortnite video's :)
Met een meidenkwartet
  donderdag 15 november 2018 @ 10:51:29 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_183160608
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:41 schreef Cathmar het volgende:
Sterk van Chris zeg.

Ik vind het allemaal maar wennen. Mijn 11 jarige is nu (in het Britse school systeem) ineens naar de brugklas. Ze moet echt nog wat street smart worden. Dat is allemaal even wennen. Ook voor mij. Met je oudste groei je als moeder ook steeds een beetje mee. Ik ben aan de ene kant type 'ze moet het zelf doen'. Maar hou zeker vinger aan de pols.
Hey woon je in de UK dan?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 15 november 2018 @ 11:16:32 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183160950
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:51 schreef _evenstar_ het volgende:
Hey woon je in de UK dan?
Het is verbazingwekkend, maar er zijn ook Britse scholen buiten de UK ;)
pi_183161108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Kwam eigenlijk even langs om te vragen of iemand tv serie tips heeft voor een 11/12 jarige. Wilde haar wat Nederlandse tv laten kijken maar ken geen van de series. Ik zie Brugklas, Spangas. Is het wat? Of iets op Netflix. Zoek iets wat aansluit bij beginnende pubers. Ze kijkt nu alleen fortnite video's :)
Ik vind Spangas (Brugklas ken ik niet zo) echt zo ontealistisch overkomen. Ik kan me niet indenken dat het zo op een middelbare school gaat.
pi_183161330
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:42 schreef MrsDuck het volgende:
Ik lees even mee... Groep 6/7/8 staan wel bekend om hun meidenfenijn oftewel klitten en katten op alles wat niet bij de klit hoort. Verschillen worden duidelijker; in intellect, uiterlijk, sportiviteit maar ook de eerste puberachtige symptomen duiken al op! De kinderen, vooral de meiden, veranderen ook waar je bij staat. De ene dag zie je nog een kind, de andere dag zie je ze groeien naar een pre-puber tot puber in groep 8. Het ene meisje begint al wat vroeger met puberen, heeft een oudere zus, mobiel of mag net wat meer. Dat snellere meisje is op dat gebied in eens een straatlengte verder dan dat het nog echte kind dat bij wijze van spreken nog met poppen speelt.

Een groot deel van de dames vindt dat dan wel stoer en hobbelen achter de beginnende pubers aan. Waardoor verhoudingen veranderen en zelfs al wordt er niet gepest, je hoort er ook niet meer helemaal bij als ze nog niet zo ver is. Is de leidster een beetje een kattenkop dan kan dat de sfeer aardig verzieken. Een leerkracht kan daar met het indelen van de klas, werkgroepen etc. wat mee doen. Ook kan hij een les geven over sociale media, pesten en gedrag. Dus ik zou het wel aankaarten wat er leeft en dat je kind er last van heeft.
Duidelijk stukje!
Ik heb contact gehad met de leerkracht en die zou het oppakken, vond het fijn dat ik het liet weten.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 22:53 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lastig inderdaad. Hier leeft dat in gr6 nog niet zo maar bij onze oudste moeten we wel soms bijsturen of ze vraagt hoe ze moet reageren.
Maar meiden.... ze maken het elkaar zo moeilijk.... vriendin van dochter was ziek vorige week, krijgt mn dochter een appje van een ander meisje... "goh tegen jou zei ze dat ze buikpijn heeft toch? Tegen mij zegt ze hoofdpijn dus ze liegt tegen 1 van ons...belachelijk!" :( dat gestook, ik kan er zo slecht tegen
Dat gehakketak, bah.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 08:58 schreef Deepfreeze het volgende:

Hij had van de week ook zo'n moment met zijn vriendin en vriend. Ze waren opgedeeld in groepjes voor de voorlichting bij andere school. Er zaten ook kinderen uit een parallelklas in hun groepje. Die vriendin en nog erger die vriend gaven echt af op 1 kindje F uit een andere klas, waar hij bij stond. Waarop C simpelweg zei dat ze zelf niet zo stom moesten doen, want F is wel een leuke jongen en dat vriend ongelijk had.. Nu is normaal vriend best overheersend, dus die stond deze keer met zijn mond vol tanden, en C en F waren blij.. Die vriendin loopt meer mee, dus die haalde haar schouders maar op.
C is normaal best verlegen en terughoudend, dus ben blij dat hij in deze situaties toch zijn mond open doet. En helemaal niet meeloopt met de groep als dat echt niet goed voelt..
Wat goed zeg! Ook fijn als je zo'n vriend hebt die voor je opkomt!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_183161597
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik vind Spangas (Brugklas ken ik niet zo) echt zo ontealistisch overkomen. Ik kan me niet indenken dat het zo op een middelbare school gaat.
Oke daar gaan we dan maar niet aan beginnen. Zat er net een stukje over te lezen ook. Spreekt haar vast niet aan.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:51 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Hey woon je in de UK dan?
hihi in Spanje. De school gevonden die ik hier het best bij de kinderen vind passen.
Met een meidenkwartet
pi_183161818
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Oke daar gaan we dan maar niet aan beginnen. Zat er net een stukje over te lezen ook. Spreekt haar vast niet aan.

[..]

hihi in Spanje. De school gevonden die ik hier het best bij de kinderen vind passen.
Ik weet niet waar in Spanje je woont. Maar in Madrid zit een Nederlandstalige basisschool.
pi_183162117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:45 schreef Nijna het volgende:

[..]

Duidelijk stukje!
Ik heb contact gehad met de leerkracht en die zou het oppakken, vond het fijn dat ik het liet weten.

[..]

Dat gehakketak, bah.

[..]

Wat goed zeg! Ook fijn als je zo'n vriend hebt die voor je opkomt!
Och Nijna, wat is dat lastig he?
S heeft het ook wat moeilijker op het moment. Al haar vaste echt goede vriendjes en vriendinnetjes zijn verhuisd of gedoubleerd, en er is één meisje in de klas dat ontzettend dominant is. Het type dat Heel Erg Boos wordt als ze haar zin niet krijgt. Dus geeft iedereen haar haar zin. Behalve S, want die wil dat niet doen, want dat is niet eerlijk. En dus heeft ze constant aanvaringen met dit meisje. En omdat iedereen bang is voor haar boosheid, wordt vaak haar kant gekozen.

We hebben voor de herfstvakantie een gesprek met haar meester gehad, en hij herkende het helemaal. Dat vond ik wel erg prettig. Hij zou het nog beter in de gaten houden, en indien nodig wordt er ook eens gesproken met de ouders van het meisje.

Maar het blijft rot als je kind er verdrietig van wordt. Bij S valt dat gelukkig nog wel mee, maar het zit toch niet lekker, dat merk je wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 15 november 2018 @ 12:38:16 #286
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_183162212
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2018 11:16 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het is verbazingwekkend, maar er zijn ook Britse scholen buiten de UK ;)
Weet ik. Maar had toch gekunnen?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 15 november 2018 @ 12:39:21 #287
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_183162232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Oke daar gaan we dan maar niet aan beginnen. Zat er net een stukje over te lezen ook. Spreekt haar vast niet aan.

[..]

hihi in Spanje. De school gevonden die ik hier het best bij de kinderen vind passen.
Ah tof!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_183167597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Och Nijna, wat is dat lastig he?
S heeft het ook wat moeilijker op het moment. Al haar vaste echt goede vriendjes en vriendinnetjes zijn verhuisd of gedoubleerd, en er is één meisje in de klas dat ontzettend dominant is. Het type dat Heel Erg Boos wordt als ze haar zin niet krijgt. Dus geeft iedereen haar haar zin. Behalve S, want die wil dat niet doen, want dat is niet eerlijk. En dus heeft ze constant aanvaringen met dit meisje. En omdat iedereen bang is voor haar boosheid, wordt vaak haar kant gekozen.

We hebben voor de herfstvakantie een gesprek met haar meester gehad, en hij herkende het helemaal. Dat vond ik wel erg prettig. Hij zou het nog beter in de gaten houden, en indien nodig wordt er ook eens gesproken met de ouders van het meisje.

Maar het blijft rot als je kind er verdrietig van wordt. Bij S valt dat gelukkig nog wel mee, maar het zit toch niet lekker, dat merk je wel.
Wel knap dat ze trouw aan zichzelf blijft en niet zwicht voor de boosheid van dat meisje, maar niet leuk dat de anderen dan de kant van dat meisje kiezen.
Gelukkig wel een meester die het herkent.
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 15 november 2018 @ 18:21:34 #289
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183167825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Kwam eigenlijk even langs om te vragen of iemand tv serie tips heeft voor een 11/12 jarige. Wilde haar wat Nederlandse tv laten kijken maar ken geen van de series. Ik zie Brugklas, Spangas. Is het wat? Of iets op Netflix. Zoek iets wat aansluit bij beginnende pubers. Ze kijkt nu alleen fortnite video's :)
Ik vond Brugklas en Spangas wel leuk hoor. Ik keek mee met mijn dochter.
Misschien niet realistisch, maar wel gewoon onschuldig vermaak.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183171106
Wat is dat toch met meisjes onderling? Kim heeft er ook nog steeds last van. Met de jongens geen problemen mee. Haar beste vriend is een jongen.
Nu werd ze uitgescholden voor kanker, al vaker. Door een meisje uit een andere klas waar ze eerder nog prima mee overweg kon. Maar die nu ook naar de originele pester luistert blijkbaar. Maar negeren lukte niet meer en nu heeft ze flink terug gescholden. Niet met kanker want ze weet wat voor vreselijke ziekte dat is. Oa de moeder van haar vader is eraan overleden. En ze moest erom huilen. Maar nu is ze bang dat ze straf krijgt. Het blijft een heel gedoe zo op school.
pi_183171139
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 12:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Och Nijna, wat is dat lastig he?
S heeft het ook wat moeilijker op het moment. Al haar vaste echt goede vriendjes en vriendinnetjes zijn verhuisd of gedoubleerd, en er is één meisje in de klas dat ontzettend dominant is. Het type dat Heel Erg Boos wordt als ze haar zin niet krijgt. Dus geeft iedereen haar haar zin. Behalve S, want die wil dat niet doen, want dat is niet eerlijk. En dus heeft ze constant aanvaringen met dit meisje. En omdat iedereen bang is voor haar boosheid, wordt vaak haar kant gekozen.

We hebben voor de herfstvakantie een gesprek met haar meester gehad, en hij herkende het helemaal. Dat vond ik wel erg prettig. Hij zou het nog beter in de gaten houden, en indien nodig wordt er ook eens gesproken met de ouders van het meisje.

Maar het blijft rot als je kind er verdrietig van wordt. Bij S valt dat gelukkig nog wel mee, maar het zit toch niet lekker, dat merk je wel.
Wel knap dat ze er niet aan meedoet!
  donderdag 15 november 2018 @ 20:53:30 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_183171449
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat is dat toch met meisjes onderling? Kim heeft er ook nog steeds last van. Met de jongens geen problemen mee. Haar beste vriend is een jongen.
Nu werd ze uitgescholden voor kanker, al vaker. Door een meisje uit een andere klas waar ze eerder nog prima mee overweg kon. Maar die nu ook naar de originele pester luistert blijkbaar. Maar negeren lukte niet meer en nu heeft ze flink terug gescholden. Niet met kanker want ze weet wat voor vreselijke ziekte dat is. Oa de moeder van haar vader is eraan overleden. En ze moest erom huilen. Maar nu is ze bang dat ze straf krijgt. Het blijft een heel gedoe zo op school.
Ach wat jammer dat het nog steeds gedoe is, Ingrid :{
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_183171525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 20:53 schreef livelink het volgende:

[..]

Ach wat jammer dat het nog steeds gedoe is, Ingrid :{
Ja dan gaat het eventjes goed en dan bam! is er weer wat aan de hand.
Binnenkort maar een gesprek op school aanvragen. Eens kijken of er dan meer duidelijk is, want Kim kan niet altijd alles logisch vertellen. En Kim zal ook weleens wat fout doen of zeggen natuurlijk. Maar het negeren gaat over het algemeen wel beter, ookal vind ze dat moeilijk.
  donderdag 15 november 2018 @ 22:08:27 #294
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_183173275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Kwam eigenlijk even langs om te vragen of iemand tv serie tips heeft voor een 11/12 jarige. Wilde haar wat Nederlandse tv laten kijken maar ken geen van de series. Ik zie Brugklas, Spangas. Is het wat? Of iets op Netflix. Zoek iets wat aansluit bij beginnende pubers. Ze kijkt nu alleen fortnite video's :)
SKAM?

En laatst met mijn dochter de 2 gouwe ouwe gekeken CUT & Fok jou. :P dat keek ik zelf graag toen ik puber was.

En op netflix kijkt de mijnes TeenWolf en Riverdale, maar dat is niet Nederlands.
pi_183175228
Knap van S, miss sly
En van C ook, df!

Mijn oudste mag morgen een middagje naar haar toekomstige school, ze mogen 4 middagen heen om alvast te kijken en lessen te volgen. Superleuk, ze heeft er zoveel zin in.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_183175296
Cathmar, wat wij heel leuk vinden is hunted, is op maandagavond op NPO3, maar wij kijken het in het weekend terug met ons gezin. Moet je wel vanaf de eerste aflevering kijken
HUNTED
KUN JE ZOMAAR VERDWIJNEN? IN HET NIEUWE ÉN SPANNENDE TV-PROGRAMMA HUNTED MOETEN TWAALF NEDERLANDERS 21 DAGEN LANG UIT HANDEN BLIJVEN VAN EEN TEAM VAN PROFESSIONELE OPSPORINGSEXPERTS.Hunted is een spannend sociaal experiment en speelt in op de discussie over privacy. Wat telt zwaarder: veiligheid of vrijheid?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 09:41:36 #297
5428 crew  miss_sly
pi_183179094
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 10:48 schreef Cathmar het volgende:
Kwam eigenlijk even langs om te vragen of iemand tv serie tips heeft voor een 11/12 jarige. Wilde haar wat Nederlandse tv laten kijken maar ken geen van de series. Ik zie Brugklas, Spangas. Is het wat? Of iets op Netflix. Zoek iets wat aansluit bij beginnende pubers. Ze kijkt nu alleen fortnite video's :)
Straks in januari Wie is de Mol! Wij kijken er erg naar uit dat het weer begint.s
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 09:44:36 #298
5428 crew  miss_sly
pi_183179148
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2018 18:06 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wel knap dat ze trouw aan zichzelf blijft en niet zwicht voor de boosheid van dat meisje, maar niet leuk dat de anderen dan de kant van dat meisje kiezen.
Gelukkig wel een meester die het herkent.
Meester herkent het wel, maar vindt het ook erg lastig mee omgaan. En doet dat ook niet altijd even handig.

En zeker knap van S, maar het resulteert er ook wel in dat we een keer of 3-4 in de week een huilend kind hebben. Of dat ze uit school komt en vertelt dat ze weer zo heeft gehuild op school. Ik vind het echt heel lastig. We hebben volgende week de reguliere oudergesprekken (vanaf dit jaar met de nieuwe directeur is het MET kind) en dan zullen we het er nog eens over hebben.

En ik ben erg blij dat we volgend jaar gaan verhuizen, maar ze moet minstens dit jaar, en waarschijnlijk eerste deel groep 7 toch op deze school doorbrengen. En dat is wel lang als het niet lekker loopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183179602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 09:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Straks in januari Wie is de Mol! Wij kijken er erg naar uit dat het weer begint.s
En misschien is de oude seizoenen van wie is de mol ook nog wel te vinden?

Lastig dat haar goede eigenschap haar juist dwarszit op school.. Wordt er niks gedaan aan zo'n dominant typje dan?
  Moderator vrijdag 16 november 2018 @ 11:03:54 #300
5428 crew  miss_sly
pi_183180483
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 10:15 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

En misschien is de oude seizoenen van wie is de mol ook nog wel te vinden?

Lastig dat haar goede eigenschap haar juist dwarszit op school.. Wordt er niks gedaan aan zo'n dominant typje dan?
Dat wordt wel geprobeerd, maar de leerkracht gaf aan dat het erg moeilijk is. Ze wordt ook gerust heel erg boos op de leerkracht als die zich ermee bemoeit.

En door de constante botsingen zijn beide meiden nu degenen die overlast veroorzaken voor de rest van de klas. Wij hebben S nog maar eens gezegd om dat meisje te proberen te vermijden, maar het meisje zet zich er stevig voor in om de twee meisjes waar S echt goed bevriend mee is, in te palmen. En die meisjes zijn conflictvermijdend, dus tja....
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 november 2018 @ 11:30:16 #301
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_183180959
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Dat wordt wel geprobeerd, maar de leerkracht gaf aan dat het erg moeilijk is. Ze wordt ook gerust heel erg boos op de leerkracht als die zich ermee bemoeit.

En door de constante botsingen zijn beide meiden nu degenen die overlast veroorzaken voor de rest van de klas. Wij hebben S nog maar eens gezegd om dat meisje te proberen te vermijden, maar het meisje zet zich er stevig voor in om de twee meisjes waar S echt goed bevriend mee is, in te palmen. En die meisjes zijn conflictvermijdend, dus tja....
Ik vroeg mijn oudste, die hier vroeger ook veel last van had, wat zij voor advies zou geven aan meisjes die het moeilijk hebben met uitsluiten e.d. Ze zei: “Vertrouw niet op de groep, maar wordt heel close met 1 persoon. En dat doe je door elkaar buiten school te zien.”

Ik vind het opvallend dat iedereen veel van school verwacht. In mijn ervaring kan school echt alles goed doen, maar toch geen grip krijgen op meisjesgekonkel. Ik zou er niet op wachten, zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')