EU is baas in Nederland.quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:45 schreef Noudanzeg het volgende:
misschien dat ik het niet helemaal begrijp, maar als al die militairen dat wel zelf kunnen kopen, dan kan het leger dat toch ook, dan slaan ze lekker die aanbesteding maar een keertje over en zijn ze niet het liefste jongetje van de klas.
Onzin. De Sovjet-Unie is evengoed de oorzaak van de meeste conflicten in de wereld. Afghanistan, Irak, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika, Korea's, Vietnam. Lekker makkelijk om alleen naar Amerika te wijzen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:17 schreef Zieke_Geest het volgende:
[..]
Denken dat Amerika "helpt" in de wereld, zij zijn grotendeels de oorzaak van de meeste conflicten in de wereld
ja maar wat verwachtje dan voor reactie op zo'n verhaalquote:
gewoon van te voren opnemen met je telefoontje ... militair zijn = improviserenquote:Op dinsdag 25 september 2018 15:18 schreef Hathor het volgende:
Lijkt me lastig om heel hard PANG PANG te roepen als je zit te klappertanden.
Sovjet-Unie is ook lekker actueel zo hequote:Op dinsdag 25 september 2018 14:30 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Onzin. De Sovjet-Unie is evengoed de oorzaak van de meeste conflicten in de wereld. Afghanistan, Irak, Zuid-Amerika, Zuid-Afrika, Korea's, Vietnam. Lekker makkelijk om alleen naar Amerika te wijzen.
Het enige wat wel echt 100% de schuld is van Amerika is de Tweede Golfoorlog.
Als ik jassen zou maken en verkopen zou ik wel tien keer nadenken om op een order van defensie in te gaan of op een aanbesteding in te gaan. Ze zijn notoire slecht in betalen en je zal niet de eerste zijn die failliet gaat omdat ze maar niet betalen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:33 schreef warhamstr het volgende:
Ik deeeenk zomaar dat er een leverancier is gevonden die de benodigde spullen levert. Om op korte termijn een logistiek drama van een mega order te voorkomen is gevraagd of personeel zelf even zorgdraagt voor het bestellen van . vandaar ook het voorschot van ¤1000,-
Beetje hart voor de zaak kan ook geen kwaad?
Gelukkig zijn ze daar bijna allemaal straalbezopen de godganse dag, dus rijden ze met hun Sovjet-tank uit 1963 zo de eerste de beste greppel in.quote:Op dinsdag 25 september 2018 10:14 schreef Nikonlover het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
In Rusland hebben ze mooie militaire winterkleding
Ah ja... Krijg je dit gezanik weer... Eerst defensie kapot bezuinigen en nieuw aan te schaffen materiaal tegen houden en nu is het weer huilen en wordt er schande geroepen...quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:51 schreef Infection het volgende:
Tweede Kamer woest over fouten Defensie bij inkoop winterkleding
https://www.nu.nl/politie(...)p-winterkleding.html
Vertroeteld ja?quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:56 schreef Stabiel het volgende:
Wat een storm in een glas water allemaal.
Een minuscuul logistiek probleem wordt door alle politieke partijen weer tot epische proporties opgeblazen. Maar dat krijg je vandaag de dag in de westerse wereld waar de ministers van defensie uit veredelde huisvrouwen bestaan en waar men als overzorgzame moeders bang is als de kinderen zonder jas de deur uit gaan.
Waar is die spartaanse mentaliteit gebleven? Laten de onze leger nu niet degraderen tot een veredelde scoutingclub. Dit soort zaken horen er allemaal bij. Als we niet uitkijken zitten we straks met een legermacht dat zo vertroeteld is dat we bang zijn om serieuze verliezen te lijden. Een trend dat nu al zichtbaar is in de meeste velwarende landen.
QFTquote:Op dinsdag 25 september 2018 16:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah ja... Krijg je dit gezanik weer... Eerst defensie kapot bezuinigen en nieuw aan te schaffen materiaal tegen houden en nu is het weer huilen en wordt er schande geroepen...![]()
Eens. Ze hebben het over zichzelf afgeroepen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah ja... Krijg je dit gezanik weer... Eerst defensie kapot bezuinigen en nieuw aan te schaffen materiaal tegen houden en nu is het weer huilen en wordt er schande geroepen...![]()
De boterberg van de jaren 80 verbleekt hierbij...
Wat ik begrijp van vrienden van me bij defensie hebben we voor 5 dagen oorlog voeren ammunitie op voorraadquote:Op dinsdag 25 september 2018 16:01 schreef Infection het volgende:
Het hele probleem is juist dat ons leger verzwakt en wegbezuinigd is. Een sterk leger heeft alles tot z'n beschikking, zoals kleding en munitie.
Is dat 5 dagen aan één stuk door afvuren?quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat ik begrijp van vrienden van me bij defensie hebben we voor 5 dagen oorlog voeren ammunitie op voorraad
Tsja, in zekere zin is elke militair (dus wereldwijd, ongeacht nationaliteit) een Jos B.quote:Op dinsdag 25 september 2018 10:59 schreef Edding345 het volgende:
Terecht.
Je kiest er toch zelf voor om kindermoordenaar teworden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |