Poeh, dat is nogal wat. Ik neem aan dat er voorafgaande een geslachtsoperatie diverse serieuze gesprekken plaats vinden waarin de reden gemotiveerd moet worden. Of is dat niet zo?quote:Op maandag 24 september 2018 20:47 schreef Suncatcher het volgende:
daadwerkelijk overgaan tot een geslachtsverandering om dan zwaar depressief te raken. Er wordt geschat dat 50% van de transgenders depressief wordt en wilt zelfmoord plegen.
Dat is zo, maar in de maatschappij wordt transgenderisme vooral aangeprezen in de media met rolmodellen als voorbeeld.quote:Op maandag 24 september 2018 20:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Poeh, dat is nogal wat. Ik neem aan dat er voorafgaande een geslachtsoperatie diverse serieuze gesprekken plaats vinden waarin de reden gemotiveerd moet worden. Of is dat niet zo?
Daarom gaat er ook een lange periode overheen van psychologische onderzoeken, sociale rolwisseling en een jaar van hormoontherapie. En pas dan, als er geen enkele twijfel bestaat gaat men pas over op de daadwerkelijke geslachtsveranderende operatie.quote:Op maandag 24 september 2018 20:47 schreef mercimarci het volgende:
Is ook vrij drastisch om je penis eraf te laten snijden. Zou ik zelf nooit doen
Dat dus. Die mensen zijn ziek in hun hoofd. Help ze in plaats van hun lul eraf te hakken.quote:Op maandag 24 september 2018 20:45 schreef Grems het volgende:
Het is een grote tragedie dat het tegenwoordig trendy is om mee te gaan in de waanzin van bepaalde geesteszieken in plaats van ze de behandeling te geven die ze nodig hebben.
. Wat jij zegt snijd wel hout. Een erge vorm van OCD. Ik heb in het verleden last van OCD (geen transgenderisme ofzo) gehad, en dat leek/voelde echt godsgruwelijk echt. Ik was er 24/7 mee bezig voor 'maar' 1,5 jaar lang.quote:Op maandag 24 september 2018 20:58 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Dat is zo, maar in de maatschappij wordt transgenderisme vooral aangeprezen in de media met rolmodellen als voorbeeld.
Zoals ik al schreef : bij bijna de helft is het geconditioneerd gedrag, een radicalisatie van het gedachtengoed dat er iets mis is met het lichaam. Nadat willy of poes is getransformeerd naar 'iets' dat op het ander geslacht moet lijken komen ze tot de realiteit dat ze nooit het ander geslacht zullen behoren en dat hun nieuwe geslachtsdeel slechts kosmetisch is, dat ze altijd achter hun rug om op de werkvloer belachelijk worden gemaakt ondanks de media propaganda van acceptatie. Mensen maken anderen kapot die afwijken van de algemen standaard, dat is nu eenmaal een feit.
Zie deze documentaire :
Als je geen transgender bent, dan ligt dat ook niet echt in de rede, wel?quote:Op maandag 24 september 2018 20:47 schreef mercimarci het volgende:
quote:Op maandag 24 september 2018 20:47 schreef mercimarci het volgende:
Ook een serie op TLC met een jongen die een meisje wilde worden. Jazz noemt ze zich. Ik vond het echt walgelijk dat ze zoiets ook nog gaan "promoten". Ik denk na het zien van zo'n serie dat er wel kinderen zijn die denken dat wil ik ook. Ik vind dat we nu in een bizarre wereld leven, echt bizarquote:Op maandag 24 september 2018 21:09 schreef Suncatcher het volgende:
Ik kwam een poos geleden ook nog dit artikel tegen dat ook over groepsdrang en geconditioneerd gedrag gaat bij de nieuwe generatie transgenders.
https://www.theglobeandma(...)among-teenage-girls/
Het meest bizarre is nog wel dat er een hele generatie liberale ouders hun kinderen zo aanprijzen hiermee om te kunnen pronken dat ze zo spoedig mogelijk willen beginnen met hormoon therapieën.
Alleen God weet wat voorn effect dat gaat hebben. Goeie genade.
Dat zijn penis verwijderd was. Door het verminken van een lichaam kun je niet van geslacht veranderen. Sowieso zouden degene die opzettelijk een lichaam verminken strafrechtelijk vervolgd moeten worden.quote:Op maandag 24 september 2018 20:29 schreef -Ondskapt- het volgende:
Maar ik kreeg vorige week een link van iemand die MtF was (Male to Female) en die direct na de operatie spijt had dat haar penis verwijderd was.
Die persoon was rijp voor een psychiatrische inrichting.quote:Op maandag 24 september 2018 22:09 schreef HetDonkertAan het volgende:
Ik heb ooit iemand gesproken die werd geboren als man.... even later werd ie vrouw.... nog even later werd ie weer man.... toen weer vrouw.... en nu is ie ergens tussen de 50 en 60 jaar oud en heeft ie toch weer besloten om man te willen zijn.
Klopt, dat is het punt ook.quote:Op maandag 24 september 2018 23:46 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat zijn penis verwijderd was. Door het verminken van een lichaam kun je niet van geslacht veranderen. Sowieso zouden degene die opzettelijk een lichaam verminken strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
Wat mij betreft niet. Maar het is een gevolg van de corruptie en afbraak binnen de geestelijke gezondheidszorg.quote:Op maandag 24 september 2018 23:57 schreef Suncatcher het volgende:
Andersom is een ingewikkelder proces. Maar hoe kunnen we deze verminking toelaten, zeker in het geval van kinderen?
Het is een gevolg van een algehele degeneratie van de westerse wereld geleid door linkse progressieven.quote:Op maandag 24 september 2018 23:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Maar het is een gevolg van de corruptie en afbraak binnen de geestelijke gezondheidszorg.
Amerika loopt 30-40 jaar voor op ons.quote:Op dinsdag 25 september 2018 00:02 schreef Grems het volgende:
[..]
Het is een gevolg van een algehele degeneratie van de westerse wereld geleid door linkse progressieven.
Pure kindermishandeling.
Nee, dat komt door de sociale uitsluiting. En omdat we nog steeds in een samenleving leven waarin hier niet heel chill mee wordt omgegaan.quote:Op maandag 24 september 2018 20:47 schreef Suncatcher het volgende:
Omdat het bij sommige transgenders geconditioneerd gedrag is. Soms komt het door een drang om bij een groep te horen. Als men bijvoorbeeld overal uitgekotst worden, sluiten men zich aan bij een groep van rejects. Vroeger noemde we dat de skaters of gothics, maar tegenwoordig is transgender helemaal hot omdat het bij liberalen en hun diversiteit politiek een soort zorgkindje is geworden dat gepamperd moet worden, wat mensen met aandachtstekort weer aantrekt. Dit kan weer leiden naar radicalisatie ; daadwerkelijk overgaan tot een geslachtsverandering om dan zwaar depressief te raken. Er wordt geschat dat 50% van de transgenders depressief wordt en wilt zelfmoord plegen. Dit kan trouwens ook komen omdat het een OCD is geworden om te denken dat er iets mis is met het lichaam. Zelfs nadat ze hun geslacht hebben veranderd walgen ze nog van zichzelf.
quote:Op dinsdag 25 september 2018 00:08 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Amerika loopt 30-40 jaar voor op ons.
Een maatschappij heeft een enkele idealogie nodig om te kunnen functioneren. Maak die idealogie belachelijk en verzwakt het, zodat andere groeperingen in der naam van vrijheid aan de macht kunnen komen, daarna gaan zij dingen verbieden of komen alle groeperingen tegen elkaar in verzet om uiteindelijk de gehele cyclus te herhalen. Dit is waarom alle beschavingen ophouden te bestaan; na tyrannie komt een periode van moeheid en verval.
De reden waarom het christendom volledig kapot is gemaakt, de tandwiel van de maatschappelijke machine dat voor eenheid zorgt en alles draaiende hield is kapot maar de machine staat niet in één keer stil, dat duurt vaak nog enkele decennia... Daarna komt de grote oorlog.
De opkomst van transgenderisme, feminisme, MGTOW als reactie op feminisme, liberalisme enz enz, allemaal groeperingen die zogenaamd streven naar gelijkheid, maar de toon van het debat zegt : domineren of gedomineerd worden.
Precies. Het wordt tegenwoordig maar gewoon aangemoedigd. Hoe gekker hoe beter.quote:Op maandag 24 september 2018 20:45 schreef Grems het volgende:
Het is een grote tragedie dat het tegenwoordig trendy is om mee te gaan in de waanzin van bepaalde geesteszieken in plaats van ze de behandeling te geven die ze nodig hebben.
Ben je serieus? Het is al vanaf het begin van de mensheid alleen maar dominereb en gedomineerd worden waarbij vrouwen als (meestal) zwakkeren eruit komen en dan val jij deze bewegingen aan waarmee zwakkeren de illusie krijgen om van hun zwakke positie af te komen en dan ga jij zeggen dat het hen gaat omdat ze andere willen domineren . Vind je het gek, wat is je alternatief als jaren van "vreedzaam samenleven" kennelijk tot onderdrukking hebben geleid. Na allerlei andere verwijten gehad te hebben ga je vrouwen ook nog de schuld geven van het introduceren van een recht van de sterkste cultuur?quote:Op dinsdag 25 september 2018 00:08 schreef Suncatcher het volgende:
Amerika loopt 30-40 jaar voor op ons.
Een maatschappij heeft een enkele idealogie nodig om te kunnen functioneren. Maak die idealogie belachelijk en verzwakt het, zodat andere groeperingen in der naam van vrijheid aan de macht kunnen komen, daarna gaan zij dingen verbieden of komen alle groeperingen tegen elkaar in verzet om uiteindelijk de gehele cyclus te herhalen. Dit is waarom alle beschavingen ophouden te bestaan; na tyrannie komt een periode van moeheid en verval.
De reden waarom het christendom volledig kapot is gemaakt, de tandwiel van de maatschappelijke machine dat voor eenheid zorgt en alles draaiende hield is kapot maar de machine staat niet in één keer stil, dat duurt vaak nog enkele decennia... Daarna komt de grote oorlog.
De opkomst van transgenderisme, feminisme, MGTOW als reactie op feminisme, liberalisme enz enz, allemaal groeperingen die zogenaamd streven naar gelijkheid, maar de toon van het debat zegt : domineren of gedomineerd worden.
Waar staat dat ie spijt heeft?quote:Op dinsdag 25 september 2018 09:07 schreef tombolafan het volgende:
Laatst toch een politicus oid? Balrd ofzo, ff zoeken
Het is niet populair maar volgens mij klopt het wel wat je zegt.quote:Op maandag 24 september 2018 20:45 schreef Grems het volgende:
Maar hier komen ze daar op tijd achter, voor de operaties die niet meer 'eventjes' terug te draaien zijn. Komen ze achter door de intensieve begeleiding en de voorwaarde zonder permanente veranderingen een tijdje als dat andere geslacht door het leven te moeten voordat er verder gegaan wordt.quote:Op dinsdag 25 september 2018 11:12 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het is niet populair maar volgens mij klopt het wel wat je zegt.
Ook is het zelfmoordcijfer onder mensen die een transitie zijn onder gaan erg hoog.
Heb van dichtbij mee gemaakt dat een vriend een vriendin wilde worden. Wij zagen zelf al dat ook als "vrouw" niet het geluk zou vinden en daar kwam het naar enige tijd ook achter.
Zodoende in die tijd wel eens wat gezocht of op in gelezen en het blijkt dat het veranderen bij velen niet het geluk brengt wat ze zochten. Volgens mij is die Jenner zelfs terug gegaan.
Er zijn er wel bij die zeer zeker baat hebben bij een volledige transitie maar ik hoor toch veel dat het toch niet bracht wat ze er van hoopten.
Hoe kom je daarbij?quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:13 schreef Keep_Walking het volgende:
Nou in de GGZ kende ik een meneer die graag zijn linkerhand wou afhakken. De linkerhand werkte nagenoeg perfect, alleen was er iets waardoor hij geen karate meer kon oefenen. Hierdoor wou hij zijn hand eraf hakken. De doctoren zeiden "sorry meneer, dat kunnen we niet doen".
Maar als hij had gevraagd om zijn penis af te hakken hadden ze het wel gedaan.
Het was grappig bedoeld. Ben dus niet serieus.quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Hier in Nederland zeer zeker niet aan de orde zomaar.
Niet zomaar maar zeer zeker wel mogelijk om een gezonde functionerende penis te laten verwijderen. En dat is voor een gezonde functionerende hand eigenlijk zo goed als uitgesloten.quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij?
Hier in Nederland zeer zeker niet aan de orde zomaar.
Dan weet je werkelijk niet hoe dat hier gaat. Er is geen, ik herhaal geen, sprake van 'zomaar' even je pik/kut verwijderen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Niet zomaar maar zeer zeker wel mogelijk om een gezonde functionerende penis te laten verwijderen. En dat is voor een gezonde functionerende hand eigenlijk zo goed als uitgesloten.
Dus in dat opzicht vind ik de vergelijking niet zo ver gezocht.
Ja, er wordt verdomd goed gekeken of iemand dat echt wil. En dan is het dus mogelijk een gezonde penis te laten verwijderen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:06 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dan weet je werkelijk niet hoe dat hier gaat. Er is geen, ik herhaal geen, sprake van 'zomaar' even je pik/kut verwijderen.
Er wordt verdomd goed (over vele jaren heen) gekeken of iemand dit wel echt wil. Waarbij andere stoornissen betekenen dat er niets 'geamputeerd' wordt. Je dus ook gewoonweg een nee kan krijgen.
Nogmaals, de voorbeelden van spijt komen voornamelijk uit het buitenland. Waar ook jij vandaag een afspraak kan maken voor een geslachtsverandering en binnen 6 maanden een vrouw kan zijn. Terwijl duidelijk is dat je geen transgender bent.
Was zolang je het kan betalen de enige drempel is.
Is er dan sprake van je wil echt? Er is dan geen sprake van andere behandelingen die je kunnen helpen? (Voor OCD bv zijn er aardig succesvolle behandelingen)quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, er wordt verdomd goed gekeken of iemand dat echt wil. En dan is het dus mogelijk een gezonde penis te laten verwijderen.
Maar als iemand echt wil dat zijn onderbeen wordt verwijderd, dan is dat simpelweg niet mogelijk. OOk niet als ik het echt wil.
Die vriend kwam in het AMC uiteindelijk niet verder en heeft een tripje naar Thailand overwogen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 12:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Maar hier komen ze daar op tijd achter, voor de operaties die niet meer 'eventjes' terug te draaien zijn. Komen ze achter door de intensieve begeleiding en de voorwaarde zonder permanente veranderingen een tijdje als dat andere geslacht door het leven te moeten voordat er verder gegaan wordt.
Maar zeker voor oudere transgenders geld dat een transitie ze vaker niet geeft wat ze voor ogen hadden. Zullen altijd er uit blijven zien als travestieten. En nooit echt algemeen als vrouw geaccepteerd worden (omdat veel mensen ze zo niet zien of willen zien).
De hormonen slaan niet goed aan, geven medische problemen, de operaties kunnen niet door andere omstandigheden (of geven een verhoogt risico). Naast 'geloofwaardige' (niet perse mooie) vrouw kunnen worden zijn er ook nog andere (medische) redenen om niet door te gaan. Hoe ouder in transitie, hoe groter de risico's.
Soms heeft een geboren man het geluk dat zijn lijf me de jaren niet zo uitgezwaard is dat de mannelijke trekken te prominent aanwezig zijn, maar boven de 25/30 begint dat zeldzamer te worden zonder ingrijpen vooraf.
Het is complexe materie. Ja, we moeten erg voorzichtig zijn met bv minderjarigen. Juist omdat het veranderlijk kan zijn en hormonen e.d. ook hun invloed hebben op de gemoedstoestand.
Maar als iemand transgender lijkt te zijn lijkt het wel bij te dragen daar ruimte voor te geven, het serieus te nemen. Zeker mbt die secundaire geslachtskenmerken. Die iemand in die fase van hun leven compleet onderuit kunnen trekken.
Er is tot nu toe bar weinig andere behandeling die dat kan afvangen. De weg van geestelijke hulp en rustige, langdurige stappen naar een transitie lijken tot nu toe de beste oplossing die we hebben.
Ik ben dan ook benieuwd hoevaak het hier voorkomt dat mensen na volledige transitie spijt hebben.
De meeste info daarover lijkt uit andere landen te komen, waarbij het geld hebben voldoende is voor een operatieve transitie. En hormonen vaak los van die behandelingen verkregen worden.
Er is een goede reden dat hij hier niet verder kwam. Daarom ben ik blij dat we hier zorgvuldiger zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:19 schreef nils7 het volgende:
[..]
Die vriend kwam in het AMC uiteindelijk niet verder en heeft een tripje naar Thailand overwogen.
Gelukkig niet gebeurd en zit nu in een redelijk traject om zelf weer op de rit te raken maar je leest dit soort dingen vaker.
Dat je je soms wil kleden als een vrouw tjah, dat kan. Er zijn vreemdere hobbies maar je echt willen laten ombouwen sorry maar dat gaat er bij mij lastig in.
Kijk ik kan me zo voorstellen dat iemand twee geslachtig is geboren en ze maken een keuze en ze kiezen de verkeerde. Dat kan.
Maar als je in de volwassen leeftijd zit dit soort dingen doen vind ik altijd erg vreemd en vraag me af of dat de oplossing is (vaak niet).
Je mist mijn punt.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is er dan sprake van je wil echt? Er is dan geen sprake van andere behandelingen die je kunnen helpen? (Voor OCD bv zijn er aardig succesvolle behandelingen)
Ben je nu niet wat te vlotjes in je conclusie? Waarin je je been verwijderen gelijk stelt aan een geslachtsverandering na vele en vele jaren van andere behandelingen?
Is het niet mogelijk dat jij fout zit hierin? Dat iemand die zijn penis/vagina wil verwijderen om dezelfde redenen dat iemand zijn/haar been wil verwijderen dat in beide situatie's gewoonweg niet krijgt omdat er andere behandelingen zijn?
Er not werkelijk jaren geleefd worden als het andere geslacht voordat ze overgaan op operaties. In combi met intensieve geestelijke hulp om andere zaken uit te sluiten.
Vraag je eens af waarom de 'voorbeelden' van ver weg gehaald moeten worden. Is dat echt omdat het zo'n taboe is, of omdat we er hier significant anders mee om gaan?
Ik mis je punt niet. Dat wordt dan ook gedaan namelijk.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je mist mijn punt.
Waarom benaderen we het als iemand van zijn been af wil als geestelijke ziekte en benaderen we het als iemand van zijn penis af wil niet zo?
Waarom is het een taboe om een gezond been te verwijderen, maar is het geen taboe een gezonde penis te verwijderen?
Als het verwijderen van de penis een geschikte behandeling was zou je verwachten dat het aantal depressies en zelfmoorden na verwijdering af zal nemen. Dat blijkt niet zo te zijn, blijkbaar is het verwijderen van de gezonde geslachtsorganen dus niet een goede behandeling.
Jawel, kijk maar:quote:
Gezonde lichaamsdelen anders dan de geslachtsorganen verwijderen, want daar heb ik het namelijk over en daar blijkt ook uit dat je het punt mist.quote:Dat wordt dan ook gedaan namelijk.
En na heel die molen, helemaal aan het eind (dus niet zomaar) wordt er een kerngezond lichaamsdeel verwijderd. En wat blijkt, vaak hebben mensen spijt achteraf: conclusie: het verwijderen van het geslachtsorgaan was niet de juiste behandeling, ondanks een heel traject en zeker weten blablabla. Je KAN dat soort zaken niet zzeker weten, dat is grotendeels natte vingerwerk. Dat blijkt ook uit het feit dat er gevallen van spijt zijn of zelfs weer terug in transitie. Huh, hoe kan dat nou? Er was toch zo'n uitvoerig traject? Men ging toch pas over op verwijdering als men "het zeker wist"?quote:Pas als men (hulpverlening) ervan overtuigt is dat je niet gelijk bent aan de extreme OCD mens die zijn been eraf wil halen. Na veel andere behandeling en tijden lang leven in de verschillende stadia naar het andere geslacht toe wordt een geslachtsverandering toegstaan.
Pas als al dat andere faalt dus. Wat bij extreme OCD amper tot niet voor komt.
Ik denk dat jij het voor het gemak maar negeert. want volgens jou ligt het vast aan de omgeving ipv dat deze mensen gewoon (in veel gevallen) psychisch in nood zijn, wat ook de orzaak is van de depressies ed.quote:En nee, je verwart zaken. Dat oa zelfmoord nog veel voorkomt ligt aan andere zaken. Die gewoon in studies zijn gedocumenteerd. Maar die je voor het gemak maar negeert.
Daar ga je weer.....quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jawel, kijk maar:
[..]
Gezonde lichaamsdelen anders dan de geslachtsorganen verwijderen, want daar heb ik het namelijk over en daar blijkt ook uit dat je het punt mist.
Het is wel degelijk een taboe hier om je penis(of vagina) te verwijderen. Dat kan niet 'zomaar'. Daar gaan jaren en jaren overheen.
Bullshit. Het is een compleet ander traject hier. Niet dezelfde 'stoornis', niet dezelfde behandelingen/mogelijke oplossingen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Na veel andere behandeling, na jaren en jaren klein stapje na klein stapje wordt geconcludeerd dat de andere behandelingen niet helpen (in tegenstelling tot OCD, waar redelijk succesvolle behandelingen voor zijn).
DAN pas is er een kans op permanente veranderingen.
Het is dus simpelweg niet dezelfde 'stoornis'. Niet onder dezelfde behandelingen te vatten.
De meest succesvolle behandeling voor die specifieke 'stoornis' (tussen haakjes omdat jij en ik dat anders zien, maar in deze met jou mee ga) is die transitie. Andere behandelingen falen. En dat na jaren en jaren en jaren (10+ is geen uitzondering) van al dat andere proberen en bekijken.
Er is trouwens wel een verschil tussen pro operatie en post operatie. Maar je lijkt niet mee te willen nemen dat die zorgvuldige selectie verschil maakt. Pakt het wereldwijd, waar zaken zonder zorgvuldigheid meegenomen worden waardoor er geen scheiding is tussen de verschillende geestelijke problemen.
Wat jij niet mee wil nemen is het enorme verschil in behandelingstraject. Gooit die operatie zonder morren kunnen krijgen in bv Thailand gelijk met het traject hier.
Je begrijpt het punt niet. Ik begrijp dat het 2 verschillende stoornissen zijn, ik begrijp dat het traject in Thailand anders is dan in Nederland.
Waar het om gaat is dat er een GEZOND FUNCTIONEREND lichaamsdeel wordt verwijdert terwijl dat in ALLE andere gevallen een regelrecht taboe zou zijn.
Je mist keer op keer het punt en blijft volharden in je standpunten tov een punt dat ik niet maak. En het punt dat ik wel maak ontgaat je volledig. Ondanks mijn verschillende pogingen het in andere woorden uit te leggen zit je vast in een tunnelvisie van wat je denkt dat ik zeg, maar wat ik helemaal niet zeg.quote:Op dinsdag 25 september 2018 15:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Bullshit. Het is een compleet ander traject hier. Niet dezelfde 'stoornis', niet dezelfde behandelingen/mogelijke oplossingen.
Als het op die andere gevallen zou lijken zou het net zo goed gewoon op een nee stuiten.
Zie het irl geval wat aangehaald wordt door een andere user. Een dikke nee hier in het behandelingstraject. Een nee, we gaan je pik niet operatief verwijderen.
Jij zeurt hier dat we kanker anders behandelen dan griep. Dat is jouw vergelijking, die 2 op 1 lijn zettende.
Natuurlijk vindt je het prima zo. Steel je voor datje erkent dat die 2 stoornissen niet uitwisselbaar zijn. Een geheel ander behandelings traject kennen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je mist keer op keer het punt en blijft volharden in je standpunten tov een punt dat ik niet maak. En het punt dat ik wel maak ontgaat je volledig. Ondanks mijn verschillende pogingen het in andere woorden uit te leggen zit je vast in een tunnelvisie van wat je denkt dat ik zeg, maar wat ik helemaal niet zeg.
Dus ik vind het prima zo.
We zijn nog in het stadium van afhakken, net als dat we nog in het stadium zijn van euthanasie bij psychiatrisch patienten . In de toekomst die ik toch niet meer mee zal maken zal het hopelijk anders worden, dan zal het misschien wel nauwkeurig aan te tonen zijn wat een waan is en wat niet en hoeven we het oordeel daarover niet meer aan gewone, niet helderziende stervelingen over te laten.quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Je mist keer op keer het punt en blijft volharden in je standpunten tov een punt dat ik niet maak. En het punt dat ik wel maak ontgaat je volledig. Ondanks mijn verschillende pogingen het in andere woorden uit te leggen zit je vast in een tunnelvisie van wat je denkt dat ik zeg, maar wat ik helemaal niet zeg.
Dus ik vind het prima zo.
Nee, dat traject gaat er om om andere stoornissen of aandoeningen uit te sluiten en er zeker van te zijn dat het genderdysforie betreft. Dan nog kan het natuurlijk dat iemand uiteindelijk toch niet zo blij is met de gemaakte keuze.quote:Op dinsdag 25 september 2018 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Huh, hoe kan dat nou? Er was toch zo'n uitvoerig traject? Men ging toch pas over op verwijdering als men "het zeker wist"?
Fake news.quote:Op dinsdag 25 september 2018 07:59 schreef SuperNeger het volgende:
Maar het rare is gewoon dat de wet dit ook allemaal toelaat. Gekken roepen altijd onzin maar dat dit gewoon officiële geregeld is en er speciale wc's komen voor dit soort idioten en zo is echt van de zotte.
De reactie van de omgeving is idd een van de grootste problemen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 11:33 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Interessant topic. Ik vraag me af, zou teleurstelling niet deels komen, doordat de omgeving onbewust de transgender nog naar het oorspronkelijke geslacht behandeld of dat de transitie bijvoorbeeld het daten moeilijker maakt. Ik kan me voorstellen dat vooroordelen het moeilijker maakt om te kunnen functioneren in je 'nieuwe lichaam' en daarmee ook tevreden zijn met je keuze.
Nee hoor, heb ze hier en daar al gezienquote:
Nou ja, er zijn natuurlijk ook plenty transgenders die geen spijt krijgen van de procedure. Ik ben erg liberaal op dit vlak maar ik ben het wel met je eens dat er bij kinderen geen geslachtsveranderende operaties of hormonen toegepast moeten worden. Maar ik vind dat de meeste twintigers ook niet zulke radicale beslissingen kunnen nemen, dus waar trek je de grens. Het probleem isin mijn optiek dat je er ook een hoop mensen onnodig leed mee berokkent, door deze 'verminking' niet toe te staan.quote:Op maandag 24 september 2018 23:57 schreef Suncatcher het volgende:
[..]
Klopt, dat is het punt ook.
Van man naar vrouw strippen ze de zijkanten van de penis, de zakjes die de erectie regelen, eraf om er uiteindelijk van wat er over blijft een clitoris van te maken met een kunst opening dat als vagina dient. De orgasmes blijven mannelijk, het lichaam blijft mannelijk en de psyche blijft ook hetzelfde.
Andersom is een ingewikkelder proces. Maar hoe kunnen we deze verminking toelaten, zeker in het geval van kinderen?
Het is de totale hypocrisie van links, zeker in landen als de VS, waar ze moord en brand schreeuwen om vrouwelijke besnijdenissen maar een mannelijke baby die ligt te spartelen terwijl zijn voorhuid eraf wordt gesneden omdat het zogenaamd hygiënischer was in 1900, met alle mogelijke levenslange complicaties is daar dood normaal.
Gewoon uniseks toiletten. Het is natuurlijk van de pot gerukt dat je op basis van je gender door het deurtje links of het deurtje rechts moet.quote:Op dinsdag 25 september 2018 07:59 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Precies. Het wordt tegenwoordig maar gewoon aangemoedigd. Hoe gekker hoe beter.
Maar het rare is gewoon dat de wet dit ook allemaal toelaat. Gekken roepen altijd onzin maar dat dit gewoon officiële geregeld is en er speciale wc's komen voor dit soort idioten en zo is echt van de zotte.
Naja gewoon man en vrouw zoals de natuur dat bedoelt heeft.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gewoon uniseks toiletten. Het is natuurlijk van de pot gerukt dat je op basis van je gender door het deurtje links of het deurtje rechts moet.
De natuur is niet foutloos, sommige mensen ervaren hun geslacht nu eenmaal als tegennatuurlijk. En als mannen van zich af schijten, is dat niet smerig?quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:02 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Naja gewoon man en vrouw zoals de natuur dat bedoelt heeft.
Ik hoef niet te horen dat vrouwen poepen of zo dat zou nogal smerig zijn.
Maakt niet uit hoe je het ervaart je bent gewoon wat je bent en dan is wetenschappelijk bewezen. Als je dus denkt dat dit anders is heb je waanideeën.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
De natuur is niet foutloos, sommige mensen ervaren hun geslacht nu eenmaal als tegennatuurlijk. En als mannen van zich af schijten, is dat niet smerig?
Ik denk eerder dat jij aan waanideeën lijdtquote:Op vrijdag 28 september 2018 11:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe je het ervaart je bent gewoon wat je bent en dan is wetenschappelijk bewezen. Als je dus denkt dat dit anders is heb je waanideeën.
En nee dat is niet smerig dat zijn andere mannen daar heb je geen seks mee.
Omdat?quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij aan waanideeën lijdt![]()
Alleen omdat jij je er niets bij kan voorstellen, maakt het nog niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Omdat?
Het is onmogelijk om van geslacht te veranderen. Als je dus je lul eraf hangt of een stuk huid van je dij afsnijdt om hier een piemel van de maken dan ben je niet opeens van geslacht veranderdDenk je dit wel ja dat lijdt je dus aan waanideeën.
Het is gewoon wetenschappelijk onmogelijk maar goedquote:Op vrijdag 28 september 2018 11:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Alleen omdat jij je er niets bij kan voorstellen, maakt het nog niet onmogelijk.
Ik geloof er totaal niets van dat het wetenschappelijk onmogelijk zou zijn. Dit is volgens mij gewoon een fabeltje dat je presenteert als waarheid om je eigen argument wat kracht bij te zetten.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:21 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is gewoon wetenschappelijk onmogelijk maar goed
Nou mooi dat jij het niet gelooft. Hopelijk geloof je ook niet niet in zwaartekracht.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik geloof er totaal niets van dat het wetenschappelijk onmogelijk zou zijn. Dit is volgens mij gewoon een fabeltje dat je presenteert als waarheid om je eigen argument wat kracht bij te zetten.
Daar heb ik zelf wetenschappelijk en niet-wetenschappelijk bewijs van gezien, ik hoef dus niet te vertrouwen op het woord van ene SuperNeger op fok.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:24 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou mooi dat jij het niet gelooft. Hopelijk geloof je ook niet niet in zwaartekracht.
Het is gewoon niet mogelijk en denkje dat wel dan lijdt je aan genderdysforie. Iets dat tussen de oren zit dus.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
Daar heb ik zelf wetenschappelijk en niet-wetenschappelijk bewijs van gezien, ik hoef dus niet te vertrouwen op het woord van ene SuperNeger op fok.
Gender is niets meer dan een social construct. Wat wij als typisch mannelijk en typisch vrouwelijk ervaren, is aangeleerd gedrag.quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:32 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is gewoon niet mogelijk en denkje dat wel dan lijdt je aan genderdysforie. Iets dat tussen de oren zit dus.
Geslacht wordt gekenmerkt door chromosomen, voortplantingsorganen, hormonen etc.
Alleen maar jezelf verminken maakt je nog niet opeens het andere geslacht. Dat mensen dit denken is niet eens zo heel erg want ja mensen die met zichzelf in de war zijn blijf je altijd hebben, maar dat mensen zoals jij dit proberen goed te praten en zulke zwakke mensen aan te moedigen zulke domme keuzes te maken, dat is pas kwalijk.
Dat waag ik te bestrijden. Zelfs bij apen heeft onderzoek aangetoond dat vrouwelijke apen een voorkeur voor roze hebben en dat mannelijke apen een voorkeur hebben voor bewegend speelgoed of speelgoed op wieltjes zoals autootjes. Jouw stelling is in bepaalde kringen populair maar zeker geen vaststaand feit. Eerder het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gender is niets meer dan een social construct. Wat wij als typisch mannelijk en typisch vrouwelijk ervaren, is aangeleerd gedrag.
Wat is wetenschappelijk onmogelijk?quote:Op vrijdag 28 september 2018 11:21 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Het is gewoon wetenschappelijk onmogelijk maar goed
Heb je daar een bron van? Gewoon uit interesse.quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat waag ik te bestrijden. Zelfs bij apen heeft onderzoek aangetoond dat vrouwelijke apen een voorkeur voor roze hebben en dat mannelijke apen een voorkeur hebben voor bewegend speelgoed of speelgoed op wieltjes zoals apen. Jouw stelling is in bepaalde kringen populair maar zeker geen vaststaand feit. Eerder het tegenovergestelde.
Dan zou ik echt even heel goed moeten zoeken, ik heb het zo niet paraat. Ik beloof je dat ik er naar op zoek ga, als ik het vergeet stuur me dan een DM.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:15 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van? Gewoon uit interesse.
Die voorkeur voor bewegend speelgoed e.d. snap ik, maar het roze voor vrouwelijke aapjes snap ik niet zo goed. Zeer geinterreseerd naar dat onderzoek dus.
Dat is alleen niet relevant. Waar het om gaat is dat er duidelijk verschil zit in gedrag en voorkeuren van mannen en vrouwen wat zeker niet is aangeleerd. Of dat nu een voorkeur voor roze, blauw of groen is maakt niet uit, het gaat er om dat de verschillen er zijn.quote:Verder weet ik niet of je dat zomaar even 1 op 1 over kan nemen. Roze was nog niet zo heel lang geleden namelijk juist een 'mannelijke' kleur.
Pas sinds de jaren '40 is roze een meisjeskkeur geworden.
Een eerste Google gooi levert dit op bv:
'Het Amerikaanse magazine Ladies' Home Journal schreef in 1918: "De algemeen aanvaarde regel is roze voor jongens en blauw voor de meisjes. Roze is een kordate en sterke kleur, wat meer bij jongens past, terwijl het delicate blauw passender is voor meisjes. '
Dank!! Ik wacht af en anders geef ik een gil.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dan zou ik echt even heel goed moeten zoeken, ik heb het zo niet paraat. Ik beloof je dat ik er naar op zoek ga, als ik het vergeet stuur me dan een DM.
[..]
Dat is alleen niet relevant. Waar het om gaat is dat er duidelijk verschil zit in gedrag en voorkeuren van mannen en vrouwen wat zeker niet is aangeleerd. Of dat nu een voorkeur voor roze, blauw of groen is maakt niet uit, het gaat er om dat de verschillen er zijn.
Je maakt een denkfout.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dank!! Ik wacht af en anders geef ik een gil.
Er zijn verschillen ja, maar je kleur vb is slecht gekozen mbt mensen. Juist omdat nog niet zo lang geleden roze juist een mannelijke kleur was. Daar zit dus heel duidelijk geen geslachtsverschil, geen 'aangeboren' voorkeur. Dat is juist een vb van een sociaal construct.
Hakschoenen is ook zo'n vb. Nu denken we, vrouwending, om de benen sexy uit te laten komen. Maar een tijd geleden was het een echt mannending, een statussymbool voor mannen. Stoer, welvarend, de 'baas' droeg hakken, de lage werknemer niet.
Dat zijn heel duidelijk sociale constructen, vandaar ook dat ze per tijdsvlak en cultuur zo verschillen, geheel omdraaien zelfs.
Sleutelwoord: gemiddeld. Wie niet voldoet aan het gemiddelde heeft al een probleem, hoe meer je ervan afwijkt, hoe erger.quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dank!! Ik wacht af en anders geef ik een gil.
Er zijn verschillen ja, maar je kleur vb is slecht gekozen mbt mensen. Juist omdat nog niet zo lang geleden roze juist een mannelijke kleur was. Daar zit dus heel duidelijk geen geslachtsverschil, geen 'aangeboren' voorkeur. Dat is juist een vb van een sociaal construct. Ik zie dan ook geen enkele biologische reden voor een voorkeur voor kleur. Anders dan de signalering van kleuren die eetbaar/niet eetbaar zeggen.
Hakschoenen is ook zo'n vb. Nu denken we, vrouwending, om de benen sexy uit te laten komen. Maar een tijd geleden was het een echt mannending, een statussymbool voor mannen. Stoer, welvarend, de 'baas' droeg hakken, de lage werknemer niet.
Dat zijn heel duidelijk sociale constructen, vandaar ook dat ze per tijdsvlak en cultuur zo verschillen, geheel omdraaien zelfs.
Je vb van die mannelijke aapjes die een voorkeur hadden voor actief speelgoed vind ik een veel beter vb.
Dat zie je ook terug bij mensen. Gemiddeld genomen zijn jongens actiever, hebben daar een grotere behoefte aan. Geconcentreerd en rustiger bezig zijn is gemiddeld genomen meer iets voor meisjes. Natuurlijk is er geen harde scheiding. Loopt het in elkaar over, maar gemiddeld zie je dat verschil wel.
Gemiddeld genomen hebben jongens die lichamelijke uitdagingen nodig om lekker te ontwikkelen. Terwijl meisjes gemiddeld genomen het meer zoeken in die geestelijke/emotionele uitdagingen.
Ja, ze zijn er. Maar ze zijn niet bedoeld voor transgenders en transgenders willen die dingen helemaal niet gebruiken. Het heeft ook geen reet met transgenders te maken, dat genderneutrale geleuter.quote:Op vrijdag 28 september 2018 10:22 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nee hoor, heb ze hier en daar al gezien
Zover ik weet is er geen biologische geslachtsvoorkeur voor kleuren. Waar zou die uit voort moeten komen????quote:Op vrijdag 28 september 2018 14:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout.
Wordt aan baby’s gevraagd welke kleur zij willen dragen? Nee, de ouders maken die beslissing. Ook al heeft een meisjesbaby een voorkeur voor geel of oranje, de ouders zullen het roze aantrekken. Waar het dus om gaat is dat vrouwelijke baby’s een voorkeur voor andere kleuren hebben dan mannelijke baby’s. En dat staat natuurlijk helemaal los van welke kleur de kinderen vervolgens door hun ouders krijgen aangetrokken.
Dus wat de volwassenen vonden van welke kleur bij meisjes of jongens past moet je helemaal vergeten omdat dat volledig los staat van welke voorkeur de baby's (die nog niet kunnen praten) zelf hebben.
Zoals je weet waren wij vroeger jagers/verzamelaars, waarbij de mannen jaagden en de vrouwen verzamelden. Daarom wordt gedacht dat vrouwen een voorkeur voor meer roodachtige tinten hebben om zo rijp fruit te kunnen herkennen binnen een zee van groen. Dat verklaart evolutioneel de voorkeur van vrouwen voor roodachtige kleuren waar roze ook toe behoort. Ik stel overigens nergens dat vrouwen kleuren anders zien.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:14 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zover ik weet is er geen biologische geslachtsvoorkeur voor kleuren. Waar zou die uit voort moeten komen????
Ik kan me werkelijk geen enkele natuurlijke situatie bedenken waarbij er een verschil is in hoe beide geslachten kleuren bekijken.
Waarom zou een meisje het rood van een aardbei of het geel/zwart van een wesp anders bezien dan een jongen? De functie van die signaalkleuren is voor beide hetzelfde. Kleuren staan voor pas op, eet me/eet me niet. Net zoals diepe schaduwen (kleuren) staan voor pas op, misschien zit daar een roofdier/giftig beest die je niet ziet.
Wat wel prima te verklaren is is dat gemiddeld genomen die meisjes dat gewonde konijntje willen verzorgen en de jongens er gemiddeld genomen vaker op willen jagen of iets dergelijks.
Dat geduld meer in meisjes zit dan in jongens, dat hangt aan die biologische functies.
Hoe we daarmee omgaan verschilt per cultuur. Zo is het best interresant om te weten dat in pre christelijk west/noord europa strategie vrij lang een 'vrouwenzaak' is geweest. Van hoe gaan we om met land en jacht tot oorlog.
Zelfs in zuid Europa zie je dat terug, neem bv Athena, een godin. Die symbool stond voor oa oorlogsstrategie. Zet dat tegenover bv Ares, de god van krijgslust, die juist 'bekend' stond om zijn noodlottige strijd. Halsoverkop de strijd aanging.
Er werd gesteld dat vrouwen geduldiger waren, zich minder lieten leiden door agressie, door activiteit, ondoordacht er maar inspringen. Waardoor er werd gesteld dat zij beter geschikt waren voor het bedenken van strategie. Minder impuls gericht.
Wat mij betreft is het een goede zaak ruimte te laten voor mensen die niet aan het gemiddelde voldoen. Vooral omdat dat er best veel zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Sleutelwoord: gemiddeld. Wie niet voldoet aan het gemiddelde heeft al een probleem, hoe meer je ervan afwijkt, hoe erger.
Je weet dat omstreeks 1800, jongetjes roze kleertjes droegen omdat dat als de jongenskleur bij uitstek gezien werd?quote:Op vrijdag 28 september 2018 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat waag ik te bestrijden. Zelfs bij apen heeft onderzoek aangetoond dat vrouwelijke apen een voorkeur voor roze hebben en dat mannelijke apen een voorkeur hebben voor bewegend speelgoed of speelgoed op wieltjes zoals autootjes. Jouw stelling is in bepaalde kringen populair maar zeker geen vaststaand feit. Eerder het tegenovergestelde.
Waarom mogen mannen en vrouwen niet gewoon van elkaar verschillen van de deugbrigade?
Dat de mannen gemiddeld genomen de jagers waren betekend niet dat ze niet verzamelde. Andersom hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zoals je weet waren wij vroeger jagers/verzamelaars, waarbij de mannen jaagden en de vrouwen verzamelden. Daarom wordt gedacht dat vrouwen een voorkeur voor meer roodachtige tinten hebben om zo rijp fruit te kunnen herkennen binnen een zee van groen. Dat verklaart evolutioneel de voorkeur van vrouwen voor roodachtige kleuren waar roze ook toe behoort. Ik stel overigens nergens dat vrouwen kleuren anders zien.
Verder doet je hele reactie niets anders dan verschillen tussen vrouwen en mannen benadrukken. Wat ik dus ook stel dat die verschillen gewoon op tal van vlakken bestaan.
En wie denk jij dat die kleertjes uitkoos? De kinderen zelf of hun ouders?quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je weet dat omstreeks 1800, jongetjes roze kleertjes droegen omdat dat als de jongenskleur bij uitstek gezien werd?
Mannen en vrouwen mogen van elkaar verschillen, maar daarom moet de opvoeding niet anders aangepakt worden.
Toch waren het de mannen die op jacht gingen en de vrouwen die gingen verzamelen. Dat de kleine jongens ook verzamelden was uit praktische overweging omdat die met hun moeder mee gingen. Uit die verschillende rollen zijn ook andere verschillen voortgekomen, bijvoorbeeld dat mannen meer diepte zien en beter snelheid en afstand in kunnen schatten. Vrouwen kunnen daarentegen beter communiceren. Waarom? Mannen waren op jacht en om een speer in een hert te gooien moet je de afstand en de snelheid in kunnen schatten, dat heeft zich ontwikkeld. Als je op jacht bent ben je stil, want anders gaat je prooi op de vlucht. Dat die scheidslijnen niet zo zwart waren begrijpt iedereen, maar in grote lijnen ging het wel degelijk zo en daar zijn dus ook de verschillen uit te verklaren.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat de mannen gemiddeld genomen de jagers waren betekend niet dat ze niet verzamelde. Andersom hetzelfde.
Het is echt ronduit foutief om te denken dat daar zo'n scheiding in was. Die luxe had de jager/verzamelaar gewoonweg niet.
De jager die die wilde aarbeien niet opmerkte onderweg was een probleem, want dat zou in veel gevallen honger betekenen of erger. Die verzamelaar die de kans niet pakte die lekkere vette hoender te grazen te nemen gold hetzelfde voor.
Voor beiden was het van levensbelang daarin te kunnen switchen. Waarbij de nadruk op de verzamelaar lag, dat was de werkelijke levenslijn. Elke jongen deed dat voordat hem jachtskills aangeleerd werd en elk meisje leerde te jagen.
Dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 28 september 2018 12:48 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gender is niets meer dan een social construct. Wat wij als typisch mannelijk en typisch vrouwelijk ervaren, is aangeleerd gedrag.
Het verschil tussen sociaal construct (roze voor meisjes,blauw voor jongens) en biologische verschillen (meer activiteit door testosteron vs meer geduld/zorgzaamheid door oestrogeen).quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Toch waren het de mannen die op jacht gingen en de vrouwen die gingen verzamelen. Dat de kleine jongens ook verzamelden was uit praktische overweging omdat die met hun moeder mee gingen. Uit die verschillende rollen zijn ook andere verschillen voortgekomen, bijvoorbeeld dat mannen meer diepte zien en beter snelheid en afstand in kunnen schatten. Vrouwen kunnen daarentegen beter communiceren. Waarom? Mannen waren op jacht en om een speer in een hert te gooien moet je de afstand en de snelheid in kunnen schatten, dat heeft zich ontwikkeld. Als je op jacht bent ben je stil, want anders gaat je prooi op de vlucht. Dat die scheidslijnen niet zo zwart waren begrijpt iedereen, maar in grote lijnen ging het wel degelijk zo en daar zijn dus ook de verschillen uit te verklaren.
Ik begrijp niet zo goed wat je probeert je weerleggen.
Je herhaalt je eerdere reacties weer en gaat nergens in op wat ik zeg. Ik ga weer even verder. Succes er mee.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:41 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het verschil tussen sociaal construct (roze voor meisjes,blauw voor jongens) en biologische verschillen (meer activiteit door testosteron vs meer geduld/zorgzaamheid door oestrogeen).
Nogmaals, de kleuren die je aanhaalt hebben geen biologische ondergrond om een verschil tussen de geslachten te verklaren. Er is geen enkele reden waarom een vrouw kleuren anders beoordeeld dan een man. De functie van kleuren in de natuur is voor man en vrouw hetzelfde.
De signalen die kleuren geven verschillen niet voor man en vrouw. En zijn voor beiden in die natuurlijke situatie van levensbelang om snel te kunnen duiden.
En dat zie je ook bij kinderen. Alle kinderen, ongeacht geslacht, vinden kleurtjes interresant. Dat peuterjongetje wil ook nagellak, want leuke kleurtjes.
Pas als 'wij' ze meegeven dat is voor jongens/meisjes veranderd dat. Afhankelijk van het sociale construct.
Daarom was roze een jongens, werd in die tijd er vreemd opgekeken van een meisje in het roze en is dat nu andersom.
Alles wat echt biologie is veranderd niet zo makkelijk.
Wat is dit voor huis-tuin-en-keuken-psychologie?quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zoals je weet waren wij vroeger jagers/verzamelaars, waarbij de mannen jaagden en de vrouwen verzamelden. Daarom wordt gedacht dat vrouwen een voorkeur voor meer roodachtige tinten hebben om zo rijp fruit te kunnen herkennen binnen een zee van groen. Dat verklaart evolutioneel de voorkeur van vrouwen voor roodachtige kleuren waar roze ook toe behoort. Ik stel overigens nergens dat vrouwen kleuren anders zien.
Verder doet je hele reactie niets anders dan verschillen tussen vrouwen en mannen benadrukken. Wat ik dus ook stel dat die verschillen gewoon op tal van vlakken bestaan.
https://phys.org/news/2014-10-red-effect-female-monkeys.htmlquote:The researchers found a significant female bias toward the images of male hindquarters, but only when a red frame surrounded the image. "To our knowledge," the researchers said, "this is the first demonstration of an extraneous color effect in non-human primates."
Alsjeblieft.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
https://phys.org/news/2014-10-red-effect-female-monkeys.html
Vrouwelijke dieren reageren anders op kleuren dan mannelijke dieren. Alsjeblieft.
Ja, dat is hetzelfde onderzoek. Dus bedankt?quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:58 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Alsjeblieft.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4269239/
Maar het betekent wel dat het niets betekent dat een vrouwelijke aap een voorkeur heeft voor roze.quote:Op vrijdag 28 september 2018 15:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wie denk jij dat die kleertjes uitkoos? De kinderen zelf of hun ouders?
Ergo: dat zegt dus niets over de voorkeuren van de kinderen zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |