Schrijf er een boek over en probeer het geloofwaardig te maken dat reaguurders emoties onderdrukken met harde grappen en daarmee willen relativeren. Als dat een beetje sluitend is heb je een groep mensen die net zoveel emotie moeten verwerken bij het nieuws over een ramp als bij de kont van Kardashian.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik had het over een ramp. Vaak met veel slachtoffers. De eerste harde grappen worden vaak gemaakt als nog niet duidelijk is wie de slachtoffers zijn.
Als je zo dom bent om zo'n 'grapje' online te zetten, dan moet je misschien geen leerkracht zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:42 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen liever op een school met echte mensen als leerkrachten zien dan op een school met heilige boontjes of gefrustreerden voor de klas.
Het is maar goed dat Fok! alleen maar nicknames gebruikt, anders had half Fok! nooit meer aan het werk gekomen en ontslagen geweest.quote:
Reaguurders zijn wat anders dan vrienden op facebook.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Schrijf er een boek over en probeer het geloofwaardig te maken dat reaguurders emoties onderdrukken met harde grappen en daarmee willen relativeren. Als dat een beetje sluitend is heb je een groep mensen die net zoveel emotie moeten verwerken bij het nieuws over een ramp als bij de kont van Kardashian.
Om vervolgens over te gaan over een lesje WO2 met de praktijken van de NSB en hoe men Joden verraadde.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je zo dom bent om zo'n 'grapje' online te zetten, dan moet je misschien geen leerkracht zijn.
Misschien wel een goede les voor mensen die denken dat het internet voor 'vrijheid, blijheid' staat.
True datquote:Op zaterdag 22 september 2018 00:11 schreef Kamelenteen het volgende:
\
[..]
Het is maar goed dat Fok! alleen maar nicknames gebruikt, anders had half Fok! nooit meer aan het werk gekomen en ontslagen geweest.
Misschien komt juffie in de wajong net als het gros der FOK!kers.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:11 schreef Kamelenteen het volgende:
\
[..]
Het is maar goed dat Fok! alleen maar nicknames gebruikt, anders had half Fok! nooit meer aan het werk gekomen en ontslagen geweest.
Leerkrachten mogen best grappen maken als ze maar geen grens over gaan. Ik zou het zelf niet doen maar als men er goed over nagedacht heeft en het bevat geen mega-valse noot dan is het prima.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je zo dom bent om zo'n 'grapje' online te zetten, dan moet je misschien geen leerkracht zijn.
Misschien wel een goede les voor mensen die denken dat het internet voor 'vrijheid, blijheid' staat.
Ik zie niet in waarom dat relevant is.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:11 schreef Lunatiek het volgende:
Je moet ook beseffen dat, ook wanneer zo'n opmerking openbaar is, die jou feitelijk niet aangaat.
Omdat online openbaar is. Als ze op de markt in Oss op een bierkratje was gaan staan en het hard over het plein had geroepen, wat denk je dan dat er gebeurd was?quote:En waarom zou je daar online anders mee omgaan?
Dit is inderdaad wel enigszins het equivalent van 'online' .quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Omdat online openbaar is. Als ze op de markt in Oss op een bierkratje was gaan staan en het hard over het plein had geroepen, wat denk je dan dat er gebeurd was?
En al die speculaties, die zijn schijnbaar nooit zo erg. Voordat onderzoeken zijn afgerond rollen er al koppen waar mogelijk onschuldigen erom veel last van ondervinden. Daar maakt niemand zich druk om. Zelfs de Journaille word daar nooit op aangepakt.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat relevant is.
[..]
Omdat online openbaar is. Als ze op de markt in Oss op een bierkratje was gaan staan en het hard over het plein had geroepen, wat denk je dan dat er gebeurd was?
Blijkbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:33 schreef Cherni het volgende:
En al die speculaties, die zijn schijnbaar nooit zo erg. Voordat onderzoeken zijn afgerond rollen er al koppen waar mogelijk onschuldigen erom veel last van ondervinden. Daar maakt niemand zich druk om. Zelfs de Journaille word daar nooit op aangepakt.
Dan was ze, net als in de goede, oude tijd, gevild vermoed ik ...quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat relevant is.
[..]
Tuurlijk, maar dat zou ook gebeurd zijn als je op een plein gaat roepen wanneer iemand door messteken is omgebracht hij wel een dealer moet zijn geweest en daarmee dit op zichzelf heeft afgeroepen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan was ze, net als in de goede, oude tijd, gevild vermoed ik ...
Er is weinig veranderd in de afgelopen uch 1000 jaar.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:51 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan was ze, net als in de goede, oude tijd, gevild vermoed ik ...
Dat ligt er aan hoeveel mensen op dat plein dat ook denken.quote:Op zaterdag 22 september 2018 00:58 schreef Cherni het volgende:
Tuurlijk, maar dat zou ook gebeurd zijn als je op een plein gaat roepen wanneer iemand door messteken is omgebracht hij wel een dealer moet zijn geweest en daarmee dit op zichzelf heeft afgeroepen.
Op een plein misschien ook niet. En een forum is minder openbaar dan facebook.quote:Maar op een fora is dat geen enkel probleem.
Als het om een bekende gaat in hey dorp en je kraamt onzin uit dan ga je het heel zwaar krijgen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat ligt er aan hoeveel mensen op dat plein dat ook denken.
[..]
Op een plein misschien ook niet. En een forum is minder openbaar dan facebook.
Jij doet de aanname dat de speculaties per definitie onzin zijn. Dat hoeft niet zo te zijn. Als het om een bekende gaat die de reputatie van drugsdealer heeft....quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:23 schreef Cherni het volgende:
Als het om een bekende gaat in hey dorp en je kraamt onzin uit dan ga je het heel zwaar krijgen.
Tsja....een eeuwenoud gezegde is 'bezint eer ge begint'.quote:Maar waar het mij om gaat zijn de personen die deze ongeplaatste grap die je inderdaad niet moet maken gezien het tijdstip etc verspreiden zodat er een heksenjacht kan ontstaan.
Meeleven is 'nog erger'? Een hele vreemde opmerking. Je zou het haast speculeren kunnen noemen.quote:Die zogenaamde lui die zo erg meeleven. Die zijn al net zo erg of nog erger.
Zoals ik al eerder zei, een forum is veel minder openbaar dan facebook.quote:En je hoopt maar niet dat dit ook nog personen zijn die wel op fora diverse diverse speculaties op het net gooien die nabestaande ook schaden.
De lui die dit verspreiden die zo meeleven. Want wat zou anders het doel zijn om iets dat iemand op Facebook plaats op een dusdanige manier te verspreiden zodat er een heksenjacht ontstaat. Die vind ik al net zo erg.quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij doet de aanname dat de speculaties per definitie onzin zijn. Dat hoeft niet zo te zijn. Als het om een bekende gaat die de reputatie van drugsdealer heeft....
[..]
Tsja....een eeuwenoud gezegde is 'bezint eer ge begint'.
[..]
Meeleven is 'nog erger'? Een hele vreemde opmerking. Je zou het haast speculeren kunnen noemen.
[..]
Zoals ik al eerder zei, een forum is veel minder openbaar dan facebook.
Ja, dat zijn egotrippers eersteklas. Die zitten nu trots te wezen dat ze eindelijk wat in het leven bereikt hebben: het ontslag van een juf die een foute opmerking hebben gemaakt. Tenzij ze de juf persoonlijk kenden omdat het bijv. dr vriendin was, dan had er waarschijnlijk een heel andere mening geweest: overdreven, fout enzo, maar ontslag was wel erg vergaand.quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
De lui die dit verspreiden die zo meeleven. Want wat zou anders het doel zijn om iets dat iemand op Facebook plaats op een dusdanige manier te verspreiden zodat er een heksenjacht ontstaat. Die vind ik al net zo erg.
Misschien zijn ze gewoon boos. Dat komt wel eens voor. Dan doe je soms dingen waar je achteraf misschien niet trots op bent. Heel menselijk, eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:40 schreef Cherni het volgende:
De lui die dit verspreiden die zo meeleven.
Kan prima alvast het vuur aanwakkeren toch?quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien zijn ze gewoon boos. Dat komt wel eens voor. Dan doe je soms dingen waar je achteraf misschien niet trots op bent. Heel menselijk, eigenlijk.
Of wil jij hier alvast een brandstapel beginnen voor 'die lui'?
Nee. Gewoon deze mensen eens leren dat ze zichzelf eens een spiegel voorhouden.quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Misschien zijn ze gewoon boos. Dat komt wel eens voor. Dan doe je soms dingen waar je achteraf misschien niet trots op bent. Heel menselijk, eigenlijk.
Of wil jij hier alvast een brandstapel beginnen voor 'die lui'?
Zoals ik in een andere post al, er is weinig veranderd in de afgelopen uch 1000 jaar. Maar succes!quote:Op zaterdag 22 september 2018 01:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nee. Gewoon deze mensen eens leren dat ze zichzelf eens een spiegel voorhouden.
Laat ik het zo zeggen. Ik hoop niet dat ze na een bizarre opmerking die je niet had moeten plaatsen gelijk geruïneerd is en daarmee ook haar gezin als ze dat heeft.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:10 schreef Kamelenteen het volgende:
Benieuwd wanneer ze weer een andere job heeft. Wat mij betreft morgen al en dan gelijk een vaste baan voor een net salaris. Banen genoeg in het onderwijs.
Ik ook niet. En een school die zn personeel hierom ontslaat.. ik weet niet of ik daar nog zou willen werken.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Ik hoop niet dat ze na een bizarre opmerking die je niet had moeten plaatsen gelijk geruïneerd is en daarmee ook haar gezin als ze dat heeft.
Ja, anders is dat gezeur over tekort aan onderwijzend personeel zeker helemaal niet waar!quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:10 schreef Kamelenteen het volgende:
Benieuwd wanneer ze weer een andere job heeft. Wat mij betreft morgen al en dan gelijk een vaste baan voor een net salaris. Banen genoeg in het onderwijs.
Het is natuurlijk zo dat een tekort geen mag rol spelen. Als de juf niet geschikt is dan behoort ze niet in het onderwijs te zitten. De vraag is of je na een foute opmerking kan concluderen of je geschikt bent of niet. Hoe de juf verder gefunctioneerd heeft weet niemand. Het is natuurlijk zo als ze al meer op jaar kerfstok heeft is dit de druppel.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:23 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Ja, anders is dat gezeur over tekort aan onderwijzend personeel zeker helemaal niet waar!
De betreffende leerkracht kan het aanvechten. Je kunt volgens mij elk ontslag laten toetsen door een rechter. Wel interessant wat daar uit zou komen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:47 schreef Cherni het volgende:
Wat ook nog een rol speelt is hoever gaat dit doorschieten en kunnen werkgevers straks te pas en te onpas van hun personeel af als zij een opmerking maken die niet past. Het is nog al wat ontslag op staande voet. Vergis je niet.
tuurlijk, of VVD kamerlid worden. Het moet allemaal maar kunnen hequote:Op vrijdag 21 september 2018 19:06 schreef Harvest89 het volgende:
Is ook al over gediscussieerd in het Oss topic.
Bizarre uitspraak van die lerares. Maar die zou iemand gewoon kunnen maken uit frustratie, of als je een slechte of stressvolle dag hebt. Kan iedereen wel eens overkomen, dus best begrijpelijk in dat opzicht.
Ik vind ontslag zwaar overdreven. Als dit niet op Facebook was uitgelicht dan zou je als directeur nog een streng gesprek kunnen voeren en een waarschuwing geven. Maar die schooldirecteur heeft zich waarschijnlijk op laten hitsen door schuimbekkende ouders en heeft hij die lerares dus meteen ontslagen. Dat is best triest.
Of gewoon een waarschuwing.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het is natuurlijk zo dat een tekort geen mag rol spelen. Als de juf niet geschikt is dan behoort ze niet in het onderwijs te zitten. De vraag is of je na een foute opmerking kan concluderen of je geschikt bent of niet. Hoe de juf verder gefunctioneerd heeft weet niemand. Het is natuurlijk zo als ze al meer op jaar kerfstok heeft is dit de druppel.
Maar als het gaat om een bizarre uitspraak en verder de juf altijd goed heeft gefunctioneerd gaat een ontslag op staande voet wat mij betreft te ver. Er zijn vast andere middelen om een werknemer aan te pakken. Desnoods overplaatsing om een nieuwe start te maken.
Goede post. Het lijkt me ook verschrikkelijk voor de ouders, het zijn hun kinderen en ook hun rouw.quote:Op zaterdag 22 september 2018 04:07 schreef Lyrebird het volgende:
Dit zijn Middeleeuwse toestanden, zo’n menigte die het ontslag opeist van het 21-eeuwse equivalent van een heks.
Die menigte mag van alles vinden, maar je mag hopen dat er wetten zijn die de rechten van mevrouw beschermen. Mob rule...
Sowieso dat massaal rouwen voor onbekenden. Zwelgen in andermans verdriet.
Ik herken het Nederland uit mijn jeugd niet meer terug.
Ben jij dan 350 jaar ofzo??? Ik noem het niet zwelgen, maar kunnen invoelen wat een groot verdriet die mensen hebben. Dat lijkt me alleen maar positief, dat de meeste mensen dat nog in zich hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2018 04:07 schreef Lyrebird het volgende:
Helemaal mee eens, had het niet beter kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 22 september 2018 04:07 schreef Lyrebird het volgende:
Dit zijn Middeleeuwse toestanden, zo’n menigte die het ontslag opeist van het 21-eeuwse equivalent van een heks.
Die menigte mag van alles vinden, maar je mag hopen dat er wetten zijn die de rechten van mevrouw beschermen. Mob rule...
Vroeger was alles beter.quote:Op zaterdag 22 september 2018 04:07 schreef Lyrebird het volgende:
Ach ja, waar hebben we over, ze was immers gehackt (ook zo'n fijne karakter eigenschap om zo ervoor weg te draaien).quote:Op zaterdag 22 september 2018 04:17 schreef xSparks het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, had het niet beter kunnen zeggen.
En daarom moeten er massaal kaarsjes en gedichten via Facebook en Twitter verspreid worden? Ik zou het niet leuk vinden als mijn dode kind ineens gemeengoed zou zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2018 04:15 schreef Majoraan het volgende:
[..]
Ben jij dan 350 jaar ofzo??? Ik noem het niet zwelgen, maar kunnen invoelen wat een groot verdriet die mensen hebben. Dat lijkt me alleen maar positief, dat de meeste mensen dat nog in zich hebben.
Las dat ze uitzendkracht was. Als ze nog in dr proeftijd zat, kan er elk moment opgezegd worden en kan ze vandaag te horen krijgen dat ze morgen niet meer hoeft te verschijnen. Daar kan ze dan vrij weinig tegen doen. School hoeft ook geen reden te geven verder. Recht op ontslagvergoeding heeft ze dan niet.quote:Op zaterdag 22 september 2018 02:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De betreffende leerkracht kan het aanvechten. Je kunt volgens mij elk ontslag laten toetsen door een rechter. Wel interessant wat daar uit zou komen.
Ok, dan is het einde verhaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |