Die ouders van die school zijn over 1,5 week deze hele ophef vergeten en allang weer overgegaan op de orde van de dag....quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Welk onderzoek?
Als directeur ben je zo’n uitzendkracht liever kwijt dan rijk, of ze nou de waarheid spreekt of niet. Er hangt gewoon een wolk boven d’r reputatie, in mijn sector ben je dan ook direct de lul. De ouders van die school gaan zo’n vrouw never nooit meer accepteren. Soms is het niet belangrijk of je gelijk hebt.
Dat is dus ook totaal niet wat ik bedoel. Ik zelf ben vrij passief als het gaat om een ramp.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt niet de hele dag janken. Zo'n grap kan dat even doorbreken.
Ga er maar vanuit dat mensen die harde grappen maken doorgaans meer betrokken zijn dan degenen die meejanken. Die laatste groep heeft het niet nodig om af te reageren.
Dat is toch iets anders. Dat zijn personen in je directe omgeving. Dat is toch nog wel een groot verschil. Mensen die er ver vanaf staan zullen in fora wel van alles gaan speculeren. Dat is niet te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je vrouw of dochter wordt verkracht en de dag erna meteen een dijenkletser op 't werk?
Maaruh, die hele school afschrijven vanwege een leraar die je zoon/dochter misschien al heeft gehad als leraar of pas krijgt over bijv 3 jaarquote:Op vrijdag 21 september 2018 22:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Mjah, is een optie, maar dat is niet de school waar ik voor zou kiezen als ouder.
Nog een quote voor jou. Ik denk dat de meest betrokkenen vaak de stille mensen zijn of de mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben. Niet de roepers op fora en inet.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat mensen die harde grappen maken doorgaans meer betrokken zijn dan degenen die meejanken. Die laatste groep heeft het niet nodig om af te reageren.
Inderdaad. C'est la vie. Je kan blijven janken, maar je moet doorgaan. In je verdriet blijven hangen werkt alleen maar deprimerend en de tijd terugdraaien kan niet.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:44 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Dat is dus ook totaal niet wat ik bedoel. Ik zelf ben vrij passief als het gaat om een ramp.
Rampen horen nou eenmaal bij het leven. Zo zie ik dat.
Wil niet zeggen dat ik er lullig over ga doen online.
Wel als mensen fatsoen zouden hebben.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:44 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is toch iets anders. Dat zijn personen in je directe omgeving. Dat is toch nog wel een groot verschil. Mensen die er ver vanaf staan zullen in fora wel van alles gaan speculeren. Dat is niet te voorkomen.
Een harde grap is niet "lullig doen over". Integendeel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:44 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Dat is dus ook totaal niet wat ik bedoel. Ik zelf ben vrij passief als het gaat om een ramp.
Vind jij, ik vind van wel.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:48 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Een harde grap is niet "lullig doen over". Integendeel.
Waarschijnlijk zijn ze allebei betrokken. Alleen uiten de meesten (met name in dit voorval) in de trant van meeleven, terwijl anderen 'het dichtbij komen' niet kunnen handelen en dan 'de confrontatie' kiezen en harteloos lijken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:36 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Geen flauw idee.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:49 schreef Kamelenteen het volgende:
Vraag me trouwens wel af, of die jankende lui die nu kwaad een mail naar de school stuurden, trots zijn op een ontslagen leraar en zich realiseren wat een ontslag op staande voet voor consequenties kan hebben. Of ze dat in verhouding vinden staan.
En , vooral, hoe ze er tegenover zouden staan als de lerares bijv. kinderen zou hebben en in de schulden terecht komt waar ook dr kinderen de dupe van worden. Of ze zich dan nog steeds op dr borst kloppen en zich een grote meid/man voelen die er toch even voor heeft gezorgd dat iemand ontslagen is.
Ja, maar jij bent er sowieso passief over, dus hoef je de stress niet te doorbreken. Dan zul je nooit begrijpen hoe zeer die grappen nodig zijn om op de been te blijven.quote:
"Herald of Free Enkel Reis" ligt toch iets verder van je bed dan "kleuters die op de rails gaan liggen".quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent er sowieso passief over, dus hoef je de stress niet te doorbreken. Dan zul je nooit begrijpen hoe zeer die grappen nodig zijn om op de been te blijven.
Als er geen harde grappen over zijn is het simpelweg geen ramp.
FYI: de hardste grappen worden door de hulpverleners gemaakt. Zoals die mensen die de kinderonderdelen van de spoorbaan hebben mogen rapen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:46 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Nog een quote voor jou. Ik denk dat de meest betrokkenen vaak de stille mensen zijn of de mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben. Niet de roepers op fora en inet.
Klopt ik hoef helemaal niks. Maar ook ik ben een persoon die vanalles in mijn leven heeft meegemaakt wat anderen niet zouden willen meemaken. Ik persoonlijk zou niet zitten springen om dit soort shit online. Maar goed ik heb dan ook geen mobiel (bewust) en ben alleen online als ik achter mijn pc zit.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent er sowieso passief over, dus hoef je de stress niet te doorbreken. Dan zul je nooit begrijpen hoe zeer die grappen nodig zijn om op de been te blijven.
Als er geen harde grappen over zijn is het simpelweg geen ramp.
Ik betwijfel of humor in zijn voorbeeld een praktisch middel is om emoties weg te drijven.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:44 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Bij dit soort mensen snap ik de reacties. Niet bij het gemiddelde inetvolk.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
FYI: de hardste grappen worden door de hulpverleners gemaakt. Zoals die mensen die de kinderonderdelen van de spoorbaan hebben mogen rapen.
Dat zou me inderdaad niets verbazen dat lachen hen er doorheen helpt. Je wilt niet weten wat voor leed en ellende die lui meemaken. Dan kan humor en lachen alleen maar relativeren, anders hadden die allang in de ziektewet gezeten of afgekeurd geweest.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:54 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
FYI: de hardste grappen worden door de hulpverleners gemaakt. Zoals die mensen die de kinderonderdelen van de spoorbaan hebben mogen rapen.
Vaak is het ook zo dat er verschil is tussen mensen die serieuze 'shit' hebben meegemaakt en degene wiens leventje redelijk makkelijk is verlopen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:54 schreef lrishCassidy het volgende:
[..]
Klopt ik hoef helemaal niks. Maar ook ik ben een persoon die vanalles in mijn leven heeft meegemaakt wat anderen niet zouden willen meemaken. Ik persoonlijk zou niet zitten springen om dit soort shit online. Maar goed ik heb dan ook geen mobiel (bewust) en ben alleen online als ik achter mijn pc zit.
Oh. Ja zeker.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vaak is het ook zo dat er verschil is tussen mensen die serieuze 'shit' hebben meegemaakt en degene wiens leventje redelijk makkelijk is verlopen.
Ik ken de betreffende vrouw niet, dus misschien is ze ontzettend dom, misschien is ze best intelligent. Zowel domme mensen als intelligente mensen kunnen een sarcastische opmerking maken, echter is niet iedereen in staat om sarcasme te herkennen. Ook dat staat los van het niveau.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik niet, hoewel ik me wel zou afvragen wat het niveau is van de leerkrachten als ze in staat zijn om zich op die manier online te gedragen. Ik zou er een kritische vraag over willen stellen.
Ik had het over een ramp. Vaak met veel slachtoffers. De eerste harde grappen worden vaak gemaakt als nog niet duidelijk is wie de slachtoffers zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je vrouw of dochter wordt verkracht en de dag erna meteen een dijenkletser op 't werk?
Dit soort grappen zie je altijd online over wat voor soort ramp dan ook. Klein of groot.quote:Op vrijdag 21 september 2018 23:58 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Ik had het over een ramp. Vaak met veel slachtoffers. De eerste harde grappen worden vaak gemaakt als nog niet duidelijk is wie de slachtoffers zijn.
Begrip voor standpunten is dan (met name online, lekker anoniem, lekker hard, lekker schoppen) vaak ver te zoeken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |