abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:41:16 #1
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048519
quote:
Laatste update: Kernpunten uit Persconferentie 13.00 uur aldus Mevr. van Kammeren (Politie Oss)

-Ongeval gebeurd tussen 800-830 op een bewaakte spoorwegoverweg in Oss
-Ongeval met een elektrische (STINT) bakfiets - werd geschept door een intercity vanuit Den Bosch naar Oss met daarin 57 passagiers
-NS heeft speciaal telefoonnummer geopend voor mensen die met vragen/emoties en die hulp behoeven.
-Oorzaak/Toedracht van het ongeval nog onbekend
-4 kinderen omgekomen in de leeftijd van basisschoolleerlingen
-Meerdere kinderen komen uit één gezin, wordt niet bevestigd of zij allen omgekomen zijn of niet. Het zou gaan om kinderen uit in totaal drie gezinnen
-1 kind + 1 volwassene zwaar gewond in het ziekenhuis
-Politie gaat niet in op vragen over speculaties omtrent de bakfiets (al dan niet op hol geslagen/technisch mankement) en dat zal onderzoek moeten uitwijzen
quote:
Vier kinderen omgekomen bij ongeluk op het spoor bij Oss

OSS - Bij het ongeluk tussen een trein en een elektrische bakfiets op het spoor bij Oss zijn vier kinderen omgekomen. Dat bevestigt de politie. Ook raakten een kind en een volwassene zwaargewond. Het ongeluk gebeurde donderdagochtend rond halfnegen. De twee gewonden liggen in kritieke toestand in het ziekenhuis.

De omgekomen kinderen kwamen van een voorschoolse opvang. De vrouw die de bakfiets bestuurde, kwam van een kinderdagverblijf en had net een of meer kinderen afgezet bij een school. Ze was op weg naar een volgende school. Dat zeggen mensen die de vrouw kennen. De politie bevestigt dat het ging om een bakfiets van een kinderdagverblijf, op weg naar een school in Oss.

In wijkcentrum de Hille aan de Looveltlaan 25 in Oss is een opvangcentrum ingericht. Hier kunnen mensen met vragen terecht, laat de gemeente Oss weten. Burgemeester Wobine Buijs geeft aan 'geschrokken te zijn'. "Dit raakt ons allemaal. We zijn enorm van slag. Wij leven mee met alle families, de school, de kinderopvang en alle andere betrokkenen", zegt ze.

Voor getuigen, waaronder meerdere kinderen, is Slachtofferhulp geregeld. Over de oorzaak van het ongeluk is nog niks bekend.

De politie gaf meteen na het ongeluk al aan dat het om een zeer ernstig ongeluk op het spoor ging waarbij zwaargewonden en mogelijk meerdere doden waren gevallen.

ProRail spreekt na het ongeluk van 'een inktzwarte dag'. "Dit is echt heel erg verschrikkelijk'', aldus een woordvoerder. Het spoorbedrijf gaat, zoals bij ieder ongeluk, onderzoeken wat er precies is misgegaan. Het ongeval gebeurde bij een bewaakte overgang. Topman Pier Eringa van ProRail gaat zelf naar Oss. "Het is verschrikkelijk voor de nabestaanden en betrokkenen. Hier zijn geen woorden voor", aldus Eringa.

Ook bij de NS is men zeer aangeslagen na het zware ongeluk. Ze laten weten verder nog geen details te hebben over de toedracht. Ze worden op de hoogte gehouden door de politie. De aanrijding gebeurde met een trein tussen Nijmegen en Den Bosch. Het treinverkeer ligt stil. "Hoe erg, dit dramatische ongeluk in Oss", reageert NS-topman Roger van Boxtel op Twitter. "Onze gedachten zijn bij de slachtoffers, hun nabestaanden, bij de gewonden en bij de reizigers en onze collega's die erbij waren. Wat een verdriet."

Onderzoeksraad voor Veiligheid
Onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn onderweg naar Oss. Dit laat de plaatsvervangend secretaris-directeur van de Onderzoeksraad weten.

Ook staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur reageert op Twitter. "Uit de grond van mijn hart- heel erg veel sterkte aan alle betrokkenen', laat ze weten.
quote:
Bij een ongeval op het spoor in Oss, waarbij een bakfiets is betrokken, zijn vanochtend zwaargewonden en mogelijk meerdere doden gevallen.

Volgens de politie zijn op de Braakstraat in de Brabantse plaats meerdere hulpdiensten aanwezig. Ook zijn traumahelikopters opgeroepen.

Meer informatie volgt

bron



politieob twitterde op donderdag 20-09-2018 om 08:49:17 Hulpdiensten aanwezig in #Oss bij zeer ernstig ongeval op spoor #Braakstraat met trein en bakfiets. Zwaargewonden en mogelijk meerdere doden. Meer info volgt later. reageer retweet
Een bakfiets. Dat belooft niet veel goeds. ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
Dit is overigens het kinderdagverblijf waar de kinderen op zaten:http://kinderdagverblijfokido.nl/

Ouders en betrokkenen worden daar uiteraard nu opgevangen door slachtofferhulp.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:42:21 #2
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048540
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hiervoor heb je uiteraard een bron?
quote:
gisteren om 13:22
De echtgenoot van de begeleider heeft tegen media gezegd dat zij buiten levensgevaar is. De politie kan dat nog niet bevestigen.
https://www.nu.nl/algemee(...)oten.html?redirect=1
pi_182048576
Mooie woorden van Rutte en Arib. _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_182048606
Ik vind het wel bijzonder dat de school de betreffende leerkracht met naam en toenaam noemt. Die komt nooit meer aan de bak.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:45:54 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048619
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat iemand die dit soort uitspraken doet in het onderwijs thuis hoort?
Soms kun je wel eens genoeg hebben van al dat ellendige nieuws vandaag de dag. Je wordt er mee overspoeld, en dan kun je wel eens dit soort onsmakelijke uitspraken of grappen doen. Ik begrijp dat wel een beetje. Beetje frustratie uiten doet iedereen wel eens, vooral als je misschien een stressvolle dag hebt.

Je zou haar ook op een andere manier kunnen bestraffen. Ontslag vind ik echt overdreven.

Ben ook geen fan van die vrouw die dat gesprek op Facebook heeft gegooid, en nu denkt dat ze een landelijke heldin is. Wat een lage NSB praktijken. echt een rat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:46:07 #6
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048620
De ontslagen leerkracht meldt overigens op haar Twitter dat ze is gehackt en dat er daardoor nare berichten uit haar naam zijn geplaatst op Facebook.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:46:20 #7
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182048626
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:45 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat de school de betreffende leerkracht met naam en toenaam noemt. Die komt nooit meer aan de bak.
Sterker nog, als ik haar was zou ik maar een tijdje onderduiken ...
"Hoka Hey!"
pi_182048700
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:46 schreef Voszje het volgende:
De ontslagen leerkracht meldt overigens op haar Twitter dat ze is gehackt en dat er daardoor nare berichten uit haar naam zijn geplaatst op Facebook.
Ik geloof er geen fuck van.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:50:27 #9
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048714
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik geloof er geen fuck van.
Neuh, ik ook niet.
pi_182048731
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:46 schreef Voszje het volgende:
De ontslagen leerkracht meldt overigens op haar Twitter dat ze is gehackt en dat er daardoor nare berichten uit haar naam zijn geplaatst op Facebook.
Dat zeggen ze allemaal.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_182048735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:46 schreef Voszje het volgende:
De ontslagen leerkracht meldt overigens op haar Twitter dat ze is gehackt en dat er daardoor nare berichten uit haar naam zijn geplaatst op Facebook.
De classic comeback! Het waren de Russen!

Wel raar dat ze met naam en toenaam wordt genoemd. Nu worden er weer vast een paar Carola's H. onterecht bedreigd en uitgescholden :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182048778
Terecht ontslagen. Zo iemand hoort in de eerste plaats al niet met kinderen te werken.
pi_182048788
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De classic comeback! Het waren de Russen!

Wel raar dat ze met naam en toenaam wordt genoemd. Nu worden er weer vast een paar Carola's H. onterecht bedreigd en uitgescholden :')
Het gaat toch om Lisette O.?
pi_182048797
...
Tere zieltjes hier :') Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien was het een manier om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen :') Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen :')

[ Bericht 8% gewijzigd door NanKing op 21-09-2018 16:03:54 (quote verwijderd) ]
Tap tap tap
pi_182048812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Onsmakelijke reactie.
Maar ontslag vind ik wel weer een beetje overdreven hoor.

Ik vind het wel volkomen terecht, maar de discussie of een uiting onder privétijd kan leiden tot ontslag is al vaker gevoerd op Fok! Het snitchen en schandpaal nagelen ben ik overigens ook niet zo'n voorstander van, maar is een risico van social media gebruik wat inmiddels bij iedereen bekend is. Zelfs een Fok!er is wel eens een baan kwijtgeraakt door een uitspraak op Fok! meen ik.

Door willens en wetens (al dan niet in een opwelling) een bericht onder eigen naam te plaatsen waarmee schijnbaar je werkgever te traceren valt, wordt de werkgever ongewenst betrokken bij en zelfs geassocieerd met haar kwetsende privé-uiting. Dit soort berichten zijn en horen niet representatief te zijn voor een leerkracht en kan de school in de reputatie schaden. Genoeg (dringende) reden voor ontslag op staande voet dus.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:55:45 #16
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182048821
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het gaat toch om Lisette O.?
Nee.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:57:07 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048845
Geeft wel weer aan waarom social media hartstikke eng is.

Je zou maar eens een slechte dag hebben en een botte uitspraak doen, en dan wordt er opeens een hele heksenjacht op je geopend.

Privacy betekent niets meer.

Ik denk dat ik toch langs zou gaan bij degene die mijn naam met uitspraak op Facebook heeft gezet. Wat een walgelijke actie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182048846
Blijkt maar weer dat sociale media gewoon de duivel is. Voor je het weet word je ontslagen.
pi_182048848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tere zieltjes hier :') Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien een misschien om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen :') Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen :')
Fijn dat jij je wel iedere dag nuttig maakt voor onze maatschappij en de samenleving. In bepaalde functiegebieden hoor je je gewoon te gedragen. Ontslag is terecht.

Minder terecht is de 'heksenjacht' die dreigt haar adres e.d. op te zoeken. Maar dit soort mensen die dit soort zaken roepen (vooral die 4 kleine kleutertjes zaten op de rails) moeten echt serieus in therapie oid.
pi_182048876
PetervErp twitterde op vrijdag 21-09-2018 om 15:15:45 Alle docenten van de gezamenlijke Osse basisscholen wandelen naar de herdenkingsplek bij station Oss-West. #spoordrama https://t.co/46BmI44x0B reageer retweet
;(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182048893
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:57 schreef Harvest89 het volgende:
Geeft wel weer aan waarom social media hartstikke eng is.

Je zou maar eens een slechte dag hebben en een botte uitspraak doen, en dan wordt er opeens een hele heksenjacht op je geopend.

Privacy betekent niets meer.

Ik denk dat ik toch langs zou gaan bij degene die mijn naam met uitspraak op Facebook heeft gezet. Wat een walgelijke actie.
Nee,nou is die lerares het slachtoffer :') Bij een normaal denkend mens komt dat niet eens op om dat te denken, laat staan het op Facebook neer te plempen. Je bent dan echt gewoon totaal niet wijs.
  vrijdag 21 september 2018 @ 15:59:37 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048896
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:
Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen
Precies dit dus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182048934
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Precies dit dus.
Dit soort mensen verdienen het aan de schandpaal te gaan. Verstand van een asbak. Boeten zal je als je zoiets de wereld in slingert zonder er bij na te denken. }:|
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:03:43 #24
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048967
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit soort mensen verdienen het aan de schandpaal te gaan. Verstand van een asbak. Boeten zal je als je zoiets de wereld in slingert zonder er bij na te denken. }:|
Tsja dat zeg jij.

Ik vind privacy een stuk belangrijker.

Waarom moest dit op Facebook gepost worden? :')
Als je het zo belangrijk vindt dat die lerares aangepakt moet worden dan schrijf een brief naar de school en hou er voor de rest gewoon je mond over.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182048994
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dit soort mensen verdienen het aan de schandpaal te gaan. Verstand van een asbak. Boeten zal je als je zoiets de wereld in slingert zonder er bij na te denken. }:|
Neen. En FOK! al schandpaalplatform al helemaal niet.

Ook als iemand een andere mening of kijk op de zaak heeft is die persoon niet direct dom oid.
ijs_beer fan!
pi_182048995
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tere zieltjes hier :') Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien was het een manier om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen :') Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen :')
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, ware het niet dat deze vrouw werkte met kinderen. Ze dingen probeerde bij te brengen voor de toekomst. En blijkbaar vond het ze dat niet al te gezellig werk, anders noem je kinderen geen kutkinderen. Mocht ik dit gezien hebbwb en mijn kind zat bij haar in de klas, had ik het zeker de school gemeld en mijn dochter naar een andere klas gedaan. Mocht die er niet zijn, een andere school.
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:05:03 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee,nou is die lerares het slachtoffer
Zij is zeker nu een slachtoffer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182049059
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, ware het niet dat deze vrouw werkte met kinderen. Ze dingen probeerde bij te brengen voor de toekomst. En blijkbaar vond het ze dat niet al te gezellig werk, anders noem je kinderen geen kutkinderen. Mocht ik dit gezien hebbwb en mijn kind zat bij haar in de klas, had ik het zeker de school gemeld en mijn dochter naar een andere klas gedaan. Mocht die er niet zijn, een andere school.
Ik vraag me af of dit ook zo was gegaan als ze cassière of iets dergelijks was geweest. Dat ze met kinderen werkt is wel pijnlijk, maar die Spaanse Inquisitie die zich erin heeft vastgebeten, is geen haar beter nu.
Tap tap tap
pi_182049069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zij is zeker nu een slachtoffer.
Daar heeft dat enge wijf die haar op Facebook heeft gezet voor gezorgd.
Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik zie de lerares niet als slachtoffer. Meer als een idioot wijf die moet nadenken voor ze wat zegt.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:10:42 #30
35723 crew  GGMM
pi_182049107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:
...
Tere zieltjes hier :') Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien was het een manier om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen :') Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen :')
Dat doen ze ook :)

Mooi dat die dikke kut ontslagen is. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:10 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat doen ze ook :)

Mooi dat die dikke kut ontslagen is. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.
Dit dus.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:12:34 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182049134
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik zie de lerares niet als slachtoffer. Meer als een idioot wijf die moet nadenken voor ze wat zegt.
Ja maar verdient ze meteen ontslag? Ik vind van niet.
Ze is wel een soort slachtoffer nu, want ze wordt aan alle kanten aangevallen dankzij die Facebook post.

Laten we er verder maar over ophouden, het is sowieso vrij offtopic.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182049170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Zij is zeker nu een slachtoffer.
Ja, is lullig. Maar dat risico heeft ze zelf genomen imo. Het mag inmiddels ook wel bekend zijn dat online privacy weinig waard is. Echter draag je zelf verantwoordelijkheid voor wat je op het internet (onder je eigen naam n.b.) gooit en mag je ook verantwoording over afdragen. Uitspraken kunnen namelijk wel eens consequenties hebben. Dat weet je.

Het schandpaal nagelen is vuil, maar kan imo niet zomaar een verzachtende omstandigheid voor de school zijn om met vergaande sancties te komen. Als de directeur het bericht zelfstandig op twitter had gevonden, had hij haar zeer vermoedelijk net zo hard de zak gegeven. Als werkgever wil je met dit soort ongein gewoonweg niet geassocieerd worden.

Als school dien je je overigens wel de eer aan jezelf te houden en haar vervolgens niet ook aan de schandpaal te nagelen. Het bericht op de website van de school vind ik wel apart dan.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:16:16 #34
35723 crew  GGMM
pi_182049206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ja maar verdient ze meteen ontslag? Ik vind van niet.
Waarom niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ze is wel een soort slachtoffer nu, want ze wordt aan alle kanten aangevallen dankzij die Facebook post.
Dat is een gevolg van wat ze zelf op facebook heeft gezet toch? Openbaar? Zij heeft heel veel mensen gekwetst met die uitspraak dus daar krijgt ze een gepaste reactie op.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049254
Bedoelen ze met “per direct afscheid genomen” dat ze op staande voet is ontslagen?

Op welke grond zou dat dan kunnen zijn?
pi_182049282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:18 schreef Physsic het volgende:
Bedoelen ze met “per direct afscheid genomen” dat ze op staande voet is ontslagen?

Op welke grond zou dat dan kunnen zijn?
Dat is altijd op basis van een 'dringende reden'. Openbare uitlatingen die niet passen (lees kwetsend en/of in strijd met de normen, waarden, integriteit of representativiteit) bij de aard van je beroep (semi-publiek t/m publiek in het bijzonder) en die de werkgever kunnen schaden vallen daar gewoon onder. Is volgens mij ook wel jurisprudentie over te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 21-09-2018 16:31:36 ]
pi_182049304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:18 schreef Physsic het volgende:
Bedoelen ze met “per direct afscheid genomen” dat ze op staande voet is ontslagen?

Op welke grond zou dat dan kunnen zijn?
Dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit reden is voor ontslag.

Wat een moral panic ook weer :')
pi_182049309
En nogmaals wordt het recht op vrije meningsuiting met de voeten getreden...
pi_182049311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:20 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dat is altijd op basis van een 'dringende reden'. Openbare uitlatingen die niet passen (lees kwetsend en/of in strijd met de integriteit of representativiteit) bij de aard van je beroep (semi-publiek t/m publiek in het bijzonder) en die werkgever kunnen schaden vallen daar gewoon onder. Is volgens mij ook wel jurisprudentie over te vinden.
Dank. ^O^
Nu je het zegt, gaat er inderdaad een belletje rinkelen.
pi_182049322
Ongepaste grove grap, ook niet zo grappig. Zou er wel om moeten lachen als ik die in een werk gerelateerde chat / groepsapp ofzo zou krijgen juist om hoe compleet ongepast het in die context is.

Mensen vinden het ook gewoon fijn dat ze de woede/verdriet van dit nieuws kunnen richten om iemand.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:23:08 #41
35723 crew  GGMM
pi_182049324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:22 schreef 20100 het volgende:
En nogmaals wordt het recht op vrije meningsuiting met de voeten getreden...
Oh ze wordt strafrechtelijk vervolgd? :o
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 september 2018 @ 16:24:28 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182049352
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:22 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit reden is voor ontslag.

Wat een moral panic ook weer :')
Ze werkt met kinderen, de ouders vertrouwen haar hun kinderen toe. Dan zijn zulke reacties gewoon echt het allerlaatste wat je op Facebook moet pleuren. Terecht ontslag, zo iemand hoort niet op een school thuis.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182049360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:16 schreef GGMM het volgende:

[..]

Waarom niet?

[..]

Dat is een gevolg van wat ze zelf op facebook heeft gezet toch? Openbaar? Zij heeft heel veel mensen gekwetst met die uitspraak dus daar krijgt ze een gepaste reactie op.
Sinds wanneer is iemand kwetsen reden voor ontslag? Het is een absoluut disproportionele maatregel. Die directeur moet zich gaan schamen dat hij aan deze heksenjacht meedoet.
pi_182049376
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze werkt met kinderen, de ouders vertrouwen haar hun kinderen toe. Dan zijn zulke reacties gewoon echt het allerlaatste wat je op Facebook moet pleuren. Terecht ontslag, zo iemand hoort niet op een school thuis.
Maar is het nou echt op Facebook of in (groeps)chat?
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:25:39 #45
35723 crew  GGMM
pi_182049377
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Sinds wanneer is iemand kwetsen reden voor ontslag?
Ik had het over de shit die ze over zich heen kreeg op social media, ik zei niet dat dit de reden was voor haar ontslag.

Lees alsjeblieft even goed voordat je reageert..
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049392
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik had het over de shit die ze over zich heen kreeg op social media, ik zei niet dat dit de reden was voor haar ontslag.

Lees alsjeblieft even goed voordat je reageert..
Nou ik lees dat jij dit een gepaste reactie noemt. Ik vind ontslag absoluut disproportioneel.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:27:07 #47
35723 crew  GGMM
pi_182049401
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Nou ik lees dat jij dit een gepaste reactie noemt.
Dan lees je niet goed en heeft dit geen zin. :W
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:27 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed en heeft dit geen zin. :W
Oké, dan probeer ik iets anders: wat vindt jij ervan dat ze ontslagen is?
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:28:29 #49
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182049425
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:25 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Maar is het nou echt op Facebook of in (groeps)chat?
Op Facebook.
pi_182049454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:23 schreef GGMM het volgende:

[..]

Oh ze wordt strafrechtelijk vervolgd? :o
nee ontslagen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')