abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_182048995
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tere zieltjes hier :') Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien was het een manier om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen :') Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen :')
Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, ware het niet dat deze vrouw werkte met kinderen. Ze dingen probeerde bij te brengen voor de toekomst. En blijkbaar vond het ze dat niet al te gezellig werk, anders noem je kinderen geen kutkinderen. Mocht ik dit gezien hebbwb en mijn kind zat bij haar in de klas, had ik het zeker de school gemeld en mijn dochter naar een andere klas gedaan. Mocht die er niet zijn, een andere school.
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:05:03 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182048998
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nee,nou is die lerares het slachtoffer
Zij is zeker nu een slachtoffer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182049059
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben het tot op zekere hoogte met je eens, ware het niet dat deze vrouw werkte met kinderen. Ze dingen probeerde bij te brengen voor de toekomst. En blijkbaar vond het ze dat niet al te gezellig werk, anders noem je kinderen geen kutkinderen. Mocht ik dit gezien hebbwb en mijn kind zat bij haar in de klas, had ik het zeker de school gemeld en mijn dochter naar een andere klas gedaan. Mocht die er niet zijn, een andere school.
Ik vraag me af of dit ook zo was gegaan als ze cassičre of iets dergelijks was geweest. Dat ze met kinderen werkt is wel pijnlijk, maar die Spaanse Inquisitie die zich erin heeft vastgebeten, is geen haar beter nu.
Tap tap tap
pi_182049069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Daar heeft dat enge wijf die haar op Facebook heeft gezet voor gezorgd.
Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik zie de lerares niet als slachtoffer. Meer als een idioot wijf die moet nadenken voor ze wat zegt.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:10:42 #30
35723 crew  GGMM
pi_182049107
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 15:54 schreef CherryLips het volgende:
...
Tere zieltjes hier :') Alsof jullie ook geen moment hebben geniffeld om superfoute grappen na een akelige ramp. Misschien was het een manier om ermee om te gaan. Want - o my god - misschien meende ze het niet en was het - o my god - sarcasme? Tactisch is het niet van die vrouw, maar ze wordt nu publiekelijk aan de schandpaal genageld, is haar baan kwijt, komt niet meer aan de bak, vanwege een paar woorden op feesboek. En allemaal van die ontzettend keurige wereldverbeteraars die haar gaan aangeven op een school waar ze niets te maken hebben en overal screenshots plaatsen :') Of het bericht aangeven bij Facebook, dat het verwijdert, en vervolgens gaan ze er alsnog screenshots van plaatsen. Lekker meedoen met een online heksenjacht. Ga iets nuttigs doen :')
Dat doen ze ook :)

Mooi dat die dikke kut ontslagen is. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049119
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:10 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dat doen ze ook :)

Mooi dat die dikke kut ontslagen is. Hoe haal je het in je hoofd om zoiets te zeggen.
Dit dus.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 september 2018 @ 16:12:34 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_182049134
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou het zelf ook niet doen, maar ik zie de lerares niet als slachtoffer. Meer als een idioot wijf die moet nadenken voor ze wat zegt.
Ja maar verdient ze meteen ontslag? Ik vind van niet.
Ze is wel een soort slachtoffer nu, want ze wordt aan alle kanten aangevallen dankzij die Facebook post.

Laten we er verder maar over ophouden, het is sowieso vrij offtopic.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_182049170
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja, is lullig. Maar dat risico heeft ze zelf genomen imo. Het mag inmiddels ook wel bekend zijn dat online privacy weinig waard is. Echter draag je zelf verantwoordelijkheid voor wat je op het internet (onder je eigen naam n.b.) gooit en mag je ook verantwoording over afdragen. Uitspraken kunnen namelijk wel eens consequenties hebben. Dat weet je.

Het schandpaal nagelen is vuil, maar kan imo niet zomaar een verzachtende omstandigheid voor de school zijn om met vergaande sancties te komen. Als de directeur het bericht zelfstandig op twitter had gevonden, had hij haar zeer vermoedelijk net zo hard de zak gegeven. Als werkgever wil je met dit soort ongein gewoonweg niet geassocieerd worden.

Als school dien je je overigens wel de eer aan jezelf te houden en haar vervolgens niet ook aan de schandpaal te nagelen. Het bericht op de website van de school vind ik wel apart dan.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:16:16 #34
35723 crew  GGMM
pi_182049206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ja maar verdient ze meteen ontslag? Ik vind van niet.
Waarom niet?

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:12 schreef Harvest89 het volgende:
Ze is wel een soort slachtoffer nu, want ze wordt aan alle kanten aangevallen dankzij die Facebook post.
Dat is een gevolg van wat ze zelf op facebook heeft gezet toch? Openbaar? Zij heeft heel veel mensen gekwetst met die uitspraak dus daar krijgt ze een gepaste reactie op.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049254
Bedoelen ze met “per direct afscheid genomen” dat ze op staande voet is ontslagen?

Op welke grond zou dat dan kunnen zijn?
pi_182049282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:18 schreef Physsic het volgende:
Bedoelen ze met “per direct afscheid genomen” dat ze op staande voet is ontslagen?

Dat is altijd op basis van een 'dringende reden'. Openbare uitlatingen die niet passen (lees kwetsend en/of in strijd met de normen, waarden, integriteit of representativiteit) bij de aard van je beroep (semi-publiek t/m publiek in het bijzonder) en die de werkgever kunnen schaden vallen daar gewoon onder. Is volgens mij ook wel jurisprudentie over te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 21-09-2018 16:31:36 ]
pi_182049304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:18 schreef Physsic het volgende:

Dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit reden is voor ontslag.

Wat een moral panic ook weer :')
pi_182049309
En nogmaals wordt het recht op vrije meningsuiting met de voeten getreden...
pi_182049311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:20 schreef Justinn het volgende:

[..]

Dat is altijd op basis van een 'dringende reden'. Openbare uitlatingen die niet passen (lees kwetsend en/of in strijd met de integriteit of representativiteit) bij de aard van je beroep (semi-publiek t/m publiek in het bijzonder) en die werkgever kunnen schaden vallen daar gewoon onder. Is volgens mij ook wel jurisprudentie over te vinden.
Dank. ^O^
Nu je het zegt, gaat er inderdaad een belletje rinkelen.
pi_182049322
Ongepaste grove grap, ook niet zo grappig. Zou er wel om moeten lachen als ik die in een werk gerelateerde chat / groepsapp ofzo zou krijgen juist om hoe compleet ongepast het in die context is.

Mensen vinden het ook gewoon fijn dat ze de woede/verdriet van dit nieuws kunnen richten om iemand.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:23:08 #41
35723 crew  GGMM
pi_182049324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:22 schreef 20100 het volgende:
En nogmaals wordt het recht op vrije meningsuiting met de voeten getreden...
Oh ze wordt strafrechtelijk vervolgd? :o
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 september 2018 @ 16:24:28 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182049352
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:22 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Dit. Ik kan me niet voorstellen dat dit reden is voor ontslag.

Wat een moral panic ook weer :')
Ze werkt met kinderen, de ouders vertrouwen haar hun kinderen toe. Dan zijn zulke reacties gewoon echt het allerlaatste wat je op Facebook moet pleuren. Terecht ontslag, zo iemand hoort niet op een school thuis.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_182049360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:16 schreef GGMM het volgende:

[..]

Waarom niet?

[..]

Dat is een gevolg van wat ze zelf op facebook heeft gezet toch? Openbaar? Zij heeft heel veel mensen gekwetst met die uitspraak dus daar krijgt ze een gepaste reactie op.
Sinds wanneer is iemand kwetsen reden voor ontslag? Het is een absoluut disproportionele maatregel. Die directeur moet zich gaan schamen dat hij aan deze heksenjacht meedoet.
pi_182049376
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ze werkt met kinderen, de ouders vertrouwen haar hun kinderen toe. Dan zijn zulke reacties gewoon echt het allerlaatste wat je op Facebook moet pleuren. Terecht ontslag, zo iemand hoort niet op een school thuis.
Maar is het nou echt op Facebook of in (groeps)chat?
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:25:39 #45
35723 crew  GGMM
pi_182049377
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
Sinds wanneer is iemand kwetsen reden voor ontslag?
Ik had het over de shit die ze over zich heen kreeg op social media, ik zei niet dat dit de reden was voor haar ontslag.

Lees alsjeblieft even goed voordat je reageert..
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049392
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik had het over de shit die ze over zich heen kreeg op social media, ik zei niet dat dit de reden was voor haar ontslag.

Lees alsjeblieft even goed voordat je reageert..
Nou ik lees dat jij dit een gepaste reactie noemt. Ik vind ontslag absoluut disproportioneel.
  Forum Admin vrijdag 21 september 2018 @ 16:27:07 #47
35723 crew  GGMM
pi_182049401
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Nou ik lees dat jij dit een gepaste reactie noemt.
Dan lees je niet goed en heeft dit geen zin. :W
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_182049417
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:27 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed en heeft dit geen zin. :W
Oké, dan probeer ik iets anders: wat vindt jij ervan dat ze ontslagen is?
pi_182049425
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:25 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Maar is het nou echt op Facebook of in (groeps)chat?
Op Facebook.
pi_182049454
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 16:23 schreef GGMM het volgende:

[..]

Oh ze wordt strafrechtelijk vervolgd? :o
nee ontslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')