Ja nouja, daar zitten dus ook grote verschillen tussen. Ik las hier ook al ergens dat soms stagiaires de stints besturen. Dat gebeurt ook echt niet overal. Maar het moet eigenlijk al niet zo zijn dat die verschillen zo groot zijn dus daar zijn we het wel over eens denk ik.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:38 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar kwam ik later pas achter en heb daarover inderdaad een duidelijke klacht ingediend. Tot nu tot nog geen verandering. Maar dat is niet het belangrijkste punt t.a.v. dit topic - het gaat hier meer over de professionaliteit van de medewerkers ...
Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef matspontius het volgende:
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.
Het is ook slecht voor kinderen om het volledig veilig te houden. Dit was gewoon iets onvoorzien. Een ongecontroleerde fiets heb je niet echt in de hand.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:40 schreef Deckard het volgende:
[..]
Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
Precies, gewoon duidelijke, landelijke richtlijnen voor elk KDV ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:39 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja nouja, daar zitten dus ook grote verschillen tussen. Ik las hier ook al ergens dat soms stagiaires de stints besturen. Dat gebeurt ook echt niet overal. Maar het moet eigenlijk al niet zo zijn dat die verschillen zo groot zijn dus daar zijn we het wel over eens denk ik.
Ja nog meer regels die niet nageleefd of gecontroleerd kunnen worden met de huidige budgetten, dan over 2 jaar weer klagen dat kdv niet meer te betalen is.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Precies, gewoon duidelijke, landelijke richtlijnen voor elk KDV ...
Wie zegt dat de fiets de oorzaak is?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:41 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het is ook slecht voor kinderen om het volledig veilig te houden. Dit was gewoon iets onvoorzien. Een ongecontroleerde fiets heb je niet echt in de hand.
Waarom is dit dan zo? Waarom deze kinderen en geen andere kinderen?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:52 schreef Krollie het volgende:
[..]
Waarom vraag je je dat af? Dit is zo.
Ik zou eerder denken dat het komt door de werkdruk en de managers die er overal een rotzooi van maken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja nog meer regels die niet nageleefd of gecontroleerd kunnen worden met de huidige budgetten, dan over 2 jaar weer klagen dat kdv niet meer te betalen is.
Ik snap de hysterie van sommigen na dit ongeluk totaal niet. Rationaliteit is ver te zoeken.
Anders is het de trein, wat maakt het uit? De maatschappij is niet maakbaar.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:53 schreef Deckard het volgende:
[..]
Wie zegt dat de fiets de oorzaak is?
https://www.omroepwest.nl(...)0-en-80-miljoen-euroquote:Op vrijdag 21 september 2018 12:33 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ah, een spoortunnel kost 40 miljoen? Jij werkt voor pro rail neem ik aan?
Dat weet niemand. Waarom is het zo dat mensen die niet dood willen of horen te gaan overlijden en mensen die dood willen blijven leven als ze er zelf niets aan doen?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Waarom is dit dan zo? Waarom deze kinderen en geen andere kinderen?
Er worden altijd fouten gemaakt. Dat is het hele idee. Er is altijd een risico. Dan kan je er wel een rapport op gooien, maar als er mensen in het spel zijn is een fout niet te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:54 schreef matspontius het volgende:
Wel als er fouten gemaakt zijn, zeker in het materiaal!
Menselijkquote:Op vrijdag 21 september 2018 13:14 schreef Loekie1 het volgende:
Lief van Peter Heerschop:
https://www.telegraaf.nl/(...)dio-538-om-drama-oss
Goede post en 100% gelijk!quote:Op vrijdag 21 september 2018 03:44 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En het punt is natuurlijk dat het voor veel mensen belangrijker is de hypotheek van een te duur huis te kunnen betalen dan zelf je kinderen naar school te brengen. En dan liever een goedkoop kdv dat de kinderen in de Stint vervoert dan dat er taxibusjes met beroepschauffeurs worden ingehuurd.
Gewoonlijk sta je er niet bij stil dat je je kind overlaat aan een ander en dat je daarmee minder in de hand hebt wat er met je kind gebeurt. En als er iets gebeurt, zoals vandaag, zie ik hier op FOK! de ouders iedereen de schuld geven, maar niet zichzelf.
Als je doorgaans het vertrouwen hebt dat de mensen van het kdv goed voor je kinderen zorgen en het beste met hen voor hebben, blijf dat dan houden. Voor zover bekend valt niemand iets te verwijten, dit is een ongeluk. Er kan altijd iets gebeuren, jammer maar helaas. Ongevallen als deze zijn heel zeldzaam, sowieso dat kinderen overlijden of gewond raken als ze met de mensen van het kdv zijn hoor je bijna nooit. Terwijl er ontzettend veel kinderen op een kdv zitten, en met zo'n Stint worden vervoerd. Dat doen ze feitelijk hartstikke goed op de kdv-en.
Wil je meer grip op wat er met de kinderen gebeurt, voedt ze dan zelf op, zonder kdv. Helaas houden veel mensen meer van status en geld dan van hun kinderen.
Ja, lekker vergelijk zeg. Een spoortunnel in het centrum van Delft is nogal wat anders dan een spoortunnel bij Oss ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
https://www.omroepwest.nl(...)0-en-80-miljoen-euro
De zurigheid en het chagrijn druipt werkelijk van deze posts afquote:Op vrijdag 21 september 2018 13:44 schreef Je-EXx het volgende:
[..]
Goede post en 100% gelijk!
Waar ik mij ook aan stoor is de enorme overdreven media-aandacht met allemaal jankende figuren die doen alsof ze de kinderen persoonlijk kennen.
Natuurlijk is het een drama voor alle betrokkenen, laat ik daar duidelijk in zijn! Maar het lijkt nu alsof heel Nederland in een nationale rouw gedompeld moet worden.
Een vreselijke ''trend'' is het geworden om massaal te gaan janken. En het liefst via alle mediakanalen zodat iedereen maar kan zien hoeveel tranen men moet laten.
Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, lekker vergelijk zeg. Een spoortunnel in het centrum van Delft is nogal wat anders dan een spoortunnel bij Oss ...
Wie heeft het over alle? Dat is toch helemaal niet betaalbaar of realiseerbaar. Gewoon kijken waar het meeste risico ligt en als eerste beginnen met het aanpakken van de onbewaakte overgangen ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?
Je weet dat Oss geen onbewaakte overgang was he?quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:55 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wie heeft het over alle? Dat is toch helemaal niet betaalbaar of realiseerbaar. Gewoon kijken waar het meeste risico ligt en als eerste beginnen met het aanpakken van de onbewaakte overgangen ...
Jij bent wel erg kort van begrip he? Oss was maar een voorbeeld qua groottequote:Op vrijdag 21 september 2018 13:58 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Je weet dat Oss geen onbewaakte overgang was he?
Wat moet er aan de overgang bij oss gebeuren als je het zelf mocht zeggen?
In beide gevallen zou Oss dan als een veilige overgang naar voren komen, of iig geen prioriteit.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jij bent wel erg kort van begrip he? Oss was maar een voorbeeld qua grootte
1. Begin met het aanpakken van de onbewaakte spoorwegovergangen in Nederland - volgens mij zijn dat er niet zo veel meer
2 Inventariseer waar de grootste risico's liggen bij de bewaakte spoorwegovergangen, bv een overgang vlakbij een middelbare school, uit eigen ervaring weet ik dat dat om problemen vragen is
Ik geef het opquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:06 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
In beide gevallen zou Oss dan als een veilige overgang naar voren komen, of iig geen prioriteit.
Toch gebeuren er ongelukken.
Oftewel je snapt nu zelf ook wel dat het dus vrij moeilijk is om dit soort dingen te voorkomen. Het gold hier gewoon als veilig.
Ja beterquote:
Dan moet je beter lezen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja beter
Je doet alsof je een plan hebt om ongelukken te voorkomen, maar je hebt geen idee hoe je dit specifieke ongeluk had kunnen voorkomen.
Die kinderen waren nog steeds verongelukt, ook met jouw 'plan'.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen.
Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen
Flauwekul, dan had ze waarschijnlijk de tijd gehad om die Stint ergens tegen aan te laten botsen. Nu kreeg ze die kans niet. En het lijkt me wenselijker om met een vaart door een tunnel te razen dan gegrepen te worden door een trein op volle snelheidquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het verhaal tot dusver is dat de remmen weigerden. Dan krijg je dus het effect dat zo'n Stint met een noodgang door een tunnel onder het spoor zou razen als die overweg was "opgelost". Is ook niet veilig.
Ergo: de overweg is het probleem niet.
Waren ze nu niet onder de trein gekomen, dan misschien enkele tientallen meters verder onder een vrachtauto.
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen.
Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen
Volgens mij was er een paar weken geleden in het nieuws dat het nog drie jaar duurt om onbewaakte overgangen uit te bannen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.
Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
Nee hoor, wat te denken van een noodstop/stroomonderbreker of iets dergelijks op de Stint - dan was dit niet gebeurt. Die zat er niet op .... op eerdere versies welquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Die kinderen waren nog steeds verongelukt, ook met jouw 'plan'.
Wie zegt dat dan?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.
Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
Heb je hard bewijs dat die noodstop er niet op zat?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor, wat te denken van een noodstop/stroomonderbreker of iets dergelijks op de Stint - dan was dit niet gebeurt. Die zat er niet op .... op eerdere versies wel
Hard genoeg?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je hard bewijs dat die noodstop er niet op zat?
Interessante vraag, dat is inderdaad wel heel toevallig ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:22 schreef Sigaartje het volgende:
Andere vraag: hoe is het mogelijk dat de remmen pas voor de eerste keer weigerden uitgerekend op het moment vlak voor een aanstormende intercity??
Welke verbeter maatregelen dan? Kom met iets concreets, vooralsnog roep je alleen maar dure dingen die dit ongeluk niet eens hadden voorkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen.
Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen
quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Interessante vraag, dat is inderdaad wel heel toevallig ...
LEZEN!quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welke verbeter maatregelen dan? Kom met iets concreets, vooralsnog roep je alleen maar dure dingen die dit ongeluk niet eens hadden voorkomen.
Lekker klagen langs de zijlijn maar geen oplossing hebben.
Dit kost inderdaad vele tientallen, zo niet honderden, miljarden euro's.quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?
Nog lui ookquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Quote even het stukje, want ik kan totaal niet lezen/zoeken.
BVD
Ik vraag het 3x en het lukt je niet eens.quote:
Wat begrijp je niet aanquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vraag het 3x en het lukt je niet eens.
Geef gewoon toe dat je geen betaalbare oplossingen hebt. Of log uit, nog beter
Je gaat toch al afremmen ruim voor die slagbomen en/of gas loslaten, dan moet je toch merken dat er iets met die remmen aan de hand is?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Om even te relativeren.quote:Het aantal dodelijke ongevallen op spoorwegovergangen is de afgelopen dertig jaar met 80 procent gedaald.
In 1986 kwamen er nog 68 personen om na een botsing met een trein op een overweg, in de eerste zes maanden van 2018 waren er 7 dodelijke ongelukken. Ook het aantal botsingen op overwegen is duidelijk afgenomen: van 180 in heel 1986 tot 23 in de eerste zes maanden van dit jaar.
Hoe bedoel je dit nou precies? Het is een afzonderlijk fietspad en 15 auto's zegt niets over waar de Stint zich bevond.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |