abonnement Unibet Coolblue
pi_182043309
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:02 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

In een personenauto mag je ook geen 10 passagiers vervoeren. En zoals ik al eerder zei, er is verschil tussen prive vervoer en beroepsmatig vervoer.
Op kinderdagverblijven wordt dagelijks meerdere keren heen en weer gereden met bakken vol met kinderen door het drukke verkeer. Als een taxichaffeur 10 personen meeneemt heeft hij een groot probleem als hij aangehouden wordt.
Appels en peren. Iets met massa en snelheid.

[ Bericht 24% gewijzigd door Frutsel op 21-09-2018 11:20:38 ]
pi_182043359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Appels en peren. Iets met massa en snelheid.

Je snapt mijn punt niet. Ik bedoel te zeggen dat het vervoeren van groepen kinderen vanuit dagverblijven, hetgeen meerdere keren per dag gebeurt, onder groepsvervoer zou moeten vallen met de nodige vergunningen en opleiding.
pi_182043408
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:58 schreef Blik het volgende:

[..]

Van dit soort nieuwsberichten zoals die van Tubantia word ik alleen maar treurig. Zo'n vingertje opsteken en zeggen dat ik het altijd bij het juiste eind had op de dag van het ongeluk. Walgelijke journalistiek en ook walgelijk van die kinderopvang in Enschede.

Verder snap ik prima dat er eens goed gekeken moet worden naar de stint qua veiligheid en wat er eventueel te verbeteren valt. Is in ieder geval een stuk genuanceerder dan de mensen die meteen oproepen voor een verbod zonder naar alternatieven te kijken.

Overigens denk ik dat BSO/KDV niet uit luxe voor een stint kiest als vervoersmiddel. Als de BSO en school naast elkaar zouden zitten (of enkele honderden meters lopen) zonder gevaarlijke wegen ertussen in zou lopen vaak een prima alternatief zijn. Realiteit is echter dat dit vaker niet dan wel voorkomt
Precies. Dat je kijkt of er nog verbetering mbt veiligheid mogelijk is prima. Om meteen met een verbod te gaan smijten is natuurlijk een slechte zaak.

Persoonlijk lijkt het mij niet een geschikt vervoersmiddel in druk verkeer. Het kan wel veilig zijn Maar als een automobilist de fout in gaat en rijd die Stint aan dan vrees ik het ergste.
pi_182043413
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:50 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het merendeel heeft een rijbewijs? Dus niet iedereen? En het gaat daarbij ook nog om de ervaring in het verkeer. Heeft iemand van 20 voldoende ervaring om met 8 kinderen door druk verkeer te bewegen?
iedereen die wil fietsen ook maar meteen een opleiding laten volgen?

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken kunnen gebeuren, hoe triest ook.
There are only 151 Pokémon.
pi_182043478
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:27 schreef Grijzemassa het volgende:
Voor al het groepsvervoer moet je een opleiding doen met examen en een medische keuring.
In een stint kunnen tot 10 kinderen vervoerd worden door iemand met geen enkele opleiding die relevant is aan personenvervoer en geen relevante keuring (ogen, oren, reactievermogen)
De leidsters krijgen alleen uitleg over hoe het ding werkt en hop, de straat op met een groep kinderen in de bak. :(
Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot. Logica wordt hier niet toegepast en het kan allemaal.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
pi_182043497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:09 schreef matspontius het volgende:

[..]

Normaal reageren is aan jou niet besteed he?
Net twijfelde jij nog of 20 jarigen wel vertrouwd kunnen worden op het fietspad.
pi_182043522
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Maar echt he. Van alle spoorwegovergangen verbouwen naar tunnels, tot een complete medische check voor mensen op een segway :')

Vreemd dat je dit soort dingen niet hoort bij het eerstvolgende dodelijk auto ongeluk.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182043555
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoewel het een tragisch ongeluk is dat ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
Het gegeven dat ongelukken kunnen gebeuren is toch geen reden om waar nodig veiligheidsmaatregelen aan te scherpen? Anders kunnen we b.v. de rijbewijzen ook wel afschaffen want autongelukkken gebeuren toch wel.

Het gaat hier om beroepsmatig vervoeren van groepen (andermans) kinderen.
Ik vind dat daar best basiseisen gesteld mogen worden mbt de persoon die het voertuig bestuurt. Ook ter bescherming van de bestuurder zelf, want je krijgt het maar zo op je bordje om met een groep kinderen de weg op te moeten gaan.
pi_182043573
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:14 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

iedereen die wil fietsen ook maar meteen een opleiding laten volgen?

We moeten gewoon accepteren dat ongelukken kunnen gebeuren, hoe triest ook.
Dit is gewoon weer een typisch geval van ik ken het niet en dan mag het niet. In het nieuws waren kinderdagverblijven met stints die slechte remmen hadden of soms stilvielen. Als je zoiets hebt met een auto ga je naar de garage toe en als je slechte remmen op je fiets hebt ben je gewoon nalatig bezig als je andermans kinderen gaat vervoeren. Maar die machines kennen we en gebruiken we zelf dus als daar wat mee gebeurd is het onderdeel van het leven.

En zo komen we in een situatie waarin mensen meer autoverkeer willen in de buurt van kinderdagverblijven en speelplaatsen. Want 20 jarigen op een fietspad dat moeten we niet willen. Mijn god.
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:28:01 #130
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043612
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Hoewel het een tragisch ongeluk is met een nasleep die ik niemand toewens vind ik het allemaal overtrokken wat de voorgestelde maatregelen betreft.

Er gebeuren landelijk en wereldwijd zoveel ongelukken met auto's. Er zijn auto's die door een trein geraakt zijn en ongelukken met bussen geweest waarbij men wel een rijbewijs had en waarin meerdere kinderen zijn omgekomen. Daarna is er nooit een discussie geweest. We voeren zelfs de maximumsnelheid zonder slag of stoot even op waardoor de remweg wordt vergroot. Logica wordt hier niet toegepast en het kan allemaal.

Tot nu toe is de stint inmiddels al ja-ren in het verkeer aanwezig en is er op dit ongeluk na niets noemenswaardigs gebeurd. Het ding rolt als een fiets waar je ook geen diploma voor moet hebben en behaalt geen topsnelheden en instructies en oefening voor gebruik zouden genoeg moeten zijn om er mee in het verkeer te kunnen bewegen. Je kunt voor automobilisten en stintgebruikers misschien algemene slipcursussen aanbieden maar diploma's verkleinen de kans op beter handelen in 'uitzonderlijke' panieksituaties echt niet.
En wat nou als het ongeluk als oorzaak het menselijk handelen heeft? Dan vind je nog dat er geen adequate training nodig is? En een noodstop of iets dergelijks op zo'n voertuig is ook flauwekul? Getraind zijn in noodsituaties heeft geen zin?
"Hoka Hey!"
pi_182043708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Maar echt he. Van alle spoorwegovergangen verbouwen naar tunnels, tot een complete medische check voor mensen op een segway :')

Vreemd dat je dit soort dingen niet hoort bij het eerstvolgende dodelijk auto ongeluk.
Spoorwegovergangen saneren is een prima zaak. Hoe meer hoe beter. Dat het onmogelijk ze allemaal te saneren mbt de kosten en vaak ook infra is waar. Maar overwegen zijn niet alleen gevaarlijk maar bezorgen ons ook vaak storingen met grote vertragingen tot het gevolg.
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:36:48 #132
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043729
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:35 schreef Cherni het volgende:

[..]

Spoorwegovergangen saneren is een prima zaak. Hoe meer hoe beter. Dat het onmogelijk ze allemaal te saneren mbt de kosten en vaak ook infra is waar. Maar overwegen zijn niet alleen gevaarlijk maar bezorgen ons ook vaak storingen met grote vertragingen tot het gevolg.
Te beginnen met de onbewaakte spoorwegovergangen. Dat die überhaupt nog bestaan ....
"Hoka Hey!"
pi_182043788
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:24 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Het gegeven dat ongelukken kunnen gebeuren is toch geen reden om waar nodig veiligheidsmaatregelen aan te scherpen? Anders kunnen we b.v. de rijbewijzen ook wel afschaffen want autongelukkken gebeuren toch wel.

Het gaat hier om beroepsmatig vervoeren van groepen (andermans) kinderen.
Ik vind dat daar best basiseisen gesteld mogen worden mbt de persoon die het voertuig bestuurt. Ook ter bescherming van de bestuurder zelf, want je krijgt het maar zo op je bordje om met een groep kinderen de weg op te moeten gaan.
Als je veiligheid en kosten beide in een grafiek zet, is er een punt in de curve waar extra maatregelen niet meer exponentieel meer veiligheid brengen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:44:21 #134
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Als je veiligheid en kosten beide in een grafiek zet, is er een punt in de curve waar extra maatregelen niet meer exponentieel meer veiligheid brengen.
Het feit dat er 4 dode kinderen zijn geeft volgens mij aan dat je nog in de stijgende lijn van deze curve zit .....
"Hoka Hey!"
pi_182043880
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Het feit dat er 4 dode kinderen zijn geeft volgens mij aan dat je nog in de stijgende lijn van deze curve zit .....
Die curve is natuulijk altijd stijgend aangezien je ongelukken nooit kunt voorkomen. I.e. er zullen altijd wel doden in het verkeer vallen, hoeveel je ook investeert.

De vraag is nu hoe onveilig deze situatie was, of het kon worden voorkomen met bepaalde regelingen die praktisch zijn uit te voeren. Ik vraag me af of er serieus een beleid zal worden opgesteld nav gisteren. Treurig, maar dingen zijn niet te voorkomen...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:52:41 #136
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182043962
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Die curve is natuulijk altijd stijgend aangezien je ongelukken nooit kunt voorkomen. I.e. er zullen altijd wel doden in het verkeer vallen, hoeveel je ook investeert.

De vraag is nu hoe onveilig deze situatie was, of het kon worden voorkomen met bepaalde regelingen die praktisch zijn uit te voeren. Ik vraag me af of er serieus een beleid zal worden opgesteld nav gisteren. Treurig, maar dingen zijn niet te voorkomen...
Ik kan je verzekeren dat er op verschillende niveaus zaken aangepakt gaan worden. Ouders zullen een "onveilige" situatie niet accepteren. Of dat ook werkelijk zo is doet er niet toe - dit ongeluk heeft zo'n enorme impact in Nederland aangezien er heel veel ouders met kleine kinderen op een KDV zijn. Ook de KDV zullen geen enkel risico willen nemen en hun beleid t.a.v. transport van kinderen gaan verscherpen. Of je het hier nou mee eens bent of niet ....
"Hoka Hey!"
pi_182043982
quote:
13s.gif Op donderdag 20 september 2018 22:19 schreef Handleiding het volgende:
64alexz19 twitterde op donderdag 20-09-2018 om 22:07:37 Dat massale publieke rouwen.. Moet dat? #oss #Nieuwsuur reageer retweet
zo makkelijk om dit het web op te slingeren vanaf je veilige thuishaven...
Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 10:57:28 #138
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044011
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
"Hoka Hey!"
pi_182044070
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
Empathie is wat anders dan collectieve rouw.

Ik zeg niet dat het per se fout is, maar vond het wel een relevante vraag. De ouders van de overleden kinderen wordt niks gevraagd, dus uit respect voor deze mensen vind ik enige terughoudendheid op z'n plaats.
٩๏̯͡๏)۶
pi_182044084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Er zijn vele ouders met kinderen op een KDV en dit drama is dus heel herkenbaar en komt daarom akelig dichtbij. Wat is er mis met empathie tonen met 4 kleine kinderen die in een split second uit het leven gerukt zijn?
Ik krijg er juist een ongemakkelijk gevoel van.
pi_182044089
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:52 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat er op verschillende niveaus zaken aangepakt gaan worden. Ouders zullen een "onveilige" situatie niet accepteren. Of dat ook werkelijk zo is doet er niet toe - dit ongeluk heeft zo'n enorme impact in Nederland aangezien er heel veel ouders met kleine kinderen op een KDV zijn. Ook de KDV zullen geen enkel risico willen nemen en hun beleid t.a.v. transport van kinderen gaan verscherpen. Of je het hier nou mee eens bent of niet ....
De oorzaak is nog niet eens bekend toch?
Wat zit je dan met je 'ik kan je verzekeren'.

Je weet niet eens wat er gebeurt is?!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_182044105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

En wat nou als het ongeluk als oorzaak het menselijk handelen heeft? Dan vind je nog dat er geen adequate training nodig is? En een noodstop of iets dergelijks op zo'n voertuig is ook flauwekul? Getraind zijn in noodsituaties heeft geen zin?
Het is imho gewoon te uitzonderlijk om er zo'n gewicht aan te hangen. Sinds wanneer hebben we dergelijke oefeningen voor noodsituaties bij andere voertuigen?

Zoals ik zei is de reactie op het enorme ongelukken met auto's het opvoeren van de limiet met een VVD 'feestje' en ik zie mensen met 130 op de teller gewoon bumperkleven.

En dan gaan we ineens een heel pakket met maatregelen wensen omdat er van 2011 tm 2018 één noemenswaardig ongeluk is geweest met een stint. Als dat een busje met kinderen was geweest dan was deze discussie er niet geweest want dan was het wel tragisch maar daarnaast gewoon het zoveelste verkeersongeluk geweest die op de grote hoop gaat. Automobilisten willen geen bemoeienis en wensen geen extra trainingen op noodsituaties.

Als het zo is dat ervaring telt vind dat dit bericht op zichzelf al vele gebruikers en potentiele gebruikers heeft wakkergeschud om hier iets beter mee te oefenen. Mensen die kinderen op dergelijke manieren vervoeren hebben zich na gisteren gerealiseerd hoe kwetsbaar ze zijn en dat kan er imho alleen maar aan bijdragen dat ze nog bewuster worden van dat feit.
pi_182044160
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is imho gewoon te uitzonderlijk om er zo'n gewicht aan te hangen. Sinds wanneer hebben we dergelijke oefeningen voor noodsituaties bij andere voertuigen?

Zoals ik zei is de reactie op het enorme ongelukken met auto's het opvoeren van de limiet met een VVD 'feestje' en ik zie mensen met 130 op de teller gewoon bumperkleven.

En dan gaan we ineens een heel pakket met maatregelen wensen omdat er van 2011 tm 2018 één noemenswaardig ongeluk is geweest met een stint. Als dat een busje met kinderen was geweest dan was deze discussie er niet geweest want dan was het wel tragisch maar daarnaast gewoon het zoveelste verkeersongeluk geweest die op de grote hoop gaat. Automobilisten willen geen bemoeienis.

Als het zo is dat ervaring telt vind dat dit bericht op zichzelf al vele gebruikers en potentiele gebruikers heeft wakkergeschud om hier iets beter mee te oefenen. Mensen die kinderen op dergelijke manieren vervoeren hebben zich na gisteren gerealiseerd hoe kwetsbaar ze zijn en dat kan er imho alleen maar aan bijdragen dat ze nog bewuster worden van dat feit.
Als het een busje was geweest had het dezelfde impact gehad omdat plots 4 kinderen uit het leven zijn gerukt op een manier waar ook omstanders etc bij betrokken zijn. Dan was het ook op het landelijk nieuws te zien etc. Het gaat niet alleen om die Stint in dit specifiek geval.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:13:37 #144
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182044196
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182044216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Maar is het nou echt nodig dat massale rouwen? Ik vind het wel een terechte vraag. De nabestaanden worden eerst geconfronteerd met het grootste drama uit hun leven en vervolgens wil de hele gemeenschap ongevraagd deel uit maken van dit rouw proces, ik vind dit toch wat ongemakkelijk.
Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
pi_182044232
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
Ook dat speelt natuurlijk een rol.
pi_182044270
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
De gemeente Oss is niet heel klein naar mijn idee.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:17:54 #148
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_182044275
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
pi_182044321
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
Dezelfde gekken die Suzuki Swift bestuurders gingen bedreigen
٩๏̯͡๏)۶
pi_182044367
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:10 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als het een busje was geweest had het dezelfde impact gehad omdat plots 4 kinderen uit het leven zijn gerukt op een manier waar ook omstanders etc bij betrokken zijn. Dan was het ook op het landelijk nieuws te zien etc. Het gaat niet alleen om die Stint in dit specifiek geval.
Dezelfde impact inderdaad, maar de roep om aanpassingen en andere maatregelen zou er niet zijn.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:26:18 #151
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_182044375
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
Oss heeft rond de 60.000 inwoners....

https://nl.wikipedia.org/wiki/Oss#Bevolkingsontwikkeling
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_182044419
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
Beetje de omgekeerde wereld dit.
pi_182044448
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dezelfde impact inderdaad, maar de roep om aanpassingen en andere maatregelen zou er niet zijn.
Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
pi_182044508
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
Dat klopt.

Ik ben dan ook niet tegen verbeteringen. Slechts tegen overtrokken maatregelen.
pi_182044543
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat klopt.

Ik ben dan ook niet tegen verbeteringen. Slechts tegen overtrokken maatregelen.
Precies. Ben ook geen voorstander van gelijk verbieden, harde maatregelingen etc. Ongelukken gebeuren en zijn helaas niet altijd te voorkomen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:40:17 #156
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_182044576
Vind het wel erg zielig voor die ouders. Dikke pech heb je dan
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:44:12 #157
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044663
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

De oorzaak is nog niet eens bekend toch?
Wat zit je dan met je 'ik kan je verzekeren'.

Je weet niet eens wat er gebeurt is?!
Wat de oorzaak ook is, er gaan dingen veranderen. Dat bepaal ik niet, maar zo werken dit soort dingen nou eenmaal als de impact zo groot is ....
"Hoka Hey!"
pi_182044678
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:48:09 #159
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044724
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
Dit dus. Mijn vrouw heeft een tijdje bij een BSO gewerkt. Zonder enige aandacht of ervaring met zo'n busje ging men er maar van uit dat ze met een busje met 8 tot 10 kinderen de weg op kon. En dan was zij met haar 26 destijds nog een van de oudste medewerkers daar! Mijn vrouw heeft dat toen geweigerd omdat ze het niet verantwoord vond. De anderen niet, die gingen gewoon hun gang ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:48:41 #160
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Deckard het volgende:
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
Jammer? Jij vind het jammer?
"Hoka Hey!"
pi_182044761
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Jammer? Jij vind het jammer?
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.
pi_182044807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wat de oorzaak ook is, er gaan dingen veranderen. Dat bepaal ik niet, maar zo werken dit soort dingen nou eenmaal als de impact zo groot is ....
Wat een onzin lol. Noem een ongeluk in de afgelopen 5 jaar waarna er iets structureels is veranderd. Ik kan alleen Haaksbergen bedenken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:53:26 #163
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044832
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.
[/quote]
Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
"Hoka Hey!"
pi_182044842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef matspontius het volgende:

[..]

[..]

Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
Tot een zekere grens ja.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:54:35 #165
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044854
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Tot een zekere grens ja.
Ja, dat is duidelijk. Maar die grens is hier nog niet bereikt ....
"Hoka Hey!"
pi_182044876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:48 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dit dus. Mijn vrouw heeft een tijdje bij een BSO gewerkt. Zonder enige aandacht of ervaring met zo'n busje ging men er maar van uit dat ze met een busje met 8 tot 10 kinderen de weg op kon. En dan was zij met haar 26 destijds nog een van de oudste medewerkers daar! Mijn vrouw heeft dat toen geweigerd omdat ze het niet verantwoord vond. De anderen niet, die gingen gewoon hun gang ...
Weigeren is goed. Want het is ook gewoon verboden.
  vrijdag 21 september 2018 @ 11:57:20 #167
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044899
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:55 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Weigeren is goed. Want het is ook gewoon verboden.
Gek dat zo'n BSO dat dan niet weet .....
"Hoka Hey!"
pi_182044917
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_182044932
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Deckard het volgende:
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
Inderdaad, toen ik kind was verongelukte een teamgenoot uit mijn voetbalteam samen met vader + broertje.

Moest daar gisteren even aan denken, maar dat haalde het nieuws niet eens. Wat ook normaal is, dit soort dramatische ongelukken gebeuren soms helaas.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:01:27 #170
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182044969
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:58 schreef Sigaartje het volgende:
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
Laten ze eens beginnen met de nog bestaande, onbewaakte spoorovergangen aan te pakken. Want die zijn echt levensgevaarlijk. Daarna eens kijken inderdaad welke overgangen weg kunnen. Hoe minder, hoe beter. Ongelukken met treinen 100% voorkomen zal nooit gaan zolang deze overwegen bestaan ......
"Hoka Hey!"
pi_182044989
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ja, dat is duidelijk. Maar die grens is hier nog niet bereikt ....
Nogmaals, onzin om dit uit te kramen als je niet weet wat de oorzaak was.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:03:11 #172
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045000
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:58 schreef Sigaartje het volgende:
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.

Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
De bakfiets fabrikant zal de keus hebben dat te doen inderdaad of anders failliet gaan ....
"Hoka Hey!"
pi_182045032
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:01 schreef matspontius het volgende:

[..]

Daarna eens kijken inderdaad welke overgangen weg kunnen. Hoe minder, hoe beter. Ongelukken met treinen 100% voorkomen zal nooit gaan zolang deze overwegen bestaan ......
Jij denkt echt dat als je een spoorwegovergang weg haalt dat de mensen dan mysterieus niet meer aan de andere kant van het spoor hoeven te zijn?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:04:59 #174
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045035
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Nogmaals, onzin om dit uit te kramen als je niet weet wat de oorzaak was.
De oorzaak zal menselijk falen en/of een defect aan het voertuig zijn geweest. In beide gevallen kan de veiligheid verbeterd worden ........
"Hoka Hey!"
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:05:31 #175
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045041
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:04 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat als je een spoorwegovergang weg haalt dat de mensen dan mysterieus niet meer aan de andere kant van het spoor hoeven te zijn?
Wel eens van een tunnel gehoord?
"Hoka Hey!"
pi_182045075
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
ga eens kijken bij station Driebergen-zeist. Daar zijn ze ook tunnel aan het maken en omgeving en station is al jaar een grote puinzooi. Even een tunnel bouwen voor alle spoorovergangen is niet te doen
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:09:11 #177
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045114
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ga eens kijken bij station Driebergen-zeist. Daar zijn ze ook tunnel aan het maken en omgeving en station is al jaar een grote puinzooi. Even een tunnel bouwen voor alle spoorovergangen is niet te doen
Het kan toch stapsgewijs, wie zegt dat dit allemaal in 1x moet?
"Hoka Hey!"
pi_182045133
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:

[..]

Wel eens van een tunnel gehoord?
Heeel erg veel situaties waarbij een tunnel simpelweg niet in te passen is.
pi_182045156
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:09 schreef warhamstr het volgende:

[..]

Heeel erg veel situaties waarbij een tunnel simpelweg niet in te passen is.
Een brug kan ook nog.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:12:15 #180
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_182045178
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 12:11 schreef T-D het volgende:

[..]

Een brug kan ook nog.
Mogelijkheden genoeg. Kost alleen klauwen vol met geld en waar leg je als Pro rail de prioritieten?
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')