Oss heeft rond de 60.000 inwoners....quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:15 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Relatief kleine gemeenschap daar, ik snap het wel.
Beetje de omgekeerde wereld dit.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:17 schreef KingRadler het volgende:
Ik las vanmorgen een verhaal van een moeder die haar kinderen naar school bracht in een bakfiets. Die onderweg werd uitgescholden..... pfff het leven gaat weer verder.
Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:25 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dezelfde impact inderdaad, maar de roep om aanpassingen en andere maatregelen zou er niet zijn.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
Precies. Ben ook geen voorstander van gelijk verbieden, harde maatregelingen etc. Ongelukken gebeuren en zijn helaas niet altijd te voorkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat klopt.
Ik ben dan ook niet tegen verbeteringen. Slechts tegen overtrokken maatregelen.
Wat de oorzaak ook is, er gaan dingen veranderen. Dat bepaal ik niet, maar zo werken dit soort dingen nou eenmaal als de impact zo groot is ....quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
De oorzaak is nog niet eens bekend toch?
Wat zit je dan met je 'ik kan je verzekeren'.
Je weet niet eens wat er gebeurt is?!
Dit dus. Mijn vrouw heeft een tijdje bij een BSO gewerkt. Zonder enige aandacht of ervaring met zo'n busje ging men er maar van uit dat ze met een busje met 8 tot 10 kinderen de weg op kon. En dan was zij met haar 26 destijds nog een van de oudste medewerkers daar! Mijn vrouw heeft dat toen geweigerd omdat ze het niet verantwoord vond. De anderen niet, die gingen gewoon hun gang ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. In plaats van de Stint was het dan het taxibusje mogelijk bestuurd door een vrijwilliger of pensionado of dat nog wel veilig is. Maar goed als na een onderzoek blijkt dat men nog iets kan verbeteren is daar niets mis mee.
Jammer? Jij vind het jammer?quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Deckard het volgende:
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
Ongelukken enzo. Ik kan mij meer kwaad maken over zaken waar je echt invloed op hebt en kinderen de dupe van worden. Niet alles is maakbaar.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Jammer? Jij vind het jammer?
Wat een onzin lol. Noem een ongeluk in de afgelopen 5 jaar waarna er iets structureels is veranderd. Ik kan alleen Haaksbergen bedenken.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wat de oorzaak ook is, er gaan dingen veranderen. Dat bepaal ik niet, maar zo werken dit soort dingen nou eenmaal als de impact zo groot is ....
Tot een zekere grens ja.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:53 schreef matspontius het volgende:
[..]
[..]
Een veiliger omgeving voor kinderen is wel degelijk maakbaar ...
Ja, dat is duidelijk. Maar die grens is hier nog niet bereikt ....quote:
Weigeren is goed. Want het is ook gewoon verboden.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:48 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dit dus. Mijn vrouw heeft een tijdje bij een BSO gewerkt. Zonder enige aandacht of ervaring met zo'n busje ging men er maar van uit dat ze met een busje met 8 tot 10 kinderen de weg op kon. En dan was zij met haar 26 destijds nog een van de oudste medewerkers daar! Mijn vrouw heeft dat toen geweigerd omdat ze het niet verantwoord vond. De anderen niet, die gingen gewoon hun gang ...
Gek dat zo'n BSO dat dan niet weet .....quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:55 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Weigeren is goed. Want het is ook gewoon verboden.
Inderdaad, toen ik kind was verongelukte een teamgenoot uit mijn voetbalteam samen met vader + broertje.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:44 schreef Deckard het volgende:
Jammer dat het gebeurd. Maar om daar nou nationaal om te rouwen gaat mij te ver.
Laten ze eens beginnen met de nog bestaande, onbewaakte spoorovergangen aan te pakken. Want die zijn echt levensgevaarlijk. Daarna eens kijken inderdaad welke overgangen weg kunnen. Hoe minder, hoe beter. Ongelukken met treinen 100% voorkomen zal nooit gaan zolang deze overwegen bestaan ......quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:58 schreef Sigaartje het volgende:
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.
Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
Nogmaals, onzin om dit uit te kramen als je niet weet wat de oorzaak was.quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:54 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ja, dat is duidelijk. Maar die grens is hier nog niet bereikt ....
De bakfiets fabrikant zal de keus hebben dat te doen inderdaad of anders failliet gaan ....quote:Op vrijdag 21 september 2018 11:58 schreef Sigaartje het volgende:
Wat kan ProRail nog meer doen? Tunnels bouwen ok, maar die zijn duur. Het klinkt zuur, maar ongelukken gebeuren altijd. Dit keer is het extra schokkend, maar ik zou niet weten hoe je dit kunt voorkomen.
Het is goed als de bakfietsenfabrikant veel geld stopt in extra onderzoek en een standaard altijd werkend noodstop op die voertuigen.
Jij denkt echt dat als je een spoorwegovergang weg haalt dat de mensen dan mysterieus niet meer aan de andere kant van het spoor hoeven te zijn?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:01 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daarna eens kijken inderdaad welke overgangen weg kunnen. Hoe minder, hoe beter. Ongelukken met treinen 100% voorkomen zal nooit gaan zolang deze overwegen bestaan ......
De oorzaak zal menselijk falen en/of een defect aan het voertuig zijn geweest. In beide gevallen kan de veiligheid verbeterd worden ........quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Nogmaals, onzin om dit uit te kramen als je niet weet wat de oorzaak was.
Wel eens van een tunnel gehoord?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat als je een spoorwegovergang weg haalt dat de mensen dan mysterieus niet meer aan de andere kant van het spoor hoeven te zijn?
ga eens kijken bij station Driebergen-zeist. Daar zijn ze ook tunnel aan het maken en omgeving en station is al jaar een grote puinzooi. Even een tunnel bouwen voor alle spoorovergangen is niet te doenquote:Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wel eens van een tunnel gehoord?
Het kan toch stapsgewijs, wie zegt dat dit allemaal in 1x moet?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:07 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ga eens kijken bij station Driebergen-zeist. Daar zijn ze ook tunnel aan het maken en omgeving en station is al jaar een grote puinzooi. Even een tunnel bouwen voor alle spoorovergangen is niet te doen
Heeel erg veel situaties waarbij een tunnel simpelweg niet in te passen is.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wel eens van een tunnel gehoord?
Een brug kan ook nog.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:09 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Heeel erg veel situaties waarbij een tunnel simpelweg niet in te passen is.
Mogelijkheden genoeg. Kost alleen klauwen vol met geld en waar leg je als Pro rail de prioritieten?quote:
niemand maar stapsgewijs lost niks op als elke tunnel meer dan jaar tijd kost. 4 kinderen dood is vreselijk voor nabestaanden, maar zwaar overdreven reactie om alle overgangen te vervangenquote:Op vrijdag 21 september 2018 12:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Het kan toch stapsgewijs, wie zegt dat dit allemaal in 1x moet?
Dan begin je met de meest risicovolle of eerst alle onbewaakte overgangen ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
niemand maar stapsgewijs lost niks op als elke tunnel meer dan jaar tijd kost. 4 kinderen dood is vreselijk voor nabestaanden, maar zwaar overdreven reactie om alle overgangen te vervangen
Daar zijn ze toch ook mee bezig?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:14 schreef matspontius het volgende:
of eerst alle onbewaakte overgangen ...
Prima toch. Vorig jaar nog een dodelijk ongeluk met een vader en zijn kleine zoon op een onbewaakte spoorwegovergang - lag dicht naast de kinderboerderijquote:
Probleem = geld.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wel eens van een tunnel gehoord?
Daar hebben die 4 dode en 1 zwaargewonde kinderen iets aan zeg. Lompe opmerkingquote:Op vrijdag 21 september 2018 12:17 schreef Lothiriel het volgende:
Je hebt helemaal geen brug of tunnel nodig als iedereen die de sporen oversteekt, inclusief elektrische bolderkarren ( ).
Zorg ervoor dat alle overgangen signalen hebben en liefst ook slagbomen, en wie dan nog dom genoeg is om over te steken terwijl er een bel rinkelt, rode lampen flikkeren en slagbomen naar beneden gaan heeft het volledig aan zichzelf te danken als ie dan overreden wordt door een trein.
Klopt, maar waar leg je je prioriteiten? Ondanks dat het niet de schuld van Pro rail is zal dit ongeluk ze erg zwaar op de maag liggen ...quote:
Je mag het hier niet hardop zeggen maar ik heb deze Trusen, Ingrids of Henken meerdere malen geobserveerd in de speeltuin en bij het KDV. Heel erg professioneel zag dat er allemaal niet uit. Ze rijden echter wel met 8-10 kinderen in een lompe bak de drukke weg op. Ook als je binnenkomt in zo'n dagverblijf is er geen enkele controle - een kind kun je zo meenemen. Ik weet niet wat voor een opleiding/cursus deze mensen hebben maar ze hebben wel een grote verantwoording, namelijk jouw kind (eren) .....quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:22 schreef Sapstengel het volgende:
Ik snap sowieso niet dat mensen hun kinderen met 10 anderen in een bakfiets laten rondrijden door een of andere Truus of Ingrid. Ik laat niet eens een onbekende met m'n hond wandelen, laat staan dat ik die mijn kind toevertrouw.
Wel eens zo'n tunnel gezien? Of heel groot en duur of iets minder duur, maar niet te gebruiken voor auto's en mensen met een beperking. En als je het groot en duur maakt weet ik zeker dat je elders met het geld meer levens had kunnen redden.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wel eens van een tunnel gehoord?
Hier komt dus de discussie, ben je als overheid bereid om gemiddeld 40 miljoen per spooortunnel uit te geven om gemiddeld 11 levens te redden?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Wel eens van een tunnel gehoord?
Wat een onzin. De deur is hier op het KDV (waar m'n dochter zit) gewoon op slot en als een ander je kind komt ophalen moet je dit zelf (als ouder dus) doorgeven aan een leidster en moet de ophaler zich identificeren.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je mag het hier niet hardop zeggen maar ik heb deze Trusen, Ingrids of Henken meerdere malen geobserveerd in de speeltuin en bij het KDV. Heel erg professioneel zag dat er allemaal niet uit. Ze rijden echter wel met 8-10 kinderen in een lompe bak de drukke weg op. Ook als je binnenkomt in zo'n dagverblijf is er geen enkele controle - een kind kun je zo meenemen. Ik weet niet wat voor een opleiding/cursus deze mensen hebben maar ze hebben wel een grote verantwoording, namelijk jouw kind (eren) .....
Ah, een spoortunnel kost 40 miljoen? Jij werkt voor pro rail neem ik aan?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hier komt dus de discussie, ben je als overheid bereid om gemiddeld 40 miljoen per spooortunnel uit te geven om gemiddeld 11 levens te redden?
Of zouden er wellicht wat tussenwegen zijn?
Ik vind de oproep voor tunnels echt te simplistisch voor woorden. Het zijn juist vaak overgangen die niet bewaakt zijn en niet drukbezocht worden.
Niet bij het KDV van mijn dochters!quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:33 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Wat een onzin. De deur is hier gewoon op slot en als een ander je kind komt ophalen moet je dit zelf (als ouder dus) doorgeven aan een leidster en moet de ophaler zich identificeren.
Dat KDV heb je dan toch zelf gekozen? Of ga in de ouderraad en probeer veranderingen door te voeren. Het is echt niet overal hetzelfde en je bent er zelf bij als je een KDV kiest.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Niet bij het KDV van mijn dochters!
Ja maar een keer per jaar slaat een auto af op de overgang of raakt een Stint op hol! Beter investeren we miljarden om die levens te redden. Je kan misschien zeggen dat fietsinfrastructuur, meer ambulances, gratis zwemlessen, korting op veilige auto's, meer controles op snelheid in de woonwijk, gratis fietslampjes op scholen en uni's enz enz allemaal meer levens gaan redden en goedkoper zijn, maar zie je dan niet hoe zielig en belangrijk dit media spektakel is!!@#?quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:17 schreef Lothiriel het volgende:
Je hebt helemaal geen brug of tunnel nodig als iedereen die de sporen oversteekt, inclusief elektrische bolderkarren ( ).
Zorg ervoor dat alle overgangen signalen hebben en liefst ook slagbomen, en wie dan nog dom genoeg is om over te steken terwijl er een bel rinkelt, rode lampen flikkeren en slagbomen naar beneden gaan heeft het volledig aan zichzelf te danken als ie dan overreden wordt door een trein.
Daar kwam ik later pas achter en heb daarover inderdaad een duidelijke klacht ingediend. Tot nu tot nog geen verandering. Maar dat is niet het belangrijkste punt t.a.v. dit topic - het gaat hier meer over de professionaliteit van de medewerkers ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:36 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dat KDV heb je dan toch zelf gekozen? Of ga in de ouderraad en probeer veranderingen door te voeren. Het is echt niet overal hetzelfde en je bent er zelf bij als je een KDV kiest.
Als een brug past, past een tunnel ook.quote:Op vrijdag 21 september 2018 12:12 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mogelijkheden genoeg. Kost alleen klauwen vol met geld en waar leg je als Pro rail de prioritieten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |