Ja beterquote:
Dan moet je beter lezen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ja beter
Je doet alsof je een plan hebt om ongelukken te voorkomen, maar je hebt geen idee hoe je dit specifieke ongeluk had kunnen voorkomen.
Die kinderen waren nog steeds verongelukt, ook met jouw 'plan'.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen.
Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen
Flauwekul, dan had ze waarschijnlijk de tijd gehad om die Stint ergens tegen aan te laten botsen. Nu kreeg ze die kans niet. En het lijkt me wenselijker om met een vaart door een tunnel te razen dan gegrepen te worden door een trein op volle snelheidquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het verhaal tot dusver is dat de remmen weigerden. Dan krijg je dus het effect dat zo'n Stint met een noodgang door een tunnel onder het spoor zou razen als die overweg was "opgelost". Is ook niet veilig.
Ergo: de overweg is het probleem niet.
Waren ze nu niet onder de trein gekomen, dan misschien enkele tientallen meters verder onder een vrachtauto.
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen.
Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen
Volgens mij was er een paar weken geleden in het nieuws dat het nog drie jaar duurt om onbewaakte overgangen uit te bannen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.
Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
Nee hoor, wat te denken van een noodstop/stroomonderbreker of iets dergelijks op de Stint - dan was dit niet gebeurt. Die zat er niet op .... op eerdere versies welquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:15 schreef Deckard het volgende:
[..]
Die kinderen waren nog steeds verongelukt, ook met jouw 'plan'.
Wie zegt dat dan?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn al jaren bezig alle onbewaakte overgangen aan te pakken om ze bewaakt te maken, en de planning is dat dat eind 2019 klaar is.
Het heeft echter met dit ongeluk niets te maken.
Heb je hard bewijs dat die noodstop er niet op zat?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:18 schreef matspontius het volgende:
[..]
Nee hoor, wat te denken van een noodstop/stroomonderbreker of iets dergelijks op de Stint - dan was dit niet gebeurt. Die zat er niet op .... op eerdere versies wel
Hard genoeg?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Heb je hard bewijs dat die noodstop er niet op zat?
Interessante vraag, dat is inderdaad wel heel toevallig ...quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:22 schreef Sigaartje het volgende:
Andere vraag: hoe is het mogelijk dat de remmen pas voor de eerste keer weigerden uitgerekend op het moment vlak voor een aanstormende intercity??
Welke verbeter maatregelen dan? Kom met iets concreets, vooralsnog roep je alleen maar dure dingen die dit ongeluk niet eens hadden voorkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:13 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan moet je beter lezen.
Afhankelijk van het oorzaak van ongeluk kunnen er eventueel verbeter maatregelen doorgevoerd worden. Die spoorwegovergangen zijn een verhaal van een hele andere orde. Maar ik zou zeggen
quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:24 schreef matspontius het volgende:
[..]
Interessante vraag, dat is inderdaad wel heel toevallig ...
LEZEN!quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:27 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welke verbeter maatregelen dan? Kom met iets concreets, vooralsnog roep je alleen maar dure dingen die dit ongeluk niet eens hadden voorkomen.
Lekker klagen langs de zijlijn maar geen oplossing hebben.
Dit kost inderdaad vele tientallen, zo niet honderden, miljarden euro's.quote:Op vrijdag 21 september 2018 13:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Hoeveel denk jij dat t kost om alle spoorwegovergangen te doen/vervangen/verplaatsen?
Nog lui ookquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Quote even het stukje, want ik kan totaal niet lezen/zoeken.
BVD
Ik vraag het 3x en het lukt je niet eens.quote:
Wat begrijp je niet aanquote:Op vrijdag 21 september 2018 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik vraag het 3x en het lukt je niet eens.
Geef gewoon toe dat je geen betaalbare oplossingen hebt. Of log uit, nog beter
Je gaat toch al afremmen ruim voor die slagbomen en/of gas loslaten, dan moet je toch merken dat er iets met die remmen aan de hand is?quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Om even te relativeren.quote:Het aantal dodelijke ongevallen op spoorwegovergangen is de afgelopen dertig jaar met 80 procent gedaald.
In 1986 kwamen er nog 68 personen om na een botsing met een trein op een overweg, in de eerste zes maanden van 2018 waren er 7 dodelijke ongelukken. Ook het aantal botsingen op overwegen is duidelijk afgenomen: van 180 in heel 1986 tot 23 in de eerste zes maanden van dit jaar.
Hoe bedoel je dit nou precies? Het is een afzonderlijk fietspad en 15 auto's zegt niets over waar de Stint zich bevond.quote:Op vrijdag 21 september 2018 14:41 schreef Sigaartje het volgende:
Op het radionieuws werd verteld dat er 15(!) auto’s voor de overweg stonden te wachten toen het gebeurde.
15!
Dat is nogal een sliert waar je langs moet met defecte remmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |