ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op maandag 17 september 2018 00:12 schreef James1988 het volgende: Hoeveel grensovergangen voor personenverkeer zijn er eigenlijk nog in dienst tussen België en Frankrijk? Ik ken: - Lille - Moeskroen - Lille - Tournai - HSL 1
Zijn er meer?
Op het moment niet, maar in december komen er twee bij. Dan rijden er vanuit Mons en Charleroi weer een paar keer per dag treinen tot Franse stations net over de grens.
Op het moment niet, maar in december komen er twee bij. Dan rijden er vanuit Mons en Charleroi weer een paar keer per dag treinen tot Franse stations net over de grens.
Er waren er ooit 23 (zij het niet allemaal tegelijk). Weinig meer van over dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Nou ja, het feit dat je een e-ticket uit moet printen is natuurlijk wel vrij achterhaald. Zolang de QR-code (is het niet maar lijkt ie wel op) maar scanbaar is moet het goed zijn vind ik.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
grappig, nog nooit zo'n hok gewassen vannacht was iemand anders, en normaal staan ze op de Zaanstraat maar die was dicht dit weekend. daar is geen wasstraat meer
Zo, eerste instructiedag voor mij voor de SNG zit er ook weer op. Eerste indruk: mooie, lekker eenvoudige treintjes Alles is lekker voor het hand liggend, dus wat mij betreft goedgekeurd
Morgen op en neer pendelen tussen Amersfoort en Apeldoorn voor wat rij-ervaring.
Tot een stationslijst. Vrije invoer heeft mijn collega (die ook die tekst er in heeft gezet) niet kunnen vinden Waarom Hindeloopen er in staat weet ik dan weer niet. Er staan wel meer plaatsen in die vrij, erm, apart zijn.
Zou mij niets verbazen. Of die mensen van CAF hebben 'm van Wikipedia geplukt
Inderdaad alle stations (ook op de diesellijnen) staan er volgens mij in. Ben alleen vergeten te kijken of de stations van de ZLSM er in staan, net als bij de VIRM
Op dinsdag 18 september 2018 17:09 schreef MTL het volgende: Tot een stationslijst. Vrije invoer heeft mijn collega (die ook die tekst er in heeft gezet) niet kunnen vinden Waarom Hindeloopen er in staat weet ik dan weer niet. Er staan wel meer plaatsen in die vrij, erm, apart zijn.
Op dinsdag 18 september 2018 17:09 schreef MTL het volgende: Tot een stationslijst. Vrije invoer heeft mijn collega (die ook die tekst er in heeft gezet) niet kunnen vinden Waarom Hindeloopen er in staat weet ik dan weer niet. Er staan wel meer plaatsen in die vrij, erm, apart zijn.
Heeft Flirt ook, alle stations van Nederland plus nog een hele rits van die daarbuiten, tot in Frankrijk aan toe. Het gekke is echter dat je het wel op de boordcomputer kan instellen, maar de OBIS het toch niet oppakt. De bijsturing moet het voor je instellen, anders rij je dus zonder bestemmingsaanduiding
Ik heb al vaak zat in FLIRTs gezeten waar geen bestemming op stond, of waarin de reisinformatie aan boord het niet doet. Sommige machinisten/conducteurs roepen dan zelf alles maar om, anderen lijkt het niet te kunnen deren.
In de flirt kun je obis gewoon uitschakelen en handmatig een bestemming op het koersbord zetten. Je zult dan idd wel handmatig om moeten roepen en ik denk dat dat gewoon een vergeetje is omdat men dat gewoon niet meer gewend is ennde microfoon zo zit dat je wegkijkt van de plek waar de seinen staan
Ach, beter dan de Windows 95 van de VIRM of de Linuxversie van de Traxx uit 2006. Vooral stabiliteit is vereist. Het spul heeft zelf verder geen internetverbinding.
Op dinsdag 18 september 2018 20:02 schreef MTL het volgende: Ach, beter dan de Windows 95 van de VIRM of de Linuxversie van de Traxx uit 2006. Vooral stabiliteit is vereist. Het spul heeft zelf verder geen internetverbinding.
Gaat zo'n trein regelmatig "helemaal" uit dan? Want Win95 kan niet langer dan 58uur draaien toch?
Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef dennistd het volgende: Dan zijn die enkele stoeltjes in een Lint (bij de verhoging voor de bakovergang) nog beter
Mijn lievelingsplekje
Trots daw veur Twente bint! We zijn gehaat en asociaal We zijn de allermooiste club van allemaal
Op dinsdag 18 september 2018 20:44 schreef dennistd het volgende: Dan zijn die enkele stoeltjes in een Lint (bij de verhoging voor de bakovergang) nog beter
Die Scania-bussen van Arriva hebben een stoel in de geleding zitten
Op dinsdag 18 september 2018 19:38 schreef Salatrel het volgende: In de flirt kun je obis gewoon uitschakelen en handmatig een bestemming op het koersbord zetten.
Leg eens uit hoe, ben nog geen Flirt tegengekomen die dat pikt...
geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
[ afbeelding ]geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
Apart, heb dat best vaak geprobeerd maar een bestemming heb ik er nog niet op gekregen. Waar klik je op nadat je de bestemming hebt geselecteerd? Of laat je het scherm dan in het selectiemenu staan?
[ afbeelding ]geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
Op woensdag 19 september 2018 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende: Wat zit er veel SGMm in de Sprinter van Zwolle naar Utrecht/5600 de afgelopen weken. Is dat niet lastig om de dienstregeling te halen?
ja dat ding heeft tegenwoordig standaard +5 bij aankomst in zwolle of amersfoort ik heb begrepen dat er wat ddar aan de kant staat
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Zo, vandaag de eerste echte ritten met de SNG gereden. Eerste indrukken:
Pro's voor de passagiers: Een stille en stabiele trein. Zeer rustige loop. Goede airco, wifi, stopcontacten en meer van dat soort dingen. Stoelen vind ik persoonlijk ook best goed zitten, zeker voor een sprinter.
Cons voor de passagiers: Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat. Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn. Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Kortom: ik denk dat er op zich een mooie trein wordt neergezet en ik ben erg benieuwd naar de eerste reacties van de reizigers
Op woensdag 19 september 2018 15:27 schreef MTL het volgende: Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat. Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn. Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Ofwel, net als bij een auto... het valt of staat met de kunde van de chauffeur
Jep, maar het luistert bij dit materieel wel erg nauwkeurig. De tractiehendel heeft in vergelijking met bijvoorbeeld SLT meer weerstand, waardoor je al snel geneigd bent om behoorlijk fors tegen de hendel aan te duwen of te trekken voor het remmen om die weerstand te overwinnen. Echter bij de minste of geringste verandering komt er alweer een % aan kracht bij of af. Met een duwtje heb je al snel opeens 20 à 30% aan kracht er bij/af. Dus je moet heel nauwkeurig wezen in je bediening wil je het comfortabel houden.
Pro's voor de passagiers: Een stille en stabiele trein. Zeer rustige loop. Goede airco, wifi, stopcontacten en meer van dat soort dingen. Stoelen vind ik persoonlijk ook best goed zitten, zeker voor een sprinter.
Cons voor de passagiers: Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat. Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn. Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Kortom: ik denk dat er op zich een mooie trein wordt neergezet en ik ben erg benieuwd naar de eerste reacties van de reizigers
Lees: Jij doet gewoon normaal en dan is het een geweldig stuk trein
Op woensdag 19 september 2018 15:47 schreef MTL het volgende: Jep, maar het luistert bij dit materieel wel erg nauwkeurig. De tractiehendel heeft in vergelijking met bijvoorbeeld SLT meer weerstand, waardoor je al snel geneigd bent om behoorlijk fors tegen de hendel aan te duwen of te trekken voor het remmen om die weerstand te overwinnen. Echter bij de minste of geringste verandering komt er alweer een % aan kracht bij of af. Met een duwtje heb je al snel opeens 20 à 30% aan kracht er bij/af. Dus je moet heel nauwkeurig wezen in je bediening wil je het comfortabel houden.
Kwestie van gewenning dus. Als machinist voel je dat natuurlijk ook.
Op woensdag 19 september 2018 15:59 schreef MTL het volgende: Niet alleen gewenning, maar ook interesse in reizigerscomfort. Dat wil soms nog wel eens achterwege blijven bij sommige machinisten
Muller tours is weer begonnen met de toeristentrein uit Duitsland naar Alkmaar. Aankomst op vrijdag, retour op zondagmiddag. Afgelopen weekend met een enkele 1700 van Railexperts.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op woensdag 19 september 2018 15:59 schreef MTL het volgende: Niet alleen gewenning, maar ook interesse in reizigerscomfort. Dat wil soms nog wel eens achterwege blijven bij sommige machinisten
Die moeten maar lekker met badslippers gaan leuren
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Nou het is gelukt, zo was er ergens in den lande vanmiddag een Flirtje met als eindbestemming het zuid Franse Aix-en-Provence. Spijtig genoeg is het bewijsmateriaal mislukt
ja als ze het nog later bijstellen heb ik alle tijd om even naar jan de groot te lopen
Prognose is nu 16:45.
quote:
Op donderdag 20 september 2018 14:33 schreef GlenSpey het volgende: Nou het is gelukt, zo was er ergens in den lande vanmiddag een Flirtje met als eindbestemming het zuid Franse Aix-en-Provence. Spijtig genoeg is het bewijsmateriaal mislukt
Pics or it didn't happen
[ Bericht 3% gewijzigd door James1988 op 20-09-2018 15:15:49 ]
Zeg Fles, herinner je je de Powernapexpress nog? Het wordt werkelijkheid, een beetje dan.
quote:
Siemens is also working with Israeli company Silentium on an active noise cancelling system in the ‘power napping’ module. This creates a ‘silence bubble’ round a passenger's head when relaxing in the module.
Een groep machinisten van Arriva heeft in een pittige brief zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken binnen het bedrijf.
Machinisten die op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen rijden, zijn woedend over de manier waarop de vervoerder met het personeel en de reiziger omgaat, zo schrijven ze in de brief die in handen is van L1.
Kat in de zak 'De reiziger staat in zijn hemd en betaalt grof geld voor een kaartje. Voor wat? Een kat in de zak', is slechts een van de vele rake opmerkingen in de brief. Volgens de machinisten doet het bedrijf al lange tijd niks met de vele klachten van treinreizigers en het eigen personeel.