quote:Op dinsdag 18 september 2018 23:04 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe, ben nog geen Flirt tegengekomen die dat pikt...
geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...quote:Op dinsdag 18 september 2018 23:51 schreef Maegrim het volgende:
stotz gelabeld 'obis' omgooien zeker
Apart, heb dat best vaak geprobeerd maar een bestemming heb ik er nog niet op gekregen.quote:Op woensdag 19 september 2018 09:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
"enter"quote:Op woensdag 19 september 2018 09:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waar klik je op nadat je de bestemming hebt geselecteerd?
Graagquote:Op woensdag 19 september 2018 09:30 schreef Salatrel het volgende:
[..]
"enter"
morgen heb ik weer een flirt dan zal ik even een herinstructie filmpje voor je maken
omdat iphonequote:Op woensdag 19 september 2018 09:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]geen idee waarom die hem op zijn kant zet maar die "onderste" knop obis met kruis erdoorheen daarmee schakel je het uit (of in alstie uit staat ) en na het uitschakelen kun je via scherm een bestemming invoeren wat dan buiten op de koersborden komt te staan...
ja dat ding heeft tegenwoordig standaard +5 bij aankomst in zwolle of amersfoort ik heb begrepen dat er wat ddar aan de kant staatquote:Op woensdag 19 september 2018 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wat zit er veel SGMm in de Sprinter van Zwolle naar Utrecht/5600 de afgelopen weken. Is dat niet lastig om de dienstregeling te halen?
En De Oost en Marerijk? (Speciaal voor Fles )quote:
Heel veel bomenquote:Op woensdag 19 september 2018 11:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
25 sandite diensten per dag?
Ofwel, net als bij een auto... het valt of staat met de kunde van de chauffeurquote:Op woensdag 19 september 2018 15:27 schreef MTL het volgende:
Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat.
Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn.
Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Lees: Jij doet gewoon normaal en dan is het een geweldig stuk treinquote:Op woensdag 19 september 2018 15:27 schreef MTL het volgende:
Zo, vandaag de eerste echte ritten met de SNG gereden. Eerste indrukken:
Pro's voor de passagiers:
Een stille en stabiele trein. Zeer rustige loop.
Goede airco, wifi, stopcontacten en meer van dat soort dingen.
Stoelen vind ik persoonlijk ook best goed zitten, zeker voor een sprinter.
Cons voor de passagiers:
Het is erg afhankelijk van de machinist in hoeverre het optrekken en remmen comfortabel gaat.
Je kan met een behoorlijke schok stil komen te staan of juist optrekken, waardoor de reizigers om zouden kunnen vallen als ze er niet op bedacht zijn.
Aan de andere kant kan je de trein juist weer heel erg rustig en zonder schok stil zetten of laten optrekken als je je best er voor doet.
Kortom: ik denk dat er op zich een mooie trein wordt neergezet en ik ben erg benieuwd naar de eerste reacties van de reizigers
Kwestie van gewenning dus. Als machinist voel je dat natuurlijk ook.quote:Op woensdag 19 september 2018 15:47 schreef MTL het volgende:
Jep, maar het luistert bij dit materieel wel erg nauwkeurig. De tractiehendel heeft in vergelijking met bijvoorbeeld SLT meer weerstand, waardoor je al snel geneigd bent om behoorlijk fors tegen de hendel aan te duwen of te trekken voor het remmen om die weerstand te overwinnen.
Echter bij de minste of geringste verandering komt er alweer een % aan kracht bij of af. Met een duwtje heb je al snel opeens 20 ā 30% aan kracht er bij/af. Dus je moet heel nauwkeurig wezen in je bediening wil je het comfortabel houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |