Ja dat ben ik totaal vergeten? Heb ernet nog gekeken welke wedstrijden hij heeft gespeeld als CV, maar we kregen op dat moment minder tegendoelpunten dan met Scharie en Botteghin.quote:Op zondag 16 september 2018 20:14 schreef PIETR het volgende: [..] Wat is dat toch met het korte termijn geheugen van sommige hier? Tapia viel vorig seizoen finaal door de mand centraal achterin, ben je dat alweer vergeten?
Ik sla Ayoub wel veel hoger aan dan Tapia op het middenveld.quote:Op zondag 16 september 2018 20:39 schreef Adelante het volgende:
Tapia moet je niet achterin willen met zijn rare acties af en toe, maar op het middenveld ipv Toornstra zou ik 'm direct opstellen.
Inderdaad. Maar je gaat toch zeker niet een matige verdediger door een andere matige verdediger vervangen? Wat heeft dat voor nut?quote:Op zondag 16 september 2018 20:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja dat ben ik totaal vergeten? Heb ernet nog gekeken welke wedstrijden hij heeft gespeeld als CV, maar we kregen op dat moment minder tegendoelpunten dan met Scharie en Botteghin.
In de Eredivisie speelde Tapia 11 wedstrijden als CV:
AZ-Feyenoord: 0-4
Feyenoord-Pec: 0-0
ADO-Feyenoord: 2-2
Groningen-Feyenoord: 0-2
Feyenoord-Vitesse: 1-0
Feyenoord-Heerenveen: 1-1
Sparta-Feyenoord: 0-7
Feyenoord-Roda: 5-1
Ajax-Feyenoord: 2-0
Utrecht-Feyenoord: 1-1
Feyenoord-ADO: 3-1
VVV-Feyenoord: 1-0
Verder speelde Tapia in de enige twee gewonnen toppers van dat seizoen ijzersterk; bij de 2-1 tegen Napoli en de 2-0 tegen PSV hoorde hij tot de beteren.
Ik kan mij in totaal drie duidelijke fouten van Tapia herinneren; dat hakje tegen Napoli uit, eentje tegen Utrecht (die pot was hij slecht) en toen hij er uit gelopen werd tegen VVV en een penalty veroorzaakte.
Echter, ik kan mij ook een hoop heel goede wedstrijden herinneren, met name tegen AZ uit en Ajax uit. Feyenoord kreeg ook niet vreselijk veel tegendoelpunten met Tapia in de ploeg, wat verrassend is aangezien Jones op dat moment wekelijks blunderde. Toen vdHeijden Tapia verving kreeg Feyenoord zelfs een stuk meer tegengoals, en in het algemeen ook meer kansen tegen.
Er wordt altijd zo’n punt gemaakt dat Tapia vreselijk door de mand viel als CV, maar hij deed het heel aardig. De enige reden dat hij vervangen werd was dat vdHeijden weer fit was en Gio totaal terug wilde pakken op de ‘kampioensploeg’. Ik vind Tapia ook niet de ideale CV hoor, maar de beeldvorming die over hem gemaakt werd klopt gewoon niet. Botteghin en Scharie maken feitelijk gewoon meer fouten.
Ik durf dat nog wel te betwisten. Heb nog niet genoeg gezien van Ayoub ook.quote:Op zondag 16 september 2018 20:43 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Ik sla Ayoub wel veel hoger aan dan Tapia op het middenveld.
Niet dezelfde rol, maar ik denk dat het eerder omgedraaid isquote:Op zondag 16 september 2018 20:43 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Handelingssnelheid en inzicht van Ayoub bevallen me wel. Vindt snel de vrije man en durft die ook aan te spelen ipv elke keer zo'n risicoloos tikkie breed of terug naar de dichtstbijzijnde speler . Is ook een van de weinige spelers bij ons die ziet waar de ruimte ligt. Ik word zo moedeloos van spelers die een bal weer de drukte in spelen waar 'ie net vandaan kwam. Als Ayoub erin komt gaat het tempo omhoog. Die gozer lijkt zich snel te hebben aangepast, sterker nog hij voetbalt niet lekker mee met de rest, nee hij voegt daadwerkelijk iets toe aan dit Feyenoord. Daarvoor hoef je hem niet eerst 10 wedstrijden aan het werk te zien. Ik weet zeker dat klaas dat ook al lang doorheeft.quote:Op zondag 16 september 2018 20:43 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Dan zie ik liever lewis+justequote:Op zondag 16 september 2018 21:58 schreef macca728 het volgende:
Ik zal ook Geertruida eens proberen, maar net alsof Gio wat gaat veranderen
Jan Arie is angstig.. Botteghin is ook angstig.. beetje jammer dat juist dit duo het vaakst aan de bal is. Het gebrek aan snelle spelers in onze selectie is echt een grote handicap.quote:Op maandag 17 september 2018 11:23 schreef Rocket Ride het volgende:
Het moet echt eerst nog een paar keer heel erg fout gaan of er moeten blessures komen, anders blijft dit centrale duo staan met daarachter de, in mijn ogen, te onervaren Bijlow.
Zo werkt het nou eenmaal met Gio.
Ik vond duo Bot-Heijden trouwens niet eens zo vreselijk slecht gisteren, alleen blijft die opbouw zo retetraag. Dat is trouwens voornamelijk de schuld van Jan-Arie die zijn verantwoordelijkheid maar af blijft schuiven op Botteghin. Hij zou veel meer initiatief moeten nemen, kan goed voetballen en dus inschuiven en heeft een goede trap.
St Juste is retesnel. Zit die gewoon centraal naast Botteghin.quote:Op maandag 17 september 2018 11:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jan Arie is angstig.. Botteghin is ook angstig.. beetje jammer dat juist dit duo het vaakst aan de bal is. Het gebrek aan snelle spelers in onze selectie is echt een grote handicap.
Ja en wie rechtsback dan?quote:Op maandag 17 september 2018 13:10 schreef PIETR het volgende:
[..]
St Juste is retesnel. Zit die gewoon centraal naast Botteghin.
Is er enig bewijs dat Burger rechtsback kan?quote:
Daar is geen enkel bewijs van. MAAR DAT WAS ER BIJ KARSDORP OOK NIET EN KIJK WAAR HIJ NU SPEELT!!!111quote:Op maandag 17 september 2018 14:56 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Is er enig bewijs dat Burger rechtsback kan?
Geertruida zou ik best een keer willen zien daar, maar dat gaat toch nooit gebeuren.
Een kaart, rood had gekund.quote:Op zondag 16 september 2018 23:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Trouwens, lees ik nou serieus dat Mulder dit een rode kaart vond voor Botteghin? Was zo’n beetje zijn enige goede actie vandaag, prima tackle, en dan alsnog dit gedoe. Hoe is het toch mogelijk dat zo’n persoon op TV mag praten...
Precies, domme pech voor die spelert van AZ.quote:Op maandag 17 september 2018 21:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Als je dit uberhaupt al een overtreding vond van Botteghin kan ik echt alleen ‘clubvoorkeur’ als reden noemen.
Dan snap je het echt niet hoor...
Was ook een domme opmerking van haar.quote:Op maandag 17 september 2018 21:56 schreef macca728 het volgende:
Gio kwaad als Helene vraagt waarom hij Toornstra niet wisselt
Hij had net uitgelegd dat hij het middenveld in tact wilde houden. Kan ze wel weer over die wissels beginnen, maar dat heeft dan weinig zin. Sowieso dom om te zeggen dat je een leek bent om vervolgens in dezelfde zin de tactische keuzes van de trainer te bekritiseren.quote:Op maandag 17 september 2018 22:37 schreef govie het volgende:
Ik mag die helene wel, gio daarentegen..... Ze vraagt gewoon wat heel het legioen als 1,5 jaar dwarszit en meneertje koekepeertje wordt pissig. Achja, volgens toornstra doen we nog steeds mee om de titel!![]()
Jawel, want Van Persie is beter in de bal van het middenveld naar de aanval brengen en daar de juiste keuzes maken.quote:Op maandag 17 september 2018 23:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Toornstra wisselen voor Jørgensen was echter geen oplossing geweest. De bal kwam al niet voorin, een extra spits opstellen heeft alleen zin als je de tegenstander al met de rug tegen de muur hebt.
Eens.quote:Wat ik niet begrijp, AZ was gewoon stuk na 60 minuten. Brom wisselde die dramatische Griek achterin voor een middenvelder, Maher, wat betekent dat AZ de controle op het middenveld wilde houden. Echter, volgens mij had Feyenoorder met een extra middenvelder de boel daar een stuk meer op kunnen jagen (en met Ayoub en Tapia hebben we die spelers), zodat Feyenoord op zich AZ naar achteren had kunnen sturen. Dán creëer je kansen. Nu liet Gio het intact, wat de wedstrijd dood liet bloeden. Hopen op een standaardsituatie (waar Feyenoord op zich gevaarlijk in was) is in feite gewoon de verliespunten accepteren en hopen op een bonus. Dat kan uit bij Ajax of PSV wel, maar uit tegen AZ?? Een ploeg die we eigenlijk altijd probleemloos pakken, juist omdát we veel druk zetten op hun verdediging en middenveld?
Het was heel, heel laf van Gio.
quote:KNVB vol achter nieuw stadion voor Feyenoord
Door ONZE TELESPORTREDACTIE
2 uur geleden in VOETBAL
ROTTERDAM - De KNVB staat vol achter de plannen van Feyenoord voor de bouw van een nieuw iconisch voetbalstadion aan De Maas. De voetbalbond verbindt zich zelfs aan het nieuwe onderkomen, zo blijkt uit geheime besprekingen.
Nederland wil namelijk het wereldkampioenschap voetbal voor vrouwen in 2027 organiseren en gaat daar vol voor. Voorwaarde voor dat bid is dat Feyenoord tegen die tijd niet meer in De Kuip speelt, maar in een fonkelnieuw stadion dat kan voldoen aan alle FIFA-eisen voor een wereldkampioenschap.
Tegelijkertijd gaat de KNVB voor dat nieuwe stadion meteen alles op alles zetten om een Europese finale naar Rotterdam te halen. Michael van Praag is bereid zich daarvoor sterk te maken bij de UEFA en Rotterdam weer op de kaart te zetten. Dat zal in eerste instantie een Europa League-finale zijn, maar met meer dan 63.000 toeschouwers zou het nieuwe stadion ook de toetsing van een Champions League-finale kunnen doorstaan.
De Kuip krijgt nu al jaren geen Europese finales meer omdat het stadion door de KNVB niet meer kan worden voorgedragen. De ruimtes in het stadion, bewegingsruimte op de tribunes, faciliteiten en horeca-faciliteiten voldoen niet meer aan de eisen van de Europese voetbalbond.
Renovatie is financieel niet haalbaar gebleken en Feyenoord staat positief tegenover het hele Feyenoord City-project op voorwaarde dat er een spelersbudget van 25 miljoen euro wordt gegarandeerd. Daarover worden op dit moment volop besprekingen gevoerd.
Ook de gemeente Rotterdam ziet het hele Feyenoord City-project zitten en werkt daarom actief mee om naast het stadion het hele gebied tot een nieuwe hotspot voor wonen en recreëren in Rotterdam-Zuid te transformeren. Het Feyenoord-stadion zou de grote aanjager voor dat gebied worden.
Dit inderdaad, in welke wereld is dit een overtreding? Perfecte sliding, keurig op de bal. Heel veel pech voor Boadu dat hij verkeerd valt.quote:Op maandag 17 september 2018 20:01 schreef Gert het volgende:
Heel rot voor Boadu. Maar gelukkig is duidelijk dat er geen overtreding van Botteghin aan vooraf ging, laat staan opzet.
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op maandag 17 september 2018 22:03 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Was ook een domme opmerking van haar.
Ja, eens. Prima ingreep. Domme pech, risico van het vak.quote:Op dinsdag 18 september 2018 07:36 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dit inderdaad, in welke wereld is dit een overtreding? Perfecte sliding, keurig op de bal. Heel veel pech voor Boadu dat hij verkeerd valt.
Diep in zijn hart vindt hij dat Helene haar mond niet moet gebruiken om te praten over voetbal. Of überhaupt om te praten.quote:Op maandag 17 september 2018 21:56 schreef macca728 het volgende:
Gio kwaad als Helene vraagt waarom hij Toornstra niet wisselt
Dan moet meneertje koekepeertje eens uitleggen waarom het intact laten van een middenveld dat al 1,5 jaar niet functioneert de prioriteit had. Lijkt me een leuk aan te horen wat voor suïcidale gedachtekronkel dat heeft verzonnen.quote:Op maandag 17 september 2018 23:09 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Hij had net uitgelegd dat hij het middenveld in tact wilde houden. Kan ze wel weer over die wissels beginnen, maar dat heeft dan weinig zin. Sowieso dom om te zeggen dat je een leek bent om vervolgens in dezelfde zin de tactische keuzes van de trainer te bekritiseren.
Waarom überhaupt inzetten op dit soort dingen en het aandragen als argumentatie voor een nieuw stadion vraag ik me altijd direct af.quote:Op dinsdag 18 september 2018 09:52 schreef Oldground het volgende:
[..]
Waarom in hemelsnaam eerst een Europa League finale?
Nee, Mulder vond het eenkaart e rood had gekund, was gewoon een prima sliding.quote:Op maandag 17 september 2018 21:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
O gelukkig, dacht even dat je die uitspraak verdedigde haha
Precies, net als zo'n WK finale voor dames.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom überhaupt inzetten op dit soort dingen en het aandragen als argumentatie voor een nieuw stadion vraag ik me altijd direct af.
Je krijgt zo'n finale eens in de 40/45 jaar toegewezen.
Je leest wie het zegt?quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Waarom überhaupt inzetten op dit soort dingen en het aandragen als argumentatie voor een nieuw stadion vraag ik me altijd direct af.
Nou dat komt wel vaker voor natuurlijk, maar Europese finales is natuurlijk ook vooral voor de stad Rotterdam uitstekende city-marketing. Niet dat we daar de laatste jaren over te klagen hebben, maar je moet ook naar de toekomst kijken.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat doet hij veel liever in Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je leest wie het zegt?
Die Michael van Praag wil lekker z'n bobovriendjes uit kunnen nodigen.
Maar dat is niet goed genoeg voor een Champions League finalequote:Op dinsdag 18 september 2018 11:07 schreef Oldground het volgende:
[..]
Dat doet hij veel liever in Amsterdam.
#ALLESWEGquote:Op dinsdag 18 september 2018 12:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Godverdomme, wat doet onze medische staf überhaupt?
Een blessure kan natuurlijk gebeuren, maar op een gegeven moment is het toch geen toeval meer?
Geen idee.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:01 schreef fetX het volgende:
Wat doen ze trouwens met voeten bij ons? Zijn toch al een aantal blessuregevalletjes van geweest. Geven ze iedereen te kleine schoenen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr.gr.
Na het kampioensjaar hebben we volgens mij geen 3x met de sterkste opstelling achter elkaar kunnen spelen vanwege blessures.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:00 schreef Tomatenboer het volgende:
Godverdomme, wat doet onze medische staf überhaupt?
Een blessure kan natuurlijk gebeuren, maar op een gegeven moment is het toch geen toeval meer?
quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:02 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee.Sissy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gr.gr.
Jörgensen en Dolberg volgen echt een beetje hetzelfde patroonquote:Op dinsdag 18 september 2018 11:47 schreef Slobeend het volgende:
Jorgensen verlaat geblesseerd het trainingsveld van Feyenoord. Hij voelde aan de voet en hinkt naar binnen. Oefenwedstrijd is (tijdelijk) gestaakt.
Denen zijn sowieso vaak geblesseerd. Verkeerde genen.quote:Op dinsdag 18 september 2018 12:23 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jörgensen en Dolberg volgen echt een beetje hetzelfde patroon
Dat klopt, dus het zal met flinke tegenzin zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar dat is niet goed genoeg voor een Champions League finale
De ArenA anders twee grote wedstrijden in 10 jaar lol.quote:Op dinsdag 18 september 2018 10:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat praten word ik ook moe van. Ga gewoon eens trainen/voetballen. Wat doen ze op die training joh? Kaarten?quote:Op dinsdag 18 september 2018 15:57 schreef macca728 het volgende:
Er wordt van te voren zoveel gepraat en dan inderdaad WEER zo slecht beginnen.
Als je pech hebt had het weer 3-0 gestaan net als bij Trencin.
En de TS zit lekker achterover...
Dat City marketing verhaal blijkt vaak gewoon kolder. Alsof men nog weet wie er 5 jaar geleden de host was van EL finale. Zelfs bij grote meerdaagse evenementen (EK, WK, Olympische spelen) valt het vaak nog vies tegen wat het het land of de stad oplevert.quote:Op dinsdag 18 september 2018 11:06 schreef Oldground het volgende:
[..]
Nou dat komt wel vaker voor natuurlijk, maar Europese finales is natuurlijk ook vooral voor de stad Rotterdam uitstekende city-marketing. Niet dat we daar de laatste jaren over te klagen hebben, maar je moet ook naar de toekomst kijken.
Veel stadions die in aanmerking zijn namelijk ouder (dus met mindere zichtlijnen volgens de UEFA standaarden), hebben een atletiekbaan of zijn simpelweg te klein.
Je komt met Feyenoord City dan in een rijtje stadions als Metropolitano, Estadio da Luz,Allianz Arena etc. Dat lijstje is niet zo heel lang.
Iedereen doet z'n best en hopen dat het volgende wedstrijd beter gaat.quote:
Dat zijn teksten.quote:Op dinsdag 18 september 2018 18:06 schreef Maastoren het volgende:
[..]
Iedereen doet z'n best en hopen dat het volgende wedstrijd beter gaat.
dan krijg je eens in de 20 jaar een Europa League-finale, daar hoef je het niet van te hebbenquote:Op dinsdag 18 september 2018 11:06 schreef Oldground het volgende:
[..]
Nou dat komt wel vaker voor natuurlijk, maar Europese finales is natuurlijk ook vooral voor de stad Rotterdam uitstekende city-marketing. Niet dat we daar de laatste jaren over te klagen hebben, maar je moet ook naar de toekomst kijken.
Veel stadions die in aanmerking zijn namelijk ouder (dus met mindere zichtlijnen volgens de UEFA standaarden), hebben een atletiekbaan of zijn simpelweg te klein.
Je komt met Feyenoord City dan in een rijtje stadions als Metropolitano, Estadio da Luz,Allianz Arena etc. Dat lijstje is niet zo heel lang.
Aangezien bijna alle spelers die naar het buitenland gaan aangeven dat daar meer en harder getraind wordt lijkt het me duidelijk dat wij het verkeerd doen. Het is ook compleet logisch dat een ploeg met meer trainingsuren fitter en meer op elkaar ingespeeld is. En als de trainingen van een beetje niveau zijn kan je de spelers ook daadwerkelijk iets leren, maar dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 18 september 2018 22:46 schreef KillemWieft het volgende:
Ik kijk 3-4x per week Feyenoord TV en het valt me op dat die gasten zo vaak een rustdag krijgen. Ik zeg niet dat ze elke dag voluit moeten gaan, maar aangezien ze geen Europese wedstrijden spelen kunnen ze onmogelijk vermoeid zijn. Kennelijk vindt Gio dat trainen niet zo belangrijk, want 3e plek en het spel is oogstrelend. Valt niks aan te verbeteren, dus waarom trainen?
Wordt hij mooi trainer van besiktas ofzo.quote:Op woensdag 19 september 2018 01:44 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Gio zit ook zijn contract inmiddels gewoon uit.
Volgens mij wil hij gewoon met zo min mogelijk gedoe derde worden bij Feyenoord dit seizoen en dan heeft hij best wel een mooi CV om doei mee te zeggen.
Ze hebben al zon zware programma, kunnen rust goed gebruiken.quote:Op woensdag 19 september 2018 08:12 schreef de_boswachter het volgende:
Hoelaat moet Feyenoord donderdag en tegen wie?
Geen idee maar het wordt vast een zware kluif, aangezien Gio zijn spelers de laatste 30 minuten spaarde door niet voluit te gaan.quote:Op woensdag 19 september 2018 08:12 schreef de_boswachter het volgende:
Hoelaat moet Feyenoord donderdag en tegen wie?
Misschien dan een lichtere constructire i.c.m. PTFE? Zou ik eigenlijk toejuichen, aangezien ik dat dak veel te zwaar vond.twitter:MauLaparliere twitterde op donderdag 20-09-2018 om 12:14:14Nog wat details over nieuw stadion #Feyenoord. Hoogte zou in goedkopere vorm terug gaan van plm 60 naar 53 meter. Dat is iets hoger dan de minaretten Essalammoskee. Platter dak moet groot deel van noodzakelijke besparing van 30 miljoen euro dekken. #FeyenoordCity @RTV_Rijnmond https://t.co/Ot44yOscsk reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |