abonnement Unibet Coolblue
pi_181875004
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:06 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

generaliserend boeit het die tweedewereld aziatische landen ook niet. Is met die cultuur daar nooit echt gepromoot (begint nu wel wat te komen, gelukkig).

Afrika idem dito.
Nou, ga eens naar de schilderswijk in Den Haag, die cultuur brengen ze ook mee hier naartoe, en het lukt de gemeente echt niet om ze op te voeden, alles wordt daar op straat gemieterd en de enige oplossing is dat de gemeente daar dus elke dag schoonmaakt, i.p.v. 1x per week zoals in andere wijken!

Dus hoe je ze in hun eigen land wil opvoeden....ga er maar aan staan!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181875361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bron? Ik geloof daar niets van.

[..]

Dat lijkt me sterk. Het is eerder omdat ze daar geen enkel gevoel hebben van wat er gebeurd met het afval.
Nou niet echt. Daar recyclen ze zoveel mogelijk. Plastic levert daar gewoon geld op. Afval wat herbruikbaar is ook.
Lopen daar dagelijks mensen rond om uit het afval bruikbare dingen te halen.
Wij verbruiken erg veel plastic. Komkommer zit in plastic, etc etc etc. En bin de kassa pakken we ook even een plastic tasje mee (het best verkochte product van de supermarkt). Die tyft men ook weg na gebruik.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:13:33 #203
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181875419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 02:15 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

En wat gebeurd er met die verzamelde zakken afval? Hebben ze daar een vuilnisophaaldienst (en zoja, waarom maken de bewoners daar dan geen gebruik van)? En komt het dan op een grote afvalberg en waait het alsnog alle kanten op? Die rotzooi ligt er niet zomaar natuurlijk. Daar zit mijn plastic zakje van de sla niet bij hoor. Want hoe kan mijn netjes gescheiden-afval-ingezameldplasticzakje nu op een tropisch strand/of midden in de oceaan terecht komen? Ik wil niet cynisch zijn, Boyan doet goed werk, maar het zou wel mooi zijn als ze daar het West-Europese afvalbeleid overnemen. Dat zou al een stuk schelen.
Dat gaat lastig worden, dat systeem overnemen.
Want de westerse systemen van afvalverwerking leunen tot nu toe nog voor een fiks deel op afval naar andere landen verschepen.

Dat is hoe ook jouw netjes gescheiden plastick zakje op dat soort plaatsen kan verschijnen. Dat is dan naar die landen verscheept alwaar de verwerking prut is, maar wel lekker goedkoop is.

Natuurlijk moeten die landen intern dit aanpakken, dat is een groot probleem. Maar tegelijkertijd moeten onze landen ook meer verantwoordelijkheid nemen over de zooi die we verschepen, of dat wel netjes verwerkt wordt.

Nu is het teveel het staat mooi op papier en verder vinden we het wel best. Wat niet zo mooi is komt niet in onze boekwerken, maar in de hunne. Zo voldoen wij keurig aan de eisen en kunnen we roepen zo duurzaam bezig te zijn terwijl we (degene die verantwoordelijk zijn voor die afval stromen) dondersgoed weten dat het daar niet netjes verwerkt wordt.

De laatste jaren begint dat wel te verschuiven. China is al opgehouden met westerse afval opnemen. Andere landen zoals Thailand zijn daar ook mee bezig.
Er is inmiddels meer innovatie gaande op dit gebied en interne afval verwerkings bedrijven boeren goed.
Niet alles werkt even goed. Het verplaatsen naar de armere eu landen geeft problemen. Zo bleek in polen ermee gesjoemeld te worden, bv gewoon open verbrand werd (wat echt niet kan, heel aardig giftig is).

Het wegsluizen naar armere landen werkt gewoon niet. Die hebben de middelen niet om voor die bulk goede systemen op te zetten. Dat maakt dat sjoemelaars het wel aantrekkelijk kunnen vinden omdat er wel geld in zit, maar niet voldoende om die dure systemen op te zetten in eerste instantie.
Het kan wel in die armere landen, maar dan moeten wij die systemen opzetten naar onze maatstaven. Slimme ondernemers daarin steunen met kennis en geld om te starten.
En dat begint bij eisen dat alles wat wij naar het buitenland brengen en invoeren daar vandaan aan bepaalde eisen moet voldoen. Dat daarin geen verschil is tussen dat Nederlandse bedrijf en dat bv Thaise bedrijf. Dat wij moeten controleren of dat bv Thaise bedrijf dat afval wel verwerkt volgens onze maatstaven. En dat in de gaten moeten blijven houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cause_Mayhem op 13-09-2018 10:22:29 ]
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:18:49 #204
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181875473
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:36 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Erger nog, ik woon zelf in een flat, maar aan weerskanten drive-in woningen met een voor en achtertuin, de gemeente heeft de groenbakken bij die mensen weggehaald, dus die proberen ook hun afval in de grijze bakken te proppen....daardoor liggen er vaak takken en andere rotzooi naast de bakken want dat past dan niet door de klep! VErder hebben we hier dan nog een bak voor glazen flessen en een bak voor papier, tel uit je winst, het gaat ook nog allebei in een vrachtwagen want het kost teveel om voor elke bak een andere vrachtwagen te sturen, dus afval scheiden....ja joh!
Dat is wel heel raar, want groenafval is juist 1 van de afvalstromen waarvoor we redelijk goede interne verwerking hebben die ook nog iets teruglevert.

Misschien wat meer links stemmen daar zodat er wat meet aandacht komt voor normale afvalverwerking.
Sorry, te flauw grapje. Neem alleen het bovenstaande stukje serieus.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181881083
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat gaat lastig worden, dat systeem overnemen.
Want de westerse systemen van afvalverwerking leunen tot nu toe nog voor een fiks deel op afval naar andere landen verschepen.
( )
Natuurlijk moeten die landen intern dit aanpakken, dat is een groot probleem. Maar tegelijkertijd moeten onze landen ook meer verantwoordelijkheid nemen over de zooi die we verschepen, of dat wel netjes verwerkt wordt.
Precies. Dit bedoelde ik ook. Het is en blijft een gezamenlijke verantwoordelijk. Van het rijke Westen en van het minder ontwikkelde deel van de wereld. Ten slotte is het ook één (globale) wereld. De natuur, de zee, de lucht houdt niet op bij de landsgrenzen. Vervuiling is een globaal probleem, en géén landelijk probleem.

M.i. kan de VN daar ook meer een rol in spelen, door middel van voorlichting en scholing, preventie en eventueel zelfs handhaving.

Ondernemingen en particulieren spelen ook hun rol, financieel en door technologische vooruitgang te bieden. Maar ik vind dit zelf toch meer een overheidsprobleem.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  donderdag 13 september 2018 @ 17:30:12 #206
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181882661
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:07 schreef Salina het volgende:

[..]

Precies. Dit bedoelde ik ook. Het is en blijft een gezamenlijke verantwoordelijk. Van het rijke Westen en van het minder ontwikkelde deel van de wereld. Ten slotte is het ook één (globale) wereld. De natuur, de zee, de lucht houdt niet op bij de landsgrenzen. Vervuiling is een globaal probleem, en géén landelijk probleem.

M.i. kan de VN daar ook meer een rol in spelen, door middel van voorlichting en scholing, preventie en eventueel zelfs handhaving.

Ondernemingen en particulieren spelen ook hun rol, financieel en door technologische vooruitgang te bieden. Maar ik vind dit zelf toch meer een overheidsprobleem.
Geheel mee eens. Het is me een doorn in het oog dat we dit veelste veel per land bekijken terwijl dat de waarheid geweld aan doet. Globalisatie op dit gebied al jaren en jaren een feit is.

De particulier, de consument, krijgt hier te weinig info over. Die wordt een rad voor de ogen gedraait met papier waarheden die veelste beperkt zijn waardoor het ronduit leugens zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181882767
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:30 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Geheel mee eens. Het is me een doorn in het oog dat we dit veelste veel per land bekijken terwijl dat de waarheid geweld aan doet. Globalisatie op dit gebied al jaren en jaren een feit is.
Ik vind dat het grote denken als het om ondernemen en geld verdienen gaat niet een tegenpool in het kleine bekrompen denken moet hebben als het om het opruimen van de rotzooi gaat. De dynamiek in ontwikkelingslanden is anders dan in het westen en ze hebben daar aanmoediging en steun bij nodig.

quote:
De particulier, de consument, krijgt hier te weinig info over. Die wordt een rad voor de ogen gedraait met papier waarheden die veelste beperkt zijn waardoor het ronduit leugens zijn.
?

Voorbeelden?
pi_181882967
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:07 schreef Salina het volgende:

[..]

Precies. Dit bedoelde ik ook. Het is en blijft een gezamenlijke verantwoordelijk. Van het rijke Westen en van het minder ontwikkelde deel van de wereld. Ten slotte is het ook één (globale) wereld. De natuur, de zee, de lucht houdt niet op bij de landsgrenzen. Vervuiling is een globaal probleem, en géén landelijk probleem.

M.i. kan de VN daar ook meer een rol in spelen, door middel van voorlichting en scholing, preventie en eventueel zelfs handhaving.

Ondernemingen en particulieren spelen ook hun rol, financieel en door technologische vooruitgang te bieden. Maar ik vind dit zelf toch meer een overheidsprobleem.
Het is een probleem van ons allen overal ter wereld en de overheid waar wij ook een rol bij vertegenwoordigen moet het samen met overheden elders vleugels geven. Anders komt zoiets moeilijker los.

Maar wat het een beetje is, is dat er een negatieve spiraal gaande is waarbij steeds meer landen zich verzetten tegen afspraken. De VS kijkt weg bij het klimaatakkoord, door Brexit wordt er nu aan allerlei andere problemen voorrang geven in 't VK; en ook in Polen en Hongarije rommelt het. Milieuproblematiek wordt dan weer als linkse hobby bestempelt terwijl we dat stadium met het oa het klimaatakkoord al lang voorbij zijn. Gelukkig is er een laag van ondernemers in de VS die op eigen houtje willen bijdragen aan het behalen van de doelen.
  donderdag 13 september 2018 @ 17:55:46 #209
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181883114
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:37 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vind dat het grote denken als het om ondernemen en geld verdienen gaat niet een tegenpool in het kleine bekrompen denken moet hebben als het om het opruimen van de rotzooi gaat. De dynamiek in ontwikkelingslanden is anders dan in het westen en ze hebben daar aanmoediging en steun bij nodig.

[..]

?

Voorbeelden?
Om een idee te geven, die afvalstromen.

Officieel op papier doet bv Nederland het prima. Maar in de praktijk gooien we het door een deel gewoon over het hek en trekken onze handen er vanaf. Dat schuiven we op het conto van die 'ander', onze boeken blijven schoon.

De particulier hier scheidt meestal zijn afval, in de overtuiging dat daar serieus wat mee gedaan wordt.
Hier in de topic zie je al een aantal mensen zeggen ja maar ik scheid mijn afval, mijn plastick zakje zit niet in die afvalbergen die problematisch zijn. Dat is helaas onwaar.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181884334
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Om een idee te geven, die afvalstromen.

Officieel op papier doet bv Nederland het prima. Maar in de praktijk gooien we het door een deel gewoon over het hek en trekken onze handen er vanaf. Dat schuiven we op het conto van die 'ander', onze boeken blijven schoon.

De particulier hier scheidt meestal zijn afval, in de overtuiging dat daar serieus wat mee gedaan wordt.
Hier in de topic zie je al een aantal mensen zeggen ja maar ik scheid mijn afval, mijn plastick zakje zit niet in die afvalbergen die problematisch zijn. Dat is helaas onwaar.
Ah zo, ja dat klopt. Uit het zicht uit het hart. Het is in andere landen overigens nog iets erger. Daar scheiden ze het afval in aparte containers en kwakken het vervolgens bijelkaar in dezelfde afvaltruck. Maar goed, beide maken uiteindelijk dezelfde fout.

Ik vind zelf het cradle to cradle concept erg goed verkoopbaar en als we in Nederland de stromen een beetje rond en cradle to cradle kunnen krijgen, dus niet naar buiten toe laten "verdwijnen"; dan kunnen we dat wereldwijd inzetten.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 15:03:40 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182572093
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2018 12:05 schreef Falco het volgende:
Echt heel mooi als dit gaat lukken _O_
:Y
Plasticvanger’ is klaar om te beginnen *O* *O*

Een Nederlandse plasticvanger is aangekomen op zijn werkplek en klaar om aan het werk te gaan. De veegarm van The Ocean Cleanup moet midden op de Grote Oceaan plastic opvangen dat aan het oppervlak dobbert. Dan kan het gemakkelijker worden opgeruimd, is de gedachte erachter.

Installation successfully completed. Thank you to the offshore crew for your work. We are ready to start the cleanup.

https://twitter.com/TheOceanCleanup

*O* *O* *O* *O*
  woensdag 17 oktober 2018 @ 16:05:34 #212
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182573305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 18:15 schreef oranjevogel1 het volgende:
^O^ Maar verder wel met Sounddragon eens, dit is een druppel op de gloeiende plaat. ;(
Nog niet eens een druppel; meer een spatje. Maar goed, het helpt.
pi_182574906
Kijken hoe lang het duurt voor het eerste schip er per ongeluk doorheen crasht.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_182575158
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 21:37 schreef Ciclon het volgende:
Die gozer verdient een nobel prijs
Laten we eerst maar eens afwachten wat het resultaat is.
Laten ze niet dezelfde fout maken als bij Obama die de Nobelprijs voor de Vrede kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Klepper272 op 17-10-2018 22:28:01 ]
  woensdag 17 oktober 2018 @ 19:05:00 #215
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182576587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 17:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Kijken hoe lang het duurt voor het eerste schip er per ongeluk doorheen crasht.
Denk dat dat wel meevalt aangezien 1) de oceaan heel erg groot is en 2) midden op de oceaan je zogenaamde vaarroutes hebt. Dus je moet zo'n installatie natuurlijk niet in een vaarroute leggen maar denk dat het daarbuiten geen probleem is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 17 oktober 2018 @ 19:48:34 #216
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_182577488
quote:
2s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Denk dat dat wel meevalt .....
Ze krijgen meer voor elkaar dan je denkt ;)

Zondag boorde het Tunesische roroschip (voor het vervoer van vrachtwagens) Ulysse zich in het Cypriotische containerschip CLS Virginia, dat voor anker lag voor de kust van Corsica. De botsing veroorzaakte een scheur van enkele meters lang in de romp van het containerschip.

De Franse milieuminister François de Rugy heeft kritiek geuit op de kapitein van het Tunesische schip. „Het is nog te vroeg om te zeggen wat er precies gebeurd, maar zeker is dat er aan het roer niet goed is opgelet.” Het weer was goed ten tijde van het ongeluk.

https://www.telegraaf.nl/(...)otsing-vrachtschepen

Best knap dit :+ :|W
  woensdag 17 oktober 2018 @ 21:41:03 #217
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_182579626
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ze krijgen meer voor elkaar dan je denkt ;)

Zondag boorde het Tunesische roroschip (voor het vervoer van vrachtwagens) Ulysse zich in het Cypriotische containerschip CLS Virginia, dat voor anker lag voor de kust van Corsica. De botsing veroorzaakte een scheur van enkele meters lang in de romp van het containerschip.

De Franse milieuminister François de Rugy heeft kritiek geuit op de kapitein van het Tunesische schip. „Het is nog te vroeg om te zeggen wat er precies gebeurd, maar zeker is dat er aan het roer niet goed is opgelet.” Het weer was goed ten tijde van het ongeluk.

https://www.telegraaf.nl/(...)otsing-vrachtschepen

Best knap dit :+ :|W
Ja maar dat is dus bij een druk punt (in dit geval voor de kust). Midden op de oceaan is de kans heel klein.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 17 oktober 2018 @ 21:51:09 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182579805
quote:
1s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 19:48 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Ze krijgen meer voor elkaar dan je denkt ;)

Zondag boorde het Tunesische roroschip (voor het vervoer van vrachtwagens) Ulysse zich in het Cypriotische containerschip CLS Virginia, dat voor anker lag voor de kust van Corsica. De botsing veroorzaakte een scheur van enkele meters lang in de romp van het containerschip.

De Franse milieuminister François de Rugy heeft kritiek geuit op de kapitein van het Tunesische schip. „Het is nog te vroeg om te zeggen wat er precies gebeurd, maar zeker is dat er aan het roer niet goed is opgelet.” Het weer was goed ten tijde van het ongeluk.

https://www.telegraaf.nl/(...)otsing-vrachtschepen

Best knap dit :+ :|W
Corsica =/= Grote Oceaan
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182583253
Die regenboog ook op die foto... _O_
pi_182584002
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:55 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Om een idee te geven, die afvalstromen.

Officieel op papier doet bv Nederland het prima. Maar in de praktijk gooien we het door een deel gewoon over het hek en trekken onze handen er vanaf. Dat schuiven we op het conto van die 'ander', onze boeken blijven schoon.

De particulier hier scheidt meestal zijn afval, in de overtuiging dat daar serieus wat mee gedaan wordt.
Hier in de topic zie je al een aantal mensen zeggen ja maar ik scheid mijn afval, mijn plastick zakje zit niet in die afvalbergen die problematisch zijn. Dat is helaas onwaar.
Bron.....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 18 oktober 2018 @ 07:03:46 #221
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_182584468
quote:
1s.gif Op donderdag 18 oktober 2018 03:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bron.....
Euhm, zie andere posts, daar staan al wat bronnen. Aangezien je deze eruit vist ben je er vast langsgekomen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_182597445
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:58 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Als ik de kaart zie van de plasticophoping lijkt het me haast onmogelijk om dit binnen twintig/dertig jaar opgelost te hebben. Wel mooi dat er een poging wordt gedaan.
Maar als het nu al op een ophoping ronddraait dan kun je het toch gewoon eruit scheppen...wat doet die slang dan extra?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182720266


quote:
It will still take a few weeks before real conclusions can be drawn, but some early observations:

+ very small pieces seem to get caught too
+ no interactions with marine life observed

- plastic occasionally leaves system again. Now analysing behavior data to understand why
Koel en donker bewaren
  vrijdag 4 januari 2019 @ 12:00:37 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_184196902
Hij is kapot :( -O-

Plasticvanger kapot: Ocean Cleanup loopt forse vertraging op

De ‘plasticvanger’ van het Nederlandse project The Ocean Cleanup is kapot gegaan tijdens het opvegen van plastic afval op de Grote Oceaan. Een van de uiteinden is afgebroken. De veegarm van het in Rotterdam gevestigde bedrijf wordt in de komende weken naar Hawaï gesleept voor reparatie. Dat duurt waarschijnlijk een paar maanden.

Tijdens een routine-inspectie afgelopen zaterdag ontdekte het team van de Nederlandse Boyan Slat dat een stuk van 18 meter van de 600 meter lange arm was afgebroken. Die ligt daar om de zogeheten Great Pacific Garbage Patch op te ruimen, een ‘drijvende vuilnisbelt’ vol plastic deeltjes tussen Hawaï en de westkust van de Verenigde Staten. De precieze oorzaak van de materiaalpech is nog niet duidelijk. Slat benadrukt op de website dat het losgeraakte deel geen gevaar heeft gevormd voor de crew, het oceaanleven of passerende schepen.

Slat zegt erg van het mankement te balen. ‘We hoopten langer te kunnen blijven om meer data te verzamelen en we staan nu voor een extra uitdaging om dit op te lossen’, schrijft Slat op de website. Tegelijkertijd beseft het team dat tegenslagen onvermijdelijk zijn bij het ontwikkelen van nieuwe technologie. Slat hoopt, nu het systeem terug naar de haven wordt gebracht, ook het eerdere probleem aan te kunnen pakken dat de arm het plastic niet goed kon vast houden. Hij bewoog te langzaam over de oceaan, waardoor het plastic wegdreef.

In september vertrok de ‘zeebezem’ uit de haven van San Francisco. De afgelopen weken heeft het systeem 2000 kilogram plastic opgevist, _O_ *O* dat door een containerschip naar de haven zal worden gebracht.

In de loop van het jaar moet het systeem terugkeren naar zijn plek in de Grote Oceaan. ‘Hoewel we gehoopt hadden het jaar af te sluiten met een positiever bericht, geloven we dat deze problemen op te lossen zijn en dat de schoonmaak van de Great Pacific Garbage Patch in 2019 operationeel is.’

https://www.ad.nl/rotterd(...)traging-op~ab104566/

Balen dit :{
pi_184198627
_O- _O- _O- :D :D :D
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 13:44:19 #226
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_184198666
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:42 schreef Wereldgozer het volgende:
_O- _O- _O- :D :D :D
.
Supergrappig inderdaad.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_184198719
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.
Supergrappig inderdaad.
Dit, zou juist geweldig zijn als het apparaat aan het werk kan en flink wat uit de oceaan kan vissen.
pi_184198737
2000 kilo in weken terwijl er zo’n 160 miljoen kilo ronddrijft...
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 13:49:30 #229
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184198771
2000 kilo :') Geweldig resultaat _O-

Is het niet beter om een schip te verzien van een grote grijper en met laadschepen (van die dingen die ze ook voor zand gebruiken) te pendelen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184198844
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:49 schreef Nikonlover het volgende:

Is het niet beter om een schip te verzien van een grote grijper en met laadschepen (van die dingen die ze ook voor zand gebruiken) te pendelen?
Nee. Dit zou moeten werken als een soort net, in het geval van een heleboel losse kleinere objecten is dat efficienter dan ze 1 voor 1 uit de oceaan oppikken.
  vrijdag 4 januari 2019 @ 13:54:29 #231
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_184198864
quote:
6s.gif Op woensdag 17 oktober 2018 15:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
Plasticvanger’ is klaar om te beginnen

Een Nederlandse plasticvanger is aangekomen op zijn werkplek en klaar om aan het werk te gaan. De veegarm van The Ocean Cleanup moet midden op de Grote Oceaan plastic opvangen dat aan het oppervlak dobbert. Dan kan het gemakkelijker worden opgeruimd, is de gedachte erachter.

Installation successfully completed. Thank you to the offshore crew for your work. We are ready to start the cleanup.

https://twitter.com/TheOceanCleanup

Even iets anders wat ik nog niet voorbij heb zien komen, ik maak me zorgen om de flora/fauna die aan de oppervlakte drijft, de Ocean Cleanup kan hier namelijk een bedreiging vormen. Ik denk hierbij aan bepaalde plankton en viseitjes..

Helaas zie ik op de website dat hier nog onvoldoende naar is gekeken. Dit is zorgzaam, gezien het gehele ecosysteem wordt gedragen door deze kleine organismen en eitjes. Ondanks al het gejuig moeten de 'fans' ook begrijpen dat dit hele project het ecosysteem naar de klote kan helpen. Met als tegenreactie op de website "At the moment no dedicated research into these issues seems planned, but can still be built into the next-phase planning."...

quote:
The Ocean Cleanup is planning some research into these issues. However, in our feeling the Ocean Cleanup falls short in awareness of potential impacts of the booms on the smaller life-forms that cannot move away from the surface of the water (e.g. floating weeds, fish eggs attached to floating materials, surface animals like ocean skaters or surface-bound jellyfish). The suggestion that all oceanic life will be able to swim away or drift out from under the curtain is not correct. At the moment no dedicated research into these issues seems planned, but can still be built into the next-phase planning.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 13:57:25 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184198919
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nee. Dit zou moeten werken als een soort net, in het geval van een heleboel losse kleinere objecten is dat efficienter dan ze 1 voor 1 uit de oceaan oppikken.
Hier kan je best met een grijper aan de slag hoor. Helemaal als ze beweren dat de plastic soep een paar meter dik is.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184199025
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:57 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hier kan je best met een grijper aan de slag hoor. Helemaal als ze beweren dat de plastic soep een paar meter dik is.
Het is geen vaste massa he, ook al lijkt dat allicht zo. Als je met een grijper aan de gang gaat blijft er een heleboel klein en los spul over, dat je ofwel niet te pakken krijgt ofwel ontzettend arbeidsintensief is om eruit te krijgen.
pi_184199543
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

.
Supergrappig inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dit, zou juist geweldig zijn als het apparaat aan het werk kan en flink wat uit de oceaan kan vissen.
Als je een keer buiten NWS zou kijken zou je bekend zijn met het oevre van ikweethetookniet.
pi_184199595
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:49 schreef Nikonlover het volgende:
2000 kilo :') Geweldig resultaat _O-
idd beetje tegenvaller van de voorspelde 3 ton per week. Zitten ze nu op ong 5% van wat ze hadden voorspeld... En huidige kosten liggen op ¤10.000 per kilo.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184199607
2000 KG _O- nounounou, fan-tas-tisch.

Ga met een team van 10 personen een dag in de bermen plastic ruimen en je haalt dit ook op. Voor een kratje bier. En niet voor miljoenen aan crowdfunding!!!!!!!!!!!
U MAD?
pi_184199916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:30 schreef de_boswachter het volgende:
2000 KG _O- nounounou, fan-tas-tisch.

Ga met een team van 10 personen een dag in de bermen plastic ruimen en je haalt dit ook op. Voor een kratje bier. En niet voor miljoenen aan crowdfunding!!!!!!!!!!!
Bermen op zee? Wat gebruik jij?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 14:49:49 #238
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_184199956
Snap die reacties niet die blij zijn dat het mislukt ofzo.

En 2000 kilo met één zo'n ding hè. Het is toch de bedoeling dat na de testfase er veel meer van dat soort units de oceaan op gaan?
Koel en donker bewaren
pi_184199968
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

idd beetje tegenvaller van de voorspelde 3 ton per week. Zitten ze nu op ong 5% van wat ze hadden voorspeld... En huidige kosten liggen op ¤10.000 per kilo.
Tja de eerste kweekvlees hamburger kostte ook zo iets. Nu net iets meer dan een tientje. Ontwikkeling.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 14:55:46 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184200087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:49 schreef Guanabana het volgende:
Snap die reacties niet die blij zijn dat het mislukt ofzo.

En 2000 kilo met één zo'n ding hè. Het is toch de bedoeling dat na de testfase er veel meer van dat soort units de oceaan op gaan?
Ik moet lachen omdat er weer miljoenen in een 1 of ander mislukt project gestopt zijn.

2000 kilo in een paar maanden is niks _O- _O- _O-
Dat ding is 600 meter lang. Dan zou je al heel snel aan die 2000 kilo moeten zitten. Dat is 4kg per meter. Dat moet wel binnen een paar uur te halen zijn.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184200126
2000 kg :')

Dat zijn 2 auto's.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 14:59:14 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184200165
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:57 schreef Infection het volgende:
2000 kg :')

Dat zijn 2 auto's.
Mijn Hummer weegt 3000
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184200176
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:59 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Mijn Hummer weegt 3000
Hummer ja? Pics?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:01:13 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184200208
Het idee is best leuk maar waarom niet gewoon aan ieder uiteinde een sleepboot? Dan veeg je de boel heel snel schoon
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184200331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:47 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Bermen op zee? Wat gebruik jij?
Bermen op land natuurlijk.
U MAD?
  vrijdag 4 januari 2019 @ 15:17:30 #246
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_184200520
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:55 schreef Nikonlover het volgende:
2000 kilo in een paar maanden is niks
Het is een testfase. Om te kijken of het uberhaupt op deze manier werkt.

Ik ben allang blij dat iemand zijn nek uitsteekt om dit probleem op te lossen.
Koel en donker bewaren
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 4 januari 2019 @ 15:20:35 #247
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_184200570
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 15:17 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Het is een testfase. Om te kijken of het uberhaupt op deze manier werkt.

Ik ben allang blij dat iemand zijn nek uitsteekt om dit probleem op te lossen.
Blijkbaar werkt het niet. Dan hadden ze beter een vissersschip een net uit kunnen laten gooien
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_184201083
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:50 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Tja de eerste kweekvlees hamburger kostte ook zo iets. Nu net iets meer dan een tientje. Ontwikkeling.
Ik hoop het graag. Maar vind de manier waarop de partij diverse kritiek afdoet als 'haters' en 'naysayers' behoorlijk kinderachtig.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_184201103
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 13:42 schreef Wereldgozer het volgende:
_O- _O- _O- :D :D :D
Je past even het dijenkletsen toe van een niets-ondernemende aap die het schitterend vindt als iets wat een ander onderneemt mislukt.
pi_184201271
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

idd beetje tegenvaller van de voorspelde 3 ton per week. Zitten ze nu op ong 5% van wat ze hadden voorspeld... En huidige kosten liggen op ¤10.000 per kilo.
De weg naar succes met iets dat nog nooit eerder ondernomen is, is altijd trial and error, als ze 5% van het voorspelde hebben gehaald hebben ze iig al 5% gehaald en is dat percentage maar vast opgeruimd. Dan is de weg naar de 100% maar veel langer, ieder klein beetje is welkom en mocht je een beter idee hebben dan moet je meedoen of je eigen systeem ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')