abonnement Unibet Coolblue
pi_181558118
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:29 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, maar dat is volgens mij meer een gevalletje 'we hebben even niets anders'.
Waarom precies?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:31:52 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181558145
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
KamalaHarris twitterde op woensdag 29-08-2018 om 01:45:00 A few weeks ago, I introduced the Rent Relief Act, which would ensure families earning up to $100k don’t pay more than 30% of their income on rent. With rising rents and stagnant wages, this bill will keep money in hardworking families’ pockets and a roof over their heads. reageer retweet
Ugh. Ben bang dat ik haar hiermee een stuk minder serieus neem als potentiele presidentskandidaat.
Want?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:32:18 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181558157
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Huh? Vage speculatie daargelaten, zie je haar serieus als potentiele kandidaat?
Ja
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2018 @ 21:35:32 #264
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_181558284
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom precies?
Ik denk niet dat ze het in haar heeft om tegen de incompetentie van Trump en diens achterban op te boksen en ik zie nu even aan die kant geen andere potentiele kandidaten, dus 'dan die maar'.
Carpe Libertatem
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:38:52 #265
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181558468
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom precies? Dit past toch gewoon in het straatje van een vrij linkse politica? Het is een tax credit voor hoge huren, feitelijk een soort HRA.
De concrete invulling schijnt niet denderend te zijn van wat ik er van las.
Omdat ik een hekel heb aan populistische prietpraat in een politicus/politica.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:40:11 #266
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_181558519
Iedereen die even in het nieuws komt wordt genoemd als presidentskandidaat.
Géén kloon van tvlxd!
pi_181558532
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het in haar heeft om tegen de incompetentie van Trump en diens achterban op te boksen en ik zie nu even aan die kant geen andere potentiele kandidaten, dus 'dan die maar'.
Ik zie toch vooral een oude generatie waar nog veel op gespeculeerd wordt met mensen als Sanders, Biden en Warren en dan een jongere generatie met oa Harris en Booker.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:40:42 #268
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181558547
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Huh? Vage speculatie daargelaten, zie je haar serieus als potentiele kandidaat?
Ik denk dat ze de nominatie best wel eens binnen zou kunnen slepen ja en dat de kans vrij redelijk is dat ze ambities in die richting heeft.
pi_181558589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Omdat ik een hekel heb aan populistische prietpraat in een politicus/politica.
Maar wat is er populistisch aan? Is huurtoeslag ook populistisch?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 29 augustus 2018 @ 21:43:12 #270
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_181558661
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de nominatie best wel eens binnen zou kunnen slepen ja en dat de kans vrij redelijk is dat ze ambities in die richting heeft.
Ja, ach, eerst maar even wachten wat november gaat brengen. Duurt ook niet lang meer.
Carpe Libertatem
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:43:56 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_181558693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:40 schreef Montov het volgende:
Iedereen die even in het nieuws komt wordt genoemd als presidentskandidaat.
Harris wordt al langer genoemd/getipt als kandidaat hoor... Is niet van vandaag of gisteren :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:46:32 #272
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181558777
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Maar wat is er populistisch aan? Is huurtoeslag ook populistisch?
Zoals ze het hier in de tweet doet voorkomen zou het ingericht worden zodat niemand meer dan een hard x percentage aan huur zou betalen onder cutoff y. Dat vind ik ronduit bizar. In werkelijkheid is het een aftrekmogelijkheid van huur, wat me ook een onzalig plan lijkt, omdat die aftrek dan richting de huiseigenaren zal gaan... die verhogen immers de huur navenant als iedereen ineens die aftrekpost heeft. Beetje als onze HRA (zoals je aangaf), wat ik ook waanzinnig vind (maar wel van "profiteer").
pi_181558822
Ah, de man die ISIS heeft gefinancieerd. Daar heb ik geen medelijden mee. :N
pi_181558930
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zoals ze het hier in de tweet doet voorkomen zou het ingericht worden zodat niemand meer dan een hard x percentage aan huur zou betalen onder cutoff y. Dat vind ik ronduit bizar. In werkelijkheid is het een aftrekmogelijkheid van huur, wat me ook een onzalig plan lijkt, omdat die aftrek dan richting de huiseigenaren zal gaan... die verhogen immers de huur navenant als iedereen ineens die aftrekpost heeft. Beetje als onze HRA (zoals je aangaf), wat ik ook waanzinnig vind (maar wel van "profiteer").
Ik zie ook weinig in dit soort maatregelen, maar echt populistisch zou ik het niet noemen. Het is een act die wat probeert te doen voor huurders, die in de VS toch in een wat andere situatie zitten dan in Nederland. Dat lijkt me voor een linkse politica geen vreemde actie.
Ik denk alleen dat het een weinig effectieve maatregel is omdat dergelijke subsidies toch vooral prijsinflatie veroorzaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:50:40 #275
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181558934
quote:
7s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ja, ach, eerst maar even wachten wat november gaat brengen. Duurt ook niet lang meer.
Hm, ik zie trouwens wel dat ik me wat ongelukkig heb uitgedrukt in die zin dat ik haar strikt genomen nog wel serieus neem als kandidaat.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:52:36 #276
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181559007
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie ook weinig in dit soort maatregelen, maar echt populistisch zou ik het niet noemen. Het is een act die wat probeert te doen voor huurders, die in de VS toch in een wat andere situatie zitten dan in Nederland. Dat lijkt me voor een linkse politica geen vreemde actie.
Ik denk alleen dat het een weinig effectieve maatregel is omdat dergelijke subsidies toch vooral prijsinflatie veroorzaken.
Het feit dat het weinig effectief is, en zelfs juist mogelijk een tegengestelde werking zou kunnen hebben maakt het wmb wel degelijk populistisch of op zijn minst niet zo verstandig. De trigger om dat label eraan te hangen was wmb trouwens de tweet.

Maar goed, dit allemaal gezegd hebbende, is er denk ik al te veel over gezegd ... de soep wordt niet zo heet gegeten.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 21:58:50 #277
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181559230
De favorability onder democraten en republikeinen van McCain:



De man is kennelijk op zijn populairst gestorven.
pi_181559372
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 21:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het feit dat het weinig effectief is, en zelfs juist mogelijk een tegengestelde werking zou kunnen hebben maakt het wmb wel degelijk populistisch of op zijn minst niet zo verstandig. De trigger om dat label eraan te hangen was wmb trouwens de tweet.

Maar goed, dit allemaal gezegd hebbende, is er denk ik al te veel over gezegd ... de soep wordt niet zo heet gegeten.
Het wordt ook gebaseerd op de fair market rent, wat een beetje klonk als de wijze waarop we in Nederland de maximale huurprijs op basis van een puntenstelsel bepalen. In die zin zit er dan wel enige bescherming tegen huurinflatie in.

Booker heeft een soortgelijke bill ingediend, maar dan ook met iets meer focus op het aanpak van het gebrek aan aanbod, zie dit artikel van Slate:

https://slate.com/busines(...)lawed-execution.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181560205
Veel mensen vinden het schandalig wat Trump allemaal doet en heeft gedaan, zien hem als een halve maffia-baas, en begrijpen niet waarom er nog zoveel mensen zijn die hem steunen.

Maar een heleboel andere mensen vragen zich vaak af, wat ze allemaal kunnen doen/veranderen in hun voordeel. Oftewel: licht de zaak op als je er beter van wordt en denkt er mee weg te kunnen komen. Ze doen zoveel mogelijk zwart en contant, zodat ze er geen belasting over moeten betalen en/of hun uitkering niet in het gedrang komt. Het vereist ook, dat je niet nadenkt over de consequenties van je acties.

Voor deze mensen is Trump de grote held. Hij komt er mee weg! Dat willen ze ook!

Als het openbaar zou worden gemaakt dat Trump eigenlijk geen cent heeft en al zijn huizen en vliegtuig betaalt via slimme constructies, dan levert dat alleen maar meer verering op.

Ok, dat is niet de meerderheid, maar toch een leuk deel van de bevolking. Pas als Trump het gevang in gaat of alles kwijtraakt, stoppen zij hun support.

Nou is de reden dat dit allemaal aan het licht is gekomen, dat hij president is geworden. En dat is ook meteen de reden dat hij er mee weg komt. Kip-ei. Maar dat doet er niet toe.

Het is ook "The American Dream" in zekere zin, behalve dat Trump een rijke vader had en vooral goed is in geld verliezen. Maar ook dat maakt niet uit.

Dus, de meerderheid gaan de Republikeinen bij de volgende verkiezingen verliezen, maar die harde kern van supporters vind dat hij het steeds beter doet: kijk eens wat ze allemaal uit de kast halen, maar ze krijgen hem niet klein!
pi_181560208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 17:07 schreef Ulx het volgende:
kylegriffin1 twitterde op woensdag 29-08-2018 om 17:05:24 Ron DeSantis says on Fox that Florida shouldn't "monkey this up" by electing his opponent, the first African American to win a major-party nomination for governor in Florida. https://t.co/g9JvXhEesY https://t.co/jzb4Ud39ag reageer retweet
Die maakt ook alles nog even duidelijk.

quote:
During an interview with Fox News host Shep Smith, Gillum said DeSantis was taking a page “directly from the campaign manual of Donald Trump.”

“Yeah, that part wasn’t lost on me," Gillum said to Smith when asked about the remarks. "It’s very clear that Mr. DeSantis is taking a page directly from the campaign manual of Donald Trump. But I think he’s got another thing coming to him.”

“He thinks that in today’s day and age Florida’s voters are going to respond to that level of derision and division,” he continued. “They’re sick of it.”

"In the handbook of Donald Trump they no longer do whistle calls, they’re now using full bullhorns," Gillum continued when pressed by Smith whether he believed the congressman's remarks were racist or just a figure of speech.

"And what I’ve got to say about that is we got to make sure we stay focused, I think, on the issues that confront everyday people. I’m not going to get down in the gutter with DeSantis and Trump," he added.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_181561386
Sanders wil ook met nieuwe wetgeving komen om iets te doen aan de werkomstandigheden en salarissen in onder andere de fulfillmentcentra van Amazon:
https://tcrn.ch/2POfWEA
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 29 augustus 2018 @ 23:33:44 #282
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181562534
Mueller vraagt meer tijd om te beslissen om Manafort voor de resterende aanklachten van de eerste rechtszaak aan te klagen vanwege de aangevraagde uitstel voor mogelijk bezwaar op de 8 schuldig bevonden zaken.

kyledcheney twitterde op woensdag 29-08-2018 om 22:40:43 MUELLER seeks more time to decide whether to retry a Manafort on the 10 charges that deadlocked an Alexandria jury reageer retweet
pi_181562570
Trump begint #stopthebias campagne tegen Google.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 23:36:43 #284
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_181562619
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 23:34 schreef Nintex het volgende:
Trump begint #stopthebias campagne tegen Google.
pi_181562793
Het is wel waar. Google en Facebook waren continu Obama aan het pluggen en nu negeren ze het Witte Huis volledig.
pi_181562861
Wat is precies Trumps probleem met die vermeende bias? Dat het de verkeerde bias is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')