abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181455204
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:42 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als een kindje uit een familie met astma -of eczeem problematiek komt, dan is de kans op problemen groter dan wanneer dat niet zo is. Aan die ouders om te beslissen of ze dit aanvaarden, of niet. Niet aan een overheid, zou ik zeggen.
Nee, maar daar pleit Dijkhoff dan ook niet voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_181455219
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Misschien door de overheid ook maar een brainscan laten doen of het toekomstige kind aanleg heeft om een psychopaat te worden. Zo voorkom je een mogelijke dood van een ander persoon ook.
Nee, daar gaan we DNA voor opslaan.
pi_181455311
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:45 schreef Monolith het volgende:

[..]

En waar dacht je dat in die post stond dat dat niet het geval is. Ik zal je een geheimpje verklappen. Zelfs vaccins als die tegen pokken en mazelen geven geen 100% bescherming. Uiteindelijk is het idee dat je de R0 onder 1 krijgt.

Griepvaccins zijn ook wel van een andere orde dan de vaccins tegen kinderziekten.
Waarom gaan mensen in Afrikaanse landen wel dood aan bepaalde ziekten als ze het krijgen maar hier zo goed als niet?
Inentingen?
Nee.
pi_181455345
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:43 schreef Tem het volgende:

[..]

Of die moeder met dat notendieet. Ook zo'n wappie. Maarja, wappies lopen er rond en blijven rondlopen.
Ja. En ouders mogen ook thuis roken in het bijzijn van hun baby, enz. Een totale inentingsplicht lijkt me dus buitenproportioneel.

Aan de andere kant mag van scholen en kinderdagverblijven worden verwacht dat ze een veilige omgeving bieden. Zonder sigarettenrook, met gezond eten tijdens de lunch, etc. En daar mag wmb best ook bij horen dat er geen plek is voor onnodige risico’s op gevaarlijke ziektes.
pi_181455392
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:45 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik niet. Ik geef zoals ik altijd al gedaan heb aan dat een beslissing tot niet vaccineren kan leiden tot de dood van onschuldige kinderen die nog te jong zijn voor bepaalde vaccinaties.

De beslissing van ouders die zelf 'onderzoeken' en pseudowetenschappelijke argumenten gebruiken om niet te vaccineren kan leiden tot de dood van kinderen van andere ouders, die er juist niet voor kiezen hun kinderen onnodig gevaar te laten lopen.
De grote vraag is of je dat heftig genoeg vindt om daar de wet voor aan te passen met grote gevolgen en een precedent werking voor ander ingrijpen van de overheid en aantasting van autonomie van de burger. En dat er geen andere mogelijkheden zijn om die ouders en kinderen te beschermen tegen mogelijke ziekten die voorkomen hadden kunnen worden als iedereen gewoon was gevaccineerd. Jij vindt waarschijnlijk van wel en ik denk dat we eerst maar eens moeten beginnen met kinderen kunnen weigeren bij de opvang die niet zijn ingeënt.
pi_181455403
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:46 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nee, daar gaan we DNA voor opslaan.
Ook zo'n debiel plan, inderdaad.
pi_181455443
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En ouders mogen ook thuis roken in het bijzijn van hun baby, enz. Een totale inentingsplicht lijkt me dus buitenproportioneel.

Aan de andere kant mag van scholen en kinderdagverblijven worden verwacht dat ze een veilige omgeving bieden. Zonder sigarettenrook, met gezond eten tijdens de lunch, etc. En daar mag wmb best ook bij horen dat er geen plek is voor onnodige risico’s op gevaarlijke ziektes.
Sure, laten we daar eerst eens mee beginnen.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:54:45 #58
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181455458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:52 schreef Tem het volgende:

[..]

De grote vraag is of je dat heftig genoeg vindt om daar de wet voor aan te passen met grote gevolgen en een precedent werking voor ander ingrijpen van de overheid en aantasting van autonomie van de burger. En dat er geen andere mogelijkheden zijn om die ouders en kinderen te beschermen tegen mogelijke ziekten die voorkomen hadden kunnen worden als iedereen gewoon was gevaccineerd. Jij vindt waarschijnlijk van wel en ik denk dat we eerst maar eens moeten beginnen met kinderen kunnen weigeren bij de opvang die niet zijn ingeënt.
Mensen verplichten gaat niet lukken. Weigeren bij KDV en wellicht scholen is een goede optie. Ook inhouden van de kinderbijslag is een goede maatregel, zoals in Australië al gebeurt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181455459
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Veruit de meeste kinderen zijn toch ingeënt dus die gevaarlijke ziektes komen amper voor. Daarnaast zijn ze juist tegen die ziektes ingeënt.
pi_181455496
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit komt nogal BNW'erig over. Wat is volgens jou die "hele waarheid"?

Er is in elk geval in de wetenschappelijke wereld geen enkele twijfel over de zinvolheid van vaccinaties. 0.
Hoezo BNW en "volgens mij". Wat ik schreef is de waarheid. Wat overheid en school je vertelt is niet de hele waarheid.

Er is in de wetenschap geen zekerheid over de zinvolheid van vaccinaties én chemische middelen die ook in de vaccinaties voorkomen. Er is geen onderzoek die aantoont wat de effecten van die laatste zijn. Ze gebruiken ze gewoon omdat ze niet anders hebben gedaan al die jaren.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:56:55 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181455505
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:35 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Nou daar heb je me mee Piet. je zegt gewoon je kletst uit je nek en je krijgt automagisch gelijk! Zo zeg!!1
Zo lang jij maar wat roept zeg ik dat je uit je nek kletst.
Argumenten heb je niet. Je roept maar wat. Op argumenten ga je niet in
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181455529
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:49 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Waarom gaan mensen in Afrikaanse landen wel dood aan bepaalde ziekten als ze het krijgen maar hier zo goed als niet?
Inentingen?
Nee.
Zucht, wat ben je ook een vreselijk simpele ziel. Nee de mortaliteit wordt natuurlijk niet beïnvloed door een vaccin, want dat is een preventieve maatregel. Als je een ziekte niet krijgt, dan kun je er ook niet aan overlijden.

Vaccins zijn één van de preventieve maatregelen die je kunt nemen en een zeer effectieve. Daarnaast kun je nog extra maatregelen nemen zoals quarantaine, mondkapjes en ga zo maar door.

Dan heb je natuurlijk nog de behandeling. Voor vrijwel alle ziekten geldt dat je overlevingskans hoger is als je goede medische zorg krijgt zoals in het westen veelal het geval is. Zelfs Ebola is hier minder dodelijk.

De opmerking dat je minder snel sterft aan een ziekte door een vaccin is dus vrij stupide, aangezien het hier een preventieve maatregel betreft en geen behandeling.
pi_181455557
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:54 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Mensen verplichten gaat niet lukken. Weigeren bij KDV en wellicht scholen is een goede optie. Ook inhouden van de kinderbijslag is een goede maatregel, zoals in Australië al gebeurt.
Dan zijn we het volgens mij gewoon eens :P

Bij mij gaat het om dit stukje van Dijkhoff.

quote:
Mocht dat allemaal niet lukken, dan moet ik als liberaal misschien toch maar gaan pleiten voor een vaccinatieplicht. Met daarbij de liberaal John Stuart Mill aan mijn zijde (iemands vrijheid is niet onbeperkt. Ze eindigt waar schade aan anderen wordt berokkend). Als we volwassenen beboeten als ze zelf hun gordel niet omdoen, mogen ze ook bestraft worden als ze hun kinderen basale bescherming tegen dodelijke virussen ontzeggen.
Ik vind het bizar voor een liberaal en een vreemde populistische oppervlakkige vergelijking die hij maakt zonder rekening te houden waar hij eigenlijk allemaal voor pleit.
pi_181455570
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo lang jij maar wat roept zeg ik dat je uit je nek kletst.
Argumenten heb je niet. Je roept maar wat. Op argumenten ga je niet in
Ik zie jou ook geen argumenten geven of mijn comments weerleggen. Kei van je Piet.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:01:43 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181455593
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Veruit de meeste kinderen zijn toch ingeënt dus die gevaarlijke ziektes komen amper voor. Daarnaast zijn ze juist tegen die ziektes ingeënt.
Een klein deel (~1%) is ondanks inenting toch nog vatbaar. Je wil daarmee niet Russische roulette spelen.

Ik wil dus geen ongevaccineerde kinderen in de buurt van de mijne. Ga elkaar maar lekker infecteren in je eigen anti-vaxx-school.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_181455597
Hoe bijvoorbeeld antroposofen er tegenaan kijken vind ik niet eens zo gek:

quote:
Antroposofen
De antroposofen in Nederland zijn georganiseerd in de antroposofische vereniging met 4300 leden. Maar het aantal antroposofisch gezindte mensen is ongetwijfeld vele malen groter gezien het grote aantal vrije scholen en antroposofische instellingen. Er bestaat ook een antroposofisch consultatiebureau.

Antroposofen zien het doormaken van kinderziekten, mits de kinderziekte een niet te groot risico vormt, als een essentiële stap in de ontwikkeling van een kind. Zij zien tegenslag, ongemak en ziekten als helpers in de ontwikkeling. Zij zijn ervan overtuigd dat een kind na het doormaken van een ziekte een sprong in de ontwikkeling maakt. Ook voor de ouders heeft het meemaken van een ziek kind en de sprong in de ontwikkeling daarna positieve gevolgen: de verandering die het kind doormaakt blijven je als ouder bij en dat zijn wezenlijke ervaringen volgens de antroposofen.
Verder vinden antroposofen dat ouders tegenwoordig een ongezonde houding hebben ten opzichte van ziekten. Door de huidige leefstijl is er weinig ruimte en tijd om voor een ziek kind te zorgen. Ziektes worden door de maatschappij op dit moment veel te veel als last gezien en daarom moeten ze kosten wat het kost vermeden worden. Voor antroposofen hoort ziek zijn er gewoon bij.

Antroposofen wijzen vaccinaties niet absoluut af, maar zij gaan er kritisch mee om. Het antroposofisch gezichtspunt benadrukt dat ouders zelf keuzes kunnen maken met betrekking tot vaccineren. Uitstel en afstel van vaccinaties moeten beiden mogelijk zijn in hun ogen. DKTP wordt bijvoorbeeld meestal wel gegeven maar BMR wordt niet als noodzakelijk gezien.

Als de ideeën van de antroposofen je aanspreken en je daardoor twijfels hebt over het vaccineren van je kind, laat je dan goed voorlichten op het consultatiebureau. Zij kunnen je uitlegen wat de gevaren zijn wanneer je kind een ziekte wél doormaakt en wat de nadelen zijn van het uitstellen van vaccinaties.
pi_181455635
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Een klein deel (~1%) is ondanks inenting toch nog vatbaar. Je wil daarmee niet Russische roulette spelen.

Ik wil dus geen ongevaccineerde kinderen in de buurt van de mijne. Ga elkaar maar lekker infecteren in je eigen anti-vaxx-school.
Nogmaals, hou je kind dan maar lekker binnen want het wordt niet alleen op school blootgesteld aan anderen.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:04:21 #68
38496 Perrin
pi_181455650
Antroposofie is een nogal idioot geloof. Maar goed, als je graag in ongefundeerde zweefzooi gelooft, waarom dan niet in antroposofie.
pi_181455659
Als er toch één jeukwoord is, dan is het kritisch wel. Het betekent doorgaans dat men klakkeloos informatie aanneemt uit obscure bronnen en alles uit de "mainstream" bij voorbaat afserveert.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:06:00 #70
38496 Perrin
pi_181455699
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nogmaals, hou je kind dan maar lekker binnen want het wordt niet alleen op school blootgesteld aan anderen.
Op school zitten ze gedwongen urenlang bijeen in een kamertje. Laat die anti-vaxx-kindjes lekker elders de mazelen verspreiden.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:06:39 #71
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181455721
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 20:59 schreef Tem het volgende:

[..]

Dan zijn we het volgens mij gewoon eens :P

Bij mij gaat het om dit stukje van Dijkhoff.

[..]

Ik vind het bizar voor een liberaal en een vreemde populistische oppervlakkige vergelijking die hij maakt zonder rekening te houden waar hij eigenlijk allemaal voor pleit.
^O^ dan zijn we het inderdaad eens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181455731
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:01 schreef Perrin het volgende:

[..]

Aluminium formaldahyde Kwik in een baby pompen, is geen Russische roulette?
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:07:38 #73
38496 Perrin
pi_181455758
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:06 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

Je bent niet goed snik.
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:08:49 #74
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181455785
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe bijvoorbeeld antroposofen er tegenaan kijken vind ik niet eens zo gek:

[..]

Ja, want de mazelen doormaken is zo goed voor een kind :')

Tot twee jaar erna nog een verzwakt imuunsysteem. En de bof, rodehond en polio ook maar lekker zn gang laten gaan :')

Wat een wappies zeg.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:09:34 #75
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181455807
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 21:06 schreef Unlucky1 het volgende:

[..]

In welke vaccins die in Nederland worden gebruikt zit dat spul?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')