Autogordels zijn ook preventief. Ook daar heb je geen enkele keuze in.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat er bij bloedtransfusies een direct gevaar voor de gezondheid bestaat. Vaccinatie is preventief.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Autogordels zijn ook preventief. Ook daar heb je geen enkele keuze in.
Op welk moreel argument is die verplichting eigenlijk gebaseerd? Het komt nogal betuttelend over, als je er zo over nadenkt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Autogordels zijn ook preventief. Ook daar heb je geen enkele keuze in.
Goh, echt? Je kind goed te eten geven is ook wat anders, maar ook dat hoor je te doen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is heel wat anders dan medicijnen inspuiten in iemand zijn lichaam.
Ja die drogreden is ook al honderd keer langsgekomen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
Overigens kleven er ook risico's aan vaccineren. Ik vind dat ouders zich moeten verdiepen en zelf een afweging moeten maken.
Niet een overheid die desnoods met geweld ingrijpt om een kind toch te vaccineren. Kom op zeg. Wat een enge gedachte.
Ah, dus de overheid mag ook kinderen komen voeren als ze te vaak patat en snoep krijgen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, echt? Je kind goed te eten geven is ook wat anders, maar ook dat hoor je te doen.
Als je de bof als volwassen man had gekregen was je waarschijnlijk impotent, en mazelen is zeker niet onschuldig, al helemaal niet als volwassenequote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
BMR vaccinatie is maar 10 jaar zinvol terwijl als je de ziekte eenmaal gehad hebt, ben je een heel leven immuun.
Ik heb vroeger de Bof en de Mazelen gehad en leef nog steeds prima
Waarom is het een drogreden?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja die drogreden is ook al honderd keer langsgekomen.
Niets is volledig veilig. De risico's van vaccins zijn echter vele ordes van grootte kleiner dan de risico's van de ziektes waar de tegen beschermen.quote:
Nou daar heb je me mee Piet. je zegt gewoon je kletst uit je nek en je krijgt automagisch gelijk! Zo zeg!!1quote:
En ouders die kinderen alleen maar fastfood geven worden door de overheid verplicht groenten te serveren?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, echt? Je kind goed te eten geven is ook wat anders, maar ook dat hoor je te doen.
Het niet reanimeren van de ene persoon resulteert niet in de mogelijke dood van een ander persoon toch?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:11 schreef Tem het volgende:
[..]
Ben je nu echt serieus? Dan is een discussie bij voorbaat zinloos. Iemand op de OK van de eerste hulp na een ongeval kan niet aangeven of hij wel of niet een transfusie wil hè. Wanneer mensen hebben aangegeven dat ze niet gereanimeerd willen worden wordt het toch ook gerespecteerd?
Misschien door de overheid ook maar een brainscan laten doen of het toekomstige kind aanleg heeft om een psychopaat te worden. Zo voorkom je een mogelijke dood van een ander persoon ook.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:37 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het niet reanimeren van de ene persoon resulteert niet in de mogelijke dood van een ander persoon toch?
Dat is een onzinnige vergelijking grenzend aan whataboutism. Helemaal omdat babyhersens nog lang niet uitontwikkeld zijn. We hebben het nu over vaccineren, niet over hersenontwikkeling door nature/nurture.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Misschien door de overheid ook maar een brainscan laten doen of het toekomstige kind aanleg heeft om een psychopaat te worden. Zo voorkom je een mogelijke dood van een ander persoon ook.
De grens lijkt me te liggen bij dingen waar kinderen dood aan kunnen gaan of ernstig misvormd door kunnen raken. Alhoewel zelfs dat laatste al erg gevoelig lag bij bijv. die vega-moeder wiens kind door het vega-rauwkost-eten een groeistoornis had.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:36 schreef Tem het volgende:
[..]
En ouders die kinderen alleen maar fastfood geven worden door de overheid verplicht groenten te serveren?
We hebben het ook niet over autogordels, voeding, bloedtransfusies of andere bullshit die er met alle macht worden bijgetrokken door de voorvechters van het opgeven van artikel 11.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:40 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is een onzinnige vergelijking grenzend aan whataboutism. We hebben het nu over vaccineren, niet over hersenontwikkeling door nature/nurture.
Dat heeft Mono al gedaan met fatsoenlijke bronnen, maar die negeer je compleet omdat ze niet in je straatje passen. Ik heb wel betere dingen te doen met mijn tijd.quote:
Dat is bullshite. Als jij je laat inenten tegen de griep kun je alsnog ziek worden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niets is volledig veilig. De risico's van vaccins zijn echter vele ordes van grootte kleiner dan de risico's van de ziektes waar de tegen beschermen.
Als een kindje uit een familie met astma -of eczeem problematiek komt, dan is de kans op problemen groter dan wanneer dat niet zo is. Aan die ouders om te beslissen of ze dit aanvaarden, of niet. Niet aan een overheid, zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niets is volledig veilig. De risico's van vaccins zijn echter vele ordes van grootte kleiner dan de risico's van de ziektes waar de tegen beschermen.
Of die moeder met dat notendieet. Ook zo'n wappie. Maarja, wappies lopen er rond en blijven rondlopen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:40 schreef Igen het volgende:
[..]
De grens lijkt me te liggen bij dingen waar kinderen dood aan kunnen gaan of ernstig misvormd door kunnen raken. Alhoewel zelfs dat laatste al erg gevoelig lag bij bijv. die vega-moeder wiens kind door het vega-rauwkost-eten een groeistoornis had.
Dingdongquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:36 schreef Tem het volgende:
[..]
En ouders die kinderen alleen maar fastfood geven worden door de overheid verplicht groenten te serveren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En waar dacht je dat in die post stond dat dat niet het geval is. Ik zal je een geheimpje verklappen. Zelfs vaccins als die tegen pokken en mazelen geven geen 100% bescherming. Uiteindelijk is het idee dat je de R0 onder 1 krijgt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:42 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Dat is bullshite. Als jij je laat inenten tegen de griep kun je alsnog ziek worden.
Ik niet. Ik geef zoals ik altijd al gedaan heb aan dat een beslissing tot niet vaccineren kan leiden tot de dood van onschuldige kinderen die nog te jong zijn voor bepaalde vaccinaties.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 20:41 schreef Tem het volgende:
[..]
We hebben het ook niet over autogordels, voeding, bloedtransfusies of andere bullshit die er met alle macht worden bijgetrokken door de voorvechters van het opgeven van artikel 11.
Dus als je het over onzinnige vergelijkingen wil hebben spreek die types dan eens aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |