De persconferentie:quote:De politie heeft een verdachte in beeld in de zaak van Nicky Verstappen, die in 1998 tijdens een zomerkamp werd verkracht en om het leven werd gebracht op de Brunssummerheide.
Op een persconferentie maakte de politie bekend dat de verdachte de 55-jarige Jos Brech is. Hij woonde ten tijde van de dood van Nicky bij zijn moeder in het naburige Simpelveld en vertrok oktober vorig jaar naar een chalet in de Franse Vogezen.
Sinds 19 februari heeft niemand nog iets van hem vernomen. In april is hij als vermist opgegeven. Hij had geen partner en geen kinderen en organiseerde survivaltochten in de Vogezen. Hij staat nu op de Europese opsporingslijst.
Brech kwam in beeld door het dna-verwantschapsonderzoek waaraan het afgelopen half jaar ongeveer 15.000 mannen hebben meegedaan. Hij deed daar zelf niet aan mee, maar dna van zijn familieleden leidde naar hem.
Dat leidde tot een match:
De Nederlandse politie is samen met Franse collega's naar het chalet van de verdachte in de Vogezen gegaan, maar daar was hij niet meer. Het chalet is doorzocht en er zijn spullen in beslag genomen, en daar is zijn dna op aangetroffen. Volgens de politie gaf dat 100 procent zekerheid.
Zedendelict
Brech was in het verleden actief bij de scouting en heeft enkele jaren op een peuterspeelzaal gewerkt. In 1985 kwam hij in beeld vanwege een zedendelict, maar die zaak werd geseponeerd. Welk delict dat was, kan de politie niet meer achterhalen. Zijn contactgegevens waren bekend, doordat hij in 1998 na de moord op Nicky Verstappen al door de politie is gehoord.
Op basis van de sporen die zijn gevonden, spreekt de politie van "daderspoor". De politie gaat ervan uit dat Brech in de laatste uren van Verstappen bij hem is geweest. Ook gaat de politie ervan uit dat hij nog leeft en buiten beeld probeert te blijven. Omdat hij door zijn werk overlevingstechnieken in de natuur beheerst, kan het lastig zijn hem op te sporen.
Nicky Verstappen verdween in de nacht van 9 op 10 augustus 1998 tijdens een zomerkamp op de Brunssummerheide. Een dag na zijn vermissing werd hij dood gevonden in de omgeving van het kamp.
De afgelopen jaren werden verscheidene verdachten aangehouden, maar allemaal wegens gebrek aan bewijs weer vrijgelaten.
Brech zelf was op 12 augustus 1998 een passant op de Brunssumerheide. Hij werd naar aanleiding daarvan twee keer gehoord, maar er waren geen aanwijzingen voor betrokkenheid.
Peter R. de Vries
Misdaadverslaggever Peter R. de Vries, die de familie bijstaat en veel aandacht besteedde aan de verdwijning van Nicky Verstappen, liet vanochtend al op Twitter weten dat er een doorbraak was in de zaak en dat een strijd van twintig jaar wordt beloond. Hij bedankte politie en justitie voor hun vasthoudendheid de afgelopen jaren.
De moeder van Nicky Verstappen nam daarna het woord en richtte zich geëmotioneerd tot Peter R. de Vries. "Zonder jou was het nooit tot een oplossing gekomen. Je was een enorme steun voor ons en stond altijd klaar, ook tijdens je vakanties konden we je altijd bellen", zei ze.
SPOILER: +3 foto's van Jos:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VERMISSING JOS BRECH - DE FEITEN EN VRAGENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Krantenknipsels:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:PeterRdeV twitterde op woensdag 22-08-2018 om 08:31:08BREAKING NEWS: Jaaaa....! Er is - eindelijk - een DOORBRAAK in de zaak van Nicky Verstappen! Hoera! Met de familie zal ik om 12:00 uur op persco van politie/justitie in Maastricht een uitgebreide verklaring afleggen. Een strijd van 20 jaar... wordt toch beloond! Today is the day! https://t.co/Mk0Mb35m2J reageer retweet
• Dossier over Nicky Verstappen
[ Bericht 1% gewijzigd door NoXia op 24-08-2018 13:46:47 ]![]()
Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Net als bij fok hoef je maar een keer een pc aan te zetten en je logt automatisch in. Het kan dus heel goed dat familie of vrienden zijn pc hebben opgestart om eens rond te kijken naar aanwijzingen.![]()
Maar na het plaatsen werd de quote gewijzigd en zouden er ook berichten geplaatst zijn onder zijn naam.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.![]()
Inderdaad, maar toen werd al snel gezegd: 'zal wel de politie of beheerder zijn geweest' Uit dit artikel blijkt dat de politie daar niks mee te maken heeft dus inderdaad of Jos of familie van.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Even het land van het Ip adres checken. Dat moet voldoende zijn (tenzij VPN etc).quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:16 schreef NoXia het volgende:
[..]
Kan ook zijn inderdaad. Lijkt me toch wel dat Peter dat moet weten? Was hier 3 dagen terug al bekend overigens.![]()
Zie mijn laatste post in het vorige topic.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Maar van het Padje had zelf aangegeven dit wel gedaan te hebben in samen werking met de politie. Volgens mij stond dat in zijn eerste Facebook bericht of op het forum bericht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, maar toen werd al snel gezegd: 'zal wel de politie of beheerder zijn geweest' Uit dit artikel blijkt dat de politie daar niks mee te maken heeft dus inderdaad of Jos of familie van.![]()
Er staat:quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:14 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)-op?context=topstory
Die link dus.
Dat er niets te vinden was omdat die zaak geseponeerd was is hartstikke mooi natuurlijk, maar je hebt een dood kind en een toevallige passant die zelf verklaard pedo te zijn. In 2001. In 2002 waarschuw je dan een collega die niet op de zaak zit over deze man, maar doet daar verder niets mee, zodat deze man zonder pardoes 8 jaar later geschrapt wordt van een DNA onderzoek.
Schiet mij maar lek, maar dat is gewoon debiel.
"De Simpelveldenaar vertelde toen dat hij in 1985 was verhoord over een zedendelict met kinderen en dat hij daarna in behandeling was gegaan bij de Riagg."
Meer is het niet. Daar kun je niets mee verder.![]()
Ik voel de volgende theorie al aankomen; nee, er is geen bewijs dat er iets in de doofpot is gestopt om de reputatie van de scouting te beschermen.![]()
Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:17 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Maar na het plaatsen werd de quote gewijzigd en zouden er ook berichten geplaatst zijn onder zijn naam.![]()
Als antwoord op je vorige vraag verdachte/meer bewijs nog maar een keer (altijd ruk zo’n lap typen aan het eind van een topic):quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:18 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Even het land van het Ip adres checken. Dat moet voldoende zijn (tenzij VPN etc).
Dat weet ik niet maar ik ga nu even speculeren met een voorbeeld in de hoop duidelijk te maken wat ik bedoel:
Zoals woensdag verteld is er niet alleen een groot DNA onderzoek opgezet maar is er ook een nieuw (geheim) team gevormd om de hele zaak opnieuw door te spitten. Een third opion team zeg maar.
Stel nou dat dit team gesproken heeft (pure speculatie als voorbeeld) met een getuige die een belastende verklaring heeft afgelegd tav Brech. Bepaalde details van de verklaring worden door het team gechecked en blijken te kloppen. Hij wordt sowieso opgenomen in de lijst van mannen die direct om DNA worden gevraagd omdat hij als passant in het dossier stond. Bovendien ligt er de verklaring van 2001 waarin hij aangeeft een zedenverleden te hebben.
Afgesproken wordt om hem te benaderen als ieder ander. Hij geeft (letterlijk) niet thuis maar blijkt daar een afdoende verklaring voor, hij komt in maart DNA afstaan. Dan raakt hij vermist, vij het team gaan de bellen rinkelen, het wordt nu zeer belangrijk om zijn DNA te testen tegen het spoor want ze zouden wel eens beet kunnen hebben. Ze bestempelen Brech als verdachte (op basis van de verklaring, het dossier en zijn verdwijning) en stappen naar een rechter-commissaris om toestemming te verkrijgen voor opsporingshandelingen ten behoeve van onvrijwillige dna afname, huiszoeking inc. computer en wat dies meer zij. Materiaal wordt ingestuurd naar NFI en in juni, raak, beet.![]()
Ik ken nauwelijks Duits, het zou een Duits bushcraft forum betreffen zo moeilijk zal dat niet te vinden zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?![]()
bushcraft-deutschland.dequote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?![]()
Dan vraag je toch door als rechercheur, of niet?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er staat:
"De Simpelveldenaar vertelde toen dat hij in 1985 was verhoord over een zedendelict met kinderen en dat hij daarna in behandeling was gegaan bij de Riagg."
Meer is het niet. Daar kun je niets mee verder.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:21 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Wat voor een forum was het dan? Heb je een link?
https://bushcraft-germany(...)stID=84801#post84801
Misschien dat iemand dat nog even kan doorspelen aan Hansworst De Vries?![]()
op basis van een krantenartikel doe je deze aanname?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan vraag je toch door als rechercheur, of niet?![]()
Wat bedoel je met doorvragen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dan vraag je toch door als rechercheur, of niet?![]()
Nogmaals, JE WEET NIET of er verder iets mee gedaan is. Wie weet was dit wel de reden dat ze hem in 2001 twee keer verhoord hebben. Wie weet hebben ze hem toen grondig onderzocht vanwege dit. Maar als er dan niks gevonden wordt, en er tijdens de verhoren geen nieuwe informatie naar voren komt...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:18 schreef vosss het volgende:
https://www.1limburg.nl/b(...)-op?context=topstory
Die link dus.
Dat er niets te vinden was omdat die zaak geseponeerd was is hartstikke mooi natuurlijk, maar je hebt een dood kind en een toevallige passant die zelf verklaard pedo te zijn. In 2001. In 2002 waarschuw je dan een collega die niet op de zaak zit over deze man, maar doet daar verder niets mee, zodat deze man zonder pardoes 8 jaar later geschrapt wordt van een DNA onderzoek.
Schiet mij maar lek, maar dat is gewoon debiel.
Je weet het niet, aangezien die informatie niet beschikbaar is. Je roept gewoon maar allerlei ongefundeerde domme opmerkingen.![]()
Ja leuk, had hij zich daar in moeten schrijven.... maar dat zal wel niet mogelijk zijn geweest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Beheerder van Old Crow, in de praktijk woonde hij dus in Frankrijk.
Als hij slim was geweest dan had hij dat veel eerder gedaan, nu is het vooral een vlucht op het laatste moment geweest.
Ik verwacht zelfs dat zijn inschrijving in Veendam is geweest om of aan de oproep te ontkomen of omdat hij dacht dat de politie de moeite niet zou nemen helemaal van Limburg naar Veendam te reizen om te vragen waarom hij niet was komen opdagen voor het verwantschapsonderzoek.![]()
Als jij een getuige in de zaak NV voor je hebt die uit eigen beweging een zedendelict bekent dan zou ik dat niet voor kennisgeving aangeven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:26 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Wat bedoel je met doorvragen?![]()
Ik heb het gelezen. En het zou kunnen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als antwoord op je vorige vraag verdachte/meer bewijs nog maar een keer (altijd ruk zo’n lap typen aan het eind van een topic):
Dat weet ik niet maar ik ga nu even speculeren met een voorbeeld in de hoop duidelijk te maken wat ik bedoel:
Zoals woensdag verteld is er niet alleen een groot DNA onderzoek opgezet maar is er ook een nieuw (geheim) team gevormd om de hele zaak opnieuw door te spitten. Een third opion team zeg maar.
Stel nou dat dit team gesproken heeft (pure speculatie als voorbeeld) met een getuige die een belastende verklaring heeft afgelegd tav Brech. Bepaalde details van de verklaring worden door het team gechecked en blijken te kloppen. Hij wordt sowieso opgenomen in de lijst van mannen die direct om DNA worden gevraagd omdat hij als passant in het dossier stond. Bovendien ligt er de verklaring van 2001 waarin hij aangeeft een zedenverleden te hebben.
Afgesproken wordt om hem te benaderen als ieder ander. Hij geeft (letterlijk) niet thuis maar blijkt daar een afdoende verklaring voor, hij komt in maart DNA afstaan. Dan raakt hij vermist, vij het team gaan de bellen rinkelen, het wordt nu zeer belangrijk om zijn DNA te testen tegen het spoor want ze zouden wel eens beet kunnen hebben. Ze bestempelen Brech als verdachte (op basis van de verklaring, het dossier en zijn verdwijning) en stappen naar een rechter-commissaris om toestemming te verkrijgen voor opsporingshandelingen ten behoeve van onvrijwillige dna afname, huiszoeking inc. computer en wat dies meer zij. Materiaal wordt ingestuurd naar NFI en in juni, raak, beet.
Alleen ik zie nu het belang ervan niet in. Ik begrijp nog steeds niet goed waar je heen wil.
Dat er wellicht meer bewijzen zijn? Ja. Dat zou kunnen.
Eerst Jos maar eens vinden en kijken wat hij te vertellen heeft.
Er zijn nog meer DNA sporen aangetroffen op Nicky dat vind ik ook interessant. En daar lees je nu niets meer over.![]()
Ik vroeg wat je bedoelde met doorvragen, niet wat je niet zou doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Als jij een getuige in de zaak NV voor je hebt die uit eigen beweging een zedendelict bekent dan zou ik dat niet voor kennisgeving aangeven.![]()
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?
Ik kan dat niet in de OP vinden.Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)![]()
Was dus gewoon meneer van het padje af. Lekkere scoop hoor Peterquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:25 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://bushcraft-germany(...)stID=84801#post84801
Misschien dat iemand dat nog even kan doorspelen aan Hansworst De Vries?![]()
![]()
En dat is ook al echt dagen bekend.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Was dus gewoon meneer van het padje af. Lekkere scoop hoor Peter![]()
Nog geen dag.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Hoelang zat er eigenlijk tussen de vermissing van Nicky en de vonds van zijn lichaam?
Ik kan dat niet in de OP vinden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gedetailleerde vragen stellen omtrent de achtergrond en omstandigheden van dat delict om na te gaan of er wellicht een connectie naar de zaak NV gelegd zou kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik vroeg wat je bedoelde met doorvragen, niet wat je niet zou doen.
Overigens ben ik het eens met de observatie dat wij niet kunnen achterhalen obv een krantenbericht of dat gebeurd is niet.![]()
Tijdens een getuigenverhoor, dus dat is niet tijdens een gesprekje op een terras met mede-scout Peters.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Er staat:
Meer is het niet. Daar kun je niets mee verder.
Peters had die informatie van een collega die bij de zaak Verstappen betrokken was, op basis daarvan heeft Peters contact met Brech opgenomen voor een gesprek, om hem te overtuigen dat hij de scouting moest verlaten.
Brech heeft dat zedenverleden en behandeling bij het Riagg dus zelf ter sprake gebracht tijdens een getuigenverhoor in 2001![]()
De elfjarige Nicky Verstappen werd op dinsdag 11 augustus dood aangetroffen op de Brunssummerheide. De jongen uit Heibloem was sinds de ochtend van de dag ervoor vermist. Het lichaam van Nicky Verstappen werd rond 21:00 uur gevonden tijdens een massale zoekactie waaraan behalve politie en brandweer ook Afcent-militairen en vele inwoners van Heibloem meededen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Ik kan dat niet in de OP vinden.![]()
Source: dude, trust mequote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Geloof me nou, die man is echt al lang dood."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Precies, er is geen reden om aan te nemen dat ze niet andere vragen hebben gesteld. Maar op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Gedetailleerde vragen stellen omtrent de achtergrond en omstandigheden van dat delict om na te gaan of er wellicht een connectie naar de zaak NV gelegd zou kunnen worden.
Overigens ben ik het eens met de observatie dat wij niet kunnen achterhalen obv een krantenbericht of dat gebeurd is niet.![]()
Ik heb ook geen wereldschokkend punt hoor, dat - dat ze meer hebben. En dat ze dat aan de goede verstaander hebben laten horen. Verder niks.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:28 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen. En het zou kunnen.
Alleen ik zie nu het belang ervan niet in. Ik begrijp nog steeds niet goed waar je heen wil.
Dat er wellicht meer bewijzen zijn? Ja. Dat zou kunnen.
Eerst Jos maar eens vinden en kijken wat hij te vertellen heeft.
Er zijn nog meer DNA sporen aangetroffen op Nicky dat vind ik ook interessant. En daar lees je nu niets meer over.
Om die andere sporen gaan ze door met het onderzoek.![]()
Bedanktquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef NoXia het volgende:
[..]
De elfjarige Nicky Verstappen werd op dinsdag 11 augustus dood aangetroffen op de Brunssummerheide. De jongen uit Heibloem was sinds de ochtend van de dag ervoor vermist. Het lichaam van Nicky Verstappen werd rond 21:00 uur gevonden tijdens een massale zoekactie waaraan behalve politie en brandweer ook Afcent-militairen en vele inwoners van Heibloem meededen.Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)![]()
Misschien moet Peter gewoon niet elke scheet melden, maar het gewoon doorspelen aan de politie die het verder uit kan zoeken? Ik weet het, zijn ego zal daar te groot voor zijn, maar door zaken meteen op Twitter te gooien zonder dat het uitgezocht wordt zal hij het onderzoek meer in de weg zitten dan er aan bijdragen.![]()
Dit soort onzinnige speculaties zijn vervelend en voegen niets toe.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Geloof me nou, die man is echt al lang dood.
Het is volstrekt uit je duim gezogen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat hij dood is.![]()
Broscience.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:31 schreef westwoodblvd het volgende:
Geloof me nou, die man is echt al lang dood.![]()
Old Crow is niet meer dan een schuurtje boven op een berg (heb er koffie gedronken samen met nu overleden Erik Verzandvoort). Dat is geen adres. Waarschijnlijk omdat ie toch voornamelijk op die berg zou zijn heeft ie zijn eigen adres opgegeven, zijn moeder was al terminaal. Maar mogelijk heeft het inderdaad ook wel te maken gehad dat hij meer onder de radar wilde blijven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja leuk, had hij zich daar in moeten schrijven.... maar dat zal wel niet mogelijk zijn geweest.
Als hij slim was geweest dan had hij dat veel eerder gedaan, nu is het vooral een vlucht op het laatste moment geweest.
Ik verwacht zelfs dat zijn inschrijving in Veendam is geweest om of aan de oproep te ontkomen of omdat hij dacht dat de politie de moeite niet zou nemen helemaal van Limburg naar Veendam te reizen om te vragen waarom hij niet was komen opdagen voor het verwantschapsonderzoek.![]()
Peter heeft het in z'n tweet over 27 april. Dat betreft login op zijn geocache account.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Was dus gewoon meneer van het padje af. Lekkere scoop hoor Peter
RTL nieuws heeft het over login op 23 mei. Dat betreft login op bushcraft-deutschland.de
wat dus (waarschijnlijk) Erik van 't Padje is geweest.![]()
![]()
Zouden die andere sporen niet zijn van de kinderen in dezelfde tent....lekker stoeien voor het slapen gaan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen wereldschokkend punt hoor, dat - dat ze meer hebben. En dat ze dat aan de goede verstaander hebben laten horen. Verder niks.
Om die andere sporen gaan ze door met het onderzoek.Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)![]()
Vermist sinds de ochtend van 10 augustus, gevonden om 21.00 uur op 11 augustus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Ik kan dat niet in de OP vinden.
Maar het is misschien wel handig om de links naar de site van de politie in deze zaak en de wikipagina over de zaak eindelijk eens in de OP te zetten:
politie:
https://www.politie.nl/ge(...)stappen/de-zaak.html
wikipagina:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Nicky_Verstappen
En Peterrrrrrrrrr heeft vast ook wel ergens een dossier Verstappen.![]()
Ah. Okay! Dan begrijpen we elkaar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:32 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen wereldschokkend punt hoor, dat - dat ze meer hebben. En dat ze dat aan de goede verstaander hebben laten horen. Verder niks.
Om die andere sporen gaan ze door met het onderzoek.![]()
Ik dacht even dat je bepaalde methoden van de politie niet geoorloofd vond. Dat ze DNA ‘oneigenlijk’ verkregen hadden gezien de tijdlijn. Dat je daarheen ging.
My bad.![]()
Fok!ster gespot!twitter:BlomAnky twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 13:34:18@PeterRdeV Was ik maar in 1998 rechercheur geweest toen hadden ze Jos Brech al in het vizier als pedofiel zat bij scouting en kon doorgaan met zijn praktijken toen konden ze hem al stoppen wat is dat toch met jou je hand boven pedofielen te houden en nu nep janken reageer retweet
![]()
Voor de duidelijkheid; meerdere mensen van dat Duitse forum zijn in de afgelopen maanden al door de politie gecontacteerd. Eén schrijft dat hij als getuige is gehoord.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:33 schreef MrBadGuy het volgende:
Misschien moet Peter gewoon niet elke scheet melden, maar het gewoon doorspelen aan de politie die het verder uit kan zoeken? Ik weet het, zijn ego zal daar te groot voor zijn, maar door zaken meteen op Twitter te gooien zonder dat het uitgezocht wordt zal hij het onderzoek meer in de weg zitten dan er aan bijdragen.
De politie is dus prima op de hoogte van dat forum en wat Jos er deed en met wie hij sprak.![]()
Ga ik toevoegenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vermist sinds de ochtend van 10 augustus, gevonden om 21.00 uur op 11 augustus.
Maar het is misschien wel handig om de links naar de site van de politie in deze zaak en de wikipagina over de zaak eindelijk eens in de OP te zetten:
politie:
https://www.politie.nl/ge(...)stappen/de-zaak.html
wikipagina:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dood_van_Nicky_Verstappen
En Peterrrrrrrrrr heeft vast ook wel ergens een dossier Verstappen.![]()
![]()
True, ware het niet dat een van de rechercheurs het genoeg vond om - waarschijnlijk buiten alle vigerende gedragsregels om (weet iemand dat - of politie elkaar prive mag tippen? Komt me vreemd voor) een collega te tippen, die in een daaropvolgend gesprek met Brech op relevante info stuit (zijn “voorkeur”) waar op het eerste oog niks mee gebeurd lijkt te zijn (maar kan goed dat men daar in stilte op door gerechercheerd heeft, maar gezien de nogal knullige reactie van de politie op het krantenartikel uit 85 vrees ik daarvoor)...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:32 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Precies, er is geen reden om aan te nemen dat ze niet andere vragen hebben gesteld. Maar op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.![]()
Die tweet, wat bezielt mensenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef NoXia het volgende:
Fok!ster gespot!twitter:BlomAnky twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 13:34:18@PeterRdeV Was ik maar in 1998 rechercheur geweest toen hadden ze Jos Brech al in het vizier als pedofiel zat bij scouting en kon doorgaan met zijn praktijken toen konden ze hem al stoppen wat is dat toch met jou je hand boven pedofielen te houden en nu nep janken reageer retweet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Net als GeenStijl, Nu.nl, Dumpert en Fok!quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:38 schreef Handleiding het volgende:
[..]
Twitter is ook gewoon een afvoerputje van Nederland.![]()
![]()
Zag gister ook een interview vmet een local. Die zei dat er al de hele zomer heel veel politie was en er ook regelmatig helikopters overvlogen. Ik denk niet dat hij in staat is geweest om zich ver te verplaatsen. Als hij in die streek was van de zomer, heeft hij hoogstwaarschijnlijk die helikopters ook gehoord en toen gedacht: ze hebben me, tabee. Daarom denk ik dat hij dood is.
Maar het staat jullie verder vrij om nog 40 topics verder te speculeren aan de hand van tweets van aluhoedjes en huisvrouwen die op de camping in Spanje een man van middelbare leeftijd hebben zien lopen.![]()
Verkeerd gelezen inderdaad.. kloptquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:39 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Bijna twee dagen: van 07.00 ene dag tot 21.00 volgende dag.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Al die internet activiteiten zijn allang bekeken voordat het grote publiek dit wist.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:36 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid; meerdere mensen van dat Duitse forum zijn in de afgelopen maanden al door de politie gecontacteerd. Eén schrijft dat hij als getuige is gehoord.
De politie is dus prima op de hoogte van dat forum en wat Jos er deed en met wie hij sprak.
Ze zijn er al met honden wezen speuren.
Het enige wat nog interessant zou kunnen zijn (als dat niet ook al bekeken is), is of er ten tijden van die wandeltocht niet alsnog een gsm meegegaan is. Qua UMTS masten. En of dat pad een beetje klopt met de coördinaten die Jos achtergelaten heeft.![]()
Nee hoor - sterker nog, ik vind dat prima dat ze een deel van het verhaal achter houden, maar dat doet mij ook vermoeden dat de persco van woensdag meer doelen heeft dan informatie verschaffen en het publiek om hulp vragen. Wellicht om een reactie van deze of gene uit te lokken...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:35 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ah. Okay! Dan begrijpen we elkaar.![]()
Ik dacht even dat je bepaalde methoden van de politie niet geoorloofd vond. Dat ze DNA ‘oneigenlijk’ verkregen hadden gezien de tijdlijn. Dat je daarheen ging.
My bad.![]()
En de websites van de lokale kranten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:38 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Net als GeenStijl, Nu.nl, Dumpert en Fok!![]()
Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:39 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Al die internet activiteiten zijn allang bekeken voordat het grote publiek dit wist.
Ze zijn er al met honden wezen speuren.
Het enige wat nog interessant zou kunnen zijn (als dat niet ook al bekeken is), is of er ten tijden van die wandeltocht niet alsnog een gsm meegegaan is. Qua UMTS masten. En of dat pad een beetje klopt met de coördinaten die Jos achtergelaten heeft.![]()
Hier wordt al verschillende malen gespeculeerd dat hij zelfmoord gepleegd zou hebben. Maar het is echt niet zo dat iedereen die geen uitweg meer ziet daar zomaar toe in staat is. Dan moet er wel meer aan de hand zijn wil je dat doen. Verder denk ik dat als hij er al 20 jaar mee weg is gekomen hij denkt dat dat nog steeds wel gaat lukken.![]()
Ik kan de dossiers van Peterrrrrr niet vinden, maar deze is er ook nog:
http://misdaaddossier.nl/nicky-verstappen/![]()
Zouden die sporen inmiddels niet geëlimineerd zijn? Geen idee met hoeveel dna profielen een gemiddeld mens op zijn lijf rondloopt (haren, huidschilfers etc.) ik dacht altijd dat het om sporen die onderzoekswaardig zijn, waar van het spoor Brech iig gezegd werd dat het zeker een delictspoor was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:34 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Zouden die andere sporen niet zijn van de kinderen in dezelfde tent....lekker stoeien voor het slapen gaan?![]()
Ongetwijfeld. Ja. Goed dat je er over begint.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:40 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee hoor - sterker nog, ik vind dat prima dat ze een deel van het verhaal achter houden, maar dat doet mij ook vermoeden dat de persco van woensdag meer doelen heeft dan informatie verschaffen en het publiek om hulp vragen. Wellicht om een reactie van deze of gene uit te lokken...
Er zijn ook mensen die zich afvragen waarom hij met foto en achternaam gepubliceerd moet worden omdat ‘ze anders ook zo terughoudend zijn’.
Er zit meer achter. Zoals laat hem maar een fout maken.![]()
En Feesboek.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:40 schreef Handleiding het volgende:
[..]
En de websites van de lokale kranten.
![]()
![]()
Dat weet ik. Maar hij kan een tweede gehad hebben. Geen slecht plan om dat te matchen met de plekken waar de honden aangeslagen hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.![]()
Hebben de FOK!-detectives die vent nou nog stééds niet gevonden?!Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
Als hij slim is geweest heeft hij ergens in Frankrijk met cash een simpel telefoontje met internet gehaald en er een anonieme simkaart bij gedaan. Dan kan hij prima in de gaten houden wat het nieuws is zonder dat iemand weet dat hij het is. Tenzij hij zo ver in de bush zou gaan zitten dat er geen bereik meer is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:44 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar hij kan een tweede gehad hebben. Geen slecht plan om dat te matchen met de plekken waar de honden aangeslagen hebben.![]()
Nee maar we zijn wel Dhr. Peters op het spoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:46 schreef spijkerbroek het volgende:
Hebben de FOK!-detectives die vent nou nog stééds niet gevonden?!![]()
![]()
Hij verdween tussen 05.00 en 08.00, werd de volgende dag om 21.00 gevonden. Dus meer dan 36 uur. Nog eens 3.5 uur later, kwam Brech op de fiets langs en werd door een marechaussee gestopt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:29 schreef ietjefietje het volgende:
Ik kan dat niet in de OP vinden.
Vanwege die tijdlijn is het feit dat hij daar gezien werd ook lang niet zo'n groot aanknopingspunt als veel users hier het maken, en waarschijnlijk ook waarom hij door de politie als 'passant' werd aangemerkt en niet als verdachte.
Hij werd niet daar gezien rondom de tijd van het misdrijf, of zelfs maar tijdens de periode waarin Nicky nog vermist was. Hij kwam pas veel later daar langs op zijn fiets.![]()
Want iedereen weet zeker dat hij maar 1 GSM had?quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:41 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Die gsm had ie achter gelaten in Old Crow. het was een einzelganger dus was men daar niet verbaasd over.
Dat vind ik zo naïef hè.... hij was voor zijn bushcraft en geocashing activteiten al actief op internet, maar de meeste mannen die een voorkeur voor jonge jongens hebben zitten ook nog wel andere dingen op internet te doen, en niet noodzakelijkerwijs met hun reguliere laptop/telefoon.
Het is niet iemand die de weg niet weet op internet, sterker nog; dat hij niet onzichtbaar inlogde maar gewoon zichtbaar ingelogd was op onschuldige sites vind ik juist voor iemand met zijn achtergrond reden om aan te nemen dat hij meer apparatuur had dan de apparaten die men kende van die onschuldige sites.![]()
Waarschijnlijk al gepost hier,maar topic gaat als treintwitter:PeterRdeV twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 11:52:45Krijg interessante info binnen dat Jos Brech op 27 april onder een nickname nog heeft ingelogd op internet... Dat maakt zijn laatste levensteken al weer een stuk recenter. Mooi. We komen dichterbij... #NickyVerstappen reageer retweet
![]()
Nee nog niet. Thx manquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:54 schreef Momo... het volgende:
Waarschijnlijk al gepost hier,maar topic gaat als treintwitter:PeterRdeV twitterde op vrijdag 24-08-2018 om 11:52:45Krijg interessante info binnen dat Jos Brech op 27 april onder een nickname nog heeft ingelogd op internet... Dat maakt zijn laatste levensteken al weer een stuk recenter. Mooi. We komen dichterbij... #NickyVerstappen reageer retweet
![]()
![]()
Dit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want iedereen weet zeker dat hij maar 1 GSM had?
Dat vind ik zo naïef hè.... hij was voor zijn bushcraft en geocashing activteiten al actief op internet, maar de meeste mannen die een voorkeur voor jonge jongens hebben zitten ook nog wel andere dingen op internet te doen, en niet noodzakelijkerwijs met hun reguliere laptop/telefoon.
Het is niet iemand die de weg niet weet op internet, sterker nog; dat hij niet onzichtbaar inlogde maar gewoon zichtbaar ingelogd was op onschuldige sites vind ik juist voor iemand met zijn achtergrond reden om aan te nemen dat hij meer apparatuur had dan de apparaten die men kende van die onschuldige sites.
Het is het waard om aanstralen van UMT masten op de route te bekijken, juist waar de honden wel geursporen opgemerkt hebben.![]()
En naar overeenkomende nummers te kijken? Eens...er van uitgaan dat hij geen telefoon had omdat hij zijn “bekende” telefoon had achtergelaten is idd wat naïef. Sowieso als je wil verdwijnen omdat je gezocht wordt en je kan anticiperen dat de autoriteiten daarmee naar buiten komen vroeg of laat, is de wildernis inlopen een ding, maar “doof en blind” is weer wat anders, je wil toch in de gaten houden hoe en wat..quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dit.
Het is het waard om aanstralen van UMT masten op de route te bekijken, juist waar de honden wel geursporen opgemerkt hebben.
Ceterum censeo dat als hij echt slim was hij met een pak en een gladgeschoren kop in een stad ging wonen...![]()
Ik zou graag een reden willen horen waarom je een pedofiel die in de buurt was schrapt van een DNA onderzoek. Die reden kan ik niet bedenken, of die knaker nou een goed verhaal had of niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:02 schreef Royyy het volgende:
Hij is toen in 2001 toch twee keer verhoord? Het is dus best mogelijk dat zijn pedo-achtergrond een van de redenen voor die verhoren was. Die verhoren hebben blijkbaar tot niks geleidt. Misschien had hij een goed verhaal dat de politie toendertijd niet kon ontkrachten, wie weet. Zonder meer informatie, die wij als publiek niet hebben, is daar simpelweg niks over te zeggen.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Peter R. GOD leest overal mee en hij wordt geholpen door huisvrouwenquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:54 schreef Momo... het volgende:
SOONY![]()
En toch heeft men niet vast kunnen stellen hoe hij om het leven is gekomen en evenmin of er sprake is geweest van misbruik, dat is best vreemd dan.quote:![]()
Ken het gebied niet maar iemand met een toevallig zedenverleden die snachts toevallig door een natuurgebied fietst en toevallig langs de plek waar 3,5 uur eerder een dood jongetje van 11 is gevonden zou ik niet zomaar schrappen uit het onderzoek. Helemaal omdat les 1 is dat daders altijd terugkeren naar de plek van het misdrijf. En dan sta je snachts op de plek van het misdrijf en komt er toevallig een pedofiel langs.......en dat is dan een passantquote:Op vrijdag 24 augustus 2018 13:47 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij verdween tussen 05.00 en 08.00, werd de volgende dag om 21.00 gevonden. Dus meer dan 36 uur. Nog eens 3.5 uur later, kwam Brech op de fiets langs en werd door een marechaussee gestopt.
Vanwege die tijdlijn is het feit dat hij daar gezien werd ook lang niet zo'n groot aanknopingspunt als veel users hier het maken, en waarschijnlijk ook waarom hij door de politie als 'passant' werd aangemerkt en niet als verdachte.
Hij werd niet daar gezien rondom de tijd van het misdrijf, of zelfs maar tijdens de periode waarin Nicky nog vermist was. Hij kwam pas veel later daar langs op zijn fiets.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Zover bekend zat zijn pyjamabroek binnenstebuiten en onderbroek omgedraaid. Er is ook nog een spoor gevonden maar daar is niet veel over bekend.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
En toch heeft men niet vast kunnen stellen hoe hij om het leven is gekomen en evenmin of er sprake is geweest van misbruik, dat is best vreemd dan.![]()
Die kilometers verwijderd leek te zijn (behoudens een ons niet bekende logische verklaring) van de logische route tussen Nuth en Simpelveld...quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ken het gebied niet maar iemand met een toevallig zedenverleden die snachts toevallig door een natuurgebied fietst en toevallig langs de plek waar 3,5 uur eerder een dood jongetje van 11 is gevonden zou ik niet zomaar schrappen uit het onderzoek. Helemaal omdat les 1 is dat daders altijd terugkeren naar de plek van het misdrijf. En dan sta je snachts op de plek van het misdrijf en komt er toevallig een pedofiel langs.......en dat is dan een passant
En, toen wisten ze niet dat het een pedofiel was, daar kwam hij in 2001 pas mee.
Ik mag toch hopen dat die twee KMAR jongens nu gehoord worden, met name naar de vraag wat hun bewoog om toch (terwijl de politie woensdag nadrukkelijk zei dat dit niet had gehoeven) proces verbaal hebben opgemaakt.,.![]()
Dat zegt natuurlijk nog niet zo heel veel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:04 schreef NoXia het volgende:
[..]
Zover bekend zat zijn pyjamabroek binnenstebuiten en onderbroek omgedraaid. Er is ook nog een spoor gevonden maar daar is niet veel over bekend.![]()
Dat kan die jongen zelf per ongeluk hebben gedaan in die tent (bv moe) .quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:04 schreef NoXia het volgende:
Zover bekend zat zijn pyjamabroek binnenstebuiten en onderbroek omgedraaid. Er is ook nog een spoor gevonden maar daar is niet veel over bekend.
Ik zou verwachten dat een patholoog de doodsoorzaak na 1 dag vast zou moeten kunnen stellen.
Dat wordt ook lastig bij een eventuele berechting, moord kan niet bewezen worden dan.![]()
Als het lichaam daar een hele (of halve) dag gelegen heeft bij een maximumtemperatuur van ruim 30 graden dan kan dat de mogelijkheden een doodsoorzaak te achterhalen ook beperken, zeker met de kennis van toen.
Met de kennis van nu hebben ze de doodsoorzaak van Savannah uit Bunschoten niet eens kunnen achterhalen.
En dan is het maar de vraag hoe het zit met de verhalen dat de autopsie op het lichaam van Nicky pas 3 dagen later plaatsvond.
Al met al is er behoorlijk geblunderd destijds, en niet alleen qua registratie van passanten en zedendelinquenten.![]()
Thanks, ik wilde die kant verder niet opgaan want dat is een wat onsmakelijke discussie en dat vind ik ongepast.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:08 schreef Leandra het volgende:
Als het lichaam daar een hele (of halve) dag gelegen heeft bij een maximumtemperatuur van ruim 30 graden dan kan dat de mogelijkheden een doodsoorzaak te achterhalen ook beperken, zeker met de kennis van toen.
Met de kennis van nu hebben ze de doodsoorzaak van Savannah uit Bunschoten niet eens kunnen achterhalen.
En dan is het maar de vraag hoe het zit met de verhalen dat de autopsie op het lichaam van Nicky pas 3 dagen later plaatsvond.
Al met al is er behoorlijk geblunderd destijds, en niet alleen qua registratie van passanten en zedendelinquenten.
Het verbaasd me meer niet.![]()
Over de tijd van overlijden was ook onduidelijkheid. Misschien iets onsmakelijk dus even in spoilers:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt - er zijn heel weinig zekerheden in deze zaak, slechts vermoedens.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:11 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks, ik wilde die kant verder niet opgaan want dat is een wat onsmakelijke discussie en dat vind ik ongepast.
Het verbaasd me meer niet.
Daarom, Brech pakken is een ding, hem veroordeeld krijgen is different cook.![]()
Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ken het gebied niet maar iemand met een toevallig zedenverleden die snachts toevallig door een natuurgebied fietst en toevallig langs de plek waar 3,5 uur eerder een dood jongetje van 11 is gevonden zou ik niet zomaar schrappen uit het onderzoek. Helemaal omdat les 1 is dat daders altijd terugkeren naar de plek van het misdrijf. En dan sta je snachts op de plek van het misdrijf en komt er toevallig een pedofiel langs.......en dat is dan een passant
Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.![]()
Zie hier het verschil tussen iemand die achteraf praat en iemand die logisch nadenkt voor hij iets post. Royyy mag blijven die andere knakker kan gaan douchen. Doei.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:15 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.
Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.![]()
![]()
Er staan er 144 in het dossier, waar Brech er een van is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:15 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hij is dan ook niet 'zomaar' geschrapt uit het onderzoek. Hij is later twee keer verhoord (en als ze zich die moeite doen, lijkt het me aannemelijk dat ze ook verder onderzoek naar hem hebben gedaan). Uit die verhoren en onderzoeken is blijkbaar geen enkele informatie naar voren gekomen waaruit bleek dat hij de dader zou kunnen zijn.
Ze hadden trouwens volgens NOS al met warmtecamera's gezocht:bronquote:De zoektocht naar Brech is rond het dorp al helemaal afgerond. Wekenlang werd er met helikopters en warmtecamera's naar de 55-jarige man uit Simpelveld gezocht. "Ook zijn collega-bushcrafters hebben hier lang naar hem gezocht. Maar dat was nog toen het alleen een vermissingszaak was", zegt Kusters.![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:13 schreef NoXia het volgende:
Over de tijd van overlijden was ook onduidelijkheid. Misschien iets onsmakelijk dus even in spoilers:Vaag hoor. Waar is Nicky dan geweest toen hij nog in leven was? In een kofferbak? Bij iemand thuis? Dit roept weer veel vragen op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:14 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Daarom, Brech pakken is een ding, hem veroordeeld krijgen is different cook.
Daarom zou je bijna hopen dat hij zichzelf ophangt."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Precies.
Daarom zou je bijna hopen dat hij zichzelf ophangt.![]()
![]()
Zijn schoenzolen waren schoon. Het leek erop dat hij verplaats was.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef grimselman het volgende:
[..]
Vaag hoor. Waar is Nicky dan geweest toen hij nog in leven was? In een kofferbak? Bij iemand thuis? Dit roept weer veel vragen op.![]()
Die vraag wordt al 20 jaar gesteld hoor, dit is geen nieuws.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef grimselman het volgende:
[..]
Vaag hoor. Waar is Nicky dan geweest toen hij nog in leven was? In een kofferbak? Bij iemand thuis? Dit roept weer veel vragen op.![]()
Dit kan hij natuurlijk moeilijk gemist hebben. Zelfs zonder internet is het aannemelijk dat hij al weet/wist dat men achter hem aan zit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:19 schreef NoXia het volgende:
Ze hadden trouwens volgens NOS al met warmtecamera's gezocht:
[..]
bron![]()
Dat wisten ze in een later stadium van het onderzoek wel. Dat heeft hij ze namelijk zelf verteld en ze hebben vanuit de politie zelfs de scouting waar hij actief was nog getipt over zijn zedenverleden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:15 schreef Royyy het volgende:
[..]
Fietsverkeer is op die plaats 's nachts echt niet ongebruikelijk, en dat hij een pedofiel was wisten ze toendertijd natuurlijk niet. Het is een redelijk druk gebied, er zullen daar in die pakweg 40 uur (van vermissing totdat Brech er langs fietste) honderden passanten zijn geweest.
Dan kun je natuurlijk niet achteraf beweren dat er geen aanleiding was hem te onderzoeken:
- is 3,5 uur na de vondst op een plaats delict
- valt op jongens in de leeftijd van het slachtoffer
- is eerder met de politie in aanraking geweest wegens gerommel met jongens in die leeftijd.
En zoals ik zei ken ik het gebied niet, maar je maakt mij niet wijs dat het daar woensdagnacht 00:30 een drukke boel is met nachtelijke fietsers.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty![]()
Bovendien ook maar één mening van één deskundige.quote:Op vrijdag 24 augustus 2018 14:20 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Die vraag wordt al 20 jaar gesteld hoor, dit is geen nieuws.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: