abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:31:02 #201
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181511475
Worden ze begeleid uitgezet, of krijgen ze een brief dat ze moeten vertrekken? En krijgen ze ook een inreisverbod voor een paar jaar zodat ze niet terug komen?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:48:45 #202
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181511544
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 01:00 schreef Digi2 het volgende:
Maar volgens advocaat Scholtes is er nog niets concreet geregeld. Ze hebben geen woning en ze zijn niet op een school ingeschreven.
Ze hebben nog 10 dagen, beetje krap maar genoeg tijd om een tijdelijke woning en een school te zoeken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181512107
Blijft raar dat die kinderen maar 2 en 3 jaar waren, ze konden nog niet voor zichzelf nadenken. Dat ze hier 10 jaar hebben kunnen blijven. Ook in die tijd hebben ze niet kunnen nadenken maar waren ze afhankelijk van keuzes van moeder, maar hebben ze hier ondertussen wel een compleet leven opgebouwd en wonen ze hier langer dan in het geboorteland. En dan uitgezet worden, maar hier wel 10 jaar als mogen en kunnen leven en nu 't geboorteland niet eens kennen. Ik vind het een rare beslissing voor 2 kinderen die je nu wel Nederlands zou kunnen noemen; dan had je die kinderen meteen moeten uitzetten en niet 10 jaar later.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:33:30 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181512733
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Blijft raar dat die kinderen maar 2 en 3 jaar waren, ze konden nog niet voor zichzelf nadenken. Dat ze hier 10 jaar hebben kunnen blijven. Ook in die tijd hebben ze niet kunnen nadenken maar waren ze afhankelijk van keuzes van moeder, maar hebben ze hier ondertussen wel een compleet leven opgebouwd en wonen ze hier langer dan in het geboorteland. En dan uitgezet worden, maar hier wel 10 jaar als mogen en kunnen leven en nu 't geboorteland niet eens kennen. Ik vind het een rare beslissing voor 2 kinderen die je nu wel Nederlands zou kunnen noemen; dan had je die kinderen meteen moeten uitzetten en niet 10 jaar later.
Aangezien die kinderen al vaak verhuist zijn en op heel veel verschillende scholen hebben gezeten zijn ze echt wel gewend aan verandering. Ik zie niet in waarom ze zich in hun thuisland niet ook gewoon zouden kunnen aanpassen. Kunnen ze mss eindelijk eens blijvend ergens gaan wonen in plaats van van hot naar her gesleept te worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_181513763
Gisteren de kinderen op tv gezien. Tegen de kinderen wil graag zeggen: ik moest van mijn moeder vroeger ook een keer naar de bakker terwijl ik geen zin had, maar uiteindelijk viel het best mee. Soms moet jij gewoon iets tegen je zin doen.

Maar jullie kun jij niks kwalijk nemen. Als ik toen van die mensen als Esther van Dijken om mij heen had gehad, dan was ik ook gaan geloven in het feit dat het oneerlijk was dat ik naar de bakker moest.
pi_181513786
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Aangezien die kinderen al vaak verhuist zijn en op heel veel verschillende scholen hebben gezeten zijn ze echt wel gewend aan verandering. Ik zie niet in waarom ze zich in hun thuisland niet ook gewoon zouden kunnen aanpassen. Kunnen ze mss eindelijk eens blijvend ergens gaan wonen in plaats van van hot naar her gesleept te worden.
Dat thuisland kennen ze niet eens. Uiteindelijk zullen ze zich er misschien kunnen aanpassen (of niet), maar het blijft vreemd. Als je vanaf 2 en 3-jarige leeftijd in Nederland woont, ken je simpelweg niet anders dan Nederland. Dan hadden ze die kids meteen terug moeten sturen, maar niet de kans geven om hier (tot nu toe) het hele leven te wonen en hier te wennen, ipv daar. Ik vind het echt een enorm falen van Nederland. Kinderen kunnen er niks aan doen, maar zijn wel de dupe van die gebrekkige regelingen hier.
pi_181513827
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:30 schreef maan_man het volgende:
Gisteren de kinderen op tv gezien. Tegen de kinderen wil graag zeggen: ik moest van mijn moeder vroeger ook een keer naar de bakker terwijl ik geen zin had, maar uiteindelijk viel het best mee. Soms moet jij gewoon iets tegen je zin doen.

Maar jullie kun jij niks kwalijk nemen. Als ik toen van die mensen als Esther van Dijken om mij heen had gehad, dan was ik ook gaan geloven in het feit dat het oneerlijk was dat ik naar de bakker moest.
Maar vind je het nou echt normaal dat je een wandeling naar de bakker, vergelijkt met het permanent moeten verhuizen naar een land waar je enkel bent geboren en meer niet, terwijl je bent opgegroeid in een ander land? :')
pi_181514295
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Maar vind je het nou echt normaal dat je een wandeling naar de bakker, vergelijkt met het permanent moeten verhuizen naar een land waar je enkel bent geboren en meer niet, terwijl je bent opgegroeid in een ander land? :')
Ach, wat is normaal?
pi_181514296
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat thuisland kennen ze niet eens. Uiteindelijk zullen ze zich er misschien kunnen aanpassen (of niet), maar het blijft vreemd. Als je vanaf 2 en 3-jarige leeftijd in Nederland woont, ken je simpelweg niet anders dan Nederland. Dan hadden ze die kids meteen terug moeten sturen, maar niet de kans geven om hier (tot nu toe) het hele leven te wonen en hier te wennen, ipv daar. Ik vind het echt een enorm falen van Nederland. Kinderen kunnen er niks aan doen, maar zijn wel de dupe van die gebrekkige regelingen hier.
Het feit dat ze 10 jaar lang niet teruggestuurd zijn heeft te maken met dat asielprocedures hier zo idioot lang kunnen duren. Als je je asielaanvraag kan doorprocederen tot aan het Europees Hof dan ben je zo een tiental jaar verder.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181514359
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:55 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Het feit dat ze 10 jaar lang niet teruggestuurd zijn heeft te maken met dat asielprocedures hier zo idioot lang kunnen duren. Als je je asielaanvraag kan doorprocederen tot aan het Europees Hof dan ben je zo een tiental jaar verder.
Niet waar, in 2008 was de asielprocedure al afgerond en was het verblijf vanaf dat moment illegaal. De paar opvolgende procedures en zelfs een gang naar het EHRM maken niet dat het verblijf op een gegeven moment legaal is geworden.

Het enige waar de rechtsstaat in heeft gefaald is dat vreemdelingendetentie en gedwongen uitzetting van mensen door de rechterlijke macht tegengewerkt wordt.
pi_181514434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het enige waar de rechtsstaat in heeft gefaald is dat vreemdelingendetentie en gedwongen uitzetting van mensen door de rechterlijke macht tegengewerkt wordt.
En ethisch gezien niet wenselijk. Tenzij je het prima vindt om 2 kleuters van (toen nog) 2 en 3 met geweld op te pakken en óf over de grens te gooien óf in een cel op te sluiten.

De camera's van SBS zullen er in ieder geval van smullen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:02:04 #212
3542 Gia
User under construction
pi_181514437
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 23:25 schreef Odaiba het volgende:
Deze kinderen kennen enkel Nederland en hebben hun leven hier opgebouwd, waarom stuur je ze dan terug naar een land wat ze niet eens kennen.
Omdat ze daar thuis horen. Hun moeder woont er en ze zijn er geboren.

Wat is er erg aan?
pi_181514474
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:01 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En ethisch gezien niet wenselijk. Tenzij je het prima vindt om 2 kleuters van (toen nog) 2 en 3 met geweld op te pakken en óf over de grens te gooien óf in een cel op te sluiten.

De camera's van SBS zullen er in ieder geval van smullen.
Je hebt teveel films gezien. Vreemdelingendetentie is dat je in een vrijheidsbeperkende locatie wordt opgevangen en niet zomaar weg kan lopen. En nee, de kinderen zitten dan niet in een cel van 2 bij 2 op water en brood.
pi_181514488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 09:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Dat dus !
Kinderen die zo lang al hier zijn, en meer nederlands dan armeens, kan je niet nu ff eruit gooien.
see what is invisible to others.
pi_181514499
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:03 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je hebt teveel films gezien. Vreemdelingendetentie is dat je in een vrijheidsbeperkende locatie wordt opgevangen en niet zomaar weg kan lopen. En nee, de kinderen zitten dan niet in een cel van 2 bij 2 op water en brood.
Dat neemt niet weg dat je de vrijheid van kinderen beperkt.

Als het om volwassenen gaat heb ik er geen bezwaar tegen, maar kinderen hebben in mijn optiek toch andere rechten op dat gebied, want ze kunnen geen eigen verantwoordelijkheid nemen.
pi_181514588
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:04 schreef IShootPeople het volgende:

[..]

Dat dus !
Kinderen die zo lang al hier zijn, en meer nederlands dan armeens, kan je niet nu ff eruit gooien.
Hou toch op. Datzelfde argument kun je gebruiken om economische migranten buiten de deur te houden, gek genoeg is het dan opeens geen argument meer. Of ze nu 5 of 50 jaar zijn, dan moet je ze opeens wel binnen halen. Maar als iemand hier 8 jaar heeft gewoon kun je hem opeens niet meer uitzetten omdat ze geworteld zijn en niets Armeens. Het is grote onzin, en de verbazing is helemaal onzinnig. Ze weten al 10 jaar dat ze weg moeten, ze hebben 10 jaar de tijd gehad voorbereidende handelingen te verrichten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181514687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:09 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ze weten al 10 jaar dat ze weg moeten, ze hebben 10 jaar de tijd gehad voorbereidende handelingen te verrichten.
Dat kun je de ouders aanrekenen maar de kinderen niet.
pi_181514724
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:14 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat kun je de ouders aanrekenen maar de kinderen niet.
Ik reken ze dat ook niet aan.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181514739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:16 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik reken ze dat ook niet aan.
Dan zijn de eventuele consequenties (dus uitzetting of detentie) op de kinderen ook niet van toepassing. Of wil je ze gaan straffen voor iets waar ze zelf geen invloed op uit kunnen oefenen?
pi_181514855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan zijn de eventuele consequenties (dus uitzetting of detentie) op de kinderen ook niet van toepassing. Of wil je ze gaan straffen voor iets waar ze zelf geen invloed op uit kunnen oefenen?
Uitzetting is geen straf. Ze worden dus ook niet gestraft. Dat er negatieve gevolgen aan kunnen zitten, wellicht, maar dat is het resultaat van de keuzes van hun moeder. Dat is geen reden om ze maar hier te houden. Ze mochten hier niet zijn, dat mogen ze nu nog steeds niet. Heel zielig voor Lili en Howick, misschien kunnen ze als ze ouder zijn hun moeder vragen waarom zij deze beslissingen heeft genomen die hun hun jeugd heeft afgenomen.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:24:13 #221
3542 Gia
User under construction
pi_181514899
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan zijn de eventuele consequenties (dus uitzetting of detentie) op de kinderen ook niet van toepassing.
Hoezo niet? Dat is toch altijd van toepassing op het hele gezin. Ook op de kinderen.
Of wil je alle kinderen van mensen die nu met de procedure bezig zijn, en deze rekken, hier houden? Je snapt dat dan uiteindelijk de ouders ook mogen komen/blijven?
pi_181514920
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Heel zielig voor Lili en Howick, misschien kunnen ze als ze ouder zijn hun moeder vragen waarom zij deze beslissingen heeft genomen die hun hun jeugd heeft afgenomen.
En is dat in het belang van hun ontwikkeling? Want je beschouwt ze nu gewoon als een willoos voorwerp, alsof de ouders gewoon de hond mee moeten nemen in de ruimbagage als ze worden uitgezet.

Je hebt het over kinderen, personen, die tot nu toe een Nederlandse ontwikkeling hebben doorgemaakt. Die ga je alleen maar traumatiseren door ze nu ineens in de kraag te vatten en in Turkije of Armenië te droppen, want in hun "thuis" land zullen ze nooit aarden en worden ze alleen maar nog verder kapot gepest.

Alleen maar voor je eigen politieke principes.
pi_181514953
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]Of wil je alle kinderen van mensen die nu met de procedure bezig zijn, en deze rekken, hier houden? Je snapt dat dan uiteindelijk de ouders ook mogen komen/blijven?
Kinderen hier houden, ouders uit de ouderlijke macht ontzetten. Het belang van de kinderen gaat dan voor de "familieband" met het thuisland.
pi_181515027
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En is dat in het belang van hun ontwikkeling? Want je beschouwt ze nu gewoon als een willoos voorwerp, alsof de ouders gewoon de hond mee moeten nemen in de ruimbagage als ze worden uitgezet.

Je hebt het over kinderen, personen, die tot nu toe een Nederlandse ontwikkeling hebben doorgemaakt. Die ga je alleen maar traumatiseren door ze nu ineens in de kraag te vatten en in Turkije of Armenië te droppen, want in hun "thuis" land zullen ze nooit aarden en worden ze alleen maar nog verder kapot gepest.

Alleen maar voor je eigen politieke principes.
Ach, nu gaat het opeens om hun ontwikkeling. Ging het daar ook over toen hun moeder ze meesleepte naar een vreemd land, procedure na procedure aanspande, loog over haar identiteit, haar kinderen in Nederland 16 keer liet verhuizen en 13 keer van school liet wisselen? Maar nu ze weg moeten gaat het opeens om hun ontwikkeling?

Die kinderen zijn zwaar getraumatiseerd, nergens gehecht en dat is het gevolg van de keuzes van hun moeder, niet van Nederlands beleid. En natuurlijk is het erg voor de kinderen en kunnen zij er niks aan doen, maar dagelijks ondervinden kinderen de gevolgen van de slechte beslissingen van hun ouders. Dat is helaas niet anders en zeker geen reden om de wet overboord te zetten.
pi_181515054
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Kinderen hier houden, ouders uit de ouderlijke macht ontzetten. Het belang van de kinderen gaat dan voor de "familieband" met het thuisland.
Want dat is goed voor hun ontwikkeling? Wegtrekken bij de ouders?

In Armenië groeien miljoenen kinderen op. Al hun ouders uit de ouderlijke macht ontzetten en de kinderen hierheen halen>?

Klets toch niet zo uit je nek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')