abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181515060
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Die kinderen zijn zwaar getraumatiseerd, nergens gehecht en dat is het gevolg van de keuzes van hun moeder, niet van Nederlands beleid.
Des te meer reden dus om met Nederlands beleid het juiste voorbeeld te geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Want dat is goed voor hun ontwikkeling? Wegtrekken bij de ouders?

De ouders hebben er zelf voor gekozen om naar Nederland te komen en blijkbaar scheppen ze geen goede omgeving voor de kinderen om in op te groeien. Jeugdzorg zal er vast wat over te zeggen hebben, als je zelf zegt, dat ze over hun identiteit liegen en de kinderen van hot naar her slepen.

quote:
In Armenië groeien miljoenen kinderen op. Al hun ouders uit de ouderlijke macht ontzetten en de kinderen hierheen halen>?
Ik weet niet hoe je bij die conclusie komt, maar als al die Armeense ouders hier komen met kinderen in de peuter-leeftijd en pas na 10 jaar weer uitgezet moeten worden, dan misschien eigenlijk wel... maar die situatie komt niet zo bijzonder veel voor.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181515091
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Des te meer reden dus om met Nederlands beleid het juiste voorbeeld te geven.
Het juiste voorbeeld is de wet in alle gevallen gelijk toepassen en niet bij een zielig verhaal direct snotterend door de knieën te gaan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181515120
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het juiste voorbeeld is de wet in alle gevallen gelijk toepassen en niet bij een zielig verhaal direct snotterend door de knieën te gaan.
Aha, gesetz ist gesetz. Je bekent dus eindelijk kleur.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_181515136
quote:
De ouders hebben er zelf voor gekozen om naar Nederland te komen en blijkbaar scheppen ze geen goede omgeving voor de kinderen om in op te groeien. Jeugdzorg zal er vast wat over te zeggen hebben, als je zelf zegt, dat ze over hun identiteit liegen en de kinderen van hot naar her slepen.
Dit is echt geen reden om ouders uit de macht te ontheffen, dat is echt prietpraat van de bovenste plank.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181515181
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:35 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Aha, gesetz ist gesetz. Je bekent dus eindelijk kleur.
Als staan voor de rechtstaat kleur bekken is dan wel ja. Voor mij is dat eigenlijk een vanzelfsprekendheid maar voor sommigen gelden voor mensen met puppyoogjes die veel mediaaandacht weten te genereren andere wetten. Dat soort klassejustitie distantieer ik mij volledig van.
pi_181515213
Ik ben het volledig ermee eens dat de ouders de consequenties moeten aanvaarden van hun (bewust) rekken van de asielprocedure.

Wat ik alleen niet vind kunnen is dat de kinderen daar collateral damage van worden, ik vind dat we daar als Nederlandse staat een verplichting naartoe hebben om die kinderen een betere omgeving te bieden om in op te groeien.
pi_181515276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:38 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben het volledig ermee eens dat de ouders de consequenties moeten aanvaarden van hun (bewust) rekken van de asielprocedure.

Wat ik alleen niet vind kunnen is dat de kinderen daar collateral damage van worden, ik vind dat we daar als Nederlandse staat een verplichting naartoe hebben om die kinderen een betere omgeving te bieden om in op te groeien.
Die verplichting is overgegaan op de Armeense overheid die ook heeft aangegeven daar zorg voor te willen dragen.

De moeder is in Armenië
De kinderen hebben de Armeense nationaliteit
De kinderen hebben geen verblijfsrecht in Nederland
De Armeense overheid trekt zich het lot van de kinderen aan.

Wat moet je als Nederlandse overheid daar nou in hemelsnaam nog tussen willen gaan zitten? Zodat jij lekker slaapt en op verjaardagen kunt zeggen dat je deugt? De rol van de Nederlandse overheid is afgerond.
pi_181515278
1. Bijzonder dat Armeniërs überhaupt voor een vluchtelingenstatus in aanmerking kunnen komen.
De oorlog die in de jaren 90 heeft plaatsgevonden is de enige reden?

2. Als tienduizenden conservatieve Soennieten en zeer primitieve Afrikanen naar hier mogen
komen, waarom deze kinderen dan niet? Prioriteiten... Armeniërs zijn tenminste mensen die
onderwijs belangrijk vinden en zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:42:59 #234
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181515300
Wat ontzettend fijn dat deze twee kinderen nu met hun moeder worden herenigd! Dat ze in het veilige Armenië kunnen gaan genieten van de eeuwenoude geschiedenis en cultuur van het land waar ze zijn geboren. Dat ze van de fantastische natuur kunnen gaan genieten. Dat gun je toch ieder kind? Opgroeien in je geboorteland samen met je familie? *O*
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181515442
Het zou prettig zijn als de linkse media gewoon eens noemt waar het op slaat, de moeder heeft de kinderen dit aangedaan. En nu opgerot
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:03:37 #236
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181515748
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:49 schreef kurk_droog het volgende:
Het zou prettig zijn als de linkse media gewoon eens noemt waar het op slaat, de moeder heeft de kinderen dit aangedaan. En nu opgerot
Precies.

Zou ook wel interessant zijn te weten hoeveel geld de advocaten al die jaren in hun zak hebben gestoken. En ook hoeveel de fratsen van de moeder de Nederlandse samenleving hebben gekost.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181515949
quote:
Dat is inderdaad wel de hoofdschuldige van deze situatie, samen met de advocaten die de kids steeds een nieuwe wortel voor de neus hield.

Daarom zei ik ook dat die moeder die kinderen later wat uit te leggen heeft.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:21:39 #238
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_181516095
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 10:31 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat thuisland kennen ze niet eens. Uiteindelijk zullen ze zich er misschien kunnen aanpassen (of niet), maar het blijft vreemd. Als je vanaf 2 en 3-jarige leeftijd in Nederland woont, ken je simpelweg niet anders dan Nederland. Dan hadden ze die kids meteen terug moeten sturen, maar niet de kans geven om hier (tot nu toe) het hele leven te wonen en hier te wennen, ipv daar. Ik vind het echt een enorm falen van Nederland. Kinderen kunnen er niks aan doen, maar zijn wel de dupe van die gebrekkige regelingen hier.
Dat klopt maar zo is t leven nu eenmaal. Dat is t risico dat hun moeder nam. Mss goed voorbeeld voor de anderen die t zelfde spelletje hier spelen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:03:47 #239
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181516762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:42 schreef IPA35 het volgende:
1. Bijzonder dat Armeniërs überhaupt voor een vluchtelingenstatus in aanmerking kunnen komen.
De oorlog die in de jaren 90 heeft plaatsgevonden is de enige reden?
Hier maak je al een denkfout. De moeder is vanaf het begin verteld dat ze niet in aanmerking kwam.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_181517832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze daar thuis horen. Hun moeder woont er en ze zijn er geboren.

Wat is er erg aan?
Misschien moet je even naar de kinderen luisteren bij Laat op één.
pi_181517887
quote:
Het zou prettig zijn als de media gewoon eens noemt waar het op slaat, de moeder heeft de kinderen dit aangedaan. En nu opgerot
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:05:28 #242
3542 Gia
User under construction
pi_181518001
quote:

Ik weet niet hoe je bij die conclusie komt, maar als al die Armeense ouders hier komen met kinderen in de peuter-leeftijd en pas na 10 jaar weer uitgezet moeten worden, dan misschien eigenlijk wel... maar die situatie komt niet zo bijzonder veel voor.

Dus, leven in Armenië is niet zo erg, tenminste niet voor de kinderen die er al wonen.
Honderden kinderen worden op tienerleeftijd, door hun ouders, meegenomen naar een vreemd land, waarvan ze niet eens de taal kennen! En dat is geen probleem.

Maar 2 Armeense kinderen, wier moeder in Armenië woont, die waarschijnlijk redelijk Armeens spreken, laten verhuizen naar Armenië is misdadig?
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 14:18:48 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181518256
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 11:38 schreef Stoney3K het volgende:

Niets mis met opgroeien in Armenië. En ze kunnen best de taal nog leren, op die leeftijd beginnen Nederlandse kinderen met Duits en Frans op school dus dat is ook geen probleem. Verder zijn er genoeg kinderen die met hun ouders emigreren, dat kan prima. Kinderen zijn bij uitstek goed in het aanpassen aan een nieuwe omgeving.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:03:36 #244
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181519210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Goede uitspraak van de rechter. Armenië is een veilig land. De enige die hier een verwijt valt te maken is de moeder. Overigens is het wel zo dat in Nederland genoeg Armeniërs te vinden zijn. Hoe zijn die dan ooit aan hun verblijfsvergunning gekomen, vraag je je af.
Armeniërs in Nederland komen van oorsprong meestal niet uit Armenië.

De meesten komen van oorsprong uit Turkije (en anders hun ouders of grootouders). Sommigen daarvan zijn ooit als gastarbeider naar Nederland gekomen, anderen hebben in de jaren '70-'80 asiel aangevraagd omdat ze vervolgd en achtergesteld zouden worden in Turkije. Ook daar is toen gedoe om geweest, omdat dat lastig aan te tonen was (als het al waar was).
Andere Armeniërs in Nederland komen van oorsprong uit andere landen in het Midden-Oosten (Syrië, Libanon, Irak), die zijn over het algemeen als asielzoeker in Nederland terechtgekomen, en daar gold hetzelfde voor als voor Armeniërs uit Turkije die asiel aanvroegen.

Naast een groep Armeniërs is er ook een groep Syrisch-orthodoxe christenen in Nederland, daar geldt in wezen hetzelfde voor.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:04:10 #245
3542 Gia
User under construction
pi_181519229
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 14:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niets mis met opgroeien in Armenië. En ze kunnen best de taal nog leren, op die leeftijd beginnen Nederlandse kinderen met Duits en Frans op school dus dat is ook geen probleem. Verder zijn er genoeg kinderen die met hun ouders emigreren, dat kan prima. Kinderen zijn bij uitstek goed in het aanpassen aan een nieuwe omgeving.
Ik denk dat ze van hun moeder al wel Armeens hebben geleerd. Ik geloof namelijk niet dat die Nederlands sprak bij aankomst in Nederland en vraag me af of ze dat ooit geleerd zal hebben.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:04:22 #246
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181519233
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:03 schreef freako het volgende:

[..]

Armeniërs in Nederland komen van oorsprong meestal niet uit Armenië.

In dit geval ook niet, de moeder is voor zover ik weet Russin.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:13:31 #247
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_181519398
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In dit geval ook niet, de moeder is voor zover ik weet Russin.
Ze claimt etnisch Armeens uit Azerbeidzjan te zijn. De kinderen zijn geboren in Rusland.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:29:46 #248
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181519785
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2018 15:13 schreef freako het volgende:

[..]

Ze claimt etnisch Armeens uit Azerbeidzjan te zijn. De kinderen zijn geboren in Rusland.
Gezien haar track record geloof ik er helemaal niets van.
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:17:53 #249
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_181521002
Er bestaat nog steeds nagorno karabach waar etnische armeniërs wonen, hier is oorlog gevoerd tussen armenië en azerbeidzjan in 1988 tot 1994 toen de russen er tussen kwamen, het stukje land in azerbeidzjan is de facto onafhankelijk maar is door niemand erkend, zelfs niet door armenië vanwege angst voor repercussies.

Armenië is een moeilijk land met links Turkije waar geen goede banden zijn vanwege de armeense genocide die niet erkend wordt door Turkije en rechts Azerbeidzjan waar recent oorlog is meegevoerd is. in 2016 zijn er ook daadwerkelijk schoten gelost en dreigde er zelfs oorlog uit te breken.

Het huidige Armeense economisch beleid is niets anders dan keurig te noemen, door te investering in de toekomst is er nu een mini boem in de privé sector, de school sector is niets anders dan dramatisch te noemen er zijn veel kinderen die school niet afmaken en meteen gaan werken. (10 jaar oude data dat wel van het school systeem)

hebben de kinderen een toekomst in armenië? jazeker, het is moeilijk zeker als je de taal ook nog eens moet leren maar zeker mogelijk. ik hoop voor Armenië dat er geen oorlog meer uitbreekt.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_181521117
Als het allemaal zo zielig is zal het vast geen probleem zijn om adoptieouders te vinden voor hen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')