abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181349369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:40 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee.

Ik ben tegen eigenrichting. Zeker in alle gevallen wanneer er geweld wordt gebruikt tegen personen.

In principe ben ik ook tegen vandalisme. Maar omdat er hier een symbool van iets volstrekt verwerpelijks wordt uitgeschakeld op een geweldloze manier vind ik het prima om daarvoor in ieder geval een morele uitzondering te maken.

Zoals al eerder gezegd; wetgeving is niet heilig, het is een instrument. Desalniettemin zou ik het prima vinden als iemand alsnog veroordeeld wordt voor vandalisme in deze zaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:45 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik spreek mezelf helemaal niet tegen.

Er staat heel duidelijk wat ik er van vindt.
Ja, duidelijk ben je zeker.

Het hele idee van de meeste morele theorieën is nu net dat je daarin consequent bent en dat je anderen gelijk aan jezelf behandeld zou willen zien. Wat jij voorstelt staat daar haaks op.

De sprong die je daar maakt van moraliteit naar wetgeving is ook veel te groot. Dat kun je niet zomaar één-op-één vertalen. Maar als wetgeving ook niet heilig is, dan mag je ook daar voor jezelf gaan beslissen wat je wel en niet wettig vindt?

Heb je ook maar het flauwste benul wat voor samenleving je dan in het leven roept?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181349420
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, ik snap dat men in NWS een voorkeur heeft voor ongeletterde idioten, maar een beetje zendingswerk kan geen kwaad.
Op Monolith kan men vertrouwen voor de laatdunkende opmerkingen. Hoe gaat het eigenlijk in de nagenoeg lege echokamer POL, waar nagenoeg iedereen hetzelfde post?

Vertel ons anders nog even over die goede grap van je, die ene waarin Hillary Clinton president van de VS zou worden in een landslide. _O-
pi_181349440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:53 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Op Monolith kan men vertrouwen voor de laatdunkende opmerkingen. Hoe gaat het eigenlijk in de nagenoeg lege echokamer POL, waar nagenoeg iedereen hetzelfde post?

Vertel ons anders nog even over die goede grap van je, die ene waarin Hillary Clinton president van de VS zou worden in een landslide. _O-
De PH-waarde is vrij laag hier vandaag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 15:54:29 #254
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181349448
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:06 schreef Otger het volgende:

[..]

Ik leg je niks in de mond vriend,

"Alleen dit standbeeld in de OP staat voor de vijand van de huidige VS en voor alles waardoor de huidige VS oorlog ging voeren met het zuiden zoals slavernij. Toch een klein verschil met een volksheld als Washington."

Het standeeld is een vijand voor de VS net zoals Wallace een vijand was voor de Engelse troon. Tevens hoop ik voor je dat je je realiseert dat bijna alle Founding Fathers,"volkshelden" een aantal slaven bezaten. Een behoorlijk deel van de huidige Afro-Amerikaanse burgers stamt af van Jefferson omdat hij z'n handjes niet thuis kon houden.
"voor alles waardoor de huidige VS oorlog ging voeren met het zuiden zoals slavernij." Staat er toch, dat is waarom dit beeld controversieel is en wallace niet. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181349461
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:27 schreef Otger het volgende:
Gekkies gaan binnenkort ook De Ruyter beelden slopen maar die worden waarschijnlijk gewoon gelukkig door een stel boze Henken in elkaar geslagen.
Echt vergelijkbaar is dat niet. Als met een beetje fantasie hier in het katholieke zuiden heden ten dage nog beelden stonden van Filips 2 of de Graaf van Alva en jongentjes nog vaak Balthasar werden genoemd door hun ouders en dat die beelden als symbool werden gebruikt voor revanchistische ideeën tov de calvinistische Hollandistische knechting dan zou je ongeveer dezelfde situatie hebben. Nu is het katholieke deel der natie weliswaar lange tijd stiefkindje geweest, toch is deze belangrijke kloof in onze natie goeddeels overbrugd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 21-08-2018 16:00:11 ]
I´m back.
pi_181349489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:49 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee.
Dus al die mensen die in het verleden vanuit een bepaalde nationale trots zijn overgehaald om te vechten en sterven voor hun land waren allemaal rechtse tokkies?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181349512
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

De PH-waarde is vrij laag hier vandaag.
En dat betekent dat jullie zuur zijn, mensen. :D.
I´m back.
pi_181349543
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

"Amerika" was natuurlijk nooit een kolonie van het VK. De dertien kolonieën wel.
Okee kerel, whatever :O

quote:
The British colonies in North America were formally known as British America before 1776

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2018 15:58:17 ]
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:00:53 #259
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181349618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:51 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

Ja, duidelijk ben je zeker.

Het hele idee van de meeste morele theorieën is nu net dat je daarin consequent bent en dat je anderen gelijk aan jezelf behandeld zou willen zien. Wat jij voorstelt staat daar haaks op.

De sprong die je daar maakt van moraliteit naar wetgeving is ook veel te groot. Dat kun je niet zomaar één-op-één vertalen. Maar als wetgeving ook niet heilig is, dan mag je ook daar voor jezelf gaan beslissen wat je wel en niet wettig vindt?

Heb je ook maar het flauwste benul wat voor samenleving je dan in het leven roept?
Tsja, ik vind het prima als jij wetgeving heilig vindt. Ik niet. En ja, ik beslis wat wel en niet wettig is, namelijk door gebruik te maken van mijn stemrecht waarmee ik indirect de wetgevende macht kies in mijn samenleving.

Wat ik voorstel staat helemaal niet haaks op het idee dat iedereen gelijk behandelt wordt. Het gaat immers om het verwijderen van een symbool waarvan de samenleving vindt dat het verwerpelijk is, conventie, niet alleen in strafwetgeving maar zelfs in mensenrechten verankerd.

De samenleving die ik voor ogen heb had zo'n symbool al lang en breed uit zichzelf verwijderd.

In al die gevallen ben ik voorstander van het verwijderen van die symbolen. Bij voorkeur op legitieme wijze. Gebeurt het echter niet op die wijze en dus op buitenwettelijke wijze dan vind ik dat daar voor gestraft mag worden maar ben ik tegelijkertijd van mening dat het resultaat moreel juist is.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181349619
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:50 schreef Enchanter het volgende:

[..]

-t

/ontopic Idioten of het nou wel of geen zwarte bladzijde uit je geschiedenis is , laat geschiedenis , geschiedenis blijven.
Maar ja linkse SJWs :') met hun IQ van een gemiddelde kamertemperatuur :')
want als je een beeld sloopt is de geschiedenis ineens *poef* foetsie weg ofzo? rare notie altijd dit...
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:01:52 #261
186587 Byzantynixschii
pi_181349645
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:56 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus al die mensen die in het verleden vanuit een bepaalde nationale trots zijn overgehaald om te vechten en sterven voor hun land waren allemaal rechtse tokkies?
Volgens mij ben je in een kringetje aan het huilen nu.
pi_181349689
Een beetje hoogleraar ontvangt de betrokken studenten als volgt wanneer ze de volgende keer zijn klas binnenlopen:
"Gefeliciteerd studenten, jullie zijn gelijk aan Taliban en ISIS."
pi_181349713
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Okee kerel, whatever

[..]

Nieuw-Zeeland heeft ook weinig van doen met Zeeland.
De dertien Britse kolonieën waren slechts een relatief kleine strook land aan de oostkust. Er gaan nog Indiaanse Oorlogen, opkopen van Frans land met de Lousiana Purchase, de annexatie van Texas en ga zo maar door.
pi_181349732
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:01 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in een kringetje aan het huilen nu.
Valt wel mee, jij hebt gewoon geen betere argumenten en doet miljoenen mensen te kort door je eigen kortzichtige denkbeelden

Ik ben maar wat blij dat er toen al zoveel "rechtse tokkies" waren die zichzelf in een vleesmolen wierpen vanuit een bepaalde nationale trots.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181349733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland heeft ook weinig van doen met Zeeland.
De dertien Britse kolonieën waren slechts een relatief kleine strook land aan de oostkust. Er gaan nog Indiaanse Oorlogen, opkopen van Frans land met de Lousiana Purchase, de annexatie van Texas en ga zo maar door.
Ja en het Verdrag van Parijs ook nog... man man man wat wil je nou eigenlijk zeggen?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:06:27 #266
186587 Byzantynixschii
pi_181349739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:03 schreef Oostwoud het volgende:
Een beetje hoogleraar ontvangt de betrokken studenten als volgt wanneer ze de volgende keer zijn klas binnenlopen:
"Gefeliciteerd studenten, jullie zijn gelijk aan Taliban en ISIS."
Ja, want iemand die door rood licht is gefietst is gelijk aan een kinderverkrachter die ook door rood licht is gefietst.
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:07:08 #267
186587 Byzantynixschii
pi_181349749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Valt wel mee, jij hebt gewoon geen betere argumenten en doet miljoenen mensen te kort door je eigen kortzichtige denkbeelden

[ afbeelding ]

Ik ben maar wat blij dat er toen al zoveel "rechtse tokkies" waren die zichzelf in een vleesmolen wierpen vanuit een bepaalde nationale trots.
Argumenten? Mijn enige reactie was (en is) 'wat'?
pi_181349761
Als het weggehaald zou worden kan ik er totaal niet mee zitten.

Maar je blijft met je gore poten van andersmans spullen af. Mensen die dit goed lopen te praten zijn dan ook geen knip voor de neus waard.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181349818
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja en het Verdrag van Parijs ook nog... man man man wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Sinds wanneer heb jij eigenlijk constant zand in je vagina?
Het is vrij simpel, het VK is nooit ook maar in de buurt gekomen van het koloniseren van de hedendaagse Verenigde Staten.
pi_181349827
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:00 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Tsja, ik vind het prima als jij wetgeving heilig vindt. Ik niet. En ja, ik beslis wat wel en niet wettig is, namelijk door gebruik te maken van mijn stemrecht waarmee ik indirect de wetgevende macht kies in mijn samenleving.

Wat ik voorstel staat helemaal niet haaks op het idee dat iedereen gelijk behandelt wordt. Het gaat immers om het verwijderen van een symbool waarvan de samenleving vindt dat het verwerpelijk is, conventie, niet alleen in strafwetgeving maar zelfs in mensenrechten verankerd.

De samenleving die ik voor ogen heb had zo'n symbool al lang en breed uit zichzelf verwijderd.

In al die gevallen ben ik voorstander van het verwijderen van die symbolen. Bij voorkeur op legitieme wijze. Gebeurt het echter niet op die wijze en dus op buitenwettelijke wijze dan vind ik dat daar voor gestraft mag worden maar ben ik tegelijkertijd van mening dat het resultaat moreel juist is.
Ik zeg niet dat wetgeving heilig is. Maar je hebt wetgeving wel te respecteren anders wordt het anarchie. Je beslist natuurlijk niet alleen door te gaan stemmen over wetgeving. Je leeft iedere dat in een staat met wetgeving waar je je aan hebt te houden.

'De samenleving' vind helemaal niet dat dit soort symbolen verwijderd moeten worden. Of heb je daar cijfers van? Over Zwarte Piet wordt ook gedaan alsof het hele hordes zijn die de figuur aan willen passen, maar daar is niets van waar. De grootste groep wordt juist in haar rechten aangetast.

Zoals gezegd, moraliteit is universeel. Je kunt daar niet op je eigen houtje maar wat in gaan kiezen. Moraliteit is niet juist alleen omdat jij die mening bent toegedaan.
pi_181349844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Sinds wanneer heb jij eigenlijk constant zand in je vagina?
Het is vrij simpel, het VK is nooit ook maar in de buurt gekomen van het koloniseren van de hedendaagse Verenigde Staten.
haha en jij bent echt de enige die denkt dat ik dat heb beweerd... :D

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2018 16:12:09 ]
pi_181349854
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]

haha en jij bent echt de enige die denkt dat ik dat heb beweerd... :D
Je hebt het even aan iedereen gevraagd?
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:12:19 #273
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_181349864
Het verwijderen van een standbeeld wat gebruikt word om iemand te eren is niet hetzelfde als de geschiedenis veranderen :')
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_181349876
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt het even aan iedereen gevraagd?
volgens mij werkt er echt even iets niet goed in je bovenkamer ofzo... iedereen weet dat dat het VK alleen maar wat land aan de oostkust van de hedendaagse VS had, dus als ik zeg: Amerika (want zo werd het wel gewoon genoemd) dan refereer ik ook gewoon aan die 13 kolonieën natuurlijk.

maar goed, als jij nou gewoon de 13 kolonieën leest waar ik Amerika zei, dan is alles weer goed okee... dikke doei :W

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2018 16:13:27 ]
pi_181349887
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 16:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

volgens mij werkt er echt even iets niet goed in je bovenkamer ofzo... iedereen weet dat dat het VK alleen maar wat land aan de oostkust had, dus als ik zeg: Amerika (want zo werd het wel gewoon genoemd) dan refereer ik ook gewoon aan die 13 kolonieën natuurlijk.

maar goed, als jij nou gewoon de 13 kolonieën leest waar ik Amerika zei, dan is alles weer goed okee... dikke doei :W
Is goed Ad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')