Afval is natuurlijk iets heel anders, dat is gewoon onhygiënisch en trekt ongedierte aan, een beeld van brons(?) doet dat niet, beetje kromme vergelijking dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tsja, kansloos is niet het woord dat ik zou gebruiken.
Vanzelfsprekend zou het fijn zijn als TPTB dit beeld al lang hadden doen laten verdwijnen. Dat is niet gebeurd dus tja.
Als mijn gemeente weigert om afval op de openbare weg niet op te ruimen en het is mij een doorn in het oog dan doe ik het ook zelf. Zou niet de eerste keer zijn.
Wat dit geval inderdaad wel extra bedenkelijk maakt is de reden waarom mensen zo graag zulke standbeelden behouden. De motieven daarvoor zijn ronduit racistisch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:09 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Waarom haal je dit er allemaal bij? Dit beeld is bedoeld om iemand te eren die we verwerpelijk vinden. Het is een symbool op een publieke plaats. Al jouw voorbeelden zijn dat allemaal niet.
Oeh even noteren. Je bent dus voor het recht in eigen handen nemen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Tsja, kansloos is niet het woord dat ik zou gebruiken.
Vanzelfsprekend zou het fijn zijn als TPTB dit beeld al lang hadden doen laten verdwijnen. Dat is niet gebeurd dus tja.
Als mijn gemeente weigert om afval op de openbare weg niet op te ruimen en het is mij een doorn in het oog dan doe ik het ook zelf. Zou niet de eerste keer zijn.
Vrijwel alle publieke symboliek is vernietigd. En wat mij betreft is dat volledig terecht geweest.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Duitsland staat ook nog vol met resten en sporen van Hitler's Derde Rijk.
Het is een deel van de Duitse geschiedenis (geworden).
Maar dat is ene andere discussie.
Dat is natuurlijk onzin en bovendien niet ter zake doende. De vergelijking zit hem simpelweg in het feit dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Afval is natuurlijk iets heel anders, dat is gewoon onhygiënisch en trekt ongedierte aan, een beeld van brons(?) doet dat niet, beetje kromme vergelijking dus.
Volgens mij zijn we allebei blij dat dat beeld weg is en zijn we het enkel niet eens over de manier waarop het is verwijderd.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:12 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin en bovendien niet ter zake doende. De vergelijking zit hem simpelweg in het feit dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden.
Niet als algemene regel nee. Integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Oeh even noteren. Je bent dus voor het recht in eigen handen nemen.
exactly...quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 14:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Eh dit kun je net zo goed zeggen tegen de mensen die zich gekwetst voelen door een stenen beeld
Je hoeft alleen protestjes te wijzigen door standbeeldjes.
Ik ben niet op de hoogte van nazi monumenten want die zijn direct na de oorlog allemaal vernietigd. Dus ik heb ook geen idee wat voor standbeelden of gebouwen dat moeten zijn geweest.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:07 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit is niet om je voor Nazi uit te maken of iets dergelijks. Het is een zogenaamde 'ad absurdum' wat allerminst een drogreden is. De vraag waar jij de grens dan legt lijkt mij volstrekt legitiem.
Jij zegt "het is onderdeel van onze geschiedenis, dus moet het blijven staan". Dan zeg ik: Nazi Duitsland is evengoed onderdeel van de geschiedenis. Dat impliceert dat zulke monumenten dan ook zouden moeten blijven staan.
Tenzij jij daar anders over denkt, maar dan ben ik benieuwd wat je argumenten daarvoor dan zijn.
Nationale trots is sowieso alleen maar van belang voor rechtse tokkies.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:22 schreef Harvest89 het volgende:
Dus nationale trots is verder niet zo van belang in deze discussie.
Apart, de mensen die zo kotsen op die "rechtse tokkies" nemen het wel continue op voor andere groepen die nog trotser zijn op hun afkomst of nationale trots?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nationale trots is sowieso alleen maar van belang voor rechtse tokkies.
Laat me raden. Alleen mensen met wie jij het eens bent mogen dat doen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:15 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Niet als algemene regel nee. Integendeel zelfs.
Je kunt het prima voor een bepaalde groep opnemen en tegelijkertijd het idee van nationale trots verachten, ook als er mensen in eerstgenoemde groep zitten die nationale trots van belang vinden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:32 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Apart, de mensen die zo kotsen op die "rechtse tokkies" nemen het wel continue op voor andere groepen die nog trotser zijn op hun afkomst of nationale trots?
Maar ja, sommige mensen zijn te dom om in te zien hoe fout ze zitten en verlagen zich dan maar weer eens tot het demoniseren van anderen.
Dus al die mensen die in het verleden zich hebben laten misbruiken bij conflicten vanuit nationalistische gevoelens waren allemaal rechtse tokkies? Lekker is dat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Hoi, rechtse tokkie hier, hoe kan ik net zo'n intellectuele kosmopoliet als jij worden?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:24 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:33 schreef silverhill het volgende:
[..]
Laat me raden. Alleen mensen met wie jij het eens bent mogen dat doen?
En zo niet, dan ben ik benieuwd naar een voorbeeld waarin een meute waar jij het niet mee eens bent vernielingen mag plegen.
Wat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus al die mensen die in het verleden zich hebben laten misbruiken bij conflicten vanuit nationalistische gevoelens waren allemaal rechtse tokkies? Lekker is dat.
"Amerika" was natuurlijk nooit een kolonie van het VK. De dertien kolonieën wel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 14:41 schreef Nielsch het volgende:
Belachelijk dit! Achterlijke sjw'ers! Vernietiging van de geschiedenis. Over een paar jaar weet niemand meer dat Amerika ooit een kolonie van het VK was!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Amerika" was natuurlijk nooit een kolonie van het VK. De dertien kolonieën wel.
Dan spreek je jezelf tegen. Je bent voor eigenrichting in specifieke gevallen waar jij het mee eens bent. En ik had het specifiek over vernielingen, wat dus geen geweld tegen personen is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:40 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Nee.
Ik ben tegen eigenrichting. Zeker in alle gevallen wanneer er geweld wordt gebruikt tegen personen.
In principe ben ik ook tegen vandalisme. Maar omdat er hier een symbool van iets volstrekt verwerpelijks wordt uitgeschakeld op een geweldloze manier vind ik het prima om daarvoor in ieder geval een morele uitzondering te maken.
Zoals al eerder gezegd; wetgeving is niet heilig, het is een instrument. Desalniettemin zou ik het prima vinden als iemand alsnog veroordeeld wordt voor vandalisme in deze zaak.
Ja, ik snap dat men in NWS een voorkeur heeft voor ongeletterde idioten, maar een beetje zendingswerk kan geen kwaad.quote:
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:44 schreef silverhill het volgende:
[..]
Dan spreek je jezelf tegen. Je bent voor eigenrichting in specifieke gevallen waar jij het mee eens bent. En ik had het specifiek over vernielingen, wat dus geen geweld tegen personen is.
Huh, Nationale trots is niet alleen voorbehouden aan rechtse tokkies. Nou goed.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Huh, Nationale trots is niet alleen voorbehouden aan rechtse tokkies. Nou goed.
-tquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 15:45 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Ik spreek mezelf helemaal niet tegen.
Er staat heel duidelijk wat ik er van vindt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |